اسپانیا

معرفی کامل رشته زبان اسپانیایی +آینده شغلی آن

گاما

چند سالی است که مهاجرت مردم ایران به کشور اسپانیا آمار بالایی را نشان می دهد خب این کشور هم قانون خاص خودش را دارد ولی مهم تر از همه این است که باید با زبان این کشور آشنایی داشته باشیم. به همین منظور در دانشگاهها و مراکز آموزشی معتبر موجود در سراسر کشور این زبان تدریس می شود. معرفی کامل رشته زبان اسپانیایی عنوانیست که در ادامه این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

مقدمه:

زبان اسپانیایی یکی از راحت ترین زبان های خارجی برای یادگیری است چون شباهت زیادی به زبان انگلیسی دارد و از آنجایی که بیشتر مردم ایران با زبان انگلیسی آشنا هستند پس به راحتی می توانند این زبان را یاد بگیرند. با یادگیری این زبان هر فردی در هر کشوری که زندگی می کند، اگر شغلی دشته باشد که شامل تجارت بین المللی، برقراری ارتباط یا جهانگردی است، به طور مشابهی فرصت های خیلی خوبی را خواهد یافت تا از مهارت های زبان جدید خود استفاده کند.

ویدئو آموزش زبان اسپانیایی:

حتماً بخوانید: معرفی ۳ بسته نرم افزاری جدید برای یادگیری سریعتر زبان اسپانیایی بصورت خودآموز

شناخت زبان اسپانیایی:

بعد از زبان انگلیسی، اسپانیایی زبان منتخب اکثر مردم است و جای تعجب نیست که اسپانیایی دومین یا سومین زبان محبوب است. با حدود ۴۰۰ میلیون گویشور، چهارمین زبان رایج در جهان (بعد از انگلیسی,چینی و هندوستانی) است که تکلم می‌شود و مطابق بعضی آمارها بیشتر از زبان انگلیسی گویشور بومی دارد. زبان رسمی در چهار قاره است و در سایر نقاط از اهمیت تاریخی برخوردار است. اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که از لحاظ کیفیت آموزشی و علمی دانشگاه‌ها، کالج و مدارس عالیه حرفی برای گفتن دارد. دانشگاه‌هایی با رشته‌های بازرگانی، تجارت و مارکتینگ، در اسپانیا طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 


اسپانیایی

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش اسپانیایی چرب زبان، زبان اسپانیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان اسپانیولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳ اسپانیا به یکی از پرطرفدارترین کشور‌های دنیا برای مهاجرت و اقامت تبدیل شده است. تعداد مهاجران در این کشور ۶۰۰۰۰۰۰ نفر است که بیشترین این تعداد را مردمان رومانی تشکیل داده‌اند. از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۸ مهاجرت با این کشور روندی افزایشی داشته اما از سال ۲۰۰۸ به بعد روند مهاجرت کاهش یافته است. سرمایه گذاری در اسپانیا به دلیل پایین بودن قیمت‌ها نسبت به کشورهای اروپایی، علاقه‌مندی بسیاری از مردمان دنیا را به خود جلب کرده است. امروزه ایرانیان زیادی به زندگی، تحصیل و حتی سرمایه‌گذاری در اسپانیا تمایل دارند.

اهداف کلی فراگیری این رشته عبارتند از:

  • ادامه روند توسعه استفاده از زبان اسپانیائی به عنوان یک وسیله ایجاد ارتباط
  • دست یافتن در طول دوره های مورد نظر، به یک کنترل ضمنی از روند آموزش و یاد گیری توسط خود دانشجو و ادامه فراگیری پس از پایان دوره های مربوطه به طور خود آموز از طرف دانشجو.
  • آشنائی دانشجویان با زبان، ادبیات، فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم ملت‏های اسپانیایی زبان.
  • کسب مهارت‏های لازم از سوی دانشجو پس از پایان یافتن دوره به منظور ایجاد ارتباط مستقیم و شرکت در فعالیت‏های بین المللی مرتبط با این زبان و توسعه فعالیت‏های زبان شناسی به منظور به دست آوردن شناخت کافی از فرهنگ های چند ملیتی و ایجاد یک رابطه متقابل و تطبیقی مابین زبان، ادبیات و فرهنگ خود و ملت اسپانیائی زبان می باشد.
  • رشته زبان اسپانیایی در واقع از رشته های زبان های خارجی است که در تعداد محدودی دانشگاه ارائه می شود و تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.
  • این رشته که با هدف تربیت زبان شناسان و پژوهشگران زبان یاد شده، پایه گذاری شده است برای علاقه مندان به حوزه مطالعات آمریکای لاتین بسیار جذاب است. و فارغ التحصیلان این رشته شانس زیادی برای قبولی در رشته هایی چون مطالعات آمریکای لاتین و دیگر رشته های مطالعات جهان دارند.
  • رشته زبان اسپانیایی یکی از شاخه‌های جدید رشته زبان‌های خارجی است که نسبت به دیگر رشته‌های زبان خارجه بازار کار بهتری دارد. این رشته در دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ارائه می گردد.

دروس اصلی و تخصصی زبان اسپانیایی:

خواندن و درک مفاهیم، دستور و انشا، نگارش ساده، نگارش پیشرفته، گفت و شنود، خواندن متون مطبوعاتی، ترجمه متون مطبوعاتی، نامه‌های اداری و بازرگانی، درآمدی بر ادبیات، اصول و روش ترجمه، اصطلاحات زبان، مکالمه موضوعی، سخنرانی، ترجمه شفاهی، ترجمه پیشرفته، نمونه‌های نثر و شعر، مقاله‌نویسی، تجزیه و تحلیل متون ادبی، ترجمه نوار و فیلم، فنون ترجمه، تاریخ زبان اسپانیایی، خلاصه‌نویسی، انگلیسی تخصصی، ترجمه کتاب.

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی:

ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی که یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی در کنکور زبان می باشد. که تحصیل در این رشته تقریبا آرزوی تمام داوطلبان کنکور زبان می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان کنکور زبان که موفق به ورود به دانشگاه در رشته زبان اسپانیایی نشده اند این است که چگونه با ثبت نام بدون کنکور زبان وارد دانشگاه شوند. زیرا که داوطلبان زیادی برای ثبت نام بدون کنکور رشته زبان اسپانیایی در ایران وجود دارند.

بررسی آینده شغلی این رشته:

فارغ التحصیلان این رشته می توانند از طریق سفارتهای مختلف مانند مکزیک و اسپانیا، بورسیه شوند و برای کارشناسی ارشد و دکترا ادامه تحصیل دهند، به خصوص در حال حاضر که مراوده های سیاسی، اجتماعی و غیره زیادی بین اسپانیا صورت می گیرد و همچنین فارغ التحصیلان می توانند در شرکتهایی که نمایندگی آنها در ایران است مشغول به کار شوند و فعالیت برای آنها زیاد است. دانش آموختگان این رشته با گذراندن دوره یاد شده به مجموعه ای از اطلاعات و آگاهیها و فن آوریها دست می یابند که به کمک آنها توانایی ارائه خدمات و فعالیت در همه زمینه ها را دارا باشند. برخی دیگر از زمینه های کاری فارغ التحصیلان این رشته بدین ترتیب است: مترجمی زبان اسپانیایی در دستگاههای دولتی و غیر دولتی – انجام فعالیتهای زبان اسپانیایی هنری در بخشهایی از صدا و سیما – فعالیت در دارالترجمه های کشور – تدریس زبان اسپانیایی در آموزشگاههایی که اقدام به تدریس این زبان کنند- فعالیت به عنوان مترجم و راهنمای افراد و گروههای اسپانیایی که به ایران می آیند و فعالیت در مراکز اقتصادی و تجاری که با حوزه کشورهای اسپانیایی زبان، در ارتباط است.

همچنین بخوانید: زبان اسپانیایی را در ۳۰ روز با این کتاب بیاموزید ( تاسطح A2 )

این اطلاعات براساس قبولی های کانون در کنکور ۹۶ می باشد.
نام دانشگاه ظرفیت رشته تعداد قبولی کانون چارک پائین تراز کانون چارک پائین رتبه منطقه ۱ چارک پائین رتبه منطقه ۲ چارک پائین رتبه منطقه ۳ چارک پائین رتبه ۵% ادبیات عربی معارف زبان زبان تخصصی

دانشگاه تهران

۲۵ ۸ ۵۶۶۳ ۷۳۵ ۸۳۷ ۵ ۵ ۶ ۶ ۵
۷

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

شبانه
۲۵ ۴ ۵۶۵۴ ۱۷۷۳ ۲ ۳ ۵ ۸ ۶
۱

دانشگاه علامه طباطبایی – تهران

در صورتی که سوالی در مورد رشته اسپانیایی دارید در بخش نظرات از کارشناسان ما بپرسید تا پاسخ دهند.

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • میخواستم بدونم مسلط بودن به زبان انگلیسی چقدر مورد نیاز هست؟ اگر کسی زبان انگلیسیِ قوی‌ای نداشته باشه اما وارد رشته‌ی زبان اسپانیایی بشه؛ اذیت خواهد شد؟:))

    پاسخ
  • سلام، این درسته که میگن تو دانشگاه با حروف الفبای اسپانیایی شروع میکنن به تدریس؟
    تا چه حد باید اسپانیایی بلد باشیم که بتونیم این رشته رو انتخاب کنیم؟

    پاسخ
    • سلام بله از پایه شروع میکنن حتی حروف رو هم یاد میدن اصلا هم لازم‌نیست چیزی بلد باشید

      پاسخ
    • اصلا این طور نیست شما وقتی قراره کنکور زبان اسپانیایی بدید
      باید حسابی خونده باشید من خودم به عنوان یه زبان آموز اسپانیایی
      بهترین کتابو basic spanish میدونم کلی کتاب دیدم هیچ کدوم
      به خوبی اون نمیشه کتاب اول شکل کاشی رو داره و عمومیه و
      کتاب دوم بسته به شغل و هدفتون و کتاب سوم برای کسانی
      که می خوان در اسپانیا زندگی کنن نویسنده اش آنا سی جاروس
      هست کتابش حرف نداره انگلیسی به اسپانیاییه من همزمان باهاش
      انگلیسیمم داره قوی میشه

      پاسخ
  • سلام
    ببخشید ، چطور با اینکه زبان تخصصی این رشته ضریبا صفر داره ، تاثیری روی رتبه شخص نداره ؟

    پاسخ
  • زبان و ادبیات اسپانیایی مثل آلمانی و انگلیسی و فرانسه کنکور مستقیم نداره و باید اول کنکور زبان انگلیسی بدیم درسته؟یعنی زیرگروه چهارم که هیچ زبانی ب جز انگلیسی نداره و ضریب زبان انگلیسی ۴ هست!؟راجبتعداد ترماشو مدت زمانشم بگین!🤔بازار کارش چطوریه؟کسایی که خوندن چکاره شدن؟پیدا کردن این اطلاعات خیلی سختهولی خب رشته ایه که تدریس میشه!…

    پاسخ
  • سلام.. من منطقه ۳ هستم رتبه ام برای قبولی در علامه چند باید باشه؟؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست