آیا یادگیری آلمانی سخت است؟

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ مدت زمان یادگیری؟

German-gama-min

در ادامه آموزش های کاربردی زبان آلمانی، در این پست با توجه به درخواست زیادی از کاربران، برای شما روشن می کنیم که آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟ و اصولا چقدر طول می کشد تا زبان آلمانی را یاد بگیرید؟

چند نکته مهم درباره زبان آلمانی

  • طبق تحقیقات FSI یادگیری زبان آلمانی تا سطح متوسط حدود ۱۸۰ ساعت زمان نیاز دارد هر چند عوامل بسیاری ممکن است این ساعات را تغییر دهند. مثل وقتی که می گذارید یا علاقه و انگیزه شما.
  • یکی از دلایل اصلی این که زبان آلمانی آنقدر که تصور می‌کنید سخت نیست این است که زبان‌های آلمانی و انگلیسی از یک خانواده هستند و شباهت بسیاری به هم دارند.
  • زبان‌های آلمانی و انگلیسی از خانواده زبان‌های هند و اروپایی هستند که در واقع زیر مجموعه زبانهای ژرمانیک (زبانهای آلمانی، هلندی، انگلیسی و غیره) می‌باشند.
  • حدود ۴۰٪ از واژگان آلمانی شبیه واژگان انگلیسی هستند، این می‌تواند خبر خوبی برای انگلیسی زبانان باشد!
  • تلفظ کلمات در آلمانی ساده‌تر از آنچه شما فکر می‌کنید است و دستور زبان هم با توجه به قوانین ساده‌ی موجود چندان دشوار نیست.
  • به کمک چند راهکار و ترفند ساده، شما می‌توانید آلمانی را در زمان کوتاهی یاد بگیرید. این راهکارها را در اینجا معرفی کرده ایم!

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت است؟

اصولا یادگیری بعضی از زبان های خارجی برای ما فارسی زبانان سخت تر از کسانی است که زبان مادری متفاوتی دارند. بطور واضح، یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان بسیار راحت تر از ماست. چرا؟ چون بسیاری از ساختارهای گرامری و لغات مشابهی با آلمانی دارند.

در واقع جواب این سوال می تواند کمی دشوار باشد. در کل زبان آلمانی جزو زبان های سخت به حساب نمی آید ، هر چند زبان راحت و آسانی نیز نیست. طبق تجربیات موسسات مختلف و خود زبان آموزان در سرتاسر دنیا، سختی یا آسانی همیشه در قیاس با یکدیگر مشخص می شود. زبان آلمانی در مقایسه با زبانی مثل زبان اسپانیایی یا زبان ایتالیایی زبان سختی است. اما در مقایسه با زبانی مثل زبان عربی یا زبان روسی زبان آسانی به حساب می آید. در کل چنین زبانی را می توان در درجه متوسط از نظر زبان های دیگر دانست.

 

بیشترین سختی این زبان برای ما فارسی زبانان، در بخش گرامر و تلفظ این زبان است. بعنوان مثال این مطلب را مطالعه کنید:  آموزش تلفظ عبارات مهم زبان آلمانی بهمره فایل صوتی

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

اما به این نکته بسیار مهم توجه کنید که اگر زبانی را دوست دارید، در انتخاب آن شک نکنید چون علاقه داشتن به هر زبانی، یادگیری آن را بسیار آسان می کند. همچنین اگر می خواهید بدانید که بهترین روش یادگیری زبان آلمانی چیست؟ کلیک کنید.

چه چیزهایی باعث سختی زبان آلمانی می شود؟

برای ما ایرانی ها این زبان جزو زبان هایی ست که حدود ۲۰ درصد از زبان انگلیسی وقت بیشتری برای یادگیری اش نیاز است. البته کسانی که به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند می توانند روند یادگیری خودشان را آسان ترکنند زیرا لغات آن شباهت های بسیاری به لغات انگلیسی دارد ولی هیچ شباهتی با کلمات فارسی ندارد. ساختار گرامری این زبان از گرامر انگلیسی سخت تر و پیچیده تر است. در کل این زبان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به شکل زیر می باشند:

  • خوبی که زبان آلمانی دارد این است که صحبت با دیگران در این کشور عمدتا به صورت رسمی و کتابی صورت می گیرد و به همین دلیل بر خلاف فارسی و انگلیسی که لهجه بسیار ضروری ست در آلمانی همانطور که در کتاب ها می خوانید، صحبت می شود!
  • جالب است بدانید صحبت کردن به آلمانی راحت‌تر از خواندن و نوشتن آن است
  • یک اسم می تواند مونث، مذکر و یا خنثی باشد (بر عکس فارسی و انگلیسی که مثلا وقتی کلمه گل را مطرح می کنید، یک معنا دارد ولی در آلمانی گل مذکر و مونث!)
    باید جمع اسامی را یک به یک یاد بگیرید (در فارسی و انگلیسی قواعد جمع بستن داریم. مثلا در انگلیسی یک s به اخر کلمات اضافه می کنیم ولی در آلمانی برای هر کلمه یک اسم جمع جداگانه وجود دارد!)
  • زمان ها در این زبان مشابه زبان انگلیسی است و زمان های کامل در فارسی معادلی ندارند
  • در این زبان صفات هم صرف می شوند (مثلا کلمه زیبا را مثل فعل صرف می کنند! یادگیری اش کمی گیج کننده است ولی سخت نیست)
  • مفعول در جمله جایگاه مشخصی ندارد و فقط از طریق حالت آن می توان تشخیص داد (در انگلیسی و فارسی جمله ساختار مشخصی دارد و جایگاه هر کلمه مشخص است)

دقت کنید انگلیسی و آلمانی به هم شباهت دارند

زبان انگلیسی، با ۴۰۰ میلیون گوینده بومی و زبان آلمانی با ۱۰۰ میلیون گوینده بومی، بیشترین تعداد گوینده بومی را در بین زبان‌های خانواده ژرمانیک دارند. از آنجا که این دو زبان توسط اجداد مشترک ایجاد شده‌اند، تعداد زیادی از واژگان آنها مشابه است. واژگان هم ریشه کلماتی هستند که املا یا تلفظ مشترکی در دو زبان مختلف دارند. خبر خوب این است که واژگان هم ریشه بسیاری در زبان‌های انگلیسی و آلمانی وجود دارند!

مانند ماه‌های سال وهمچنین تعداد زیادی از واژگان روزمره. بنابراین، یادگیری اصول زبان آلمانی بسیار ساده ترخواهد شد! بدون آشنایی با حتی یک کلمه در زبان آلمانی، احتمالا می توانید حدس بزنید که واژگان زیر معادل ماه‌های سال در زبان انگلیسی هستند:

german-months

احتمالا نمی‌دانید که ۸۰٪ از کلمات رایج انگلیسی دارای ریشه‌های ژرمانیک هستند؛ مانند، “I have” و “ich Habe”.

با در نظر گرفتن عبارات: “what is that” و ” was ist das”، شباهت‌های دو زبان را کاملا درک خواهید کرد. بین این دو عبارت تفاوت چندانی وجود ندارد. به جز تفاوت آوایی چند صدای خاص که در دو زبان دیده می‌شود.

همانطور که می‌بینید، حتی املای متفاوت کلمات در زبان آلمانی نسبت به انگلیسی به راحتی قابل درک است. موضوعات این چنینی را می توانید با تماس با یکی از آموزشگاه های زبان آلمانی نیز به صورت رایگان مشاوره بگیرید. مثلا در این مطلب لیست کامل موسسات برتر زبان آلمانی ارائه شده است و نظر کاربران نیز در آن درج گردیده است.

تلفظ آلمانی به سادگی آب خوردن است

  • بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که زبان آلمانی دشوار است.
  • در حالیکه، تلفظ واژگان آلمانی از واژگان انگلیسی راحت‌تر است.
  • در زبان انگلیسی، بعضی حروف بدون هیچ منطق خاصی صداها را تغییر می‌دهند. در زبان آلمانی اینطور نیست.
  • برای یادگیری تلفظ آلمانی باید ابتدا الفبای آن را بیاموزید.
  • با یادگیری تلفظ حروف، تقریبا می‌توانید هر کلمه‌ای را تلفظ کنید.
  • سخت ترین حرف از نظر تلفظ در زبان آلمانی حرف (r) است اما با کمی تمرین می‌توانید آن را براحتی تولید کنید.
  • در ابتدا لازم نیست به خودتان سخت بگیرید، کافی است هر طور که می‌توانید آن را تولید کنید سپس با تمرین وتکرار تسلط کافی را بدست خواهید آورد.

چهار حرف دیگر: ä، ö، ü و ß نیز وجود دارند که البته به اندازه “r” چالش برانگیز نیستند.

  • ‘ä’ مانند ‘e’ در ‘telling’
  • “ö” مانند “i” در “girl”
  • ‘ü’ مانند ‘oo’ در “mood”
  • و “ß” مانند “double s” تلفظ می‌شود.
  • لهجه شما ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد که البته کاملا طبیعی است؛ و با قرار گرفتن در معرض زبان تغییر می کند، اما به زمان زیادی نیاز دارد.
  • در ابتدا، درک کلمات برای شما از تولید آنها ساده‌تر خواهد بود. زمانیکه اصول زبان آلمانی را یاد بگیرید تولید کلمات برایتان آسان‌تر خواهد شد.
  • وقت خود را صرف آشنا شدن با حروف الفبا و تلفظ صداها و تمرین مرتب آنها کنید.
  • تمرین منظم برای بهبود تلفظ ضروری است، به ویژه اگر شما با یک گوینده بومی در ارتباط باشید.
  • با گوش کردن به یک معلم زبان، دوست یا گوینده بومی آلمانی، می‌توانید در طول زمان پیشرفت زیادی داشته باشید.
  • با انجام این کار، متوجه خواهید شد که تلفظ آلمانی واقعا چیز سختی نیست.

مدت زمان یادگیری چقدر است؟

مدت زمان یادگیری برای هر زبانی، بستگی به موضوعات مختلفی دارد. مثلا اینکه شما روزانه چقدر مطالعه می کنید؟ چقدر به آن زبان علاقه دارید؟ آیا روش یادگیری شما اصولی است؟ محیط یادگیری شما در کشور خودتان است یا در کشور آلمان؟ تجارب قبلی شما در مورد آن زبان؟ و …

جدول زمانی زیر برگرفته از موسسه FSI  می باشد و نتیجه بررسی و متوسط گیری از زبان آموزان کشورهای مختلف و تجارب اساتید می باشد!

حالت معمولی  تاریخ و زمانی که برای رسیدن به سطح متوسط زبان لازم است (اینها در حالتی است که در محیط آلمانی زبان حضور ندارید. اگر در محیط هستید زمان یادگیری تا ۴۰ درصد کاهش می یابد):

۱-یک دوره ی سه ساعته زبان آلمانی در هر روز

اگر در کلاس های مختلف حضور پیدا کنید و روزانه ۳ ساعت تمرین کنید، ممکن است حدود ۱۴ ماه طول بکشد تا به سطح متوسط برسید. این در صورتی ست که در کلاس های زبان آلمانی شرکت نکنید.

۲- یادگیری پیوسته زبان آلمانی در مدرسه

چهار ساعت در هفته به اضافه ی دو ساعت تکلیف به اضافه رو ساعت تمرین هوس مستقل ضربدر دوازده هفته و ضرب در دو واحد درسی بین پنج تا ۶ سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط زبان برسید!

در حال یادگیری زبان

۳-مطالعات مستقل و اختصاصی

با مطالعه زبان آلمانی به مدت یک ساعت در روز، تقریبا سه سال طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط نائل شوید. این به شرطی ست که به صورت خودآموز کار کنید. در صورت کمک گرفتن از دوستان/کلاس و … این زمان به ۲ سال نیز می تواند کاهش یابد.

حتما بخوانید: توضیحات کامل درباره سطوح زبان آلمانی+مدرک زبان آلمانی

۴-مطالعات کلی و عمیق

در حدود هشت ساعت در روز که تقریبا سه ماه طول می‌کشد تا شما به سطح متوسط برسید. در مطالعه به این روش، برخلاف سایر روشها حضور در کلاس کمک چندانی نمی کند زیرا ظرفیت مغز اجازه یادگیری بیشتر از ۸ ساعت در طول روز بطور موثر را نمی دهد!


بطور خلاصه خط زمانی معروف FSI به ما می گوید که:

زبان‌هایی که ارتباط نزدیکی به زبان‌های انگلیسی، آفریقایی، کاتالان ، دانمارکی، روسی، فرانسوی، جزیره‌ی هائیتی، ایتالیایی، نروژی،پرتقالی، رومانی، اسپانیایی، اسلواکی و سوئدی دارندحدود ۲۳-۲۴هفته (۵۷۵-۶۰۰) زمان برای یادگیری متوسط  زبان آلمانی نیاز دارند. از آنجایی که ایران جزو این لیست نیست، طبق تجارب کاربران و اف اس آی، برای ما ایرانی هاحدود ۳۰ هفته طول می کشد که به سطح متوسط زبان آلمانی برسید (روزانه ۴ ساعت تمرین بدون کلاس رفتن و بدون حضور در کشور آلمان).

حتما بخوانید: لیست ۲۰۰ لغت و جمله پرکاربرد و مهم زبان آلمانی

یک نکته تکمیلی: اسم‌های جمع آلمانی را با راهکارهای ساده بیاموزید (یکی از سخت ترین جنبه های زبان آلمانی)

وقتی ما می‌خواهیم در زبان انگلیسی اسم‌ها را جمع ببندیم، معمولا فقط یک -s اضافه می کنیم. در آلمانی، شما باید بین e، er، n، en، s، یا هیچ حرف خاصی یکی را انتخاب کنید؛ که می‌تواند کار را کمی پیچیده‌تر کند. با این حال، چند ترفند برای کمک به شما وجود دارند:

  • اسم‌های مردانه – اکثرا به e به یا ë ختم می‌شوند مانند “mann” (man) و “Männer” (men)، در برخی کلمات ‘n’ دو برابر می‌شود. بیشتر اسم‌هایی که با er، el، یا en پایان می‌یابند تغییری نمی‌کنند.
  • اسم‌های زنانه – تقریبا همه اسم‌های زنانه یک n و یا en دارند. در بعضی موارد، ‘n’ برای واژه‌هایی که با in پایان میابند دو برابر می‌شود، به عنوان مثال Studentin (nen). درست مانند اسم‌های مردانه برخی از کلمات ¨ می‌گیرند، مانند Nacht، Nächte (night، nights) و Hand، Hände (hand، hanhs) هستند.
  • اسم‌های خنثی- اسمهای خنثی اغلب از s برای جمع بستن استفاده می‌کنند مانند کلمات انگلیسی و فرانسوی. به عنوان مثال، (s) hotel، (s) restaurant، (s) team. همچنین برای اسم‌های خنثی از er نیز استفاده می‌شود مانند das Haus، die Häuser (the houses،the house).

این ممکن است به نظر پیچیده برسد، اما لازم نیست خود را درگیر جزئیات کنید. اجازه ندهید قوانین پیچیده باعث دلسردی شما شوند. دستور زبان آلمانی می‌تواند بسیار ساده باشد در صورتی که تمرین لازم را داشته باشید.

با استفاده از قوانین فوق احتمالا دیگر مشکلی با جمع بستن اسم‌ها نخواهید داشت. اگر در ابتدای کار، کمی دچار مشکل شدید استفاده از (e) در پایان کلمات تقریبا امن‌ترین راه ممکن برای شما خواهد بود. هرچه بیشتر شکل جمع کلمات را بشنوید و تماس بیشتری با زبان داشته باشید تشخیص درستی واژگان و تولید ساختارهای منطبق بر دستور زبان برایتان راحت‌تر می‌شود.

زبانمهر

حتما بخوانید!

65 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام خسته نباشید من زبان انگلیسی رو تاحدودی در حد مدرسه و صحبت جزیی بلد اما زبان آلمانی بلد نیستم میخواستم بدونم اگه از طریق موسسات اقدام کنم چه زمانی لازم است تا زبان آلمانی را تاحدی یاد بگیرم که در دانشگاه های آلمانی متوجه بشوم
    ممنون از لطفتان

    پاسخ
    • درود مطلب زمان لازم برای یادگیری زبان آلمانی را مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
    • با سلام ،جاوید هستم از آلمان ایالت تورینگن،میخواستم اگه بشه راهنمایی تون کنم،من مدت سه سال میشه که آلمان زندگی میکنم و سه چهار ماه بعد از اینکه آلمان اومدم به مدارس دبیرستان راه پیدا کردم و الان هم سر کلاس دهم یعنی همون دوم دبیرستان خودم هستم،تا الان سه سال لا به لای بچه های آلمانی بودم ،تقریبا دو و نیم سال مدرسه روزی هفت ساعت به طور میانگین، و همین حالا هم به سختی مدرسه رو پیش میبرم،سطح زبان المانیم هم حدودا اولای سی۱ هستش،واسه اینکه شما سر دانشگاه بنشینی و همه چی رو خوب متوجه بشی کنه کمش سی ۱ رو لازم داری. مبتدی ها با همین اپلیکیشن چرب زبان شروع کنید نسبت به بقیه برنامه های فارسی که کار کردم اشتباهاتش کمتره اما کافی نیست کتاب های منشن یا سرچ کنید منابع زبان المانی- نیازه بعدش و برای یادگیری زبان آلمانی هم باید خیلی انگیزه داشته باشی چون احتمال داره وسطش کم بیاری و جا بزنی که همه ی زحماتت هدر میره،و اگر چند ماه صحبت نکنی حرف زدن دوباره یادت میره .اینم از راهنمایی من امیدوارم کمک کننده بوده باشه

      پاسخ
      • من کاملا مبتدی هستم و فقط الفبا بلدم. با اپلیکیشن چرب زبان شما شروع کردم که انصافا خیلی راه افتادم و الان منشن شروع کردم فرض کنید کسی با کتاب منشن شروع کرده در اوائل که زیاد لازم نیست منابع دیگر و مکمل را مطاله کند حداقل به نظر A1 را باید تمام کند و بعد … برای این بعد : در خصوص صوتهای مناسب/مجله ای آلمانی ( چاپ آلمان و نه سوییس و …) منبعهایی خوب اگر می شناسید لطفاً معرفی بفرمایید . در صورت صلاحدید برای ایمیل بنده ارسال بفرمایید .

        پاسخ
      • سلام، من می خوام برای تحصیل بیام آلمان. با زبان انگلیسی. به نظر شما چقدر طول میکشه که بتونم صحبت کنم و راه بیفتم. یه پسر پنج ساله هم دارم که خیلی دوست دارم بدونم چقدر طول میکشه راه بیفته. انگلیسی کمی بلده. با فرض اینکه هر روز چهار پنج ساعت تو محیط باشیم

        پاسخ
      • سلام آقا جاوید گل من هم همسن شما هستم ولی ایرانم میخواستم اطلاعات بگیرم و اگر افتخار این رو بدید باهم اشنا بشیم ممنون میشم ایدی تلگرام من ali_b381 هست لطف بزرگی میکنید باهم در ارتباط بشیم

        پاسخ
        • Narjis fazelian
          مهر 27, 1401 8:51 ب.ظ

          میشه کمک کنید اگه هر ر‌وز ۳ ساعت آلمانی بخونیم تو یک ماه میتونیم ظمایر و افعال رو یاد بگیریم یا ضمایر زبان آلمانی زیاده مانند انگلیسی نیست و اینکه ادبیات زبان آلمانی آینده ای خوبی داره؟

          پاسخ
      • فرزاد عطایی
        خرداد 15, 1399 1:53 ب.ظ

        خیلی ممنون که اطلاع رسانی میکنید

        پاسخ
      • با سلام به صورت تقریبی چند سال طول میکشد تا به سطح B2برسیم؟؟

        پاسخ
        • جاوید ناصری
          آذر 19, 1399 6:01 ب.ظ

          باسلام
          دوستی که گفته بود دوماهه مدرک a1 رو بگیره اونم با داشتن سواد پایین ممکن نیست حداقل حداقل سه ماه وقت نیاز هست البته برای لول شما فکر کنم ۴ تا ۶ ماه البته به تلاش شما هم بستگی داره

          پاسخ
      • امیرحسین
        آذر 15, 1399 7:55 ب.ظ

        سلام اقا جاوید من هم دانشجو هستم و میخاستم برای المان اقدام کنم اگر لطف کنین چنتا سئوال من جواب بدین Radmehr7728ایدی تلگرامم

        پاسخ
    • سلام‌من‌الان‌۱۶‌سالمه‌شاید‌تادوسال‌دیگه‌به‌اتریش‌برم‌اگه‌ازالان‌شروع‌به‌اموزش‌زبان‌المانی‌کنم‌به‌صورت‌تقریبا‌فشرده‌چقدر‌طول‌میکشه‌تا‌کاملا‌مسلط‌بشم‌قبلا‌هم‌به‌مدت‌۲سال
      ‌‌کلاس‌زبان‌میرفتم‌یادگیریمم‌خوبه

      پاسخ
  • سلام.من دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی هستم و توی زبان انگلیسی تقریبا هیچ مشکلی ندارم و عاشقشم.میخوام برای تحصیل برم المان بنظرتون طی چه مدت میتونم حداقل مدرک سطح B1 رو بگیرم؟
    ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ
    • درود. این پست را بخوانید.

      پاسخ
    • ب ۱ خیلی آسون هست و خیلی سخت نیست،به نظر من اگه سه ماه بشینی بکوب بخونی ،روزی چهار پنج ساعت ،سه ماهه میرسی ،ولی واسه تحصیل کمه کمش ب۲ یا سی ۱ لازم داری چون من خودم الان کلاس دهم تو یکی از دبیرستان های دولتی تو آلمان هستم و سطح زبانم تقریبا سی ۱ هست ولی درسا رو به سختی پیش میبرم

      پاسخ
      • سلام آقاجاویدمیشه بپرسم کجای ایران نشستی قبلا مایه همشهری داشتیم به اسم جاوید شایدخودت باشی

        پاسخ
      • سلام شرایط دانشگاه وزندگی درآلمان چ طوریه شما کدوم شهرید میشه ازتون چنتا سوال بپرسم

        پاسخ
      • آقا جاوید سلام من هم همسن شما هستم سال دیگه یعنی برای کلاس ۱۱ دهم میخوام بیام مدارس دولتی اتریش اگر ممکنه یکم راهنمایی کنید منو و اینکه چقدر طول میکشه به سطح b1 برسم mehdi.r83135 این آیدی اینستاگرام من هست اگر ممکنه بیشتر باهم آشنا بشیم و در ارتباط باشیم🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

        پاسخ
  • محمد نقی‌زاده
    مرداد 21, 1397 4:09 ب.ظ

    درود بر شما؛ لطفًا بفرمائید که در رابطه با زبان آموزی در کشور آلمانی زبان چقدر زمان می‌برد؟

    پاسخ
    • درود. فرآیند یادگیری در کشور مقصد گاها ممکن است تا ۶۰ درصد سرعت یادگیری را افزایش دهد.

      پاسخ
      • سلام دوستان عزیز
        من برای محاجرت به a1 المان نیاز دارم و تحصیلات خودم خیلی پایینه حتی الفبای انگلیسیم بلد نیستم به نظر شما با این شرایطی که دارم میتونم تو ۲ ماهه a1 بگیرم؟؟

        پاسخ
        • سلام این موضوع بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل استعداد شما، میزان وقتی که اختصاص می دهید و متدهای مطالعه تان دارد ولی شدنی ست

          پاسخ
        • سلام شما فارسی اول آموزش ببینین چون حتی توی نوشتن مهاجرت هم غلط املایی دارین

          پاسخ
  • سلام آیا در مدت ۸ ماه میشود مدرک زبان آلمانی B1 گرفت؟

    پاسخ
    • بله میشه به نظر من این سوالات رو اصلا نباید پرسید چون امکان داره به طور مثال سطح هوش شما از ۱۰۰ ۸۰ باشه ولی فردی که پاسخگوی شماست ۴۰ پس به جز تضعیف روحیه شما کاری انجام نمیشه این وسط به سطح هوشتون و میزان ساعتی که واسه یادگیری میزارید رجوع کنید. موفق باشید

      پاسخ
      • سلام من اخیرا از رشته ی دندانپزشکی فارغ التحصیل شدم وقصد دارم به آلمان مهاجرت کنم.فعلا با شرایط پیش اومده کلاس نمیتونم برم و دو سه رزی هست که آلمانی رو شروع کردم.واقعا به نظرم سخته:))به نظرتون خیلی طول میکشه بتونم خودم رو به سطح b2 برسونم؟

        پاسخ
    • سلام
      بستگی به تلاش خودت داره

      من الان خودم دارم سطح B1 رو میخونم

      بنظرم اگه تلاشت تقریبا کافی باشه مثلا روزانه۵-۶ ساعت حتی کمتر از ٨ ماه هم میتونی بگیری

      البته اگر بخای با موسسه پیش بری ٨ ماه طول میکشه اما اگه سلف استادی بخونی و جلوتر از کلاس باشی میتونی حتی به ۶ ماه هم زمانو کاهش بدی

      پاسخ
  • نه تقریبا ۱ سالو نیم طول میکشه

    پاسخ
  • امیررضا احمدی
    بهمن 23, 1397 12:20 ب.ظ

    سلام ، چقدر زمان میبرا من مدرک b1 آلمانی رو بگیرم استارتشو الان بزنم ؟

    پاسخ
  • جورج اسمیت
    اسفند 17, 1397 7:09 ب.ظ

    من هم زبان عربی یاد گرفتم و به ترجمه آموزش عربی به فارسی و ترجمه کتاب از عربی به فارسی هم پرداختم. اما زبان آلمان خیلی از این زبان عربی سخت تر است. نمیدانم معیار شما چه بوده که برعکس نوشته اید. زبان روسی هم سال ها پیش یاد گرفتم. از یک معلم روس. در مدت کوتاهی توانستم به صحبت کردن بیایم. اما زبان آلمانی نفسم را مبرد.. از همان حروف تعریفش که باید برای هر اسم عامی آدم بداند که کدام اسم کدام را میگیرد، حالت های فاعلی، مفعول مستقیم، مفعول باواسطه و اضافه همراه با دیگر چیزها مانند صفت، فعل دچار تغییر می شوند تا فعل های جدا شونده و فعل هایی که اگر بر بخش نخست آن تاکید باشد جدا شونده و اگر نباشد یکپارچه می ماند و … . عربی این درد سرها را ندارد. البته سیستم اعداد در آلمانی و عربی مشابه هستند منظور از نظر ۲ رقم آخر. ضمن اینکه در آلمانی گاه طول یک واژه بصورت شگفت انگیزی زیاد می شود در حالیکه در عربی اینطور نیست و این هم یکی دیگر از مشکالات زبان آلمانی است. ضمنا هرچه سطح بیان در آلمانی بالا برود، گنگی نوشتار نیز بیشتر می شود. بنحویکه اگر دانشجویی تز خود را ساده بنویسد مورد پذیرش قرار نمیگیرد. (درست برعکس انگلیسی)

    پاسخ
    • به نظر من داری اشتباه میکنی. اینکه یه زبان رو در چه مدت یاد بگیری بستگی به علاقه، وقت و تلاشی که برای یادگیری اون زبان میکنی داره. زبان آلمانی اولاش که هنوز با حروف و کلمات و صداها و گرمر های مقدماتی آشنایی ندارین سخته، رفته رفته که روال کار دستتون میاد اسون تر میشه

      پاسخ
  • سلام، من ارشد عمران دارم و برنامه نویسی هم بلدم برای تحصیل اومدم آلمان و ایالت باواریا،الان دوساله آلمانم و با اینکه بورسیه بودم و شهریه ام فیل شد و ماهی دوهزار پونصد یورو هم میدن ولی از همون اول بهم اجازه کار بیست ساعته دانشگاهی دادن که چون برنامه نویسیم خوبه تو گروه برق دانشگاهم هستم و در مجموع ماهی چهار هزار یورو درآمدم که تقریبا خرجم ماهی دوهزار یوروه، من انگلیسی رو آیلتس داشتم که برم کانادا ولی آلمان پذیرفته شدم و تقریبا نه ماه کلاس فشرده رفتم و مدرک گرفتم و تقریبا اینجا راحت بودم

    پاسخ
    • سلام
      من ارشد میکروبیولوژی هستم و چند ماهی هست هم برای آلمان اقدام کردم، همزمان کانادا هم میخوام اقدام کنم چون زبان انگلیسه،، ولی شنیدم کانادا خیلی ریجکت میکنه، درسته؟ شما هم به همین دلیل نتونستین برین کانادا یا خودتون نخواستین؟ ضمنا برای دکترا رفتین؟ به من گفتن برای ارشد مجدد اقدام کنم،
      میشه یکم راهنماییم کنید آقای مهدی

      پاسخ
    • سلام شما نه ماه کلاس المانی رفتین یا ایلتس ؟؟؟؟

      پاسخ
    • سلام من الان ۱۵ سالمه و میخوام بعد از کلاس دوازدهم یعنی دبیرستان ادامه تحصیلمو به المان برم انگلیسی هم کمی بلدم به نظر شما تا اون موقع میتونم ایتلس ۷ بگیرم؟و اینکه زبان انگلیسی اونجا بدرد میخوره؟

      پاسخ
    • من الان سطح b1هستم.واسه ی کار همین مدرک هم کافیه.ولی کارفرما المانی نمی دونم چطور پیدا کنم.مهندس کشاورزی هستم.واسه ی همین
      می خوام b2را شروع کنم.تا از دانشگاه ارشد راه پیدا کنم .
      من حدود ۶ماه وقت گذاشتم .شاید روزی ۸ساعت و بعضی روزها بیشتر تا به این سطح رسیدم.
      کلاس انلاین هم روزی ۲ساعت می رفتم.
      تازه باید دوباره حدود یکی دوماه مرور کنم که بتونم b1امتحان بدم.
      اینم تجربه ی من.

      پاسخ
  • سلام من نزدیک ۱ سال آلمانم و زبانم اونجوری که میخوام نشده با اینکه اینجا دارم درس میخونم ولی به سختی ،و واقعا نمیدونم باید چیو بخونم و از کجا شروع ،چون خیلی قاطی پاتی زبانم یاد گرفتم،مشکل با گرامر ندارم ولی با نوشتن و کمی حرف زدن مشکل دارم،میشه لطفا کمکم کنین ؟!!!
    سر این موضوع هم باعث شده که اعتماد به نفسم پایین بیاد

    پاسخ
    • به نظر من اگر از ابتدا شروع کنی از اول یک کتاب مشخص مثل منشن دوباره بخونی همه چیز درست میشه و به ترتیب میشه.موفق باشید.

      پاسخ
  • با سلام
    من سطح زبان انگلیسی خیلی خوبی دارم در حقیقت آیلتس ۶.۵ هم دارم به نظر شما زبان آلمانی که هیچی ازش نمیدونم میتونم مدرک b1 رو طی ۴ ماه بگیرم؟

    پاسخ
    • بله حتما. اگر زبان انگلیسی رو در حد متوسط بلد باشین روند یادگیری آلمانی خیلی آسون تر میشه

      پاسخ
    • درود
      بنظرم از شدن که میشه ولی کیفیت هم اینجا ملاکه

      شما باید وقت زیادی رو براش در نظر بگیرید بطوریکه وقتتون ازاد باشه و فقط وفقط روی زبان المانی تمرکز کنید

      در ضمن وقتی که شروع به یادگیری زبان المانی میکنید کمی سخت بنظر میاد ولی مهم اینه که جا نزنید و حدودا بعد از چند هفته اول براتون این زبان جذاب میشه

      موفق باشید

      پاسخ
  • سلام دوستان
    یه مشورت میخوام ازتون چون واقعا گیج شدم.انگلیسیم بد نیست اینترمدیت رو رد کردم نزدیک دیپلمم از اونجایی که خیلی یادگیری زبان دوست دارم دلم میخواد ی زبان از بین المانی و روسی رو یاد بگیرم و اینکه من خودم زبان یاد میگیرم با کتاب و فیلم.
    خلاصه یجا میگن المانی اسونتره یجا میگن روسی اسونتره اخر گیج شدیم.ی مسلمون بیاد ی مشاوره ب ما بده خدا خیرش بده

    پاسخ
  • خلاصه هر زبانی اولاش سخته..انگیزه وعلاقه شرطه..

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر.
    من المانی رو یک هفتس شروع کردم و خیلی برام سخت نبوده تا همین اولش, انگلیسی ایلتس ۷ دارم. میخواستم ببینم میتونم المانی رو با روزی ۲-۳ ساعت خودخوان, و از روی همین روش اقای اشکان که گذاشتید توی ۹ ماه به سطح b2 برسم؟
    همچنین سایتتون نگاه کردم یه سری کتاب میخوام ک از صفر بشه المانی رو باهاش خوند. اگر میشه یه راهنمایی بکنید. خیلی متشکرم ازتون و سایت خوبتون

    پاسخ
  • امیر حسین
    مهر 25, 1399 11:14 ق.ظ

    اگر از طریق آموزشگاه زبان آلمانی رو دنبال کنیم چقدر طول می کشه مدرکش بگیریم

    پاسخ
  • سلام نسیم هستم ۱۷ سالمه
    میخوام از ۱۴۰۰ شروع به خواندن زبان آلمانی کنم تا بیام آلمان و رشته دامپزشکی بخونم البته ۱۴۰۱ هم خودم کنکور دارم
    ولی من عاشق دامپزشکی هستم
    اینم همه میدونیم مدرک دامپزشکی ایران اصلا بدرد نمیخوره
    اگه میشه راهنماییم کنین
    چه کارهایی بکنم
    و اینکه تو دانشگاه کم نمیاریم؟

    پاسخ
    • جاوید ناصری
      آذر 19, 1399 6:10 ب.ظ

      شما چون سنتون کم هست زودتر یاد میگیرین میتونید از الان با رفتن به آموزشگاه زبان آلمانی رو شروع کنید و با داشتن مدرک c1 میتونید وارد دانشگاه بشید

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید بنده در حال حاضر 12 و نیم سالمه و کلا از المانی به جز حروف الفباش و دو سه کلمه چیزی نمیدونم.
        راستش انگلیسیم رو نمیدونم ولی قادر به صحبت کردن و دونستن اکثر گرامرا تو انگلیسی هستم و کانون زبان ایرانیان تو ریچ 1 میخونم الان معدلم هم حدود 86 به بالا هست هر ترم و زبان ترکیه ایم همم فولم.
        میخواستم بدونم اگه من وضعیت درسیم عالیه و تو مدارس سمپاد هم میخونم از اون لحاظ اگه به امید خدا پزشکی قبول شدم میخوام از دانشگاه های المان برای ادامه تحصیل بورسیه بگیرم.
        ایا اگه هم کلاس برم و هم از سایت های مختلف چه انگلیسی و چه ترک و ایرانی و انگار قراره برای هفتما زبان فرانسه و المان هم بزارن به طور ازمایشی به فراگیری زبان المانی مشغول شم مثلا روزانه برای انگلیسی 1 ساعت و المانی 2 ساعت در حدود 7 سال به چه سطحی میرسم و یا برای سطح سی دو چند سال باید وقت بزارم اگه از الان اقدام به یادگیری بکنم؟
        از پاسخگویی تون ممنونم روز خوش.

        پاسخ
    • سلام من هم دقیقا شرایط شمارو دارم و تقریبا همه کار هامو کردم و شرایط اونجارو برسی کردم فقط تنها مشکل زبانه اگر خواستید تو تلگرام پیام بدید @sajadw_j

      پاسخ
  • جاوید ناصری
    آذر 19, 1399 6:04 ب.ظ

    جاوید هستم ساکن ایالت زاگسن المان
    با توجه به تجربه خودم که با داشتن مدرک a1 اومدم حداقل سه ماه البته با مطالعه و تمرین روزانه حداقل ۳ الی ۵ساعت مفید میشه این مدرک رو گرفت.
    سپاس

    پاسخ
  • سلام من ۱۶ سالمه و به تازگی شروع به یادگیری آلمانی در موسسه کردم می خواستم بدونم برای گرفتن مدرک C1 در ایران چه مدت طول می کشه؟ ممنون می شم پاسخ بدید

    پاسخ
  • نگاه فیضی
    بهمن 19, 1399 9:23 ق.ظ

    سلام روز شب شما بخیر باشه
    من‌ نامزاد هستم در مدرسه درسی آلمانی خواندم فقت چهار ماه دیگر نشد مشکل واسه من نداشت به نظر شما در چند مدت میتوانم A1را بیگیرم و یک سوال با این که A1را گرفتم میتوانم در کشور آلمان زندگی کنم یا باید B2و هم بیگرم تشکر از شما لطفا کمکم کنید مرسی از شما 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ
  • سلام.من ۱۶سالمه و انگلیسی رو تموم کردم و خیلی خوب بلدم.میخوام زبان های فرانسوی و المانی رو هم یاد بگیرم.به نظر شما با توجه به اینکه انگلیسی رو بلدم چه قدر طول میکشه المانی رو از طریق سایت ها و متن های مختلف که به صورت ازاد تو اینترنت هستن یاد بگیرم؟منبع خوب هم معرفی کنین لطفا

    پاسخ
  • سلام و خسته نباشید خدمت شما .
    میخواستم تحصیلاتم رو تو آلمان بگذرونم البته الان سال اخر رشته شبکه هستم
    و فامیلی دارم آلمان که از لحاظ جا و مکان مشکلی ندارم و به کلی به زبان آلمانی و انگلیسی مسلط نیستم . میخواستم یه راهنمایی بکنیین از کجا شروع کنم تا دانشگاهم رو توی آلمان بگذرونم ، خواهشا کمکم کنین

    پاسخ
  • اگه برای تحصیل کارشناسی یا کارشناسی ارشد میخواین، تنها راهش اینه که خودتون تا سطح b1(که میشه اخرین سطح مقدماتی) پیش برین، و بقیشو با کلاس ادامه بدین. مثلا میتونین با 50 ساعت در هفته در عرض 3 ماه به سطح b1 برسین.

    پاسخ
  • هالو … گوتن تاگ 🇩🇪👍✋
    خببببب و اما بحث شیرین زبان دویچلندی😜
    سوال میپرسن که b1 چقد طول میکشه
    B2 چقد طول میکشه؟!
    فلان ، بهمان

    اقایون و خانومهای عزیزدل چندتا فاکتور خیلی مهمه از جمله:
    _ رفیق بازی؟
    _ اهل گردش و تفریح و …؟
    _حوصلت نمیکشه و بی حالی…؟!

    چطور برای کنکور میخوندیم؟؟ روزی ۱۲ ۱۳ ساعت ؟؟ همونقدر باید خودتو مجبور کنی بخونی تا به عدد ۷ ۸ برسی☺️.

    دوستان زبان آلمانی اصصصصلا سخت نیست و فقط بستگی به فاکتور علاقه و محکم بودن شما داره☺️
    خجالت نمیکشید به زبان میگید سخت؟!
    پس ریاضی چیه؟ فیزیک کوانتوم چیه؟

    بعنوان یک رفیق بهتون میگم که

    علاقه پشت کار باشه , پشتکار خودش میاد

    اگر هدف بر مهاجرت دارید ، بخونید تلاش کنید.

    A1 بعد سه ماه
    A2 دوماه ماه بعد a1
    B1&2 هفت ماه بعد A2

    مجموعا یکسال☺️

    چانه نزنید عزیزان یکسال زمان بزارید قشنگ مرتب و بعد در ازمون تلک شرکت کنید و مدرکتونم بگیرید.

    البته گوته هم هست که فرقی نداره زیاد ما ۵ تا رفیق بوذیم ۳ تا گوته دادن من و دیگری تلک دادیم و همه قبول شدیم.

    من یکسال تمام از ساعت ۶ تا ۱۰ شب بکوب خوندم و موفق شدم.

    امیرعلی افخمی
    کارشناسی مهندسی متالوژی

    پاسخ
    • سلام داداش آیدی تلگرام میدم زحمت میکشی راهنمایی کنی من میخام ارشد مجدد سال دیگه برم آلمان
      حرفات خوشم اومد عالی بود
      آیدی من اینه زحمت بکشی پیام بدی ممنون میشم
      @mhc11

      پاسخ
  • بشری حسینی
    مرداد 12, 1401 8:01 ق.ظ

    آقای افخمی لطف میکنید منو بیشتر راهنمایی کنید آیدی تلگرام من Boshra Hosseiny

    پاسخ
  • سلام جناب امیر علی خوب و رک دوست داشتنی من که 54 سال دارم فوق لیسانس تربیت بدنی زبان اصلا بلد نیستم ولی می خواهم مهاجرت برای المانی المانی هم به ترک زبان ها هچ ولی با امید خدا و روحیه امثل شما شروع می کنم فقط فقط بی زحمت از مشکلات که کار پیدا کردن هم بیکرد و ایا کار راحت پیدا می شود ؟ و یا اینکه با رشته ما کار پیدا میشود و یا اینکه کارگر باید کرد شما که در المان هستید و از ما که در ایران هستیم خدا رو شکر جلوتر هستید و سختی ها رو کشیده ارادتمند به تمام ایرانیان

    پاسخ
  • سلام من از زبان المانی هیچی بلد نیستم بنظر شما برم کلاس حضوری یا خود خان یاذ بگیرم

    پاسخ
  • سلام من بیست و یک سالمه و یکساله اومدم المان هفت ماه اول به دلایلی نتونستم برم کلاس المانی و هیچی المانی بلد نبودم الان نه ماه هست که المانی میخونم و هنوزم نمیتونم سریع صحبت کنم و خیلی ناامیدم نمیدونم چقد دیگه بخونم یا چند وخت دیگه حرف زدنم خوب میشه نمیدونم کدوم روش درسته که زود بتونم پیشرفت کنم میشه راهنمایی کنید؟

    پاسخ
    • سلام. سایت
      Vhs_Lernportal رو می شناسید؟ من جدیدا باهاش شروع کردم و راضیم. شاید به شما هم کمکی بکنه

      پاسخ
  • سلام ،نکاتی از زبان آلمانی
    برای اینکه این زبان را یاد بگیرید 1:باید مسلط به شناخت اسم که مذکر ومونث و خنثی می‌باشد ،باشیددر غیر اینصورت مشکل خواهید داشت ،نقش مهمی در جمله دارد.
    2:افعال از نظر این که akkusativ یاdativ هستند ،چون تأثیر مستقیم در نوشتن و صحبت کردن دارند.
    در مجموع این گوشه ای از مشکلات این زبان هست وکسی که میخواهید این زبان را یاد بگیرید باید علاقه داشته باشد و انگیزه قوی .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست