toefl session

دانلود 700 لغات ضروری تافل با ترجمه فارسی+ pdf (پرکاربردترین ها)

گاما

در سرتاسر اینترنت جزوه هایی برای واژگان آزمون تافل مشاهده می کنید که عمدتا فقط یک برگردان از وب سایت های دیگر هستند. مدت هاست که قصد دارم در قالب یک مقاله مهم ترین، کاربردی ترین و اصلی ترین واژه های آزمون تافل را در اختیار کاربران عزیز ایرانی قرار دهم. به عنوان نگارنده با توجه به تجربه چندین ساله و نمره بالای ۹۵ (دو بار) باید عرض کنم که ۲ کتاب و جزوه زیر در زمینه واژه شناسی آزمون تافل برای کسب نمره عالی تافل کفایت می کند.

بخش اول: روش یادگیری واژگان تافل


۱- زمانبندی مرور لغات

جدیدترین تحقیقات تا سال ۲۰۲۰ ثابت کرده است که برای یادگیری یک واژه زبان انگلیسی بازه زمانی زیر بهترین متد است:

  • وقتی واژه ای را یاد می گیرید (چه در کلاس یا از کتاب و …) آن را مجددا همان شب بصورت خیلی گذرا مرور کنید
  • مجددا ۶-۷ روز بعد همان وازه را مرور کنید
  • نهایتا هم ۲۷-۳۰ روز بعد مجددا آن واژه را مرور نمایید.

این زمان مرور واژه ها یادگیری لغات را تا دو برابر کارآمد تر می کند!

۲- لیست تهیه کنید

لغت واژه های زبان انگلیسی همیشه اطراف ما هستند.  نشستن و دنبال معانی آنها در دیکشنری گشتن، بهترین راه یادگیری لغات جدید نیست، بلکه این در واقع بهترین راه پیدا کردن لغات جدید است. لغات جدید را معمولا از طریق چت کردن با افراد انگلیسی زبان در فضای مجازی، یا از طریق دیدن فیلم و سریال، خواندن کتاب های انگلیسی و … می توانید پیدا کنید. پس هر بار که لغت جدیدی می بینید، یادداشت کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

فقط سعی کنید که این لیست را بگونه ای قابل حمل تهیه کنید. چطور؟ مثلا روی لبتاب، گوشی، دفترچه یادداشت یا هر چیزی که معمولا همراهتان است. نکته مهم دیگر اینکه زمانی که کلمات را یادداشت می کنید، مطمئن شوید که فضای خالی بین لغات وجود دارد تا دفعات بعدی، توضیحات تکمیلی (مثل جمله نمونه ای که لغت در ان است، یا هر نکته ای) آن را بتوانید یادداشت کنید.

یک نکته دیگر اینکه سعی کنید که اشکال مختلف کلمه (فعل، اسم یا صفت) را کنارش بنویسید. مثلا اگر لغت Fish را یادداشت می کنید حتما حالت های fishing, fishy, fisherman و… را بهمراه یک جمله که کلمه در آن هست یادداشت کنید. باور کنید، باورکنید معجزه می کند. البته ما ۳ لیست پرکاربرد برایتان آماده کرده ایم:

۲- از کلمات جدید در مکالمات انگلیسی استفاده کنید.

خب الان که لیستی از کلمات جدید انگلیسی دارید، ممکن است این لیست با لغات جدیدی که یاد می گیرید کم کم از حافظه تان پاک شود. پس باید از آنها استفاده کنید. هر چقدر از کلمات استفاده بیشتری کنید، به یاد آوردنشان راحت تر است. شروع به مکالمه زبان انگلیسی با همین لغات جدید کنید و ببینید یادگیری شان چقدر ساده تر می شود. نکته مهم در اینجا این است که اگر حین به یادآوردن لغتی، به مشکل برخوردید، و حتی اگر در لیست قدیمی تان بود، آن را در لیست جدید بنویسید، این نکته را دست کم نگیرید.

۳- از اپلیکیشن/بازی ها استفاده کنید

این روزها، بسیاری از یادگیری ها و مطالعات، از طریق انجام سرگرمی و بازی های انگلیسی زبان انجام می شود. بازی هایی مثل Scrabble یا Vocabador، جزو بهترین بازی های گوشی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. علت این که یادگیری از طریق بازی راحت تر است، این است که بازی تمرکز بیشتری از شما را بطور ناخودآگاه استفاده می کند. و در واقع زمینه ای برای کلمات شما قراهم می کند. مثلا شما لغت دشواری را که موقع خندیدن یک کاراکتر در بازی یاد گرفته اید به یاد آورید. یادگیری ش قطعا راحت شده است. پس پیوند فضای مجازی و واقعی کمک شایانی در زمینه یادگیری لغات به شما می کند.حتما اپلیکیشنهای معرفی شده در بخش دوم را بعنوان منابع تکمیلی دانلود کنید.

۴- سعی کنید لغات را به تنهایی به یاد نیاورید

همانطور که قبلا هم گفتیم، لغات جدید زبان انگلیسی را در قالب جملات یا مکالمات یاد بگیرید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که به یاد آوری کلمات به کمک همین جملات و مکالمات (که به آنها زمینه می گوییم) بسیار ساده تر است. از طرف دیگر بعضی کلمات سنگین (به لحاظ تعداد کاراکتر یا سختی تلفظ) وجود دارند که همیشه مشکل زا هستند. در این مواقع باید سعی کنید که آنها را به کمک هم معنی ها یا گروه بندی کردن به یاد بیاورید. یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلا لغتی مثل “humongous” (خیلی بزرگ) را به کمک گروهی از کلمات هم معنی مثل bigger یا large یا huge یاد بگیرید. به این متد، حتی کلمات بیشتری هم یاد می گیرید. مثلا “large, humongous, gargantuan” بنظر شما معنای gargantuan چیست؟

۵- یک وبلاگ انگلیسی بنویسید

خواندن وبلاگ ها یا وبسایت ها یک راه خوب برای یادگیری لغت واژه های جدید انگلیسی است اما، وبلاگ نویسی یک راه خوب تر! است. از وردپرس یا وبلاگ ساز های موجود استفاده کنید. می توانید یک موضوع خاص (مثلا لباس، مد، ادبیات و …) انتخاب کنید، یا می توانید راجب هر چیزی بنویسید. در نهایت در قالب همین وبلاگ ممکن است شروع به پاسخ دادن به نظرات مخاطبان کنید یا روابط مجازی تان با افراد انگلیسی زبان مختلف به کمک ایمیل، چت و … گسترش پیدا کند. دو سرویس زیر بهترین ها برای ساخت وبلاگ هستند:

≡  سرویس وبلاگدهی انگلیسی Wix

سرویس وبلاگدهی فارسی بلاگ

۶-با دیگران تمرین کنید

یادگیری و آموزش، زمانی که با دیگران تمرین کنید، هم سرگرمی بیشتری دارد و هم یادگیری را آسان تر می کند. گروهی از دوستانتان که با همدیگر یک هدف مشترک دارید (مثلا همه قرار است برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید، یا سفر توریستی به یک کشور انگلیسی زبان داشته باشید و..) دور هم جمع کنید، چه بصورت حضوری و چه در قالب گروه های مجازی تلگرام یا اسکایپ و … شروع به مکالمه و مباحثه به زبان انگلیسی در مورد موضوعات مختلف کنید. نه تنها دایره واژگان خود را گسترش می دهید بلکه می توانید از همدیگر برای رفع اشکال کمک بگیرید.

شدیدا پیشنهاد می کنیم در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و … دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید و شروع به چت کردن با آنها کنید. این روش بسیار تاثیر گذار است.

۷- از رنگ و تصویر استفاده کنید

می دانستید که حافظه تصویری انسان ۱۰ برابر قوی تر از حافظه غیر تصویری ست؟ بعنوان مثال ممکن است فردی را پس از ۲۰ سال ببینید، احتمالا چهره او برایتان آشناست ولی نامش را به خاطر نمی آورید. در یادگیری لغات هم همین است. اگر برای هر لغت یک تصویر در ذهن خود بسازید به یاد آوری آن بسیار راحت تر می شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم از ماژیک های هایلایت با رنگ های مختلف (حداقل ۳ رنگ) استفاده کنید و واژگان سخت را هایلایت کنید. تحقیقات ثابت کرده است که این روش میزان یادگیری لغات را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد!

۸- از یادیارها استفاده کنید

یادیارها یکی از بهترین روشها برای یادگیری واژگان سخت و فررار است. در این روش شما به هر واژه یک معادل فارسی خنده دار یا به یاد ماندنی می دهید که بعدا به راحتی می توانید آن را به یاد آورید. برای اطلاعات بیشتر راجب یادیارها کلیک کنید!

بخش دوم: دانلود واژگان ضروری


 

۱- کتاب ۱۶۰۰ واژه تافل

این کتاب واژگانی را شامل می شود که حتما باید برای موفقیت در آزمون تافل بلد باشید. می توانید آن را از لینک زیر دانلود نمایید:

pdf  برای دانلود کلیک کنید!

۲- جزوه ۵۷۰ واژه تکرار شونده آزمون تافل

این جزوه ۵۷۰ واژه ای که مدام در آزمون های مختلف تافل تکرار شده اند را داراست. برای هر کلمه سینونیم و حالت های اسمی و صفت آن نیز ذکر شده است. معنای فارسی کلمات در جزوه وجود ندارد زیرا این کار سرعت یادگیری شما را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد:

pdf  برای دانلود کلیک کنید!

۳- اپلیکیشن TOEFL Preparation- اختیاری

تافل

یکی از اپلیکیشن های گوشی است که بالاترین رنک در بین کاربران را به خود اختصاص داده است. یک اپلیکیشن رایگان. هر چند کیفیت مطالب در حد منابع پرمیوم نمی باشد ولی با موضوعات متنوعی آشنا خواهید شد. ضمن اینکه واژگان و فایل های صوتی موجود در آن برای آمادگی شما بسیار مفید خواهد بود.

  لینک دانلود برای اندروید

  لینک دانلود برای آیفون

با ۳ جزوه بالا تقریبا نیازی به یادگیری واژه دیگری برای تافل نخواهید داشت!

بخش سوم: تکمیلی


زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست