The 8 Best Universities in England for International Students

۸ دانشگاه برتر در انگلستان برای دانشجویان بین المللی

گاما

آیا می خواهید در انگلستان تحصیل کنید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، بابت انتخاب تان تبریک می گوییم. زیرا نه تنها به قاره اروپا خواهید رفت، بلکه فهرست طویلی از معتبر ترین دانشگاه های جهان در دسترس تان است. تفاوتی نمی کند که دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا این که یک دانشجوی خارجی باشید، در هر صورت دانشگاهی وجود دارد که برای رفع نیازهای شما مناسب باشد. بیشتر مدارس/دانشگاه ها، دفتر دانشجویان بین المللی دارند که در صورت لزوم می توانند به شما در زمینه ویزا، بورس تحصیلی و دوره های آموزش زبان کمک کنند.

انگلیس یک قطب مسافرتی واقعی است که با حمل و نقل سراسری خود از جمله راه آهن ، اتوبوس و فرودگاه به سایر نقاط جهان متصل می شود. رسیدن به انگلستان و رفتن از این کشور به سایر نقاط جهان ساده است، و برای کسانی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند، رفتن به این کشور یک جابه جایی خوب محسوب می شود، زیرا دیگر با مانع زبان روبرو نخواهند شد (اگرچه تسلط به زبان عامیانه و لهجه ها داستان دیگری است). با ورود به انگلستان با تاریخ ، معماری ، شهرهای بین المللی و زیبایی این کشور مواجه خواهید شد که همه مناظر در یک کشور کوچک گرد آمده اند.

چالش واقعی پیش روی شما، انتخاب دانشگاه مناسب است. با داشتن کلیه اطلاعات مربوطه، انتخاب دانشگاه باز هم می تواند دشوار باشد. برای این امر باید برنامه تحصیلی مورد نظر خود، اندازه دانشگاه ، نزدیکی به شهرهای بزرگ و بورس های تحصیلی موجود را در نظر بگیرید تا به این ترتیب بازه ی انتخاب های تان را کوچک تر و انتخاب را ساده تر کنید. در ادامه می توانید با بهترین دانشگاه های انگلیس برای دانشجویان بین المللی آشنا شوید.

۱- دانشگاه آکسفورد

به احتمال زیاد، شما پیشتر نام آکسفورد را شنیده اید. این دانشگاه، قدیمی ترین دانشگاه در میان کشورهای انگلیسی زبان است، اگر این برای تان کافی نیست، خوب است بدانید که صحنه هایی از فیلم های هری پاتر در آکسفورد فیلم برداری شده است. یک سوم جمعیت دانشجویی آکسفورد را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند و شصت و سه درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی از خارج از انگلستان می آیند. قدرت دانشگاه در تحقیقاتی بودن آن است که چندین رشته از علوم انسانی گرفته تا پزشکی را شامل می شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

آکسفورد حدود ۹۰ دقیقه از شمال غربی لندن فاصله دارد. محوطه دانشگاه بسیار جذاب است و تاریخ طولانی کارخانه های آبجو سازی در شهر جریان دارد. آیا از یک شهر دانشگاهی توقع بیشتری دارید؟

۲- دانشگاه کینگستون (Kingston)

به عنوان یک دانش آموخته ی کینگستون، باید این دانشگاه را در صدر فهرست قرار می دادم. کینگستون که در کینگستون آپون تیمز Kingston-upon-thames قرار داد، حدود ۳۰ دقیقه با جنوب غربی لندن فاصله دارد و مکانی فوق العاده برای تحصیل است. فرصت های بورسیه تحصیلات تکمیلی زیادی ارائه می شود و گروه های دانشجویان بین المللی بسیار هستند. محوطه دانشگاهی جمع و جور است و برای اقامت گزینه هایی در همان نزدیکی در دسترس تان است.

این تنها دانشگاهی است که فوق لیسانس رشته سفرنامه نویسی- رشته ی مورد علاقه خود من- را به دیگران پیشنهاد می کنم. با این که زمان حضور در کلاس کمتر از چیزی بود که به آن عادت داشتم (هفته ای دو کلاس به مدت یک سال)؛ اما پشتیبانی عالی بود و از نتایج نمراتم بسیار راضی بودم.

کینگستون یک شهر فوق العاده در نزدیکی رودخانه تیمز است با ساختمان های قدیمی جذاب، برای کسانی که اهل خرید باشند؛ بهشت است. این شهر در زمستان و تابستان هوای مطبوعی دارد؛ از این رو برای دانشجویان می تواند مکان جالبی باشد.

۳- دانشگاه منچستر

The 8 Best Universities in England for International Students: University of Manchester

با ۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی؛ منچستر می تواند ادعا کند که جمعیت دانشجویی این دانشگاه در کل بریتانیا، بیشترین تنوع و گوناگونی را دارد. این دانشگاه برای دانشجویان سرویس حمل و نقل تا فرودگاه ارائه می کند. همچنین جلسات اطلاعات را در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله برونئی، هنگ کنگ و تایلند برگزار می کند. اسکان کل دانشجویان بین المللی که شهریه دانشگاه را پرداخت کرده اند را نیز بر عهده می گیرد.

منچستر یک شهر زنده و پویا در شمال غربی انگلستان است که به دلیل تیم فوتبال منچستر یونایتد، برگزاری کنسرت های بزرگ موسیقی و معماری شهر، شهرت بسیاری کسب کرده است. سرویس حمل و نقل منچستر با فرودگاه این شهر، اتوبوس ها و قطارهای شهری تکمیل شده است.

۴- دانشگاه کالج لندن

UCL معروف به “دانشگاه جهانی لندن” ، در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر انگلستان است و بر اساس رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS بین ده رتبه قرار دارد. کلاس ها در این دانشگاه کوچک هستند و به طور متوسط نه دانشجو در هر کلاس با یک استاد قرار دارد. سی درصد دانشجویان بین المللی هستند و دوره های آموزشی که در این دانشگاه ارائه می شود بر روی موضوعات مرتبط با بین الملل تمرکز دارد.

UCL در بلومزبری (Bloomsbury) لندن قرار دارد، همسایگی با پارک ریجنت (Regent) لندن و موزه بریتانیا باعث شده که موقعیت آن زیبایی خاصی داشته باشد. با اقامت در لندن به عنوان یکی از پایتخت های بین المللی، هرگز از انجام کارهایی که دارید خسته نمی شوید.

۵- دانشگاه ساوتهمپتون (Southampton)

در نظر سنجی که تحت عنوان تجربه دانشجویان آموزش عالی تایمز برگزار شد، دانشگاه ساوتهمپتون رتبه ۷ را در انگلستان به دست آورد. از میان ۲۲٫۰۰۰ دانشجویی که ثبت نام نموده اند، ۵٫۰۰۰ نفر بین المللی هستند. به هر دانشجو بعد از فارغ التحصیلی، ۳ سال مشاوره شغلی داده می شود. این دانشگاه همچنین با مؤسسات آموزش عالی در سراسر جهان همکاری می کند.

ساوتهمپتون در ساحل جنوبی انگلستان و در نزدیکی جزیره وایت (Wight) قرار دارد. دیوار های قدیمی شهر همچنان استوار هستند و کشتی آرام اس تایتانیک که احتمالاً با آن آشنا هستید، سفر خود را از بندر ساوتهمپتون آغاز کرد. به لطف پارک ها و فضاهای سبزی که این شهر دارد؛ به آن لقب شهر سبز داده اند و به همین دلیل است که برای برگزاری فستیوال های تابستانی مناسب است.

۶- دانشگاه بریستول

The 8 Best Universities in England for International Students: Bristol University

بریستول اولین دانشگاه بریتانیا بود که از تحصیل زنان به طور مساوی با مردان استقبال کرد، و همچنین اولین دانشگاهی که در بریتانیا دپارتمان نمایش تشکیل داد. این دانشگاه در راستای حفظ محیط زیست قدم بر می دارد: اولین دانشگاهی که در دوره های جوایز تأثیر سبز (Green Impact) شرکت کرد. بریستول به عنوان یک دانشگاه با تجارت منصفانه شناخته شده است. اطلاعات مخصوص به کشور برای دانشجویان بین المللی در وب سایت آنها آورده شده است.

این دانشگاه در مرکز شهر بریستول قرار دارد که شهری آرام است، اما در عین حال کافه ها، بارها، موزه ها و مراکز خرید در این شهر کسب و کاری پر رونق دارند.

۷- دانشگاه باکینگهام (Bukingham)

دانشگاه باکینگهام تنها دانشگاه خصوصی انگلیس است که دارای منشور سلطنتی بوده و فقط ۱۰۰۰ دانشجو دارد. با این حال ، تقریباً نماینده ۹۰ ملیت متفاوت هستند و بیش از نیمی از دانشجویان باکینگهام از خارج از کشور هستند. پنج دانشکده در این دانشگاه وجود دارد که در آنها حقوق، علوم انسانی، هنر و زبان ، تجارت و علوم و پزشکی تدریس می شود. این دانشگاه در بریتانیا بیشتر از سایر دانشگاه ها به فناوری اطلاعات می پردازد، از این رو یک محیط دانشگاهی مدرن را ایجاد کرده است. باکینگهام‌شایر در فاصله کمی از شمال غربی لندن قرار دارد و یک مکان جذاب است که می توانید نمونه‌های حیات وحش بومی را در این منطقه مشاهده کنید.

۸- دانشگاه ناتینگهام

ناتینگهام فقط یادآور رابین هود نیست، دانشگاه ناتینگهام نقش عمده ای در بین دانشگاه های بین المللی انگلستان دارد. رتبه بندی جهانی دانشگاه ها QS را جزء ۱ درصد برتر دانشگاه های جهان قرار داده است. تأکید ناتینگهام بر بین المللی گرایی در تمامی حوزه های تحصیلی؛ باعث شده است که برای دانشجویان بین المللی یک انتخاب عالی باشد. علاوه بر دانشگاهی که در بریتانیا وجود دارد؛ پردیس این دانشگاه در مالزی و چین نیز فعالیت دارد.

دانشگاه اصلی به چهار دانشکده تقسیم شده است که اتوبوس های رایگاه Hopper آنها را به یکدیگر پیوند می دهد. شهر ناتینگهام در میدلندز، بین مزارع سر سبز و در سواحل رودخانه ترنت (Trent) قرار دارد.

اکنون زمان آن است که تصمیم سخت انتخاب دانشگاه را اتخاذ کنید. در کشوری که سال های مدید است به عنوان پیشگام آموزش عالی در جهان شناخته می شود؛ نگران انتخاب اشتباه نباشید، زیرا هر کدام را که انتخاب کنید، هم با آموزش فوق العاده فارغ التحصیل شده اید؛ هم زمان بسیار خوبی را گذرانده اید.

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست