در حال بازی و یادگیری

دانلود بازی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی (9 تا از بهترین ها)

گاما

بازی های ویدیویی به عنوان یکی از ابزار سرگرمی شناخته می شوند. با گذشت زمان، آنها به راه‌ های مفیدی برای یادگیری مهارت ‌های جدید مثل زبان، هماهنگی، و ریاضیات و غیره تبدیل شده‌ اند. توسعه دهندگان از بازی های ویدیویی برای کمک به دانش آموزان در یادگیری زبان انگلیسی در سطوح مختلف در حین سرگرمی یا دورهمی ها استفاده کرده اند.

بازی های ویدیویی فضای هیجان انگیزی به وجود می‌ آورند و به شما کمک می کنند تا مفاهیم انگلیسی که در حال یادگیریشان هستید را به خاطر بسپارید. این بازی ها به علاوه راهی برای بالا بردن زمان مطالعه بدون فشار یا خستگی محیط یادگیری است. شما می‌ توانید بازی ‌های ویدیویی را در هر زمان و هر مکان انجام بدهید و بدون نیاز به حضور در کلاس زبان؛ یادشان بگیرید.

چرا از بازی های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

بازی های ویدیویی مفاهیم انگلیسی را در تمام سطوح پوشش می دهند. شما چه مبتدی، چه در سطح متوسط ​​و چه پیشرفته باشید، یک بازی ویدیویی متناسب با نیازهای تان برای یادگیری پیدا خواهید کرد. همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی های ویدیویی نیازی به معلم ندارید.

بازی های ویدیویی تعاملی و محیط عالی برای یادگیری هر مفهومی هستند. ایده برنده شدن و رفتن به مراحل بالاتر، هیجانی که برای ادامه یادگیری نیاز دارید را برای تان فراهم می کند. همچنین حافظه شما را هم تقویت خواهد کرد.

این بازی ها مثل یک محیط طبیعی طراحی شده اند که در آن از زبان انگلیسی استفاده می کنید. شما می توانید پاسخ های خاصی را برای شرایط مشابه انتخاب کنید. خلاقیت تان را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا از زبان در زندگی واقعی بهتر استفاده کنید.

در کنار این مطلب دانلود کنید: 15 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان

بازی های ویدیویی به شما امکان می دهد تا زبان انگلیسی را با سرعت خودتان یاد بگیرید. البته این مورد بستگی به ساعت هایی دارد که برای تمرین و بازی اختصاص می دهید. این روش، رویکردی عالی برای کاهش فشار ناشی از یادگیری مفاهیم جدید است. بازی ها به شما امکان می دهد که جلسات آموزشی تان را با برنامه روزانه خودتان تطبیق بدهید.

شما می توانید بازی ای را انتخاب کنید که نیاز های یادگیری شما را برطرف کند. به طور مثال اگر عاشق مسابقه هستید، بازی هایی وجود دارند که به صورت مسابقه ای طراحی شده اند. اگر عاشق شنا یا جنگل هستید، با مدل بازی مناسب علاقه خودتان وجود دارد. به این ترتیب یادگیری برای تان جذاب و آرامش بخش تر می شود.

بهترین بازی های ویدیویی یادگیری زبان انگلیسی

1-بازی لینگوگیم (گروه آموزشی بهنیا)

بازی لینگوگیم

یکی از بهترین برنامه های یادگیری زبان با بازی است که توسط پارسی زبانان عزیز ساخته شده است. اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی و رقابت فردی و گروهی در ایران می باشد. که از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش میدهد. دارای لیست لغات، داستان انگلیسی، حدس کلمات، بیش از 5000 مرحله بازی، قابلیت بازی بصورت دو نفره و چت روم و … که امتیاز بالایی هم توسط کاربران کسب کرده است.

2-بازی درخت انگلیسی (از گروه پاییزان)

بازی درخت انگلیسی

یک بازی فارسی و عالی دیگر که فقط برای اندروید موجود است، بازی درخت انگلیسی می باشد که ضمن دارا بودن تمام شیرینی های یک بازی کلمات به شما این امکان را می دهد تا از وقت خود بطور مفید استفاده کنید.

با این اپ جذاب هم می توانید بازی کنید و سرگرم شوید هم کلمات جدید انگلیسی یاد بگیرید. با دانلود رایگان این بازی از اوقات فراغت خود بهتر استفاده کنید. درخت انگلیسی نه شبیه برنامه های آموزشی حوصله سر بر است و نه مثل بازی های دیگر تنها هدفش سرگرمی است.

کلیت این بازی این است که درخت انگلیسی خودتان را در این بازی پروش دهید و از کاشتن یک درخت تا پرورش یک درخت تنومند از بازی کردن لذت ببرید.

اگر دنبال نرم افزارهای خودآموز هستید این مطلب را بخوانید: ۵تا از بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی اندروید و کامپیوتر

3-بازی Learn and play English words

بازی Learn and play English words

یکی از بهترین بازی های موجود برای تقویت زبان انگلیسی با تاکید بر یادگیری واژگان می باشد. امتیاز بالایی در گوگل پلی کسب کرده است و عمدتا سطح مبتدی را پوشش می دهد. کلا رایگان است اما بخش‌هایی از برنامه غیررایگان می باشد.

با استفاده از این برنامه لغات ساده و کاربردی را در ابتدا یاد بگیرید و در بخش‌های دیگر از خود تست بگیرید. در بخش Learn لازم است به ترتیب مراحل مختلف حروف، اسم‌ها، صفت‌ها و فعل‌ها را یاد بگیرید. در قسمت‌های Choose The Right Word و Choose The Right Picture، برای تست لغات و کلمات کاربردی لازم است، کلمه‌ی مربوط به عکس را تشخیص دهید یا عکس مناسب به کلمه را از میان چند تصویر مختلف تشخیص دهید.

4-بابل Bubbles

بابل Bubbles

اگر می خواهید جملات تان را کامل کنید، Bubbles بازی ویدئویی مناسب شماست. این بازی یک فعالیت را نمایش می دهد. کار شما اینست که آن را با استفاده از کلمات داخل حباب توصیف کنید. همینطور که کلمات را در حباب انتخاب می کنید، حجم بالون کم می شود. این به شما اجازه می دهد تا به مرحله بعدی بروید.

Bubbles رابط کاربری آسان و طرح جالبی دارد. شما می توانید یک دسته حباب را برای ترکاندن انتخاب کنید. این یکی از جالب ترین بازی های ویدیویی یادگیری زبان انگلیسی است.

حتما این 100 درس رایگان مکالمات روزمره را دانلود کنید

5-بیست و یک روز21 Days

بیست و یک روز21 Days

این بازی ویدیویی به شما این امکان را می دهد که در 21 روز انگلیسی یاد بگیرید . این موضوع مبتنی بر موضوع پناهندگان است، موضوعی که امروزه واقعا رایج است. شما آنچه که آن ها هر روز از سر می گذرانند، را تجربه خواهید کرد. به طور مثال شما ممکن است یک پناهنده سوری باشید که در تلاش برای یافتن غذا هستید. این بازی از ساختار های جملات ساده و طرح واقعی استفاده می کند.

6-بازی Pictionary

بازی Pictionary

شاید بیشتر شما با این بازی آشنا باشید. Pictionary یک بازی نقاشی است. شما از ماشین های بازی رومیزی برای ایجاد تصویر استفاده می کنید و شخص دیگر باید حدس بزند که چیست.

البته شما باید مفصل توضیح بدهید. اگر می ‌خواهید این بازی را در کلاس درس بازی کنید، تخته سیاه ابزار لازم است. یک ستون برای ثبت امتیاز بسازید.

کلاس را به دو تیم تقسیم کنید. بازیکنان هر تیم یکی یکی جلو می آیند و تصویری را مطابق با آنچه در کارت ذکر شده است، می کشند. فقط با نقاشی است که هم تیمی ها می توانند کلمات را حدس بزنند. برای هر کلمه درست، هر بازیکن تیم امتیاز می گیرد. اولین تیمی که 10 امتیاز کسب کند، تیم برنده خواهد بود!

حتما بخوانید: ۲۵۰ تا از کاربردی ترین اختصارات در انگلیسی مدرن

7-بازی Charades

بازی Charades

این بازی کاملا شبیه Pictionary است؛ اما به جای کشیدن تصویر، بازیکن تیم باید کاری انجام بدهد! این بازی واقعا سرگرم کننده است.

برای شروع، افعال ساده را به انگلیسی یادداشت کنید. هم تیمی ها باید کلمه را در زبان دوم و با توجه به عمل بازیکن حدس بزنند. زمان تخمینی 3 دقیقه برای هر نوبت است. برای هر کلمه صحیح ، تیم یک امتیاز دریافت می کند. تیمی که 10 امتیاز اول را کسب کند برنده خواهد شد.

8-بازی واژگان تابو Taboo words

بازی واژگان تابو Taboo words

اگر می خواهید زبان آموزان شما مترادف ها و توصیف ها را با سرعت خوبی یاد بگیرند، این بازی به آن ها کمک خواهد کرد.

دو تیم در کلاس تشکیل دهید. حالا یک بازیکن تیم از هر دو تیم روی “صندلی داغ” می نشیند. یک زبان آموز پشت به دیگری کنار صندلی داغ می ایستد و یک تکه کاغذ که روی آن کلمه نوشته شده است را در دست می گیرد. قسمت سرگرم کننده این است که زبان آموز روی صندلی داغ نمی داند چه چیزی روی کاغذ نوشته شده است!

راهنمایی هم مجاز نیست و زبان آموز تحت هیچ شرایطی نمی تواند کلمه را به زبان بیاورد! آن ها باید کلمه را حدس بزنند.

حتما دانلود کنید: بهترین آهنگ های آموزش زبان انگلیسی

9-بازی Letter scramble (جدید و پرطرفدار)

بازی Letter scramble

این یکی از سنتی و قدیمی ترین بازی های رومیزی یادگیری زبان است. Scramble را تقریبا همه دوست دارند. این بازی باکیفیت همزمان مهارت های حافظه و دایره لغات شما را تقویت می کند.

اما سختی کار در این جا است که وقتی در کلاس هستید، حروف را بدون نظم خاصی روی تخته بریزید. به زبان ‌آموزان اجازه بدهید تا کلمات را در مدت زمان 1 دقیقه مرتب کنند. زبان آموزی که بیشترین کلمات را در کم ترین زمان درست کند؛ در نهایت برنده خواهد شد.

6 دلیلی که ثابت می کند بازی می تواند به تقویت زبان انگلیسی شما کمک کند

1-بازی باعث ایجاد انگیزه می شود

انگیزه یکی از قوی ترین عوامل در یادگیری زبان است. معمولا بیشتر افرادی که به سطح بالایی از موفقیت دست می یابند، انگیزه بسیار قوی دارند.

این بخشی از زیبایی استفاده از بازی برای تقویت مهارت های زبانی شما است. اگر برای انجام یک بازی نیاز به درک و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی دارید، به شما انگیزه می دهد تا پیشرفت کنید . شما انگلیسی یاد نمی گیرید فقط به این خاطر که مجبورید بلکه دارید آن را تقویت می کنید؛ زیرا می خواهید از بازی لذت بیشتری ببرید. این یک دلیل بسیار قوی برای بهتر شدن زبان انگلیسی است!

2- بازی بخشی از زندگی روزمره شماست

افرادی که عاشق بازی های آنلاین هستند معمولا آن ها را بازی می کنند. اگر بازی بخشی از روال شما است، پس تقویت زبان انگلیسی می تواند بخشی از زندگی روزمره تان شود.

مزیت اصلی این کار این است که خیلی زود می توانید ساعت های زیادی تمرین زبان انگلیسی داشته باشید. فیلیدا شلکنز، مشاور زبان می‌گوید زمانی که او در مورد یادگیری زبان در استرالیا تحقیق می ‌کرد، این طور به نظر می آمد که رسیدن به استاندارد انگلیسی مورد نیاز برای انجام یک کار اداری در یک اداره، 1765 ساعت طول می‌کشد.

پس هر چه ساعت ‌های بیشتری را به خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی در حین بازی صرف کنید، مسلما سریع‌ تر راه می افتید. از طرفی هم واقعا به سختی متوجه گذر ساعت ها خواهید شد!

3- اشتباهات خیلی مهم نخواهند بود!

اگر هنگام بازی با بازیکنان دیگر ارتباط برقرار کنید، هیچ کس انتظار ندارد انگلیسی تان کامل باشد. انگلیسی مورد استفاده در محیط‌ های بازی ‌های ویدیویی خیلی غیر رسمی است و تعداد کمی از افراد به اشتباهات املایی یا دستوری اهمیت می ‌دهند. شما از انگلیسی برای برقراری ارتباط و همکاری استفاده می کنید، نه برای قبولی در یک امتحان. به همین دلیل ، استفاده از زبان انگلیسی در محیط های بازی یک روش عالی برای افزایش اعتماد به نفس شما است. مردم بیشتر به این توجه دارند که چه قدر خوب بازی می کنید، نه این که مهارت های زبانی تان در چه حد عالی است.

گرامر زبان را یک بار برای همیشه یاد بگیرید: آموزش کامل گرامر به زبان ساده با 4 جزوه PDF

4- تکرار برای حافظه تان عالی است

وقتی بازی ‌های آنلاین خاصی را انجام می ‌دهید، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات و عبارات مشابه را بارها و بارها استفاده می‌ کنید. برخی از این ها ممکن است عبارات و اصطلاحات عامیانه گیمر ها باشند مثلاBRB (Be right back: الان بر می گردم)،GG (Good game: بازی خوبی بود) یا OTW (On the way: در راه ). موارد دیگر ممکن است آیتم هایی در بازی مثل Shovel‌ (بیل) یا Shield (سپر) باشند.

شاید از قبل بدانید که تکرار یک تکنیک ارزشمند برای فراگیری زبان است. بنابراین از استفاده از همان کلمات و عبارات مفید در هنگام بازی بهره ببرید. هر چه بیشتر از آن ها استفاده کنید، به خاطر سپردن شان آسان تر خواهد بود.

5- بازی ها؛ محیط های جذابی هستند

بسیاری از بازی‌ های ویدیویی واقعا محیط ‌های جذابی هستند. اغلب آن ها “دنیای” مجازی خودشان را دارند که در آن بازیکنان با یکدیگر تعامل دارند. برای بْرد باید یاد بگیرید که چه طور دستورالعمل ها را به زبان انگلیسی درک کنید، با دیگران از طریق متن یا صدا ارتباط برقرار کنید و به اطلاعات جدید واکنش سریع نشان دهید.

یادگیری با بازی کمک تان می کند تا به طور غریزی انگلیسی را یاد بگیرید و بفهمید. وقتی زمانی برای توقف و اجرای عبارات از طریق یک مترجم آنلاین وجود ندارد ، زودتر هم روی درک دیگران و هم روی صحبت با آن ها تسلط پیدا خواهید کرد.

6- بازی های مختلف می تواند به تقویت مهارت های مختلف کمک کند

وقتی صحبت از بهبود زبان انگلیسی می شود، برخی از بازی ها بهتر از بقیه هستند. به طور مثال اگر از طرفداران بازی های تیراندازی اول شخص هستید، احتمالا نیازی به استفاده از زبان انگلیسی برای بازی ندارید. از سوی دیگر، اگر دوست دارید بازی های چند نفره آنلاین یا MMO را انجام بدهید، باید با سایر بازیکنان با استفاده از متن یا صدا تعامل داشته باشید . به همین دلیل است که این بازی ها برای تقویت مهارت های شنیداری، صحبت کردن، خواندن و نوشتن شما عالی هستند.

حتما دانلود کنید: 10 فیلم کوتاه انگلیسی برای یادگیری زبان (و روش استفاده)

با این حال، یادتان باشد که فقط بازی های ویدیویی نیستند که می توانند زبان انگلیسی شما را بهبود بخشند. شما می توانید انواع بازی ها را روی گوشی هوشمند یا تبلت تان دانلود کنید که بسیاری از آن ها برای یادگیری زبان عالی هستند . به طور مثال اگر می خواهید دایره لغات تان را بهبود ببخشید،

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست