آلمانی

10 فیلم مکالمه زبان آلمانی (با زیرنویس و ترجمه)

اگر می خواهید به زبان آلمانی صحبت کنید اما موقع صحبت کردن لکنت می گیرید و جمله را با عباراتی مثل “Ich ahmmm…” شروع می کنید، این مقاله را از دست ندهید! با مکث بین جملات رشته کلام از دست تان در می رود و تمرکز درستی برای گفتگو ندارید.

اگر می خواهید مکث های بین جملات را کم کنید و با تسلط و اعتماد به نفس بیشتری به این زبان صحبت کنید ، نگران نباشید ! من امروز می خواهم با ارائه نکات و ترفند هایی در مورد تمرین مکالمه آلمانی در این مقاله به شما کمک کنم تا دیگر به این زبان به چشم یک زبان خارجی نگاه نکنید!

این متد حاصل تمام تجربیات من در طی دوران تمرین مکالمه زبان آلمانی است و تقریبا همه شاگردانم آن را برای پیشرفت سریع در این زبان مفید می دانند.

پس بیایید روش های شروع یک مکالمه طبیعی و شیوا به زبان آلمانی را با هم مرور کنیم.

5 روش برای تمرین مکالمه آلمانی

1- به آلمانی فکر کنید.

2-با خودتان به زبان آلمانی صحبت کنید.

3-صدای تان را به زبان آلمانی ضبط کنید.

4-برای خودتان یک هم صحبت آلمانی زبان پیدا کنید.

5-با تماشای رسانه های آلمانی زبان تمرین کنید.

این نسخه ممکن است برای برخی افراد کمی دشوار و متفاوت باشد یا برای عده ای خیلی پیش پا افتاده و قدیمی به نظر برسد. اما باور کنید، وقتی این متد را با جدیت دنبال کنید ، اعتماد به نفس تان بیشتر از همیشه بالا می رود.

حالا برای این که منظورم را درست متوجه شوید، تک تک آن ها را برای تان توضیح خواهم داد.

1- به آلمانی فکر کنید

شاید این کار به نظرتان عجیب و سخت برسد، اما منظور من این است که وقتی در ذهن تان به صورت غیر ارادی با خودتان حرف می زنید، فکر کردن تان هم به زبان آلمانی باشد تا جریان گفتگو به زبان آلمانی متوقف نشود.

اگر در ذهن تان جمله را از زبان مادری خود به آلمانی ترجمه کنید، اشتباه خواهید کرد. دلیل آن هم این است که ممکن است بخش‌ های زبانی در هر زبان متفاوت باشد و برای شما عجیب به نظر برسد و بیشتر گیج شوید و اشتباه کنید.

  دانلود آموزش کاربردی ترین لغات زبان آلمانی (فیلم+ اپلیکیشن)

وقتی به آلمانی فکر می کنید، زبان و ذهن تان درگیر این زبان خواهد شد و مثل یک بومی صحبت خواهید کرد. فقط یک لحظه در ذهن تان مرور کنید و ببینید آیا تا به حال در حین صحبت به زبانی که در آن تسلط دارید، در ذهن تان چیزی را ترجمه کرده اید؟

2-با خودتان به زبان آلمانی صحبت کنید

آن روز هایی را به یاد می آورم که داشتم این زبان را یاد می گرفتم، و هیچ کسی را نداشتم که با من به زبان آلمانی صحبت کند. مشکل اینجاست که این یک زبان خارجی غیر متداول است!

پس ممکن است نتوانید کسی را پیدا کنید تا با شما به این زبان صحبت و اشکال هایتان را برطرف کند. متاسفانه واقعیت همین است!

اما به جای نگرانی، می توانید با خودتان به زبان آلمانی صحبت کنید. شما فقط باید تمرین کنید، پس جملات را با صدای بلند به زبان بیاورید. مغز شما از یک روش جادویی برای اصلاح اشتباهات تان استفاده می کند.

پس باید به آن چیزی که خودتان می گویید گوش بدهید و بس ! شما در نهایت با اعتماد به نفس بیشتری اشتباهات تان را اصلاح خواهید کرد.

word image 159

البته برای این که بتوانید خودتان اشتباهات تان را اصلاح کنید، اول باید با زبان، گرامر، لغت و . . . زبان آلمانی آشنا باشید.

3-صدای خود را به آلمانی ضبط کنید

شاید بگویید من چه طور این کار را انجام بدهم وقتی موقع صحبت کردن به زبان آلمانی آن قدر اشتباه می کنم! در واقع اشتباه کردن اشکالی ندارد.

لطفا فرضیات یا تصوراتی این چنینی را از ذهن تان دور کنید و نترسید . قطعا دستور زبان بخش ‌های بسیار گسترده و استثنائات زیادی دارد و همین باعث می شود که فکر کنید هنگام صحبت کردن ممکن است دچار اشتباه شوید.

اما صبر یک نعمت است و تمرکز، پشتکار و اراده لازمه یادگیری هستند.

حتما دانلود کنید: جملات کوتاه به زبان آلمانی تا از یک مکالمه سربلند بیرون بیایید!

همان طور که با خودتان صحبت می کنید، صدای تان را هم ضبط کنید . بعدا می توانید چندین بار به این موارد ضبط شده گوش بدهید و اشتباهات خود را اصلاح کنید. با این کار نقاط ضعف تان را هم خواهید شناخت.

به این ترتیب می فهمید که در چه بخش هایی از دستور زبان و همین طور کاربردهای شان اشتباه می کنید. سپس می توانید به طور سیستماتیک برنامه ریزی کنید، یاد بگیرید و مهارت های مکالمه تان را بر این اساس تقویت کنید.

4-برای خود یک هم زبان برای مکالمه به زبان آلمانی پیدا کنید

حضور یک شریک برای مکالمه یکی از قدیمی ترین و البته موثرترین روش ها برای پیشرفت چشم گیر در بخش مکالمه است. این راه سریع ترین روش برای روان تر صحبت کردن به این زبان است.

یک هم صحبت به شما کمک می کند تا به زبانی که می خواهید یاد بگیرید؛ صحبت کنید و در عوض طرف مقابل تان هم می تواند زبانی که شما در آن خوب هستید را یاد بگیرد.

word image 160

این کار را می شود به صورت آنلاین انجام داد. مکان هایی هم هستند که می توانید در آن جا با هم صحبت خود قرار بگذارید، مثلا با هم برای تماشای یک فیلم بروید.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که رفتن به کافه ها برای قرار گذاشتن با هم صحبت زبان آلمانی تان غیرممکن است و ترجیح می دهید این کار را بیشتر به صورت آنلاین انجام بدهید ، همین کار را بکنید. این کار تقریبا شبیه مکاتبه از طریق ایمیل یا نامه با یک دوست است ، با این تفاوت که دیالوگ های واقعی بین دو طرف برقرار می شود که به صورت نوشتاری نیست.

به علاوه، این نوع ارتباط مثل اپلیکیشن هایی نیست که در آن ها برخی از افراد با صدای ضبط شده با شما صحبت کنند . این تجربه کاملا متفاوت و شخصی و با انسان های عادی است!

5-با تماشای محتوای رسانه های آلمانی زبان، تمرین کنید

شاید با خودتان فکر کنید که من چرا گزینه ای تا این حد پیشرفته را به شما پیشنهاد می کنم. در واقع این روش فوق العاده است.

شما می توانید به طیف گسترده ای از فیلم ها، سریال های تلویزیونی و منابع دیگر موجود در اینترنت دسترسی داشته باشید. اگر چیزی از فیلم ها نمی فهمید در این مرحله می‌توانید برای درک بهتر آن هایی که زیرنویس دارند را تماشا کنید و بعد برای تلفظ درست ، آن دیالوگ ‌ها را تکرار کنید.

بهترین روش معرفی خانواده به زبان آلمانی

شما گوش هایتان را با این زبان جدید وفق می دهید و مغزتان در حال آموزش است. از همه مهم تر این که با زبان عامیانه آلمانی هم آشنا می شوید که معمولا در کتاب های درسی ارائه نمی شوند.

ممکن است فکر کنید که همه این کار ها زمان بر است اما اگر هر روز تمرین کنید ؛ این طور نخواهد بود.

فیلم های مکالمه زبان آلمانی

 

 

 

 

 

 

در کنار این مطلب دانلود کنید: 100 مکالمه کوتاه آلمانی با فایل صوتی (رایگان)

جمع بندی

در پایان آهنگ Ich bin Ausländer und spreche nicht gut Deutsch را به شما معرفی می کنم که معمولا هنگام یادگیری سطح پایه زبان آلمانی از آن استفاده می شود .

معنای تحت الفظی عنوان این آهنگ این است که ” من یک خارجی هستم و نمی توانم به زبان آلمانی خوب صحبت کنم “. اما شما اجازه ندهید که این جمله به واقعیت تبدیل شود ! به نکاتی که گفته شد عمل کنید و طوری صحبت کنید که انگار واقعا یک آلمانی زبان هستید.

توصیه های مهم یادگیری آسان و اصولی سطح مقدماتی زبان آلمانی

پس بیایید جمله بالا را این طور تغییر بدهیم : “Ich bin Ausländer und spreche sehr gut ” که به این معناست ” من یک خارجی هستم و به زبان آلمانی عالی صحبت می کنم. “

زبانمهر

حتما بخوانید!

5 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عالی
    dANKE SCHON

    پاسخ
  • زیبا بابازاده
    مرداد 31, 1401 8:43 ق.ظ

    سلام ممنون از ویدیو های خوبتون، آیا ویدیو هایی برای مکالمات سطح پیشرفته مثلا در مورد ورزش و سیاست و … بصورت پیشرفته و بالا دارین ؟

    پاسخ
  • من کاملا مبتدی هستم و فقط الفبا بلدم. با اپلیکیشن چرب زبان شما شروع کردم که انصافا خیلی راه افتادم و الان منشن شروع کردم فرض کنید کسی با کتاب منشن شروع کرده در اوائل که زیاد لازم نیست منابع دیگر و مکمل را مطاله کند حداقل به نظر A1 را باید تمام کند و بعد … برای این بعد : در خصوص صوتهای مناسب/مجله ای آلمانی ( چاپ آلمان و نه سوییس و …) منبعهایی خوب اگر می شناسید لطفاً معرفی بفرمایید . در صورت صلاحدید برای ایمیل بنده ارسال بفرمایید .

    پاسخ
  • سلام فیلماتونوهرکدوم سه دقیقه نگاکردم عااالی بود دستاون دردنکنه

    پاسخ
  • سعید رشتی
    بهمن 21, 1401 10:14 ق.ظ

    بسیار عالی 👌

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست