در حال یادگیری چند زبان

چگونه یادگیری یک زبان را شروع کنیم؟ (خود آموز)

گاما

برای یادگیری یک زبان به صورت خود آموز یا با کمک کلاسهای آموزشی زبان به منابع مختلفی نیاز دارید. یادگیری یک زبان جدید نه تنها سخت نیست بلکه بسیار جذاب و سرگرم کننده است. در ادامه مراحل انجام آن را بررسی خواهیم کرد.

چگونه یک زبان را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

باید بگویم یادگیری زبان به هیچ وجه کار آسانی نیست. مطمئنا، منابع آنلاین، برنامه ها و کتاب های صوتی زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند، اما واقعیت این است: یادگیری یک زبان به صورت خودآموز به منابع بیشتری نیاز دارد. در زیر در این باره توضیح خواهم داد.

هنوزهم هیجانی که در زمان تصمیم گیری درباره یادگیری زبان اسپانیایی داشتم را به خاطر دارم. یک اپلیکیشن یادگیری زبان را بارگیری کردم که شامل تمرین های دیداری، شنیداری و نوشتاری بود. اپلیکشن شامل سطوح مختلفی بود و بعد از تسلط بر یکی، امکان ورود به سطح جدید میسر می شد. همچنین در طول روز یادآوری می کرد که باید تمرین کنم. یادگیری یک زبان جدید نیاز به وقف زمان دارد. اگر تلاش لازم را انجام ندهید، نمی توانید انتظار نتایج بزرگی را داشته باشید.

بهترین روش یادگیری چند زبان +فواید آن

علاوه بر این، بارگیری پادکست ها و اشتراک در منابع آنلاینی که تمرینات اساسی و پیشرفته ای را ارائه می کردند نیز به یاد می آورم. قبل از اینکه انگیزه خود را از دست بدهم و کاملا دست از تلاش بردارم، به مدت یک ماه از این منابع استفاده کردم!

آیا شما هم در یادگیری یک زبان به صورت خود آموز تجربه مشابه ای داشته اید؟ شاید هم اولین بار است که به فکر یادگیری یک زبان افتاده اید؟ در هر صورت، یادگیری یک زبان به صورت خودآموز نیاز به یک برنامه، ایجاد یک شبکه پشتیبان برای حفظ انگیزه، مطالب مناسب و دانش کافی درباره اینکه چه روش های یادگیری برای شما مفید هستند دارد. در این مقاله، یک راهنمای گام به گام پیرامون یادگیری زبان به صورت خودآموز را به شما ارائه می دهیم.

انگیزه های خود را شناسایی کنید

حفظ انگیزه همیشه آسان نیست. اما وقتی دلیل انجام یک کار را می دانید، می توانید انگیزه بیشتری برای شروع آن داشته باشید. به عنوان مثال، وقتی انگیزه خود را برای نوشتن از دست می دهم دلیل تمایلم به این کار را به خاطر می آورم: رئیس خودم هستم و می توانم از هرجایی کار کنم.

به این فکر کنید که چرا می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید. چون کار خوبی است؟ آیا به گسترش چشم انداز شغلی تان کمک می کند؟ یا به این دلیل است که می خواهید با دیگران به آن زبان مکالمه کنید، درک فرهنگی خود را گسترش دهید یا خود را سرگرم کاری کنید؟

۱۲ نکته مهم یادگیری بهتر گرامر یک زبان خارجی

وقتی فهمیدید چرا می خواهید این کار را انجام دهید، می توانید اهداف خود را شناسایی کنید.

در حال یادگیری

تصمیم بگیرید که می خواهید روی کدام مهارت کار کنید. صحبت کردن یا نوشتن یا هر دو.

توانایی مکالمه با توانایی نوشتن بسیار متفاوت است. بنابراین، مهم است که تصمیم بگیرید هدف نهایی شما چیست. تیم فریس در مقاله خود تحت عنوان، “چگونه یک زبان را در کمتر از 3 ماه یاد بگیریم” به موارد زیر اشاره می کند:

“گرامر را می توان با تمرین نوشتن در یک کلاس 20 نفره آموخت، در حالی که مکالمه را نمی توان در چیزی خارج از یک محیط واقعی یاد گرفت. در چنین محیطی مغز شما مجبور است با سرعت طبیعی سازگار شود و مکانیزم های مقابله ای مانند تاکتیک های تأخیر را در پیش بگیرد.”

۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان برای افزایش دوبرابر کارایی

هدف نهایی شما از یادگیری زبان چیست؟ پس از روشن شدن این موضوع، باید در نظر بگیرید که چه روش های یادگیری برای شما مناسب تر هستند و چه محتوایی را باید بخوانید، تماشا کنید و گوش دهید.

درباره محتوا و روش یادگیری خود تصمیم بگیرید

انتخاب محتوا و روش یادگیری یکی از سه رکن مورد نیاز برای یادگیری یک زبان جدید است. اگر انگیزه مناسبی داشته باشید، می توانید به هر چیزی برسید و یافتن انگیزه مناسب با انتخاب روش یادگیری مناسب شروع می شود.

روش یادگیری

افراد به روش های مختلفی می آموزند:

1- اهل یادگیری بصری هستید؟ اگر بله، برای یادگیری از تصاویر استفاده کنید.

2- آیا با گوش دادن به صدا بهتر یاد می گیرید (سبک یادگیری شنیداری)؟ اگر بله، پس از طریق پادکست ها این کار را انجام دهید.

3- آیا از طریق نوشتن بهتر یاد می گیرید (سبک یادگیری نوشتاری)؟ اگر بله، پس به زبان مقصد بنویسید.

4- آیا از مطالعه لذت می برید؟ اگر بله، پس به زبان مقصد کتاب بخوانید.

5- آیا از تعاملات انسانی لذت می برید؟ در این صورت به فکر یک معلم خصوصی، شریک یادگیری یا غرق شدن در فرهنگ زبان مورد نظر باشید. گذشته از روش یادگیری، انتخاب محتوا نیز مهم است.

انتخاب محتوا

شما باید خود را در معرض موضوعاتی قرار دهید که از خواندن و تماشای آنها به زبان مادری لذت می برید. خواندن مطالبی که از آنها لذت نمی برید کمکی نمی کند. در این صورت انگیزه خود را از دست خواهید داد و انگیزه در یادگیری یک زبان جدید ضروری است. بنابراین، اگر از مطالعه در مورد یک ورزش خاص لذت می برید، شروع به مطالعه در مورد این ورزش به زبان خارجی مورد نظر خود کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

مسئله دیگری که باید در نظر بگیرید مبلغی است که می خواهید برای یادگیری زبان مورد نظر هزینه کنید. بودجه شما در کنار روش یادگیری و محتوا تعیین می کند که باید از چه منابعی استفاده کنید.

منابع خود را انتخاب کنید

انتخاب منابع بخش مهم دیگری در یادگیری زبان است. اگر منابع نادرستی را انتخاب کنید، صرف نظر از میزان مطالعه و روش مطالعه خود به نتیجه خاصی نخواهید رسید. بنابراین مطمئن شوید که منابع خود را مطابق با روش، محتوا و هدف یادگیری خود انتخاب کنید.

آنچه من توصیه می کنم این است که منابع زیادی را انتخاب نکنید زیرا این امر باعث سردرگمی می شود و ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید از کجا شروع کنید. در مورد من، یکی از دلایلی که یادگیری زبان را متوقف کردم این بود که منابع زیادی را انتخاب کرده بودم و مطمئن نبودم چه منابعی را باید در اولویت قرار دهم یا زمان را چگونه مدیریت کنم.

 ترفندهای افزایش کارایی مغز برای یادگیری یک زبان خارجی

بنابراین، تنها چند مورد را انتخاب کنید، با گذشت زمان می توانید منابع بیشتری را انتخاب کنید. اپلیکیشن های زیادی مانند DuoLingo وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. اگر به تعاملات انسانی بیشتری احتیاج دارید،Rype را امتحان کنید. اکنون باید برای شروع یادگیری آماده باشید. قدم بعدی تعیین اهداف و بازه زمانی است.

اهداف و بازه زمانی را تعیین کنید

یادگیری بصورت خودآموز مستلزم این است که اهدافی را برای خود تعیین کنید تا چیزی برای دنبال کردن داشته باشید. این پرسش را از خود بپرسید: “می خواهید برای تسلط به زبان مقصد چه مدت زمانی را صرف کنید؟”

به هر حال مهم است که یک بازه زمانی واقعی را برای خود تعیین کنید. عدم تعیین یک تاریخ دقیق فرصت بیشتری برای تعلل به شما می دهد. پس از تعیین بازه زمانی، می توانید برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی و زمانبندی

بر اساس اهداف و مهلت تعیین شده ای که برای یادگیری در نظر گرفته اید، چقدر می توانید به یادگیری زبان مقصد اختصاص دهید؟ این ها با هم در ارتباط هستند. به عنوان مثال اگر مهلت 3 ماهه داشته باشید، باید زمان بیشتری را اختصاص دهید.

معمولا 21 روز طول می کشد تا یک عادت جدید ایجاد شود. بنابراین، هر زمان که تصمیم گرفتید یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید، سعی کنید به مدت 21 روز این کار را به صورت مرتب انجام دهید. حتی اگر فقط 15-30 دقیقه در روز باشد، بهتر از هیچ است. برای زمانبندی و برنامه ریزی های خود ازGoogle Apps کمک بگیرید.

برای حفظ انگیزه از یک دوست کمک بگیرید

با شروع یادگیری مواقعی پیش می آید که انگیزه خود را از دست می دهید. به همین دلیل مهم است که یک دوست مسئولیت پذیر داشته باشید تا به شما کمک کند برای رسیدن به اهداف خود انگیزه داشته باشید. همچنین، در صورت امکان کسی را پیدا کنید که تجربه یادگیری آن زبان را داشته است.

تا جای ممکن خود را در معرض زبان مقصد قرار دهید

به این منظور در کنار پیدا کردن یک دوست پاسخگو که قادر است به زبان مورد نظر صحبت کند، می توانید خود را به روش های دیگری نیز در معرض آن قرار دهید. بهترین روش سفر به کشوری است که می خواهید زبان آن را یاد بگیرید، اما همه پول و امکانات این کار را در اختیار ندارند. در عوض، می توانید به آن زبان تلویزیون تماشا کنید، روزنامه بخوانید، پادکست گوش دهید و غیره.

اگر بدون مقدمه شروع به انجام کار جدیدی کنید، انجام آن برایتان دشوار خواهد بود. به عنوان مثال، اگر خیلی اهل مطالعه نیستید، پیشنهاد نمی شود که برای شروع روزانه 60 دقیقه وقت بگذارید. اضافه کردن یک عادت یا فعالیت جدید به برنامه های روزانه باید به مرور زمان اتفاق بیفتد.

هر زبانی را می خواهید یاد بگیرید در قسمت سرچ سایت ما جستجو کنید

زبان مقصد را با سبک زندگی خود مطابقت دهید، نه بر عکس!

با خیال راحت سرعت کار را افزایش دهید

اگر می خواهید روند یادگیری را تسریع کنید، بدون نگرانی این کار را انجام دهید! واقعیت این است: بعضی اوقات افراد انگیزه خود را از دست می دهند و یادگیری را متوقف می کنند زیرا به سرعت نتیجه نمی گیرند. اگرچه من صبر و شکیبایی را توصیه می کنم، اما برای تسریع روند کار روش های متفاوتی وجود دارد.

در هر زبانی کلمات یا عبارات خاصی وجود دارند که بیشتر استفاده می شوند. می توانید این عبارات را مطالعه کنید. به عنوان مثال، ما در مقاله قبلی خود، 100 مورد از کلمات پرکاربرد در نوشتار و گفتار به زبان انگلیسی را ارائه دادیم. این 100 کلمه نیمی از کل کلمات نوشته شده در مطالب مختلف و همچنین نیمی از کلمات بکار برده شده در مکالمات معمول را تشکیل می دهند. بدنبال چنین مواردی باشید.

چگونه می توان یک زبان را به صورت خودآموز یاد گرفت؟

در یادگیری یک زبان جدید موارد بسیاری مانند درک انگیزه ها، اهداف، روش یادگیری و محتوا و همچنین ملاحظات مربوط به بودجه دخیل هستند.

بعد از پرداختن به این موارد زمان آن است که به تعیین مهلت و زمانبندی مشغول شوید. در شکل گیری یک عادت انگیزه و اراده به یک اندازه اهمیت دارند. برای حفظ انگیزه خود، یک دوست پاسخگو پیدا کرده و خود را در محتوا و تعاملات انسانی غرق کنید. به این ترتیب می توانید یک زبان را به تنهایی و به صورت خودآموز یاد بگیرید!

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست