8 تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

8 تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی (موسسات خارجی)

گاما

همانگونه که قبلا هم در مورد بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی صحبت کردیم، یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گام های یادگیری زبان انگلیسی، انتخاب بهترین مواد آموزشی است. با توجه به همین ضرورت، بیش از 8 تا از بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی را از زبان چند موسسه معتبر آموزش زبان انگلیسی برایتان نقل می کنیم و البته تجربه چندین ساله نگارنده و پرسش از اساتید زبان و موسسات داخلی. (این مطلب یک هفته طول کشیده اما چکیده ده ها سال تجربه و تدریس زبان هست و از این جهت که یادگیری و موفقیت هموطنانم برای م مهم هست با دقت کامل نگارش شده).

این که سوال که چه کتابی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است، واقعا جواب قاطعی ندارد. چرا؟ چون بهترین کتاب باید مناسب سطح شما، سن شما، نوع یادگیری شما و هدف شما باشد. آیا انگلیسی را در سطح مقدماتی مطالعه می کنید یا متوسط یا پیشرفته؟ نوجوان هستید یا کودک؟ با سرگرمی بهتر یاد می گیرید یا با متن؟ می خواهید برای تحصیل انگلیسی یاد بگیرید یا صرفا برای یک سفر توریستی؟ اما در این پست فرض می کنیم می خواهید زبان را بصورت عمومی از مقدماتی تا متوسط بیاموزید و برای آزمون های پیشرفته تری همچون تافل و آیلتس آماده شوید! اما…؟

حتما بخوانید: ۵ تا از بهترین و جدیدترین دیکشنری های انگلیسی به فارسی (موبایل و کامپیوتر)

بهترین نحوه استفاده از کتاب های آموزش زبان انگلیسی ؟

نکته مهم اول: کتاب ها و همه متون انگلیسی را با صدای بلند برای خود و ترجیحا دوستان بخوانید، نه آهسته (چرا؟ چون وقتی با صدای بلند متنی را می خوانید، در واقع دارید مکالمه یا Speaking انگلیسی را تمرین می کنید. بطرز شگفت آوری موثر است)

نکته دوم: هر لغت جدیدی که می بینید در لیست همراه خود یاد داشت کنید، لیستی که حمل آن راحت است (Portable) . (ترجیحا از فلش کارت یا حتی گوشی موبایل برای تهیه لیست استفاده کنید)

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نکته مهم سوم: نکات گرامری زبان انگلیسی را در یک جزوه یادداشت کنید (چون بخش گرامر زبان انگلیسی کمی خسته کننده است و با این کار مجبور نیستید دوباره آن نکته گرامری را با ده ها مثال و تمرین دوره کنید)

نکته مهم چهارم: از بازی ها و سرگرمی ها برای دوری کردن از خستگی و کسل شدن استفاده کنید (مثل بازی های موبایل آموزش زبان انگلیسی یا پازل ها و …)

هنگام خواندن یک کتاب خارجی‌ زبان، هوشمندانه عمل کنیم

هنگام خواندن کتاب به زبانی جز زبان مادری تان، توصیه می‌ کنیم که حتما این موارد را در نظر بگیرید:

  • هنگام کتاب خواندن، لذت بردن و اینکه حس کنید دارید کار بزرگی انجام می‌ دهید، بسیار مهم است زیرا باعث می‌ شود دوباره این کار انجام بدهید.
  • هر چه بیشتر بخوانید، بیشتر یاد می ‌گیرید.
  • بهترین راه برای لذت بردن از خواندن کتاب و حس پیشرفت، خواندن کل فصل‌ ها از ابتدا تا انتها است.
  • و در نهایت رسیدن به پایان یک کتاب مهم ‌ترین چیز است، حتی مهم ‌تر از درک تک‌تک کلمات کتاب!

اما نکته‌ای که از همه این ها به مراتب مهم ‌تر می باشد؛ این است که:

باید بپذیرید که مطمئنا تمام چیز هایی که می‌خوانید را درک نخواهید کرد

این امر کاملا طبیعی است و باید انتظارش را داشته باشید. این واقعیت که شما با ندانستن یک کلمه ممکن است یک جمله را نفهمید به این معنا نیست که شما “احمق” هستید یا ” به اندازه کافی خوب نیستید “.

در واقع این یعنی شما هم مثل دیگران درگیر فرآیند یادگیری زبان هستید.

پس وقتی چیزی هست که متوجهش نمی ‌شوید، چه باید بکنید؟ به شما خواهیم گفت.

با کلماتی که نمی ‌دانیم، چه کار کنیم؟

اگر با یک کلمه ناشناخته مواجه شدید، پنج راه برای مقابله با آن وجود دارد:

  • به کلمه نگاه کنید و ببینید که آیا برای تان آشنا هست یا خیر. در دایره لغات زبان‌ های مختلف واژگان مرتبط زیادی وجود دارد. معنای شان را حدس بزنید!
  • برگردید و جمله ‌ای که در آن مشکل دارید را چندین بار بخوانید. با استفاده از قرائن موجود در آن جمله و توجه به اتفاقاتی که تا اینجا در داستان افتاده، سعی کنید معنای کلمه مجهول را حدس بزنید. این کار نیاز به تمرین دارد، اما معمولا ساده ‌تر از آن چیزی است که فکرش را می ‌کنید!
  • کلمه را در یک دفترچه یادداشت کنید تا بعدا معنای آن را بررسی کنید. سپس به خواندن ادامه بدهید.
  • گاهی اوقات ممکن است به صورت اتفاقی با هم‌ ریشه فعلی که می ‌شناسید، برخورد کنید. به عنوان مثال، در زبان اسپانیایی hablar می‌ شود: “صحبت کردن”. از طرفی همhablarán به معنای آنها “صحبت خواهند کرد” است. Hablase هم معادل فارسی “صحبت کن” است. می ‌بینید که ریشه Habla معنای صحبت کردن را می ‌رساند و مابقی حروف آن را صرف می ‌کنند یا به زمان دیگری می‌ برند.

گاهی هم ممکن است با شکل خاصی از یک فعل آشنا نباشید یا دلیل استفاده از آن در جمله را نفهمید که این ممکن است شما را ناامید کند. اما آیا فعلا دانستن این موضوع برای شما واقعا لازم است؟ آیا هنوز می ‌توانید اصل ماجرا را درک کنید؟ معمولا اگر موفق به تشخیص فعل اصلی شده‌ باشید، کافی است. به جای نا امید شدن، به نحوه استفاده از فعل توجه کنید و سپس به خواندن ادامه دهید!

  • مواقعی وجود خواهد داشت که شما خودتان را ملزم می ‌کنید تا معنای یک کلمه خاص را بفهمید. اما اگر برای جستجوی هر کلمه آن قدر وقت بگذارید، هیچ وقت به جایی نخواهید رسید. بهتر است فقط کلماتی را جستجو کنید که بارها و بارها در جمله ظاهر می‌ شوند؛ آن ها کلید اصلی درک داستان خواهند بود.

و اما بهترین کتاب های موجود در تمام دنیا برای یادگیری زبان انگلیسی

۱- کتاب های فور کورنرز (Four corners)- پیشنهاد ما

  • برای یادگیری همه مهارت های زبان از مبتدی تا پیشرفته- اگر از صفر شروع می کنید پیشنهاد ما این کتاب ها هستند
  • دانلود این کتاب

کتاب های فورکورنرز

کتاب های فور کورنرز که توسط دانشگاه معتبر کمبریج منتشر می شوند برای تقویت زبان انگلیسی از سنین کودکی تا بزرگسالی و تقویت هرچهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن تهیه شده اند. این مجموعه دارای فایل های ویدیویی، نرم افزار، PDF و MP3 می باشد که کتاب الکترونیکی (PDF) این مجموعه دارای Student Book – Work Book – Teachers Book می باشد. روش تدریس این مجموعه، بسیار ساده و لذت بخش می باشد که جهت تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی و حتی مهارت مکالمه بسیار مناسب می باشد. از آنجایی که این مجموعه دارای سطح مختلفی است، برای تمامی سطوح (مقدماتی – متوسط – پیشرفته) مناسب می باشد. مطالب و مفاهیمی که به شما عزیزان آموزش داده می شوند، بسیار واضح و روشن هستند.

نکته دیگری که می بایست ذکر گردد این است که کتابهای تاپ ناچ عموما کتابهایی برای کار در کلاسهای حضوری می باشند و اغلب زبان آموزان نمی توانند بخوبی از آن بصورت Self Study استفاده نمایند. در صورتیکه آموزش مهارتهای انگلیسی در کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل می تواند به میزان قابل توجهی بصورت Self Study (یا حداقل بصورت نیمه حضوری)‌ بکار رود. با انتخاب کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل به راحتی می توانید از آن بصورت خودآموز استفاده نموده و پس از اتمام هر درس از کلاسهای رفع اشکال حضوری و آزمونهای آزمایشی استفاده نمایید.

۲- کتاب های سری تاپ ناچ (Top notch-از لانگمن-مقدماتی تا پیشرفته)

topNotch

سری کتاب های تاپ ناچ واقعا برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی بی نظیر هستند، چه برای Writing یا Speaking و مکالمه و چه برای گرامر ولغت.

کتابهای تاپ ناچ توسط موسسه انتشارات لانگمن و کتابهای انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل توسط موسسه انتشارات آکسفورد طراحی شده است. می توان گفت که تمام این کتابها بر اساس موضوعات بروز و کاربردی طراحی شده و ضمن تاکید بر مکالمه ، تمامی مهارتهای زبان انگلیسی از قبیل گرامر ، واژگان ، مهارتهای خواندن و نوشتن ، مکالمه و درک مطلب شنیداری را در بر می گیرند.

تمامی این پنج کتاب بصورت چکیده اما کامل در قالب این بسته نرم افزاری روانه بازار شده اند که پیشنهاد می کنم حتما نگاهی بیندازید.

بطور کلی کتابهای تاپ ناچ نگاه ساده ای بر مفاهیم از قبیل تلفظ صحیح، واژگان و گرامر داشته و سعی دارد تا از حداقلهای مفاهیم کاربردی استفاده کند و زبان آموز را به برقراری مکالمات ساده تشویق نماید. این امر برای زبان آموزانی که از اعتماد به نفس کافی در مکالمات روزمره برخوردار نباشند، شیوه مناسبی در آموزش است ولی پس از مدتی ممکن است زبان آموز با مشکلاتی در زمینه های تلفظ صحیح لغات، گرامر و کم بودن دامنه واژگان روبرو شود. برای غلبه بر این مشکل می توان از کتابهای جنبی در کنار کتابهای اصلی تاپ ناچ استفاده نمود.

۳- کتاب های American English File (از آکسفورد-متوسط تا پیشرفته)

کتاب های American English File

برخلاف کتاب های بالا که هم برای مکالمه، یادگیری لغت واژه ها و گرامر و writing انگلیسی پیشنهاد شده بودند، این دو کتاب در زمینه آموزش تلفظ و مکالمه انگلیسی به دولهجه آمریکایی و بریتیش پیشگام هستند. تابهای انگلیش ریزالت (با لهجه بریتانیایی) و امریکن انگلیش فایل (با لهجه آمریکایی) باتکیه بر تلفظ صحیح و مکالمه سعی می کند تا سایر مهارتهای آموزش زبان انگلیسی از قبیل گرامر کاربردی و واژگان را بصورت همزمان تقویت نماید. در طراحی درسها سعی شده تا به شیوه های مستقیم و غیر مستقیم این مهارتها به زبان آموز منتقل گردد.

همچنین می توانید یکی از بهترین بسته های آموزش زبان انگلیسی را در این پکیج داشته باشید. (نرم افزار آموزش + ۴ کتاب همراه)

۴- کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید (از Barrons-متوسط و پیشرفته)

کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید

این کتاب حدود ۱۰۰۱ لغت جدید دارد و حدود ۵۰۰۰ لغت دیگر هم دارد که شما معنی آنها را احتمالا نمی دانید! ولی از آنجاییکه توسط موسسه معتبر Barrons تهیه شده، و طبق تجربه شخصی، پرکاربردترین و جدید ترین لغت های موجود زبان انگلیسی را دارد. کتاب حاضر شامل ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید می باشد. هر واژه شامل مثال، تمرین، تعریف و اصصطلاحات مفید می باشد. متن های این کتاب از رمان ها، نمایشنامه ها، شعرها، روزنامه ها، و …. است. کتاب حاضر ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای کلیه رشته جی آر ای، آیلتس و تافل است.

در همین ارتباط بخوانید:  ۸ تا از بهترین روش های یادگیری لغات زبان انگلیسی

۵- کتاب English Grammar in use (از Cambridge-مقدماتی تا پیشرفته)

کتاب English Grammar in use

اگر می خواهید گرامر انگلیسی را برای کنکور، برای صحبت، نوشتن، تافل آیلتس و … یاد بگیرید، این کتاب که در سه جلد تدوین شده، بی نظیر است. معروفترین و پرفروش ترین کتاب مربوط به آموزش گرامر زبان انگلیسی است که توسط موسسه معتبر کمبریج تهیه و چاپ می شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی گرامر در زبان انگلیسی است و تقریبا اصلی ترین منبع آموزش گرامر انگلیسی است.

گرچه کتاب گرامر این یوز برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده اند نیز قابل استفاده است اما بیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند. در کتاب Grammar In Use نسخه چهارم، تعداد ۱۴۵ یونیت وجود دارد که هر کدام از آنها در مورد یک مطلب گرامری توضیح می دهد. هر یونیت شامل دو صفحه است که صفحه اول به آموزش گرامر و صفحه دوم به تمرینات گرامر انگلیسی درباره آن یونیت اختصاص یافته است.

۶- کتاب های دیگر (آپدیت 2023)

کتاب های زیر در رده بعد از کتاب های بالا قرار می گیرند:

کتاب‌های interchange (اینترچنج)

interchange books

همانند تاپ ناچ، از دوره مقدماتی تا پیشرفته را آموزش می‌دهد. چهار سطح مختلف دارد و مناسب آموزش زبان برای بزرگسالان و جوانان است. در عین به کار گیری جدیدترین رویکردهای آموزشی، اینترچنج نظرات معلمان و زبان آموزان را از نقاط مختلف دنیا گردآوری کرده است. این سری کتاب‌ها محصول کمبریج هستند. برای نوجوانان و سنین پایین تر (درصورتیکه بقیه کتاب های این لیست دشوار می نمایند) برای تقویت مهارت های چهارگانه، این کتاب ها پیشنهاد می شوند.

کتاب‌های oxford word skills (آموزش لغت بطور اختصاصی)

Oxford word skills

سری کتاب‌های آموزش لغات انگلیسی آکسفورد که در سه سطح ارائه می‌شود و در آن کلمات، عبارات و دستور زبان‌های داخل متن مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب به مهارت فراگیری لغت زبان آموز کمک ویژه‌ای می‌کند. تمرین‌های فراوان این مجموعه اعتماد به نفس کافی برای استفاده از لغات جدید را ایجاد می‌کند.

کتاب‌های inside reading (آموزش ریدینگ بطور اختصاصی)

inside reading

این مجموعه توانایی انگلیسی خواندن را بهبود می‌دهد. این کتاب علاوه بر مهارت مطالعه، به آموزش لغات کلیدی نیز می‌پردازد. این کتاب با آموزش «لیست کلمات آکادمیک»، به تقویت زبان انگلیسی کمک می کند و زبان آموز را برای مطالعه متون آکادمیک آماده می‌کند. هر درس شامل دو متن آکادمیک است و مهارت‌های مطالعه مرتبط با آن متون هدف اصلی هستند.

ترفندهای کاربردی زبان انگلیسی

دانلود رایگان منابع کاربردی زبان انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

229 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام مطالب کاربردی و مفیدی بودند . با تشکر از شما

    پاسخ
  • کتابهای English File بدون شک بهترین کتابهای آموزش انگلیسی هستن، فوق العادن و محاله تاپ ناچ و اینترچینج به گرد پاشم برسن

    پاسخ
    • اتفاقا نظر اکثریت اینه که four corners نسبت به همه قوی تر بوده

      پاسخ
      • میشه selfstadyخوند؟

        پاسخ
        • درود. بله حتما این کار شدنی هست. ما بیشتر مواقع به زبان آموزان پیشنهاد می کنیم که خودشان و بصورت self study کار کنند. کلاس های آموزشی، موارد گفته شده در همین کتاب ها را به شما یاد می دهند نه چیز دیگر

          پاسخ
          • سلام کتاب های فور کورنرز (Four corners) را میتونم خودم تو خونه بخونم؟

          • روش سلف استادی مهارت ریدینگ و لیسنینگ رو ارتقا میده و برای مهارت رایتینگ و اسپیکینگ نیازمند به معلم وحضور در کلاس هست.این دو مهارت پروداکتیو به سختی قابل ارتقا هست به صورت خودخوان.

          • عالی

      • محمدحسین
        بهمن 4, 1397 10:51 ب.ظ

        شما انگلیش فایل رو خوندی؟ فورکورنرز برای تینیجرهاسن انگلیش فایل با کسی شوخی نداره و برای بزرگسالانه، بهترین تکست بوک های زبان انگلیسی: ۱٫ English File 2. Cutting Edge

        پاسخ
        • کی گفته برای تینیجرهاست؟برای بزرگسالان هم خوبه..از نظر سطحی بالاتر از امریکن انگلیش فایل هست ولی در کل کتاب انگلیش فایل لغت بیشتری یاد میدن به نظرم تو سطح های مختلف الان سطح ۲ انگلیش فاصل از فورکورنرز ۲ سطحش بالاتره دارم میبینم..من دارم فورکورنرز ۴ میخونم و دوستم امریکن انگلیش فایل ۲٫٫یکی از ریدینگاشو دیدم یه سری کلمشو بلد نبودم

          پاسخ
        • رضا بهرامی
          مرداد 6, 1398 5:35 ق.ظ

          آخه مجبوری نظر غیر کارشناسی بدی مگه مبارزه تو رینگه؟انگایش فایل با کسی شوخی نداره
          بچه ها موقعی که کتاب انگلیش فایل رو میخونید اصلا نخندید انگلیش فایل عصبانی میشه همتونو میخوره
          بعد میگی فورکرنرز برای تینیجرهاست؟آخه واقعا میخوام بدونم نه خداییش مجبوری نظر بدی

          پاسخ
          • نظر منم انگلیش فایل هستش واقعا محشره

          • 😂😂😂😂ولی من فک میکنم اینتر چنج بهتره،کتاب که تو میگی برا کودکانه

          • ممنون از نظرتون، من خودم فورکورنرز خوندم ، این کتاب بیشتر مکالمه محوه، انگلیش فایلی که شوخی نداره مام باهاش شوخی نداریم😅 بیشتر گرامر محوره

          • سلام دوستان واسه کسی ک بخوادخودش توخونه از سطح بیسیک شروع کنه کدوم روپیشنهادمیدید؟

        • اینگلیشفایل و فورکورنرز هر دو بشدت آسونن ولی اینگلیش فایل درنگاه اول ترسناکتر از فورکورنرزه

          پاسخ
      • دقیقا حق با شماست

        پاسخ
        • امیرحسین گلستانی
          دی 19, 1401 9:24 ب.ظ

          درود ،به عنوان مدرس زبان انگلیسی (کودکان ،نوجوانان و بزرگسالان ) هر بازه سنی کتاب خودش رو داره و هر آموزشگاهی متد خاص خودش رو یک
          دوم اینکه هیچوقت نمیشه گفت کدوم کتاب از اون یکی بهتره خودم انگلیش فایل ها ، فرندز ها ، فونیکس ،لتس گو ،فامیلی ها بیگ انگلیش بک پک و … رو تدریس میکنم، خیلی از چیزا به متد تدریس بستگی داره ، متد تدریس هم به کتابی که تدریس میشه بستگی داره ، پس به هم وابسته هستند ، ممکنه کتاب اصولی باشه تدریس اصولی نباشه یا بر عکس

          اما از نظر کامل بودن )برای سطح کودکان نوجوانان) کتاب های big english تقریبا کامل هست ، چون هم ریدینگ داره ،هم رایتینگ هم مکالمه هم کالچر یا فرهنگ هم فیلم داره ،وکب و لغت هارو داره و هم گرامر و …، هر درس تمام این هارو داره

          پاسخ
    • اینکه برای چه سنی باشه مهمه!تاپ ناچ یکی از بهترین هاست

      پاسخ
    • سطح کتاب های تاپ ناچ چطور است؟

      پاسخ
    • شما تاپ ناچ رو نخوندی حرف نزن

      پاسخ
    • ممنون عالى بودند ولى چگونه تهيه كنيم ؟

      پاسخ
    • دقیقا من ب شخص دیوونه امریکن فایلم😄🙌

      پاسخ
  • چرا از کتاب ۵۰۴ اسمی نبردید؟این کتاب واقعا محشره خیلی به تقویت دایره لغاتم کمک کرد

    پاسخ
    • درود. این کتاب دارای لغات قدیمی و غیرکاربردی زیادی هست. بسیاری از لغات رایج آن در همان کتاب اول موجود هست.

      پاسخ
    • چه کتابی بخونم که فول مکالمه ی انگلیسی رو باد بگیرم.. فقط مکالمه نه گرامر.. لطفا راهنمایی صحیح کنید

      پاسخ
      • بدون گرامر نمیتونید مکالمه یاد بگیرید

        پاسخ
      • عزیزم گرامر همراه با مکالمست نمیشه بگی فقط گرامر یاد بگیرم، یا بگی فقط مکالمه، مثلا وقتی که شما فعل فاعل مفعول نشناسی، و ندونی کجای جمله میاد وبه چه شکلی قطعا نمیتونی حرفم بزنی

        پاسخ
      • سلام من دنبال هم پایه زبان انگلیسی هستم که هر از چند گاهی با هم انگلیسی صحبت کنم و بنویسم در حال حاضر من در حال دادن امتحانات نوبت دوم هستم اما بعد از آن من میخوام کتاب امریکن انگلیش فایل رو بخونم.خلاصه کسی هست؟‌

        پاسخ
    • محمد متین
      مرداد 10, 1401 8:34 ب.ظ

      بله منم این کتاب را دارم و فوق العاده است

      پاسخ
  • با خوندن این معرفی کتابها، احساس دانایی و آرامش کردم?ممنونم

    پاسخ
  • سلام چرا درمورد کتاب های تاچ استون که خیلی ها تدریس میکنند نگفتید؟
    لطفا درموردشون بگید میخوام بدونم لطفا

    پاسخ
    • درود. این دسته بندی طبق اولویت های پیشنهاد شده در چندین موسسه معتبر آموزش زبان جهانی توصیه شده اند. کتاب های تاچ استون هم کتاب های خوبی هستند ولی جزو این اولویت بندی نبوده اند.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من کارشناسی زبان خوندم و میخوام خودم این کتابه رو بخونم به نظرتون بین کتابهای معرفی شده کدوم یکیشون روی speaking تاثیر گذار تره ممنونم

    پاسخ
  • سلام من میخوام بدون رفتن به اموزشگاه speaking یاد بگیرم پیشنهاد شما کدوم کتابه به بنده؟؟؟

    پاسخ
  • برای تقویت اسپیکینگ توصیه میکنم که از فایل های
    effortless English بهره بگیرید. یه سیستم فوق العاده قوی و کاربردی .

    پاسخ
  • سلام به نظرتون انگلیسی بدون توقف بهتره یا پکیج sweet؟فرقاشون چیه ؟

    پاسخ
    • درود بر شما. در حال حاضر انگلیسی بدون توقف را پیشنهاد می کنیم، در ویرایش جدید این مجموعه، مواردی اضافه شده است که در بسیاری مکالمات روزمره و آزمون های انگلیسی، اخیرا رایج شده است، لغات بروزتر شده اند و … sweet اما لحن واضح تری دارد و بطور مشخص در چهار بخش زبان انگلیسی شما را آموزش می دهد هر چند هنوز ویرایش جدید آن ارائه نشده است.

      پاسخ
  • سلام کتاب owford word skill.1

    Vocabulary in use.& grammervin use2
    البته advance.
    ۳٫FCE(بنفش)….
    بی نظیره…..و ۵۰۴

    پاسخ
  • سلام. میخوام زبان یاد بگیرم از مقدماتی. کلا چیزی بلد نیستم. ب نظرتون از چ کتابی شروع کنم؟ و اینکه این کتابا رو میشه تو کتاب فروشیا پیدا کرد؟؟

    پاسخ
    • درود. همین کتاب ها نسخه های مقدماتی شروع از صفر را هم دارند. همه آنها در کتاب فروشی ها موجود هستند، فقط دقت کنید که جدیدترین نسخه ها را تهیه کنید.

      پاسخ
    • سلام خدمت شما.اگه پایتون عین من ضعیفه،من پیشنهاد میکنم با کتابoxford word skills basicشروع کنید .منم دارم همین کتاب رو میخونم.سه کتاب داره. اونارو اگه تموم کنید. دایره لغاتتون بسیار بالا میره. اگرم خواستین. من دنبال ی پارتنر همسطح خودم میگردم. اینم ایدی تلگراممهyousef7700

      پاسخ
  • سلام .من خودم میخوام کتاب زبان بگیرم و بخونم ، نمیخوام کلاس برم .بنظر شما کدوم کتاب مفیده؟

    پاسخ
  • سلام ممکنه راهنمای بفرایید بین فورکرنرز و آمریکن فایل کدوم برای مکالمه بزرگسال بهتره ؟

    پاسخ
  • ایا این کتاب ها برای نوجوانان مثلا با سنین ۱۴ مناسب هست ؟ اگر بخوام خودم بدون رفتن به اموزشگاه . مکالمه و writing و speaking یاد بگیرم در این سن از چه کتابهایی استفاده کنم

    پاسخ
    • درود. این کتاب ها را می توان برای نوجوانان هم استفاده کرد. هر چند اگر احساس می کنید که کتاب ها سنگین هستند، از این لیست کتاب های بدردبخور دیگری هم می توان یافت.

      پاسخ
      • سلام من میخام از مبتدی شروع کنم هم writing هم speaking به صورت خود اموز درحد مکالمه روزانه چه کتابی رو پیشنهاد می کنید؟

        پاسخ
    • تو انقلاب دارن و ممکنه جاهاس دیگه هم داتشته باشن من کتابای زبانمو از جنگل میگیرم و الان کتاب تاپ ناچ هستم و خیلی کتابای خوبی هستن

      پاسخ
  • سلام بعضی ها نظرشون اینه که فورکرنرز برای نوجوانانه و به درد مکالمه بزرگسالان نمیخوره . شما لطفا بفرمایید این حرف درسته ؟

    پاسخ
    • قطعا خیر. شاید به این خاطر است که سطوح مبتدی این کتاب ها توسط آموزشگاه های زبان در ایران به کودکان و نوجوانان تدریس می شود ولی این کتاب ها بطور کلی برای هر سنی از مبتدی تا حرفه ای مناسب بوده و بسیار کار شده هستند.

      پاسخ
  • برای اسپیکینگ ، کتاب فورکرنرز پیشنهاد میکنید یا نیو هدوی ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید .

    پاسخ
  • سلام ممنون از مطالب مفیدتون
    برای من که میخوام مهرات های چهارگانه رو به صورت خودآموز شروع کنم ، four corners و english result مناسبه ؟ پیشنهادتون کدومه
    ممنون

    و اینکه for corners با لهجه بریتیش هست یاخیر ؟

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب
    من ۱۸ ساله هستم و قصد دارم همزمان با دوران ۴ ساله لیسانس زبان انگلیسی را نیز تا سطح ایلتس ۷ اکادمیک بخوانم ایا مطالعه منابع بالا برای من مفید است
    به نظر نویسنده محترم کتاب کتاب اموزشی بهترین است برای شرایط من که ۴ سال فرصت دارم

    پاسخ
    • درود. بله این منابع کاملا برای شما کفایت می کنند

      پاسخ
      • من میخوام زبان انگلیسی رو از شروع کنم به نظر شما از چه کتابی خوبه بخونم اول فور کورنرز رو بخونم بعدش امریکن انگلیش فایل رو بخونم یا کتاب های تاپ ناچ رو

        پاسخ
  • سلام ببخشید من امسال کنمور دارم و سطح زبانم خیلی پایینه وقت
    میخوام زبان رو خودم بخونم ک هم به کنکورم کمک کنه هم اینکه بعد بتونم ازمون ایلتس بدم میشه بگید کدوم کتاب رو بخونم ؟

    پاسخ
  • سلام. کتابهای تاپ ناچ امریکن هستند یا بریتیش؟

    پاسخ
  • سلام من ۱۴سالمه و ۱۰ ساله که زبان میخونم یعنی از ۴ سالگی. من کتابای top notch و file Americanو four cornersو Oxford word skill رو خوندم. الان کتاب فور کرنرز رو میخونم و دارم تمومش میکنم. قبل از اونم فایل رو تموم کردم. وورد اسکیلز هم که تقریبا همراه همه کتابام بوده.میخواستم بدونم به نظر شما الان زبان من تو چه سطحی قرار داره؟ اسپیکینگ ام که از نظر دبیر هام میگن خیلی خوبه.

    پاسخ
  • با سلام و ضمن تشکر از مطالب مفیدتون کتابهای مختلفی که معرفی کردین، به علاوه آکسفورد ورد اسکیلز و…چطور متوجه بشیم که بر اساس چه لهجه ای تنظیم شدن؟؟ چه کتابهایی بر اساس اکسنت امریکن هستن؟؟ استفاده از کتابهایی که با لهجه بریتیش هستن و همچنین دیدن فیلم هایی که با لهجه بریتیش هستن، برای کسی که قصد یادگیری لهجه آمریکایی داره، مضره؟

    پاسخ
  • A.Nejhadabbasi
    مهر 7, 1397 4:08 ب.ظ

    سلام . من می خوام از سطح کاملا مبتدی شرو کنم و نوجوان هستم ؛ پیشنهاد شما چه کتاب یا کتابهایی هست ؟ یه کتابی باشه که تمرین زیاد داشته باشه و خیلی مفید و کاربردی باشه . ممنون میشم اگه راهنماییم کنین 🙂

    پاسخ
  • سلام
    من میخوام انگلیسی رو خوب یاد بگیرم . با توجه به اینکه بعدا میخوام تو آیتلس و تافل موفق باشم ، شما کدوم مجموعه آموزشی رو پیشنهاد میکنید ؟ میخوام از مقدماتی تا پیشرفته بخونم…

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم کتاب Solution چه جوریه؟
    تعریفشو خیلی شنیدم اما میخوام بدونم به نظرتون خوبه یا نه؟

    پاسخ
  • سلام ممنونم از سایت خوبتون
    ببخشید من میخواستم بدون اینکه به کلاس زبان برم زبان کار کنم
    البته قبلا میرفتم و کتابم super minds بوده اما چون سطح این کتاب کودکانه و من ۱۴سالمه نمیخوام این سطح رو ادامه بدم و میخوام خودم زبان بخونم
    اینم که نمیخوام ادامه بدم برای اینه که بیشتر گرامراشو تو مدرسه خوندم
    به نظرتون چه کتابی کار کنم تا برای کنکور بر انگلیسی کاملا مسلط باشم؟
    و همینطور یادگیری در خانه و بدون معلم برام آسون باشه؟

    پاسخ
    • سلام کتابهای پراجکتس بعد از سوپرمایندز مناسب هستند. و بعد از اون هم انگلیش فایل و یا نیو هدوی. چون بریتیش شروع کردید در ادامه ش بریتیش ادامه بدید بهتره. این کتابها میتونه شما رو برای ایلتس هم اماده کنه . موفق باشید

      پاسخ
  • سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون من دانشجو هستم و میخوام خودم زبان یاد بگیرم ۴مهارت اصلی لطفا کمکم کنید که از چه کتاب هایی استفاده کنم؟

    پاسخ
  • ویدا سلیمانی
    آبان 1, 1397 1:51 ب.ظ

    سلام. من داوطلب کنکور ارشد هستم و سطح زبان خوبی ندارم. یغنی لغات فرانوش کردم. میخوام زبان بخونم هم برای دانشگاه و هم خودم. حتما کلای باید برم؟ میشه کتابهایی معرفی کنید که به صورت self study خودم بتونم بخونم؟؟؟

    پاسخ
  • من کتاب American english file میخوانم کتاب خوبیه ولی میخواستم بدونم تاپ ناچ بهتره یا امیرکن؟

    پاسخ
  • من میخوام زبان رو عالی یاد بگیرم چیکار کنم که واقعا موفق شم؟

    پاسخ
  • سلام
    میخواستم بدونم کتاب American Headway در مقابل TOP Nouch و Four Corners آپدیت تر و بهتره یا برعکس،نیست؟؟!

    پاسخ
  • سارامحمدی
    آذر 8, 1397 5:35 ب.ظ

    سلام .
    من مدرس زبان هستم اما امسال میخوام برای بچه های دبیرستان زبان ترمیک بذارم اما از مبتدی میتونم برای همه یعنی هفتم تا دوازدهم یه کتاب انتخاب کنم؟ نطرم بیشتر رو ۴ کورنرزه؟ خوبه آیا؟
    مرسی.

    پاسخ
  • کتاب های معتبری ک تو همه ی اموزشگاها ست؟؟؟؟؟

    پاسخ
  • سلام. ممنونم از اطلاعاتتون. بفرمایید کتابی که صرفا رو listeningکار کنه و تقویت بشه موجود هست؟ که آموزش linking sounds آموزش بده. مقدماتی تا پیشرفته

    پاسخ
  • سلام این کتاب ها همه مال انگلیسی آمریکاییه
    ایا این اشکالی داره .؟ آیا انگلیسی بریتانیایی با آمریکایی فرق داره؟

    پاسخ
    • لطفا کتاب کمک اموزشی زبان معرفی کنید ،مخصوصا گرامر ، کتاب یا اپلیکیشن فرقی نداره، تست داشته باشه، کانون زبان سخت گیره میخوام که فولدبشن

      پاسخ
      • سلام اگه سنتون پایینه و کامل میخوای یاد. بگیرین کتاب های headway قطعا ببشترین مطالب رو داره و خیلی سخت تره ولی amrican file و opd پیشنهاد میشه

        پاسخ
  • سلام‌خسته نباشید ?من تا الان از موقعی ک شروع کردم کتاب های English time و fourcornersزو کامل تمام کردم و summit 1 روهم شروغ‌کردم و خوندم اما شما اسمی از این کتاب نبردین
    کمکم کنید لطفا?? اگه کتاب خوبی نیست ادامه ندم! جایگزینش چی بهتره؟؟؟?

    پاسخ
    • درود. این موضوع بستگی به این دارد که بصورت خودآموز کار می کنید یا موسسه ای به شما آموزش می دهد. اگر موسسه این کتاب را پیش میبرد بهتر است با همین کتاب ادامه دهید. در غیر این صورت کتاب های پیشنهاد شده در لیست بالا ..

      پاسخ
  • سلام
    چرا در مورد oxford practice grammar کتاب های بتی آذر حرفی نزدید ؟

    پاسخ
  • نیما جهانگیری
    دی 18, 1397 7:11 ق.ظ

    با سلام
    خسته نباشید
    تفاوت بین کتابهای تاپ ناچ و آمریکن فایل چیست؟
    و کدام یک بهتر است؟

    پاسخ
  • سلام من دانشجو هستم و میخوام برم کلاس زبان ،میخواستم ببینم بین کتابهای تاپ ناچ و تاچ استون و امریکن اینگلیش فایل کدوم بهتر هستن ؟؟

    پاسخ
    • درود. پیشنهاد می شود که برای همگام شدن با کلاس زبان، کتاب پیشنهادی خود موسسه را تهیه نمایید.

      پاسخ
      • همه ای اینها کتاب های بدی نیستن هر کدام شان به اندازه کافی برای ما معلوماتی افزون میکنن به نظر من کتاب های longman همش کتاب بهترینن میتونین ازش بهرین استفاده ها را بکنین
        .good luck

        پاسخ
      • سلام من تازه میخوام تدریس زبانو شرو کنم.خودم تاپناچ خوندم ولی به نظرتون به دانش اموزام چ کتابیو یاد بدم بدرجور بین فور مورنرز و تپ ناچ و امریکن فایل موندم .هلپ می

        پاسخ
        • سلام
          ببخشید اینکه برای لغات، گرامر، و صحبت کردن هر کدوم یک کتاب رو گرفت بهتر هس و یا اینکه کتابی گرفت که همه رو با هم اموزش بده

          بعد اینکه مهارت شنیداری در کتاب های فورکونرز خوب هست یا نه

          پاسخ
          • سلام برای امتحان کانون زبان چه کتاب هایی رو باید مطالعه کنم؟میشه لطفا راهنمایی کنید
            تشکر

    • کتاب های تاپ کمی درکش سخت استیش نسبت به امریکن فایل میتونین از لانگمن استفاده کنین

      پاسخ
      • سلام من قبلا american english file میخوندم کتاب ابی رنگشو تموم کردم ولی ب دلیل جابه جایی اموزشگام عوض شد الان تو این جدیده کتابای new headway کار میکنن ب نظرتون کتابش خوبه؟ من هیچ شناختی ندارم درمورد کتابش

        پاسخ
  • باسلام وخسته نباشید ،آگه لطفا کنین از بین این کتابهایی که معرفی کردین یکی که بهترینه را برای مبتدیها بهم معرفی کنین واسه بزرگ سالها ممنون میشم .
    تشکر

    پاسخ
  • سلام،یه کتاب میخوام که فقط گرامر داشته باشه گرامرشم کاربردی باشه،ینی جوری بهت بگه که بفهمی قضیه چیه،فقط یک کتاب باشه،کتاب اینگلیش فایل هست که فقط توش فقطو فقط گرامر باشه؟

    پاسخ
  • سلام .فرق این کتابهاباکتاب های کانون زبان ایران درچیست؟

    پاسخ
  • سلام من تاپ ناچ ها را تمام کردم و حالا موندم که ادامش را سامیت بخونم و یا امریکن فایل؟
    فعلا خیلی زمان ندارم و مجبورم ۱۲ ساعت در روز کار کنم ولی حدود ۱.۵ سال دیگه باید مدرک زبان PTE با نمره بالا داشته باشم و ۶ ماه آخر را گذاشتم برای اون امتحان که دیگه سرکار نرم و فقط بخونم ولی در کمتر از یک سال باقی مونده سامیت ها و یا امریکن فایل ۴ و ۵؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
  • سلام من زبانم خیلی خرابه میخام ازاول بخونم دانشجوهستم ازچه کتابی بخونم ک قوی بشم وناشنوام ممنون میشم بگید میخام خیلی زودیادبگیرم

    پاسخ
  • سلام تشکر از این که با معرفی منابع متنوع همه کسانی که قصد دارن آموزش و یادگیری زبان انگلیسی را دنبال کنند راهنمایی کردین، ولی باز منی که قصد دارم آزمون تافل بدم به صورت خود آموز با معرفی چندین کتاب و اپلیکیشن و… سر در گم شدم شما که آزمون تافل دادین و نمره خوبی گرفتین کدوم موارد استفاده کردین لطف کنید بگید در ضمن من ده ماه وقت دارم سطح زبانمم متوسط به پایین هست

    پاسخ
  • سلام من امکان اینو ندارم که برم کلاس زبان میخام خود اموز جلو برم پیشنهادتون کدوم کتابه برام؟

    پاسخ
  • سلام
    من خیلی وقت پیش کلاس زبان خصوصی می رفتم و سطح زبانم خوب بود مثلا در حد لول های بالای انگلیش فایل لیکن پس از چند سال هم گرامری و هم لغات را یادم رفته است
    کدام یک از این پنج کتاب برای مرور بهتر است؟

    پاسخ
  • من مجموعه کتابهای اینترچنج رو تموم کردم. مبخوام اسپیکینگم بهتر بشه و دایره لغاتم افزایش پیدا کنه به نظرتون کدوم سطح از کتاب فورکورنرز رو تهیه کنم؟

    پاسخ
  • درود. من می خواهم در اسپیکینگ و لستنیگ پیشرفت کنم و زبانم در حد متوسط است و می خواهم در خانه زبان را بخوانم. لطفا برای تهیه کتاب، مرا راهنمایی کنید.
    با تشکر.

    پاسخ
  • سلام من سربازم و هیچس از انگلیسی نمیدونم و دوست دارم که انگلیسی یاد بگیرم توی خدمت سربازی بعضی وقت‌ها که بیکارم حالا بهترین کتابی که می‌تونم بخرم کدوم که همه چیزو یاد بگیرم با تشکر از شما

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر…. امیدوارم وقت یبرای پاسخگویی به سوالات دوستان بزارید چون بعضی سوال من هم بودند ….و نکته بعد اینکه حدود چقدر زمان میبره یادگیری زبان خودآموز؟ چقدر سرعت بدیم به یادگیری؟ و اینکه اگه مثلا من دوره تاپناچ رو کامل خوندم بعدش برم سراغ کتابهای دیگه مثل امریکن فایل یا محتوا همشون تقریبا یکیه؟

    پاسخ
    • سلام چون سیلابس کتاب ها با تحقیقات و تجارب فراوان گردآوری شده است قطعا بهتر است که اگر کتاب های تاپ ناچ را مطالعه می کنید با همان ها ادامه دهید و به قول معروف شاخه به شاخه نپرید. ضمنا یادگیری خودآموز زبان انگلیسی طبق گفته FSI برای رسیدن به سطح متوسط حداقل ۶۰۰ ساعت زمان نیاز دارد

      پاسخ
  • سلام من به تازگی تیچر برای کودکان شدم واز کتاب سوپرماینزاستارترشروع کردم..خوبه بنظرتون؟؟
    واینکه برای خودم برای سطح upper intermidiet..total English بهتره یا veio point??لطفا جواب بدین مرسی

    پاسخ
  • سلام ببخشید کتاب های اکسفورد لغاتی که داخلشن لغاتی امریکن هستش یا انگلیش؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • درود بر شما خانم حیدری.
    ببخشید مزاحم شدم لطفا میشه بگید به ترتیب بین این کتاب ها کدومو باید خوند؟
    ترتیب واسم خیلی مهمه:
    ۱.تاپ ناچ _ ۲.فور کورنرز _ ۳.انگلیش فایل _ ۴.انگلیش رزالت _ ۵.اینتر چنج _ ۶.اینساید ریدینگ
    ترتیب این ۶ تا کتاب چحوری هستش؟

    پاسخ
  • سلام
    واسه تقویت مکالمه چه کتابی رو بخونم؟

    پاسخ
  • سلام.من ۱۸ سالمه و سطح زبانم زیاد تعریفی نداره.می خواستم به صورت self studyکار کنم و نهایتا کلاسای pre TOEFL و TOEFL شرکت کنم.خوندن چه کتابهایی رو پیشنهاد می کنین تا همه چهار تا مهارت رو پوشش بده؟

    پاسخ
  • سلام به نظر شما کتاب touchstone 3 برای کسانی که ۱۴ ساله هستند خوبه یا خیر چون دوستان من کتاب های اینگلیش تایم میخونن و من کتابم از نظر آنها بالا تره و یک جورایی میگویند داری سطح جوانان میخونی البته من از ۳سالگی به کلاس زبان میروم

    پاسخ
  • علی کیانی
    مهر 16, 1398 10:31 ق.ظ

    بعنوان یک مدرس زبان مبگم که کتابهای American English File برای کسانی که میخوان انگلیسی امریکایی یاد بگیرن فوق العادس. همونطور که ما به چطور هستی میگیم چطوری، کتابهای AEF دقیقا به این موارد ریز هم توی مکالمه هاش دقت کرده تا چیزی از این قبیل موارد از قلم نیفته. اگه دنبال آموزش لهجه بریتیش هستید کتابهای English File و English result پیشنهاد منه که هر دو یکسانن. در رده بعدی میتونم بهتون Four Corners رو پیشنهاد بدم. البته هیچ وقت نباید این سوال شخصی رو نادیده گرفت که میگه: من دقیقا چرا میخوام زبان یاد بگیرم؟
    امیدوارم از تجربه ام بتونم کمکتون کرده باشم. یاعلی

    پاسخ
  • با سلام
    من هم اکنون دارم کتابهای total english از انتشارات لانگمن رو میخونم . میخوام بدونم که سطح این کتابها در مقایسه با تاپ ناچ که این هم مال لانگمن هست چطوریه ؟

    پاسخ
  • سلام برای نوشتن مقاله انگلیسی میخوام گرامر ولغت ودرمجموع رایتینگ رو تقویت کنم بصورت فشرده .چه کتاب هایی پیشنهاد میکنید

    پاسخ
  • سلام ببخشید من کتاب امریکن انگیلیش فایل رو توی موسسه میخونم اما دوستام که کانون زبان ایران میرن میگن اینا بدرد نمیخوره و مدرک بین المللی نداره و درست تدریس نمیشن میخواستم بدونم واقعا کانون زبان بهتره؟

    پاسخ
  • روح الله
    آذر 16, 1398 6:37 ق.ظ

    سلام .
    من به مطالب کتاب های امریکن فایل تا ۵ مسلط هستم. و اونها رو تو خونه مطالعه و تمرین کردم
    میخواستم بدونم بعد از این کتاب ها ، چه کتاب ترمیک دیگه ای هست تا مطالعه کنم؟

    پاسخ
  • سلام.
    برای شخصی که قصد تحصیل در دبیرستان های کشور های انگلیسی زبان داره ، چه کتابی پیشنهاد می کنید تا کلمات و اصطلاحات کتاب های درسی مثل شیمی ، ریاضی ، فیزیک ، زیست و … رو یاد بگیره؟
    روز به خیر.

    پاسخ
  • سلام ببخشد
    کتاب های four corners رو برای افراد مبتدی میتوان بصورت خود آموز استفاده کرد؟!

    پاسخ
  • سلام من بیست سالمه و سطح زبان انگلیسی من خیلی پایینه.میخوام از صفر شروع کنم به نظرتون چه کتابی رو بخونم به صورت خودآموز؟؟ لطفاً یک کتاب کامل معرفی کنید.ممنون

    پاسخ
  • سلام من ۱۵ سالمه و میخوام سطح زبانمو خیلی بالا ببرم البته اونم خود آموز …اگه میشه یه کتاب خیلی خوب بهم معرفی کنید .. از مبتدی تا حرفه ای .. لطفاً جواب بدید…

    پاسخ
  • سلام خیلی ممنون میشم پاسخ سوالمو بدید:
    من معلم زبان هستم و سابقه تدریس کلاس گروهی زیاد دارم. اما میخوام کلاس خصوصی بزرگسال رو شروع کنم. با توجه به اینکه اکثر این کتاب ها فعالیت های گروهی دارن، شما کدومش رو پیشنهاد میدید برای کلاس خصوصی بزرگسال؟ زبان‌آموز بالای ۳۰ سال و تقریبا مبتدی

    پاسخ
  • سلام کتاب های American English file2 سطحش بالاتره یا inter change 2????

    پاسخ
  • با سلام من انگلیش فایل رو تموم کردم بعد اون کدومشو پیشنهاد میکنین؟؟

    پاسخ
  • سلام
    کدوم یک از کتاب ها با لهجه بریتیش هستن و در عین حال قوی؟
    برای تدریس برای نوجوانان میخاستم.

    پاسخ
    • سلام. ظاهرا فایل های صوتی کتاب ها هم با لهجه بریتیش و هم آمریکن موجود شده. برای تدریس هر سنی هم انصافا نمیشه گفت کدوم بهتره. پیشنهاد خود ما فورکورنرز هست

      پاسخ
    • سلام وقتتون بخیر من امسال تازه وارد دانشگاه شدم میخواستم بدونم بین دو موسسه که یکیشون فورکورنرز و یکی تاچ استون تدریس میکنن کدوم مناسبتره که استارت بزنم و بخونم چون من میخوام بعد اتمام این دوره ها آزمون زبان علوم پزشکی هارو بدم…لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ
      • سلام بهم خیلی نزدیک هستن. برای انتخاب موسسه ببینید مدیریتش منسجم هست یا نه؟ روند ارزیابی زبان اموز چطوره و سابقه تدریس اساتیدش.

        پاسخ
  • سلام و سپاس از سایت خوب و مرسی که وقت میزارید برای پاسخ به کامنت ها دوتا سوال داشتم یک اینکه به نظر شما سطح کتاب های نویگیت اکسفورد خوب هست یا خیر ؟ دو این من می خوام از سطح مقدماتی شروع کنم تا به ایتلس هفت هفت و نیم برسم برای مهاجرت تحصیلی یک برنامه ریزی بلند مدت دارم میشه لطفا راهنمایی کنید از کجا شروع کنم چه پکیجی مناسب هست از سطح A1 تا C2 خیلی ممنون

    پاسخ
  • درود خدمت عزیزان
    من میخواهم به صورت سلف استادی شروع کنم به خوندن از پایه و ایلتس بگیرم! به زودی و سرعت! زمان خیلی برام مهمه! باید در ۶-۷ ماه ایلتس بگیرم. میخوام از پایه (صفر کلوین) شروع کنم و سریع برم جلو.
    به طوری که ابتدا سطح زبان عمومی را بالا ببرم و سپس روی ۴ مهارت و در نهایت روی ازمون کار کنم.
    برای تمامی بخش ها
    لغت
    گرامر
    تلفظ
    اصطلاحات
    چه منابعی را باید بخوانم.
    با تشکر از همه دوستانم و ارزوی سلامتی برای همه در این ایام

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من ۱۳ سالمه و الان دارم کتاب اینترچنج۱ رو میخونم. اما گرامرم ضعیفه و نمیتونم جمله بندی کنم. صحبت کردن هم ضعیفه. شما چه کتابی برای این موارد پیشنهاد می کنید؟

    پاسخ
  • سلام ممنون از شما مطالب بسیار عالی و زیبا بود
    تشکر

    پاسخ
  • سلام نظرتون راجب کتاب basic vocabulary in use تاسطح آخرش چیه؟؟!ممنون میشم پایخ بدین و اگه کتاب برای زبان خوندن بهتر هم هست لطفا بهترینشو معرفی کنید. با تشکر فراوان

    پاسخ
  • me what is it????hello gaiys is there any simply book for me ? if you know please info to me and tell

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      تو این کتاب ها معنی کلمات و جملات به فارسی هم ترجمه نکرده
      لطفا کتابی بهم معرفی کنید که انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته برای مکالمه صحبت کردن و معنی کلمات به فارسی هم نوشته باشه
      تشکر

      پاسخ
    • با سلام و درود
      ممنون از مطالب خوبتون
      من کارشناس ارشد ادبیات هستم بازنشسته فرهنگی، میخوام شروع کنم یک زبان جدید یاد بگیرم. با توجه به پیشنهاد شما با کتاب های فورکرنرز انشاءالله شروع میکنم فقط یک سوال:
      خرید اینترنتی میخواستم انجام بدم کنارش نوشته بود (کتاب معلم).
      همانی است که شما معرفی کردین؟

      پاسخ
  • https://elt.oup.com/student/headway/?cc=ir&selLanguage=en سایت بسیار خوبیه برای یادگیری زبان

    پاسخ
  • سلام. توی فهرستون جای متد امریکن هدوی واقعا خالیه. من تقریبا تمام کتاب هایی که معرفی کردین رو دیدم ولی همه کسل کننده یا زیادی سخت هستند اما این متند زبان آموز را بدون کش دادن های اضافه که خیلی از کتاب ها و آموزشگاه ها دارن به سطح های بالا می رسونه و من که خودم بدون کلاس دارم این کتاب رو کار می کنم از یادگیری لذت می برم

    پاسخ
  • من میخواهم لغات انگلیسی را خوب یاد بگیرم. پیشنهاد شما به من کدام کتاب است؟

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من یه دوره ی فشرده ی آیلتس رو گذروندم اما هنوز به سطح آمادگی کامل آزمون نرسیدم,شما چه کتابی برای تقویت و ارتقا آیلتس به من پیشنهاد میدین؟ ممنون از راهنمایی تون

    پاسخ
  • کتاب های تاچ استون و ویوپوینت هم خیلی خوبن ک در کنار آکسفورد ورد اسکیلز تدریس میشن

    پاسخ
  • سلام.
    وقت به خیر.

    برای کسی که قصد داره یادگیری زبان انگلیسی رو به صورت خودخوان شروع کنه ( صفر نیستم و یه حداقل معلوماتی دارم )، پیشنهاد شما این هستش که کورس بوک هایی مثل امریکن انگلیش فایل و … رو بخونه یا برای هر کدوم از مهارت ها، یه کتاب جداگونه ؟

    پاسخ
    • کورس بوک مطالعه کنید بعد اگر در مهارت خاصی ضعف دارید سراغ منابع خاص اون مهارت برین

      پاسخ
    • سلام وقت بخیر .من زبانم در سطح دبیرستان و کنکور هست و سه ماه فرصت دارم تا زبانمو به ایلتس ۶برسونم برای مهاجرت تحصیلی.میشه راهنمایی کنید کدوم کتاب رو شروع کنم بهتره؟یا اینکه باید حتما کلاس برن؟خودم نمیتونم زبانمو تقویت کنم؟؟

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر من صفر صفرم توی هرچهار بخش زبان و دانشجوی ترم دومی کامپیوترم بهم چه کتابی رو پیشنهاد میدین که خوب زبان رو یاد بگیرم انگار که مثلا اموزشگاه رفتم
    ممنون میشم راهنماییم کنین!

    پاسخ
  • سلام من ۱۳سالم هست وسطح زبانم ‌پایین هست .میخوام خودم تو. خونه زبان آمریکن یاد بگیرم اگه میشه راهنمایی کنید کدام کتاب واسه من خوبه.؟

    پاسخ
    • میتونین از کلاس های آنلاین استفاده کنین و توی کمترین زمان بتونین ب راحتی صحبت کنین

      پاسخ
  • سلام سطح زبان من متوسط هست یعنی توی آموزشکده مطالب مقدماتی و کتابای فمیلی اند فرندز رو خوندم، به نظرتون الان خودآموز انگلیش فایل رو بخونم بهتره یا فورکورنر؟

    پاسخ
  • سلام یه پسر پایه پنجم دارم با این شرایط موج پنجم کرونا نمیخوام بفرستمش کلاس میخوام خودم بهش یاد بدم از رو چه کتابی باید بهش یاد بدم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام من کلاس دهم هستم در همین حد زبان بلدم
    البته ۴ سال پیش کلاس میرفتم و مجموعه hip hip hoorayرو کامل خوندم
    الان دوست دارم یه کتاب خوب کار کنم
    هدف من هم بیشتر لغت هست برای کنکور مخصوصا برای ریدینگ ها و کلوزتست ها
    چه کتابی پیشنهاد میکنید

    پاسخ
  • سلام
    من دارم کتاب 1 Aerican English File رو به صورت خوداموز میخون و اخراش هست هستم یعنی سطح a2.میخواستم بدونم ایا همین American E F برای تقویت همه ی مهارت ها خوب هست یا باید تغییر کتاب بدم؟

    پاسخ
  • مطالب خوبی بود، اشتراک اطلاعات مفیدتان متشکرم

    پاسخ
  • بالای صفحه دیدم در خصوص نحوه استفاده از کتاب های آموزشی گفته شده که با صدای بلند بخونیم چونکه با این کار در واقع داریم مکالمه یا speaking انگلیسی را تمرین میکنیم. وقتی شما متنی را بلند میخوانید دارید مهارت خواندن را تقویت میکنید و در واقع reading aloud انجام میدید که چه بسا درک کافی هم از متن حاصل نخواهد شد و این هیچ ربط مستقیم و قابل توجه ای به مهارت speaking نداره.

    پاسخ
  • به نظرتون کتاب های سلوشن خوبن؟

    پاسخ
  • آیا کسی که تمام جلد های family and friends را گذرانده و در جلد اول got it هست و همچنین در حال خواندن 504 کلمه ضروری هست آیا کتاب oxford word skill براش مناسبه یا زوده هنوز؟؟؟

    پاسخ
  • سلام میشه لطفا کتابایی رو معرفی کنید که انگلیسی بریتانیایی رو آموزش بدن نه آمریکایی برای امتحان آیلتس از پایه میخوام بخونم ممنونم

    پاسخ
  • سلام
    من خودم میرم کلاس زبان و الان از کتاب AMERICAN ENLISH FLLE
    استفاده می کنم خیلی خوب هستش
    خیلی چیز ها رو داره
    از تلفظها گرفته تا چگونه استفاده کردن کلمات
    یعنی حرف نداره

    پاسخ
  • سلام دوستان عزیز
    من در اهواز هستم و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی هستم و ۲ هدف دارم اولا میخوام دکتری بخوانم که یقینن باید زبان بلد باشم از طرفی دوست دارم زبان را از مبتدی تا پیشرفته یادبگیرم و دو آموزشگاه خوب در اهواز هستند که به صورت آنلاین کلاس برگزار میکنندیکی آمریکن انگلیش فایل و دیگری تاپ ناچ درس میده و نمیدونم کدام بهتره لطفا راهنمایی کنید
    سپاسگزارم

    پاسخ
  • سلام ممنون از اطلاعاتتون کتاب AMERICAN ENLISH FLLE و میخوام بخرم تو لینکی که گذاشتید موجود نبود
    اگه بخوام از جای دیگه بخرم و همه کتابهاش و از اول بخرم البته سطح زبانم متوسطه صفر نیستم ولی از سری اولش
    میخوام بخرم چند تا کتاب میشه از ابتدا تا پیشرفته اش ؟

    پاسخ
  • سلام
    زبانم صفر صفره
    چ کتابی بدردم میخوره؟

    پاسخ
  • سلام من یک سوالی داشتم،به نظرتون بعد از کتاب America English File 4،کدوم کتاب ها رو بخونیم تا سطح advanced کامل بشه؟کلاس زبانی که میرم بعد این کتاب،دو کتاب داره هر کدوم ۷ ترم که خیلی طولانی میشه،کتاب ready for fce و ready for cae،شما کتاب دیگه ای پیشنهاد نمی دید که در دوره کوتاه تر سطح پیشرفته رو باهاش تموم کنم؟

    پاسخ
  • سلام من یه چند سالی هست که کلاس زبان میرم و back pack4 رو میخونم خیلی ها میگن زیاد خوب نیست ولی تا الان تقریبا خوی میتونم زبان رو بخونم ینی منظور بعضی از کلمات رو میدونم ولی نگرانم که هزینه و وقت اضافی گذاشته باشم ایا این کتاب خوبه؟

    پاسخ
    • بستگی به سنتون داره و بک پک برای بچه هاست و تا سطح متوسط آموزش میده اگه میخوای فول شی بنظرم باید یه کتاب دیگرو بخونی
      ولی درکل کتاب خوبیه خودمم قبلا میخواستم بخونمش یه نیگاه بهش انداختم ولی آخرسر فمیلی اند فرندزو انتخاب کردم و بنظرم بهتره آموزشش کاملتره

      پاسخ
  • سلام کتاب تاچ استون برای کلاس هفتم تا نهم مناسبه و در بعضی مدارس استعداد های درخشان هم آموزش داده میشه

    پاسخ
  • اخه این همه جر و بحث واسه چی من خودم استاد زبانم الان ۵ ساله مهاجرت کردم به انگلیس همه این کتابا عالین ولی هدف شما و رده سنی تو همه مهمه تاپ ناچ واسه نوجوانان عالیه ولی انگلیس فایل واسه کسایی میخوان فول شن ولی این کتابا رو من همرو خوندم ولی انگلیش فایل دیگه اخرشه

    پاسخ
    • من سطحم b1 هست با امریکن انگلیش فایل شروع کنم مشکلی پیش نمیاد؟؟ چوم سطح استارترشو نگا کردم خیلی مبتدی بود

      پاسخ
  • سلام من زبانم خیلی ضعیفه ولی عاشق یادگیریشم امکان رفتن به کلاسم ندارم،میشه راهنمایی کنید از چه کتابی شروع کنم؟

    پاسخ
    • منم تازه میخوام شروع کنم با امریکن انگلیش فایل شروع میکنم تو میتونی با همین کتاب یا فور کورنرز شروع کنی

      پاسخ
  • استاد سلام ، وقتتون بخیر..
    من انگلیسی رو دارم به صورت خود خوان میخونم و اینکه ۱۷ سالمه
    برادری دارم که انگلیسیش عالیه آیلتس نمره ۸ اورد …
    به من پیشنهاد کرده که مجموعه کتاب های آکسفورد ورد اسکیلز رو بخون
    همزمان هم چند تا کارتون انگلیسی جهت تقویت لیسنینگ ببین
    من در حال حاضر دارم اینترمدیت ورد اسکیلز رو میخونم
    به نظر شما که استادید این روش ، روش خوبیه یا شما پیشنهاد دیگه ای دارید

    پاسخ
  • بعد کتاب این معمولا چه کتابیه

    پاسخ
  • سلام ..از صفر میخوام شروع کنم …از کجا شروع کنم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • تاپ ناچ و اینترچنج عالی بودن.ممنون از معرفی

    پاسخ
  • سلام سطحم b2هست و می خوام خودخوان شروع به مطالعه کنم . بنظرتون کدوم کتاب رو بگیرم ؟ english vocabulary in use , inside reading, 1100 words الان تنها منبعم فیلم هست . می خوام لغات و لیسنینگ رو تقویت کنم ممنون 🌻🌺

    پاسخ
  • سلام من ترم اول کارشناسی حسابداری هستم و زبانم فوق العاده ضعیف هستش یعنی چیزی حتی زیر صفر کدوم کتاب خودتون پیشنهاد میدید بصورت خود اموز و پله پله ای

    پاسخ
  • اطلاعات خوبی بود , متشکرم.

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر.من ۲۰ سالمه و میخوام آموزش زبان رو از سطح مبتدی شروع کنم چون چیز خاصی از زبان مدرسه یادم نیست و البته خودآموز. کتابای مخلتفی رو پیشنهاد دادت یکم گیج شدم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام ببخشید من دبستان تا راهنمایی کتابهای فمیلی اند فرندز رو کامل خوندم و الان راهنمایی هستم پانزده سالمه میخواستم بدونم فمیلی اند فرندز تا چه سطحی آموزش میده چون میخوام انگلیش فایل رو بخونم ولی نمیدونم از کدوم سطحش شروع کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر به نظر شما استفاده از پکیج های آموزش زبان بهتر جواب میده یا شرکت در کلاس زبان
    ۲: از بین پکیج های معرفی شده englishx3بهتره یا انگلیسی بدون توقف
    ۳دراپلیکیشن چرب زبان باید برای هر زبانی که میخواهیم جداگانه دوباره هزینه پرداخت بشه یا یکبار برای کل زبان ها هست ؟ لطفا جواب بدید متشکرم

    پاسخ
    • سلام بستگی به خودتون داره که با کلاس یاد بگیرین یا با پکیج. ضمن اینکه اپلیکیشن فقط برای یک زبان فعال میشه و برای هر زبان جداگانه باید فعال کنید

      پاسخ
  • برای بزرگسال(۴۰) به بالا و مهاجرت کدام سری از. این کتابها برای خودخوان بهتره. ممنون از راهنمایی دوستان.

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر.
    سطح زبان من پایینه ولی میخام برای آزمون مترجمی بخونم تا مترجم بشم به نظرتون از چه کتابهایی شروع کنم؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    پاسخ
  • سلام طی برنامه ای دو ساله قصد تقویت هر چهار مهارت زبان رو از پایه دارم و همچنین شرکت در آزمون آیلتس و دریافت حداقل نمره 7
    سطح زبان خودم تعریفی نداره و قصد تقویت از پایه و بصورت اصولی دارم.
    میتونم از شما خواهش کنم بنده رو راهنمایی کنید

    پاسخ
  • من عرشیا یاری هستم ۱۴ ساله واقعا فورکرنز عالی هستش من خودم فورکرنز2 هستم و واقعا عالی عالیه

    پاسخ
  • سلام من درحال خوندن هدوی ۲ هستم اما به شدت برای من سطح پایینه و خوندنش برام مثل خوندن الفبای اول دبستانه، می‌شه بگید من باید چه کتابی رو بخونم که از سری کتاب‌های هدوی سطح بالاتر باشه؟

    پاسخ
  • کتاب هایی مانند اینترچنج واقعا کتاب‌های خوبی هستن

    پاسخ
  • گالری کتاب آوا
    مهر 5, 1402 6:48 ق.ظ

    خیلی ممنون بابت مقاله کاملتون
    اما یک سوال برای شروع بهتره از کدوم کتاب شروع کنیم برای سطح مبتدی؟

    پاسخ
  • نظرتون راجب کتابای headway چیه؟

    پاسخ
    • کتابای خوبی هستن هم برای شروع تا سطح متوسط. اکثرا کتاب هایی که موسسات در نظر می گیرن برای زبان اموزها با تحقیق انجام میشه و از این بابت نگران نباشید. ما فقط چندتا از سری کتاب های خووب رو معرفی کردیم. کتاب خوب زیاد هست

      پاسخ
      • درود
        جواب سوالم رو پیدا کردم
        “کتاب معلم”، توضیحات مربوط به کتاب درسی هست.ممنونم

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست