در حال یادگیری زبان

چرا یادگیری زبان دوم مهم است؟ 20 دلیل قانع کننده

گاما

یادگیری زبان دوم – و حتی بیشتر – نه تنها سودآور بلکه ضروری است. یادگیری زبان برای دانشجویان بین المللی که در خارج از کشور تحصیل می کنند ضرورت دارد. یادگیری زبان ممکن است دشوار به نظر برسد، اما با در دسترس بودن سایت ها و برنامه های آموزشی آنلاین، به راحتی می توانید زبان های بیشتری یاد بگیرید.

اهمیت یادگیری یک زبان جدید را زمانی درک می کنید که در محیطی قرار بگیرید که زبان آن را درک نمی کنید. علاوه بر این، اگر قادر به برقراری ارتباط با افراد از نژادها و فرهنگ های مختلف باشید، احساس غرور خواهید کرد.

دلایل نیاز به یادگیری زبان دوم بیشمار هستند اما در ادامه به بیست مورد از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

مزایای یادگیری زبان دوم

در زیر به برخی از مزایای یادگیری زبان دوم اشاره خواهیم کرد.

1- افزایش فرصت های شغلی

آیا تا به حال با آگهی استخدامی برخورد کرده اید که به طور خاص به آشنایی با یک زبان خاص اشاره کرده باشد؟ بله، تعداد زیادی از آگهی ها بدنبال افرادی هستند که با زبان های خاصی آشنایی دارند، به خصوص اگر بدنبال شغلی در خارج از کشور باشید. یادگیری زبان دوم دنیایی از فرصت های شغلی را به روی شما می گشاید.

جهان به سرعت در حال تغییر است و تعداد بیشتری از شرکت ها بدنبال افتتاح شعب خود در اقصی نقاط جهان هستند. اگر می خواهید در چنین شرکت هایی مشغول به کار شوید باید ذهنیت جهانی داشته باشید. حتی در شرکت هایی داخلی نیز، توانایی صحبت کردن به زبان دوم ممکن است همان چیزی باشد که یک موقعیت شغلی را برای شما تضمین می کند.

2- تقویت مغز

یادگیری یک زبان جدید فرآیندی کاملا پیچیده است. یک سیستم کاملا پیچیده و جدید که شامل قوانین، ساختارها و واژگان است. بنابراین مغز شما باید بیشتر کار کند و با پیچیدگی درک و جذب الگوهای جدید کنار بیاید.

به تدریج، مغز شما شروع به درک معنای جدید کلمات و کمک به برقراری ارتباط می کند، شما مهارت های تفکر شناختی و حل مسئله را پیدا می کنید. این مهارت ها هم از نظر شخصی و هم از نظر شغلی مفید هستند.

3- بهبود حافظه

یادگیری زبان دوم به معنای برقراری ارتباط به زبان های مختلف است. اگر به یک زبان تعامل نداشته باشید نمی توانید آن را یاد بگیرید. بنابراین، در یادگیری یک زبان دیگر در واقع در حال تمرین حافظه خود هستید. دلیل این امر این است که حافظه شما اکنون اطلاعات بیشتری دارد و به طور منظم و بر اساس تقاضای سریع آن را به شما ارائه می دهد.

یادگیری یک زبان جدید علاوه بر آشنایی با واژگان و قوانین جدید به توانایی یادآوری و به کارگیری دانش نیز نیاز دارد. استفاده از این زبان جدید به صورت روزانه مانند این است که مغز خود را به باشگاه ببرید. چند زبانه بودن باعث می شود نام ها، جهت ها، آمار و ارقام را سریع تر به یاد بیاورید.

word image 7

4- بهبود توانایی انجام چند کار به صورت همزمان

با درخواست اطلاعات به زبان های مختلف و جابجایی بین زبان ها، مغز خود را چند وظیفه ای می کنید. برخی از افراد از این به عنوان دستکاری ذهنی یاد می کنند. از آنجا که مغز افراد دو زبانه برای جابجایی بین زبان ها و استفاده از آنها مورد استفاده قرار می گیرد، این افراد برای فعالیتهایی که به توانایی ذهنی بالا نیاز دارند مناسب ترند. مانند ویرایش اطلاعات بی ربط و تمرکز روی اطلاعات مهم.

طبق مطالعه ای از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، افراد چند زبانه در اولویت بندی کارها و کار همزمان روی چند پروژه بهتر هستند.

5- بهبود عملکرد در سایر زمینه های علمی

یادگیری زبان دوم منجر به مهارت های شناختی بهتر می شود. در نتیجه از آنجا که دانشجویان دو زبانه نسبت به همکلاسی های خود در تمرکز و انجام چند کار به صورت همزمان موفق تر هستند، آمادگی این را دارند که در آزمون های استاندارد بهتر عمل کنند. آنها در ریاضیات، خواندن و واژگان و همچنین سایر کارهای مربوط به حل مسئله عالی عمل می کنند.

6- ایجاد فرصت آشنایی با افراد جدید

اگر تمایل دارید با افراد جدید ملاقات کرده و با آنها تعامل داشته باشید، باید یادگیری یک زبان جدید را در اولویت قرار دهید. وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید، فرصت بیشتری برای معاشرت با افراد مختلف خواهید داشت. به عنوان مثال، می توانید در محیط یادگیری دوستان جدید پیدا می کنید. اگر از کلاس های گروهی استفاده نمی کنید، می توانید افراد را به صورت آنلاین ملاقات کنید. وقتی با دیگران به زبان مادری شان صحبت می کنید با شما ارتباط بهتری برقرار خواهند کرد.

7- کمک به یادگیری زبان های دیگر

وقتی با موفقیت زبان دوم خود را یاد می گیرید، یادگیری زبان های دیگر برای شما آسان تر خواهد بود. تکنیک هایی که برای یادگیری زبان دوم استفاده کردید قابل تعمیم به زبان های دیگر نیز هستند. با بهبود روند شناختی، توانایی یادگیری زبان نیز افزایش می یابد.

مغز شما می آموزد که تکنیک های یادگیری زبان را شناسایی کرده و آنها را تجزیه کند. پس از یادگیری یک زبان، مغز شما به خودی خود متوجه می شود که ساختار زبان های مختلف چگونه است.

8- افزایش اعتماد به نفس

در زمان یادگیری یک زبان جدید قطعا مرتکب اشتباهاتی خواهید شد. این اشتباهات در فرآیند یادگیری تاثیر مثبتی دارند. هرچه افراد بیشتر بخاطر اشتباهاتتان به شما بخندند، تلاش شما برای بهتر شدن افزایش می یابد. بنابراین فرصت بیشتری برای آزمایش مهارت های جدید زبانی خود خواهید داشت. در نتیجه با خارج شدن از منطقه راحتی خود به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان برای افزایش دوبرابر کارایی

9- ضروری شدن یادگیری زبان های خارجی

جهان همیشه در حال ترقی و پیشرفت است . امروزه همه کارها در مقیاس جهانی انجام می شوند. اگر می خواهید رقابت مطلوبی داشته باشید یا با مخاطبان بیشتری تماس برقرار کنید، نمی توانید یک زبانه باقی بمانید. دو زبانه شدن ضروری تر از قبل شده است. وقتی می توانید به بیش از یک زبان صحبت کنید علاوه بر احساس غرور و افتخار تأیید می کنید که هنوز در جامعه جهانی مطرح هستید.

10- گسترش فرصت های سفر

هیچ چیزی بیش از توانایی برقراری ارتباط به زبان های مهم دنیا، عطش شما برای ماجراجویی در کشورهای مختلف را افزایش نمی دهد. برای مثال، وقتی یاد می گیرید اسپانیایی صحبت کنید، دوست دارید به بیش از 20 کشور اسپانیایی زبان موجود در جهان سفر کنید.

word image 8

11- بهبود زبان اول

وقتی زبان جدیدی یاد می گیرید، نسبت به پیچیدگی های زبان خود آگاهی بیشتری پیدا می کنید. این یک مقایسه طبیعی است که از چند زبانه بودن حاصل می شود. شما شروع به بررسی تفاوت زبان خود با زبان دیگر می کنید. به طور خودکار، وقتی به زبان دوم خود جمله می سازید، آن را به زبان مادری تان ترجمه می کنید. بنابراین درک بهتری از زبان خود بدست می آورید.

12- افزایش درک شما از جهان

همه ما تشنه شناخت دنیایی هستیم که در آن زندگی می کنیم. این دلیل همه مطالعات ما است. ما به آنچه در مورد کشورخود می دانیم راضی نیستیم و بدون اطلاع از مسائل سایر کشورها، احساس می کنیم دانش مان کافی نیست. در همین حال، آنچه می توانیم در مورد کشورهای دیگر بدانیم محدود به زبان می شود.

بنابراین، وقتی زبان جدیدی را یاد می گیریم، در واقع یک گام به سمت شناخت جهان برمی داریم. با یادگیری یک زبان به کتاب ها، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و روزنامه های آن دسترسی خواهیم داشت و این یعنی کسب بینش واقعی در مورد تاریخ و فرهنگ آن ملت.

13- تجربه فرهنگ های جدید

همانطور که زبان ها متفاوت هستند، فرهنگ ها نیز با هم تفاوت دارند. مردم سراسر دنیا چگونه زندگی می کنند؟ چگونه رفتار می کنند؟ ارزش های آنها چیست؟ اینها سوالاتی هستند که ذهن کنجکاو ما به طور طبیعی درگیر آنها می شود. ما می خواهیم فراتر از خود و مردم خود مردم دیگر و فرهنگ آنها را نیز بشناسیم. وقتی زبان جدیدی را می آموزیم، فرهنگ افرادی که به آن زبان صحبت می کنند را بهتر درک خواهیم کرد. زبان، جنبه ای از فرهنگ است.

وقتی می توانید به زبان دیگر کشورها بخوانید، بنویسید و ارتباط برقرار کنید، شناخت عمیق تری از تاریخ، موسیقی، مد و ادبیات آنها پیدا خواهید کرد.

14- کسب یک موفقیت بزرگ

وقتی چیز جدیدی یاد می گیریم، احساس می کنیم کار بزرگی انجام داده ایم. با یادگیری زبان دوم نیز چنین احساسی خواهید داشت. از آنجا که تسلط بر زبان دوم آسان نیست و هر کسی از عهده آن بر نمی آید، می توانید به دانش جدید خود افتخار کنید. بعلاوه، می توانید آن را بعنوان یک مهارت ارزشمند به CV خود اضافه کنید، مهارت مورد علاقه کارفرمایان! همچنین، حس موفقیتی که از تسلط بر یک زبان جدید به دست می آورید، شما را به یادگیری زبان های دیگر تشویق می کند.

۱۲ نکته مهم یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

15- تقویت مهارت تصمیم گیری

مزایای تسلط بر یک زبان جدید فراتر از مواردی است که به چشم می بینید. بعضی اوقات، به دلیل تداخل احساساتمان، اشتباه تصمیم می گیریم یا حتی تصمیم نمی گیریم. با ایجاد تعادل بین احساسات وعقلانیت، تصمیمات بهتری اتخاذ خواهیم کرد. یادگیری یک زبان خارجی با تصمیم گیری بهتر در ارتباط است.

محققان دانشگاه پمپئو فابرا در بارسلون از رابطه بین کنترل احساسات و تسلط بر یک زبان خارجی پشتیبانی می کنند. مطالعات آنها نشان می دهد که استفاده از یک زبان خارجی باعث کارایی بیشتر افراد می شود که در نتیجه منجر به تصمیم گیری بهتر می شود.

16- بهبود مهارت های شبکه

شبکه سازی تجاری بخشی حیاتی از دنیای تجارت امروز است. وقتی با دیگران ارتباط برقرار می کنید به موفقیت بیشتری می رسید. با این حال، زبان می تواند به عنوان یک مانع، گسترش شبکه شما را محدود کند. اگر بتوانید به زبان مادری کسی با او ارتباط برقرار کنید، از فرهنگ وی نیز آگاهی بیشتری پیدا خواهید کرد.

در نتیجه، در مقابل نظرات و ارزش های فرد مورد نظر انعطاف پذیرتر خواهید بود. به این ترتیب برقراری ارتباط خوب و مسالمت آمیز با گروه های مختلف مردم برایتان آسان تر می شود.

word image 9

17- بزرگ شدن مغز

ممکن است خنده دار باشد، اما وقتی دو زبانه می شوید مغزتان هم بزرگتر می شود. در واقع وقتی بیش از یک زبان را می فهمید، ممکن است ماده خاکستری بیشتری در مغز خود داشته باشید.

در گذشته مردم بر این باور بودند که دو زبانه بودن باعث کندی پیشرفت زبانی در کودکان می شود. اما تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه جورج تاون خلاف این را ثابت کرده است. در واقع، افراد دو زبانه در مقایسه با تک زبانه ها در وظایفی که نیاز به توجه، تمرکز و حافظه کوتاه مدت دارند بهتر عمل می کنند.

18- کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

دمانس و آلزایمر بیماری های وابسته به سن هستند و ممکن است برای برخی اجتناب ناپذیر باشند. با این حال، تحقیقات اخیر نشان می دهد که صحبت کردن به دو زبان به نوع خاصی از آموزش مغز نیاز دارد. همچنین، جابجایی بین دو زبان نیاز به نوع خاصی از توجه دارد و این ها می توانند از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنند.

به گفته محققان ، تصور می شود صحبت کردن به بیش از یک زبان منجر به رشد بهتر مناطقی از مغز می شود که عهده دار عملکردهای اجرایی هستند که می توانند به جلوگیری از شروع زوال عقل کمک کنند.

بهترین روش یادگیری چند زبان +فواید آن

19- در دست گرفتن ابتکار عمل در مناطق توریستی

وقتی زبان مکانی را که بازدید می کنید درک می کنید، راحت تر می توانید با فرهنگ آن ارتباط برقرار کنید. برای مثال لباس آنها را بپوشید و مانند آنها رفتار کنید. این امر خصوصا در مکان هایی که توریست ها طعمه کلاهبرداران می شوند بسیار مفید است و در مجموع بازدید شما را هیجان انگیزتر می کند و طبیعتا شما را به یافتن دوستان جدید سوق می دهد.

20- افزایش خلاقیت

عمق دانش همراه با تسلط بر یک زبان جدید باعث افزایش خلاقیت شما می شود. با تلفیق زبان خود با زبان دوم، متوجه خواهید شد که می توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید. همچنین، وقتی نمی توانید کلمه اصلی را به خاطر بیاورید، ممکن است به دنبال کلمات جایگزین بگردید. این امر باعث افزایش خلاقیت شما شده و باعث می شود کلمات و عبارات جدید را تجربه کنید. همچنین عادت خواهید کرد که خارج از چارچوب فکر کنید و با جستجوی گزینه های جایگزین به دنبال راه حل مشکلات پیچیده باشید.

سوالات متداول

یادگیری زبان دوم چه مزایای دارد؟

افرادی که به بیش از یک زبان صحبت می کنند، مهارت های حافظه، حل مسئله و تفکر انتقادی، تمرکز بیشتر، توانایی چند وظیفه ای و مهارت شنیداری بهتری دارند.

چگونه می توانیم زبان دوم یاد بگیریم؟

1- مکالمه، مکالمه، مکالمه. …

2- شرکت در کلاس های آموزشی حضوری عذاب آور و استفاده ناکارآمد از وقت و پول است. …

3- با 100 کلمه متداول شروع کنید. …

4- یک دیکشنری جیبی داشته باشید.

5- بصورت ذهنی تمرین کنید.

اهمیت یادگیری زبان دوم چیست؟

زبان های خارجی در انتخاب شغل یک گزینه رقابتی هستند: فرد قادر به برقراری ارتباط با زبان دوم است. یادگیری زبان خارجی مهارت گوش دادن و حافظه را افزایش می دهد. یادگیری یک زبان خارجی دانش زبان مادری را بهبود می بخشد.

چه مدت طول می کشد تا زبان دیگری را یاد بگیریم؟

اگر بتوانید 10 ساعت در روز برای یادگیری یک زبان وقت بگذارید، تسلط اولیه به یک زبان آسان 48 روز و برای زبان های دشوار 72 روز طول خواهد کشید. با احتساب روزهای تعطیل معادل دو یا سه ماه خواهد بود. اگر فقط پنج ساعت در روز وقت بگذارید، دو برابر بیشتر طول خواهد کشید.

چرا انگلیسی را زبان دوم می نامند؟

اصطلاح انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) به طور سنتی برای کسانی کاربرد دارد که در مدرسه/دانشگاه به زبان انگلیسی- که زبان مادری آنها نیست- تحصیل می کنند. این اصطلاح در بسیاری از موارد نادرست است، زیرا برخی از این افراد انگلیسی را به عنوان زبان سوم، چهارم، پنجم و … می آموزند.

چگونه یادگیری یک زبان را شروع کنیم؟ (خود آموز)

نتیجه گیری

یادگیری زبان دوم می تواند درهایی را به روی شما بگشاید که قبلا بسته بودند. وقتی به زبان مادری دیگران صحبت می کنید می توانید شبکه های بهتری برای غنی سازی زندگی و تجارت خود، پیدا کردن دوستان جدید و کاوش بهتر در جهان ایجاد کنید.

همچنین، اگرچه به نظر باورنکردنی می رسد اما اگر دو زبانه باشید ممکن است 4.5 سال دیرتر به آلزایمر مبتلا شوید. در حال حاضر دو زبانه شدن رایگان است، بنابراین توصیه می شود لیست سیستم عامل های رایگان آموزش زبان آنلاین ما را بررسی کرده و هر چه زودتر به زبان دوم خود تسلط پیدا کنید.

برای یادگیری رایگان هر زبانی کلیک کنید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست