پیوسته نویسی

آموزش پیوسته نویسی زبان انگلیسی با 15 درس رایگان

گاما

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دلشان می خواهد پیوسته نویسی حروف انگلیسی (Cursive Handwriting) را یاد بگیرند پس با آموزش امروز ما همراه شوید تا همه نکات و ترفندهای خط انگلیسی پیوسته را یاد بگیرید و از این به بعد با دستخط انگلیسی زیبایتان همه را غافلگیر کنید!

پیوسته نویسی چیست؟

خط پیوسته سبکی از دستخط تحریری است که در آن حروف به هم متصل می شوند تا به شما کمک کنند سریعتر و روانتر بنویسید. این خط به عنوان جایگزینی برای خط جدا محسوب می شود که در آن حروف به صورت جداگانه و ناپیوسته نوشته می شوند. در پیوسته نویسی برعکس دستخط ناپیوسته، قلم برای نوشتن هر حرف از روی کاغذ برداشته نمی شود و همه حروف پشت سر هم و به صورت متصل به هم نوشته می شوند.

منشا پیوسته نویسی

خط کرسیو (Cursive handwriting) که با نام دستخط پیوسته هم شناخته می شود، برای اولین بار در قرن هفدهم ابداع شد. قبل از ظهور ماشین تحریر، استفاده از دستخط پیوسته در خیلی از مشاغل مثل وکلا و پزشکان رایج بود. این خط در آن زمان به “دستخط روان” معروف بود و برای نوشتن اسناد و نامه های مهم مناسب تلقی می شد.

منشا ظهور پیوسته نویسی ارتباط تنگاتنگی با دوران استفاده از قلم پر دارد. در آن زمان مردم مداد یا خودکاری نداشتند که با آن بنویسند و برای نگارش از قلم پر و جوهر استفاده می کردند. از آنجایی که با قلم پر نسبت به مدادها و خودکارهای امروزی خیلی ظریفتر و روانتر می توان نوشت، خط پیوسته به عنوان راهی برای کنار زدن محدودیت های نوشتن با ابزارهای نوشتاری امروزی ابداع شد. پیوسته نویسی به شما امکان می دهد تا برای مدتی طولانی بدون نیاز به بلند کردن قلم از روی صفحه به نوشتن ادامه بدهید. این روش در زمان ظهورش بسیار مفید و عالی عمل کرد، احتمال چون از پاشیدن جوهر روی صفحه یا به هم ریختن ظاهر کلمات را کم میکرد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

پیوسته نویسی زبان انگلیسی

واژه “cursive” از کلمه فرانسوی “cursif” گرفته شده که آن از لغت لاتین قرون وسطایی “cursivus” به معنای “مداوم” گرفته شده است. اگر به هدف پیوسته نویسی دقت کنید می فهمید که نام این خط از ریشه درستی گرفته شده، چون وقتی با خط پیوسته می نویسید، قلم شما به معنای واقعی کلمه و بدون وقفه در طول صفحه حرکت می کند.

قوانین پیوسته نویسی

  • تمام حروف مشابه باید هم ارتفاع باشند.
  • نوشتن همه حروف کوچک باید از بالا شروع شود.
  • پیوسته نویسی خوب و خوش فرم با استفاده از بیضی و خطوط موازی شکل می گیرد.
  • تمام خطوط رو به پایین حروف باید موازی باشند.

پیوسته نویسی چه اهمیتی دارد؟

مزایای زیادی وجود دارد که شما را متقاعد می کنند پیوسته نویسی انگلیسی را یاد بگیرید. شکل دادن حروف با دست با استفاده از خودکار و مداد از نظر ذهنی و شناختی تمرین موثری محسوب می شود. یاد گرفتن نحوه شکل دادن به حروف برای نوشتن باعث ایجاد ارتباط بین حرکت دست و واکنش بصری شما می شود. اما چرا یادگیری پیوسته نویسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

  • جلوگیری از اشتباه در نوشتن حروف: در انگلیسی حروف زیادی وجود دارد که وقتی برای اولین بار کسی با الفبای انگلیسی آشنا می شود، درک آنها برایش سخت است چون شبیه به هم نوشته می شوند. این حروف شامل ‘p’، ‘q’ ‘b’ و ‘d’ می شوند. موقع نوشتن هر کدام از این حروف این احتمال وجود دارد که آنها اشتباهی رو به عقب یا جلو و یا وارونه نوشته شوند. پیوسته نویسی این احتمال را کاهش می دهد. این اتفاق به خصوص برای دانش آموزان نارساخوان، که ممکن است موقع نوشتن چنین حروفی دچار اشتباه بشوند بسیار مفید است.
  • افزایش تمرکز در نوشتن: از آنجایی که موقع نوشتن به سبک پیوسته نویسی جریان نوشتاری شما به صورت پیوسته ادامه پیدا می کند و قطع نمی شود، تمرکزتان موقع تحریر و نوشتن بالا می رود. وقتی تعداد دفعاتی که مداد، خودکار یا قلم را از روی کاغذ برمی دارید کمتر می شود، توجه و تمرکز شما روی چیزی که در حال نوشتنش هستید بیشتر می شود و خیلی زود متوجه می شوید که چقدر روانتر می توانید بنویسید.
  • سریعتر نوشتن: یکی از دلایل مهمی که باعث می شود حتما توصیه کنیم که پیوسته نویسی را یاد بگیرید این است با این سبک نگارش خیلی سریعتر از حالت معمولی می توانید بنویسید. از آنجایی که در خط پیوسته حروف به هم متصل هستند، موقع نوشتن لازم نیست مدام خودکار یا مداد را از روی کاغذ بردارید و همین مساله باعث کاهش زمان صرف شده برای شکل‌ دهی حروف می شود. اگر معلم زبان هستید پیشنهاد می کنیم هم خودتان پیوسته نویسی انگلیسی را یاد بگیرید و هم آن را به دانش آموزانتان یاد بدهید، چون وقتی دانش آموزان بتوانند سریعتر بنویسند، می توانند بیشتر بنویسند، بیشتر بیاموزند و بیشتر اطلاعات کسب کنند!

آیا دستور و قوانین خاصی برای پیوسته نویسی وجود دارد؟

با اینکه برای آموزش پیوسته نویسی نظم و قاعده خاص و مشخصی وجود ندارد که لازم باشد به آن پایبند باشید، اما نکات و ترفندهایی هستند که یادگیری این خط را بسیار آسان و راحت می کنند. اگر کودکتان در حال یادگیری زبان انگلیسی است خوب است که آموزش پیوسته نویسی حروف انگلیسی را هم برای او شروع کنید. به این ترتیب از ابتدا یاد می گیرد که انگلیسی را به سبکی روان، سریع و صد البته زیبا بنویسد.

بهتر است که نوشتن حروف انگلیسی به صورت پیوسته را با نوشتن حروف کوچک و ترتیب زیر شروع کنید:

1- c, a, d, g, q

2- i, t, p, u, w, j

3- e, l, f, h

4- k, r, s

5-b, o, v

6-m, n, y, x, z

این ترتیب توسط کارشناسان آموزشی توصیه شده و بر اساس عوامل متعددی چیده شده است. وقتی یاد می گیرید که حروف کوچک را به سبک پیوسته نویسی بنویسید، کم کم دستخط عادی تان هم به همین شیوه شکل می گیرد و موقع نوشتن کلمات، حروف کوچک به هم پیوسته می شوند و خط شما به صورت پیوسته نویسی در می آید.

خط انگلیسی زیبا

پیوسته نویسی نه تنها سرگرم کننده و جذاب است بلکه دستخط انگلیسی شما را هم بهتر و شکیل تر می کند. این سبک نوشتار هم دستخط شما را مرتب و منظم می کند و هم به شما کمک کند سریعتر و کارآمدتر بنویسید! علاوه بر این، پیوسته نویسی مهارت های حرکتی و کنترل قلم و خودکار شما را هم افزایش می دهد و تشخیص حروف را هم راحت تر می کند. وقتی پیوسته نویسی را یاد می گیرید حرکات عضلات دست را هم تمرین می کنید. این تمرینها برای افزایش مهارت های دست شما مورد نیاز هستند. از این گذشته، چنین تمریناتی باعث می شود تا ارتباط بین چشم و حرکت دست شما افزایش پیدا کند که خود همین مساله تمرکزتان موقع نوشتن را بالا می برد.

چرا بهتر است پیوسته نویسی را از سنین پایین شروع کرد؟

هر چه سن ما بالاتر می رود، زمان مورد نیاز برای یادگیری و کسب یک مهارت جدید هم بیشتر می شود. برای همین یادگیری پیوسته نویسی انگلیسی در کودکان و نوجوانان سریعتر اتفاق می افتد چون آنها این مهارت را نسبت به بزرگسالان زودتر جذب می کنند.

اگر کودک یا نوجوان شما از همان ابتدای آشنایی اش با زبان انگلیسی یاد بگیرد که چطور به سبک پیوسته بنویسد دیگر لازم نیست دوباره زمانی را صرف اصلاح و بهتر کردن دستخط انگلیسی خودش کند. علاوه بر این، یادگیری پیوسته نویسی انگلیسی برای کودکان و نوجوانان مزایای دیگری مثل افزایش تمرکز و حرکات ذهن و چشم هم دارد که باعث افزایش بازدهی تحصیلی و درسی شان می شود. یاد گرفتن پیوسته نویسی فرصتی برای کشف یکی از جنبه های درونی شما را برایتان فراهم می آورد. این کار نه تنها سودمند است بلکه لذت بخش و خوشایند نیز هست.

نکات مثبت آموزش پیوسته نویسی انگلیسی به کودکان

  • توانایی خواندن و نوشتن با استفاده از حروف پیوسته این امکان را به کودکان می دهد که بتوانند بهتر و بیشتر با نسل بزرگتر از خودشان که از این سبک نوشتاری استفاده می کنند ارتباط برقرار کنند.
  • داشتن خط خوش انگلیسی نوعی مهارت به حساب می آید. فرقی نمی کند در چه سنی هستید، وقتی خطتان خوب باشد می توانید همه را تحت تاثیر قرار بدهید.
  • همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، پیوسته نویسی باعث می شود شما سریعتر بنویسید. وقتی بچه ها این امکان را داشته باشند که سرعت نوشتن خودشان را افزایش بدهند، وقتی در کلاس آموزش زبان هستند تندتر یادداشت برداری کنند و در امتحان هم سریعتر میتوانند بنویسند.

فونت های پیوسته نویسی

فونت ها مجموعه ای از کاراکترها هستند که حروف، سبک یا استایل و اندازه طراحی شده مخصوص خودشان را دارند. ین مجموعه معمولاً شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد، علائم نگارشی و نمادها هستند. انتخاب فونت ظاهر متن شما را تغییر می دهد. فونت های پیوسته نویسی شکل سنتی و کلاسیکی به نوشته شما می دهند.

فونت های پیوسته نویسی

با اینکه خط پیوسته نویسی برای سرعت بخشیدن به دستخط ایجاد شده، اما به صورت دیجیتالی هم از آن استفاده می شود که ظاهر زیبایی به نوشته می دهد. به عنوان مثال، از این فونت ها اغلب در تبلیغات استفاده می شود. با فونت پیوسته نویسی می توانید برندتان را برجسته تر نشان بدهید و با مخاطب ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کنید.

مهارت های چهارگانه انگلیسی کدامند؟ (روش تقویت آنها)

درس های آموزش پیوسته نویسی انگلیسی

از پیج امیرحسین لطفی و  پیج پربها و پیج انگلیش تتوریال: دقت کنید سه نوع آموزش هستن و هر سه هم به نوعی کامل هستن. هر کدوم رو دوست دارید انتخاب کنید برای یادگیری یا هر سه رو. توی جدول نوشتم جلسه اول هر اموزش کدومه:

هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود یا اینکه به پیج منبع مراجعه کنید. وی پی ان خود را موقع مشاهده دروس خاموش کنید:

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 1(جلسه اول ازپربها)

درس 2(جلسه دوم-نهایی پربها)

درس 1(جلسه اول انگلیش)

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

ادامه آموزشهای پیج انگلیش (32جلسه) اینجا

حتما در کنار این مطلب بخوانید: آموزش خوش خطی انگلیسی در 30 روز (گام به گام)

3 ترفند تکمیلی برای یادگیری پیوسته نویسی

پیوسته نویسی ممکن است در شروع برایتان سخت به نظر برسد ولی با رعایت نکات زیر می توانید این مسیر را راحتتر طی کنید:

1- مهارت های حرکتی ظریف را تقویت کنید

یکی از مهمترین و کلیدی ترین نکات برای داشتن دستخط خوب، تقویت مهارت های حرکت ظریف است. اگر قرار است به کودکتان پیوسته نویسی انگلیسی را آموزش بدهید او را تشویق کنید تا با انجام کارهایی مثل برش دادن، رنگ آمیزی، خیاطی یا هر کار دستی دیگر توانایی های ظریف حرکتی را در خودش پرورش بدهد.

2- اول آموزش ببینید و بعد تمرین کنید

وقتی پای یادگیری دستخط وسط می آید، مهم است که حتما اول نحوه شکل گیری حروف و کنترل مداد یا خودکار در دست را یاد بگیرید و بعد شروع به تمرین کنید. یکی از بهترین راه ها برای تمرین این است که اول 3 بار آموزش را نگاه کنید و مطمئن شوید که تکنیک های به کار رفته در آن را کاملا متوجه شده اید و بعد خودتان تمرین کنید. یادتان باشد که حتما زاویه نگه داشتن مداد یا خودکار در دست و نحوه حرکت دادن آن روی کاغذ را درست یاد بگیرید.

3- تمرین، تمرین و باز هم تمرین!

بهترین راه برای یاد گرفتن پیوسته نویسی انگلیسی و هر دستخط دیگری فقط تمرین کردن است. البته حتما بین تمرین هایتان به اندازه کافی استراحت کنید و خودتان را زیاد خسته نکنید. یادتان باشد که شما قرار است از پروسه یادگیری پیوسته نویسی لذت ببرید نه اینکه این روند برایتان به کار طاقت فرسا و خسته کننده ای تبدیل شود.

ابزارهای مفید برای تمرین پیوسته نویسی انگلیسی

  • کارت ها یا برگه های تمرین پیوسته نویسی: برگه های مخصوص پیوسته نویسی به شما کمک می کنند تا با استفاده از خطوط راهنمایی که در آنها وجود دارد بفهمید نوشتن هر حرف از کدام قسمت شروع و به کجا ختم می شود. اگر تازه یادگیری پیوسته نویسی را شروع کرده اید می توانید از این برگه ها استفاده کنید تا دستتان راه بیفتد. (6 تصویر زیر را دانلود و سپس پرینت کنید و با آنها تمرین نمایید)
  • پرینت گرفتن از الفبای پیوسته نویسی: می توانید در اینترنت بگردید و حروفی که به شکل پیوسته نویسی نوشته شده اند را پیدا کنید و از آنها پرینت بگیرید. وقتی یک مدل بصری جلوی رویتان باشد راحتتر می توانید نحوه شکل دهی به حروف را یاد بگیرید.

روی هر عکس کلیک کنید تا بزرگنمایی شود و دانلود کنید و پرینت و شروع به تمرین کنید:

حتما باید علائم نگارشی زبان را بلد باشید: آموزش علائم نگارشی در انگلیسی (کاربرد و مثال)

زبانمهر

حتما بخوانید!

17 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • هیچ لینک از درس کار نه کرد

    پاسخ
    • سلام مشکلی ندارن دروس. آی پی تون رو تغییر بدین (ینی اگر نت ایرانسل دارید بجاش از نت همراه اول یا نت خونه استفاده کنید یا وی پی ان روشن کنید با همون نت ایرانسل)

      پاسخ
  • چرا بزرگ نمیشه ویدیو ها؟
    تکالیفی هم که دادین من هیچی از حروف کوچک نفهمیدم چون نقطه نقطه هاش انگار بهم ریخته
    مثلا نفهمیدم k چجوری نوشته میشه و از کجا شروع میشه و کجا تموم میشه

    پاسخ
  • فوق العاده بود..🙌🏻💕

    پاسخ
  • زینب طهماسبی
    آذر 5, 1401 3:08 ق.ظ

    سلام خداقوت
    لینک سرمشق ها کجاست؟

    پاسخ
  • سلام آموزش تون خیلی خوبه فقط نمیتونم دانلود کنم ویدیو ها رو

    پاسخ
  • سلام
    چجوری میتونیم کلمات رو کپی بگیریم؟

    پاسخ
  • بدون نام
    دی 24, 1401 1:22 ب.ظ

    سلام ممنونم خیلی خوب بود منم تونستم کاملاً خوب بنویسم فقط اون سرمشق هایی که خودتون انجام دادین رو کاش می زاشتید

    یاز هم خیلی ممنونم

    پاسخ
  • سلان من 11 سالمه دارم با سایتتون انگلیسی ی پیوسته یاد میگیرم خیلی ممنون

    پاسخ
  • تو اپارات گفتید سرمشق ها زیر هرکدوم از ویدئو ها هست، ولی زیر ویدئو هیچ چیزی موجود نیست و تنها خود ویدئو ها هستن
    اگه ممکنه پایین تر جداگانه کادربندی کنید برا سرمشق ها، بهتره

    پاسخ
  • سلام ویدیو ها تصویر کوچک نشون میده چرا بزرگ نمیشن

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر ممنون از اموزش خوبتون من از فیلم های اموزشیتون استفاده میکردم ولی متاسفانه بعد از چند جلسه امروز خواستم جلسه بعدیرو ببینم که اصلا تو سایت فیلمی نبود ممنون میشم اگه مشکلو بررسی وحل بکنید با تشکر ازمدیر مربوطه سایت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست