۵۰ لکچر کوتاه انگلیسی آکسفورد+ متن PDF (دانلود رایگان)

۵۰ لکچر کوتاه انگلیسی آکسفورد+ متن PDF (دانلود رایگان)

گاما

یکی از بهترین منابع لکچرهای انگلیسی، همین مجموعه منتشر شده توسط موسسه Oxford می باشد. در این مجموعه لکچرهای کوتاه انگلیسی، که برای افراد مبتدی تا پیشرفته تدوین شده اند، می توانید، مهارت های شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

بصورت خلاصه باید گفت که فضای تداعی شده در این Lecture ها، این فرصت را به شما زبان آموز محترم می دهد تا در فضایی مشابه کنفرانس ها و سخنرانی های واقعی قرار گیرند و شیوه ارتباط صحیح و موثر در این جلسات را فرا گیرد.این ارتباطات شامل درک مفاهیم و ارتباط با سخنران و همچنین ارتباط با سایر افراد حاضر در جلسه میباشد و در ادامه میتواند با افزایش اعتماد به نفس زبان اموز دربیان ایده ها و عقاید به صورت انفرادی امکان شرکت در بحث های ارائه شده در طول جلسات را فراهم آورد.

نکته جالب! دانلود ۵۰ متن کوتاه انگلیسی با ترجمه فارسی (بسیار کاربردی)

10 نکته کاربردی یادگیری زبان با لکچر یا با هر روشی

تمرین صحبت کردن به زبان انگليسي یکی از جذاب ‌ترين و با ارزش‌ ترین بخش‌ های یادگیری اين زبان است. حتي اگر بتوانيد کمی هم به انگلیسی صحبت کنید، مي‌ توانيد به كمك راه‌ هاي مختلف اين مهارت را سريع تر تقويت كنيد. ما در اين مقاله به ده نکته مهم برای بهبود مکالمه انگلیسی خواهيم پرداخت. پس با ما همراه باشيد.

1-صحبت كنيد، صحبت كنيد ، صحبت كنيد!

اعتماد به نفس داشته باشید و تا جایی که ممکن است با بقيه به انگليسي صحبت کنید! از اشتباه کردن خجالت نکشید! در حقیقت هر چه بیشتر تمرین کنید، تلفظ تان بهتر و دايره لغات تان گسترده‌ تر خواهد شد. يادتان باشد كه صحبت کردن مثل یادگیری یک ساز موسیقی یا ورزش جدید، يك مهارت است و تنها زماني می ‌توانید در آن خوب شوید که واقعا آن را انجام بدهید!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

2-از تکنولوژی استفاده کنید

گوشی هوشمند می ‌تواند ابزار قدرتمندی برای یادگیری زبان باشد. از آن برای ضبط مکالمه استفاده و سپس گوش کنید تا ببینید انگلیسی تان از نظر دیگران چطور به نظر می ‌رسد. از همه برنامه‌ های مورد علاقه ‌تان براي سازماندهي زمان تمرین تان استفاده کنید و تمام کلمات جدیدی که یاد می‌ گیرید را یادداشت کنید.

3-گوش بدهيد

برای گوش دادن به تلفظ کلمات به بولتن‌ های خبری و آهنگ‌ های انگلیسی گوش دهید. از این طریق می ‌توانید کلمات و عبارات جدید را هم یاد بگیرید. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر هم یاد می ‌گیرید! سعی کنید آنچه می ‌شنوید را تكرار کنید تا هم تمرين تلفظ کنید و هم یاد بگیرید که کدام کلمات در یک جمله با تاکید تلفظ مي ‌شوند.

4-بلند بخوانيد

روزنامه یا مجله بخوانید. شما حتی می ‌توانید فیلم نامه فيلم يا سريال تلویزیونی مورد علاقه ‌تان را پیدا کنید و آن را اجرا کنید! این یک روش عالی برای تمرین تلفظ است زیرا شما فقط باید روی درست انگليسي تلفظ كردن تمرکز کنید و نيازي نیست نگران ساختار جمله یا دستور زبان باشید.

5-هر روز یک لغت جدید یاد بگیريد

کلمه ‌ای که دوست دارید روی آن کار کنید را انتخاب کنید و در جملات مختلف به كار ببريد . از آن کلمه تا زمانی که آن را كاملا یاد نگرفته ‌اید، به طور منظم استفاده کنید.

6-فیلم زبان اصلي تماشا کنید

فیلم ‌ها را به زبان انگلیسی تماشا و به واژگان جدید و تلفظ شان توجه کنید. از بازیگران تقلید کنید تا با اين كار تلفظ تان تقويت شود.

7-با بقيه دوست شويد

با انگلیسی ‌زبانان یا افرادي که انگلیسی صحبت می ‌کنند، دوست شوید. در مورد چیز هایی که یاد گرفته ‌اید صحبت کنید و به تبادل نظر بپردازید.

8-فعاليت سرگرم ‌كننده به زبان انگليسي‌ انجام بدهيد

در یک دوره آشپزی به زبان انگلیسی شرکت کنید یا به یک باشگاه کتاب بپیوندید ! هر کاری که از انجام دادنش لذت می برید، حتما انجام بدهید و آن را به زبان انگلیسی بیان کنید. استفاده از زبان انگلیسی برای صحبت در مورد چیز هایی که از آن ها لذت می ‌برید، تمرین را به یک كار مثبت تبدیل می‌ کند.

9-مباحثه کنید

در مورد موضوعات مورد علاقه ‌تان با دوستان تان به زبان انگلیسی بحث کنید. سعی کنید تا آن جایی که می‌ توانید از واژگان استفاده کنید تا منظورتان را به گوش دیگران برسانید. به نظرات دیگران هم با دقت گوش بدهید تا بتوانید جواب شان را با دليل بدهيد.

10-از یک دیکشنری استفاده کنيد

لغت‌ نامه‌ های آنلاین اغلب نمونه‌ های صوتی هم دارند، بنابراین می ‌توانید در آن ها به تلفظ كلمات گوش بدهيد. برنامه ‌هاي فرهنگ لغت عالی وجود دارد که می ‌توانید روي گوشي تان همه جا همراه تان داشته باشید. البته سعي كنيد خيلي هم به این ابزار ها وابسته نباشيد. اول کلمات را خودتان تكرار و سپس بررسی کنید که آیا درست تلفظ شان كرده ‌ايد يا خير.

مجموعه حاضر برای زبان اموزان سطح متوسط به پایین طراحی شده است و راه کارهایی را در فراگیری هرچه بهتر و سریع تر listening ,note taking در سخنرانی ها و کنفرانس ها را فراهم میکند.

دانلود لکچرها

download   دانلود لکچر کوتاه انگلیسی-سطح مقدماتی (شامل کتاب  PDF و فایل های صوتی)

download   دانلود لکچر کوتاه انگلیسی-سطح پیشرفته (شامل کتاب PDF و فایل های صوتی)

نکته مهم! اگر می خواهید لکچرهای تصویری را تمرین کنید، به این لینک مراجعه کنید: لکچرهای تصویری

نمونه یک لکچر جالب 🙂 حتما ببینید

هرگونه سوال یا نظری راجب این لکچرهای کوتاه دارید در بخش نظرات با ما و سایر هموطنان مطرح فرمایید.
زبانمهر

حتما بخوانید!

38 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست