مهم ترین زبان های خارجی دنیا برای یادگیری

مهم ترین زبان های خارجی دنیا برای یادگیری

گاما

یادگیری زبان های خارجی امری است که اهمیت آن را نمی‌توان انکار کرد. یادگیری زبان خارجی ارتباطات شما را گسترش می‌دهد، در کار و تحقیق به کمک شما می‌آید، سبب بالارفتن اعتماد به نفس شده و ازلحاظ بیولوژیکی و علمی نیز به بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و افزایش مهارت ریاضیات کمک می‌کند.

در این مقاله همراه کتابانه باشید تا مهم ترین زبان های دنیا را با هم بشناسیم.

بخوانید: بهترین کتاب های آموزش زبان

زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچکس پوشیده نیست. بسیاری از فعالیت های اقتصادی و ملاقات های تجاری به زبان انگلیسی برگزار می شوند، خیلی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی فعالیت می کنند و توریست ها هم از زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک برای برقراری ارتباط استفاده می کنند. دلایل دیگری که باید زبان انگلیسی را آموخت در ادامه فهرست شده اند:

  1. زبان جهانی است.
  2. به آشنایی با افراد جدید کمک می‌کند.
  3. بسیاری از مقالات علمی معتبر جهان به این زبان هستند.
  4. زبان رسانه و صنایع است.
  5. تحصیل در دانشگاه های مختلف جهان سهل‌الوصول‌تر می‌گردد.

کتاب های آموزش زبان انگلیسی در این زمینه می‌توانند به شما کمک زیاد بکنند؛ برای تهیه این کتاب ها می‌توانید روی کتابانه حساب کنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

کتاب آموزش زبان انگلیسی

زبان فرانسوی

یش از ۲۲۰ میلیون نفر در تمام پنج قاره به زبان فرانسه صحبت می‌کنند. زبان فرانسه زبان اصلی ارتباطات بین‌المللی است. بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسوی دومین زبانی است که مردم جهان تمایل به یادگیری آن دارند و همچنین ششمین زبان از لحاظ وسیع بودن در دنیا است. زبان فرانسوی دومین زبان انگلیسی است که بعد از انگلیسی تدریس می‌شود و در هر قاره‌ای تدریس می‌شود. OIF، سازمان بین‌المللی کشورهای فرانسوی‌زبان، از ۷۷ کشور عضو و دولت تشکیل شده‌است. فرانسه همچنین بزرگ‌ترین شبکه بین‌المللی موسسات فرهنگی را اداره می‌کند که دوره زبان فرانسوی را برای نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز اجرا می‌کند.

از عللی که باید فرانسوی را یاد بگیریم عبارتند از:

  1. فرانسوی زبان بحث و استدلال است.
  2. زبان فرانسه زبان رسمی و کاری سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین‌المللی المپیک، صلیب‌سرخ بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی است
  3. زبان روشنفکران، فرانسوی است.
  4. تحصیل در دانشگاه های فرانسوی را راحت تر میکند.
  5. مشاغل جدید و بهتر می‌یابید.
  6. با فرهنگ بی‌نظیر فرانسه آشنا می‌شوید.
  7. زمینه خوبی برای یادگیری سایر زبان ها نظیر: اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی فراهم می‌کند.

ما در کتابانه تلاش نموده‌ایم تا بهترین کتاب آموزش فرانسه را برای مخاطبین خود فراهم آوریم. برای تهیه این کتابها، می‌توانید به سایت کتابانه مراجعه نمایید.

زبان ترکی استانبولی

آیا فقط مردم کشور ترکیه به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند؟
خیر.  حدود 150 میلیون نفر در سطح جهان به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند .

علاوه بر کشور ترکیه که زبان ترکی استانبولی ، زبان رسمی آن کشور است کشورهای دیگری مانند قبرس شمالی، قسمت هایی از عراق، یونان، بلغارستان، مقدونیه، بالکان، قفقاز، کوزوو، آلبانی نیز به این زبان زیبا صحبت می کنند. جالب است بدانید جدای از اینکه زبان ترکی استانبولی در کشورهای آسیایی و اروپای شرقی از اهمیت ویژه ای برخوردار است ،در اروپا نیز مخصوصا در کشورآلمان با توجه به اینکه جمعیت مهاجرین ترک بسیار بالاست یادگیری این زبان بسیار با اهمیت است.

با یادگیری زبان ترکی استانبولی، امکان اشتغال در ایران نیز برای شما بسیار افزایش می‌یابد و علاوه بر این با فرهنگ زیبای کشور ترکیه آشنایی پیدا می‌کنید. برای یادگیری این زبان با استفاده از کتاب آموزش ترکی استانبولی، به سایت فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید.

زبان عربی

اهمیت یادگیری زبان عربی در چیست؟ بگذارید ابتدا از جامعه هدف زبان عربی صحبت کنیم. امروزه قریب به نیم میلیارد انسان روی این کره خاکی به زبان عربی صحبت می‌کنند. طبق نظر سازمان ملل زبان عربی یکی از 6 زبان رسمی‌دنیا به حساب می‌آید پس شما با یک جامعه عرب زبان تقریبا پانصد میلیون نفری مواجه هستید. با این حساب همین اول کار خیالتان راحت باشد که در هر شغل یا تخصصی که هستید، با یادگیری زبان عربی، ۵۰۰ میلیون نفر، مشتری، اسپانسر، یا مخاطب تاثیرپذیر به جامعه هدف شما اضافه خواهند شد.

از مهم ترنی علل یادگیری عربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. زبان عربی زبان اسلام است. و این بهترین فرصت برای برقراری ارتباط فرهنگی با عرب‌زبانان مسلمان، جهت ایجاد گفت‌وگو های مذهبی و دینی‌ست.
  2. فعالیت در مراکز علمی یا در جایگاه کارشناس فروش در مراکز تجاری که از زمینه‌های کار در کشور ایران است.
  3. انواع مختلفی از ترجمه در بازار وجود دارد؛ مانند ترجمه زنده شفاهی، ترجمه متون و… اما آنچه که بیش از هر چیز اهمیت دارد تسلط بر این فن است. اگر شما بتوانید به صورتی تخصصی وارد حوزه ترجمه عربی شوید و برای خود اعتبار کسب کنید بسیاری از مراکز علمی و تجاری به شما مراجعه خواهند کرد. پس می‌توانید با ورود به این عرصه درآمد بالایی داشته باشید.

زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی در بسیاری از کشورها در حال استفاده است. به کشورهایی اسپانیایی زبان می‌گویند که در آن زبان رسمی و پرکاربردترین زبان بین مردمان آن کشور، زبان اسپانیایی باشد. در زبان فارسی به این کشورها کشورهای لاتین نیز گفته می‌شود. اما حالا سوال اینجاست که چرا باید اسپانیایی بیاموزیم؟ کتابانه، در پاسخ، علل زیر را برای شما برمی‌شمارد:

  1. دومین زبان پرگویش در جهان بعد از زبان چینی
  2. جزء 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد
  3. تکلم بیش از 10 درصد جمعیت دنیا تا سال 2050 به این زبان پیش‌بینی شده
  4. زبان اسپانیایی داراي بیشترین تعداد متقاضی براي تحصیل بعد از زبان انگلیسی

زبان آلمانی

زبان آلمانی از جمله زبانهای پرطرفدار در جهان است و از دلایل آن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  1. تجارت:آموزش زبان آلمانی می تواند در کسب و کار و تجارت شما بسیار کمک کننده باشد و ان را بهبود ببخشد.
  2. موقعیت های شغلی جهانی:شما هم به دنبال یک شغل با در آمد بالا می باشید. همین بهترین دلیل برای این مسئله می باشد که چرا زبان آلمانی بیاموزیم. زبان آلمانی باعث می شود شغل های پیشنهادی به شما افزیش یابد و روابط شغلی شما بهبود پیدا کند.
  3. توریسم و صنعت گردشگری:توریست های آلمانی بیشترین پول را در تعطیلات خرج می کنند. پس چرا زبان آلمانی را یاد نگیرید تا از این مسئله سهم عظیمی را برداشت نمایید.

زبان آلمانی

زبان روسی

در فهرست رایج ترین زبان‌ها در سطح جهان، روسیه هشتمین زبان است. البته در روسیه، اوکراین، ازبکستان، قرقیزستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان و … نیز به این زبان صحبت می‌شود. این زبان به دلیل نفوذ سیاسی پایدار روسیه، زبان دوم محبوب در اروپای شرقی است. یک واقعیت جالب در مورد روسیه این است که این کشور بزرگ‌ترین کشور جهان است و حالا تصور کنید که در این سرزمین بی‌انتها چقدر می توانید چیزای جدید کشف کنید و این از مزایای زبان روسی است که امکان جستجو را برای شما فراهم می کند. روسیه ۲۸ میراث جهانی یونسکو دارد.

زبان چینی

چرا باید چینی بیاموزم؟

پاسخ اینجاست:

  1. آمریکا با اینکه ۹۶درصد زبان مادریشان است، و انگلیسی هنوز برای خیلی ها یک زبان بین المللی محسوب می شود در فروشگاهها ،ادارات ،مدارس ،مهد کودک ها و غیره به آموزش زبان چینی می پردازند.
  2. اگر دقت کنید متوجه می شوید که بسیاری کالاهایی که از چین به تمام کشورهای دنیا صادر می شود دارای دستورالعمل و دفتر چه راهنما به زبان چینی است و فاقد راهنمایی به زبان انگلیسی است؟ (نمونه اش گوشی های محبوب هوشمند شیائومی).
  3. درصد کمی از مردم چین سعی در یادگیری زبان انگلیسی دارند.
زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست