آموزش انگلیسی صحبت کردن به کودک

چطور در خانه به کودکان یاد بدهیم انگلیسی صحبت کنند (12 توصیه متخصصان)

گاما

آموزش مکالمه به زبان انگلیسی از دوران کودکی، باعث می شود که فرزندتان در آینده فرصت های شغلی و تحصیلی جدیدی برایش فراهم شود. با کمک تراپیست های معروف ثابت شده کسانی که بلدند به زبان انگلیسی صحبت کنند، معمولا درآمد بیشتری دارند، امکان تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا برایشان مهیا تر است و از فرصت های بیشتری برای سفر برخوردار هستند. چه کسی چنین مزایایی را برای فرزندش نمی خواهد؟

اگر مصمم هستید که به فرزندتان در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید، احتمالا مایلید این کار زیر نظر یک فرد متخصص چه از طریق شرکت در دوره های انگلیسی آنلاین و چه پیدا کردن یک معلم متخصص به صورت حضوری، انجام شود.

اما شما به‌ عنوان والدین، احتمالا از خودتان می‌ پرسید: «من در خانه چه کاری می‌توانم انجام دهم تا کمک حال فرزندم در آموزش زبانش باشم ؟» ما نظر چند معلم انگلیسی که در آموزش به بچه‌ ها تخصص دارند را در این زمینه پرسیدیم که آن ها را با شما به اشتراک می گذاریم.

1-با آن ها آهنگ بخوانید

تعدادی از مربیان معتقدند که موسیقی روشی فوق العاده برای جلب توجه کودک است و به او کمک می کند تا کلمات جدید را بدون استرس به خاطر بسپارد.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

Nyuyki

Nyuyki می گوید: “به نظر من بهترین روش، آواز خواندن و تماشای ویدیو های تعاملی است. این متد امتحانش را پس داده و تا به حال نتایج مثبتی به همراه داشته است. اکثر کودکان آهنگ ها را دوست دارند و به راحتی می توانند چیز هایی را از طریق موسیقی حفظ کنند!

2-از زبان انگلیسی در زندگی روزمره استفاده کنید

اگر خودتان راحت انگلیسی صحبت می کنید، از آن در زندگی روزمره و در کنار زبان مادری تان استفاده کنید. فراهم بودن موقعیت مواجهه با زبانی غیر از زبان مادری در خانه ده ها مزیت برای کودک شما به همراه دارد. فقط یکی از آن ها که در تحقیقات هم ثابت شده، این است که تلفظ کلمات را در دراز مدت تقویت می‌کند.

ماگدالینی

ماگدالینی می گوید: ” فرآیند یادگیری را تا حد امکان طبیعی کنید. انگلیسی را یک زبان خارجی ندانید بلکه مثل زبان اول فرزندتان، آن را در فعالیت های روزانه، بازی ها و آهنگ ها بگنجانید. مثلا در حین رنگ آمیزی، رنگ ها را به انگلیسی نام ببرید، در حین رقصیدن، نام حرکات را به انگلیسی تکرار کنید و چیز هایی از این قبیل.

3-یک روال یادگیری منظم را پیش بگیرید

تحقیقات نشان داده که بچه ها کار های روتین را دوست دارند. این کار حس امنیت را به آن ها القا می کند و کمک شان می کند تا نظم و انضباط شان تقویت شود. همچنین برای یادگیری زبان دوم هم بسیار مفید است!

میرلا ز

میرلا ز می گوید: “اگر در خانه به فرزندان تان انگلیسی آموزش می دهید ، به شما توصیه می کنم که برای آن ها یک برنامه روتین داشته باشید! برنامه ای تنظیم کنید که هر هفته ثابت باشد. برای یادگیری زبان انگلیسی فرزندتان روز و ساعت مشخص کنید. از آن ها بخواهید که موضوعات یا مباحثی را برای مطالعه انتخاب کنند تا به یادگیری علاقه مند شوند. به آن ها پروژه های سرگرم کننده ای مثل رسم منظومه شمسی، نقشه ایران ، نقاشی تعطیلات، و غیره بدهید تا انجام دهند. از آن ها موقع ارائه پروژه شان فیلم بگیرید زیرا با این کار آن ها حس می کنند مهم هستند!”

4-با کودک تان به زبان انگلیسی بازی کنید

برخی از مربیان به شما پیشنهاد می کنند که کودک تان را تشویق کنید تا در حین بازی از زبان انگلیسی استفاده کنند. کودک اگر در حال بازی و تفریح زبان یاد بگیرد، این کار برایش شبیه درس و تکلیف نخواهد بود!

Rajesh B.

راجش می گوید: “برای این که به فرزندتان کمک کنید تا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کند، او را وادار کنید تا به این زبان بازی کند. در خانه، در حالی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید ، سعی کنید بازی ‌های لباس پوشیدن، قایم موشک، سایمون میگه ، چیستان نمایشی (charades) و سایر بازی ‌های محبوب را با آن ها انجام بدهید. به عبارت دیگر، آن ها را وادار کنید که زبان را به همان روشی که زبان اول شان را یاد گرفتند، یاد بگیرند.

5-از آن ها بخواهید چیزی که در تلویزیون می بینند را به صورت نمایشی اجرا کنند

یک ایده برای یک بازی خلاقانه این است که فرزندتان یک آگهی تبلیغاتی انگلیسی زبان که در یوتیوب یا تلویزیون پخش می شود را اجرا کند.

Mirela Z.

میریلا می گوید: ” از آن ها بخواهید یک آگهی تبلیغاتی را تماشا کنند، بعد آن را طوری که انگار در آن تبلیغ بازی کرده اند، تکرار کنند. این به مهارت ‌های ارتباطی آن ها کمک می‌کند و اگر خجالتی باشند، به آن ها کمک می‌کند تا بر ترس شان از اینکه ممکن است دچار اشتباه شوند، غلبه کنند.”

6-با هم کتاب های کمیک بخوانید

اگر کودک شما کمی بزرگتر است، کتاب های کمیک انگلیسی زبان می تواند گزینه ای فوق العاده برای خواندن انگلیسی به صورت مستقل باشد. شاید با خودتان بگویید نمی دانم از کجا شروع کنم؟ کمیک های مارول یک نقطه شروع کلاسیک برای کسانی است که انگلیسی آمریکایی را یاد می گیرند، و Diary of a Wimpy Kid برای آموزش انگلیسی بریتانیایی معاصر عالی است.

Jamie M.

جیمی می گوید: “فکر می‌کنم کمیک استریپ ‌ها یا همان داستان های مصور بسته به سن و توانایی کودک، روشی عالی جهت ایجاد انگیزه برای یادگیری زبان انگلیسی هستند . مثلا اگر آن ها یک داستان کمیک که ابر قهرمان مورد علاقه شان در آن حضور دارد را بخوانند، برای یادگیری هیجان بیشتری از خودشان نشان می دهند. علاوه بر این، تصاویر واقعا به آن ها کمک می کند تا زبان انگلیسی و جملات را بهتر درک کنند.”

7-آن ها را تحسین کنید!

بچه ها از تشویق، مخصوصا تشویق پدر و مادرشان لذت می برند ! اگر کودک شما تمام تلاشش را برای یادگیری زبان انگلیسی می کند، به او بگویید که تلاش او باعث افتخار شما است.

Leonah P.

لئونا می گوید: ” فرزندتان را تحسین کنید تا حس کند موفق شده است. اگر هم کار سختی انجام می دهد، تشویقش کنید. وقتی کار سختی را به اتمام می رساند ، به او پاداش بدهید! لازم نیست جایزه حتما مادی و پولی باشد، مثلا دادن وقت بیشتر برای بازی با دوستان یا انجام فعالیت های مورد علاقه کودک هم پاداش به حساب می آید. خیلی از آن ها انتقاد نکنید یا هر اشتباهی را اصلاح نکنید، اشتباه کردن در هنگام یادگیری زبان مشکلی ندارد و بسیار طبیعی است. پس تنها کاری که باید بکنید ، تحسین است و تحسین است و تحسین!!”

8-از آن ها به زبان انگلیسی سوالاتی که جواب تشریحی دارند، بپرسید

اگر فرزندتان کم تر از ده سال سن دارد، احتمالا همیشه از شما می پرسد ” چرا؟ “. حالا نوبت شما است که این کار را با او انجام دهید!

Nickoi S.

نیکوی می گوید: “استراتژی من در کلاس این است که از بچه ها سؤالاتی که پاسخ تشریحی دارند، بپرسم. این کار به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا آنجا که ممکن است صحبت کنند و خودشان را نشان بدهند. والدین هم می توانند همین کار را انجام دهند، فرزندان شان را درگیر گفتگو هایی کنند که به آن ها فرصت می دهد تا حد امکان از زبان انگلیسی استفاده کنند.”

9-یک مهمانی عصرانه به زبان انگلیسی برگزار کنید

اگر فرزندان تان خیلی خردسال هستند ، برگزاری یک مهمانی چای به صورت خاله بازی و به زبان انگلیسی ایده بسیار زیبایی است که مطمئنا او از آن لذت خواهد برد!

Clare C.

کلر می گوید: “بهترین راه برای این که والدین بتوانند در یادگیری زبان انگلیسی در خانه به کودکان شان کمک کنند، این است که یادگیری را با بازی ترکیب کنند. شاید بد نباشد با بچه های خردسال تان یک مهمانی چای به زبان انگلیسی برگزار کنید. کودک می‌تواند عروسک هایش و والدین را همراه با خواهر و برادر های کوچک‌ترشان که اهمیتی ندارند به چه زبانی صحبت می‌کنند، دعوت کند تا به زبان انگلیسی با هم گپ بزنند!”

10-با آن ها داستان بسازید

نوشتن داستان های خلاقانه به زبان انگلیسی یک فعالیت سرگرم کننده برای این انسان های کوچک است که تخیل بزرگی دارند.

Clare C.

کلیر می گوید: ” می توانید با فرزندان بزرگترتان داستان بنویسید. من به عنوان یک معلم، دوست دارم با دانش آموزان درباره اسباب بازی هایی که با خودشان به کلاس درس آورده اند، داستان بسازم. به این ترتیب کودک از همان ابتدا یاد می گیرد خودش را به چالش بکشد . وقتی داستان ساخته شد، به نوبت آن را با صدای بلند می خوانیم. وقتی کودک داستان را دوباره می خواند، واژگان را تشخیص می دهد، زیرا این ها کلماتی هستند که تازه در موردشان صحببت شده است. کلید واژه های دیگری هم می توانند برای روان تر شدن داستان یا توضیح واژگان جدید اضافه شوند. من بعد ها از داستان به عنوان مرجعی برای تمرینات یا تکالیف استفاده می کنم.”

11-از عروسک های نمایشی استفاده کنید

دو نفر از معلمان معتقدند که استفاده از عروسک ‌ها روشی سرگرم‌کننده برای کمک به کودکان خردسال تر است تا بتوانند بر ترس شان از صحبت کردن به زبان انگلیسی، غلبه کنند.

Sally M.

سالی می گوید: ” من عاشق این هستم که با عروسک نمایشی مورد علاقه ام ، زیگی، با دانش آموزانم بازی کنم. مثلا گاهی این عروسک بخشی از فلش کارت را پنهان می کند و کار هایی انجام می دهد تا آن ها کلمات را حدس بزنند. وقتی سوالی می ‌پرسم و می ‌بینم که دانش آموز نمی داند چطور جواب بدهد، از زیگی می‌پرسم تا پاسخ او را بشنود. این کار را به آن ها اعتماد به نفس می دهد تا جواب بدهند! ما می‌توانیم اشتباهات زیگی را هم تصحیح کنیم، این کار باعث می شود کودک از اشتباه جواب دادن نترسد و حتی می‌توانیم با هم بخندیم.”

Catherine Anne B.

کاترین آن بی می گوید: ” در حال حاضر مشغول آموزش زبان انگلیسی به کودکان عرب هستم و از عروسک ها به عنوان ابزار اصلی در آموزش زبان انگلیسی استفاده می کنم . من متوجه شدم که بچه‌ها عروسک‌ها را دوست دارند. آن ها حتی نمایش ‌های عروسکی اجرا می ‌کنند و چیز هایی که یاد گرفته ‌اند را به نمایش می‌ گذارند.”

12-با مربی فرزندتان صحبت کنید

اگر فرزند شما یک معلم انگلیسی آنلاین دارد، شاید بد نباشد او را در طول زمان کلاس تنها بگذارید، مخصوصا اگر فرزندتان کمی خجالتی است و نمی خواهید حواس او را پرت کنید!

با این حال، تعدادی از مربیان معتقدند که وقتی والدین با معلم در تماس باشند ، بچه ها خیلی سریع تر پیشرفت می کنند. این کار می تواند به آن ها کمک کند تا از آنچه فرزندشان می آموزد، باخبر باشند و بین جلسات آن را با کودک تمرین کنند.

Yolandi V.

یولاندی می گوید: ” در کلاس های آنلاین من شاگردانی سریع ‌تر پیشرفت می کنند که والدین شان فعالانه در یادگیری و پیشرفت شان مشارکت دارند. والدینی که از من می‌خواهند از کلاس ‌های فرزندان شان فیلم بگیرم تا بعدا با هم تماشا کنند، به سرعت پیشرفت می‌کنند. کودکان و نوجوانانی که در طول دوره زبان از حمایت والدینشان برخوردار نیستند یا کم برخوردارند، پیشرفت کم تری از خودشان نشان می دهند. ”

یولاندی تاکید می کند که والدین حتی اگر خودشان به زبان انگلیسی مسلط نباشند، هم می توانند کار های زیادی برای یادگیری فرزندان شان انجام دهند.

مکالمه انگلیسی برای کودکان: ۲۱ موضوع آموزنده و درعین حال جذاب

“والدینی که انگلیسی صحبت نمی کنند، اما می خواهند از فرزندان خردسال یا نوجوانان شان در طول دوره یادگیری انگلیسی حمایت کنند، می توانند همراه با فرزندان شان در کلاس های من شرکت کنند (بدون این که هزینه اضافی بپردازند) تا آن ها هم بتوانند زبان یاد بگیرند. این کار به آن ها قدرت می ‌دهد تا به فرزندان شان در انجام تکالیف کمک کنند زیرا آن ها هم درس ‌ها را دنبال کرده‌ اند و همان چیز هایی را یاد گرفته‌ اند که فرزندشان آموخته است.”

او در ادامه به یک نکته طلایی هم اشاره کرد که همه والدین با آن موافق خواهند بود:

” علاقه و اشتیاق نشان دادن و حمایت در طول فرآیند یادگیری، سه مورد از مهم ترین کمک هایی است که والدین می توانند در پیشرفت فرزندان شان به آن ها بکنند. ”

نکات مهم آموزش زبان به کودکان

  • کودکان برای یادگیری بهتر زبان نیاز به ریتم، موسیقی و محیط شاد دارند نه سخت گیری و نظم آنچنانی.
  • حتما برای یادگیری سریع تر کودکان، روزانه، در ماشین یا در هر جایی، آهنگ و ریتم های شاد کودکانه را برای شان پخش کنید. بسیار به یادگیری شان کمک می کند. از اینجا می توانید آهنگ های کودکانه را دانلود کنید
  • گوشی و تبلت جزء جدایی ناپذیر از زندگی کودکان در دوران مدرن و امروزی ست. یکی از بهترین راهها به عنوان مکمل یادگیری کودکان نصب اپلیکیشن و بازیهای جذاب روی این وسایل دم چشم و دم دست کودکان است. این 5 اپلیکیشن را حتما برای شان نصب کنید
  • کودکان به فیلم و کارتون علاقه زیادی دارند. کارتون ها و فیلم هایی که به زبان کودکانه و شمرده و آهنگین، به صورت ناخودآگاه عبارات زبان و کلمات را به کودک یاد می دهند. بهترین کارتون ها را از اینجا و بهترین فیلم ها (برای تقویت مکالمه) را از اینجا برای کودک تان دانلود کنید و روزانه برای او پخش کنید.
  • شعر، ریتم و موسیقی را والدین باید در زمانهایی غیر از کلاس با کودک کار کنند. در این مطلب شعرهای کودکانه با معنی را معرفی کرده ایم.
  • کودکان عاشق قصه و داستان هستند. چه چیزی از این بهتر که برای او داستان های کوتاه انگلیسی بخوانید؟ مثلا این داستان های کوتاه را دانلود کنید و برای کودک بخوانید!
  • برای یادگیری حرفه ای و کامل تر، بهترین بسته های آموزش زبان انگلیسی کودکان را اینجا مشاهده نمایید

قانون طلایی معلمان ما : یادگیری زبان را برای فرزندتان جالب و سرگرم کننده کنید!

ما با بیش از 30 مربی صحبت کردیم و حداقل نیمی از آن ها به این نکته اشاره کردند که مهم ترین نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودک این است که شرایط را طوری مهیا کنید تا آن ها از یادگیری لذت ببرند. خیلی در رابطه با تمرینات گرامری سخت نگیرید و روی فعالیت های مفرح و سرگرم کننده و مهارت های گفتاری تمرکز کنید. از این گذشته، آن ها هنوز وقت دارند تا زبان انگلیسی را یاد بگیرند، و مهم است که اجازه بدهیم بچه ‌ها ضمن یادگیری کودکی هم کنند!

خاطرات خوشی را از یادگیری زبان انگلیسی برای فرزندتان بر جای بگذارید تا او با احساسات مثبتی نسبت به این زبان بزرگ شود. این کار باعث می‌شود که آن ها بیشتر به این زبان علاقه مند بمانند و مهارت‌هایشان را در جهت تسلط تقویت کنند! در این صورت این تجربه هم برای شما و هم دیگران خوشایندتر خواهد بود.

4 آموزشگاه برتر کلاس زبان برای کودکان (حضوری و آنلاین)

جکی می گوید: “مهمترین توصیه من این است که یادگیری انگلیسی به صورت سرگرم کننده انجام شود! خلاقیت و هیجان کودک به موفقیت او کمک می کند. املا را با استفاده از بازی ها تمرین کنید. داستان های جالب بخوانید. با هم یک دستور غذای خوشمزه به زبان انگلیسی درست کنید! هر چه یادگیری عملی و تعاملی تر باشد، کودک اطلاعات را بهتر در ذهنش ثبت می کند.”

کلام آخر

توانایی صحبت کردن کودکان به زبان انگلیسی یک نعمت بزرگ است و آن ها را برای موفقیت در آینده آماده می کند. همچنین یادگیری یک زبان جدید در کودکی بسیار ساده تر از بزرگسالی است! اگر آموزش از کودکی شروع شود، در بزرگسالی زمانی که لازم است مهارتهای زبانی مورد استفاده قرار بگیرد، فرزندتان خیلی راحت تر و مسلط تر به این زبان صحبت خواهد کرد.

امیدواریم این نکات الهام بخش شما در شناخت راه‌های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی در خانه به فرزندتان بوده باشد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست