بورسیه

چگونه بورسیه هنر بگیریم؟ (همه مقاطع رشته هنر)

گاما

با وجود شهریه های بالای تحصیل در رشته های هنری و هزینه های جانبی آنها، درس خواندن در مقاطع مختلف رشته های هنری هزینه زیادی می طلبد. طبق اعلام مرکز ملی آمار آموزش و پرورش (NCES) ایالات متحده آمریکا، در طول سال تحصیلی 19-2018 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی هنر دانشگاه های دولتی 26،382 دلار و در دانشگاه های خصوصی 44،662 دلار بوده است.

خوشبختانه دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های تحصیلی شان از کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. در سال 2016، 72.2% از دانشجویان به نوعی کمک مالی دریافت کردند. برای اینکه بدانید چطور می توانید بورسیه تحصیلی هنر بگیرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

وام ها و کمک های مالی

دانشجویان رشته هنر باید در مورد بورسیه های تحصیلی رشته های هنری تحقیق کنند تا در صورت وجود بورسیه مناسبشان برای دریافت آن درخواست بدهند. دانشجویان با ارسال FAFSA می توانند برای دریافت چندین بورسیه تحصیلی از یک مکان در خواست بدهند.

این درخواست شامل ارائه اطلاعات مالیاتی دانشجویان می شود و تکمیل آن حدود 45 دقیقه طول می کشد. دانشجویانی که تحت سرپرستی افراد دیگری قرار دارند باید اطلاعات مالیاتی سرپرست خود را ارائه دهند. دولت ایالات متحده با استفاده از این اطلاعات واجد شرایط بودن متقاضیان برای دریافت وام، کمک های بلاعوض و موقعیت های کاری مورد حمایت فدرال را بررسی می نماید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

فارغ التحصیلی دانشجو ها

دانشجویانی که واجد شرایط دریافت کمک مالی فدرال هستند نیازی به بازپرداخت این کمک های مالی ندارند؛ ولی وام های دیگر باید بازپرداخت شوند. افرادی که واجد شرایط دریافت وام از طریق FAFSA می شوند می توانند وام های یارانه ای یا بدون یارانه دریافت کنند. وام های یارانه ای وام هایی هستند که تا بعد از فارغ التحصیلی فرد بهره ای نمی گیرند.

بورسیه های تحصیلی

با اینکه وام های تحصیلی روش مطمئنی برای پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجویان هنر هستند؛ اما دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید بهره این وام ها را هم بپردازد و همین مساله باعث می شود هزینه زیادی به فرد تحمیل شود. در چنین شرایطی دانشجویان می توانند از بورسیه های تحصیلی استفاده کنند. این بورسیه ها نیازی به بازپرداخت ندارند و به دانشجویان کمک می کنند تا از هزینه های بالای بازپرداخت وام های تحصیلی خلاصی پیدا کنند.

برای دریافت اکثر این بورسیه های تحصیلی به نامه درخواست، رونویسی رسمی و توصیه نامه نیاز دارید. با اینکه متقاضیان اغلب اوقات می توانند یک توصیه نامه عمومی را به کمیته های مختلف بورس تحصیلی ارسال کنند، اما بورسیه های تحصیلی متعددی وجود دارد که با یکدیگر متفاوتند. برای همین دانشجویان باید قبل از اتمام مهلت درخواست بورس تحصیلی زمان زیادی را صرف درخواست توصیه نامه ها و رونویسی کنند. علاوه بر این آنها باید برای نوشتن یک مقاله قانع کننده برای درخواست بورسیه هم زمان کافی داشته باشند.

بورسیه های تحصیلی

بورسیه ها اغلب رقابتی هستند. توجه داشته باشید که هر چه الزامات اعطای یک بورس تحصیلی بیشتر باشد تعداد متقاضیان هم محدودتر می شود. دانشجویان می توانند تمرکز خود را روی بورسیه های تحصیلی و جوایز مخصوص دانشجویان هنر بگذارند. در ادامه به بورس های تحصیلی برای دانشجویان خلاق که دارای شرایط خاصی هستند مثل بورسیه های تحصیلی مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دانشجویان خانم اشاره می کنیم.

بورسیه تحصیلی برای هنرجویان مقطع کارشناسی

بورس تحصیلی باربارا پیتس (Barbara Pitts Award)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: بنیاد The Northwest Watercolor در آمریکا وجوهی را برای دانشجویانی که در دانشکده های واشنگتن، اورگان یا آیداهو تحصیل می کنند کنار می گذارد. برای اینکه واجد دریافت این بورسیه تحصیلی شوید باید پنج نمونه از بهترین آثار هنری خودتان را به همراه رونوشت های رسمی و یک توصیه نامه مهر و موم شده از یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ارسال کنید.

مقدار: 3500 دلار

بورسیه هنر و موسیقی دوریان د لانگ (Dorian De Long Arts & Music Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که سال آخر تحصیلشان در دبیرستان را می گذرانند و قصد دارند در رشته های هنری مدرک بگیرند واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. متقاضیان باید به کالج مستقر در کلرادو مراجعه نمایند.

مقدار: 1000 تا 2000 دلار

صندوق بورس تحصیلی جان اف و آنا لی استیسی (John F. and Anna Lee Stacey Scholarship Fund)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان بین 18 تا 35 سال می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. موزه ملی کابوی و میراث غربی (The National Cowboy and Western Heritage Museum) ین بورس تحصیلی را بدون در نظر گرفتن جنسیت و قومیت به هنرجویان اهدا می کند.

مقدار: 500 تا 5000 دلار

بورسیه انجمن تصویرگران (Society of Illustrators Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: متقاضیان تحصیل در مقاطع تحصیلی تمام کالج های معتبر می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. یکی از اعضای هیئت علمی کالج باید یک اثر هنری را از طرف متقاضی ارسال کند. هیئت داوران آثار ارسالی را بررسی و برندگان را انتخاب می کنند.

مقدار: متغیر است.

بورسیه تحصیلی برای هنرجویان تحصیلات تکمیلی

بورسیه هنرهای زیبا و موسیقی سیندی و هوش مصنوعی باران (Cyndy and AI Baran Fine Arts and Music Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در حال گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هستند می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی درخواست بدهند. هم دانشجویان پاره وقت و هم دانشجویان تمام وقت واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. رشته های واجد شرایط شامل نقاشی، طراحی، مجسمه سازی، سرامیک، عکاسی و یا چاپ است.

مقدار: 15000 دلار

بورس تحصیلی کالج هنر ادینبورگ (Edinburgh College of Art Scholarship)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که در مقطع دکتری کالج هنر ادینبورگ پذیرفته شده اند می توانند برای دریافت این بورس تحصیلی اقدام کنند. این بورسیه به دانشجویانی که در رشته های معماری، هنر، طراحی، تاریخ هنر یا موسیقی تحصیل می کنند اعطا می شود و راه مناسبی برای تحصیل در رشته هنر در اروپا محسوب می شود.

مقدار: متغیر است.

بورسیه هنری F. Lammot Belin

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: هنرآموزانی که در دوره هایی از زندگی شان در شمال شرقی پنسیلوانیا اقامت داشته اند واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند. متقاضیان باید ثابت کنند که رشته هنری انتخابی آنها با اهداف زندگی شان مطابقت دارد. این بورسیه برای تمام رشته های هنری از جمله رشته های عکاسی، نقاشی یا مجسمه سازی آزاد است.

مقدار: متغیر است

۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور

بورسیه های هنرهای تجسمی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: موزه هنرهای زیبای ویرجینیا هر سال به دانشجویان فارغ التحصیل بورسیه اعطا می کند. متقاضیان دریافت این بورسیه برای واجد شرایط بودن باید در ویرجینیا زندگی کنند و نمونه ای از آثار هنری خود را به همراه رزومه و درخواست آنلاین ارسال کنند.

مقدار: 6000 دلار

بورس طراحی Vectorworks

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی در نظر گرفته شده و به دانشجویان در گرفتن مدرک مرتبط با طراحی کمک می کند. نرم افزار Vectorworks حامی این بورس تحصیلی است.

مقدار: متغیر است.

بورسیه های تحصیلی برای خانم های هنرآموز

بورسیه Anonymous Was a Woman Grant

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: خانم های هنرمند بالای 40 سال در محل کارشان می توانند درخواست دریافت این بورسیه تحصیلی را بدهند. این جایزه نشان دهنده دستاوردهای هنری گیرنده بورسیه است.

مقدار: 25000 دلار

صندوق یادبود باربارا دمینگ (Barbara Deming Memorial Fund, Inc)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی برای زنان فمینیستی که در رشته های نویسندگی یا هنرهای تجسمی تحصیل می کنند آزاد است و یاد باربارا دمینگ، فعال حقوق زنان که شاعر و نویسنده هم بود را گرامی می دارد.

مقدار: 500 تا 1500 دلار

کمک هزینه کارگاه استودیو زنان (Women’s Studio Workshop Grants)

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: کارگاه استودیوی زنان برای خانم هایی که در رشته های هنری کار یا تحصیل می کنند کمک های مالی متعدد و فرصت اقامت فراهم می کند. برخی از این کمک های مالی شامل حقوق و دستمزد و ارائه استودیو است.

مقدار: متغیر است

مقدار فاند دانشگاه های آمریکا و شرایط گرفتن فول فاند

بورسیه تحصیلی برای اقلیت های هنرآموز

بورسیه تحصیلی Cay Drachnik Minoirities Fund

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویان اقلیت عضو انجمن هنر درمانی آمریکا می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند. متقاضیان باید ثابت کنند که نیاز مالی دارند و علاوه بر این در یکی از مقاطع هنردرمانی پذیرفته شوند. این بورسیه هم برای دانشجویان مقطع کارشناسی و هم کارشناسی ارشد در دسترس است.

مقدار: متغیر است.

بورسیه تحصیلی هنرمندان جوان

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویانی که نیاز مالی دارند می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند. متقاضیان می توانند در هر زمینه مربوط به هنر مشغول تحصیل باشند. بنیاد انجمن حرفه ای بر این بورس تحصیلی نظارت می کند.

مقدار: 2000 تا 3000 دلار

بورس تحصیلی پروژه کار هنری برای هنرمندان اقلیت

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورس تحصیلی سالانه به دانشجویان آمریکایی آفریقایی تبار، دانشجویان بومی آمریکایی، اسپانیای ، لاتین یا دانشجویان آسیایی و اهل جزیره اقیانوس آرام اعطا می شود.

مقدار: 2000 دلار

بورس تحصیلی برای هنرهای تخصصی

بورسیه پروژه شغلی هنری برای عکاسی و فیلمسازی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: این بورسیه تحصیلی سالانه 2000 دلار به متقاضیان تحصیل در رشته فیلم یا ارتباط تصویری اعطا می کند. متقاضیان باید در رشته هایی مثل عکاسی چاپی یا فیلمسازی، فیلمبرداری و عکاسی خبری تحصیل کنند. فقط دانشجویان کارشناسی می توانند برای دریافت این بورسیه درخواست بدهند.

مقدار: 2000 دلار

۸ دانشگاه برتر در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی مرکز طراحی گرافیک

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: دانشجویانی که در رشته های طراحی گرافیک ، طراحی چند رسانه ای، انیمیشن یا بازی تحصیل می کنند می توانند درخواست بدهند. متقاضیان باید کاور لتر و رزومه را به همراه دو توصیه نامه ارسال کنند.

مقدار: 1500 دلار

بورس تحصیلی تصویرگران آینده

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: هنرمندان می توانند هر سال آثار علمی تخیلی و فانتزی خود را برای مسابقه ارسال کنند. هیئت داوران متخصص هر سال سه برنده را انتخاب می کنند.

مقدار: 500 دلار

بورسیه انجمن صنفی دستبافان آمریکا

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: افرادی که در رشته های تحقیقات نساجی یا فیبر تحصیل می کنند می توانند درخواست خود را ارائه کنند. این بورس تحصیلی بر اساس برتری هنری و فنی متقاضیان بودجه ای را به آنها اعطا می کند.

مقدار: تا 4000 دلار

بورسیه های تحصیلی انجمن مجسمه سازی ملی

چه کسانی می توانند برای دریافت آن درخواست بدهند: NSS (انجمن مجسمه سازی ملی) هر ساله بورسیه های متعددی به دانشجویانی که در رشته های طراحی مجسمه تحصیل می کنند اعطا می کند. در اکثر این بورسیه ها هیئت داوران مجسمه های طراحی شده برتر را انتخاب و به سازنده هایشان بورس اعطا می کنند.

مقدار: متغیر است.

سایر کمک های مالی برای دانشجویان رشته های هنر

به غیر از بورسیه های تحصیلی، دانشجویان هنر می توانند برای دریافت کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی سازمان های غیرانتفاعی، بنیادها و شرکت های خصوصی هم درخواست بدهند. دانشجویان آینده نگر اغلب با تحقیق و جستجو می توانند مکان هایی که بورس تحصیلی عرضه می کنند را پیدا کنند.

بیش از 50 مدرسه هنری در آمریکا با برگزاری مسابقات مختلف کمک های مالی و بورسیه تحصیلی اعطا می کنند. علاوه بر این آکادمی هنری نیز به معلمان هنرستان ها که برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه می شوند کمک مالی می کند.

چطور بورسیه تحصیلی بگیریم؟ (16 ترفند کاربردی)

توجه داشته باشید که کمک هزینه های هنری با بورسیه متفاوت هستند. به طور معمول بورسیه تحصیلی مثل کارآموزی به تعهد خدمت نیاز دارد اما کمک هزینه ها به دانشجویان در تامین نیازهای مالی شهریه یا یک پروژه تحقیقاتی کمک می کنند. دریافت کمک هزینه های تحصیلی اغلب اوقات به شرایط خاصی نیاز دارد؛ بنابراین اگر چندین درخواست برای دریافت کمک هزینه های متفاوت بدهید شانستان برای دریافت کمک هزینه بیشتر می شود. به خاطر داشته باشید که اکثر دانشجویان در هر سال فقط می توانند یک بورس تحصیلی دریافت کنند چون زیرا بورسیه ها به تعهد زمانی نیاز دارند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام من به یک مشاورنیاز دارم به صورت آنلاین ازایشون مشاوره بگیرم درمورد بورسیه دانشگاه هنر برای سال1402 وشرایط گرفتنش، لطفا معرفی کنید ممنون میشم ❤️

    پاسخ
  • سلام من ۲۳ سالمه و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم و معدل لیسانسم‌ ۱۷.۲۳ است به نظر شما میتونم به دانشگاه کانادا بورسیه یا partial fund بگیرم یا در یکی از کشور های اروپایی مثل آلمان یا اتریش رایگان تحصیل کنم میتونم بالاترین نمره را در آیلتس بگیرم

    پاسخ
  • سلام دانشجوی ترم دوم الکتروتکنیک هستم. به موسیقی علاقه زیادی دارم میتوانم در یک کشور خارجی بورسیه بشوم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست