چینی

بهترین روش یادگیری زبان چینی در منزل از ابتدا (سریع موثر)

گاما

زبان چینی برای آموختن و یادگیری؛ به عنوان یک زبان چالش برانگیز شناخته می شود، زیرا دارای هزاران کاراکتر و یک رویکرد خاص در تلفظ است. شما ممکن است بخواهید چینی را سریع یاد بگیرید تا برای سفر به چین آماده شوید یا مهارت های زبانی خود را گسترش دهید. به جای تلاش برای یادگیری کل زبان چینی به صورت یک باره، از اصطلاحات و عبارت های اساسی شروع کنید تا بتوانید به زبان چینی مکالمه و صحبت کنید.

همچنین می توانید از فیلم های چینی، نمایش های تلویزیونی ، رادیو و کتابهای صوتی استفاده کنید تا زبان را بهتر یاد بگیرید. اگر با چینی زبان های بومی در رستوران های چینی و به صورت فردی با یک مربی تمرین کنید؛ در مهارت صحبت کردن به زبان چینی خود؛ اطمینان بیشتری کسب می کنید.

بخش ۱: تمرین عبارت ها و اصطلاحات اساسی

۱- تصمیم بگیرید که می خواهید زبان کانتونی را یاد بگیرید یا این که می خواهید زبان ماندارین را انتخاب کنید. ماندارین زبانی است که بیشتر در سرزمین اصلی چین صحبت می شود، بنابراین اگر قصد سفر به چین را دارید یا می خواهید با مردمی که در سرزمین اصلی چین زندگی می کنند، صحبت کنید؛ انتخاب ماندارین می تواند گزینه خوبی باشد. کانتونی بیشتر در آمریکای شمالی صحبت می شود، بنابراین اگر می خواهید با مردم چین در کانادا یا ایالات متحده ارتباط برقرار کنید؛ انتخاب زبان کانتونی ایده آل است.

 


chinese1

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان چینی چرب زبان، چینی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان چینی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • ماندارین همچنین اغلب در معاملات تجاری بین چین و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین اگر قصد دارید با شرکت های چینی تجارت کنید، ممکن است یادگیری این زبان برای شما کاربردی تر باشد.
  • در زبان چینی؛ بسیاری از گویش های دیگر وجود دارد، اما ماندارین و کانتونی دو مورد متداول هستند.

۲- چهار لحن موجود در ماندارین را مطالعه کنید. چینی یک زبان آهنگین است ، به این معنی که این زبان؛ برای ایجاد معنی از تلفظ استفاده می کند. یعنی وقتی یک کلمه مشابه با لحنی متفاوت گفته می شود می تواند معنی دیگری داشته باشد. برای یادگیری لحن ها به بهترین وجه؛ باید به صدای آنها و تکرار لحن ها تا حد امکان گوش بدهید. ممکن است در بخشی از جمله؛ هنگام بیان کلمه ای در انتخاب لحن دچار اشتباه شوید؛ نگران نباشید زیرا مرتکب این اشتباهات شدن عادی و بخشی از فرآیند یادگیری تان است. برای این که بتوانید درست به زبان ماندارین صحبت کنید؛ باید تمرین و تسلط داشته باشید. ماندارین دارای ۴ لحن است:

  • لحن ۱: سطح
  • لحن ۲: بالا رونده
  • لحن ۳: خارج شدن
  • لحن ۴: ورود / توقف نهایی

۳- هر ۶ لحن موجود در کانتونی را بیاموزید. هنگامی که صحبت از لحن می شود؛ زبان کانتونی کمی پیچیده تر است، زیرا ۲ لحن بیشتر از ماندارین دارد. برای مطابقت با لحن صحیح ، باید گام صدای خود را تنظیم کنید، بنابراین می توانید زبان کانتونی را درست صحبت کنید. لحن ها در کانتونی عبارتند از:

  • لحن ۱: زیاد
  • لحن ۲: بالا رونده
  • لحن ۳: متوسط
  • لحن ۴: کم متوسط تا پایین
  • لحن ۵: کم تا کم- متوسط
  • لحن ۶: کم- متوسط

word image 7

۴- عبارت های پایه ای مانند “سلام”، “متشکرم” و “خداحافظ” را یاد بگیرید. با عبارت های پایه ی مکالمات زبان چینی شروع کنید تا بتوانید با این زبان بیشتر آشنا شوید. کلمات ماندارین یا کانتونی معادل عبارت هایی مانند “سلام” یا “خوش آمدید” را جستجو کنید. اطمینان حاصل کنید که می دانید چگونه باید بگویید “متشکرم” ، “خداحافظ” و “حالتان چطور است؟”

۵- بر روی یادگیری اسامی و فعل ها تمرکز کنید. به جای تلاش برای یادگیری واژگان یا لیست طولانی از اصطلاحات، سعی کنید در عوض اسم ها و افعال اساسی را یاد بگیرید. اسامی مانند “من” ، “ما” ، “او” و “آنها” بلوک های ساختاری خوبی برای جملات ساده هستند. افعالی مانند “برو” ، “راه رفتن” ، “دویدن” ، “بازدید کردن” و “ملاقات کردن” در بسیاری از مکالمات مفید خواهد بود و به شما کمک می کند بتوانید سریعاً جملات کاملی را به زبان چینی بیان کنید.

  • به عنوان مثال ، شما می توانید با یادگیری نحوه گفتن لغت هایی معادل “من”؛ “پکن” ” بازدید کردم” و جمع کردن کلمات برای شکل گیری جمله ، جمله ای ساده ای مانند “من از پکن دیدن می کنم” را یاد بگیرید.
  • با یادگیری جملاتی که از ۳-۴ کلمه شروع شده است؛ آغاز بکنید. با گذشت زمان، می توانید کلماتی اضافه کنید تا جملات طولانی تری یاد بگیرید.

۶- یاد بگیرید که بتوانید به زبان چینی بشمارید. با یادگیری نحوه شمارش از ۱-۵۰ در زبان ماندارین یا کانتونی شروع کنید. می توانید با استفاده از کتاب صوتی یا ابزار صوتی به تلفظ اعداد گوش بدهید. توجه داشته باشید که چگونه می توانید هر شماره را با استفاده از کاراکترهای چینی و پین یین بنویسید. هنگامی که شما به ۱-۵۰ مسلط شدید، می توانید خود را برای یادگیری ۵۰-۱۰۰ و فراتر از آن به چالش بکشید.

word image 8

۷- نوشتن به پین یین را تمرین کنید. پین یین سیستمی است که برای نوشتن کاراکترهای چینی با استفاده از املای آوایی طراحی شده است. یادگیری نحوه نوشتن به زبان چینی بدون نیاز به مطالعه هزاران کاراکتر در زبان چینی؛ یک روش مفید می باشد. پین یین برای کلمات بر اساس لحن های موجود در کلمه خواهد بود. شما نیاز دارید که به صورت همزمان به مطالعه لحن و پین یین بپردازید.

  • می توانید با تنظیم تنظیمات روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود، پین یین را روی رایانه خود بنویسید. تایپ پین یین می تواند شما را بیشتر با این سیستم آشنا کند.

۸- کاراکترهای ساده شده ی چینی را یاد بگیرید. کاراکتر های ساده شده ای در زبان چینی طراحی شده اند که می توانند الفبای چینی را بیشتر در دسترس تان قرار بدهد. این کاراکترها به بخش های کمتری تقسیم می شوند و معمولاً آسانتر از کاراکترهای سنتی هستند. با مطالعه کاراکترهای ساده ای که فقط ۱-۲ بخش دارند؛ شروع کنید. سپس اصطلاحات پیچیده تری را که دارای ۳-۴ بخش است بیاموزید.

بخش ۲: استفاده از منابع صوتی و تصویری

۱- از فلش کارت هایی که با تصاویر و پین یین همراه هستند، استفاده کنید. فلش کارت هایی بسازید که یک سمت آن پین یین و سمت دیگر تصویر مربوطه که توضیح دهنده آن قرار بگیرد. با فلش کارت ها تمرین کنید؛ به این ترتیب می توانید پین یین صحیح مربوط به شیء یا شخص را به خاطر بسپارید. سعی کنید لغت یا عبارت چینی را بلند بگویید تا آنها را بهتر به خاطر بسپارید. با استفاده از فلش کارت ها از خودتان آزمون بگیرید یا از دوستی بخواهید که از روی فلش کارت ها از شما آزمون بگیرد.

  • عبارت ها و لغات چالش برانگیز بیشتری به فلش کارت های تان اضافه کنید تا زبان چینی تان تقویت شود.

۲- به ایستگاه های رادیویی چینی گوش بدهید. موسیقی و آهنگ های چینی یکی دیگر از منابع صوتی بسیار خوبی است که می توانید برای بهبود سریع تر زبان چینی خود از آنها استفاده کنید. به ایستگاه های رادیویی چینی وصل شوید و هنگامی که فعالیت های متفرقه انجام می دهید؛ به آن گوش بدهید تا بتوانید در کنار یادگیری کلمات و اصطلاحات چینی؛ به این زبان آواز هم بخوانید. به متن ترانه های موجود در آهنگ ها گوش دهید تا در تلفظ و درک آهنگ های چینی پیشرفت کنید.

word image 9

۳- فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به زبان چینی را تماشا کنید. یک بار در روز وقت بگذارید تا یک فیلم به زبان چینی یا یک برنامه تلویزیونی به زبان چینی را تماشا کنید. به نحوه بیان کلمات در مکالمات گوش دهید. به لحن های استفاده شده و همچنین جمله بندی توجه کنید. به تماشای یک برنامه تلویزیونی ادامه دهید. فیلم هایی را مشاهده کنید که همان بازیگران بازی می کنند تا گفتگوی آنها برای شما آشنا باشد.

  • برای گفتگوی ساده و یادگیری واژگان ، یک انیمیشن چینی تماشا کنید.
  • در کتابخانه محلی یا به صورت آنلاین می توانید به دنبال فیلم ها و نمایشهای تلویزیونی چینی باشید.

۴- از اپلیکیشن هایی با زبان چینی استفاده کنید. برنامه های بسیاری وجود دارد که می توانید از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه خود دانلود کنید تا به شما در بهبود تلفظ و آشنایی با لحن های چینی کمک کند. به دنبال برنامه هایی باشید که بر اسم و افعال اساسی تمرکز کرده اند یا باعث پیشرفت شما در پین یین می شوند. در جلسات مطالعاتی تان از برنامه هایی استفاده کنید که به شما کمک می کنند هنگام تمرین مکالمات چینی، تلفظ یک کلمه را جستجو کرده و لحن خود را بهبود بخشید. همچنین می توانید از برنامه هایی استفاده کنید که به شما در یادگیری نحوه نوشتن کاراکترهای چینی کمک می کند.

بخش ۳: با چینی زبان های بومی تمرین کنید.

۱- به یک رستوران چینی بروید تا به زبان چینی غذا سفارش دهید. سعی کنید برای سفارش غذا و نوشیدنی به زبان چینی؛ به یک رستوران یا کافه ی چینی که در نزدیکی محل زندگی تان است بروید تا بتوانید زبان چینی و مکالمات خود را بهبود بخشید. باید بررسی کنید که پیشخدمت به زبان ماندارین یا کانتونی صحبت می کند. با پیشخدمت به زبان چینی احوالپرسی کنید و سفارش خود را بیان کنید و موارد را در منو به زبان چینی شرح دهید.

  • همچنین می توانید صورتحساب را به زبان چینی درخواست کنید و از خدمات پیشخدمتان به زبان چینی تشکر کنید.
  • در نظر داشته باشید که هنگام سفارش دادن به زبان چینی ممکن است اشتباه کنید. این را بپذیرید و به کار خود ادامه دهید، زیرا بعداً از اشتباهات خود؛ درس هایی می آموزید و می توانید به درستی سفارش بدهید.

۲- یک دوست چینی برای خود پیدا کنید و با او به زبان چینی حرف بزنید. با یک دانشکده آموزش زبان در نزدیکی محل خود تماس بگیرید تا ببینید که آیا آنها دانشجویان بومی چینی زبان دارند که مایل به تمرین با شما باشند. می توانید در تابلوی اعلانات دانشگاه اطلاعیه ای بدهید و از چینی های بومی بخواهید که در صورت تمایل با شما تماس بگیرند و از آنها بخواهید که در بهبود مهارت های زبان چینی به شما کمک کند. می توانید تبلیغات آنلاین بدهید تا یک چینی بومی زبان پیدا کنید. می توانید از دوستان خود بپرسید که آیا دوستان چینی دارند که مایل باشند به شما در مکالمات چینی کمک کنند.

  • وقتی یک دوست چینی پیدا کردید که بتوانید با او تمرین کنید، به صورت هفتگی با آنها قرار بگذارید تا یکدیگر را ملاقات کرده و باهم فقط به زبان چینی صحبت کنید.
  • پیدا کردن دوست چینی راحته! برنامه Tandem که برای دوست یابی و تمرین زبان هست رو دانلود و نصب کنید (اندروید  آیفون)

۳- یک معلم خصوصی زبان چینی استخدام کنید. یک معلم خصوصی می تواند به شما در بهبود مهارت های اصلی صحبت به زبان چینی کمک کند و برای گسترش واژگان تان تمرین هایی هدفمند با شما انجام می دهد. آنها همچنین می توانند هنگامی که اشتباه می کنید؛ شما را اصلاح کنند و از پیشرفت های تان بازخوردی به شما ارائه دهند. در آموزشگاه های زبان یا از طریق یک سرویس آموزش آنلاین؛ می توانید به دنبال یک مدرس زبان چینی باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست