منابع آیلتس جنرال

منابع آیلتس جنرال (۵ سایت و ۸ کتاب)

گاما

اگر به فکر گرفتن آیلتس هستید، احتمالاً شنیده اید که دو آزمون آیلتس وجود دارد. آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال. همچنین ممکن است تصور کنید که آیلتس جنرال راحت‌ تر است و با خودتان فکر کنید: خب خیلی هم عالی! امتحان آیلتس جنرال را پاس می کنم و می توانم نمره بالایی هم کسب کنم. اما این طرز فکر شما دلیلی برای انتخاب آیلتس جنرال نیست.

تفاوت های مهمی بین تست های جنرال و آکادمیک وجود دارد… و اصلی ترین آن ها هدف آزمون است.

آیلتس آکادمیک اساساً برای اهداف زیر است:

۱-اهداف آکادمیک – برای اپلای کردن در دانشگاه های آمریکا، بریتانیا، استرالیا و هر جایی که زبان انگلیسی زبان اصلی آن ها است.

۲-برای تمرین در تخصص های مختلف – پزشکی، پرستاری، دارو سازی، گفتار درمانی که نیاز به نمره بالا برای GMC و دیگر سازمان های سلامت دارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۳-کمپین های چند ملیتی – حسابداری، مهندسی، حقوق و دامپزشکی.

۴-دپارتمان های دولتی – سازمان های بین المللی، مثل حسابداری، مهندسی دریایی، مراکز آموزش خصوصی.

۵-استخدام – آزمون آیلتس شاهدی برای سطح زبان پایه برای افرادی است که می ‌خواهند در شغل‌ های دولتی، مالی مربوط به انرژی ها و فناوری، توریسم، صنعت و غیره استخدام شوند.

آیلتس جنرال اساساً برای اهداف زیر است:

۱-اهداف مهاجرتی – آیلتس برای اهداف ویزا نیاز است تا شما بتوانید کار کنید و در یک کشور انگلیسی زبان مثل آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند زندگی کنید.

۲-استخدام – در بسیاری از شغل ها نیاز به مدرک آیلتس دارند تا شما را در دپارتمان های مختلف دولتی استخدام کنند.

۳-اهداف مربوط به ارتقاء شغلی – به شما کمک می کند شغل بهتری پیدا کنید یا در شغلی که دارید، ارتقا پیدا کنید.

۴-مهاجرت عمومی – مانند نزدیک بودن به خانواده.

آیا تفاوتی بین فرمت امتحان آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال وجود دارد؟

هر دو امتحان توانایی های شما را در زمینه شنیداری (listening)، خواندنی (reading)، نوشتاری (writing) و گفتاری (speaking) می ‌سنجند. آزمون‌ های مکالمه و لیسنینگ با یکدیگر برابر هستند اما نوشتاری و خواندنی متفاوت می باشند.

ریدینگ امتحان آیلتس

در قسمت تست ریدینگ آکادمیک:

  • متن ها طولانی تر هستند.
  • متن ها از کتاب ‌های تخصصی و آکادمی گرفته شده اند.

در قسمت تست ریدینگ جنرال:

  • متن ها از تبلیغات، کتاب های راهنما و مجلات گرفته شده اند.
  • متن ها حاوی جدول، نمودار و شکل هستند.

رایتینگ آیلتس

در امتحان رایتینگ آیلتس، هم در مورد جنرال و هم در مورد آکادمیک شما ۲۰ دقیقه زمان دارید که حدود ۱۵۰ کلمه را بنویسید اما شباهت بین این دو فقط به همین جا ختم می شود . . .

در امتحان رایتینگ آیلتس آکادمیک در قسمت اول

باید اطلاعاتی را روی یک شکل خلاصه نویسی کنید. این شکل می تواند یک نمودار، یک جدول یا حتی یک چارت معمولی باشد که در شکل زیر نشان داده شده است.

word image 25

در امتحان رایتینگ آیلتس جنرال در قسمت اول:

باید یک نامه رسمی، یا نیمه رسمی یا غیررسمی بنویسید. نمونه آن را در زیر مشاهده می کنید.

word image 11

در امتحان آیلتس رایتینگ در قسمت دوم، هم برای آکادمیک و هم برای جنرال، باید یک مقاله تقریباً ۲۵۰ کلمه ای بنویسید. تفاوت آن ها شامل موارد زیر است:

  • در بخش دوم آیلتس آکادمیک در قسمت رایتینگ، مقاله باید در مورد موضوعات مرتبط با تنظیمات تخصصی آکادمیک شما باشد. می توانید اطلاعات بیشتری را در بخش دوم آیلتس آکادمیک در مورد رشته خودتان بدهید.
  • در بخش دوم آیلتس جنرال در قسمت رایتینگ معمولاً باید شخصی تر عمل کنید، به طور مثال:

“در مورد افزایش استفاده از تکنولوژی و ارتباط آن با بیکاری صحبت کنید و به طور گسترده توضیح دهید که با این عبارت موافق هستید یا خیر. “

هم در امتحان آیلتس آکادمیک و هم در جنرال فقط ۴۰ دقیقه زمان دارید تا تقریباً ۲۵۰ کلمه بنویسید. فکر کردن در مورد ایده های مرتبط برای مقاله، زمان بر است و باید آن را در زمان کوتاهی انجام دهید.

۵ وبسایت رایگان عالی برای آیلتس (مناسب برای سطوح متوسط-پیشرفته)

۱-IELTS-up

این وبسایت تمرین هایی را برای هر بخش از توضیحات آماده می ‌کند. راهکار های بسیار کاربردی دارد، مثلاً ده راهکار را برای بخش لیسنینگ آیلتس پیشنهاد می‌ دهد. همچنین محتوایی برای بخش جنرال و آکادمیک دارد. نکته مهم در مورد این وب سایت این است که دارای بخشی به نام افزایش دهنده نمره می باشد. هدف این بخش ارسال استراتژی های شخصی بر اساس مهارت های شما، اهداف تان و همچنین زمان باقی مانده تان است.

Screenshot website homepage of IELTS-Up

۲-IELTS-Exam.net

این وبسایت تعداد زیادی از آزمون های تمرینی رایگان آیلتس و همچنین راهکار های کاربردی دیگر را در اختیارتان قرار می دهد، چیزی که آن را با وبسایت های دیگر متفاوت می‌ کند. این وبسایت همیشه اطلاعاتی را در مورد مراکز برگزاری آزمون در اختیار شما قرار می دهد و به شما اعلام می کند که چه کتاب هایی را برای آمادگی این آزمون باید خریداری کنید. پاسخ ها برای قسمت لیسنینگ در دسترس هستند اما هیچ تصحیحی برای قسمت رایتینگ و اسپیکینگ وجود ندارد.

word image 26

۳-IELTS Mentor

در این وبسایت سوالات نمونه با پاسخ ها برای امتحان آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک در اختیار شما قرار می گیرد. بسیاری از سوالات نمونه برای هر بخش در دسترس هستند. هر سوال نمونه با پاسخ نمونه در اختیار شما قرار می گیرد و کمک می‌ کند که نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسید. از این طریق می توانید پاسخ های خوب را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین راهکار هایی برای هر بخش امتحان ‌ایلتس موجود می باشد که در کنار آن می توانید واژگانی را هم یاد بگیرید.

word image 27

۴-IELTS Buddy

این سایت بسیاری از تمرین های نمونه را در اختیار شما قرار می دهد، گرامر و لغت را با شما کار می‌ کند و روی موضوعات خاص کاربردی در مورد آزمون تمرکز می ‌کند. راهکارهایی را در مورد استراتژی‌ های مختلف و یادگیری نکات بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. چیزی که این وب سایت را از وب سایت های دیگر امتحان آیلتس مجزا می‌ کند، پاسخ‌ های نمونه هستند که برای بخش رایتینگ می باشند. این مدل به شما اجازه می دهد که ببینید چگونه یک سوال را می توانید با بهترین حالت پاسخ دهید.

word image 28

۵-Road to IELTS

این وبسایت یک وبسایت رسمی بریتانیایی به صورت آنلاین می باشد و معمولاً سه صاحب دارد. این وب سایت نسخه رایگان و نسخه پولی دارد که اغلب تمرین ها و درس های مختلفی را برای آمادگی آیلتس به صورت رایگان و آنلاین در اختیار شما قرار می دهد. همچنین کتاب‌ های الکترونیکی، بخش ‌های آموزشی و پیشنهادی در اختیار تان قرار می گیرد که شامل ۱۷ ویدئو ایجاد شده از طریق بریتیش کانسیل می باشد که متخصصان آیلتس در آن، راهکار ها و ترفند هایی را در اختیار شما قرار می دهند که به آمادگی برای این آزمون کمک خواهد کرد .

word image 29

۸ کتاب عالی برای آزمون آیلتس جنرال

۱-The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب برای دانش آموزان آیلتس بسیار مناسب است، زیرا توسط یکی از طراحین خود آزمون ‌آیلتس نوشته شده است. این کتاب حاوی دی وی دی می باشد. همچنین یک کتاب ضروری برای افرادی است که می ‌خواهند نمره خوبی را در این آزمون کسب کنند.

  • این کتاب به طور کامل بر اساس امتحانات واقعی بوده است که در گذشته اتخاذ شده اند.
  • هدف اولیه این کتاب این است که دانش ‌آموزان را با تجربه آزمون آشنا کنند.
  • این کتاب ۵ ستاره را به طور کامل دریافت کرده و بازخورد خوبی توسط محققان گرفته است.
  • یک کتاب رسمی آیلتس می باشد.
  • دارای راهکار ها و کلید پاسخ اثرگذار است.

Target Band 7 by Simone Braverman – IELTS Academi -2

به کمک این کتاب می توانید نمره خود را افزایش دهید. این کتاب در سطح نمره ۷ است که توسط یک آزمون گیرنده آیلتس به نام سیمون بریورمن طراحی شده است. او کتابش را برای راحت تر فهمیدن فرمت آیلتس نوشته است

  • این کتاب موانع یا سختی های رایجی را که آموزان دهندگان در طول این آزمون با آن مواجه می ‌شوند، اورده است.
  • راهکار های کاربردی و تکنیک هایی را برای سلف استادی یا خود خوانی یا تجزیه و تحلیل این آزمون در اختیار قرار می ‌دهد.
  • این کتاب به بسیاری از دانش آموزان کمک کرده است.
  • توسط بهترین کتاب های آمادگی آزمون آیلتس مرور شده است.

۳- IELTS Prep Plus 2019- 2020

این کتاب یک نوع آمادگی آزمون کاپلان می باشد اما سوال این جاست که آمادگی آزمون کاپلان چیست؟ سوالات مختلفی به طور کامل به این امتحان مرتبط است. تمرین هایی در این کتاب آورده شده که توسط متخصصانی است که دانش ‌آموزان را به خوبی می ‌شناسند. کاپلان ۸۰ سال برای دانش‌آموزان کار کرده است. محتوای کتاب کاملا به روز رسانی شده است. بنابراین می توانید اطلاعات کاملاً به روز رسانی شده را در مورد این آزمون به دست بیاورید. این کتاب شامل موارد زیر است:

  • مرور عمقی استراتژی ‌های آزمون.
  • سی دی های صوتی برای لیسنینگ با گزارشات نمره شخصی هر فرد برای افزایش تمرکز مطالعه.
  • پاسخ های نمونه با توضیحات همراه با جزئیات.
  • روش ثابت شده کاپلان و استراتژی های افزایش مهارت.

۴- IELTS Academic and General with Answers Book 13 to 15

  • لینک دانلود رایگان
  • مقاله های رسمی از کمبریج
  • تست و آزمون‌ های دقیقا شبیه به امتحان های واقعی فراهم شده است
  • شامل ۴ مقاله آزمونی کامل با جزئیات برای هر بخش آزمون که به شما کمک می کند با فرمت امتحانات آکادمیک واقعی آشنایی پیدا کنید.
  • پاسخ های نمونه در بخش رایتینگ با نمره های به دست آمده از هر بخش وجود دارد.
  • می توانید به همه صوت ها برای لیسنینگ یا ویدئو ها برای اسپیکینگ از طریق کد QR در کتاب دسترسی پیدا کنید.

۵- IELTS Trainer

این کتاب دارای شش تست کلی و تمرینی با جزئیات به شکل فرمت آزمون می باشد. همه انواع سوالات با سیستم نمره دهی برای دانش‌آموزان جنرال و آکادمیک وجود دارد و مناسب است.

  • دو مورد از اولین آزمون ها دارای راهنمایی کامل هستند.
  • بقیه ۴ آزمون شبیه به امتحانات واقعی می باشند که به شما کمک می کند تا مهارت خود را در آیلتس افزایش دهید.
  • حاوی لغات گرامر و بخش رایتینگ است که می ‌توانید مشکلات رایج را شناسایی کنید.
  • توضیح شفاف از قسمت کلید پاسخ ها با پاسخ‌ های مدل رایگان در اختیار شما قرار می دهد.
  • همچنین سه عدد سی دی برای قسمت لیسنینگ دارد.

۶- Barron’s IELTS Suprpack

این کتاب هم برای آزمون آیلتس آکادمیک و هم جنرال مناسب است. حاوی سی دی های ام پی تری برای بخش لیسنینگ است.

  • کتاب آمادگی بارون یک نام قابل اعتماد برای آیلتس شناخته می شود. نه تنها برای امتحان آیلتس مناسب و ضروری می باشد، بلکه به شما در مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ هم کمک می ‌کند.
  • این کتاب با ترفند ها و راهکار های آیلتس با یک سی ‌دی ام‌ پی تری به شما کمک می کند که با پاسخ دادن به سوالات آشنایی بیشتری پیدا کنید.
  • یادگیری واژگان، قسمتی از این کتاب می باشد. ۶۰۰ کلمه کلی به صورت رایج در آزمون آیلتس به کار برده می شود که بسیار مهم است تا هم برای بخش یک و هم برای بخش دوم رایتینگ آن ها را به کار ببرید. این ۶۰۰ کلمه برای اسپیکینگ هم کافی هستند، زیرا می توانید عبارات و اصطلاحات و کلمات کاربردی را از طریق آن ها بهتر به خاطر بسپارید.

۷- Check your vocabulary for IELTS by Rawdon Wyatt

این کتاب برای ارتقاء سطح واژگان طراحی شده است و یک کتاب نسبتا سطح بالا می باشد. اگر بتوانید تمام کلمات موجود در این کتاب مخصوص امتحان آیلتس را یاد بگیرید، سطح و دامنه واژگان شما به حد عالی می رسد. هر وقت که واژه ها را بهتر بفهمید، راحت تر از آن ها استفاده می کنید. این کتاب نه تنها برای درک واژگان، بلکه برای استفاده از یک سطح پیشرفته ای از واژگان بسیار مهم است؛ مخصوصاً برای اسپیکینگ و رایتینگ.

  • کمک می کند تا در امتحات جنرال سطح واژگان را ارتقا دهیم
  • این کتاب در انتشار چاپ چهارم به روز رسانی شده است.
  • ساختار های واضح و فرمت آسانی برای یادگیری دارد.
  • تمرین های لذت بخش دارد .
  • شامل بخش کلیدی پاسخ به سوال ها، علاوه بر این اطلاعات اضافه می باشد.
  • دارای استایل رایتینگ آیلتس و اسپیکینگ همراه با پاسخ ها است.

۸- IELTS Vocabulary Masterclass

هدف این کتاب گرفتن نمره هشت و نیم است، زیرا پر از لغات ارزشمند برای گرفتن نمره بالا می باشد. همچنین برای دانش آموزان جدی آیلتس ایده آل است که نمی ‌خواهند زمان و پول خود را هدر دهند. می توانید میزان یادگیری خود را با این کتاب افزایش دهید و تلاش کمتری نسبت به دیگران بکنید. به این معنا که باید روی آن تمرکز کافی داشته باشید. این کتاب شامل موارد زیر است:

  • حاوی فریزال ورب است.
  • واژگان مخصوص نوشتن مقاله یا رایتینگ را دارا می باشد.
  • لغات عالی برای بخش اسپیکینگ دارد.
  • همچنین دارای کلمات هدفمند در سطح بالا می باشد.
  • انجام دادن تمرین ها و دنبال کردن توضیحات در آن راحت است.
  • یک راهنمای مرحله به مرحله با سطح واژگان پیشرفته در آیلتس می باشد.
  • نکاتی را در امتحان مرور می کند.
  • هچنین برای دانش آموزان آیلتس که جدی هستند، مناسب است که نمی ‌خواهند زمان و پول خود را هدر دهند.

منبع ۱ منبع ۲ منبع ۳

نکات مهم (سوالات رایج کاربران)

  • دقت کنید هزینه آزمون آیلتس برای هر دو نوع حدود ۱۶۰ دلار است (حدود ۳ میلیون تومان)
  • دقت کنید برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. هیچ کلاسی هم نیاز نیست شرکت کنید
  • دقت کنید شما در این آزمون مردود نمی شوید بلکه نمره شما کم و زیاد می شود. حتی کسب نمره ۱ هم به معنای رد شدن شما نیست فقط باید ببینید که کشور مقصد شما چه نمره ای از شما می خواهد.
  • دقت کنید زمان برگزاری این آزمون را خودتان انتخاب می کنید (با مراجعه به سایت رسمی ش یا مراکز مجاز برگزار کننده )- معمولا هر ماه دو بار و فقط در شهرهای بزرگ ایران برگزار می شود. سعی کنید از ۳ ماه قبل رزرو کنید.
  • برای موفقیت در  آزمون فقط باید زبان عمومی تان را تقویت کنید و ۳-۴ ماه قبل از آن آزمون تکنیک هایش را تمرین کنید

کدام آزمون را انتخاب کنید؟

برای انتخاب بین آیلتس آکادمیک و جنرال باید چندین نکته را در نظر بگیرید.

آیلتس آکادمیک – این آزمون برای کسانی که قصد دارند تحصیلات عالی (مقطع ارشد به بالا) کسب کنند یا برای کسانی که مایل به گذراندن دوره های آموزشی در یک رشته حرفه ای مانند پزشکی یا مهندسی هستند مناسب خواهد بود. همانطور که از نام آن پیداست، این نسخه آمادگی متقاضیان برای تحصیلات دانشگاهی یا آموزش انگلیسی را ارزیابی می کند.

آیلتس جنرال- اگر قصد تحصیل، کار یا آموزش در یک کشور انگلیسی زبان دارید یا در حال مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان مانند استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلستان یا موارد دیگر هستید، باید به آزمون جنرال فکر کنید. داوطلبان آزمون آیلتس جنرال در مورد استفاده روزمره از زبان، با محتوا و سوالات متمرکز بر محیط کار و موقعیت های اجتماعی مورد آزمایش قرار می گیرند.

هر دو آزمون آکادمیک و جنرال شامل چهار بخش هستند: گوش کردن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن.

نکات کلی و مهم برای همه متقاضیان

lesson   آیلتس یا تافل را انتخاب کنم؟

lesson  آیلتس جنرال انتخاب کنم یا آکادمیک؟

lesson  آیلتس چیست؟ روش ثبت نام، مدت اعتبار ونکات اولیه

lesson  روش برگزاری و همه نکات مهم راجب بخشهای مختلف آزمون

lesson  روش محاسبه نمره آیلتس و نمره مورد نیاز شما

lesson  بهترین منابع آزمون 

lesson  روش برنامه ریزی برای خواندن

lesson  روش مطالعه و آمادگی در منزل

lesson  بهترین کلاس های آیلتس

lesson  کاربردی ترین واژگان آزمون

ترفندهای هر بخش از آزمون به تفکیک

lesson  ترفندهای اسپیکینگ

lesson  ترفندهای ریدینگ

lesson  ترفندهای رایتینگ

lesson  ترفندهای لیسنینگ

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست