مصاحبه سفارت

چطور برای روز مصاحبه در سفارت آماده شویم؟

گاما

اقدام کردن برای مصاحبه ویزا در سفارت آمریکا قطعا مورد علاقه بیشتر شما نخواهد بود اما نگران نباشید. اگرچه تجربه افراد مختلف متفاوت است اما این که بدانید چه چیزی در انتظار شماست، باعث می شود تا بتوانید احساسات خود را مدیریت کنید.

ما با شرکت کننده های مختلفی در این زمینه صحبت کردیم که اخیراً درگیر فرایند فهمیدن سوالات مربوط به مصاحبه و پیشنهادات آن ها برای پاسخ و قبول درخواست ویزا بودند. در مورد مصاحبه سفارت نگران نباشید!

قبل از مصاحبه

اکنون از طرف اسپانسر تایید شده اید و زمان این است که مصاحبه خود را در سفارت برنامه ریزی کنید. قبل از این که به مصاحبه بروید، مراحل مهمی است که باید آن ها را در نظر بگیرید.

  • فرم ۱۶۰DS_ را به صورت آنلاین پر کنید. نباید با اطلاعات موجود در این فرم مشکلی داشته باشید که ایمیل تایید آن به شما ارسال می شود. همچنین رسید پرداخت SEVIS و اطلاعات شخصی دوباره به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
  • وبسایت سفارت محل خود را مطالعه کنید تا بدانید که چه مدارکی مورد نیاز است.

مدارک لازم را جمع آوری کنید

همه اسناد مورد نیاز که مهم ترین چیز برای تضمین قبولی شما در مصاحبه است را فراهم کنید. بیشتر سفارت ها در صورتی که شما مبلغ ۱۶۰ دلار نپردازید، ملاقات مصاحبه را کنسل می کنند. همچنین این اتفاق زمانی رخ می‌ دهد که شما هیچ سند و مدرکی را ارائه نداده باشید. در این قسمت به شما نشان خواهیم داد که لیست اسامی مورد نیازی که باید به همراه داشته باشید، چیست اما بسیار مهم است که به سایت سفارت آمریکا در کشور خود مراجعه کنید. زیرا ممکن است که بعضی از سفارت ها اسناد متفاوت را از شما درخواست کنند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • فرم DS_2019 یک پکیج در اختیار شما قرار می دهد و آن را به شما ارسال می کند. زمانی که این پکیج حاوی اسناد را دریافت می کنید، حتماً باید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ خطایی وجود ندارد و سپس آن را امضا کنید.
  • فرم DS_7002 از طریق برنامه interexchange دانلود می شود. باید یک کپی کاملا رسمی از برنامه ای که دارید در اختیار شما باشد و سپس به صورت الکتریکی آن را امضا کنید. این برگه همچنین باید توسط شما، کارفرمای میزبان و interexchange امضا شود.
  • پاسپورتی که هم اکنون در دست شماست ، حداقل شش ماه بعد از تاریخ انقضا اعتبار دارد.
  • صفحه تایید DS_160.
  • یک عکس رنگی برای حداقل ۶ ماه پیش با ابعاد ۵٫ × ۵٫
  • رسید پرداخت SEVIS

همچنین ممکن است موارد زیر از شما درخواست شود:

  • مدرک و سند، مربوط به مدت زمانی که قرار است در آمریکا بمانید.
  • مدرک مربوط به محل زندگی. J_1 یک ویزای غیر مهاجرتی است. بعضی از مقامات کنسولگری اغلب از شما می خواهند سند اعتبار خود را که مربوط به بازگشت به کشور است را نشان دهید.
  • دانش آموز و دانشجوی کنونی اغلب می تواند نیاز خود به بازگشت و پاس کردن درس ها و تمام کردن درجات تحصیلی را ارائه دهد.
  • اگر مدرسه نمی روید، یک پیشنهاد شغلی هنگام بازگشت، یک دارایی خاص و یا نیتی که باعث می شود به مدرسه برای درج تحصیلی بالاتر بروید، مناسب خواهد بود.
  • اگر هیچ کدام از موارد بالا برای شما صدق نمی کرد ، اسنادی را مربوط به ارتباطات خانوادگی نزدیک خود ارائه دهید و سعی کنید برنامه های مشخصی برای بعد از این دوره را نیز به اطلاع آن ها برسانید.

البته این اطلاعات به طور کامل برای کشور به کشور یا سفارت به سفارت متفاوت است اما بهتر است این نوع اسناد همراه شما باشد تا بتوانید در صورت نیاز آمادگی کافی خود را نشان دهید.

توصیه: حتماً یک بطری آب، مقداری غذای سبک و یک عدد کتاب همراه خود ببرید تا زمانی که پشت در منتظر بودید، مشغول به انجام کاری شوید. مطمئن شوید که تلفن همراه شما به اندازه کافی شارژ باتری دارد. مطمئن شوید که همه اسناد همراه شماست . مطمئن شوید عکس ویزا که قبل از رسیدن به سفارت تهیه کرده اید را همراه دارید. زیرا خدمات داخل سفارت برای آماده کردن عکس به دلار پول می گیرند و نیاز به تبادل پول دارید. مطمئن شوید که به مدت یک الی دو ساعت برای کل این فرآیند برنامه ریزی کرده اید.

روز مصاحبه

نگران نباشید ! هزاران مراجعه کننده به طور موفقیت آمیزی هر ساله مصاحبه ویزای خود را کامل می کنند. شما نیز می‌ توانید با تعدادی راهکار ساده برای این روز آماده شوید.

  • زیبا لباس بپوشید. مجبور نیستید که کت و شلوار بپوشید اما بسیار محترم تر است که یک لباس تمیز و پاکیزه بپوشید. زیرا نگاه اول تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.
  • کمی زودتر به سفارت بروید. اگر این کار را انجام دهید، نفر اولی هستید که وارد اتاق می شوید. اگر خوش شانس باشید کار شما نیز زودتر از بقیه تمام خواهد شد. قرار ملاقات های صبح خیلی زود معمولاً بهترین حالت هستند.
  • کمی آب، میان وعده و یک عدد کتاب همراه خود داشته باشید. زیرا مدت زمان طولانی باید صبر کنید. پس باید مطمئن شوید که احساس راحتی دارید.
  • تنها بروید. مصاحبه برای شماست و هیچ کدام از اعضای خانواده و دوستانتان نباید حضور داشته باشند. اگر به ویزای J_2 وابسته هستید، ممکن است از شما خواسته شود که این افراد با شما همراه شوند.

من پیشنهاد می کنم که افراد در سریع‌ ترین زمان ممکن که می‌ توانند به سفارت خانه مراجعه کنند. زیرا معطل شدن هنگام صبح کم تر است. پس بهتر است نیم ساعت قبل از زمان مشخص شده ، آن جا باشید.

در سفارت

اکثر شرکت کنندگان J_1 قرارهای مصاحبه را کاملاً مشخص شده می دانند. معمولا از شما درخواست می شود که اسناد خود را در یکی از پنجره ها ارائه دهید. سپس از شما می خواهند که به یک پنجره دیگر بروید و یا به یک اتاق دیگر وارد شوید تا مصاحبه انجام شود. اگر اسناد را زودتر در اختیار بگذارید، احتمالاً کار مصاحبه شما نیز زود تر انجام می شود . سوالاتی که از افراد شرکت کننده پرسیده می‌ شود، بسیار متفاوت است و باید خودتان را برای پاسخ به تعداد سوال زیادی در مورد برنامه ای که دارید، کیفیت کارتان و برنامه‌ ریزی‌ هایتان بعد از بازگشت به کشور آماده کنید.

در این قسمت سوالاتی که از شرکت‌ کنند گان پرسیده می‌ شود را به شما معرفی می کنیم:

  • در کشور آمریکا چه کاری انجام خواهید داد؟
  • مورد بازدید آخر خود از کشور آمریکا با ما صحبت کنید.
  • برنامه شما برای بازگشت به کشور چیست؟

بهتر است از قبل در مورد برنامه‌ های خود فکر کنید. زیرا این سوال در مصاحبه بسیار مهم است.

اگر چه هر مصاحبه ای متفاوت است و باید خودتان را برای پاسخ به تمام انواع سوالات آماده کنید. اما این مقاله به شما کمک می کند تا آمادگی بیشتری داشته باشید. همچنین ایده خوب این است کسانی که همین برنامه را پیاده کرده اند را پیدا کنید و در مورد تجربیات و توصیه های آن ها نیز سوال کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست