آلمانی

۱۰ اپلیکیشن برتر آموزش زبان آلمانی برای فارسی زبانان (اندروید آیفون)

گفته می شود نرم افزارهای آموزش زبان در یادگیری زبان تحول بزرگی ایجاد کرده اند. نرم افزارها یک روش عالی برای یادگیری  زبان آلمانی محسوب می شوند زیرا بصورت رایگان همیشه در دسترس هستند و گزینه های متفاوتی را ارائه می دهند. اگرچه این نرم اپ ها معمولا به عنوان منابع کمکی در نظر گرفته می شوند و در حالت ایده آل باید آنها را در کنار سایر منابع به کار گرفت. در این مقاله لیستی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان آلمانی، را به شما ارائه خواهیم کرد.

۱-اپلیکیشن Drops

word image 4

Drops روی یکی از جنبه های زبان (واژگان)، تمرکز دارد و البته این کار را به خوبی انجام می دهد. این برنامه صرفاً به دلیل طراحی زیبایی که دارد یکی از موارد مورد علاقه من است. Drops بازی های کلمه ای کوتاه و جذابی را ارائه می دهد که از طریق حفظ لغت به ساخت دایره واژگان غنی منتهی می شود. این بازی ها شامل وصل کردن تصاویر به ترجمه آنها یا مرتب کردن حروف درهم برای تمرین املا می شوند، اساسا این تمرین ها علاوه بر یادگیری، روی سرگرمی متمرکز هستند. هر بازی یک جلسه ۵ دقیقه ای هیجان انگیز است که می تواند به یادگیری زبان آلمانی کمک کند!

2- اپلیکیشن چرب زبان

اپلیکیشن چرب زبان

نمی گوییم در بین اپلیکیشن های دنیا اولیم اما در اپلیکیشن های ایرانی (که محیط و معنای فارسی دارند) بهترین هستیم. 7 سال است که به طور تخصصی در زمینه زبان آلمانی فعالیت می کنیم. اگر دقت کرده باشید اکثر اپلیکیشن های فارسی اشتباهات معنایی یا تلفظی زیادی دارند. متد آنها قدیمی ست یا معایب زیادی دارد و همین امر باعث به تاخیر افتادن یادگیری شما می شود.

در این اپلیکیشن همه عیب های اپلیکیشن های مشابه رفع شده، بهترین و کاربردی ترین اصطلاحات، جملات و واژگان را با معنا و تلفظ و با بهترین متد روز یک جا جمع کرده ایم. ضمنا همه مطالب همین سایت چرب زبان که تقریبا همه رایگان هستند را یکجا در جیب خود خواهید داشت. به صورت ناخودآگاه هم حافظه شما تقویت خواهد شد، هم مکالمه، هم گرامر هم تلفظ و هم واژگان، شنیداری و گفتاری شما. از این بابت مطمئن باشید.

همه عبارات و واژگان ضروری زبان آلمانی (رایگان)

3- اپلیکیشن Memrise

word image 5

درست مانند Drops تمرکز Memrise نیز روی یادگیری لغت است، اما یکی دیگر از ویژگی های آن شامل یک راهنمای تلفظ است که به شما کمک می کند با ضبط و مقایسه تلفظ خود با افراد بومی مانند آنها صحبت کنید. ویژگی جالب Memrise تکرارهای فاصله دار آن است. الگوریتم Memrise زمان مرور هر واژه را محاسبه می کند و سپس برای شما یادآوری هایی را ارسال می کند. جالب به نظر می رسد، اینطور نیست؟

خرید اینترنتی بهترین سی دی های آموزشی زبان آلمانی (جدیدترین ها)

4- اپلیکیشن آموزش آلمانی با جملات صوتی (فقط اندروید)

word image 96

در این نرم افزار برای فارسی زبانان صوتی ، زبان آلمانی را به رایگان یاد می گیرید و شما با تمرین کردن مطالبی که در این نرم افزار وجود دارند ، زبان آلمانی خود را تقویت می کنید. در این نرم افزار می توانید آموزش زبان آلمانی آفلاین را تجربه کنید.

در این اپلیکیشن بر روی یادگیری لغات آلمانی برای زبان فارسی و همچنین جملات آلمانی (پرکاربرد ترین جملات زبان آلمانی ) و ضرب المثل های آلمانی با ترجمه فارسی ، تمرکز شده است. اموزش مکالمه زبان آلمانی رایگان ، یکی از اهداف ساخت این نرم افزار بوده است.

۵ تا از بهترین دیکشنری های آلمانی به فارسی و برعکس

5- اپلیکیشن For Farsi-German vocabulary trainer (فقط آیفون)

word image 97

این اپلیکیشن آموزش واژگان آلمانی که امتیاز بسیار بالایی در بین کاربران کسب کرده است مخصوص فارسی زبانان توسعه یافته است و علاوه بر تلفظ واژگان، مثال ها و …، معنای فارسی آنها را نیز در کنار خود دارد. شامل کاربردی ترین واژگان می باشد.

۵ تا از بهترین نرم افزار و اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی (کامپیوتر+موبایل)

6- اپلیکیشن بیاموز (فقط اندروید)

word image 98

این اپ را فقط  برای وقتی پیشنهاد می دهیم که دنبال یادگیری واژه هستید (آنهم وقتی نمی خواهید کتاب بخوانید یا هر دلیل دیگری چون برای یادگیری واژگان بهترین راه استفاده از کتاب است که در اینجا بهترین کتابها را مشاهده می کنید). کم و بیش غلط های املایی، معنایی و تلفظ دارد. اگر از آنها بگذریم در روند آموزشی و واژه نامه زبان بیاموز، معانی متفاوت واژه ها (با توجه به المان هایی مانند ساختار گرامری، نوع و نحوه کاربرد، تفاوت در معادل های فارسی و …) تفکیک شده و هر معنی با توجه به سطح آسانی یا مشکل بودن یا موضوعش در دسته مرتبط با خود قرار گرفته. جدا بودن معانی واژه ها به شما کمک می کند درک بهتری از ساختار گرامری و تفاوت های معنی واژه در کاربردهای متفاوت داشته باشید. گذشته از آن این تفکیک به شما کمک می کند بتوانید معانی اصلی و اولیه واژه را در ابتدا یاد گرفته و رفته رفته به عمق معنای آن برسید.

7- اپلیکیشن Der Die Das

word image 6

دانلود این نرم افزار به کلیه زبان آموزان آلمانی توصیه می شود. یادگیری واژگان آلمانی کار دشواری نیست، مبارزه واقعی زمانی شروع می شود که به حروف تعریف می رسید. در زبان آلمانی سه روش مختلف برای گفتن حرف تعریف the وجود دارد! Der Die Das به شما کمک می کند حروف تعریف آلمانی را از طریق آزمونهای تعاملی یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.

این برنامه شامل دستورالعمل های گرامری و خلاصه ای کامل از قوانین و اصول مربوط به حروف تعریف در زبان آلمانی می باشد. همچنین می توانید به نحوه تلفظ کلمات گوش دهید و آنها را به لیست کلمات “مورد علاقه” خود اضافه کنید.

8- نرم افزار نصرت (مکالمه و لغت)

نصرت

یکی از پرطرفدارترین و بهترین روشهای یادگیری زبان آلمانی همین پکیج آموزشی نصرت برای آیفون میباشد که با روزانه ۳۰ دقیقه تمرین میتوانید پس از ۳ ماه به زبان آلمانی صحبت کنید.این روش آسانترین و لذت بخش ترین پکیج آموزشی است. با پرداخت آنلاین می توانید لینک دانلود و کد فعالسازی را در ایمیل خود دریافت کنید.

9- اپلیکیشن Duolingo

word image 7

Duolingo عبارات جدید، افعال آو کلمات آلمانی را با استفاده از تمرین های مربوط به مهارت گوش دادن، فلش کارت ها و سؤالات چند گزینه ای آموزش می دهد. Duolingo به استفاده از استراتژی ایجاد انگیزه مشهور است به این صورت که از طریق یک جغد به نامDuo پیشرفت شما در رسیدن به هدف را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین streak شما را نشان می دهد، یعنی تعداد روزهای متوالی که به هدف خود رسیده اید.

10- نرم افزار رزتا استون

رزتا استون

زمانی جزو برنامه های خوب آموزش زبان آلمانی بود منتها به دلیل نقص های جدی در متد آموزشی و کند شدن فرایند یادگیری دیگر جزو توصیه های موسسات و اساتید معتبر نیست. این نرم افزار هم بر روی ویندوز و اندروید قابل نصب میباشد. این آموزش به شیوه ای به شما یاد میدهید که شما زبان مادری خود را یاد گرفته اید اما واقعا اینطور نیست. همچنین این مجموعه برای سیستم عامل های اندروید و ویندوز گرد آوری شده است. ما فقط این برنامه را برای سطح کاااااملا مبتدی پیشنهاد می کنیم نه بیشتر!

مجموعه نرم افزار رزتا استون آلمانی بدون حذفیات بوده و تنها ویرایش گردیده است و محتوای آن همچون برخی شرکت های دیگر دچار حذف و یا تغییر مفهوم نگردیده است. در مجموعه نرم افزار رزتا استون آلمانی شما میتوانید از طریق تنظیمات زبان برنامه خود را به هر زبانی که تمایل دارید تغییر دهید تا منوهای شما به آن زبان تغییر شکل دهد.

۵ تا از بهترین دیکشنری های آلمانی به فارسی و برعکس (موبایل و کامپیوتر)

همه برنامه های ذکر شده در بالا از Google Play و App Store قابل دانلود هستند اما برای دسترسی به دوره ها و ویژگی های بیشتر ممکن است نیاز به ثبت نام داشته باشید. توجه داشته باشید که هیچ یک از این برنامه ها به تنهایی یک دوره آموزش زبان مستقل محسوب نمی شوند، اما آنها می توانند به زبان آموزان کمک کنند که مهارت های زبان آلمانی خود را تقویت کند.

دانلود منابع مفید زبان آلمانی

حتما بخوانید!

7 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • MahmoudReza Afkar
    آذر 27, 1398 7:50 ق.ظ

    بسیار عالی و کاربردی هست. سپاس فراوان از لطف شما دوستان عزیز. برنامه چرب زبان رو کامل تر دیدم نسبت به بقیه. از همه بهتر اما ی مشکلی داره پشتیبانی سریع جواب نمیده

    پاسخ
  • Thank you

    پاسخ
  • Sehr gut

    پاسخ
  • با تشکر از معرفی برنامه های مفید. اپلیکیشن آلمانی به فارسی بامبو هم من استفاده می کنم. خیلی عالیه. مخصوصا برای مکالمه به زبان آلمانی.

    پاسخ
  • تشکر از اطلاعاتی که دادید من سه سال آلمان هستم و تجربه به من نشان داد براحتی خوداموز میشه المانی یادگرفت بدون کلاس. کافیه همین برنامه چرب زبان یا دولینگو و نرم افزارهای بدون اشتباه مشابه یکی ش داشته باشی اما در کنارش باید یک دوست آلمانی داشته باشی بعدم تو محیط باشی راحت تر یاد میگیری

    پاسخ
  • سلام ،من دنبال ی اپ یا سایت هستم ک توی زمانی ک کار میکنم لغات رو بتونم گوش بدم.حالا اگر معنی هم داشته باشه عالیه.
    کسی اپ یا سایتی میشناسه معرفی کنه؟سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست