استانبول

۱۵ تا از مهم ترین مراکز خرید استانبول (و نکات خرید)

گاما

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن کشور است. این شهر قدیمی و بزرگ که وسعتی در حدود ۱۸۳۱ کیلومترمربع دارد جمعیتی در حدود ۱۴ میلیون نفر را در خود جای داده است. جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار، مراکز خرید متنوع، آب و هوای مناسب، غذاهای لذیذ و خوشمزه و قیمت ارزان استانبول نسبت به شهرهای اروپایی، باعث شده تا این شهر مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیا باشد. همانگونه که اشاره شد این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است. با توجه به این مسئله که این شهر، شهری اروپایی و آسیایی است بنابراین طبیعی است که یکی از مراکز خرید مهم در این دو قاره باشد. شما میتوانید در دو بخش اروپایی و آسیایی مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی زیادی ببینید که در این مقاله به مغعرفی جامع آن ها خواهیم پرداخت.

مهمترین مراکز خرید استانبول

۱- گراند بازار (Grand Bazaar)

word image 177

بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار (Grand Bazaar) یکی از قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان در سال ١۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد. این بازار در قرن ١۶ گسترش پیدا کرد و از نظر ساختار و معماری بسیار جذاب و دیدنی است. در سال ٢۰١۴ بازار استانبول با آمار ٩١ میلیون و ٢۵۰ هزار نفر گردشگر در رتبه نخست محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قرار گرفت. گراند بازار استانبول در بخش اروپایی شهر قرار دارد که در زبان ترکی به آن کاپالی چارشی به معنای سرپوشیده می گویند. این بازار دارای ۶١ راهرو سرپوشیده و بیش از ٣۰۰۰ مغازه است که اجناس مختلفی از جمله طلا و جواهرات، فرش، چرم، عتیقه جات، صنایع دستی، لباس، کفش، فانوس‌های رنگی زیبا، ادویه جات، داروهای گیاهی و کتب قدیمی را برای فروش عرضه می‌کنند.

۲- مرکز خرید فروم استانبول (forum Istanbul)

word image 178

برای خرید ارزان در استانبول، گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. یکی از این گزینه‌ها، مرکز خرید فروم استانبول است. البته برخی معتقدند که کالاهای این مرکز چندان هم ارزان نیست. اما اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید در زمان‌های حراج، خرید مفصلی داشته باشید. علاوه بر حراج‌های هرزگاهی، اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هم می‌توانید از حراج مرکز خرید فروم استانبول به بهترین نحو استفاده کنید. این مرکز خرید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است.

۱۰۰ عبارت پرکاربرد زبان ترکی استانبولی در سفر +دانلود pdf

۳- مرکز خرید بی‌اوغلو ایش استانبول (Beyoglu Shopping Center)

word image 179

مرکز خرید بی اوغلوایش ” جزو مهمترین مراکز خرید استانبول است. این مرکز خرید یکی از این فروشگاه های ارزان قیمت و در عین حال مارک فروش ترکیه است و همچنین قیمت پوشاک مارک معروف در این فروشگاه با تفاوت قابل توجهی کمتر از سایر فروشگاه های استابول و کل ترکیه به شما ارائه می شود. فروش لباس در این بازار هم به صورت عمده برای فروشندگان ایرانی و هم جزئی برای سایر خریداران است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۴- مرکز خرید اوتلت اولویوم استانبول (Olivium Outlet Center)

word image 180

کالاهای متنوعی در این مجتمع تجاری به فروش می‌رسند و در بسیاری از مواقع فروشگاه‌ها اجناسشان را با تخفیف عرضه می‌کنند. این مکان در سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح شد و در حال حاضر دارای ۱۱۸ فروشگاه و ۱۹ کافه و رستوران است. از امکانات مرکز خرید اوتلت اولویوم می‌توان به ۹ سالن سینما، ۱ سالن تئاتر، مرکز تفریح کودکان، سالن بولینگ و پارکینگی با ظرفیت ۱۲۰۰ اتومبیل اشاره کرد. مرکز خرید اوتلت اولویوم ۴ طبقه دارد و جالب است بدانید که در ابتدا کار خود را با ۲۵ فروشگاه آغاز کرد اما به مرور بر شمار فروشگاه‌هایش افزوده شد.

۵- مال آف استانبول (Mall of Istanbul)

word image 181

مال آف استانبول یکی از معروفترین و بهترین و در عین حال ارزانترین مرکز خرید استانبول است. این مرکز خرید ویژگی‌های شاخصی چون پیچیده‌ترین و بزرگترین سینمای استانبول، بزرگترین شهربازی سرپوشیده‌ی ترکیه و خاص‌ترین استیج هنری شهر را دارد. مرکز خرید استانبول مال دارای ۴ طبقه است و وسعت زیادی هم دارد.

۶- مرکز خرید اُپرمیوم اوتلت استانبول (Optimum Outlet)

word image 182

اپرمیوم اوتلت در دو شهر آنکارا و استانبول شعبه دارد. این مرکز خرید در محله‌ی آتاشِهیر واقع شده که از گران‌ترین محله‌های استانبول به شمار می‌آید. اگر در جستجوی مرکز خریدی مناسب برای خرید کالاهای برندی چون ال سی وایکیکی، کوتون، تامی و… هستید، اپرمیوم اوتلت را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم زیرا سایر برندهای این مرکز خرید ارزان نیستند.

۱۹ تا از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول (نظر توریست ها)

۷- مرکز خرید اوتلت کاله استانبول (outlet Kale Istanbul)

word image 183

مرکز خرید اوتلت کاله به دلیل نزدیکی به فرودگاه آتاتورک محبوب شده است. با وجود موقعیت مناسب قرارگیری این مجتمع تجاری باز هم اجناس موجود در این مرکز با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید پوشاک دارید و به برندهای ترک نیز علاقه‌مند هستید، مرکز خرید اوتلت کاله انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

۸- مرکز خرید کانیون مال استانبول (Kanyon Shopping Mall)

word image 184

کانیون مال در یکی از معروفترین محله‌های استانبول یعنی شیشلی واقع شده است. اینجا را در سال ۲۰۰۶ میلادی افتتاح کردند، بنابراین مجتمع تجاری نوسازی نیست. کانیون مال بخشی از برجی ۳۰ طبقه است و حدود ۱۶۰ فروشگاه دارد. بد نیست بدانید که کانیون مال یکی از مکان‌های محبوب در استانبول برای دیدن تئاتر است زیرا ۹ سالن تئاتر دارد.

۹- مرکز خرید جواهر استانبول (Istanbul Cevahir)

word image 185

یکی از مراکز خرید خوبی که اگر از آن بازدید نکنید، حتما پشیمان خواهید شد، مرکز خرید جواهر استانبول است. اینجا را در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح کردند و حدود ۳۵۰ فروشگاه در آن وجود دارد. این مرکز خرید وسیع در منطقه‌ی شیشلی Şişli استانبول واقع شده که یکی از محبوبترین و شلوغترین محله‌های شهر است و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی در آن وجود دارد.

۱۰- مرکز خرید ویاپورت استانبول (Viaport)

word image 186

ویاپورت آسیا اوتلت Viaport Asia Outlet که ایرانیان آن را با نام ویاپورت می‌شناسند نیز در فهرست مراکز خرید ارزان استانبول قرار دارد. این مجتمع تجاری در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و با عنوان پربازدیدترین مرکز خرید لایف استایل استانبول شناخته می‌شود. حدود ۲۵۰ فروشگاه در مرکز خرید ویاپورت استانبول وجود دارد. طراحی این مرکز خرید به گونه‌ای است که برخی از بخش‌های فروشگاه در فضای باز قرار داشته باشند به همین خاطر در صورت تمایل می‌توانید در کافه‌های این مجموعه بنشینید.

سفر به ترکیه: دیدنی ها، هزینه، زمان سفر و نکات مهم

۱۱- مرکز خرید استار سینی اوتلت استانبول (Starcity Outlet)

word image 187

تنوع محصولات و قیمت مناسب از ویژگی‌های مثبت مرکز خرید استار سیتی اوتلت هستند و آن را در فهرست مراکز خرید ارزان استانبول قرار داده‌اند. مجتمع تجاری استار سیتی اوتلت در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و حالا یکی از محبوبترین مراکز خرید استانبول به شمار می آید. انواع برندهای پوشاک و لوازم خانگی ترک در اینجا به فروش می‌رسند و می توانید کالاهای مورد نظرتان را با قیمت مناسب بیابید.

۱۲- مرکز زورلو (Zorlu Center)

word image 188

زورلو دارای مرکز خریدی لوکس، مرکزی برای هنرهای نمایشی، یک هتل ۵ ستاره، ادارات و منازل است.مرکز خرید زورلو حدود ۱۸۰ فروشگاه متفاوت را در خود جای می‌دهد. علاوه بر غول‌های مد مانند دولچه و گابانا، وَلنتینو، سنت لورن، تیفانی اند کو، فِندی، دیور، لویی ویتان، پرادا، بِربِری، کاوالی و چندین و چند برند دیگر، مرکز زورلو، در مساحت ۳۰۰۰ متر مربع منزل برندهای جذاب مد دیگری مانند گپ، تامی هیلفیگر، منگو، لاگوست و همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه H&M در ترکیه است.

رستوران‌های بین‌المللی مانند تامز کیچن، جیمیز ایتالین و مورینی برای اولین بار به بازار ترکیه معرفی شده‌اند. رستوران‌های محلی مانند کوشه باشی، گونایدین، فار ایست و ول دان در این مرکز خرید قرار دارند.

۱۳- آکمرکز (Akmerkez)

word image 189

آکمرکز (Akmerkez) یکی از مراکز خرید استانبول به شمار می‌رود که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در سال ۱۹۹۶، آکمرکز به‌عنوان بهترین مرکز خرید دنیا توسط ICSC انتخاب شد و همچنین بالاترین رتبه در زمینه‌ی طراحی و توسعه را دریافت کرد. با ۲۴۶ فروشگاه، آکمرکز، لباس‌های زنانه، مردانه، بچگانه، اسباب‌بازی، لوازم منزل، کفش، ورزشی، غرفه‌های کادو در کنار رستوران، سینما، آرایشگاه، بانک، صرافی، محصولات الکترونیکی، کفاشی، خیاطی و سوپرمارکت برای تمام نیازهای مشتریان ارائه می‌دهد.

راهنمای سفر به استانبول: بهترین بازارها، سوغات و همه نکات مهم

۱۴- مال برج ترامپ استانبول

word image 190

مال برج ترامپ در استانبول، نخستین شعبه‌ با نام ترامپ در اروپا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد. ۱۷۵ فروشگاه ارائه‌دهنده‌ی ترکیب منحصربه‌فرد مد، سرگرمی و رستوران در محیطی به مساحت ۴۳٬۶۰۰ متر مربع در مرکز خرید واقع در منطقه‌ی شیشلی قرار دارد.

یکی از اصلی‌ترین نوآوری‌هایی مال برج ترامپ، مرکز خریدی برای کودکان است که مساحت آن به حدود ۹۰۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن کودکان می‌توانند سرگرم شده و به فعالیت‌ بپردازند. «فروشگاه کودکان» که به‌طور خاص برای کودکان طراحی شده، خانه‌ی اولین تئاتر دیزنی با ظرفیت ۶۰۰ نفر است.

۱۵- ایستینیه پارک( Istinye Park istanbul)

word image 191

مرکز خرید ایستینیه پارک دارای ۳۰۰ فروشگاه، اولین سینمای IMAX ، برترین برندهای محلی و بین‌المللی، کافه و رستوران‌های خاص است. در بالای مرکز خرید ایستینیه پارک، یک میدان ورودی بزرگ دایره‌ ای در میان مرکز تفریحی روباز و منطقه‌ی فروشگاهی شیشه‌ای قرار دارد. لوکس‌ترین و خاص‌ترین مغازه‌ها بیرون و در مرکز فضای بازی قرار دارند که از طبقه‌ی بالاتر قابل دسترسی است و این مرکز با ۳۰۰ فروشگاه و ۴۰ رستوران، اکنون یکی از جاذبه های استانبول محسوب می شود. شما تفاوت این مرکز خرید با دارا بودن ۴۱ برند مطرح جهان در آن پس از ورود به آن با دیگر مراکز خرید استانبول متوجه خواهید شد.

بهترین زمان خرید در استانبول

۱- حدودا یک هفته قبل از کریسمس، حراج سال نو میلادی در استانبول آغاز می‌شود. شما در این مدت می‌توانید انواع لباس‌های شیک و باکیفیت را با قیمت مناسب بیابید. حراج سال نو تا اوائل ژانویه هر سال ادامه دارد.

۲- حراج تابستانی نیز در فهرست بهترین زمان خرید در استانبول قرار می‌گیرد. حراج تابستانی استانبول از حدود خرداد ماه شروع می‌شود و تا مرداد ادامه خواهد داشت.

۳- یکی دیگر از ایام مناسب برای رفتن به مراکز خرید استانبول، روزهای نزدیک به اعیاد فطر و قربان است. از آنجایی که این دو روز، از مهم‌ترین اعیاد ترکیه به شمار می‌آیند، حراج‌های مناسبی نیز دارند.

دانلود آموزش زبان ترکی استانبولی شبیه پیمزلر(۱۰۰ درس ارزشمند)

نکات خرید در استانبول

  • صبور باشید، با دیدن اولین کالایی که چشمتان را گرفت، هول نکنید! آن را نخرید. قیمت ها را به خاطر بسپارید و کمی در بازار بچرخید.
  • اگر می خواهید که کالایی را به قیمت کمتری بخرید، در همان لحظه اول قیمت پایین به فروشنده نگویید.
  • تا جایی که می توانید از آخر هفته ها دوری کرده و در روزهای وسط هفته به خرید بپردازید.

معرفی ویدیویی مراکز خرید جذاب استانبول

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست