آموزش فرانسه

16 بهترین کارتون/انیمیشن تقویت زبان فرانسه+ دانلود و زیرنویس

گاما

بهترین کارتونی که برای یادگیری و تکمیل زبان فرانسوی مناسب است و شاید دیدگاههایی درباره فرهنگ فرانسوی هم به شما بدهد، چیست؟ این سوال سختی است چرا که مانند بسیاری از جنبه های یادگیری زبان فرانسه، بخش اعظم آن بستگی به این دارد که چه چیزی برای شخص شما مناسب است. خوشبختانه کارتونهای فرانسوی زیادی برای انتخاب وجود دارند.

در این مطلب بهترین کارتون و انیمیشن های هم تک قسمتی و عمدتا سریالی که بیش از ده قسمتی هستند، از عبارات کاربردی در محتوا استفاده کرده اند و لهجه کاملا قابل فهم می باشد را معرفی میکنیم که توسط اکثر موسسات معتبر زبان فرانسه توصیه شده اند. لینک دانلود رایگان همراه با زیرنویس فارسی و فرانسه هم معمولا در صفحات دانلود هست و چون ممکن است گاهی بعد از مدتی یکی از لینک های دانلود از کار بیفتد، برای هر کارتون دو سایت دانلود قرار داده ایم.

7 نکته استفاده از فیلم/سریال های فرانسه برای تقویت یا یادگیری زبان فرانسه

استفاده از فیلم و سریال به عنوان یکی از روش‌های موثر برای تقویت زبان بسیار مفید است. در زیر 7 روش برای بهره‌گیری بهینه از فیلم و سریال به عنوان ابزاری برای تقویت زبان فرانسه آمده است:

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  1. تمرکز بر تفاوت‌های صوتی و لغوی: با گوش دادن به زبان واقعی مردم، می‌توانید با تفاوت‌های صوتی و لغوی، اصطلاحات و عبارات جدید آشنا شوید.
  2. تمرین شنیداری: گوش دادن به مکالمات و جملات در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند شنیداری شما را تقویت کند. پس از گوش دادن به یک جمله، سعی کنید آن را بازگو کنید.
  3. تقویت دایره لغات: با تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانید با لغات جدید آشنا شوید و دایره لغات خود را گسترش دهید. معنی لغات جدید را متوجه شده و در دفتر یادداشت کنید.
  4. تمرین تلفظ و ادای صحیح: تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به شما کمک می‌کند تا الگوهای صحیح تلفظ را بشنوید و برای خود تلفظ صحیح را تقلید کنید.
  5. آشنایی با فرهنگ و ادبیات: فیلم‌ها و سریال‌ها نه تنها زبان را آموزش می‌دهند، بلکه به شما درک بیشتری از فرهنگ و ادبیات کشوری که زبانش را یاد می‌گیرید می‌دهند.
  6. انگیزه‌بخشی: تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند برای شما تجربه‌ای لذت‌بخش و انگیزه‌بخش باشد که شما را به ادامه یادگیری زبان تشویق می‌کند.
  7. استفاده از زیرنویس: اگر سطح زبانی شما اجازه نمی‌دهد تا بدون زیرنویس فیلم یا سریال را تماشا کنید، از زیرنویس بهره ببرید. ابتدا با زیرنویس به زبان مادری خود تماشا کنید و سپس با زیرنویس به زبان فرانسه.

با توجه به این موارد، تماشای فیلم و سریال به عنوان یک فرصت عالی برای تقویت زبان می‌تواند در مسیر یادگیری شما بسیار مفید باشد.

1-انیمیشن Bobby Bill

 

بابی بیل یکی از بهترین انیمیشن های سریالی ست که پر از عبارات، اصطلاحات و کلمات کاربردی روزمره زبان فرانسه است و معمولا در اکثر موسسات زبان معتبر آن را به عنوان مکمل به زبان اموزان ارائه می دهند.

این کارتون در واقع یک انیمیشن کودکانه و آموزشی است که به زبان انگلیسی تولید شده است اما عمدتا به زبان فرانسه و زیرنویس فرانسوی هم برگردان شده است. این انیمیشن به صورت سریالی و در قالب قصه‌های کوتاه نشان داده می‌شود و برای کودکان کوچک و آموزش زبان فرانسه مناسب است.

موضوعات مختلفی در این انیمیشن به صورت سرگرم‌کننده و آموزنده مطرح می‌شود که به کودکان کمک می‌کند تا اصول اولیه زبان فرانسه را درک کنند و با لغات و عبارات جدید آشنا شوند. همچنین، این انیمیشن دارای شخصیت‌های جذاب و داستان‌های سرگرم‌کننده است که به کودکان کمک می‌کند با انگیزه بیشتری به یادگیری زبان فرانسوی بپردازند.

دقت کنید بهترین فیلم و سریالهای تقویت زبان فرانسه را هم اینجا معرفی کرده ایم

2-دختر کفشدوزکی (انیمیشن سریالی)

 

“دختر کفشدوزکی” یک انیمیشن انیمیشنی کمدی و خانوادگی است که برای کودکان تولید شده است. این انیمیشن در اصل به زبان انگلیسی است و با عنوان “Miraculous: Tales of Ladybug & Cat Noir” شناخته می‌شود اما به زبان فرانسه برگردان شده است و در واقع همه اتفاقات در پاریس رخ می دهند.

داستان این انیمیشن درباره دختری به نام مارینت، که در روزهای عادی دانش‌آموز است ولی هنگامی که شهر پاریس در معرض تهدید قرار می‌گیرد، به شخصیت ابرقهرمانی به نام “لیدی باگ” تبدیل می‌شود. او با همکاری دوست پسرش ادریان که به نقش گربه سیاه (کت نوار) معروف است، در مقابل تهدیدهای شرورانه می‌جنگد.

اگرچه این انیمیشن برای کودکان ساخته شده است اما ممکن است برای یادگیری زبان فرانسه مفید باشد، زیرا می‌تواند به عنوان یک ابزار تفریحی و آموزشی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و افزایش دایره لغات فرانسوی مورد استفاده قرار گیرد. اما باید توجه داشت که ممکن است دیالوگ‌های انیمیشن از سطح زبان فرانسوی شما بالاتر یا پیچیده‌تر باشد، بنابراین برای مبتدیان ممکن است نیاز به همراهی و توضیحات بیشتر باشد.

3-بارباپاپا

 

ممکن است شخصیتهای بارباپاپا را از روی چیزهایی که در فرانسه پیدا میشوند بشناسید، از تیشرت گرفته تا کوله پشتی و لیوان و مجسمههای کوچک.

گلوله های رنگارنگ نمادین که توسط زوج آمریکایی-فرانسوی در دهه ۱۹۷۰ خلق شدند و در اصل در یک سری کتاب نمود واقعی پیدا کردند. نسخه کارتونی آن خیلی زود عرضه شد. مانند بسیاری از کارتونهای قدیمی فرانسوی، در این یکی هم گفتگوها و روایت داستان کند پیش میرود، بنابراین برای تمرین بسیار عالی است. به علاوه، این کارتون نوستالژیک و یادآور خاطرات قدیم نیز هست.

4-مجموعه ده قسمتی هی داگی

 

“هی داگی” (Hey Duggee) یک انیمیشن کودکانه انگلیسی است که ابتدا در کشور انگلستان ساخته شده و سپس به سراسر جهان منتشر شده است. این انیمیشن مخصوص کودکان کوچک است و برای یادگیری زبان فرانسوی مناسب نیست. اصلی‌ترین هدف این انیمیشن، سرگرم کردن و آموزش اولیه به کودکان است، اما محتوای آن به زبان انگلیسی است.

برای تقویت زبان فرانسوی، بهتر است از منابعی استفاده کنید که به زبان فرانسوی ساخته شده‌اند و محتوای زبانی فرانسوی دارند. برخی از این منابع شامل کتب، فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها، پادکست‌ها و برنامه‌های آموزشی مخصوص زبان فرانسوی هستند. همچنین، می‌توانید از دوره‌های آموزش زبان فرانسوی آنلاین یا حضوری نیز استفاده کنید که با توجه به سطح زبانی شما مناسب باشند.

5-کارتون Muzzy French مازی فرانسه

 

“مازی فرانسه” (Muzzy French) یک برنامه آموزش زبان فرانسه برای کودکان است که با استفاده از انیمیشن و داستان‌های جذاب، سعی در آموزش زبان فرانسه به کودکان و بزرگسالان دارد. این برنامه به صورت یک سری انیمیشن‌های آموزشی طراحی شده است که در آنها شخصیت‌های مختلف و داستان‌های متنوع آموزش داده می‌شود.

مزایای استفاده از کارتون مازی فرانسه برای آموزش زبان نه تنها جذابیت بالای آن است و باید گفت انیمیشن‌ها و داستان‌های جذاب برای کودکان/بزرگسالان جذابیت زیادی دارند و آن‌ها را به یادگیری زبان ترغیب می‌کنند بلکه دارای محتوای بسیار متنوعی ست. موضوعات مختلف داستان‌ها و انیمیشن‌ها می‌تواند به کودکان و بزرگسالان کمک کند تا مهارت‌های زبانی مختلف را تمرین کنند.

6-کارتون Fr Pj Masks ماسک‌های پوشیده شده در جنایت

 

کارتون “PJ Masks” یک مجموعه تلویزیونی کودکانه و انیمیشنی است که به زبان انگلیسی تولید شد اما بعدها به زبان فرانسه ترجمه بازگردان و حتی زیرنویس شده است. عنوان اصلی این انیمیشن “PJ Masks” است که به معنی “ماسک‌های پوشیده شده در جنایت” است.

داستان این انیمیشن درباره سه کودک است که در روزهای عادی معمولی به نظر می‌رسند، اما شب‌ها به ابرقهرمان‌هایی به نام‌های “کت‌نوار”، “پسر گربه” و “کفشدوزک” تبدیل می‌شوند و با استفاده از قدرت‌های خود، برای مقابله با جرم و جنایت در شهرشان می‌افتند.

به عنوان یک انیمیشن کودکانه، “PJ Masks” به طور اصلی برای سرگرمی و تفریح کودکان طراحی شده است و هدف آن ارائه یک محتوای سرگرم‌کننده و مفید به کودکان است. این انیمیشن در تقویت مهارت‌های شنیداری و لغت‌های زبان فرانسه بسیار کمک کننده است.

7-نیکولاس کوچولو

 

مانند بسیاری از شما که این مطلب را میخوانید، کتاب نیکولاس کوچولو یکی از اولین کتابهای طولانی فرانسوی است که من در مدرسه مطالعه کردم. اگر شما هم آن را خوانده اید، آماده باشید تا شخصیتهای مورد علاقه تان را در یک انیمیشن سه بعدی به صورت بصری ببینید.

اگر هم نیکولاس کوچولو را نمیشناسید، باید بگویم که این مجموعه، یک سری ماجرا در مورد نیکلاس و دوستانش است که اغلب در مدرسه ابتدایی شان اتفاق میافتد. این سریال از اوایل تا اواسط دهه ۱۹۶۰ پخش شد اما شرایط نیکولاس، دوستانش و بزرگسالان پیرامونش، هنوزهم قابل روایت و بامزه است.

8-بچه رئیس (سریالی)

 

“بچه رئیس” (Boss Baby) یک انیمیشن کمدی و خانوادگی است که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است. این انیمیشن درباره یک کودک که به شکل یک رئیس کاری در می‌آید و تلاش می‌کند تا از خانواده‌اش محافظت کند، می‌باشد.

“بچه رئیس” در اصل به زبان انگلیسی تولید شده است و بعدها به فرانسه برگردان،  برای همه سنین بخصوص کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها ساخته شده است. این انیمیشن ممکن است به عنوان یک منبع تفریحی و سرگرم‌کننده برای کودکان مفید باشد بلکه پر از عبارات و اصطلاحات کاربردی زبان فرانسه است.

9-کارتون Veggietales in the House (سبزیجات در خانه)

 

“VeggieTales in the House” یک مجموعه انیمیشنی کودکانه و خانوادگی است که برای تلویزیون ایجاد شده است. این مجموعه شامل مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کوتاه است که داستان‌های مختلفی را با شخصیت‌های سبزیجاتی جالب و جذاب روایت می‌کند.

اصلی‌ترین مخاطب این انیمیشن کودکان و خانواده‌ها هستند و محتوای آن به طور عمده به آموزش ارزش‌های اخلاقی و مسائل انسانی به کودکان می‌پردازد. این انیمیشن با استفاده از شخصیت‌های جذاب و داستان‌های جالب، سعی در آموزش ارزش‌های مثبت به کودکان دارد.

10-Simon سیمون

 

“سایمون” (Simon) یک انیمیشن فرانسوی کودکانه است که بر اساس کتاب‌های مصور “سایمون” اثر سرگئی توتوف تولید شده است. این انیمیشن داستان یک خرس جوان به نام سایمون را روایت می‌کند که با دوستانش و خانواده‌اش ماجراجویی‌های مختلفی را تجربه می‌کند.

“سایمون” به عنوان یک انیمیشن فرانسوی، مناسب برای تقویت زبان فرانسوی است، به ویژه برای کودکان و زبان‌آموزان مبتدی. این انیمیشن از داستان‌ها و موضوعات ساده و قابل فهمی استفاده می‌کند که برای یادگیری زبان مفید است. همچنین، زبان و عبارات مورد استفاده در این انیمیشن برای زبان‌آموزان مبتدی و میانی قابل درک است.

بنابراین، اگر به دنبال یک منبع سرگرم‌کننده و آموزشی برای تقویت زبان فرانسوی هستید، ممکن است انیمیشن “سایمون” مناسب باشد. این انیمیشن می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های شنیداری، واژگان، و عبارات روزمره زبان فرانسوی خود را بهبود بخشید.

11-پوکویو

 

پوکویو را حتما دیده یا شنیده اید! یه کارتون دوست داشتنی با لحن و سرعت ارام واضح و گویا! در واقع یک انیمیشن ژاپنی است که بر اساس داستان‌های مصور “پوکویو” ساخته شده است. این انیمیشن داستان ماجراجویی‌های یک پسر بچه کوچک به نام “پوکویو” و دوستانش را روایت می‌کند و بعدها به زبان فرانسه هم برگردان شده است.

پوکویو از نظر زبانی، یک انیمیشن ژاپنی است و به زبان فرانسه برگردان شده که معمولاً با زیرنویس یا دوبله به زبان‌های دیگر منتشر می‌شود. از این رو، این انیمیشن به زبان فرانسه مناسب برای تقویت زبان فرانسه است اما بیشتر برای افراد کاملا مبتدی زیرا عبارات کاملا مبتدی هستند.

12- بقیه انیمیشن های عالی به زبان فرانسه

علاوه بر انیمیشن و کارتون های بالا که اکثرا سریالی هستند، 4 انیمیشن زیر هم توصیه می شوند که حتما هم انها را دیده اید یا حداقل اسمشان را شنیده اید:

تماشای کارتونهای غیر فرانسوی که به این زبان ساخته شده اند

اگر تاکنون به فرانسه سفر کرده و یا در آنجا زندگی کرده باشید ممکن است از نبود چند کارتون در لیست تعجب کنید. علت اینست که بسیاری از محبوبترین کارتونهای فرانسوی زبان در واقع محصول کشورهای دیگر از جمله ژاپن و ایالات متحده هستند و روسیه هم با محصولات معروفی مثل ماشا و میشا نیازی نیازی به معرفی ندارد.

برای مدت طولانی وضعیت در مورد کارتونها به همین شکل بود. بعد از همه این حرفها، مردم فرانسه با کارتونهای بانی خرگوشه و فیلمهای شرکت دیزنی و انیمه های آغازین دهه ۷۰ بزرگ شدند.

انیمه (و نسخه چاپی آن، مانگا) در فرانسه بسیار محبوب است. نمایشهایی مثل شوالیه های زودیاک، دراگون بال-زد، پوکمون و انیمههای اقتباسی اوایل دهه ۱۹۸۰ مانند تام سایر و زنان کوچک برای بسیاری از بزرگسالان فرانسوی حس نوستالژی به همراه دارد.

پرطرفدارترین مطالب آموزش زبان فرانسه سایت

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • لیدی ریحانه
    خرداد 9, 1400 9:27 ق.ظ

    من با میراکلس کلی حرف یاد گرفتم. البته اپلیکیشن تون رو خیلی وقته دارم کار میکنم. خیلی از کلمات رو الان بلدم.خیلی لذت بردم ممنون.

    پاسخ
    • سلام من هم عاااااااااشق میراکلس هستم.
      اگه میخواید بچه تون کامل فرانسوی رو یاد بگیره، میراکلس باید ببینه.
      میراکلس کارتون فوق العاده ای هست.
      خیلی نکات آموزنده اي داره و کلی هم طرفدار
      ممنون از این مطلب خوبتون.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست