ترفندهای یادگیری سریع تر ترکی استانبولی

12 بهترین روش یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل از صفر

turkish-gama-min

در این مطلب قصد داریم بهترین روش ها، ترفندها و نکات برای یادگیری زبان ترکی استانبولی بصورت خودآموز در خانه را یاد بدهیم، چه سطح کاملا مبتدی باشید و بخواهید از الفبا شروع کنید یا سطح متوسط. همین ابتدا عرض کنم که هیچ روش میان بر و جادویی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وجود ندارد اما با رعایت نکات گفته شده در این مطلب، زمان یادگیری تان تا 30 درصد کاهش پیدا میکند و کاملا ماندگار! البته زمان یادگیری ترکی استانبولی را اینجا توضیح دادیم. بیایید شروع کنیم…

مرحبا (سلام!) بیش از ۷۰ میلیون نفر در ترکیه، قبرس شمالی و قبرس زندگی می کنند. دیگر ترکی زبانان، در سراسر اروپا و آسیای میانه هستند. اگر می خواهید زبان ترکی را یاد بگیرید، یادگیری الفبا شروع خوبی است. از آنجا که کلمات ترکی به به صورت گفتاری نوشته می شوند، هنگام آموختن الفبا، تلفظ کلمات برایتان آسان خواهد بود، حتی اگر کاملا معنای آنها را درک نکنید.

آموختن دستور زبان ترکی استانبولی و ساختار جمله هم یکی از بخش های اصلی آموزش این زبان است. با یادگیری خوب و کامل آن، این زبان را به زیبایی صحبت کنید. İyi şanslar (ایسانلار) موفق باشید!

 


Turkish-final

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش ترکی استانبولی چرب زبان، ترکی استانبولی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان استانبولی رو مثل بلبل حرف بزن!


 

بهترین روش و ترفندهای یادگیری این زبان دوست داشتنی و جذاب ابتدا به صورت خلاصه و بعد هم ترفندهای ویژه خود زبان ترکی استانبولی بصورت تفصیلی و با جزئیات:

بطور خلاصه

تجربه شخصی ما میگه اگر مبتدی هستید و قصد مهاجرت یا تحصیل به ترکیه رو دارین برای یادگیری ترکی استانبولی اول الفبا رو از همین سایت یاد بگیرید، بعد اپلیکیشن چرب زبان+ کتاب ترکی در 30 روز رو تهیه کنید و 3 ماه وقت بگذارین، بعد از 3 ماه خواهید دید که اکثر مکالمات ترکی رو انجام می دین و می فهمین یعنی در حد معجزه، تقریبا همه زبان اموزا از این روش رضایت صد درصد داشتند!

با این حال سایر روشهای یادگیری ترکی استانبولی بصورت خودآموز در منزل این ها هستند و بجز این ها هیچ روش جادویی یا میانبری وجود نداره خیالتون راحت!

۱-استفاده از کتب آموزشی باکیفیت بدون اشتباه: انتخاب کتب آموزشی متنوع به شرطی که بدون اشتباه ترجمه و نگارش باشند (موضوعی که متاسفانه در کشور ما و کتابهای ترجمه شده به فارسی زیاد است و کلی شما رو عقب می ندازه ینی تاثیر عکس داره!) می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن خود را بهبود بخشید. بهترین کتابها را اینجا معرفی کردیم (کلیک کنید)

۲-تماشای فیلم و سریال: تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ترکی استانبولی با زیرنویس و گویش متنوع می‌تواند به تقویت لغت و تلفظ شما کمک کند. این سریالها و فیلم ها بخصوص.

۳-مکالمه با ترک ها: ایجاد گفتگوهای تلفنی یا تصویری با دوستان یا افرادی که زبان ترکی استانبولی را بلد هستند، می‌تواند مهارت مکالمه شما را بهبود بخشد. خیلی ها می پرسند چطوری دوست ترک پیدا کنیم؟ در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام اما یک روش ساده تر نصب اپلیکیشن Tandem است که ویژه دوست پیدا کردن در کشورهای دیگر برای تمرین زبان است و براحتی می توانید دوست ترک پیدا کنید (دانلود برای اندروید دانلود برای آیفون)

۴-تمرین مکرر مکالمات روزمره: برنامه‌ریزی زمان برای تمرینات روزانه و مکرر مکالمات رایج و روزمره بسیاااار در یادگیری ترکی استانبولی مهم است در واقع خواندن متون این مکالمات، نوشتن آنها و تمرین‌های گرامری مشابه می‌تواند به تسلط بر زبان ترکی کمک کند. بخصوص توصیه میکنیم این 100 درس صوتی مکالمات روزمره را دانلود و هر روز کار کنید

۵-استفاده از برنامه‌های آموزشی: برنامه‌های آموزشی مثل Duolingo، Babbel، Rosetta Stone و … می‌توانند به شما در یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل کمک کنند. بهترین برنامه ها را اینجا معرفی کرده ایم

۶- شرکت در دوره‌های آنلاین یا حضوری: شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین یا کلاس‌های حضوری با معلمان و اساتید واقعا باتجربه می‌تواند یک روش موثر برای یادگیری زبان باشد. بهترین کلاسها را اینجا معرفی کرده ایم

7-مکالمه با خودتان: سعی کنید هر روز با خودتان درباره موضوعات مختلف به ترکی صحبت کنید تا مهارت مکالمه خود را بهبود بخشید. مثلا یک پرنده روی پنجره تون نشست، همین رو چه در ذهن تون چه با صدای بلند به ترکی بگین.

8-متن های کتابهای این مطلب را هر روز با صدای بلند تمرین کنید: با صدای خیلی بلند و شمرده، متن های مطلب یا متن هایی که در کتاب ها یا سایت ها به زبان ترکی می بینید را شمرده، بلند بیان کنید ولی صدای خود را ضبط کنید، بار دوم بدون اشکال همانها را تکرار کنید.

9-خلاصه نویسی کنید: هر کتاب ترکی یا متنی را هر جایی می بینید خلاصه نویسی کنید. مثلا در این سایت موضوع آلودگی هوا را انتخاب کنید، آن را مطالعه کنید و سپس به زبان ترکی در حد 5 خط خلاصه ش کنید. این کار فوق العاده به تقویت مهارت نوشتاری و درک مطلب ترکی کمک میکند.

یادگیری زبان در بیرون کلاس

به یاد داشته باشید که برای بهبود مهارت‌های زبانی خود، باید منظم و پیوسته تمرین کنید. همچنین، ایجاد محیطی که زبان مورد نظر را در آن استفاده می‌کنید، مهم است.

توضیحات کامل و نکات بیشتر

گام اول؛ تسلط بر الفبای ترکی

ابتدا الفبای ترکی استانبولی که شامل این حروف است را یاد بگیرید

  1. الفبای ترکی استانبولی: الفبای ترکی استانبولی شامل حروف زیر است (از چپ به راست)

    A, B, C, Ç, D, E, F, G, Ğ, H, I, İ, J, K, L, M, N, O, Ö, P, R, S, Ş, T, U, Ü, V, Y, Z.

  2. تلفظ فارسی: برای بیان الفبای ترکی استانبولی با تلفظ فارسی، می‌توانید از تلفظ‌های فارسی به شکل زیر استفاده کنید (از راست به چپ)

    آ، ب، ج، چ، د، اِ، ف، گ، ق، ح، ی، ای، ج، ک، ل، م، ن، او، اُ، پ، ر، س، ش، ت، اُو، و، او، اِ، ز،.

این الفبا می‌تواند به شما در یادگیری تلفظ و نوشتار اولیه ترکی استانبولی کمک کند. همچنین، برای تسلط بیشتر، می‌توانید از منابع آموزشی مختلفی مانند کتاب‌ها، ویدئوها و دروس آموزشی آنلاین استفاده کنید. همه حروف الفبا و نکاتش رو اینجا توضیح دادیم (کلیک کنید)

حتما بخوانید: دانلود رایگان ۳ کتاب داستان و رمان ترکی استانبولی بصورت پی دی اف

سپس آموختن تلفظ حروف خاص را یاد بگیرید

.ست، همیشه بعد از آن حروف صدا دار می آید  g شکلی از ǧ حرف

.بیاید، صدای مصوت را کشیده میکند. a, I, o یا u اگر بعد از این حرف

“.yellow انگلیسی تلفظ میشود، مانند کلمه “y بیاید، مانند حرف I, e, ö یا üاما اگر بعد از آن

” دارد Chat در کلمه انگلیسی ” “ch صدایی مانند ” ç

” دارد shoe در کلمه انگلیسی ” “sh صدایی مانند ” ş

” دارد cousin در کلمه انگلیسی ” “i صدایی مانند ” I

” دارد cure در کلمه انگلیسی ” “ure صدایی مانند ” ö

” دارد cute در کلمه انگلیسی ” “u صدایی مانند ” ü

دسته بندی حروف صدادار؛ جلو و عقب، تنگ و پهن، جمع و پراکنده را هم یاد بگیرید

طبقه بندی حروف صدادار، بخش اصلی زبان ترکی، براساس این سه عامل است. هر کدام توضیح می دهند که شما چگونه صدای هر مصوت را با استفاده از زبان و دهان خود تولید می کنید. صدای حروف بسته به اینکه آیا شما لب های خود را گرد میکنید یا نه شنیده میشوند:

هستند.o, ö, ü, u و مصوت های جمع حروف:e, i, a, ıمصوت های پراکنده حروف

حروف صدادار جلو و عقب بسته به جایی که زبان خود را در دهان قرار میدهید تا صدای واضح را بشنوید،

 حروف e, i, ö, ü مصوت های جلو و حروف a, ı, o,u مصوت های عقب هستند.

با توجه به مقدار فاصله بین کام و زبان، هنگام تولید صدا، دسته ای از حروف صدا دار به باز (پهن) یا بسته (تنگ) طبقه بندی میشوند.

مصوت های e, a, ö,o باز و مصوت های ı, i, ü,u بسته هستند.

گام دوم؛ یادگیری دستور زبان و ساختار جملات

۱- از یک پسوند برای توضیح وضعیت حاضر استفاده کنید

برخلاف زبان انگلیسی، هیچ فعل و انفعالی در ترکی وجود ندارد که به معنای بودن باشد، بلکه باید پسوند شخصی (این) را که مربوط به اسم شی است اضافه کرد. پنج ضمیر برای اول شخص مفرد، دوم شخص مفرد و سوم شخص جمع وجود دارد. ضمیری برای سوم شخص مفرد وجود ندارد.

(من یک معلم هستم) Ben öğretmenim اول شخص مفرد

(تو یک معلم هستی) Sen öğretmensin دوم شخص مفرد

(ما معلم هستیم) Biz öğretmensin اول شخص جمع

(شما معلم هستید) توجه داشته باشید که مانند بسیاری از زبان های اروپایی مانند Siz öğretmensiniz دوم شخص جمع

(آنها معلم هستند) Onlar öğretmenler سوم شخص جمع

word image 3

۲- هنگام استفاده از ضمایرشخصی، ضمیراشاره را حذف کنید

از آنجا که یک پسوند متفاوت برای هرضمیروجود دارد، می توانید بگویید که ضمیرتوسط پسوند مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل ضمیرشخصی معمولا برای جلوگیری از تکرار درنظر گرفته می شود.

(من یک معلم هستم.)”öğretmenim” برای مثال، شما به سادگی می گویید

۳- با اضافه کردن پسوندها مشخصه های دستوری ریشه یک کلمه تغییر می یابند

اگر یک ضمیر به یک کلمه در زبان انگلیسی اضافه میکنید، ممکن است چند ضمیر به ریشه یک کلمه در زبان ترکی اضافه کنید. این پسوندها نشان دهنده نفی انفعال، تعداد، مالکیت، تردید و بسیاری از ویژگی دیگرهستند. همه این پسوندها می توانند برای برخی کلمات طولانی وعجیب ساخته شوند اما اگر بدانید چطور آن ها را بشکنید برایتان عادی جلوه خواهند کرد.

برخلاف زبان آلمانی کلمات طولانی در ترکیبات ترکی متمایز نیستند. درعوض آنها شامل کلمه ریشه ای هستند با پسوند های مختلف،

به عنوان مثال، اگر شما کلمه به پایان خواهید رسید که به معنای “برخی از آن ها در منزل من ” میباشد. evimdekilerden قرار دهید، جمله با (به معنای خانه) را بردارید و بجای آن ضمیر ev کلمه را توصیف کرده و آنرا دقیق تر بیان میکنند.

۴- هماهنگی صوتی پسوند با آخرین مصوت ریشه کلمه

حروف صدادار، پسوند را با آخرین مصوت ریشه کلمه از نظر جلو و عقب، تنگ و پهن و جمع یا پراکنده بودن تطبیق میدهند. هدف این است که یک کلمه با کم ترین حرکت دهانی بیان شود، این امر باعث جریان روان کلمات هنگام صحبت میشود.

برای مثال، ضمیر siz به معنای “فاقد…” است. برای گفتن “فاقد گوشت “، این ضمیر را به آخر کلمه ترکی et اضافه کنید. کلمه حاصل etsiz خواهد بود.

برای گفتن کلمه بدون نمک، همینکار را با ضمیر siz و کلمه tuz انجام دهید. کلمه ساخته شده tuzsiz است.

مثالی دیگر؛ ضمیر ler را که باعث تبدیل اسم جمع میشود، در نظر بگیرید. دو حالت وجود دارد؛ ler و lar. انتخاب بین این دو بستگی به آخرین مصوت کلمه مورد نظر دارد. Gözler به معنی چشمها و telefonlar به معنی تلفنها میباشد.

بابت هماهنگی مصوت ها نگران نباشید، اگر از مصوت اشتباه استفاده کنید افراد متوجه حرف و منظور شما خواهند شد. اگر در انتخاب مصوت ها به شک افتادید، از مصوتی استفاده کنید که بیان راحتتری دارد.

در کلاس

۵- تغییر حروف صامت هنگام تغییر تلفظ

گاهی اوقات اضافه کردن ضمیر به یک کلمه، باعث تغییرتلفظ آخرین صامت ریشه کلمه میشود. این تغییر جهت سهولت در گفتار انجام میشود. از آنجا که ترکی از روی قواعد آوایی نوشته شده است، اگر تلفظ ریشه کلمه تغییر کند، باید کلمه را نیز تغییر دهید تا تلفظ آن هماهنگ شود. هنگامی که یک ضمیر را به کلمهای اضافه می کنید، حروف صامت با حروف صدادار احاطه می شود؛

a p به a b,

a ç به a c,

a t به a d,

یا

تغییر میکند.a k به a g یا ğ

:تبدیل میشود.b به P را به آخر کلمه اضافه کنید im به معنای کتاب است. اگر ضمیر حرف Kitap برای مثال، کلمه

 (کتاب من) Benim kitabım

اگر ریشه کلمه تک هجا باشد، به طور کلی نیازی به تغییر آخرین صامت نیست. صامت ها هرگز کلمات و اسامی دخیل زبان ترکی را تغییر نمیدهند.

۶- فعل را در پایان هر جمله قرار دهید

ساختار دستوری زبان ترکی نهاد- شی- فعل است. این ساختار که در زبان های ژاپنی و آلمانی نیز مورد استفاده قرار گرفته میتواند برای افراد فارسی زبان چالش برانگیز باشد.

برای مثال اگر بخواهید به زبان ترکی بگویید که “پسر توپ را به سمت سگ پرتاب کرد.” باید بگویید oğlan topu köpeğe attı.

ترجمه تحت الفظی آن پسر (oğlan) توپ را (topu) به سمت سگ (köpeğe) پرتاب کرد (attı) خواهد بود.

۷- فیلم سریال و کارتون های ترکی استانبولی ببینید

با تماشای فیلم‌ها و کارتون‌ها، می‌توانید با تلفظ‌ها و لهجه‌های مختلف زبان ترکی آشنا شوید و مهارت شنیداری خود را تقویت کنید. ضمنا در فیلم‌ها و کارتون‌ها از واژگان روزمره تا واژگان پیچیده‌تر استفاده می‌شود. با تماشای آن‌ها، می‌توانید واژگان جدید را یاد بگیرید و دایره واژگان خود را گسترش دهید.

تماشای فیلم‌ها و کارتون‌های ترکی به شما کمک می‌کند تا با فرهنگ، روش زندگی، و ترکیبات اجتماعی مردم ترکیه آشنا شوید. از طرفی در فیلم‌ها و کارتون‌ها، اصطلاحات و لهجه‌های مختلفی برای انتقال احساسات و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود. با تماشای آن‌ها، می‌توانید با این اصطلاحات و لهجه‌ها آشنا شوید.

گام سوم؛ غرق شدن در زبان

۱- گاهی اوقات به موسیقی ترکی گوش دهید

زبان ترکی از مصوت های هم آهنگ استفاده می کند و برخی از این صداها ممکن است به گوش شما عجیب باشند، مخصوصا اگر زبان مادری شما انگلیسی است. گوش دادن به موسیقی ترکی شما را قادر می سازد تا روانیبیان و آهنگین بودن زبان را بشنوید. در این صورت می توانید کلمات را بهتر درک و تلفظ کنید.

می توانید موزیک ویدیوهای ترکی را فضای مجازی ویدئویی مانند یوتیوب پیدا کنید. بهترین ها را اینجا برای دانلود قرار داده ایم

۲- کتابهای ترکیه ای را بخوانید

کتاب های کودکان برای کمک به مبتدیان یادگیری خواندن طراحی شدهاند و شامل واژگان پایه ای در جملات ساده و سهولت جهت خواندن هستند. تصاویری که در یک کتاب کودک قرار داده شده، کلمات موجود در متن بوده، بنابراین شما می توانید معنای کلمات ناآشنا را بهتر درک کنید.

تعدادی کتاب الکترونیکی از داستان های افسانه ای ترکی و داستان های قومی به صورت رایگان در سایت

http://www.digitalbookindex.org/_search/search010litturkisha.asp

در دسترس هستند.

بهترین کتابهای ترکی را اینجا دانلود کنید: خرید ۳ تا از بهترین کتاب های آموزش زبان ترکی استانبولی

همچنین تعدادی کتاب ترکی در سایت http://turkishbasics.com/resources/stories/ وجود دارد. اگر طرفدار هری پاتر هستید، می توانید خرید یک سری از آن را به زبان ترکی در اولویت قرار دهید. از آنجا که کتاب ها به تدریج در حال افزایش هستند، میتوانید همراه لذت بردن از مطالب آشنا، خواندن خود را تقویت کنید.

۳- اخبار جهانی را به زبان ترکی دنبال کنید

تعدادی از وب سایت های ترکیه وجود دارند که مقالات و ویدیوهایی در مورد رویدادهای جاری در ترکیه و سایر نقاط جهان ارائه می کنند. این مقالات به شما یک دیدگاه دررابطه با امور اجتماعی و سیاسی ترکیه می دهد ونیزکمک خوبی برای تقویت مهارت های خواندن و شنیدن شما است.

شما میتوانید از طریق آدرس زیر به روزنامه های ترکی، اخبار و سایت های ورزشی دسترسی داشته باشید.

http://www.gazeteler.de/

۴- گروه های رسانه های اجتماعی ترکیه و انجمن های آنلاین را کشف کنید

رسانه های اجتماعی و انجمن ها به شما این امکان را میدهد تا با زبان مادری خود در ترکیه و همچنین دیگران در سراسر را جستجو کنید، شانس بیشتری برای یافتن Türkçe جهان که در حال یادگیری این زبان هستند، ارتباط برقرار کنید. اگر واژه انجمن ها و گروه هایی دارید که از زبان ترکی استفاده می کنند.

https://www.reddit.com/r/turkishlearning/ تعدادی تالار گفتمان و وبگاه های ترکی در آدرس زیر هستند

به طور کامل به مقالات مربوط به یادگیری زبان ترکی اختصاص یافته است.

لینک کانال تلگرام ما: کلیک کنید

لینک یک گروه واتساپ برای تمرین زبان ترکی https://chat.whatsapp.com/D9VRqljWYTOKQjviSBjw6P

کاربران تنها در زبان ترکی صحبت می کنند، بنابراین باید قبل ازامتحان گروه، از اصول اولیه استفاده کنید. زمانی که با افراد آنلاین صحبت می کنید، حریم خصوصی تان را حفظ کنید. مراقب هر گونه اطلاعات شخصی در مورد خودتان باشید؛ تا زمانی که مطمئن شوید که می توانید به فرد اعتماد کنید.

حتما بخوانید: دانلود آموزش زبان ترکی استانبولی شبیه پیمزلر(۱۰۰ درس ارزشمند)

۵- برای بازدید از ترکیه یا قبرس شمالی برنامه ریزی کنید

سفر به ترکیه یا قبرس شمالی فرصتی برای غرق شدن کامل در زبان به شما خواهد داد. این موضوع به ویژه در صورتی درست است که شما به خارج از شهرهای بزرگ سفر کنید، جایی که افراد کمتری انگلیسی صحبت می کنند.

اگر به مسجد می روید، شال یا شال سبکی بردارید که و از آن برای پوشاندن موی خود (برای شناسایی زنان) و پوشیدن آستین بلند و شلوار بلند (مونث و مذکر) استفاده کنید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

12 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام روز خوش به من توصیه شده برای یادگیری زبان ترکی فیلم وسریال ترکی با زیر نویس فارسی ببینیم آیا سریال ترکی میشناسید معرفی کنید. البته اپلیکیشن تون رو تهیه کردم دوماه پیش، شدیدا موثر بوده، کلی مکالمه رو یاد گرفتم و خیلی مکالمات سریالها رو متوجه میشم حتی بدون زیر نویس اما هنوز 100 درصد متوجه نمیشم. منبع مکمل لطفا

    پاسخ
    • اپلیکیشن چرب زبان برای مکالمات روزمره مناسبه و فهم مکالمات نه برای فیلم و سریال. هر چند برای همه لازمه. اما من گلپری رو توصیه میکنم ببینی سریا ل کاربردی

      پاسخ
    • فیلم های زیادی هست
      استانبول ظالم ❤
      گشت مدرسه
      عشق تجملاتی
      تردید
      سیب ممنوعه
      نمیدونم چند سالته اما اگه میخوای یه فیلم ببینی که مثبت ۱۸ نباشه ولی قشنگ باشع میتونی گشت مدرسه رو ببینی خیلی کمکت میکنه

      پاسخ
    • فقط چکور (گودال) هم قشنگه هم برا یادگیری زبان خوبه

      پاسخ
  • من دوستام برنامه چرب زبان خریدن توی یکی دوماه مکالمه میکنن و مکالمات رو اکثرا میفهمن. چطور میتونم تهیه کنم و من گرامر هم میخوام .مجموعا خواستار آموزش زبان ترکی استانبولی هستم

    پاسخ
    • از همین صفحه خرید اقدام کنید دیگه. میتونین بخرید و دانلودش کنید (ایمیل میشه واستون) بله برای مکالمه معجزه میکنه سالها روش وقت گذاشتیم اما خب هیچ برنامه ای به تنهایی کافی نیست. حتما حتما کتاب ترکی در 30 روز رو همزمان یا بعدش کار کنید. این دو با هم بی نظیر هستن.

      پاسخ
      • قیمتش چقدر هست؟

        پاسخ
      • ایرج ارمند
        مهر 25, 1402 9:07 ق.ظ

        میخوام مهاجرت کنم به ترکیه و بعد تحصیل اما کاملا مبتدی هستم و فقط الفبا بلدم از همین سایت تون یاد گرفتم. با اپلیکیشن چرب زبان شما شروع کردم که انصافا خیلی راه افتادم و الان کتاب سی روز شروع کردم فرض کنید کسی با کتاب سی روز شروع کرده در اوائل که زیاد لازم نیست منابع دیگر و مکمل را مطاله کند حداقل به نظر A1 را باید تمام کند و بعد … برای این بعد : در خصوص صوتهای مناسب/مجله ای ترکی استانبولی ( چاپ خود ترکیه و نه ایران و …) منبعهایی خوب اگر می شناسید لطفاً معرفی بفرمایید . در صورت صلاحدید برای ایمیل بنده ارسال بفرمایید .

        پاسخ
  • نکته شماره ۶ در مورد انگلیسی زبان‌ها مصداق دارد نه فارسی زبان‌ها.
    ساختار جمله زبان فارسی هم به صورت نهاد+گزاره+فعل است.

    پاسخ
  • سلام سریال های انتقام شیرین. عشق اجاره ای. عشق حرف حالیش نیست.محافظ. سینمایی عشق بی پایان.

    پاسخ
  • سلام لطفا برای یادگیری زبان ترکی از صفر یه کتاب و اپلیکیشن معرفی کنید .

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست