آزمون آیلتس

جدیدترین تغییرات آزمون آیلتس و پاسخ به 15 سوال رایج آیلتس

گاما

آیلتس (IELTS) نام یک آزمون زبان انگلیسی است که برای داوطلبان بین المللی که قصد تحصیل در کشورهایی را دارند که زبان اصلی آنها انگلیسی است طراحی شده است. رایج ترین کشورهایی که از آزمون آیلتس برای پذیرش دانشجو در دانشگاه هایشان استفاده می کنند انگلستان، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند.

این آزمون به طور کلی توانایی شرکت کنندگان در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را از طریق ارزیابی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی گوش دادن (listening)، خواندن (reading)، صحبت کردن (speaking) و نوشتن (writing) می سنجد. آزمون آیلتس به طور مشترک توسط شورای بریتانیا (British Council)، سازمان IDP Education Australia و Cambridge English Language Assessment برگزار می شود.

با افزایش تعداد آزمون های آیلتس برگزار شده و رسیدن آن به رکورد 3.5 میلیون در سال 2018، این آزمون در صدر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی در سطح آموزش عالی تبدیل شده است. نتیجه آزمون آیلتس در 100% دانشگاههای استرالیا و انگلستان پذیرفته می شود. همچنین بیش از 3400 موسسه در آمریکا و هزاران موسسه در کشورهای انگلیسی زبان دیگر نیز مدرک این آزمون را قبول می کنند.

آخرین تغییرات و به روزرسانی های آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس: هزینه آزمون آیلتس برای ثبت نام در 11-ژوئیه-2021 به 196.9 دلار آمریکا تغییر پیدا کرده است. (الان که در حال نوشتن این مطلب هستم در ایران هزینه حدود 8 میلیون در میاد!)

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون آنلاین آیلتس: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار کنندگان آیلتس آزمون IELTS Indicator را راه اندازی کرده اند که آزمون آنلاین زبان انگلیسی برای متقاضیانی است که به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند و نمی توانند به صورت حضوری در آزمون شرکت کنند.

زمان اعتبار مدرک آیلتس: علیرغم شایعاتی که گفته می شد اعتبار مدرک آیلتس به 3 سال افزایش پیدا کرده است اما این شایعات همانطور که در وبسایت رسمی از اینجا می توانید مشاهده کنید درست نیست و مدرک شما فقط تا 2 سال معتبر است و بعد از آن باید مجدد آزمون بدهید.

چرا شرکت در آزمون آیلتس لازم است؟

مدرک آزمون آیلتس 2021 برای مهاجرت و همچنین ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان مثل استرالیا، انگلستان، نیوزیلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا مورد نیاز است. این آزمون تنها آزمونی است که توسط مقامات ویزا و مهاجرت انگلستان (UKVI) برای متقاضیانی که هم در خارج و هم در داخل بریتانیا درخواست ویزا می کنند مورد تایید است.

خیلی ها نمی دانند چرا باید در آزمون آیلتس شرکت کنند و مدرک آن را بگیرند. پاسخ این سوال ساده است: دانشگاه های خارجی و مقامات اعطا کننده ویزا باید مطمئن باشند که شما در حین اقامتتان در آن کشور، برای برقراری ارتباط با دیگران مشکلی نخواهید داشت. شما باید درک خوب و تسلط قوی به زبان انگلیسی تان را نشان بدهید و به همین دلیل است که نمره کلی آیلتس برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند بسیار مهم است. یکی از سوالات رایج دانشجویان این است که آیا آیلتس یک امتحان اجباری است یا خیر، که باید بگوییم نه، مدرک آزمون آیلتس برای پذیرش در همه دانشگاهها مورد نیاز نیست.

آزمون آیلتس

خیلی از دانشگاهها ممکن است برای پذیرش دانشجو از شما مدرک آیلتس نخواهند، ولی یادتان باشد اگر مدرک آیلتس نداشته باشید شانس شما برای گرفتن ویزای دانشجویی کم می شود، چون مقامات ارائه دهنده ویزا ممکن است بدون ارائه مدرک آیلتس به راحتی متقاعد نشوند که شما روی زبان انگلیسی تسلط دارید. بنابراین شرکت در این آزمون و کسب نمره کلی 6 اطمینان بیشتری به شما می دهد.

شما می توانید هفته ای یک بار (چهار بار در ماه) در آزمون آیلتس IDP شرکت کنید. برنامه جهانی شورای بریتانیا و IDP، برگزاری 48 آزمون در سال است.

از دست ندهید: 8 تا از بهترین اساتید آیلتس در تهران و شهرهای دیگر

انواع آزمون آیلتس

دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آیلتس آکادمیک (IELTS Academic) و آیلتس آموزش جنرال یا عمومی (IELTS General Training) بخش لیسنینگ و اسپیکینگ هر دوی این آزمون یکی است اما بخش رایتینگ و ریدینگ آنها با هم فرق می کند.

بخش های ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ آزمون های آیلتس در همان روز آزمون و بدون وقفه برگزار می شوند، ولی بخش اسپیکینگ را می توان یک هفته قبل یا بعد از تاریخ آزمون های دیگر تکمیل کرد. اطلاعات مربوط به تاریخ برگزاری بخش های آزمون را می توانید از مرکز برگزار کننده آزمونتان دریافت کنید.

آزمون آیلتس آکادمیک

آیلتس آکادمیک برای کسانی طراحی شده که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه یا موسسات آزموشی در کشورهای دیگر را دارند.

آزمون آیلتس جنرال

آزمون آیلتس جنرال نیز برای افرادی در نظر گرفته شده که مایل به مهاجرت به کشورهای بزرگ انگلیسی زبان مانند کانادا، استرالیا و بریتانیا هستند. علاوه بر این، کسانی که می خواهند برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه و یا کار کردن به کشورهای انگلیسی زبان بروند باید مدرک آیلتس جنرال داشته باشند.

نکات مهم و کلیدی درباره آزمون آیلتس

نام کامل آزمون

International English Language Testing System

وب سایت رسمی

https://www.ielts.org

بیشترین کاربرد برای

تحصیل، کار و مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا، نیوزلند و بریتانیا

علاوه بر این مورد تایید

کشورهای کانادا و ایالات متحده آمریکا است.

برگزار شده توسط

IDP Education Ltd

حالت امتحان

کتبی و کامپیوتری (آنلاین)

هزینه ثبت نام از تاریخ از 11 ژوئیه2021

196.9

محدوده امتیاز

1 (پایین ترین) تا 9 (بالاترین)

راه های تماس

شورای بریتانیا (British Council):

دوشنبه تا شنبه از ساعت 09:00 تا 18:00

0120-4569000/ 0120-6684353

ایمیل: ExamsCustomerCare@britishcouncil.org

دفتر مرکزی IDP:

+91-124-4445999/ 1800-102-4544

ایمیل: ielts.india@idp.com

مقایسه آزمون آیلتس با تافل (TOEFL)

اکثر دانشجویان بین المللی بین انتخاب آیلتس یا تافل سردرگم می‌شوند، چون ممکن است دانشگاه مورد نظرشان یکی از این دو مدرک را از آنها بخواهد. اینکه آیلتس را انتخاب کنید یا تافل، به خودتان به عنوان شرکت کننده در آزمون بستگی دارد؛ اما یادتان باشد که مدرک آیلتس در بریتانیا، استرالیا و نیوزلند ترجیح داده می شود، ولی مدرک تافل در بین متقاضیان دانشگاه های ایالات متحده و کانادا بیشتر رایج است.

هر کسی فارغ از سن، جنسیت، نژاد، ملیت یا مذهب می تواند در آزمون آیلتس شرکت کند اما این آزمون برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی شود.

محدودیت سنی برای حضور در آزمون آیلتس چقدر است؟

همانطور که گفتیم هیچ محدودیت سنی خاصی توسط مدیران برگزار کننده آیلتس (IDP یا British Council) برای شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده است؛ ولی این آزمون برای داوطلبان زیر 16 سال توصیه نمی شود. با این حال افراد زیر 16 سال هم در صورت تمایل می توانند در این آزمون شرکت کنند. نمونه مدرک آیلتس را در زیر می بینید:

نمونه مدرک آیلتس

اگر به نمره بالا نیاز دارید بخوانید: چگونه به نمره ۷ آیلتس برسیم؟ (۱۸ ترفند)

شرایط تحصیلی برای شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

خب، همانطور که دیدید شرکت در آزمون آیلتس حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارد. هر کسی که به ادامه تحصیلات عالی خودش در خارج از کشور مایل است یا می خواهد در کشور دیگری کار کند، می تواند در آزمون آیلتس (اعم از آکادمیک و جنرال) شرکت کند. با این حال شرکت کنندگان همیشه باید معیارهای واجد شرایط بودن تعیین شده از سمت مؤسسه آموزشی یا سازمانی که برای پذیرش در آن درخواست می دهند را بررسی کنند.

ثبت نام برای آزمون آیلتس

موقع ثبت نام برای آزمون آیلتس حتما باید پاسپورتتان در دسترس باشد، چون هنگام ثبت نام به شماره گذرنامه خود نیاز دارید. علاوه بر این، در روز آزمون نیز باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. ثبت نام آزمون را می توان به راحتی و از طریق مراحل زیر انجام داد:

1-ثبت نام در این آزمون از طریق وب سایت مربوط به هر مرکز صورت می گیرد. ابتدا باید با مراجعه به سایت ielts.org، یک پروفایل بسازید و مشخصات خود را به انگلیسی دقیقا مطابق گذرنامه خود وارد کنید. (در ایران حدود 12 مرکز در 6 شهر وجود دارد)

2-سپس یک زمان برای آزمون خود در نظر بگیرید (مثلا اگر به نظر خودتان 4 ماه دیگر برای آزمون آماده می شوید، زمان آزمون خود را 4 ماه دیگر در نظر بگیرید-آزمون سالانه حدود 30 بار برگزار می شود و هر تعداد و هر زمانی بخواهید می توانید در آن شرکت کنید)

3-سپس نزدیک ترین مرکز برگزاری این آزمون به خود را پیدا کنید و در آن شرکت نمایید. معمولا مراکز مستقر در تهران تجهیزات بهتری دارند و آزمون بی دردسرتر برگزار می شود.

4-بعد از آن باید هزینه آزمون که حدود 330 دلار است (حدود 6 میلیون تومان) واریز کنید ولی چون واریز به صورت دلاری انجام می گیرد باید کارت ارزی داشته باشید. به راحتی می توانید به سایت تهران پیمنت (کلیک کنید) مراجعه و ثبت سفارش کنید. ضمنا خود آنها هم می توانند برای شما پروفایل بسازند و شما را ثبت نام کنند (اگر واقعا نمی توانید خودتان پروفایل بسازید)

نتایج آزمون آیلتس حدود دو هفته پس از پایان امتحان اعلام می شود و کارنامه تنها به شخص امتحان دهنده داده می شود.

هزینه انصراف از آزمون آیلتس

  • اگر بیش از پنج هفته قبل از تاریخ آزمون درخواست انصراف از آزمون بدهید، هزینه پرداخت شده تان را منهای 25 درصد هزینه اداری دریافت خواهید کرد.
  • در صورتی که کمتر از 5 هفته قبل از تاریخ آزمون انصراف خود را ثبت کنید، هزینه ای به شما برگردانده نمی شود.
  • در صورت عدم حضور در آزمون نیز وجهی به شما بازپرداخت نخواهد شد. عدم حضور در آزمون هم به منزله انصراف تلقی می شود.

افرادی که بتوانند ظرف 5 روز از تاریخ آزمون گواهی پزشکی ارائه نمایند، می توانند هزینه آزمونشان را پس از کسر هزینه اداری محلی دریافت کنند.

هزینه تغییر تاریخ آزمون آیلتس

اگر بخواهید زمان آزمونتان را تغییر بدهید، می توانید حداقل پنج هفته قبل از تاریخ آزمون رزرو شده خودتان و پس از کسر هزینه لغو یا تعویق، درخواست تغییر تاریخ آزمون کنید. علاوه بر این، حتما مطمئن شوید که تاریخ آزمون جدیدتان در عرض سه ماه بعد از تاریخ آزمون اصلی باشد. داوطلبانی که قصد تغییر تاریخ آزمونشان را دارند باید هزینه اداری معادل 44.21 دلار آمریکا بپردازند.

بورسیه های تحصیلی دانشگاههایی که مدرک آیلتس را می پذیرند

یکی از بزرگترین ایرادات تحصیل در خارج از کشور، پرداخت شهریه های سنگین و هزینه های زندگی بالا است. به دلایلی از این قبیل، در بسیاری از موارد خیلی از دانشجویان ممکن است از ادامه تحصیل در خارج از کشور منصرف شوند و سراغ جایگزین های دیگر بروند.

اما شما باید بدانید که وجود بورسیه های مختلف آیلتس و وام های تحصیلی می تواند رویای تحصیل شما در کشورهای دیگر را محقق کند. بورسیه های تحصیلی و سایر کمک هزینه های مالی که به طور منظم به دانشجوها اعطا می شوند در وب سایت رسمی دانشگاهها در دسترس است.

تاریخ های مهم آزمون آیلتس

British Council و IDP IELTS دو نهاد رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس هستند. آزمون آیلتس در طول سال چندین بار برگزار می شود. به داوطلبان توصیه می شود با در نظر گرفتن جدول زمانی پذیرش دانشگاه، راحت ترین و بهترین تاریخ آزمون آیلتس را برای خودشان رزرو کنند.

به دانشجویانی که قصد حضور در آزمون آیلتس را دارند توصیه می شود برای جلوگیری بروز هر گونه خطا در لحظات آخر، تاریخ امتحان را 3 تا 4 ماه قبل از پایان مهلت درخواست دانشگاه مورد نظرشان انتخاب نمایند.

ساختار و بخش های مختلف آزمون آیلتس

به داوطلبانی که دنبال کسب نمره خوبی در آزمون آیلتس هستند توصیه می کنیم حتما با ساختار آزمون آیلتس آشنا شوند. این آزمون شامل چهار بخش Reading، Listening، Speaking و Writing است. شما از هر بخش این آزمون یک نمره جداگانه دریافت می کنید. نمره کل آزمون آیلتس نیز مجموع نمرات شما در این چهار مهارت است. مدت کل آزمون نیز 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

در ادامه فرمت و ساختار آزمون آیلتس را مشاهده می کنید:

ساختار و بخش های مختلف آزمون آیلتس

نمره آیلتس چیست؟

همانطور که گفتیم، آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی در تمام سطوح طراحی شده است. نمره کل آیلتس شما ترکیبی از نمراتی خواهد بود که از هر 4 بخش دریافت کرده اید. بر این اساس، شما برای هر یک از بخش های گفته شده نمره ای از 1 تا 9 می گیرید و در نهایت مجموع این چهار نمره، نمره کلی شما را نشان خواهد داد.

نمره شما در هر قسمت از آزمون ممکن است یک نمره کامل (مثل 6 یا 8) و یا به همراه اعشار (مثل 7.5، یا 6.5) باشد. شما باید با این موارد آشنا باشید تا درک بهتری از نحوه محاسبه نمره آیلتس خود داشته باشید. معمولا نمره شش و نیم آیلتس را همه موسسات قبول می کنند.

چگونه نتیجه آزمون آیلتس خود را دریافت کنیم؟

بعد از اتمام آزمون آیلتس باید منتظر نتیجه آن باشید. خوبی این آزمون این است که نتایج آن معمولا در عرض یک یا دو هفته اعلام می شود. البته اگر آزمونتان آنلاین بوده باشد نتایج شما در عرض 5 تا 7 روز پس از آزمون اعلام خواهد شد. اعلام نتایج آزمون با ایمیل به شما اطلاع داده می شود.

  • نتایج آزمون آفلاین یا حضوری (کتبی): در آزمون آفلاین یا کتبی، نتایج ظرف مدت 13 روز پس از تاریخ آزمون اعلام خواهند شد.
  • نتایج آزمون آنلاین: در این حالت، روزی که نتیجه آزمون اعلام می شود شما یک اطلاعیه از مرکز آزمون خود در مورد نتایج دریافت خواهید کرد. سپس به راحتی می توانید با شناسه، رمز عبور، شماره پاسپورت و اطلاعات تاریخ آزمونتان وارد سایت شوید و نتایج را مشاهده نمایید. این نتایج از زمان اعلام تا 28 روز آینده به صورت آنلاین در دسترس خواهند بود.

تفسیر نمرات آیلتس

جدول زیر معنای هر کدام از نمرات آیلتس را نشان می دهد:

نمره (Band) سطح مهارت معنی
9 کاربر متخصص دارای تسلط کاربردی کامل روی زبان است.
8 کاربر بسیار خوب دارای تسلط کامل کاربردی روی زبان است و فقط گهگاهی مرتکب اشتباهات غیرسیستماتیک می شود.
7 کاربر خوب دارای تسلط کاربردی روی زبان است، اما در برخی موارد دچار اشتباه و کج فهمی می شود.
6 کاربر سررشته دار می تواند از زبان نسبتا پیچیده استفاده و آن را درک کند؛ به خصوص در موقعیت هایی که با آنها آشناست.
5 کاربر متوسط تسلط نسبی روی زبان دارد. با اینکه اشتباهات زیادی مرتکب می شود اما در اکثر موقعیت از پس معنای و منظور کلی برمی آید.
4 کاربر محدود به طور مکرر در درک و بیان زبان دچار مشکل می شود و قادر به استفاده از زبان پیچیده نیست.
3 کاربر بسیار محدود فقط می تواند در موقعیت های بسیار آشنا مفهوم کلی را بفهمد و منتقل کند. موقع برقراری ارتباط دچار مکث و وقفه های مکرر می شود.
2 کاربر ضعیف در درک گفتاری و نوشتاری انگلیسی مشکل زیادی دارد
1 غیر کاربر به جز چند کلمه مجزا، اساساً توانایی استفاده از زبان را ندارد.
0 در آزمون شرکت نکرده است. هیچ نوع اطلاعات قابل ارزیابی وجود ندارد.

مدت اعتبار نمره آیلتس

از زمانی که نتایج آیلتس خود را دریافت می کنید تا 2 سال بعد نمره آیلتس شما اعتبار دارد.

شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون

مردود شدن در آزمون آیلتس

آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی شرکت کنندگان در تمام سطوح طراحی شده است، بنابراین چیزی به اسم مردود شدن در این آزمون وجود ندارد. نمره آیلتس بر اساس هر یک از چهار مهارت در مقیاس 1 تا 9 داده می شود و در نهایت یک نمره کلی هم برای شرکت کننده در آزمون در نظر گرفته می شود.

هر دانشگاه یا کالجی نمره آیلتس مورد تایید مخصوص به خودش را دارد و از طرفی، همه دانشگاهها و موسسات عالی برای پذیرش دانشجو به مدرک آیلتس نیازی ندارند. بنابراین شما باید قبل از هر کاری شرایط و ضوابط لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه مورد نظرتان را بررسی کنید. به طور کلی اگر قصد دارید برای دانشگاه درخواست دهید، در یک کشور دیگر استخدام شوید یا به یک کشور دیگر مهاجرت کنید، نمره کلی آزمون شما اهمیت زیادی برایتان دارد.

کشورهای پذیرنده نمره آیلتس

نمره آزمون آیلتس در بیش از 140 کشور از جمله انگلستان، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا پذیرفته می شود. فرقی نمی کند قصدتان ادامه تحصیل در یک کشور دیگر باشد یا کار و یا مهاجرت؛ در هر صورت می توانید در این آزمون شرکت و برای کسب نمره مورد نظرتان تلاش کنید. توصیه می شود قبل از شرکت در امتحان، شرایط دانشگاه یا کشور مورد نظرتان در خصوص آزمون آیلتس را بررسی کنید.

نکات آمادگی برای شرکت در آیلتس 2021

دو راه برای آماده شدن برای آیلتس وجود دارد: یکی یادگیری خودآموز و دیگری شرکت در کلاس های آیلتس. اینکه کدام راه را انتخاب می کنید به مهارت زبان و سطح راحتی شما بستگی دارد. اگر در حال حاضر به زبان انگلیسی مسلط هستید نیازی به شرکت در کلاس های آیلتس ندارید و خودتان می توانید برای آزمون آماده شوید. در این شرایط فقط باید بدانید که چه زمانی خودتان را برای آزمون آماده کنید.

علاوه بر این، اگر موضوع هزینه برایتان مهم است باز هم یادگیری خودآموز برای شما مناسبتر است. ولی این را هم به خاطر داشته باشید که برای اینکه به تنهایی خودتان را آماده شرکت در آزمون آیلتس کنید به نکات آمادگی اختصاص داده شده برای هر بخش از آزمون آیلتس نیاز دارید.

با دو مطلب زیر می توانید برای آیلتس آماده شوید:

در مقابل اگر زمان کافی ندارید و برای آمادگی آزمون نیاز به نظارت حرفه ای دارید، کلاس های آمادگی برای آیلتس گزینه خوبی برای شماست. به این ترتیب از آنجایی که شرکت منظم در کلاس ها بخشی از روال زندگی شما خواهد شد، زمانتان بهتر مدیریت می شود.

تمرین نمونه سوالات آیلتس

در حین آمادگی پیدا کردن برای آزمون آیلتس باید خودتان را ارزیابی کنید و ببینید به کجا رسیده اید. دانستن اینکه در چه وضعیتی هستید به شما کمک می کند تا بهتر جلو بروید. از این رو پیشنهاد می شود که هر از چند گاهی در آزمون های آزمایشی آیلتس شرکت کنید. حل نمونه سوالات آیلتس باعث می شود تا در امتحان غافلگیر یا وحشتزده نشوید.

بهترین کلاسهای آنلاین آیلتس در اینجا معرفی شده اند

سوالات متداول درباره آزمون آیلتس

اگر هنوز هم سوالاتی در ذهنتان دارید و دلتان می خواهد اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید ما اینجا به چند سوال رایج درباره آیلتس جواب داده ایم.

1- آیلتس مخفف چیست؟

IELTS مخفف International English Language Testing System به معنای سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی است.

2- آیا می توان در خانه و به صورت آنلاین در آزمون آیلتس شرکت کرد؟

بله می توانید. فقط باید تجهیزات مورد نیاز را داشته باشید و آنها را طبق درخواست مدیر آیلتس تنظیم کنید.

3- آزمون آیلتس سالی چند بار برگزار می شود؟

تعداد دفعات ثابتی برای برگزاری آزمون آیلتس وجود ندارد. این آزمون هر سال چندین بار برگزار می شود تا داوطلبان بتوانند تاریخ مورد نظرشان را انتخاب کنند و هر زمان که آماده بودند در آن شرکت کنند. علاوه بر این، محدودیتی برای اینکه چند بار در آزمون شرکت کنید یا دوباره بخواهید آزمون بدهید نیز وجود ندارد. فقط باید هزینه آزمون مجدد را پرداخت کنید و هر چند بار که می خواهید امتحان دهید (برای هر آزمون جدید باید هزینه آن را بپردازید).

4- بهترین کتاب ها برای آزمون آیلتس 2021 چیست؟

جدا از تسلط خوب به زبان انگلیسی، باید روی اینکه از چه منابعی برای آمادگی آزمون آیلتس استفاده کنید هم حساسیت به خرج بدهید. از آنجایی که هیچ برنامه درسی ثابتی برای آماده شدن جهت شرکت در آزمون آیلتس وجود ندارد، شما باید از منابعی استفاده کنید که هر چهار مهارت انگلیسی تان را پوشش می دهند.

فرقی نمی کند خودتان به تنهایی پروسه آمادگی برای آزمون را طی می کنید یا در کلاسهای آمادگی آیلتس شرکت کرده اید؛ به هر حال باید منابع مطالعاتی مفیدی داشته باشید. معمولا کلاسهای آمادگی آیلتس کتاب های مورد نیاز در این خصوص را به شما معرفی می کنند، ولی اگر کلاس نمی روید خودتان باید دنبال منابع خوب و موثر بگردید.

5- کدام یک از بخش های آزمون آیلتس را می توان در یک روز تکمیل کرد؟

بخش های ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ آزمون آیلتس را می توان با هم در یک روز امتحان داد. آزمون اسپیکینگ را هم ممکن است در همان روز، روز قبل و یا روز بعد از آزمون برگزار شود.

6- آیا در حین آزمون می توان از وسایل الکترونیکی استفاده کرد؟

خیر. داوطلبان مجاز به بردن ساعت یا هر نوع وسیله دیگر مثل گوشی به داخل مرکز آزمون نیستند.

حتما دانلود کنید: دانلود ۲۵۰۰ واژه متداول در آزمون آیلتس برای کسب نمره بالای ۸

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست