تصاویری از محیط بسته رزتااستون عربی نسخه اندروید و کامپیوتر

۴ نکته ضروری و بسیار مهم قبل از خرید اینترنتی آموزش رزتااستون زبان عربی

گاما

اگر به هر دلیلی قصد خرید یا دانلود نسخه کامپیوتر و اندروید آموزش رزتااستون Rosetta stone زبان عربی را دارید، صبر کنید و دست نگه دارید! قبل از خرید یا دانلود این پکیج آموزشی حتما این پست را که حاصل سال ها تجربه و با تکیه بر موسسات آموزش زبان عربی معتبری همچون Fluentin3months می باشد مطالعه بفرمایید.

بعنوان مقدمه باید بگوییم که این بسته آموزشی، مزیت ها، ویژگی ها، معایب (برای برخی زبان آموزان) و نکاتی مهم دارد و مهم ترین آن این است که ما برای یادگیری زبان عربی، رزتا استون را پیشنهاد نمی کنیم. نه تنها ما بلکه از هر استاد زبان عربی یا موسسه معتبری بپرسید از متد شکست خورده آن که یادگیری شما را ماهها عقب می اندازد و اشتباهات تلفظ و معنی زیادی دارد خواهد گفت!

۱- برتری های بسته آموزش زبان عربی رزتا استون (کامپیوتر و اندروید)

در درجه اول همه ما می دانیم که این بسته آموزشی حاصل تجربه و تحقیق بیش از 5 سال مدرسان موسسه Rosetta Stone می باشد. اما احتمالا شما هم از اساتید یا کارکشته های زبان شنیده اید که این پکیج را فقط مبتدی ها و آن هم به مدت محدود استفاده کنند. متد رزتا استون ضعف های بسیاری دارد که به راحتی قابل حل نیستند، ضمن اینکه اشتباهات گرامری و معنای آن در نسخه ایرانی کاملا مشهود است.

  • زمانی توسط موسسات معتبری تدریس می شد اما دیگر خیر!
  • روش یادگیری در این نرم افزار کاملا یک متد جدید می باشد که به روش یا متد غوطه وری در زبان (Immersive) معروف می باشد.
  • بسته های این موسسه آموزشی توسط سازمان های معتبری مثل ناسا NASA یا دپارتمان ایالتی آمریکا استفاده می شوند!
    ویژگی جالب تشخیص صدا (Speech recognition) دارد و کمک قابل توجهی به تقویت تلفظ زبان عربی شما می کند.
    همچنین این بسته مکالمه و صحبت کردن در شرایط متنوع و بسیار کاربردی را به شما آموزش می دهد، از صحبت راجب آب و هوا، شروع یک دوستی، صحبت با پزشک، موقعیت های اضطراری و …

تصاویری از محیط بسته رزتااستون عربی

 

  • این بسته در صورتی که نسخه جدید و اورجینال آن را تهیه کنید، دارای محیط فارسی بوده، قابل نصب بر روی کامپیوتر، موبایل و تبلت می باشد.
  • استفاده از افراد محلی برای آموزش
  • استفاده از تصاویر فراوان برای یادگیری لغات
  • محیط ساده،جذاب و کاربر پسند
  • بدون نیاز به استاد و کلاس
  • استفاده از تکنیک مقایسه گفتار و لهجه زبان آموز با فرد محلی

۲- برخی کمبودها و معایب موجود بسته رزتااستون (برای برخی زبان آموزان)

اشتباهات زیاد معنایی و تلفظ در رزتا استون و مشکلاتی که اخیرا در متد آن بررسی شده است را احتمالا شنیده اید. قطعا این موضوع را می دانید هر کاربری روش یادگیری خاص خود را دارد. یکی از طریق تصاویر بهتر می آموزد یکی از طریق متن و یکی از طریق سرگرمی. یکی از نقاط ضعف این پکیج این است که بازی ها و جنبه سرگرمی آن در حد ضعیفی طراحی شده است. پس اگر می خواهید زبان عربی را در رزتااستون از طریق بازی و سرگرمی بیاموزید ممکن است این بسته ایده آل شما نباشد.

 


arabic app

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان عربی چرب زبان، عربی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان عربی فصیح رو مثل بلبل حرف بزن!


 

در کنار این موضوع، رزتا استون دروس را گام به گام و کاملا آهسته به شما یاد می دهد. بنابر این اگر زبان آموز باهوش و پیشرفته ای هستید، سرعت این نرم افزار برای شما کم خواهد بود (هرچند در عوض این سرعت کم، دروس را کامل و پایدار یاد می گیرید)

برخی از شرکت های ترجمه کننده این نسخه از نرم افزار، بخش هایی از آن را حذف کرده اند! به هر دلیلی… این باعث عدم یادگیری کامل شما می شود. 

رزتا-استون-عربی-۵۷۰x542

و ویژگی های بسیار دیگری که از اینجا می توانید بخوانید. اما مجددا در این مطلب نیز اشاره کردیم که اپلیکیشن های مشابه مثل تل می مور و خود اپ چرب زبان گزینه های بسیار بهتری برای یادگیری هستند.

۳- نحوه صحیح استفاده از رزتا استون عربی

در درجه اول همانطور که گفتیم نه تنها ما بلکه استاد خبره ای رزتا استون را پیشنهاد نمی کند اما اگر اصرار بر استفاده دارید باید گفت در استفاده از رزتااستون عربی یا هر اپلیکیشن دیگری، دقت زیادی به خرج دهید:

  • یک زمان مشخص بصورت روزانه برای یادگیری تعیین کنید و به آن پایبند بمانید! مثلا روزانه حداقل یک ساعت را به کار با این پکیج اختصاص دهید. زمانی که تعیین می کنید بستگی به خودتان دارد ولی تحقیقات و تجربیات به شما می گویند که بیش از ۳ ساعت مطالعه زبان عربی کمک آنچنانی به یادگیری شما نمی کند.
  • دروس را هر ماه یک بار تکرار کنید. این یک بسته نرم افزاری است و یکی از مزیت های عمده آن نسبت به کلاس های حضوری همین است که شما می توانید یک درس را ده ها بار ببینید و تکرارکنید و خیلی راحت یاد بگیرید. رمز یادگیری پایدار همین تکرار کردن است.
  • حتما یک دیکشنری عربی در کنار خود داشته باشید یا از گوگل ترنسلیت استفاده کنید تا معانی واژه های جدید را با واژه های جدیدتر بیشتری یاد بگیرید.

۴- نکات مهم دیگر…

همانگونه که قبلا هم عرض کردیم، نسخه فارسی آن اشتباهات معنایی و تلفظی زیادی دارد. ما بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان عربی را در اینجا معرفی کرده ایم که عمدتا هم رایگان می باشند اما اگر اصرار بر رزتا استون دارید نسخه عربی به انگلیسی اندروید را از اینجا به رایگان دانلود کنید.

هر سوالی دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا در چرب زبان به آن پاسخ دهیم.

دانلود منابع مفید زبان عربی

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    تشکر از زحمات شما
    بهترین نرم افزار آموزشی مکالمه عربی از نظر شما کدام است؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست