آیلتس

آیلتس ۷ چیست؟ مدت زمان لازم برای آیلتس ۷ برای افراد مختلف

گاما

تیم در بانکوک تایلند زندگی می کند، او به عنوان مربی CELTA(گواهی آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان) فعالیت دارد و زبان آموزان را برای آزمون آیلتس آماده می کند. او مدرس دوره های آیلتس و زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی (EAP) نیز هست و با گروه ما همکاری می کند. تیم EAP را در دانشگاه هایی مانند چولالنگکرن در تایلند و لستر در انگلستان تدریس کرده و ۱۰ سال در روسیه مشغول به آموزش زبان انگلیسی بوده و در ژاپن نیز کار کرده است. در این مقاله او در مورد چگونگی افزایش نمره آیلتس صحبت می کند.

for who   بطور خلاصه مدت زمان رسیدن به نمره ۷ آیلتس برای ما ایرانی ها که زبان مان در سطح متوسط یا مبتدی ست و روزانه ۵ ساعت وقت برای مطالعه می گذاریم بین ۳-۶ ماه است!

حتما بخوانید: ساختار آزمون آیلتس چگونه است؟ (راهنمای کامل)

وقتی زبان آموزان را برای آزمون آیلتس آماده می کنید، احتمالاً از شما درباره چگونگی بالا بردن نمره خود می پرسند. آنها برای بدست آوردن نمره لازم تحت فشار زمانی و اقتصادی هستند – آنها برای شروع دوره دانشگاهی مورد نظر خود یک بازه ی زمانی محدود دارند و قادر به صرف هزینه بی حد و حصر در کلاسهای انگلیسی نیستند.

آزمون آیلتس
دانشجویی را که می خواهد در دوره کارشناسی ارشد، در یکی از دانشگاه های انگلستان تحصیل کند را در نظر بگیرید. اکثر دانشگاه ها نمره آیلتس ۶٫۵ را می خواهند که برابر با سطح C1 انگلیسی یا سطح “پیشرفته” است. اگر زبان آموز در امتحان شرکت کند و نمره ۴ را دریافت کند، این نشان می دهد که سطح او A2 / B1 یا سطح “متوسط پایین” در انگلیسی عمومی است. بدیهی است تفاوت بسیار زیادی بین A2 و C1 وجود دارد. در یک آموزشگاه زبان انگلیسی در دوره های عمومی، زبان آموزان باید سطوح متوسط پایین، متوسط، متوسط ​​بالا و پیشرفته را بگذرانند. اگر هر یک از این سطوح حدود ۱۲۰ ساعت باشد، کلا ۵۰۰ ساعت لازم خواهد بود. در واقع، گذراندن این سطوح به یک بازه زمانی یک ساله (خیلی فشرده با تمرین های بسیار) یا چند سال نیاز دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

از این رو معلمان در آماده سازی زبان آموزان برای آزمون IELTS باید صادق باشند. اگر سطح زبان عمومی آنها بسیار پایین تر از حد مورد نیاز باشد، یک سفر بسیار طولانی پیش روی آنها خواهد بود. بسیاری از زبان آموزان بر این باورند که ترفندهای خاص و روش های مخفی برای گرفتن نمره مورد دلخواه در آیلتس وجود دارد، و برای رسیدن به این ترفندها کافی است یک معلم خوب پیدا کنید.

نمونه مدرک آیلتس

اما IELTS در واقع یک عکس فوری از سطح زبانی زبان آموز ارائه می دهد. اگر یک زبان آموز پیشرفته باشد، ۶٫۵ یا بالاتر دریافت می کند. اگر متوسط رو به پایین باشد، نمره ای در حد ۴ دریافت می کند. اگر ترفندهای آسان و خاصی برای دور زدن آزمون آیلتس وجود داشته باشند، استفاده از آن ها توسط دولت ها، شرکت ها، مدارس و دانشگاه ها برای تعیین سطح واقعی افراد متوقف خواهد شد.

چگونه به زبان آموزان کمک کنیم تا نمره خود را بالا ببرند؟

کتاب Complete IELTSاز انتشارات دانشگاه کمبریج در سطوح مختلفی درجه بندی شده است و برای نمره های ۵ تا ۶٫۵ مناسب است. روش آموزش مشابه روش آموزشی زبان عمومی است- که شامل توسعه ۴ مهارت اصلی در کنار دستور زبان و واژگان می باشد. بنابراین، همان کارهایی که معلمان در دوره های عمومی زبان انگلیسی برای بالا بردن سطح زبان آموزان خود انجام می دهند، در دوره های آمادگی IELTS نیز صدق می کنند. زمینه ها ممکن است کمی متفاوت باشند (دانشگاهی تر و با تمرکز بیشتر روی مهارت نوشتن) اما روش ها مشابه هستند.

ممکن است زبان آموزانی وجود داشته باشند که بتوانند در مدت زمان کوتاهتری آماده شوند. یک زبان آموز سطح پیشرفته را تصور کنید که قصد شرکت در آزمون خاصی را ندارد و از امتحان IELTS چیزی نمی داند. چنین زبان آموزی برای آشنایی با آزمون آیتلس و یادگیری تکنیک های خاص برای بالا بردن نمره خود به یک دوره کوتاه مدت نیاز دارد. با توجه به سطح زبانی که دارد ممکن است تنها به ۱۰-۲۰ ساعت آموزش نیاز داشته باشد.

ممکن است یک زبان آموز در سطح پیشرفته باشد و بتواند در مهارت های صحبت کردن و گوش دادن نمره ۷ را کسب کند. اما تجربه خواندن متون دانشگاهی یا نوشتن مقالات آکادمیک را نداشته باشد و در خواندن و نوشتن نمره بدی کسب کند، برای مثال نمره ۵٫

در این حالت می توان تکنیک های لازم برای خواندن متون دشوار و پاسخ دادن به سوالات درک مطلب و همچنین آموزش نحوه نوشتن مقاله (پاراگراف نویسی، جملات موضوعی و غیره) را به او آموزش داد. ممکن است لازم باشد برخی از واژگان دانشگاهی که با آنها آشنا نیست را نیز به این لیست اضافه کنیم. بنابراین با توجه به سطح زبانی او یک دوره نسبتاً کوتاه (۲۰-۴۰ ساعته) می تواند او را به نمره مورد نظر (۶٫۵) برساند.

اما این گروه از زبان آموزان مستثنی هستند. بیشتر افراد در ۴ مهارت اصلی ضعف دارند و برای بهبود دامنه و دقت دستور زبان و واژگان خود به زمان قابل توجهی نیاز دارند.

به خود زبان آموز بستگی دارد

صادقانه ترین پاسخ این خواهد بود که میزان زمان مورد نیاز به خود زبان آموز بستگی دارد. برخی زبان آموزان در هر مهارت و به طور کلی در یادگیری زبان ها بهتر و سریع تر از دیگران هستند. یک زبان آموز که می تواند در خارج از کلاس به تمرین بپردازد، ممکن است در یک دوره نسبتاً کوتاه از نمره ۵ به نمره ۷ برسد، در حالی که یک زبان آموز با انگیزه کمتر و توانایی های کمتر نیاز به زمان بیشتری حتی برای بالا بردن یک نمره خواهد داشت.

اولین مرحله ارزیابی نیازهای زبان آموزان خواهد بود. شما باید موارد زیر را شناسایی کنید:

  1. هدف آنها چیست؟ (به چه نمره ای نیاز دارند؟)
  2. امتیاز فعلی آنها چیست؟ (چقدر باید پیشرفت کنند)
  3. آیا نیاز دارند که روی هر ۴ قسمت آزمون تمرکز کنند یا در برخی مهارت ها به اندازه کافی قوی هستند؟

وقتی به این پرسش ها پاسخ دادیم، می توانیم در مورد دوره مورد نیاز آنها تصمیم بگیریم:

دوره A از ۱۰ تا ۲۰ ساعت: یک دوره کوتاه برای آشنایی آنها با قسمت های مختلف آزمون و برخی از تکنیک های کلیدی برای به حداکثر رساندن نمره.

دوره B از ۲۰ تا ۴۰ ساعت: یک دوره متوسط ​​با محتوای دوره A به اضافه تمرکز اضافی بر نقاط ضعف اصلی- به زبان آموزان بستگی دارد اما می تواند شامل تمرین اضافی در زمینه نوشتن یا تکنیک های مختلف خواندن باشد.

دوره C بیش از ۴۰ ساعت: یک دوره طولانی که به ارتقاء واقعی زبان انگلیسی زبان آموزان در هر ۴ مهارت و بهبود دستور زبان و واژگان آنها اختصاص داده شده است. اگر سطح آنها پایین تراز حد لازم باشد، این دوره بسیار طولانی خواهد بود.

حتما بخوانید: دانلود همه لغات ضروری آیلتس با ترجمه فارسی+ pdf

نکته مهم این است که از ابتدا با زبان آموزان صادق باشید. چه در آموزش گروهی و چه آموزش خصوصی، زبان آموزان بدنبال پیشرفت فوری و چشمگیر هستند و اگر این هدف تحقق پیدا نکند، خیلی زود سرخورده و ناامید خواهند شد. آموزشگاه های زبان و معلمان باید به زبان آموزان کمک کنند که در تعیین اهداف و بازه زمانی مورد نیاز خود واقع بین باشند. آنها باید نسبت به آنچه می توان در یک دوره آماده سازی کوتاه مدت به دست آورد صادق باشند و صادقانه بگویند که زبان آموزان ضعیف تر به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست