یادگیری زبان با آهنگ

40 بهترین آهنگ و موزیک ویدیو انگلیسی تقویت زبان+ ترجمه و متن

گاما

در ادامه آموزش های کاربردی زبان انگلیسی، در این مطلب سعی می کنیم بیش از ۳۰ آهنگ انگلیسی که برای یادگیری یا تقویت زبان موثر هستند را برای دانلود در اختیار شما قرار دهیم. در کنار این موسیقی ها، lyrics یا transcript یا متن آنها هم قرار داده شده است و تقریبا همه آنها دارای معنی فارسی هستند. هم آهنگ های جدید و هم آهنگ های معروف از محبوب ترین خواننده های انگلیسی زبان در این فایل با حجم فشرده شده وجود دارد و تقریبا همه آهنگ های با ترجمه در سایت های فارسی را در خود دارد.

روش استفاده

اگر زبان آموز هستید و قصد دارید از این آهنگ ها حداکثر بهره را ببرید، می توانید آنها را به عنوان آهنگ بک گراند یا پس زمینه در خانه، ماشین و محل کار پخش کنید. این کار خود بخود باعث یادگیری می شود. اگر بار اول و دوم به متن آنها هم نگاه کنید هیچ مشکلی نیست ولی دفعات بعدی سعی کنید بدون متن آنها را متوجه شوید و همراه خواننده، با صدای بلند همخوانی کنید. دقت کنید که این آهنگ ها جزو معروف ترین و بهترین آهنگ های تاریخ ایالات متحده و بریتانیا هستند. قول می دهم که عاشقان شوید!

1-متن آهنگ دوست شماست!

مانند استفاده از زیرنویس هنگام تماشای برنامه های تلویزیونی یا فیلم های خارجی ، متن آهنگ به شما در یادگیری زبان با موسیقی کمک می کند. شما معمولاً با جستجوی نام آهنگ یا بررسی وب سایت هنرمند مربوطه می توانید اشعار و متن آهنگهای وی را پیدا کنید. حال اگر هنگام گوش دادن به موسیقی، متن را هم دنبال کنید، از اینکه چقدر از کلماتش را قبلا بلد بوده اید شگفت زده خواهید شد. البته دقت کنید که با آهنگ هایی شروع کنید که از واژگان ساده استفاده می کنند و درک آنها آسان تر است.

2-به همراه آهنگ بخوانید

بعد از اینکه آهنگ را گوش داده و اشعار آن را چند بار مرور کردید، همراه آن بخوانید! و پس از مدتی هنگام خواندن آهنگ دیگر به متن آن نگاه نکنید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مطالعه محققان دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند شواهدی یافت که آواز خواندن می تواند به تسهیل یادگیری زبان کمک کند. شصت بزرگسال در این مطالعه شرکت کردند که شامل 15 دقیقه گوش دادن به عبارات مجارستانی و سپس تکرار عبارات به طور معمول یا از طریق آهنگ بود. پس از اتمام پروژه، محققان دریافتند کسانی که از آواز برای حفظ کلمات استفاده کرده بودند نمره بالاتری نسبت به دیگران کسب کرده بودند.

حتما این 100 درس را دانلود کنید (100 درس رایگان انگلیسی)

3-این نکات را رعایت کنید

  • گوش دادن به موسیقی با زبان مورد نظر: گوش دادن به آهنگ‌ها و موسیقی‌هایی که به زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید خوانده شده‌اند، می‌تواند به شنیدن و فهم اصطلاحات و لهجه‌های مختلف کمک کند.
  • مطالعه متن و شنیدن همزمان: هنگامی که موسیقی را گوش می‌دهید، متن آن را همزمان با آهنگ بخوانید. این کار می‌تواند به بهبود مهارت‌های خواندن و شنیداری کمک کند.
  • آهنگ‌های با تکرار: انتخاب آهنگ‌هایی که دارای تکرار متن یا عبارات هستند، می‌تواند به یادگیری و حفظ لغات و عبارات جدید کمک کند.
  • تسلط بر تلفظ: تلاش کنید تا به تلفظ صحیح کلمات در آهنگ‌ها توجه کنید و آن‌ها را تکرار کنید. این می‌تواند به بهبود تلفظ واژگان شما کمک کند.
  • تفسیر معانی: سعی کنید مفهوم و معنای آهنگ را درک کنید و از دیکشنری یا منابع دیگر برای معانی نامشخص استفاده کنید.
  • آهنگ‌های آموزشی: برخی از آهنگ‌ها و موسیقی‌ها به طور خاص برای یادگیری زبان طراحی شده‌اند و می‌توانند به شما در یادگیری لغات و عبارات کمک کنند.

کاربران عزیز دقت کنید با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی، انتخاب موسیقی‌ها و آهنگ‌هایی که با زبان و فرهنگی که می‌خواهید یاد بگیرید مرتبط هستند، می‌تواند بسیار موثرتر باشد.

ابتدا دانلود 30 آهنگ برتر با متن و ترجمه برای تقویت یادگیری زبان

دقت کنید این اهنگ ها همه متن یا اصطلاحات transcript یا همان lyrics را دارند اما اگر هر جایی از یک اهنگ خوشتون اومد و خواستین متنش رو پیدا کنید کافیه توی گوگل اسم اهنگ رو بزنید و دنباله ش کلمه lyrics رو تایپ کنید. مثلا اگه اسم آهنگ songlove هست، سرچ کنید songlove lyrics همین!

download  دانلود ۳۰ آهنگ برتر با ترجمه و متن (125مگابایت-کیفیت عالی)

آهنگ ها با متن و ترجمه هستند و از محبوب ترین موسیقی های انگلیسی زبان گلچین شده اند و فکر نمیکنم اهنگی خارج از این مجموعه در اینترنت فارسی پیدا کنید ضمنا هر گونه سوالی در زمینه یادگیری صوتی زبان انگلیسی دارید در بخش نظرات با چرب زبان مطرح فرمایید.

ضمنا اگر آهنگ تصویری با زیرنویس و ترجمه می خواهید: 20 آهنگ انگلیسی تصویر با ترجمه به صورت زیرنویس

حالا تماشا و دانلود موزیک ویدیوهای جذاب انگلیسی برای تقویت زبان

موزیک ویدیو اول

موزیک ویدیو دوم

موزیک ویدیو سوم

موزیک ویدیو چهارم

موزیک ویدیو پنجم

موزیک ویدیو ششم

موزیک ویدیو هفتم

موزیک ویدیو هشتم

موزیک ویدیو نهم

موزیک ویدیو دهم

موزیک ویدیو یازدهم

موزیک ویدیو دوازدهم

دانلود رایگان منابع کاربردی زبان انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

32 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست