تعداد ایتالیایی زبانان

ضرورت آموختن زبان ایتالیایی بهمراه معرفی کشور ایتالیا

گاما

بنظر شما چرا بسیاری از مردم بدنبال یادگیری زبان ایتالیایی هستند؟ مزایای یادگیری این زبان چیست؟ کشور ایتالیا چگونه کشوری است؟ جواب تمامی این پرسش ها را در این پست با همدیگر در چرب زبان مرور می کنیم. با ما همراه باشید تا از نکات جالب این زبان پرده برداریم.

چرا زبان ایتالیایی مهم است؟

زبان ایتالیایی در حال حاضر بیشترین شباهت را به زبان لاتین (انگلیسی امروزی) دارد، چه به لحاظ قواعد و چه به لحاظ لغات و واژه های زبان. این خود یک دلیل است، چون در کنار یادگیری زبان لاتین که بیشترین کاربرد و بیشترین متکلم را در سطح جهان دارد، می توانیم یک زبان زنده دیگر دنیا را راحت تر آموزش ببینیم!

زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی زبان مادری تعداد از جمعیت مردم جهان (حدود ۷۰ میلیون نفر) می باشد. با توجه به اینکه کشور ایتالیا و دیگر کشورهای ایتالیایی زبان (سوییس، واتیکان و بخشی از کرواسی)، پذیرای تعداد زیادی مهاجر، توریست و نیروی متخصص هستند، پس یادگیری این زبان یک ضرورت برای این قشر عظیم می باشد.

یکی از بزرگترین امپراتوری‌های تاریخ جهان، امپراتوری روم، از سرزمین ایتالیا ظهور کرده است. به همین دلیل بخشی مهم از تاریخ جهان به ایتالیا و زبان ایتالیایی گره خورده است. مسلم است که فراگرفتن این زبان به درک این بخش از تاریخ کمک خواهد کرد.

 


italian

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان ایتالیایی چرب زبان، ایتالیایی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان ایتالیایی مثل بلبل حرف بزن!


 

تعداد ایتالیایی زبانان

تعداد ایتالیایی زبانان

ایتالیا و زبان آن، تاثیر گسترده ای بر هنر وموسیقی داشته اند. از موسیقی و اپرا که بگذریم، ایتالیایی‌ها در انواع دیگر هنر نیز دستی بر آتش دارند. استادان بزرگ نقاش و مجسمه‌ساز دوره قرون وسطی و رنسانس مانند لئوناردو داوینچی و مایکل‌آنجلو (میکل‌آنژ) برخی از بهترین آثار هنری جهان را خلق کرده‌اند. البته سینمای ایتالیا را نیز نباید از یاد برد که پر است از ستاره‌هایی مانند پیر پائولو پازولینی، فلینی، ویسکونتی و خیل پرشماری از دیگر نام‌ها. فراگرفتن زبان تمامی این بزرگان عرصه هنر کمک می‌کند تا درک بهتری از زندگی و آثار این افراد داشته باشیم.

ونیز در ایتالیا

ونیز در ایتالیا

بسیاری از مردم برای تحصیل و آموزش به ایتالیا و کشورهای ایتالیایی زبان مهاجرت می کنند. دانشگاه‌های ایتالیا هرساله میزبان سیلی از دانشجویان خارجی است. دلیل این امر، آموزش با استاندارد‌های اتحادیه اروپا، فرصت زندگی در فضایی غنی از فرهنگ و تاریخ، و از همه مهم‌تر، آموزش ارزان است! تحصیل در ایتالیا بسیار ارزان‌تر از تحصیل در سایر کشور‌های اتحادیه اروپاست. اقتصاد ایتالیا چندان روزگاری خوشی را سپری نمی‌کند که این البته بر قیمت‌ها تاثیر مستقیم داشته و باعث می‌شود هزینه زندگی در ایتالیا بسیار اندک باشد.

کشور ایتالیا را بیشتر بشناسیم

آب و هوای ایتالیا (Italy Weather)

در قسمت شمال و به دلیل وجود مناطق کوهستانی رشته کوه آلپ، هوا سرد و در فصل تابستان مطلوب و در بقیه ی نقاط کشور، هوا گرم است. صدای دلنشین جیرجیرک ها و درختان زیتون و بوته های کاکتوس، آب و هوای گرم این کشور را نشان می دهند. شهرهای ساحلی در تابستان بسیار شلوغ بوده و بیشتر نقاط آن توسط خود ایتالیایی ها اشغال شده است.

در تابستان به اندازه ی کافی آب در این مناطق بنوشید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. ممکن است دچار گرمازدگی و سوختگی شوید. به خصوص اگر با بچه ها سفر می کنید مواظب آن ها باشید.

آب آشامیدنی این کشور در مناطق کوهستانی خوب است، اما در شهرها بهتر است آب مورد نیاز خود را خریداری کنید.

جغرافیای ایتالیا (Italy Geography)

ایتالیا در جنوب اروپا با مختصات جغرافیایی تقریبی ۵۰ ۲۲ شمالی و ۳۰ ۱۲ شرقی قرار دارد. مساحت کل آن ۳۰۱۲۳۰ کیلومتر مربع (تقریبا یک پنجم ایران) است که از آن ۲۹۴۰۲۰ کیلومتر مربع خشکی و ۷۲۱۰ کیلومتر مربع آب است. ایتالیا هم چنین ۷۶۰۰ کیلومتر ساحل دارد. جزایر ساردنیا و سیسیل در دریای مدیترانه نیز جزو ایتالیا است.

مناطق کوهستانی این کشور مکانی خوب برای مسافرت و استراحت کردن در طبیعت است. این مناطق هم چنین برای کوه نوردی، اسکی و دوچرخه سواری بسیار مناسب است. در زمستان ها اتومبیل شما باید در مناطق کوهستانی و برف گیر به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی مجهز باشد.

جاذبه کشور ایتالیا

جاذبه کشور ایتالیا

اقتصاد ایتالیا (Italy Economy)

پول ایتالیا مثل بقیه ی کشورهای اروپایی یورو می باشد.بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی، ایتالیا هفتمین کشور جهان در سال ۲۰۰۶ میلادی بود. در این سال مقام‌های اول تا ششم به ترتیب از آن آمریکا، ژاپن، چین، انگلیس و فرانسه بود. در همین سال ایتالیا ششمین کشور جهان از نظر صادرات کالا بود.

اقتصاد در ایتالیا به دو بخش جغرافیایی تقسیم می‌شود. در شمال این کشور اقتصاد پیشرفته و مدرن‌‌تر است و شرکت‌های خصوصی فعال هستند. در جنوب این کشور اقتصاد بر پایه کشاورزی استوار است.

معرفی دو کتاب برتر آموزش زبان ایتالیایی را هم حتما ببینید!

مهم ترین صنایع این کشور عبارتند از: گردشگری، آهن و فولاد، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، منسوجات، ابزار آلات موتوری، پوشاک و کفش.

فرهنگ مردم ایتالیا (Italy Culture)

گروه های قومی ایتالیا شامل گروه های کوچک آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی-اسلونی در بخش شمالی و ایتالیایی-آلبانیایی و ایتالیایی-یونانی در بخش جنوبی است. ۹۸ درصد مردم ایتالیا با سواد هستند، از سال ۱۹۸۰ خدمات درمانی همگانی با هدف ارائه خدمات درمانی رایگان برای تمام شهروندان دایر شده است.

یکی از مسائل مهم ایتالیا، موضوع شمال و جنوب این کشور است، چرا که شمال کشور به لحاظ نزدیکی به سایر کشورهای اروپایی، مدرن تر و ماشینی تر و جنوب، سنتی تر و اصیل تر است و به علاوه شمال از امکانات رفاهی و شرایط زیستی بهتری برخوردار است، در حالی که در جنوب چنین نیست. از طرف دیگر در جنوب خانواده ها از انسجام بیشتری برخوردارند،

اتصال و ارتباط خانوادگی به طور مشهود وجود دارد و مردم پایبندی به مذهب را هم چنان حفظ کرده اند. در شمال مسائل به گونه ای دیگر است و همزیستی زن و مرد بدون ازدواج بیشتر مشاهده می شود و پایبندی به مذهب بسیار ضعیف است. جوانان در شمال از آزادی بیشتری برخوردارند.

با نرم افزار های آموزشی برتر ما، زبان ایتالیایی را در کمتر از ۲ ماه، در سطح متوسط یاد بگیرید. (بدون نیاز به کلاس)

ساختار زبان ایتالیایی

مطابق با آنچه در ویکی پدیا می خوانیم: ساختار زبان ایتالیایی معمولآ به نه پاره‌گفتار (بخش دستوری)∗ یعنی فعل، اسم، حرف تعریف، صفت، ضمیر، قید، حرف اضافه، حرف ربط و علائم تقسیم می‌گردد، که تنها به شرح بخش‌های فعل، اسم و حرف تعریف به شرح ذیل بسنده می‌کنیم:

۱- ساختار فعل در زبان ایتالیایی به این شکل است که کلیه افعال به سه دسته ARE- IRE – ERE تقسیم می‌شوند که هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زمانی و دسته‌ای خود صرف می‌شود و این فرمول نسبتاً ساده به کاربر این امکان را می‌دهد که دسته و زمان فعل را به آسانی تشخیص دهد.

۲-در بخش اسم تمامی نام‌های ایتالیایی به یکی از حروف: O-I-A-E ختم می‌شوند که عموماً، نام‌های ختم شده به O مفرد مذکر، نام‌های ختم شده به A مفرد مونث، بیشتر نام‌های ختم شده به I جمع مذکر و اکثر نام‌های ختم شده به E جمع مونث می‌باشند.

۳-حرف تعریف در زبان ایتالیایی به شش بخش: Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسیم می‌شود که اساسآ بر حسب تعداد، جنس و حرف اول کلمه‌ای که بعداز آن می‌آید تغییر می‌کند، بنابراین حرف تعریف معین IL قبل از نام‌های مفرد مذکری که باحروف بی صدا (بجز s ناخالص و z که باحرف تعریف Lo درمفرد و با gli در جمع نشان داده می‌شوند) قرار می‌گیرد و صورت جمع آن I می‌باشد.

شکل مونث حرف تعریف به پیچیدگی مذکر آن نیست و تنها برای مفرد یک شکل وجود دارد و آن La می‌باشد که قبل از کلماتی که باحروف باصدا شروع می‌شوند به شکل ‘L درمیاید، در جمع هم تنهایک شکل دارد آنهم Le که قبل از کلماتی که با e شروع شوند بصورت ‘L درمیاید.

در مورد الفبا نیز باید گفت که این زبان شیرین فقط ۲۱ حرف دارد! مطابق زیر:

حرف تلفظ (ایتالیایی) تلفظ (فارسی)
A a /a/ /آ/
B b /bi/ /بِ/
C c /tʃi/ /چِ/
D d /di/ /دِ/
E e /e/ /ه/
F f /ɛf/ /اف/
G g /dʒi/ /جی/
H h /ˈakka/ /آکا/
I i /i/ /ای/
L l /ɛlˈle/ /آلِ/
M m /ɛmˈme/ /آمِ/
N n /ɛnˈne/ /آنِ/
O o /ɔ/ /او/
P p /pi/ /پی/
Q q /ku/ /کو/
R r /ɛrˈre/ /آرِ/
S s /ɛsˈse/ /آسِ/
T t /ti/ /تی/
U u /u/ /او/
V v /vu/ /و/
Z z /ˈdzɛta/ /زِدا/

در پایان باید گفت با توجه به ضرورت های ذکر شده یادگیری زبان ایتالیایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در چرب زبان سعی می کنیم این زبان را به صورت آنلاین به شما زبان آموزان عزیز بصورت رایگان آموزش دهیم.

مطالب بسیار کاربردی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست