سفر به شانگهای

راهنمای سفر به شانگهای (هزینه، جاذبه ها، جشن ها و غذاها)

گاما

شهر شانگهای، که به آن لقب نیویورک شرقی هم داده شده است، یکی از مهمترین شهرهای کشور چین و پل ارتباطی بین این کشور و جهان هست. شانگهای توسط رودخانه هوانگپو به دو بخش تقسیم می‌شود. اصلی‌ترین بخش این ناحیه با نام پوکسی( Puxi) در غرب رودخانه،‌ و پودنگ( Pudong) در شرق این رودخانه واقع شده‌اند.

پوکسی که از قرن نوزدهم ایجاد شده است،‌نسبت به پودنگ قدیمی‌تر است و پودنگ از دهه ۱۹۸۰ به بعد در کنار این رودخانه رشد چشمگیری داشته است. در این مقاله معروف ترین جاذبه های گردشگری و بهترین غذاها ورستوران های این شهر جذاب را معرفی کرده ایم و هزینه های سفر را نیز بررسی کردیم.

نقشه شانگهای و همسایگی هایش

بهترین زمان سفر به شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای، در ماه‌های اکتبر تا نوامبر است. این بازه کوتاه پاییزی، میزبان دمایی معتدل، جمعیت گردشگران اندک و نبود بارش‌های تابستانی، فصل داغ گردشگری شانگهای، است.افزایش دما در فصل بهار، بازه کوتاه دلپذیری برای سفر به گردشگران پیشنهاد می‌کند، اما در نظر داشته باشید که باید از سفر در زمان تعطیلات ملی اجتناب کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که شانگهای، شهری با مرکزیت تجاری است، بنابراین، قیمت هتل‌ها معمولا در آخر هفته‌ها افزایش می‌یابد.

word image 488

هزینه های سفر به شانگهای

۱- هزینه اقامت و هتل

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

  • هتل های ۳ ستاره: به ازای هر شب ۱۳۰ یوان تا ۸۰۰ یوان
  • هتل های ۴ ستاره: به ازای هر شب ۳۴۰ یوان تا ۱,۰۰۰ یوان
  • هتل های ۵ ستاره: به ازای هر شب ۴۳۰ تا ۱,۸۰۰ یوان
  • هاستل: از شبی ۷۵ یوان چین تا ۱۷۰ یوان
  • مهمان خانه: از شبی ۱۲۰ تا ۳۰۰ یورو

۲- هزینه حمل ونقل

  • کارت الکترونیکی برای همه وسایل نقلیه عمومی: ۲۰ یوان
  • هزینه بلیط تک سفره ۴ یوان
  • هزینه بلیط ماهانه ۲۰۰ یوان
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۱۳ یوان و به ازای هر یک کیلومتر ۲ یوان به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۵۲ یوان باید پرداخت نمایید.
  • هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۷ یوان است.

۳- هزینه غذا و رستوران

  • برای یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۳۵ یوان را بپردازید.
  • برای یک وعده غذا در یک رستوران متوسط باید ۲۰۰ یوان پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در شهر شانگهای به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۳۵ یوان می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۳ یوان و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۳۰ یوان بپردازید.

۴- هزینه سیم کارت

قیمت سیم کارت های چینی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ یوان است و به نسبت شرکت اپراتوری که انتخاب می کنید میزان شارژ اولیه متفاوت است.

مردم چین : شناخت روحیات، فرهنگ، آداب و همه نکات مهم

جاذبه های گردشگری شانگهای

۱- باغ یو (Yu Garden)

word image 489

این باغ بی نظیر در شمال شرقی شهر قدیم قرار گرفته و در حدود سال ۱۵۵۹ ساخته شده است. در آن زمان یکی از سرانِ سلسله پادشاهی مینگ تصمیم گرفت باغی آرامش بخش و دلپذیر برای استراحت والدینش بسازد، و به این ترتیب بود که یکی از زیباترین باغ های چین ساخته شد. در سرتاسر این باغ برکه ها، آبنماهای زیبا، صخره ها و پل های چوبی هنرمندانه، آلاچیق ها و گل و گیاهان سرسبز و زیبا فضایی واقعا آرامش بخش و لذت بخش را به وجود آورده اند.

۲- شهرک ژوجیاجیاو (Zhujiajiao)

word image 490

شهرک ژوجیاجیاو یکی از بهترین شهرک های آبی است که با این که بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت دارد به خوبی مراقبت و نگهداری شده است. بازدیدکنندگان سوار بر قایق های چوبی سنتی می شوند و در کانال های آبی از وسط خانه ها و از زیر بیش از ۳۵ پل سنگی قدیمی عبور می کنند

۳- پارک دیزنی لند شانگهای (Shanghai Disneyland Park)

word image 491

دو شرکت دیزنی آمریکا و شندی شانگهای با همکاری یکدیگر، پارک تفریحی و موضوعی را در این شهر ساخته اند که مکانی برای تفریح و شادی کودکان و خانواده های این شهر باشد. کل این مجموعه دارای ۷ بخش با موضوعات مختلفی مانند خیابان میکی، سرزمین آینده و دیگر موضوعات دارد. اگر به شانگهای سفر می کنید، حتما به دیدن این مجموعه جذاب تفریحی بروید.

۴- برج تلویزیونی مروارید شرقی (The Oriental Pearl Tower)

word image 492

برج مروارید شرقی یک برج رادیو تلویزیونی در منطقه پودانگ مجاور رودخانه هوانگ پو، روبه‌روی تفرجگاه باند است که با ۴۶۸ متر ارتفاع سومین برج بلند در جهان به شمار می‌رود. در بالای این برج می‌توانید شاهد چشم‌انداز زیبایی از شهر جدید شانگهای و رودخانه دیدنی هوانگ‌پو و همچنین منظره‌ای بی‌نظیر از تفرجگاه باند باشید.

دانلود رایگان ۱۰۰ درس آموزش زبان چینی‌ (مشابه پیمزلر+متن)

۵- تفرجگاه بوند (The Bund)

word image 493

ژونگشان لو (the Zhongshan Lu) که به واسطه نام انگلیسی-هندی‌اش «بوند» شناخته می‌شود، تفرجگاهی زیبا، در کنار ضلع غربی رودخانه «هوانگ پو» واقع شده و در بین گردشگران به داشتن حال و هوای اروپایی معروف است. این مکان در گذشته محل اسکان مهاجران خارجی بوده و این موضوع را با دقت در معماری و ساختمان‌های قدیمی که سبک انگلیسی و فرانسوی دارند می‌توان درک کرد؛ ساختمان‌هایی که امروزه به رستوران، بوتیک، گالری و اداره تغیر کرده‌اند.

۶- معبد سنگ یشمی بودا (The Jade Buddha Temple)

word image 494

اینجا محل استقرار دو مجسمه شاکیامونی (Shakyamuni) به شمار می‌آید که راهبی به نام هایگن (Huigen) با خود از برمه آورده است. یکی از این مجسمه‌های باشکوه از سنگ یشم سفید ساخته شده و با ۲ متر ارتفاع، در تالار «Wentang Main» قرار دارد که در آن دست نوشته‌هایی از بوداییان نگهداری می‌شود. از دیگر جاذبه‌های افسونگر این مکان، تالار سحرانگیز قهرمان بزرگ است که در آن ۳ مجسمه از بودا در سنین مختلف و ۱۸ مجسمه از «Luohan» در فیگورهای متفاوت قرار دارند.

۷- معبد لونگ‌ هوا (Longhua Temple)

word image 495

در پارکی زیبا در جنوب غرب شانگهای، معبد «لونگ هوا» با ارتفاع ۴۴ متر قرار دارد؛ معبدی که از چوب و آجر ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی باقیمانده از گذشته در چین محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این معبد، برج ناقوس با ارتفاع ۲ متر و وزن ۵ تن است که از سال ۱۳۸۲ میلادی به یادگار مانده و هنوز در مناسبت‌های خاص به کار می‌رود.

۸- منطقه تیان زیفانگ (Tianzifang)

word image 496

زمانی منطقه تیان زیفانگ انحصاراً برای فرانسوی‌ها بود اما اکنون به مقصدی برای ارائه‌ی هنر و صنایع دستی تغییر شکل داده است. این منطقه کوچه پس کوچه‌های بسیار دیدنی و تماشایی دارد که به شما فرصت یک خرید به یاد ماندنی را می‌دهد، اما برخلاف نقاط دیگر شانگهای که فروشگاه‌های بزرگی دارند، در این محله گالری‌های کوچک و فروشگاه‌های صنایع دستی خود نمایی می‌کنند. همچنین رستوران‌هایی با غذاهای سنتی، کافه‌هایی همراه با اجرای موسیقی زنده و استودیوها و کارگاه‌های هنری، شبهای اینجا را دیدنی و مفرح می‌کنند.

بهترین رستوران های شانگهای

۱- رستوران اولترا ویولت ( Ultraviolet)

یکی از بهترین رستوران های شانگهای اولترا ویولت است که با محیط شیک و مدرنی که دارد تجربه ای بی نظیر از غذا خوردن را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این رستوران توسط سرآشپز فرانسوی و مشهور به نام پول پیره و در ماه می ۲۰۱۲ راه اندازی شده است و از آن زمان تاکنون به یکی از موفق ترین و بهترین رستوران های شانگهای تبدیل شده است. منوی این رستوران شامل ۲۰ نوع غذاست که با استفاده از آشپزی مولکولی (استفاده از علم فیزیک و شیمی در آشپزی) تهیه می شوند.

۲- رستوران بهشت گمشده (Lost Heaven)

رستوران لاست هِون یا بهشت گمشده یکی دیگر از بهترین رستوران های شانگهای است که در محله فرانسوی ها قرار گرفته است. دکوراسیون و محیط رستوران که تحت تاثیر فرهنگ منطقه یونان است فضایی جالب برای غذا خوردن به وجود می آورد. جالب است بدانید که در آشپزی این منطقه از پنیر و گل های مختلف استفاده می شود، موردی که در آشپزی معمول چین بسیار نادر است.

دانلود ۵ مکالمه انگلیسی پرکاربرد در فرودگاه، هواپیما و هتل

۳- رستوران تیبل نامبر ۱(Table No. 1)

رستوران تیبل نامبر وان در بوتیک هتل واترهاوس قرار گرفته و طیف متنوعی از غذاهای اروپایی و مدرن را در محیطی صمیمی و دلنشین به مشتریان ارائه می کند. این رستوران اولین رستورانی است که به تنهایی توسط سرآشپز مشهور جیسن آترتون مدیریت می شود و سابقه کار با مارکو پیر و گوردون رمزی را هم دارد. منوی رستوران تیبل وان بسیار ساده است و با استفاده از طعم ها و مزه های طبیعی، غذاهایی خوشمزه و خوش طعم ارائه می کند.

۴- آقا و خانم باند (Mr & Mrs Bund)

یکی از بهترین رستوران های شانگهای رستورانی به نام آقا و خانم باند است که با خلاقیت های سرآشپز پول پیره اداره می شود. این رستوران تاکنون جوایز مختلفی کسب کرده است و مثلا در سال ۲۰۱۳ در لیست ۵۰ رستوران برتر دنیا قرار گرفته است. حجم غذاهای این رستوران بسیار زیاد است و برای دو سه نفر مناسب است. غذاهای مشهور فرانسوی مثل فوا گراس را می توانید در این رستوران امتحان کنید.

بهترین غذاهای شانگهای

۱- کیک شکری(Tanggao)

word image 497

کیک شکری Tanggao همان دونات است. کیک های سرخ شده و تازه، ظاهری بیضی شکل و مزه ای شیرین دارند و به تازگی روی آن ها کنجد ریخته می شود تا شیرینی کیک و شوری کنجد ترکیبی از طعم های متضاد را به وجود بیاورد.

۲- شیائو لانگ بائو (Xiaolongbao)

word image 498

این دامپلینگ به طور سنتی در سبدهای مخصوص بامبو درست می شود و از دسرهای محبوب شانگهای است.برای درست کردن این غذا بعد از اینکه کوفته های خمیری با حرارت ملایم و بر روی سبدهای بامبو خار پز شدند با مواد متنوعی مثل گوشت چرخ کرده و همینطور مایعی خوش طعم پر می شوند.

۳- شومای (Shumai)

word image 499

شومای (Shumai) نوع خاصی از پیراشکی است که معمولا با میگو، گوشت و سبزیجات، پر شده و به‌طور معمول به‌عنوان میان وعده سرو می‌شود.

راهنمای نکات سفر با هواپیما (راهنمای اولین سفر با هواپیما)

۴- گوشت سرخ شده با کیک برنج (Pai Gu Nian Gao)

word image 500

کیک برنج سال‌ها یکی از غذاهای معروف شانگهای و بسیاری از کشورهای آسیایی بوده است و در شکل‌های مختلفی همراه با ترکیبات متنوعی سرو می‌شود. Pai Gu Nian Gao غذایی است که در شانگهای سرو می‌شود و قدمتی بیش از ۵۰ سال دارد که گوشت سرخ شده را با سس سویای فراوان آغشته کرده و به همراه کیک برنج میل می‌کنند.

۵- شائو کائو (Shao Kao)

word image 501

با قدم زدن در خیابان های شانگهای دست فروشی های زیادی را می بینید که روی میز آن ها پر شده از غذاهای کبابی. برای درست کردن شائو کائو خوراکی هایی مثل گوشت، ماهی، میگو و انواع سبزیجات بر روی سیخ های بامبو کاملا کبابی و پرادویه می شوند و می توانید آن ها را داغ داغ از دست فروشی های کنار خیابان بخرید.

۶- ریشه گل نیلوفر آبی (Gui Hua Lian’ou)

word image 502

برای درست کردن این غذا، ریشه گل نیلوفر پر از برنج چسبناک می شود و در شیره گل اسمانتوس می پزد. مدت زمان پخت این ریشه تا زمانی است که کاملا کاراملی شود و رنگ سفید آن به رنگ قهوه ای دربیاید.

نکات تکمیلی

  • تبدیل پول را در فرودگاه و هتل‌ها انجام ندهید چون هزینه بیشتری از شما کسر می‌شود.
  • به طور کلی چین از وضعیت بهداشتی و درمانی خوبی برخوردار است، مثل ایران دو نوع بیمارستان دولتی و خصوصی دارد.
  • از خوردن آب‌های لوله‌کشی به شدت پرهیز کنید مگر استفاده از قرص تصفیه آب. برای اینکه در سفر دچار مشکل نشوید حتما از آب معدنی استفاده کنید.
  • برای سفر به چین واکسنی نیاز نیست اما با توجه به شرایط بدنی‌تان و توصیه‌های پزشک می‌توانید واکسن هپاتیت و مالاریا را بزنید.
  • براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان به ایدز در چین بسیار زیاد است، پس اگر به مراکز طب سنتی مراجعه کردید از اصول بهداشتی و ایمنی آن مطمئن شوید.

ویدیوی سفر به شانگهای

 

حتما دانلود کنید: دانلود Pdf آموزش انگلیسی در سفر

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست