آموزش زبان فرانسه

2 کتاب آموزش زبان فرانسه pdf (با ترجمه+ دانلود رایگان)

گاما

بسیاری از زبان آموزان با خودشان می گویند آیا واقعا می توانم زبان فرانسه را خودم یاد بگیرم؟ چرا که نه! برخی از افراد این کار را انجام می دهند و موفق هم می شوند.

افرادی هم هستند که سال ‌های زیادی را صرف یادگیری زبان فرانسه می‌کنند، اما احساس می‌کنند پیشرفت زیادی نکرده ‌اند، و هنوز برای مکالمه به زبان فرانسوی مشکل دارند.

با این که خودآموزی یک زبان خارجی برای همه مناسب و راحت نیست، اما احتمالا می توان درصد زیادی از بخش های زبان فرانسه را به تنهایی یاد گرفت. اما چه طور؟ در این مقاله با من همراه باشید تا 6 نکته موشکافانه را با هم بررسی کنیم. من به شما می گویم که چه طور می توانید با موفقیت برخی از بخش های زبان فرانسه را خودتان یاد بگیرید و چه زمانی به دیگران نیاز دارید.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

1-آیا می توانم زبان فرانسه را خودم یاد بگیرم؟

من قصد ندارم به شما دروغ بگویم پس لازم است اقرار کنم خودآموز فرانسوی روی همه جواب نمی دهد.

من می دانم که بسیاری از سایت های آنلاین ادعا می کنند ” فرانسوی را با روش منحصر به فرد سریع یاد می گیرید” . . . خوب… اما من مثل آن ها نیستم.

من حدود 25 سال است که زبان فرانسه را به انگلیسی زبانان بزرگسال آموزش می دهم. به زبان آموزان فرانسوی مختلفی آموزش داده‌ام و حقیقت این است که در یادگیری زبان، همه با هم برابر نیستند.

برای برخی از افراد خوش شانس، یادگیری زبان فرانسه به راحتی انجام می شود. مغز آن ها مثل یک اسفنج است، “گوش” خوبی برای یادگیری زبان دارند و به تدریج در فرانسوی پیشرفت می کنند.

چطور شروع به یادگیری زبان فرانسه کنیم؟ در هر سطح کدام عناوین اولویت دارند؟

و برخی از افراد هم چندان خوش شانس نیستند. آن ها کلی با خودشان کلنجار می روند تا تفاوت های فرانسوی با زبان مادری شان را بپذیرند. تلفظ فرانسوی ممکن است برایشان راحت نباشد و در به خاطر سپردن زمان های مختلف افعال فرانسوی با مشکل روبرو شوند.

بنابراین، اگر کسی هستید که یک زبان خارجی را راحت یاد می گیرید، ممکن است بتوانید به تنهایی و به صورت خودآموز زبان فرانسه هم را بیاموزید.

اگر با زبان فرانسه مشکل دارید ، پیشنهاد می‌کنم از یک معلم آنلاین فرانسوی کمک بگیرید ، یا حداقل یک روش یادگیری فرانسوی معتبر که شما را در خواندن این زبان راهنمایی می‌کند، دنبال کنید.

2-چه طور می توانم زبان فرانسه را خودم یاد بگیرم؟

اگر فکر می کنید کاندیدای خوبی برای مطالعه زبان فرانسه به صورت خودآموز هستید؛ خوش به حالتان!

روش های بسیار زیادی برای یادگیری فرانسوی برای افرادی که به صورت خودآموز این زبان را یاد می گیرند، وجود دارد.

با این وجود، اگر می خواهید خودتان فرانسوی را یاد بگیرید، چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید.

1-هر روز کمی از وقت تان را به مطالعه زبان فرانسه اختصاص دهید

یک عنصر کلیدی برای موفقیت در یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز ، ثبات است. به شما توصیه می کنم یک برنامه مطالعاتی برای خودتان تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.

زیاده روی نکنید. بهتر است روزی سی دقیقه زبان فرانسه بخوانید و در طولانی مدت به آن پایبند باشید تا این که یک هدف غیر واقع بینانه تعیین کنید و بعد از چند روز متوقف شوید.

مثل هر چیز دیگری، شروع یک روند روتین ممکن است دشوار باشد.

2-مراقب باشید از مسیر اصلی منحرف نشوید

چیزی که می خواهم در این بخش در مورد بگویم، خیلی خوشایندتان نخواهد بود، اما قرار نیست همه چیز در زندگی باب میل تان پیش برود و برای تان جالب باشد. اگر در مورد مطالعه زبان فرانسه جدی هستید، باید تلاش کنید. امیدواریم این کار برایتان جالب باشد اما همان طور که گفتم یادگیری لزوما قرار نیست جنبه سرگرمی داشته باشد!

در حال خواند زبان فرانسه

تماشای ویدیو های سرگرم کننده یوتیوب وسوسه انگیز است، یا حتی یادگیری زبان فرانسه در اینستاگرام و . . . خیلی جالب است، اما آیا این طور زبان خواندن جدی و به درد بخور است؟

برای تسلط بر زبان فرانسه، باید قوانین حاکم بر دستور زبان فرانسه را بدانید، اما به تمرین هم نیاز دارید. یعنی باید تمرینات زبان را انجام بدهید . . . تماشای ویدیو هایی که در آن تمرینی و فعالیتی انجام نمی شود بعید است برای یادگیری زبان فرانسه کافی باشد.

حتما دانلود کنید: 100 مکالمه روزانه کاربردی در زبان فرانسه

پس برای یادگیری زبان فرانسه ، ضروری است که از یک برنامه به روشی سازمان یافته و هدفمند پیروی کنید.

3-از یک رویکرد هدفمند پیروی کنید

به نظر من بزرگترین ریسک یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز اینست که زبان آموز ممکن است خیلی راحت مسیر را گم کند!

برخی از زبان آموزان به چالش های گرامری علاقه مندند و وقتی هنوز روی زمان های افعال فرانسوی تسلط ندارند، شروع به مطالعه و نکات فرعی فرانسوی می‌کنند.

زبان آموزانی هم هستند که از دستور زبان متنفرند و به یادگیری واژگان روی می‌ آورند ، اما تسلطی روی گرامر زبان فرانسوی ندارند.

برخی هم وقت شان را در یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک می گذرانند و تصور می کنند که دارند زبان فرانسه یاد می گیرند . . . در حالی که در واقع به سختی چیزی یاد می گیرند.

خرید اینترنتی بهترین سی دی های آموزشی زبان فرانسه (۲۰۲۱)

چون شما فرانسوی را به صورت خودآموز یاد می گیرید، مجبور نیستید همه کار ها را به تنهایی انجام بدهید! شما مجبور نیستید بخش های مختلف برنامه آموزشی تان را کنار هم انجام بدهید، فقط برنامه آموزشی که امتحان شده را دنبال کنید.

پس بهتر است یک روش امتحان شده را انتخاب کنید، و از مسیر خارج نشوید.

4-متد یادگیری فرانسوی مناسب را انتخاب کنید

هدف تان از خواندن زبان فرانسه چیست؟ آیا برای پاس کردن امتحان این کار را انجام می دهید؟ یا این که بتوانید نوشته های فرانسوی را بخوانید و یا به این زبان حرف بزنید؟

به طور واقع بینانه چه مدت از روز را می توانید به مطالعات زبان فرانسه اختصاص دهید؟

قبل از انتخاب متد یادگیری فرانسوی ، باید علت فرانسه خواندن تان را مشخص و بعد کمی تحقیق کنید.

اگر می خواهید ادبیات فرانسوی بخوانید یا امتحانات کلاس فرانسه تان را پاس کنید، ممکن است با کتاب های درسی معمولی فرانسوی کارتان راه بیفتد.

پاریس

اما اگر می خواهید برای برقراری ارتباط و مکالمه به زبان فرانسه، آن را یاد بگیرید، پس برای هر چیزی (واژگان، دستور زبان، صرف افعال) باید پشتیبان صوتی داشته باشید مخصوصا وقتی تلفظ فرانسوی هنوز برای شما تازگی دارد.

تفاوت زیادی بین زبان فرانسوی که معمولا در کتاب های آموزش این زبان ارائه می شود (یا همان فرانسوی رسمی) و فرانسوی محاوره که هر روز در فرانسه صحبت می شود، وجود دارد.

مؤثر ترین روش یادگیری زبان فرانسه در منزل با کمک ۱۲ ترفند عالی

اگر می‌خواهید فرانسوی را بفهمید و بقیه هم چیزی که شما می گویید را متوجه شوند ، پیشنهاد می‌کنم از متد یادگیری فرانسوی پیروی کنید که شما را با تلفظ و ساختار زبان فرانسوی رسمی و محاوره ای آشنا ‌کند.

روشی که من پیشنهاد می کنم، گوش دادن به رمان های دو زبانه فرانسوی که با سرعت‌ها و تلفظ‌ های مختلف ضبط شده اند و بر تلفظ زبان فرانسوی امروزی تمرکز دارند، است.

5-چند کار را با هم انجام ندهید

شما در طول زمان یادگیری زبان فرانسه باید بتوانید 100% توجه تان را به مطالعه این زبان معطوف کنید.

اگر باید چند کار را انجام دهید، برای مطالعه چیز های ساده ‌تری را انتخاب کنید. مثلا اگر با روش یادگیری فرانسوی من مطالعه ‌کنید، تکرار یک دیالوگ با صدای بلند ، تمرین افعال یا مرور واژگان فرانسوی در حین رانندگی با استفاده از گزینه ” حالت ماشین ” یا car mode اپلیکیشن های رایگان فرانسوی French خیلی کمک تان می کند.

با این وجود به شما پیشنهاد می‌کنم زمانی را به مطالعه متن های فرانسوی، انجام تمرین ‌های نوشتاری و مطالعه نکات مهم گرامر اختصاص دهید.

با وجود این که من نویسنده متد یادگیری زبان فرانسوی هستم، معتقدم که یادگیری زبان فرانسه به صورت خود آموز محدودیت هایی هم دارد. علتش را توضیح می دهم.

6-زبان فرانسه اساسا یک زبان ارتباطی است

اکثر زبان آموزان فرانسوی برای برقراری ارتباط به زبان فرانسه، این زبان را فقط مطالعه می کنند.

در صورتی که شما برای برقراری ارتباط، به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید.

بخشی از تسلط به زبان فرانسه، تسلط بر مکالمه فرانسه است.

بخشی هم مربوط به تعامل اجتماعی، توانایی غلبه بر ترس و استرس هنگام صحبت کردن و پذیرفتن این واقعیت که احتمالا اشتباه خواهید کرد ( که البته ایرادی هم ندارد ) است. برای این که روان تر صحبت کنید، باید با یک شخص واقعی تعامل داشته باشید.

مردم فرانسوی

مثلا بهترین روش یادگیری زبان فرانسه من به شما کمک می‌کند. در این متد باید به کتاب‌ های صوتی فرانسوی‌ که در آن ها تمرینات و بخش‌ های پرسش و پاسخ گنجانده شده گوش کنید. من زبان آموزان را ترغیب می‌کنم که با صدای بلند صحبت کنند . معمولا از آن ها سوال می پرسم و به زبان آموزان وقت می دهم تا پاسخ بدهند و بعد جواب درست را می گویم. اما زبان ‌آموزان هیچ وقت از من سؤال نمی‌پرسند . . . شاید آن ها سوالاتی که به آن ها گفته ‌ام پاسخ بدهند را فقط در ذهن شان ترجمه کنند، اما نمی توانند خودشان به فرانسوی سوال بپرسند.

پس در یک مقطع زمانی، شما مجبور خواهید بود که یادگیری زبان به تنهایی را متوقف کنید و به دنبال یک هم صحبت فرانسوی زبان باشید.

دانلود آموزش زبان فرانسه (PDF)

pdf  دانلود کتاب خودآموز فرانسه با ترجمه (1 مگابایت)

pdf  دانلود پی دی اف آموزش واژگان مهم زبان فرانسوی

۱۲ کارتون فوق العاده برای تقویت زبان فرانسه 

کلام آخر

آیا می توانم به تنهایی زبان فرانسه بخوانم؟

شما احتمالا می توانید خیلی از مباحث زبان فرانسه را خودتان مطالعه کنید ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام کار ها را خودتان انجام بدهید.

1-یک برنامه آموزشی معتبر را دنبال کنید که با هدفی که برای مطالعه این زبان دارید ، مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر، متد یادگیری فرانسوی را پیدا کنید که مناسب شما باشد.

2-به طور منظم مطالعه کنید. 5 بار در هفته و هر بار به مدت 30 دقیقه، بهتر از 2 ساعت متوالی است.

3-با 100٪ توجه تان زبان فرانسه را مطالعه کنید. چند کار را با هم انجام ندهید.

4-یوتیوب، اینستاگرام و حتی فیلم های فرانسوی سرگرم کننده و مفید هستند اما نباید آن ها را جز زمان اصلی یادگیری زبان فرانسه در نظر گرفت.

5-بهتر است در کلاس های آنلاین فرانسوی ثبت نام کنید تا یک متخصص زبان فرانسوی روی تلفظ تان نظارت کند.

6-و در نهایت، نه تنها برای تمرین زبان فرانسه، بلکه برای غلبه بر استرس هنگام صحبت کردن و ایجاد اعتماد به نفس در مهارت های زبانی ، باید با یک فرانسوی زبان صحبت کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • فاطمه عباسیون
    آذر 4, 1400 10:13 ق.ظ

    واقعا ممنونم از مطالب مفیدی که به صورت رایگان در اختیامون گذاشتین🙏🏽 ، واقعا کاربردی هستن

    پاسخ
  • واقعا درسته تو این مملکت هر چی پول بدی اش میخوری! همه جا همینه. این کتاب های رایگان پر از اشتباه کلی ادم رو عقب میندازه. یه کتاب عالی مثل فرانسه در سی روز رو خریداری کنید اینهمه وقت تلف نکنید این منابع بی کیفیت کلی متضررتون میکنن!

    پاسخ
  • بسیار خوب واضح راهنمایی کردید.
    باسپاس

    پاسخ
  • عبدالمعروف صالحی
    دی 1, 1401 10:30 ب.ظ

    تشکر از مطالب مفید شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست