لغات زبان

15 روش افزایش دایره لغات انگلیسی (با سرعت نور)

گاما

یادگیری زبان انگلیسی همیشه به معنای نشستن سر کلاس و خواندن گرامر سخت و پیچیده انگلیسی نیست. در حقیقت خیلی از اساتید و مدرسان زبان انگلیسی به شما توصیه می کنند که اگر می خواهید مهارت انگلیسی تان را افزایش بدهید فقط به کلاس درس اکتفا نکنید و خارج از محیط آموزشگاه هم به تمرین بپردازید. راههای مختلفی برای بهبود سطح زبان انگلیسی شما وجود دارد که اتفاقا خیلی از آنها سرگرم کننده و جالب هم هستند.

اگر دلتان می خواهد دایره لغات انگلیسی تان را گسترده تر کنید و کلمات بیشتری یاد بگیرید، لازم نیست حتما یک جا بنشیند و دیکشنری به دست، شروع به حفظ کلمه ها کنید! روش های خلاقانه و بهتری هم برای رسیدن به این هدف وجود دارد. داشتن یک دایره لغات وسیع یکی از بهترین و ساده ترین راهها برای بالا بردن کیفیت و تاثیر مهارت نوشتاری شماست. هر چه کلمات بیشتری بلد باشید می توانید مترادف های بهتر و زیباتری موقع نوشتن متن انگلیسی استفاده کنید. اما چطور دایره لغات انگلیسی مان را بیشتر کنیم؟ اگر دوست دارید به جواب این سوال برسید و راحت و بی دردسر کلی کلمه جدید انگلیسی یاد بگیرید با ما همراه باشید!

15 تا از بهترین روش ها برای افزایش دایره لغات انگلیسی

ما اینجا لیستی از بهترین روشها را در اختیارتان می گذاریم که به شما کمک می کنند واژگان و کلمات زبان انگلیسی را خیلی بیشتر و بهتر یاد بگیرید:

1- تا جایی که می توانید بخوانید

خواندن کتابها و متن های انگلیسی یکی از بهترین راهها برای یادگیری کلمات جدید است. خواندن، فرصت یادگیری بیشتری برای شما فراهم می کند و دایره واژگانتان را وسیع می سازد. وقتی متنی را می خوانید، واژگان مرتبط به هم را در آن می بینید و یاد می گیرید که درباره آن موضوع از چه کلماتی می توان استفاده کرد. علاوه بر این، پرکاربردترین و مفیدترین واژه ها را می آموزید و می توانید بعدها خودتان هم از آنها استفاده کنید. حتما این وبسایت را روزانه مطالعه کنید و کلمات جدیدی که می بینید یادداشت کنید، یکی از بهترین سایت ها که کلماتش در بسیاری از آزمونهای زبان تکرار می شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

2- دنبال کلمات جدید بگردید

اگر می خواهید دایره لغات انگلیسی تان روز به روز وسیع تر شود باید هر روز کلمات جدیدتری یاد بگیرید. پس دنبال کلمات جدید بگردید و معنایشان را یاد بگیرید. نیازی نیست جایی بروید، ماهها وقت گذاشته ایم و همه واژگان کاربردی را در اینجا می توانید ببینید و دانلود نمایید.

3- کلمات جدید را در دفترچه یادداشتتان بنویسید

یک دفترچه یادداشت برای خودتان تهیه کنید و هر کلمه جدیدی که یاد می گیرید را در آن بنویسید. شما باید هر روز این کلمات را مرور کنید تا از یادتان نروند.

4- صحبت کنید

از واژگان و کلمات جدیدی که یاد گرفته اید در مکالمات انگلیسی تان استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند گفتگوهایتان را متفاوت تر و پیشرفته تر کنید. وقتی به این کار عادت کردید، به تدریج متوجه می شوید که چقدر صحبت کردنتان به انگلیسی روان شده و چه کلمات خوبی استفاده می کنید.

5- یک دیکشنری دو زبانه خوب تهیه کنید

دیکشنری به شما کمک می کند تا معنی کلماتی که برایتان مبهم و ناشناخته است را پیدا کنید. وقتی دنبال کلمات جدید می گردید تا یادشان بگیرید یا وقتی با دیگران به انگلیسی گفتگو می کنید، به احتمال زیاد به کلماتی برمیخورید که ممکن است نتوانید معنایشان را حدس بزنید یا بفهمید. اینجاست که دیکشنری به کمکتان می آید. بهترین دیکشنری ها در اینجا

6- بازی کنید

یادگیری فقط از طریق کتاب خواندن رخ نمی دهد، شما می توانید حین بازی کردن هم چیزهای جدیدی یاد بگیرید. بازی های رومیزی مثل unscramble (چینش درست حروف برای پیدا کردن کلمه) و همینطور حل انواع مختلف پازل به شما کمک می کند تا کلمات جدیدی یاد بگیرید. بهترین بازیهای کلمات برای یادگیری انگلیسی در اینجا

7- اصطلاحات و عبارات انگلیسی جدید بخوانید

اصطلاحات (Idioms) در زبان انگلیسی اهمیت خیلی زیادی دارند، چون به شما امکان می دهند تا موقع حرف زدن یا نوشتن، منظورتان را به شکلی منحصر به فرد و جالب انتقال بدهید. مثلا اگر به جای “You’re correct” (درست میگی) بگویید “You hit the nail on the head” (زدی تو خال!)، جمله تان جذابتر می شود و به بقیه هم نشان می دهید که چقدر مهارت انگلیسی تان پیشرفت کرده است.

استفاده از اصطلاحات و عبارت های جالب انگلیسی نه تنها دایره لغات شما را افزایش می دهد، بلکه روش سرگرم کننده ای هم به حساب می آید و می تواند حس شوخ طبعی شما را هم نشان بدهد.

8- دور و بر خودتان را با زبان انگلیسی محاصره کنید

حالا که انگلیسی زبان اول شما نیست، پس باید محیطی برای خودتان بسازید که در آن انگلیسی بشنوید، بخوانید، حرف بزنید و بنویسید. می توانید ویدئوهای CATKing را در یوتیوب تماشا کنید و از آنها چیزهای جدید زیادی یاد بگیرید.

نکته هایی برای یادگیری زبان انگلیسی: ۵ نکته عمومی و ۱۰ نکته یادگیری واژگان

9- کلمات مترادف و متضاد را یاد بگیرید

مترادف ها و متضادها به شما کمک می کنند تا دایره لغات انگلیسی تان را گسترش بدهید. پیدا کردن کلماتی که معنای مشابهی با واژگانی که قبلا یاد گرفته اید دارند باعث می شود بتوانید آنها را جایگزین یک کلمه رایج کنید و موقع صحبت کردن یا نوشتن، گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید. علاوه بر این، فهمیدن کلمات متضاد یک واژه نیز به شما کمک می کند معنی آن کلمه را بهتر و واضح تر بفهمید. 600 مترادف و متضاد مرسوم را در اینجا دانلود کنید

10-نوشتن کلمات (یا ساخت فلش کارت)

مطمئنم اولین کسی نیستم که به شما می گوید اگر می خواهید چیزی را برای مدت طولانی به خاطر بسپارید، بهتر است که بعد از فهمیدن؛ آن را چندین بار بنویسید. به زبان آوردن کلمات جدید خیلی هم دشوار نیست، اما نوشتن همان کلمات با املای صحیح می تواند کمی دشوار باشد.

سعی کنید چیزی بنویسید که فکر می کنید نوشتنش دشوار است و سپس از شخصی بخواهید که درستی کلماتی که نوشته اید را بررسی کند و یا آن را دوباره بخواند. پس برای تقویت زبان انگلیسی، یادگیری و استفاده از کلمات جدید در نوشتن یک متن می تواند به پیشرفت شما کمک کند.

11-گوش دادن به آهنگ ها یا سخنرانی های انگلیسی

تقویت مهارت خوب گوش دادن کار چندان دشواری نیست، فقط باید ذهن تان را متمرکز کنید و به گوش دادن علاقه داشته باشید. گوش دادن به کسب اطلاعات جدید، درک و یادگیری آن ها کمک می کند. شما درست مثل کودکی هستید که با گوش دادن به محیط اطراف، همه کلمات و جملات را یاد می گیرد. قبل از این که بتوانید کلمات را بخوانید یا بنویسید، آن ها را گوش کنید. بهترین پادکست (سخنرانی) ها در اینجا

شما بعد در بزرگسالی هم می توانید زبان انگلیسی تان را با گوش دادن تقویت کنید. وقتی یک جمله جدید می شنوید، سعی کنید آن را بلافاصله تکرار کنید. این کار کمک می کند که مهارت تلفظ کلمات تان هم بهتر شود. پس گوش دادن به آهنگ ها، سخنرانی ها و گفتگو های انگلیسی کمک زیادی به تقویت دایره واژگان و تلفظ شان می کند. علاوه بر این کاربرد کلمات جدید را هم خواهید آموخت. بهترین آهنگ ها با زیرنویس را از اینجا دانلود کنید

12- اگر واژگان را فراموش می کنید از روش لایتنر استفاده کنید

در سیستم لایتنر از فلش کارت ها و متد تکرار فاصله دار استفاده می شود که به شما در به خاطر سپاری اطلاعات جدید کمک می کند. با تکرار این اطلاعات در فواصل زمانی مشخص، می توانید آن ها را برای مدت طولانی تری در حافظه نگه دارید. توضیحات کامل در اینجا

13- از این 3 اپلیکیشن فوق العاده عالی استفاده کنید

1-WordUp (پیشنهاد ویژه ما)

word image 27

این برنامه از فیلم ها، آهنگ ها، نقل قول های معروف و روش های جالب دیگر برای آموزش کلمات جدید استفاده می کند. تکنیک تکرار شیوه ای است که در این اپلیکیشن از آن برای به خاطر سپردن لغات بهره گرفته شده است.

2-Magoosh Vocabulary Builder (بسیار پر امتیاز)

word image 28

با این که این اپلیکیشن در واقع یک برنامه آمادگی آزمون GRE است ، به صورت یک بازی واژگان جدید را آموزش می دهد. شما می توانید با پشت سر گذاشتن هر مرحله، واژگان جدیدتری که نسبت به قبل چالش بر انگیزتر هستند را یاد بگیرید.

3-Vocabulary.com (جدید)

word image 29

Vocabulary.com با الگوریتم های پیچیده ای طراحی شده است که تمرینات را بر اساس پاسخ های شما سفارشی سازی می کند. این اپلیکیشن به شما کمک می کندتا از طریق مسابقه و بازی های کوتاه کلمات جدیدتری را یاد بگیرید. شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید و به مجموعه ای از سوالات مربوط به لغات کوتاه پاسخ بدهید تا کلمات جدیدتری برای تان به نمایش در بیاید.

اگر برای آیلتس می خوانید: لغات/واژگان بخش های ۴گانه آزمون آیلتس با بیشترین تکرار

14- از منابع مختلف استفاده کنید

  • بخوانید: خواندن کتاب 1100 واژه بارونز به شما کمک می کند تا دایره لغات انگلیسی تان را تقویت کنید. دیدن ویدئوهای CATKing هم راه بسیار خوب دیگری برای یادگیری کلمات جدید است.
  • فیلم به زبان انگلیسی ببینید: وقتی فیلم های زبان اصلی را تماشا می کنید زیرنویس انگلیسی آن را هم دانلود کنید تا همزمان با دیدن فیلم بتوانید زیرنویس آن را هم بخوانید. این کار باعث می شود شما سریعتر و روانتر بخوانید. موقع دیدن فیلم، به محض اینکه به کلمه جدیدی برخورد کردید آن را در دفتر یادداشتتان بنویسید. بهترین فیلم ها در اینجا
  • مقاله انگلیسی بخوانید: سعی کنید مقالات مختلفی در زمینه های گوناگون مثل فلسفه، جامعه شناسی، فناوری و غیره بخوانید. ما این سایت را پیشنهاد می کنیم
  • اخبار انگلیسی بخوانید: عادت کنید که هر روز روزنامه و خبر انگلیسی بخوانید. منابع مختلفی مثل فایننشال تایمز (The Financial Times)، اکونومیک تایمز (Economic Times) و بیزنس ورلد (Business World) گزینه های خوبی برای انتخاب هستند. برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید عادت کنید که خواندن اخبار انگلیسی را در برنامه هر روزتان بگنجانید. بهترین اخبار در اینجا

15-نکات مفید دیگر

به جز مواردی که به آنها اشاره کردیم، برای تقویت دایره لغات انگلیسی خودتان می توانید از اپلیکیشن ها و برنامه های مخصوص گوشی های اندروید و آی او اس هم استفاده کنید. برنامه های متنوع زیادی وجود دارد که به متقاضیان شرکت در آزمون های جی مت (GMAT)، جی آر ای (GRE) و سایر آزمونهای زبان انگلیسی کمک می کنند تا واژگان بیشتری یاد بگیرند.

  • Power Vocab– این برنامه معروف در واقع یک بازی تطبیق کلمات معنی دار انگلیسی است که در آن کاربران باید با توجه به معنی داده شده یک کلمه بسازند و برعکس. شما می توانید در این اپلیکیشن با دیگران رقابت کنید یا در زمان بندی های داده شده بازی کنید.
  • Vocabulary.com– این سایت به شما کمک می کند لغات جدید را یاد بگیرید و بعداً آنها را از طریق بازی ها و پازل های تعاملی به خاطر بسپارید.
  • 7 Little Words– این سایت بسیار جالب و سرگرم کننده هم بازی جالبی دارد که با انجام آنها می توانید کلمات جدیدی یاد بگیرید. در این بازی 7 تعریف کلمه و مربع هایی که رویشان ترکیب دو یا سه حرف نوشته شده به شما داده می شود. شما با حدس زدن کلمات می توانید کلماتی که تا الان بلد نبودید را یاد بگیرید.

اگر برای کنکور می خوانید: واژگان مهم انگلیسی برای کنکور ارشد (۴۰۰ واژه پرتکرار هر سال)

زبانمهر

حتما بخوانید!

4 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام و وقتتون بخیر ، ممنون این نوشته به نسبت دیگران مفید تر بود فقط یه سوال ذهن من رو درگیر کرده ک چرا از هرکس میپرسیم در مورد افزایش لغات میگن برو مقاله های انگلیسی یا متن های انگلیسی بخون ما وقتی که از این متن ها بسیار کم متوجه میشیم چطور قراره کلمات جدید تر یاد بگیریم ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ
    • باید مطالبی رو بخونی که بیشتر کلماتش رو بلد باشی ولی یکم از سطح خودت هم بالاتر باشه تا کلمات جدید برات داشته باشه. اگر خیلی سطح زبانت پایینه بهتره با این داستان های انگلیسی سطح بندی شده که مخصوص زبان آموز هاست شروع کنی

      پاسخ
    • تو یه دستت مقاله ها رو بگیر. تو اون دست دیگت یه فرهنگ لغت!!!

      پاسخ
  • qahremanileila78025
    تیر 11, 1402 11:34 ق.ظ

    خیلیییییی خوبه
    واقعااااا خسته نباشید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست