کلاس زبان چینی

7 بهترین آموزشگاه کلاس زبان چینی تهران و شهرهای بزرگ

گاما

اگر به دنبال یادگیری زبان چینی هستید و روشی بجز روش خودآموز را انتخاب کرده اید جای درستی آمده اید. در این مطلب بعد از مدت ها تحقیق و جستجو، بهترین موسسات برگزار کننده کلاس های آموزش زبان چینی را معرفی می کنیم.

نکات مهمی که باید قبل از یادگیری زبان چینی بدانید

یادگیری زبان چینی یک کار ارزشمند است. زبان چینی مثل کلیدی است که ارتباط شما با 1 میلیارد انسان ساکن بر روی کره زمین را میسر می کند و یک مهارت واقعا شگفت انگیز است. این مقاله یک راهنما برای کسانی است که می خواهند اولین قدم ها را در مسیر آموزش زبان چینی بردارند.

در ادامه مطلب 8 نکته مهمی که قبل از شروع یادگیری زبان چینی باید بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

 


chinese1

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان چینی چرب زبان، چینی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان چینی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

1-یادگیری زبان چینی یک کار ارزشمند است

یادگیری یک زبان جدید به تلاش، صبر و تمایل به درس گرفتن از اشتباهات نیاز دارد . باور کنید یا نه، این یک کار واقعا سرگرم کننده و مسرت بخش است! با این که بسیاری از مردم چینی یا جونگ ون (中文) این زبان را به عنوان زبانی می شناسند که درکش دشوار است، اما قطعا شروع یادگیری آنقدر ها هم که مردم تصور می کنند، سخت نیست!

در واقع، تنها بعد از چند ماه مطالعه مستمر و جدی ، بسیاری از زبان ‌آموزان می‌توانند غذا سفارش دهند، آدرس بپرسند، سفر کنند، در مورد علایق شان صحبت کنند و حتی با سایر زبان ‌آموزان و افراد بومی صحبت کنند.

موفقیت ها به همین جا ختم نمی شود! نام ” ماندرین استاندارد ” یا “پتونگوآ “(普通话)، به معنای واقعی کلمه به معنای “زبان مشترک” است. این نام به این واقعیت اشاره دارد که زبان ماندرین به عنوان یک گویش ملی در سرزمین اصلی چین، توسط بیش از 900 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود که این ویژگی آن را به پر گویش ترین زبان در جهان تبدیل می کند!

زبان چینی

این فقط علت دیگری است که نشان می دهد یادگیری ماندارین بسیار ارزشمند است. دانستن شیوه صحبت کردن به این زبان پر کاربرد و جذاب ، حتی اگر فقط به کمک قواعد اولیه باشد، در ها را برای سفر به سراسر چین و کاوش در فرهنگ چینی به روی شما باز می کند.

علاوه بر این، چین به یک قطب اقتصادی و تجاری در سطح بین الملل تبدیل شده است، بنابراین توانایی برقراری ارتباط به زبان ماندارین یک سرمایه و ابزار باور نکردنی برای شما خواهد بود که در زندگی حرفه ای تان می توانید از آن استفاده کنید.

2- ماندارین یک زبان آهنگین است

قبل از این که شروع به یادگیری زبان چینی کنید، به خاطر داشته باشید که حروف چینی مختلف هم مثل آهنگ‌ ها در موسیقی، دارای تونال و صوت متفاوتی هستند. وقتی می گوییم چینی “آهنگین یا نواخت دار” است، منظورمان همین است.

ماندارین استاندارد چهار نواخت متمایز دارد (اگر حالت خنثی را در نظر بگیرید ، پنج نواخت) که معانی مختلفی به کلماتی می دهد. در صورت در نظر گرفتن این ویژگی، ترکیب یکسانی از صامت ها و مصوت ها است.

از آن جایی که نواخت ها وجه مهمی از معنای یک کلمه دارند، دانستن نواخت های صحیح یکی از بخش های مهم یادگیری زبان چینی است. این نواخت ها همان چیزی هستند که می تواند زبان چینی را به زبانی دشوار برای یادگیری تبدیل کند اما با تمرین کافی و با بهبود مهارت های شنیداری زبان چینی ، می توانید تفاوت بین حروف و کلمات را تشخیص بدهید و هنگام مکالمه از آهنگ های مناسب استفاده کنید ! بهبود دانشتان در مورد تن ها به شما کمک می کند از اشتباهات رایج نواختی جلوگیری کنید.

3- خواندن و نوشتن چینی جذاب است و خیلی با انگلیسی فرق دارد

برخلاف انگلیسی که از الفبای لاتین استفاده می کند، زبان چینی با حروفی به نام hànzì (汉字) نوشته می شود. کاراکتر های جذابی دارد و هر کدام دارای پس زمینه، ساختار و روش ساخت منحصر به فرد خودشان هستند ( که ما به آن ترتیب کشیدن یا نوشتن می گوییم ).

به عنوان یک زبان آموز جدید زبان چینی، خواندن و نوشتن کاراکتر ها ممکن است به نظرتان نا آشنا برسد و یادگیری آن ها کمی به زمان و حوصله نیاز داشته باشد، مخصوصا به این علت که بیش از 50000 نوع کاراکتر وجود دارد (اگر چه حتی یک فرد تحصیل کرده چینی معمولا فقط حدود 5000 کاراکتر را می شناسد!)

خوشبختانه، منابع بسیار زیادی برای خواندن و نوشتن چینی وجود دارد (که فقط به تعدادی از آن ها در بخش 7 این مقاله اشاره شده است). اگر هر روز زمانی را به مطالعه و تمرین اختصاص دهید ، در کوتاه ترین زمان متوجه خواهید شد که هم این زبان را بهتر درک می کنید و هم موقع حرف زدن بهتر درک می شوید!

4- پین یین، سنگ رُزِتای شما به زبان چینی

پین یین (拼音) سیستم لاتین نویسی رسمی است که برای آموزش ماندارین استاندارد در سرزمین اصلی چین استفاده می ‌شود. این یک ابزار یادگیری است که شامل چهار علامت دیاکریتیک است که نواخت ها را نشان می دهد.

با این که پین یین با استفاده از الفبای انگلیسی نوشته می ‌شود و بسیاری از حروف آن مثل انگلیسی تلفظ می ‌شوند، اما برخی از تلفظ ‌ها متفاوت هستند که ممکن است برای مبتدیان گیج‌ کننده باشد.

5- دستور زبان چینی بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید

یادگیری ساختار های گرامری مربوط به هر زبانی که باشد، می تواند دشوار باشد. با این حال، واقعیت دارد که ساختار گرامر اصلی چینی از بسیاری جهات خیلی شبیه ساختار دستوری زبان انگلیسی است . در واقع هر دو زبان از الگوی فاعل-فعل یا فاعل-فعل-مفعول استفاده می کنند.

در حال یادگیری زبان چینی

به طور مثال اگر می‌خواهید بگویید ” من آب می‌ نوشم ” باید بگویید “我喝水” (wǒ hē shuǐ). 我 یا wǒ‌ یعنی من، 喝 یا hē یعنی می نوشم و 水 یا shuǐ یعنی آب؛ پس در مجموع می شود: “من می نوشم آب”. درک این شباهت اساسی در ساختار های دستور زبان برای کسانی که تصمیم به یادگیری زبان چینی گرفته اند مفید است؛ زیرا می تواند روند یادگیری را ساده تر کند.

یادتان باشد هیچ صرف فعل در چینی وجود ندارد که این برای کسانی که هنگام یادگیری زبان هایی مثل اسپانیایی یا فرانسوی کلی به دردسر افتاده اند ، یک خبر خوب است.

6- افرادی که خیلی خوب چینی را می شنوند و حرف می زنند، همیشه تمرین می کنند

اگر در مطالعه زبان ماندارین تازه کار هستید، درک زبان مادری و چیز هایی که بومی ها به این زبان می گویند، ممکن است دشوار باشد. این ممکن است به دلیل سرعت گوینده، استفاده آن ها از واژگان نا آشنا یا هر دو مورد باشد.

پس اگر فرصت نکرده اید با صدای بلند زبان چینی را با شخص دیگری تمرین کنید و بخواهید روزی این کار را بکنید، حتما متوجه خواهید شد که از نواخت های نا درستی استفاده می کنید. همین مسئله درک آن چیزی که دارید برای طرف مقابل تان می گویید را دشوار خواهد کرد.

بنابراین، بسیار مهم است که هر روز زمانی را به گوش دادن و صحبت کردن به زبان ماندارین اختصاص دهید. بسته به سبک یادگیری شما ، این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد.

اگر دوست دارید در یک محیط گروهی چینی یاد بگیرید، می ‌توانید آنلاین شوید تا ببینید آیا انجمن ها یا گروه‌ های زبان چینی وجود دارند که به طور مستمر در شهر شما یا در نزدیکی آن دور هم جمع شوند.

اگر ترجیح می دهید صحبت کردن را در یک محیط نفر به نفر تمرین کنید، یک معلم خصوصی چینی استخدام یا در کلاس های آنلاین چینی به صورت مجازی ثبت نام کنید.

در خارج از کلاس، ابزار های شنیداری عالی مثل پادکست ها، درس های زبان چینی قابل دانلود و موارد دیگر وجود دارد که همگی به شما کمک می کنند تا مهارت شنیداری و درک تان از زبان چینی را بهبود بخشید .

7- منابع آموزشی چینی مناسب را انتخاب کنید

همان طور که برای تسلط بر زبان ماندارین تلاش می کنید ، ممکن است این که چقدر طول می کشد تا این زبان را به درستی یاد بگیرید، نگران تان کند.

درست است که تسلط ​​بر مهارت های زبان ماندارین نسبت به بسیاری از زبان‌ های رایج لاتین مثل اسپانیایی یا فرانسوی بیشتر طول می‌کشد، اما تکنیک ‌ها و منابع فراوانی وجود دارد که می‌ توانید برای تسریع یادگیری تان از آن ها استفاده کنید.

اگرچه سریع ‌ترین راه برای مسلط شدن به زبان ماندارین از طریق غوطه وری در زبان چینی است، اما یادگیری آن از راه دور با استفاده از کامپیوتر، تبلت یا گوشی های هوشمند هم کار را برای تان آسان کرده است .

8- روی هدف تان متمرکز بمانید

زبان آموزان در هر سطحی با چالش هایی روبرو می شوند که البته بخشی از فرآیند است . یادتان باشد که این به چالش کشیده شدن طبیعی است.

شاید به فکر سفر به چین هستید. شاید بخواهید بتوانید با دوستان و خانواده های چینی ارتباط برقرار کنید. ممکن است زندگی حرفه ای شما وابسته به دانستن زبان ماندارین باشد . یا حتی شاید اصلا عاشق یادگیری این زبان هستید.

هدف شما می تواند یکی از این ها؛ هیچ کدام یا همه این ها باشد، اما هر چه که باشد، در اولویت قرار دادن یادگیری آن به شما کمک می کند تا از موانع یادگیری که با آن مواجه می شوید عبور کنید ، کل مسیر را برای تان معنادار تر می کند و به شما کمک می کند تا به اهداف تان برسید!

طبیعت زیبای چین

نکته بسیار مهم

دوستانه عرض می کنیم: سمت آموزشگاه هایی که بجای اساتید حرفه ای زبان، از دبیران ضعیف، بی تجربه و نابلد استفاده میکنند یا آموزشگاههای شعبه ای بی کیفیت نروید (زیرا بجای پرداخت هزینه لایق اساتید، آن را صرف تبلیغات در فضای مجازی می کنند، و با کمترین هزینه، مربیان ناشی استخدام می کنند. نمونه آنها در همین سرچ گوگل مشخص هست!) .

نه تنها وقت تان را تلف میکنند بلکه با متدهای بی کیفیت، تلفظ های اشتباه، بی نظمی و نگاه پول محور، آینده تان را به خطر می اندازند. یک آموزشگاه حرفه ای میتواند شما را در ۳ ماه به نمره ۷ آیلتس برساند و در عوض آموزشگاه دیگری که ادعای آیلتس تضمینی هم می کند تا ۶ ماه از شما پول می گیرد و نهایتا نمره ۶ و شانس زیادی را در پذیرش و بورسیه از دست می دهید.

در کنار این مطلب بخوانید: ۳ گام برای صحبت (مکالمه) به زبان چینی در ۱ ماه

فقط با تلفط اشتباهی که یاد خواهید گرفت، در کشور مقصد یک لهجه ضعیف و ناشیانه خواهید داشت که نه تنها دردسرهای خاص خود را دارد بلکه سالها اصلاح آن زمان میبرد!

تمام تلاش خود را کرده ایم تا در این لیست موسساتی را معرفی کنیم که زبان را اصولی، مدون و بابرنامه به شما آموزش دهند و در کمترین زمان ممکن، هموطنان عزیزم را در مسیر موفقیت قرار دهند. از این بابت مطمئن باشید.

1-آموزشگاه گاما

آدرس و تماس دارای شعب در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، یزد و بوشهر. شعبه اول تهران: فلکه دوم صادقیه، خیابان سازمان آب، کوچه گلستان یکم، پلاک ۲۷ تلفن 02191002542 و شعبه میرداماد جنب پمپ بنزین، طبقه فوقانی خدمات ارتباطی پلاک ۱۷۷ تلفن 02191002349  آدرس و تماس همه شعب

یکی از بهترین ها در زمینه آموزش زبان چینی در تهران و ایران است. نه تنها شعبه های تهران بلکه شعبه های شیراز، اصفهان و مشهد و یزد نیز از موسسه گاما در زمینه زبان چینی فوق العاده قدرتمند با اساتید حرفه ای هستند. اساتید اموزش زبان چینی گاما از بین صدها مدرس برگزیده و با فرایندی دقیق انتخاب میشوند که علاوه بر سطح علمی بالا قدرت انتقال آموزه فوق العاده ای نیز داشته باشند

مدیریت بسیار منظمی دارد و از بهترین منابع و کتاب های روز بهره می برد. از نقاط قوت دیگر این است که زمان و نحوه کلاسها را می توانید با برنامه خود هماهنگ کنید زیرا کلاسها منطبق و منعطف هستند و هزینه ها نیز نسبت به بقیه آموزشگاهها بهتر است. هم کلاسهای آنلاین دارند هم حضوری پس از هر کجای ایران می توانید در کلاسها شرکت کنید:

  • اساتید با تجربه
  • قیمت ها عالی
  • امکانات و تجهیزات کاملا با کیفیت
  • با برنامه منظم و به روز

website  اطلاعات بیشتر و وبسایت

2-آموزشگاه دهخدا

آدرس و تماس  آدرس و تماس: تهران، جنت آباد جنوبی، نبش خیابان چهارم شرقی، پلاک 64 تماس 02191006191

آموزشگاه دهخدا

به جرات می توان گفت در کنار موسسه گاما، بهترین آموزشگاه زبان چینی در ایران است. کلاس های زبان چینی موسسه زیر نظر اساتید مجرب و نیتیولایک و آشنا به روش های نوین تدریس و استفاده از بهترین منابع آموزشی برگزار می شوند و همچنین شما را برای شرکت در آزمون های بین المللی آماده خواهند کرد. تمامی کلاس ها به آموزش و تقویت هر ۴ مهارت اصلی زبان و با تمرکز ویژه بر روی مهارت مکالمه برگزار می شوند.

  • بهره مندی از بهترین اساتید و معروف ترین آنها
  • قیمت کلاسها کاملا عالی
  • استفاده از به روزترین و معتبرترین منابع آموزش زبان چینی
  • دارای بهترین تجهیزات و مدیریت عالی

website  اطلاعات بیشتر و وبسایت

حتما بخوانید: مردم چین : شناخت روحیات، فرهنگ و نکات مهم

3-آموزشگاه گات

آدرس و تماس  آدرس و تماس: شعبه مرکزی در تهران، خیابان آیت الله کاشانی ، بین شقایق و ستاری ، روبروی فرهنگسرای نور ، پلاک 466 تماس 02144038846

چینی-گات

اگر قصد یادگیری زبان چینی به صورت خود آموز دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از منابع معتبر آموزشگاه زبان گات می باشد. آموزشگاه زبان گات برگزار کننده ی دوره های آموزشی متنوع از مبتدی تا پیشرفته می باشد. زبان چینی در دسته ی زبان های نادر است و آموزش این زبان به ندرت صورت میگیرد.

مرکز زبان گات، پکیج های ویدیویی تمام زبان ها را برای رفاه زبان آموزان ارائه می دهد تا در صورت نداشتن وقت کافی و هزینه از پکیج های ویدیویی در هر جایی که هستند استفاده کنند. آموزشگاه زبان گات با ارائه‌ی خدمات آموزشی جامع و به‌کارگیری به روز ترین منابع آموزشی توانسته بیش از 30 هزار زبان‌آموز موفق بپروراند.

  • دارای 6 شعبه در تهران و یک شعبه در استان گرگان (گلستان)
  • کاملا معتبر در سطح ملی و اساتید با تجربه
  • بهترین تجهیزات و بهترین قیمت های کلاس های زبان در همه سطوح
  • آموزش تمامی زبان های روز دنیا

website  اطلاعات بیشتر و وبسایت

4-آموزشگاه نصیر

آدرس و تماس آدرس و تماس: كرج – گوهردشت، ابتداى قائم، گلشهر، ابتداى خيابان انوشيروان، عظيميه، ميدان بعثت، مهرشهر، نبش خيابان ٢٢٢، فرديس، بين فلكه ٢ و ٣ كوچه توحيد، تهران، شهرك گلستان تماس 02634206606 و 02636177

آموزشگاه نصیر

آموزشگاه زبان نصیر که با 6 شعبه دائمى در کرج و تهران دارای سالها سابقه در آموزش زبان چینی می باشد، آموزش زبان چينى با استاد متخصص با اساتيد مجرب استان تهران و البرز و براى تمامى سطوح، تمامى سنين از ویژگی های این موسسه است. برخی از ویژگی های این موسسه ممتاز:

  • ٢٦ سال سابقه درخشان و دارای مجوز وزارت علوم ، وزارت ارشاد و وزارت آموزش و پرورش
  • سیستم آموزشی مناسب برای تمامی سنین: کودک، نوجوان و بزرگسال
  • تخصص در آموزش کودکان سه سال تا ۷ سال با متد شبیه‌سازی محیطی
  • سابقه بیش از بیست سال در برگزاری انواع کلاس فشرده و عادی
  • مجهز به آمفی‌تئاتر و سالن اجتماعات

website  اطلاعات بیشتر در باره کلاس های این موسسه

5-آموزشگاه بنیاد بین‌المللی مطالعات چین

آدرس و تماس  آدرس و تماس: تهران – میدان انقلاب – خیابان جمال زاده جنوبی – کوچه رشتچی – پلاک 14 تماس 02166127998

 

از دیگر آموزشگاه های زبان چینی در ایران است که درکنار اموزش زبان چینی همزمان در زمینه اعزام دانشجو، انتشارات کتب و مجلات چینی نیز فعال است. کلاس زبان چینی را هم آنلاین برای همه جای کشور و هم حضوری برگزار می کند. هر چند کاملا منظم و با برنامه نیست ولی در بقیه زمینه ها عالی عمل کرده است.

این مرکز آموزش زبان چینی را از سال 1390 آغاز کرده است و در این دهه زبان آموزان زیادی از این مجموعه فارغ التحصیل شده‌اند. این مرکز تا کنون 50 جلد کتاب به زبان‌های چینی به فارسی به چاپ رسانده است.

  • اساتید کاملا با تجربه و با لهجه عالی
  • قیمت کلاس ها مناسب
  • کلاس های ترجمه و تالیف و اعزام دانشجو
  • کاملا تخصصی برای زبان چینی ست

website  اطلاعات بیشتر و وبسایت

حتما دانلود کنید: ۱۰۰ درس آموزش مکالمات روزمره زبان چینی‌

6-آموزشگاه ایران آکسفورد

آدرس و تماس  آدرس و تماس: ميدان هفت تير، جنب فروشگاه ياس ، كوچه شريعتي پلاك ١٣ تماس 02188891669

ایران آکسفورد

عالی نیست اما آموزشگاه بدی هم نیست. در زمینه زبان چینی حرفی برای گفتن دارد. اساتید حرفه ای و درجه یک نیستند اما مدیریت منسجمی دارد و محیط آن از نظر کاربران کاملا راضی کننده بوده است. هزینه کلاس ها نیز نسبت به بقیه موسسات برگزار کننده کلاس های زبان چینی مناسب بوده است.

تاکید این موسسه بیشتر بر آموزش در زمینه مکالمه و برای تاجرین است اما برای بقیه موارد نیز کاربردی ست. ما برای یادگیری آکادمیک زبان چینی پیشنهادش نمی کنیم. هر چند در دوره های آموزش زبان چینی آموزشگاه آکسفورد از کتاب های معتبر دانشگاه پکن و منابع معتبر آموزش چینی استفاده می شود. هدف این دوره ها بهبود مهارت های مکالمه ای زبان چینی در کمترین زمان ممکن و با بهترین نتیجه خواهد بود. برنامه ریزی کلاس های چینی با استاندارد های بالای آموزشگاه زبان ایران آکسفورد انجام می شوند و سعی در افزایش اعتماد به نفس زبان آموزان خود دراد.

  • دوره های منعطف با برنامه شما
  • قیمت کلاسها بسیار عالی
  • اساتید و سطح کلاس ها عالی نیست
  • موسسه تخصصی نیست اما با برنامه و منظم است

website  اطلاعات بیشتر و وبسایت

حتما بخوانید: بهترین روش یادگیری زبان چینی به صورت مؤثر

7- در شهرهای بزرگ

در هر شهری بجز تهران هستید، می توانید در کلاس های آنلاین موسسات بالا شرکت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی یا سیستم و اینترنت است. اما اگر اصرار بر کلاس حضوری دارید تنها موسسات زیر برای یادگیری زبان چینی در شهرهای بزرگ توصیه می شوند:

  • اصفهان: آموزشگاه جهاد دانشگاهی: توحید خیابان جی و چند شعبه دیگر وبسایت تماس 36241907
  • تبریز: آموزشگاه جهان علم : مشهد، خیابان احمد آباد، بلوار شهید کلاهدوز، کلاهدوز 2 وبسایت تماس 38443037
  • شیراز: آموزشگاه موسسه هوشمند و مدرن زبان رادین: شیراز، بلوار دانشجو، نبش کوچه 7 وبسایت تماس 07136267685

نکات مهم تکمیلی یادگیری چینی

یادگیری زبان چینی هیچ رمز و رازی ندارد ولی 7 نکته زیر سرعت یادگیری شما را چه کلاس بروید یا نروید تا دو برابر افزایش می دهند:

  • مقابل آینه با صدای بلند تمرین کنید (یا اینکه صدای خود را ضبط کنید تا به اشکالات خود پی ببرید)
  • در مواقع بیکاری، رانندگی و … ترانه های چینی گوش کنید و تمرین کنید (از اینجا)
  • اصطلاحات رایج زبان چینی را یاد بگیرید
  • در شبکه های اجتماعی مثل reddit یا اینستاگرام با چینی زبان ها چت کنید
  • سعی کنید هر چیزی را که می بینید به زبان چینی بیان کنید (مثلا این یک میز است را به چینی بگویید)
  • در وبسایت blogfa.com یک اکانت ایجاد کنید و یک وبلاگ چینی زبان راه اندازی کنید (مطالب را از خودتان بنویسید-با اشکال یا بدون اشکال فرقی نمی کند)
  • برای رسیدن به سطح متوسط زبان چینی بسته به استعداد و زمانی که می گذارد حدود 6 ماه طول می کشد تا به سطح متوسط برسید

کاربردهای چینی را بلدید؟ یادگیری زبان چینی چه اهمیتی دارد؟ همه نکات

واژگان مرتبط با یادگیری زبان چینی

کاراکتر های چینی

سیستم لاتین نویسی ماندرین فارسی

普通话

Pǔtōnghuà

چینی ماندرین ، زبان متداول

中文 Zhōngwén

چینی (زبان)

汉子

hànzì کاراکتر های چینی
拼音 pīnyīn

سیستم لاتین نویسی رسمی مخصوص ماندرین

学习

xuéxí مطالعه کردن
努力学习 nŭlì xuéxí

مطالعه جدی

口语

kǒuyǔ صحبت کردن، زبانی که به آن صحبت می شود
听力 tīnglì

گوش دادن

阅读

yuèdú خواندن
看书 kànshū

خواندن ( یک کتاب )

老师

lǎoshī معلم
学生 xuéshēng

دانش آموز ، زبان آموز

学校

xuéxiào مدرسه
小学 xiǎoxué

مدرسه ابتدایی

初中

chūzhōng مدرسه راهنمایی، متوسطه اول
高中 gāozhōng

مدرسه متوسطه، دبیرستان

大学

dàxué دانشگاه
校园 xiàoyuán

محوطه دانشکده

课本

kèběn کتاب درسی
作业 zuòyè

تکلیف درسی

练习

liànxí تمرین ( داخل کتاب )، تمرین کردن
上课 shàngkè

رفتن به کلاس

下课

xiàkè

تمام شدن کلاس

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام من اصفهان زندگی میکنم و هدفم رشته زبان چینی هست حالا یا دانشگاه اصفهان یا اگه شد تهران بنظرتون آموزش دانشگاه منو از کلاسای بیرون بی نیاز میکنه؟و نسبت به دانشگاه و کیفیت آموزشش نظرتون چیه؟

    پاسخ
  • سلام و درود. سوالی که دارم اینست که آیا خودآموز بدون کلاس هم میشود چینی یاد گرفت. من البته الفبا از سایت شما یاد گرفتم. چه منبعی برای مبتدی هایی مثل بنده پیشنهاد می فرمایید. متشکرم

    پاسخ
    • سلام بله براحتی! اکثر زبان آموزان ماندارین خودآموز یاد گرفتند بدون کلاس. در واقع بسیاری کلاس ها یا منابع در ایران بعلت تازگی یا نبود اموزش موثر، همراه با اشتباه چه در تلفظ یا در نگارش هستند و ممکن است حتی یادگیری شما را طولانی تر کنند.
      دو منبع اپلیکیشن چرب زبان + کتاب چینی در 30 روز برای مبتدی ها معجزه میکند و در سریع ترین زمان چینی را تا سطح متوسط به شما یاد می دهد، تقریبا رضایت 100 درصد کاربران را داشته اند این دو منبع و اینکه تقریبا عاری زا اشتباه

      پاسخ
  • سلام لطفا در مشهد هم برای آموزش زبان چینی معرفی کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست