در حال نوشتن مقاله انگلیسی

چگونه مقاله انگلیسی آنلاین بنویسیم؟ (ویژه مطالب آنلاین)

گاما

همه می توانند مقاله نویسی را انجام دهند، اما نوشتن یک مقاله جذاب و گیرا بسیار مشکل است چرا که برای انتخاب تک تک لغات باید فکر کنید و دقت لازم را به خرج دهید.

قطعا نوشتن مقاله به زبان مادری بسیار راحت تر از این است که بخواهیم مقاله ای به زبان دیگر بنویسیم؛ زبانی که شناخت بسیاری به آن نداریم. زبان انگلیسی پر کاربرد ترین زبان دنیا است. بنابراین اگر می خواهید مقاله شما در سطح جهانی خوانده شود، بهتر است آن را به زبان انگلیسی بنویسید.

بنابراین، پرسش های بسیاری در این زمینه مطرح می شود: چگونه مقاله ای انگلیسی بنویسیم؟ مقالات انگلیسی آنلاین چقدر بازدید کننده باید داشته باشند؟

بله، البته، چنان چه می خواهید به زبان مادری خود تولید محتوا کنید، میزان بازدید از مقاله شما محدود خواهد شد؛ ولی اگر مقاله ای انگلیسی بنویسید قطعا تعداد خوانندگان و بازدیدکنندگان آن افزایش خواهد یافت. چرا که یک مقاله انگلیسی در سر تا سر دنیا خوانده می شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

هیچ کدام از ما آنقدر صبور نیستیم که با خود همه جا روزنامه و کتاب ببریم؛ بنابراین بدون شک خواندن مقالات آنلاین انگلیسی بسیار راحت تر است و راحت با یک دستگاه الکترونیکی می توان به این مقالات دسترسی داشت. بیشتر مردم زمانی که وقت آزاد پیدا کنند، مقاله می خوانند و همین موضوع مزیت محسوب می شود.

سوالاتی که باید از خود بپرسید

قبل از این که بخواهیم در مورد نحوه نوشتن یک مقاله انگلیسی جذاب و برجسته صحبت کنیم، می بایست نکات اساسی و سوالات زیر را مطرح کنیم:

حالا به صورت خلاصه در مورد هر یک از این سوالات توضیحاتی ارائه می دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سوال ۱: مقاله چیست؟

مقاله نوشته ای است که برای عده کثیری نوشته می شود و مخاطبان بسیاری دارد. یک مقاله باید عناوین مهم و جذابی داشته باشد که توجه خوانندگان را جلب کند.

سوال ۲: چگونه باید مقاله نوشت؟

معمولا نوشتن یک مقاله خوب کاری زمان بر است ، چرا که نوشتن مقاله مستلزم تحقیقات و فعالیت های عملی بسیار زیادی است؛ فعالیت هایی نظیر مصاحبه، بازدید از یک مکان خاص و یا شرکت در مراسمات و اتفاقات مرتبط.

سعی کنید مقاله خود را با طرح یک سوال و یا موضوعی غیر منتظره آغاز کنید؛ چرا که با این کار قطعا توجه خوانند به مقاله شما جلب می شود.

اولین جمله و یا پاراگراف مقاله شما باید طوری نوشته شود که به پرسش های زیر پاسخ دهد:

۱- چه کسی؟

۲- چه چیزی؟

۳- چه زمانی؟

۴- کجا؟

۵- چرا؟

سوال ۳: فرمت مقاله چیست؟

هر نویسنده ای سبک و سیاق مخصوص به خود را دارد؛ ولیکن در کل نوشتن مقاله فرمت خاصی دارد که حتما باید رعایت شود :

۱- عنوان گیرا و جذاب

۲- نام نویسنده

۳- مقدمه

۴- پاراگراف توصیفی

۵- اطلاعات تکمیلی

۶- نتیجه گیری

مراحل نوشتن مقاله

۱- مخاطبان خود را هدف قرار دهید: جمعی از مخاطبان خود را مشخص کنید و برای آن ها تولید محتوا کنید. مقاله ای بنویسید که برای آن ها مناسب و مفید باشد.

۲- تحقیق کنید: در مورد مقاله مورد نظر خود تحقیق کنید؛ سعی کنید جزئیات و اطلاعات بیشتری پیدا کنید که دانش خواننده با خواندن مقاله شما افزایش پیدا کند. فراموش نکنید که تک تک لغاتی که در مقاله خود می نویسید تاثیر بسیار زیادی بر خوانندگان دارد و ممکن است تغییرات مهمی در زندگی آن ها ایجاد کند.

۳- هدف گذاری کنید: حتما باید در مورد مقاله ای که می نویسید ، دانش و اطلاعات کافی داشته باشید؛ باید هدف خود را از نوشتن چنین مقاله ای مشخص کنید.

۴- تنظیم کنید: مقاله خود را به شیوه ای منطقی تنظیم کنید؛ طوری که توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

به هنگام نوشتن مقاله این اشتباهات رایج را تکرار نکنید

۱- استفاده از نکات دستوری، علایم نگارشی و املای نادرست

۲- لغات مقاله شما باید عالی و بی نقص باشد.

۳- مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد.

۴- نظر خود را به شیوه ای دقیق و توصیفی بیان کنید.

۵- از زبان استاندارد استفاده نکنید.

۶- زبان مقاله نباید رسمی باشد.

۷- عنوان مقاله باید گیرا و آموزنده باشد.

۸- نباید در مورد نویسنده صحبت کنید.

۹- از تکرار دلایل مختلف خودداری کنید.

۱۰- از عنوانی که تنها برای خودتان جالب باشد، پرهیز کنید.

سوال ۴: مقاله در کجا منتشر خواهد شد؟

معمولا، مقالات نوشته شده در مجلات و روزنامه ها چاپ می شوند ، چرا که در این صورت مخاطبان بسیاری آن را می خوانند.

اهداف مقاله

زمانی که در مورد چگونگی نوشتن یک مقاله انگلیسی و یا نوشتن یک مقاله انگلیسی انلاین صحبت می کنید، اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که همه نوشته ها برای خود هدف و فرمت خاصی دارند. در این جا با تعدادی از اهدافی که یک مقاله باید دنبال کند آشنا خواهید شد.

۱- مقاله باید عناوین جدیدی داشته باشد.

۲- یک مقاله باید طوری نوشته شود که توجه افراد زیادی را جلب کند.

۳- مقاله باید اطلاعات کاملی در مورد موضوع مورد نظر ارائه دهد.

۴- مقاله باید روی پیشنهادات ، توصیه ها و حل مشکل تمرکز داشته باشد.

۵- مقاله باید طوری تنظیم شود که خواننده را تشویق به مطالعه کند.

۶- هر یک از مقالات باید جزئیات چندین داستان، موقعیت ، اشخاص، موضوعات روز، پیشرفت های تکنیکال و غیره را ارائه دهد .

راهکارهای موثر نوشتن مقاله انگلیسی

۱-از عنوانی آموزنده، کوتاه و مشخص استفاده کنید.

همیشه یک عنوان دقیق و آموزنده توجه خوانندگان را جلب می کند و قطعا با بازدید و خوانش بسیار زیادی رو به رو خواهد شد. یک عنوان جذاب و آموزنده همانند آئینه عمل می کند؛ در حقیقت ارزش مقاله را منعکس می کند.

عنوان مقاله نقش مقدمه مقاله را ایفا می کند؛ در حقیقت عنوان مقاله است که جلب توجه می کند. خوانندگان ابتدا با عنوان مقاله رو به رو می شوند و به محض خواندن آن تصمیم می گیرند که مقاله را بخوانند و یا از خواندن آن صرف نظر کنند؛ بنابراین حتما باید در انتخاب عنوان مقاله دقت کنید و عنوان مناسبی برگزینید.

۲-جزئیات واقعی و جذاب ارائه دهید.

یک مقاله جذاب و گیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد که من جمله می توان به جزئیات واقعی، تحقیقات انجام شده و مصاحبه های صورت گرفته اشاره کرد. در نتیجه همه نویسندگان می دانند پیش از آن که شروع به نوشتن مقاله خود کنند، حتما می بایست در مورد موضوع مورد نظر دانش و تجربه کافی را داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن جزئیات واقعی با خوانندگان روش بسیار خوبی است که قطعا میزان ترافیک مقاله شما را افزایش می دهد. با ارائه جزئیات دقیق خوانندگان متوجه می شوند که شما برای نوشتن مقاله زحمت بسیار زیادی کشیده اید و به اندازه کافی در مورد موضوع مطرح شده تحقیق کرده اید.

۳-از خوانندگان خود سوال بپرسید.

برای اینکه توجه خوانندگان را به مقاله خود جلب کنید حتما باید از آن ها سوال بپرسید. این کار حس کنجکاوی خوانندگان را بر می انگیزاند و در نتیجه مقاله را تا انتها می خوانند.

این نوع سوال پرسیدن متفاوت است؛ یعنی سوال می پرسید و پاسخس دریافت نمی کنید. در این صورت مقاله شما هم چون رابطه ای دو طرفه عمل می کند. به عبارت دیگر این خود شما هستید که سوالی مطرح می کنید و به آن پاسخ هم می دهید. ما انسان ها سعی می کنیم برای هر پرسشی ، پاسخ و یا راه حل های مناسبی ارائه دهیم. بنابراین فراموش نکنید که همه خواننده های در مقاله شما به دنبال راه حل و یا پاسخی مناسب می گردند.

بنابراین، سعی کنید هر سوالی را که با خوانندگان خود در میان می گذارید حتما برای آن پاسخ های متنوع و راه حل های مناسبی هم ارائه دهید.

۴-روی گرامر تمرکز کنید.

به هنگام نوشتن مقاله خود حتما باید گرامر را رعایت کنید ؛ چرا که گرامر عنصر بسیار مهمی است و نقش بسزایی در جذاب بودن مقاله شما ایفا می کند. مسلما نوشتن مقاله و تولید محتوا به زبان فارسی کار چندان مشکلی نیست، در حالی که نوشتن یک مقاله انگلیسی برای فارسی زبانان چالش بسیار بزرگی محسوب می شود.

فراموش نکنید که محتوای شما باید به صورت اول شخص و یا دوم شخص نوشته شود. در این صورت افرادی که مقاله شما را می خوانند اینطور فکر می کنند که در حال تعامل با شخص دیگری هستند و به همین دلیل بین شما و مخاطب تان رابطه ای برقرار می شود.

حال اگر گمان می کنید که آشنایی لازم با گرامر زبان انگلیسی و مقاله نویسی را ندارید، اصلا نگرانی به خود راه ندهید و سریع دست به کار شوید . مراکز آموزشی و کلاس های آنلاین بسیار زیادی وجود دارد که همگی به شما کمک می کنند تا مهارت مقاله نویسی و گرامر خود را تقویت کنید.

۵-در مقاله خود حتما از علایم نگارشی استفاده کنید.

استفاده از علایم نگارشی جذاب در شروع مقاله موضوع بسیار مهمی است که قطعا توجه خوانندگان را جلب می کند. مثلا فرض کنید که می خواهید مقاله ای در مورد سفر بنویسید . شیوه ای که هلن کلر در مقاله خود از آن استفاده کرده است، روش خوبی محسوب می شود:

” زندگی یا ماجرایی جسورانه است و یا اصلا چیز خاصی نیست .”

به خوانندگان خود بگویید که صحنه های مختلف را تصور کنند و اطلاعات کامل و جامعی در مورد موضوعی که انتخاب کرده اید به آن ها ارائه دهید. با این کار آن ها می توانند در این سفر شما را همراهی کنند. در مقاله نویسی ارائه تصویری روشن و واضح از موضوع فاکتور مهمی محسوب می شود.

۶-محتوایی منحصر به فرد و خاص تولید کنید.

عنوانی جذاب انتخاب و دو پاراگراف هم در موردش صحبت کرده اید. حالا بعد از این باید چه کاری کرد؟

حال باید با ادامه مقاله خود خواننده را تشویق و ترغیب به ادامه دادن کنید. بنابراین باید توضیحاتی خاص و منحصر به فرد داشته باشید؛ توضیحاتی که خوانندگان تان چیزی در موردش نشنیده باشند . این موضوع سبب می شود تا محتوایی خاص و جذاب تولید کنید؛ محتوایی که برای طیف وسیعی از خوانندگان جذاب و گیرا باشد.

۷-به طور مستقیم صحبت کنید.

نوشتن مقاله یعنی صحبت کردن با خوانندگان و مخاطبان. همیشه سعی کنید در مقاله خود با خوانندگان تان تعامل لازم را داشته باشید. از واژه “تو” استفاده کنید؛ با این کلمه مخاطبان متوجه می شوند که مستقیما با آن ها صحبت می کنید. در مقاله خود اصلا از کلمات نامفهوم و مبهم استفاده نکنید، به صورت مشخص و مستقیم با مخاطبان خود سخن بگویید. با این کار آن ها فکر می کنند که با بهترین دوست خود در حال گفتگو هستند.

۸-از خوانندگان خود بخواهید که تصور کنند.

خواندن به ما کمک می کند تا با ایده ها و افکار جدید آشنا شویم. خواندن مداوم و پی در پی ذهن را تحریک می کند و خلاقیت شما را افزایش می دهد. بنابراین هر زمان که مقاله ای می نویسید از خوانندگان خود بخواهید که موقعیت ذکر شده را تصور کنند؛ این کار به آن ها کمک می کند تا هدف از تولید چنین محتوایی را بهتر و دقیق تر درک کنند. قطعا خوانندگان مقاله شما را با اهداف گوناگونی مطالعه می کنند؛ مثلا پیدا کردن راه حلی مناسب، سرگرم شدن و یا کسب اطلاعات. پس مخاطبان خود را ناامید نکنید و با جزئیات کامل و دقیق مقاله خود را ادامه دهید.

۹-در مورد اهمیت مقاله خود صحبت کنید.

پیشتر در مورد چگونگی مقاله نویسی به زبان انگلیسی صحبت کرده اید. حال وقت آن رسیده است که مخاطبان خود را از اهمیت مقاله ای که پیش رویشان قرار دارد، مطلع کنید. افرادی که در اینترنت مقاله های مختلفی می خوانند قطعا این سوال را از خود می پرسند: این مقاله به من چه چیزی می آموزد؟

حال شما به عنوان یک نویسنده باید موارد زیر را برای خوانندگان خود روشن کنید:

۱- مقاله شما چه مزایایی دارد؟

۲- چرا خوانندگان باید مقاله شما را بخوانند ؟

۳-این مقاله مشکلات خوانندگان را چطور برطرف می کند؟

مقاله خود را ویرایش کنید؛ بنویسید و بازنویسی کنید.

آخرین، مهم ترین و سخت ترین قسمت مقاله نویسی ویرایش آن است. هرکسی می تواند محتوا تولید کند، ولیکن ویرایش محتوای خودتان کاری بسیار مشکل و چالش برانگیز است. معمولا کار تولید محتوا دو یا سه روز به طول می انجامد، بعد از آن یک روز به خودتان استراحت بدهید، و سپس برگردید و محتوای خود را بازخوانی و ویرایش کنید. این فاصله زمانی سبب می شود تا بین شما و محتوایی که تولید کرده اید فاصله بیفتد. زمانی که مجددا متن خود را می خوانید، فکر می کنید برایتان جدید است و همین موضوع به شما کمک می کند که ایرادات متن خود را پیدا کنید.

۱۰-نتیجه گیری تاثیر گذار

قسمت پایانی هر مقاله هم درست مانند قسمت آغازین آن بسیار مهم است. همیشه به خاطر داشته باشید که نتیجه گیری شما باید برای خواننده امیدوار کننده باشد. همیشه سعی کنید در قسمت پایانی مقاله خود مهم ترین نکات را تکرار کنید. به سوالات احتمالی پاسخ دهید. ارتباط برقرار کنید. به خوانندگان خود امید دهید و در آخر نکات بسیار مهمی ارائه دهید.

۱۱-فضای خالی

اگر مقاله شما به اندازه کافی جذاب و جالب باشد مخاطب به طور کامل و همان لحظه آن را می خواند. اگر میخواهید مقاله ای طولانی بنویسید، حتما در بین پاراگراف ها از فضای خالی استفاده کنید. مخاطب با خواندن مقاله ای طولانی و پر از نوشته زود خسته می شود ولی گذاشتن فضای خالی از بروز این خستگی جلوگیری می کند و به چشم ها و ذهن استراحت می دهد. بعد از خواندن هر پاراگراف به استراحت نیاز دارید.

۱۲-قسمت های مهم را مشخص کنید.

مشخص کردن قسمت های مهم به خوانندگان کمک می کند تا ذهنیتی کلی در مورد موضوع مقاله پیدا کنند. می توانید قسمت های مهم مقاله را با علایم نگارشی مشخص کنید، یا آن ها را بولد کنید و یا به صورتی متفاوت آن را بنویسید. در انتخاب تک تک لغات دقت کنید چرا که این لغات به هم متصل اند و به هم مربوط می شوند.

۱۳-مقدمه ای گیرا و جذاب

برای مقاله نویسی داشتن مقدمه ای گیرا و جذاب امر بسیار مهمی محسوب می شود. علاوه بر این ها، تمام مقالات آنلاین انگلیسی باید از استراتژی های سئو پیروی کنند. باید با اولین پاراگراف خود خوانندگان را جذب کنید تا برای ادامه مطلب تحریک شوند.

حتما موارد زیر را دانلود کنید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست