iآیلتس

انواع آزمون های آیلتس، شرایط آزمون آیلتس و زمان برگزاری آزمون

گاما

امروزه با پیشرفت علم و فناوری اکثراً بدنبال تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ، کار،مهاجرت و یا سکونت در کشور های خارجی هستند.که همه اینها با داشتن مدرک معتبر مانند آیلتس و تافل امکان پذیر است اما واقعاً آیلتس چیست ؟ آیلتس کوتاه شده عبارت  International English Language Testing System‌ به معنای سامانه جهانی سنجش زبان انگلیسی است.

آیلتس همان مدرکی است که داشتن آن رویای افرادی که قصد سفر به کشور های انگلیسی زبان دارند را به واقعیت تبدیل می کند. آیلتس برخلاف بیشتر آزمون های دیگر، علاوه بر سنجش سواد زبان انگلیسی شما ، مهارت های واقعی شما در دنیای واقعی را می سنجد. آیلتس از سوی بیش از ۶۰۰۰ سازمان در سرتاسر جهان مورد پذیرش است . این سازمانها شامل دانشگاهها، ادارات مهاجرت، ارگانهای دولتی، ماهیتهای تخصصی و شرکتهای چندملیتی می باشند. هرچند آیلتس متعلق به دو سازمان بریتانیایی و یک سازمان استرالیایی است ولی محتوای این آزمون بین‌المللی International است و مدرک آیلتس بمدت ۲ سال مورد پذیرش اکثر دانشگاه ها و ادارات می باشد.

حتما بخوانید: همه نکات مهم برای موفقیت در Speaking آزمون آیلتس (تجربه ۱۴ ساله)

آیلتس

امتحان آیلتس (IELTS) تحت نظارت سه نهاد بریتانیایی قرار دارد:

۱- واحد امتحانات ESOL دانشگاه کمبریج

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۲- شورای آموزشی بریتانیا

۳- سازمان آموزش IDP

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع (کتاب+نرم افزار+وب سایت) آزمون آیلتس برای کسب نمره +۷

انواع آزمون های آیلتس:

A – آیلتس Academic آکادمیک (دانشگاهی):

این قسمت مربوط به داوطلبانی می شود که جهت ورود به مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا (مقطع تحصیلی تکمیلی) اقدام کرده و یا می خواهند در سطوح تخصصی و حرفه ای دانشگاهی فعالیت نمایند. از این داوطلبان در زمینه چهار مهارت Listening ، Reading ، Writing و Speaking امتحان و آزمون گرفته می شوند.

B – آیلتس General Training جنرال (آموزش عمومی) یا غیر دانشگاهی :

این قسمت ویژه داوطلبانی است که به دنبال گرفتن مدرک دانشگاهی یا تخصصی نیستند. بلکه می خواهند در برنامه های آموزشی شغلی و بازرگانی شرکت نمایند و یا مایلند جهت اخذ پذیرش برای ادامه تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و یا حتی جهت اهداف مهاجرتی به یکی از کشورهای (استرالیا، کانادا، نیوزلند، بریتانیا) اقدام نمایند.داوطلبان این قسمت فقط در زمینه Reading و Writing امتحان می دهند ، به عبارتی دیگر ، از آن ها در زمینه مهارت های Listening و Speaking امتحان گرفته نمی شود.

 C – آیلتس لایف اسکیلز: برای متقاضیان دریافت ویزای Family Member برای انگلستان می‌باشد.

حتما بخوانید: بهترین روش برنامه ریزی برای خواندن آزمون آیلتس (نمره ۷ به بالا)

شرایط آزمون آیلتس چگونه است؟

.آزمون آیلتس از ۴ بخش شنیدن (listening)، خواندن (reading)، نوشتن (writing) و صحبت کردن (speaking) تشکیل می شود.  زمان این آزمون ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است.لازم است بدانید که آزمون های LISTENING ، WRITING و READING در یک روز انجام می شوند اما آزمون SPEAKING ممکن است درهمان روز امتحان و یا یک هفته قبل و یا پس از امتحان کتبی انجام شود.

مهارت های آزمون آیلتس شرح مهارت مدت زمان آزمون
 مهارت Writing دانش داوطلب در نوشتن متون تحلیلی عمومی و هم چنین تحلیل نمودار ارزشیابی می شود. ۶۰ دقیقه
 مهارت Speaking دانش داوطلب در صحبت کردن عمومی و موضوعی با مصاحبه کننده بررسی و ارزشیابی می شود. ۱۴-۱۱ دقیقه
مهارت Listening دانش داوطلب در گوش کردن به نوار پخش شده و پاسخ به پرسش های متنوع در آزمون، مورد سنجش قرار می گیرد. ۳۰ دقیقه
 مهارت Reading توانایی درک مطلب داوطلب را در برخورد با متون عمومی در زمینه های مختلف، مورد ارزشیابی قرار می دهد. ۶۰ دقیقه

زمان برگزاری آزمون ها چگونه است؟

زمان و ساعت برگزاری امتحان Speaking در روز امتحان اعلام می‌شود و معمولاً امتحان Speaking از عصر روز امتحان شروع می شود و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.نتایج آزمون IELTS دو هفته پس از پایان یافتن آزمون Speaking اعلام خواهد شد و کارنامه فقط به داوطلب داده می‌ شود. تا ۵ کارنامه برای دانشگاه‌ها و موسسات مورد درخواست شما به صورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می‌شود،البته در صورتی که از تاریخ امتحان بیشتر از یک ماه نگذشته باشد. اگر بیشتر از یک ماه از تاریخ امتحان گذشته باشد یا در صورتی که داوطلبان بخواهند بیشتر از ۵ کارنامه برایشان ارسال شود، به ازای هر کارنامه باید مبلغ آن را بپردازند . داوطلبان می توانند در صورت داشتن اعتراض نسبت به نتیجه آزمون ۶ هفته بعد از تاریخ آزمون به مرکز آزمون خود مراجعه نمایند.

داوطلبان فقط با پرداخت مجدد هزینهٔ آزمون می‌توانند نسبت به نتیجهٔ آزمون خود اعتراض نمایند که البته در صورت تأیید اعتراض، این مبلغ به داوطلبان برگردانده خواهد شد و کارنامه جدید برایشان صادر می شود. در غیر این صورت هزینه قابل برگشت نخواهد بود.توجه داشته باشید که بررسی و نمره گذاری مجدد ۶ هفته طول خواهد کشید.

آیلتس۷۸

چه مدارکی برای ثبت نام در آزمون آیلتس لازم است؟

اگر قصد ثبت نام در آزمون آیلتس را دارید در رابطه با میزان هزینه ثبت نام این آزمون لازم است بدانید که هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در هر سه مرکز حدود ۷,۰۰۰,۰۰۰ریال می باشد.نحوه پرداخت هزینه از طریق وب سایت مرکز و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب انجام پذیر است.از دیگر مدارک لازم جهت ثبت نام  مواردی است که در قسمت زیر توضیح داده ایم.

  • داوطلبان می بایست فرم ( IELTS Application Form) را از سایت مراکز مربوطه دانلود نمایند و پس از دانلود فرم را پر کنند و روز آزمون SPEAKING یا آزمون کتبی به همراه خود داشته باشند.
  • ارائه کارنامه آزمون قبلی (درصورتی که داوطلبان قبلا آزمون داده باشند)
  • ارائه عکس رنگی زمینه سفید
  • ارائه پاسپورت یا کارت ملی

حتما بخوانید: همه چیز درباره نحوه برگزاری آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک (مختصر و مفید)

آزمون آیلتس را باید جدی گرفت، از آنجاییکه تاثیر مستقیم بر پذیرش شما در هر موسسه، دانشگاه و … دارد. هرگونه سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات با ما مطرح بفرمایید تا به آن پاسخ دهیم.

زبانمهر

حتما بخوانید!

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • محمد علوی
    مهر 6, 1397 2:47 ب.ظ

    سلام. پسرم ۱۵ سال و ۳ ماه سن دارد. دیپلم زبان گرفته و در حال اتمام دوره ویوپوینت است تا برای امتحان آیلتس آماده شود. اما مدیر آموزشگاه اعلام کرد تا ۱۸ سال تمام نشود نمیتواند امتحان آیلتس بدهد آیا این موضوع درست است؟ متشکرم

    پاسخ
  • سالم، ببخشید برای ازمون ایلتس باید حتما دیپلم داشت یا نیازی نیست

    پاسخ
  • با گویش امریکن میشه تو آیلتس شرکت کرد؟

    پاسخ
  • سلام من هنوز دیپلمم رو نگرفتم اما نمیخوام در کنکور ههی سراسری یا کنکور زبان شرکت کنم ایا با گرفتن مدرک ایلتس میتونم برم دانشکاه و یا معلم زبان بشم

    پاسخ
    • مدرک آیلتس رفتی به دانشگاه رفتن در ایران ندارد ولی با داشتن آیلتس و شرکت در آزمون جذب مدرس موسسات مختلف می تونید معلم زبان بشین

      پاسخ
  • برای شرکت در ازمون ایلتس هیچ نیازی به مدرک زبان خاص نیست؟منظورم اینه که اگر کلاس و دوره خاصی نرفته باشیم قبلا ولی زبانمون خوب باشه برای شرکت تو این ازمون کافیه؟

    پاسخ
  • کتاب زبان
    خرداد 11, 1399 6:35 ق.ظ

    موفق باشید👏👏

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست