یادگیری تافل

12 بهترین منابع آزمون تافل 2023 (بهترین کتابها+ نرم افزار)

گاما

یکی از جالب ترین مباحث در زمینه آموزش زبان انگلیسی و خصوصا آزمون تافل این سوال است که بهترین کتاب، نرم افزار، اپلیکیشن یا وب سایت ها برای یادگیری و آمادگی آزمون TOEFL کدامند؟ چطور می توانم نمره ای بالای ۱۰۰ در آزمون تافل کسب کنم؟ در این پست بهترین ها را برای دانلود رایگان و خرید به شما معرفی می کنیم. قبلا هم عرض کردیم که نمره بالای ۹۵ تافل جزو نمره های عالی محسوب می شود و نمره بالای ۸۵ را تقریبا تمامی دانشگاه ها یا موسسات معتبر دنیا از شما می پذیرند.

قبل از هر چیز باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنم که برای کسب نمره عالی در آزمون تافل، کافی است که زبان انگلیسی را به کمک نرم افزار، کتاب یا کلاس، بطور عمومی یاد بگیرید و سپس تکنیک های آن را به کمک یک سری نرم افزار و کتاب و وب سایت که اینجا معرفی می کنیم یاد بگیرید. یعنی تافل همان مهارت در زبان انگلیسی است که فقط چند تکنیک برای کسب نمره بهتر نیاز دارد.

چطور براي تسلط بر چهار مهارت‌ اصلي زبان آماده شويم؟

مهارت خواندن يا ريدينگ

با اين كه یکي از ترفند ها براي مسلط شدن روي ريدينگ تافل اين است كه هر چيزي که به آن علاقه دارید را بخوانید، اما آزمون ریدینگ تافل متون دانشگاهی سطح بالا را پوشش می ‌دهد. بنابراین مجلات، وبلاگ ‌های شخصی و رسانه ‌های اجتماعی منابع مناسبي براي آماده‌ سازی نيستند.

در عوض سعي كنيد هدف تان، مطالعه مقالات دانشگاهی و متون علمی که بر موضوعات مرتبط با محیط مدرسه مثل علوم زیستی و فیزیکی، علوم انسانی و علوم اجتماعی تمرکز دارند، باشد. مقالات خبری (به ویژه آن هایی که دارای مطالب تعاملی همراه شان دارند) هم گزينه بسيار خوبي براي گسترده ‌تر كردن دايره واژگان هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

مهارت شنيداري يا ليسنينگ

با اين که تماشای فیلم ‌ها و برنامه‌ های تلویزیونی به زبان انگلیسی در كل می ‌تواند مهارت ‌های ليسنينگ تان را تقويت كند، اما بايد يادتان باشد كه بخش شنیداری تافل هم مثل ريدينگ سواد انگليسي آن ها را در سطح آكادميك محك مي ‌زند.

با اين كه تمرين مكالمه انگليسي روزمره ضرري ندارد اما توجه داشته باشید گفتگو هايي كه در رسانه‌ ها انجام مي ‌شود لزوما همیشه از قوانین درست دستور زبان پیروی نمی ‌کنند. حتي ممكن است عاميانه و محاوره‌اي باشند كه اصلا مناسب تافل كه يك نوع آزمون آكادميك است، نيست.

با این اوصاف، گوش دادن به پادکست ‌های مختلفي كه درباره موضوعات به كار رفته در آزمون ‌هاي تافل است، عالي است. تماشای اخبار و فیلم ‌های مستند هم راه‌ بسیار خوبی برای آشنایی با واژگان تافل و بالا بردن سطح شنیداری شما است.

مهارت صحبت كردن يا اسپيكينگ

از آن جایی که اسپیکینگ به مهارت‌ های خواندن و شنیدن وابسته است، داشتن پایه قوي در هر دو مهارت برای موفقیت در اين بخش از آزمون بسیار مهم است. با اين که مدیران آزمون از شما انتظار ندارند از واژگان پیشرفته در هر عبارتی استفاده کنید، اما بهتر است كشف كنيد كه کدام واژگان ممكن است در امتحان بيايند.

علاوه بر اين ها، آشنایی با كلمات ربط يا ترنزيشن هم می‌ تواند مفید باشد و به شما زمان بیشتری براي پاسخگويي بدهد.

مهارت نوشتن يا رايتينگ

شما در صورتي در بخش رایتینگ تافل موفق خواهيد شد که بتوانيد واژگان تان را در ضمن رعايت گرامر و نحو درست انگلیسی گسترش دهید. با فهميدن این که کدام واژگان برای توصیف موضوعات مختلف مناسب هستند، شروع کنید. به طور مثال از افعال معلوم، صفت ‌های خاص و كلمات ربط حتما استفاده كنيد.

سپس بررسي كنيد و ببينيد که همچنان در بیان کدام ایده‌ ها به زبان انگلیسی مشکل دارید. فهرستی از واژگانی که مطمئن هستيد می ‌توانید با آن ها ایده‌های تان را به طور کامل و واضح بیان کنید، تهيه كنيد. در حین تمرین، می ‌توانید از ابزار های آنلاین رایگان مثل Grammarly و GrammarLookup.com استفاده کنید تا مطمئن شويد که نوشته شما از اصول و قواعد درست انگلیسی پیروی می ‌کند.

از آن جایی که ارزیابی بخش رایتینگ ممکن است دشوار باشد، ارزیابی نوشته شما توسط متخصصی که می ‌داند مصحح ‌هاي تافل در رایتینگ شما به دنبال چه چیزی هستند، می ‌تواند مفید باشد.

از کجا؟ چطوری؟

در این مقاله (که نتیجه چندین سال تجربه هست و حداقل یک هفته پرس و جو از موسسات، اساتید و خود نمایندگان برگزاری تافل) ما با استناد به موسسات معتبر آموزش تافل همچون MagooshToeflgoanywhere ، اساتید حرفه ای آیلتس در ایران، خود وب سایت رسمی ETS  و… این منابع را معرفی می کنیم. در ضمن تجربیات نگارنده و تنی از دوستان که نمره بالای ۱۰۰ در تافل کسب کرده اند نیز در حد اندکی به مقاله افزوده شده است. به هییییچ منبع دیگه ای به جز اینایی که در همین صفحه معرفی می شن نخواهید داشت از این بابت نگران نباشید!!

بخش ۱: کتاب ها (منابع اصلی)- ابتدا 3 نکته کلیدی

فقط با همین ۴ کتاب به عنوان منبع اصلی، می توانید نمره بالای ۱۰۰ تافل اینترنتی را دریافت کنید آنهم به صورت خودخوان بدون نیاز به حتی یک ساعت کلاس (مثل خود بنده و 3 تا از دوستانم). دقت کنید من خودم با کتاب شماره 1 جلو رفتم. بسیار کامل هست اما کتاب 2 کامل تره ولی وقت بیشتری هم میگیره (دلتا).

به این موضوع دقت کنید، به هیچ وجه فقط کتاب نمیتونه شما رو به موفقیت در تافل (منظور از موفقیت نمره بالای 80 هست) برسونه و حتما در کنارش باید از منابع تکمیلی مثل پادکست، وبسایت، اپلیکیشن و … هم بهره ببرید اما کتاب منبع اصلی ست. ترفندهایی که در این مطلب رو گفتیم حتما به کار بگیرید که حسابی در یکی دو ماه مانده به ازمون در انگلیسی غرق باشید.

دقت کنید نمره این ازمون مسیر زندگی شما را تغییر  می دهد! نسخه های دانلودی که بصورت پی دی اف در اینترنت بارگزاری شده اند برای دانلود رایگان متاسفانه به دلایل نامشخص یا ناقص هستند یا بعضی جاها اشتباهات عمده دارند یا نسخه های قبلی با حذفیات عجیب و غریب هستند! اکیدا توصیه می کنیم کتاب ها را بصورت نسخه اصلی خریداری کنید و جدیدترین ویرایش ها که ما در اینجا لینک خرید جدیدترین ویرایش را هم درج کرده ایم.

۱- کتاب بارونز Barrons TOEFL (فقط ویرایش 15و جدیدتر)

کتاب Barrons برای آزمون تافل

این کتاب جزو بهترین ها برای آمادگی آزمون تافل بوده و جزو باید هاست! دقت کنید باید! البته اگر دلتا (یعنی کتاب بعدی) را نمی توانید مطالعه کنید. هر چیزی که در زمینه آشنایی با تکنیک های تافل نیاز دارید و نمونه تست ها در این کتاب وجود دارند. دقت کنید که حتما ویرایش ۱۵ و جدیدتراین کتاب را تهیه کنید زیرا ویرایش های قبل دارای اشتباهات معنایی می باشند و در ویرایش جدیدتر چندین استراتژی جدید اضافه شده است. کتاب بهمراه سی دی فایل های صوتی و پاسخ های نمونه بخش speaking ارائه می شود. همانگونه که می دانید موسسه بارونز جزو بهترین ها در زمینه آموزش زبان انگلیسی می باشد، وقتی شروع به خواندن کتاب کنید معنای واقعی متد یادگیری زبان را خواهید فهمید!

حتما برای تافل بلد باشید:  آشنایی با آزمون تافل (هزینه، ثبت نام، منابع و همه نکات)

۲- کتاب دلتا Delta key to the next generation TOEFL

کتاب تافل DELTA'S key to the TOEFL iBT: complete skill practice

حجم این کتاب نسبت به کتاب بارونز بیشتر است ولی جزئیات بیشتری را هم در مورد تکنیک های تافل ارائه می دهد. هر چند تکنیک های ارائه شده در این کتاب آنقدر زیاد هستند که ممکن است شما را گیج کنند ولی با این کتاب چیزی از آزمون تافل کم نخواهید داشت. یعنی اگر وقت بیشتری دارید و استعداد بهتری در زبان دارید، می توانید فقط این کتاب را تهیه کنید و نیازی به بارونز ندارید. (یعنی یا این کتاب یا بارونز برای منبع اصلی تافل کافی ست)

کتاب Deltas Key to the Next Generation TOEFL Test کلید آزمون تافل iBT است و کتاب مرجعی برای آشنایی با مهارت های تافل است. کتاب حاضر به ارزیابی و آموزش چهار مهارت اصلی مهارت خواندن ، گوش دادن ، صحبت کردن و نوشتن پرداخته و علاوه بر آن نکات مهم دستور زبان به صورت جداگانه پرداخته است. این کتاب شامل سی دی نرم افزار می باشد. فراموش نکنید که بهمراه این کتاب یک دی وی دی هم باید دریافت کنید و حتما نسخه Revised Edition را خریداری کنید (لینک خرید بالا).

۳- کتاب نمونه سوالات TOEFL test preparation kit

کتاب رسمی ETS آمادگی آزمون تافل

این کتاب توسط خود ETS (مرجع برگزار کننده تافل در تمام دنیا) ارائه شده و تمرین ها و نکات مطرح شده در آن کاملا شما را با سطح آزمون آشنا می کند. کتابی کاملا استاندارد و مختصر که پر از نمونه سوالات آزمون تافل در بخش های چهارگانه هست. نکته مهم اینکه حتما ویرایش دوم و جدیدتر را تهیه کنید به دلیل تغییرات گسترده نسبت به کتاب سری اول.

چه نمره بالای 80 بخواهید یا بالاتر، این کتاب جزو باید های آزمون است و همانطور که گفتیم، در کنار مطالعه کتاب 1 یا 2 (یکی شون فقط) این کتاب رو بااااید حداکثر یک ماه مانده به ازمون شروع به تمرین کنید در کنار مطالعه استراتژی ها و یادگیری. شباهت عجیبی بین چند دوره ازمون تافل که تجربه کردم و این سوالات وجود داشت!!

تقویت واژگان تافل: ۱۵ تا از نکات مهم گرامری تافل که بیشترین تکرار را دارند

۴- کتاب کتاب واژه های ضروری تافل (باز هم از بارونز)

کتاب واژه های ضروری تافل (جهت آماده کردن شما برای آزمون)

بله درسته! کتاب بعدی هم که معرفی می کنیم از موسسه معروف بارونز است. اگر فکر می کنید دایره واژگان تان نیاز به تقویت دارد یا در هر 7 جنبه آزمون دانش لغوی کاملی ندارید، این کتاب برای شماست. در واقع این کتاب برای کسانی توصیه می شود که پایه زبان ضعیف تری دارند یا می خواهند نمره بالایی در تافل کسب کنند.

جالب است با خواندن این کتاب، واژه ای در ازمون نیست که بلد نباشید! ویرایش به ویرایش و نسخه به نسخه، واژه های جدید با توجه به ازمونهای جدید اضافه یا به تناسب نیاز، واژه ها و اصطلاحات قدیمی تر حذف شده اند و حتما ویرایش ششم به جدیدتر را توصیه می کنیم خریداری کنید.

5- کتاب کمبریج Cambridge Preparation for the TOEFL (اختیاری)

کتاب cambridge preparation برای تافل

این کتاب هم جزو کتاب های برتر برای آمادگی آزمون تافل است که توسط موسسه معتبر کمبریج تهیه شده است. برای تهیه این نسخه حتما سعی کنید ویرایش چهارم و جدیدتر را تهیه کنید. این کتاب اختیاری ست اما اگر وقت داشتید در کنار کتاب های بالا تهیه کنید زیرا قطعا در بالاتر بردن نمره شما موثر است. هیچ استراتژی و ترفندی خارج از این کتاب پیدا نخواهید کرد و متد فوق العاده کار شده ای پشت آن است.

بلد باشید: متوسط نمره آزمون تافل برای دانشگاههای مختلف

6- دو  کتاب دیگر برای کسب نمره های بالاتر

این سه کتاب را وقتی خریداری و استفاده کنید که در بخش های خاص ازمون ضعف دارید یا بخواهید یک ازمون بی نقص با نمره بالا را پشت سر بگذارید:

کتاب English Grammar in Use از دانشگاه کمبریج- بهترین کتاب آموزش گرامر زبان: دقت کنید برای کسب نمره عالی تافل، نیازی به مطالعه مستقیم گرامر ندارید زیرا بخش گرامر که قبلا یک بخش جداگانه در ازمون بوده حذف شده و الان در بخشهای فعلی ادغام گردیده است و بطور خاص سوالات گرامری پیچیده نخواهید داشت اما با مطالعه این کتاب یک سر و گردن از بقیه بالاتر خواهید بود و توانایی فوق العاده بالاتری در پاسخ به سوالات خواهید داشت. این کتاب در 3 سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته عرضه می شود و البته یک جلد هم دارد که نسخه کلی و ادغام شده هر سه سطح است. (خرید نسخه مبتدی  خرید نسخه متوسط  خرید نسخه پیشرفته  خرید نسخه کلی هر سه سطح (پیشنهاد من این یکیه) )

کتاب کالینز Collins English for Exams -دو جلد، اختصاصی برای تقویت تک تک مهارتها: بخصوص اگه در اسپیکینگ ضعیف هستین، این کتاب و سی دی های همراهش که در واقع یک کتاب دو جلدی هست (جلد اول برای اسپیکینگ و لیسنینگ هست- ینی گفتاری و شنیداری و جلد دوم خواندن و نوشتن) میتونه خیلی تقویت تون کنه برای گرفتن نمره بالاتر. پس اگه فقط توی یک بخش خاص ازمون ضعیف هستین یا دو بخش، این کتاب رو تهیه کنید.


بخش ۲: نرم افزار و اپلیکیشن (اختیاری-تکمیلی)

خود من و بسیاری از دوستانم که نمره عالی در زبان تافل کسب کردیم (اکثرا بالای ۱۰۰) از تنها منابعی که استفاده کردیم، نرم افزار و کتاب بود. این دو در کنار هم فوق العاده هستند. حتی یک ساعت را هم در کلاس های حضوری سپری نکردیم. فقط با هم تمرین کنید و با صدای بلند متون و کلمات را تکرار کنید.

نکته بسیار مهم این است که برای آزمون تافل شما باید بطور کلی در زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و به کمک این وب سایت ها و نرم افزارها و کتاب هایی که اینجا معرفی می کنیم با تکنیک های آزمون آشنا شوید همین! حتما برای یادگیری زبان انگلیسی این محصولات را ببینید.

۱-اپلیکیشن TOEFL Preparation

تافل

یکی از اپلیکیشن های گوشی است که بالاترین رنک در بین کاربران را به خود اختصاص داده است. یک اپلیکیشن رایگان. هر چند کیفیت مطالب در حد منابع پرمیوم نمی باشد ولی با موضوعات متنوعی آشنا خواهید شد. ضمن اینکه واژگان و فایل های صوتی موجود در آن برای آمادگی شما بسیار مفید خواهد بود.

در این اپلیکیشن می توانید ‏گرامر بیاموزید، ‏توانایی ها و مهارت های شنوایی خود را با کمک ساده سازی انگلیسی، ارتقا دهید و ‏کلمات خودتان را با استفاده از بخش مطالعه کلمات، مطالعه کنید.

۲- اپلیکیشن Magoosh Toefl app

اپلیکیشن تافل

یک اپلیکیشن معروف که متاسفانه برای کاربران ایرانی محدود شده است و برای دسترسی و دانلود آن از وی پی ان باید استفاده کنید هرچند به تازگی در بازار هم عرضه شده است. جزو بهترین ها در نوع خود است اما باز هم کامل نیست و فقط برنامه ای برای زمان بیکاری شماست. هزاران دانشجو از سراسر جهان با ویدٔوها و تمرین‌های Magoosh درس خوانده‌اند و برای تافل آماده شده‌اند.

در این اپلیکیشن می توانید سوال‌های ریدینگ و لیسنینگ تافل را تمرین کنید. متن‌ها را مرور کنید و توضیحات ویدئویی را ببینید و به سوال‌ها جواب دهید و همچنین ویدئوهای درسی را تماشا و پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

نرم افزارهای مفید دیگر که قبل از آزمون ممکن است نیاز داشته باشید: لیست این نرم افزارها را از اینجا ببینید.

مطلب مشابه:۵ تا از بهترین نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کدامند؟


بخش ۳: وبسایت ها (اختیاری-تکمیلی)

وب سایت های آنلاین و رایگان آموزش تافل بعنوان ابزاری مکمل برای یادگیری تافل محسوب می شوند و نه منبع اصلی. علت اصلی هم این است که دقتی که در موقع طراحی مطالب برای این وب سایت ها صرف می شود هیچگاه منسجم و به اندازه نرم افزارها و کتاب ها تحقیق شده و علمی نیستند.

۱-وب سایت رسمی خود ETS

وب سایت رسمی ETS

قطعا بهترین وب سایت برای شروع و آشنایی با کلیات و ساختار آزمون تافل همان وب سایت رسمی ETS می باشد. در این وب سایت یک سری نمونه سوال و راهنمای کلی نحوه برگزاری آزمون برای شما قرار داده شده است که رایگان می باشند. یک پکیج نمونه آزمون هم هست که فقط شما را با ساختار آزمون آشنا می کند.

۲- وب سایت Quizlet

تصویری از وب سایت Quizlet آموزش تافل

یک وب سایت تمام عیار که تقریبا همه چیز در خود دارد. شما را با موضوعات متنوع آشنا می کند، از شما آزمون می گیرد و کلمات تافل را به شما می آموزد. بخش هایی از وب سایت رایگان است و برای بخش های دیگری باید هزینه پرداخت کنید. حتما سری به این وب سایت بزنید.

بلد باشید: ۱۴ استراتژی مؤثر برای کسب بهترین نمره آزمون تافل

7 سوال بسیار رایج کاربران درباره تافل (حتما بخوانید)

پاسخ ‌های سوالات متداول زیر می ‌توانند به شما کمک کنند تا از پس چالش ‌هایی که معمولا در آمادگی برای تافل با آن ها مواجه مي ‌شويد، بربياييد.

چقدر زمان برای آماده شدن برای تافل نیاز است؟

مدت زمان دقیقی که برای شروع آمادگی برای تافل نیاز دارید به سطح زبان انگلیسی و آشنایی شما با آزمون استاندارد زبان بستگی دارد. تحقیقات نشان می ‌دهد بهتر است به جاي اين كه به صورت يك ‌دفعه و بدون مكث همه چيز را به خاطر بسپاريد، به صورت منظم و بلافاصله براي آزمون تافل تمرين كنيد.

با اين اوصاف توصيه مي ‌كنيم روزانه زماني را به تمرین بدون ‌وقفه یا حواس ‌پرتی اختصاص دهید. از آن جایی که ممکن است بسته به نمره اولیه ‌تان لازم باشد مجددا در تافل شركت كنيد، پس شروع کردن خیلی زودتر از موعد مقرر هیچ ضرری ندارد.

چگونه برای تافل ثبت نام کنم؟

شما می ‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری در وب ‌سایت یا برنامه ETS برای تافل ثبت نام کنید. همچنین می ‌توانید از طریق شماره تلفن یا ايميل تان ثبت نام کنید. ممکن است بعد از پر شدن تمام صندلی‌ ها، در برخی از تاریخ‌ ها آزموني برگزار نشود، بنابراین برای قطعي شدن زمان و تاریخ آزمون مورد نظرتان، حتما زودتر ثبت ‌نام کنید.

اگر بيماري يا مشكل خاصي در سلامتي تان داريد، درخواست تان را از قبل با مدارک لازم مطرح کنید. (توجه: ثبت نام و هزینه ‌ها ممکن است در هر کشوري متفاوت باشد، بنابراین بررسی شرايط منطقه ‌ای قبل از ادامه کار مهم است.)

تافل چگونه برگزار می شود؟

تافل را می ‌توان در یک مرکز آزمون یا در صورت دسترسي در منطقه شما، از طریق نسخه خانگی برگزار کرد. شما می ‌توانید آدرس تان را در وب ‌سایت ETS وارد کنید تا ببنيد که کدام مرکز آزمون به شما نزدیک تر است. اگر نسخه خانگی TOEFL iBT را انتخاب می ‌کنید، مطمئن شوید که تجهیزات لازم و محیط مناسب برای دادن آزمون در خانه را داريد.

روز قبل از آزمون تافل چه کنیم؟

در روز قبل از تافل، باید در مورد لوازمي که باید در روز آزمون داشته باشید و نحوه حضور در جلسه اطلاعات كسب كنيد. بهتر است نکات کلیدی مثل واژگانی که با آن ها مشکل دارید را مرور و قالب آزمون را بررسي نمایید .

با این حال، پیشنهاد می ‌شود آزمون‌ دهندگان برای امتحان تافل زیاده ‌روی نکنند، زیرا خواب کامل شب قبل امتحان باعث بالا رفتن هوشياري و عملکرد بهتر آن ها می ‌شود.

در روز آزمون تافل چه کنیم؟

در روز امتحان، برای حضور در مرکز آزمون و پیدا کردن صندلی اختصاصي تان زودتر حركت كنيد. اگر در خانه آزمون مي‌ دهيد، مطمئن شوید که محل امتحان تان ساکت، روشن و بدون عوامل حواس پرت‌ كننده است. اتصال اینترنت تان را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید که در طول امتحان قطع نمی ‌شود.

دریافت نتایج چقدر طول می ‌کشد؟

دریافت نمره تافل بستگی به مدل امتحان انتخابی شما دارد. اگر تافل را در یک مرکز آزمون شرکت کنید، می ‌توانید نمره‌ تان را 6 روز بعد از تاریخ آزمون در حسابETS تان ببينيد. نمرات آزمون تافل خانگي يا TOEFL iBT Home Edition 6 هم تا 10 روز بعد از تاریخ آزمون تان منتشر می‌ شود و آزمون ‌دهندگان باید 11 تا 13 روز کاری بعد از شرکت در امتحان کاغذی تافل منتظر بمانند. (توجه : نمرات ممکن است تا 15 روز بعد از روز آزمون تان، به ايميل تان منتقل مي ‌شود.)

آزمون تافل چقدر اعتبار دارد؟

نمره تافل شما دو سال اعتبار دارد. با اين كه براي دانشگاه‌ ها معمولا بايد نمره رسمی ارائه شود، اما پیشنهاد می ‌شود که آزمون ‌دهندگان یک نسخه PDF از نمرات شان را برای دسترسی آسان دانلود کنند.

زبانمهر

حتما بخوانید!

60 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام
    خیلی ممنونم بابت مطالب مفیدتون.من می خواستم برای آزمون تافل IBT شرکت کنم و قصد داشتم منابع رو جمع آوری کنم و خودم مطالعه داشته باشم ولی بهم گفتن بدون گرفتن استاد محاله بتونی.اینم بگم که زبانمم عالیه.واقعا دلسرد شدم.به نظرتون تافل رو نمیشه خودخوان آزمون داد؟

    پاسخ
    • درود بر شما
      در صورتی که از منابع بطور اصولی استفاده کنید هیچ نیازی به کلاس نیست! خود بنده و دو نفر از دوستانم بدون هیچ کلاسی نمره بالای ۱۰۰ گرفتیم.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    زبانم در حد upper mediate هست. نمی دونم برای شزوع مهارتها با کدوم کتاب شروع کنم؟
    برای لیستنینگ و ریدینگ آیا کتابهای جداگانه هم هست؟؟

    پاسخ
    • در حال حاضر یکی از بهترین فایل ها برای تقویت لیسنینگ همان Tactics for listening و برای ریدینگ هم همین کتاب های معرفی شده بطور کامل تاکتیک های تقویتی را برای شما توضیح داده اند و نیازی به کتاب جداگانه نیست

      پاسخ
  • سلام.من دانش آموز کنکوری هستم.سطح زبانم در حد کنکور و یه کم بیشتر هست.می خواستم بدونم که آیا تا پایان دوره لیسانس میشه به طور خود آموز و با کتا بها و برنامه ریزی،خودمو به تافل بالای ۱۰۰ برسونم؟اگه میشه چه منابعی خوبه؟

    پاسخ
    • درود بر شما
      منابع عمومی مهم همین منابعی هستند که در این نوشته می بینید. برای سنجش بهتر مهارت شما در زبان و نقاط قوت و ضعف شما، بایستی یک سنجش حضوری صورت بگیرد و سپس نسبت به معرفی منبع برای شما اقدام شود. هر چند عرض می کنم که منابع مهم تر همین منابع هستند.

      پاسخ
  • سلام
    می خواستم بدونم برای یادگیری گرامر چه کتابی رو پیشنهاد می کنید؟
    ممنون

    پاسخ
  • دورود وسپاس از محبت شما که همچین مجموعه ای فراهم کردید. بنده برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا نیاز به نمره بالای 90 تافل داشتم که کار هر کسی هم نیست. زبانمم خیلی خوب نبود ضمن اینکه اونجا و توی اون محیط شدیدا به درک مکالمات و توانایی خوب صحبت کردن نیاز داشتم. منابعی که اینجا معرفی کردین را با دقت 3 ماه تمام کار کردم بجز سایت و اپلیکیشن ها که گفتین و نتیجه این شد که به نمره 96 رسیدم که باورنکردنی هست ماه اینده هم به امید خدا مقصد هستم. خواستم تجربه رو در اختیار بذارم و تشکر کنم که کمک زیادی کردین مدیون شما هستم.

    پاسخ
  • سلام.وقت بخیر
    ممنون میشم اگر به سوالم پاسخ بدین
    من برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به آمریکا رو دارم و سعی دارم تا قبل از رفتنم خودم رو برای آزمون آماده کنم و اگر شد در آزمون شرکت کنم اما زمان خیلی محدودی دارم (حدود ٢ماه) کامنت های سایت رو خوندم فهمیدم بین تافل و آیلتس،تافل رو باید انتخاب کنم اما فکر نمیکنم هیچ کلاسی بتونه من رو تو این فرصت کم آماده کنه…ممنون میشم راهنمایی م کنید که از چه منبع یا منابعی میتونم استفاده کنم تا به نتیجه برسم؟
    ممنون

    پاسخ
    • درود. همین منابعی که در این مطلب می بینید.درواقع منابعی که شما را بصورت فشرده برای تافل آماده کنند وجود ندارند یا غیر موثر هستند. پیشنهاد می شود در کنار همین منابع، بصورت خصوصی و فشرده هم از یک استاد برای رفع اشکال کمک بگیرید.

      پاسخ
  • سلام.من زبانم خیلی خوب نیست.فقط درحد کتابهای درسی زبان خوندم.میخام زبانم تقویت کنم.چون دانشجوام بلاخره برای ادامه تحصیل و کار واسه همین ایرانم لازمه.ولی نمیدونم چکارکنم!چون هزینه و زمان زیاد کلاسها برام مقدورنیس.میخام با کتاب ها و پکیج های اموزشی پیش برم.بنظرتون بشه؟بعد همین اول کتابای مربوط ب تافل رو بخرم استفاده کنم ؟یا نه نیاز ب پیش زمینه داره؟مثلا اول مجموعه تاپ ناچ یا فورکورنرز استفاده کنم بعد کتاب تافلی که معرفی کردید؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • ببخشید چرا جواب سوال منو نمیدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟راهنمایی خواستم!جواب بقیه رو که زود دادید!!

    پاسخ
    • درود. بله این روشی که می فرمایید قابل انجام است منتها برای شروع کتاب های تافل برای شما مناسب نیستند و بهتر است از کتاب های سطح استارتر تاپ ناچ استفاده کنید یا فورکورنرز

      پاسخ
  • سلام وقتتون به خیر استاد گرامی
    بنده دانشچوی پزشکی هستم .میخاستم برای ادامه تحصیل وارد خاک امریکا شوم .من هم باید ازمون جی ار ای تافل رو بدم یا تافل ؟
    اگ امکانش هست من رو راهنمایی کنید
    یک دینا ممنون.

    پاسخ
    • بعضی از موسسات و دانشگاه ها هم جی ار ای رو نیاز دارن هم تافل این موضوع را باید از موسسه یا دانشگاه مقصد بپرسید. بخصوص رشته های فنی مهندسی جی ار ای ضروریه اما باز هم بستگی به دانشگاه مقصد داره ممکنه نخوان و فقط تافل کافی باشه.

      پاسخ
  • سلام..ممنون از دلسوزی و احساس تعهد شما..من برای phdمیخوام ب کشور دیگه ای برم آیا همین منابع برای تافل کافی هستند؟سطح زبان متوسط دارم و مشکل ااصلی من لیستنینگ ههست

    پاسخ
  • محمدجواد
    آبان 6, 1397 9:27 ب.ظ

    سلام سپاس بابت مقاله خوبتون
    من سطح زبانم upper-intermediate هست، نزدیک به یکماه شروع به خوندن ایلتس کردم،و حالا میخوام برای تافل بخونم.
    ایا کتابهای که ذکر فرمودید برای تافل کافی میباشند ؟

    پاسخ
  • محمدجواد
    آبان 6, 1397 10:08 ب.ظ

    از این‌ کتاب ها، میشه لطفا ذکر‌بفرمائید کدام‌رو دانلود کنم‌که کامل باشه؟ برای نمره ۸۰-۹۰ تافل

    پاسخ
  • با سلام
    من کتاب longman prepration course for the toefl test
    رو دارم و سطح زبانم هم مقدماتیه
    میخاستم ببینم این کتاب بدردم میخوره یا از چیز دیگه ای استفاده کنم چون کلاس نمیتونم برم

    پاسخ
    • این کتاب بیشتر راجب تکنیک های آزمون هست و اگر نوآموز هستید پیشنهاد می شود از کتاب های پایه ای تر شروع کنید

      پاسخ
  • ایا کتاب Barrons TOEFL iBT 15th Edition به تنهایی برای آزمون تافل کافی است

    پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    یه سوال داشتم، من زبانم واقعا عالیه، قصد مهاجرت دارم، ولی احتمال اینکه شرایطم تا یک یا دو سال آینده جور نشه هست، و چند وقتی هست تو فکرمه که یک مدرک معتبر زبان داشته باشم، خیلی هم عجله دارم، میحواستم ببینم به نظرتون آزمون تافل شرکت کنم بهتره یا آیلتس? ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  • با عرض سلام و خسته نباشید.با تشکر از مطالب خوبی که تو سایتتون گذاشتید. خیلی ممنون میشم اگه جواب منو بدید.
    من قصد شرکت در آزمون تافل رو دارم و مشکلی که هست اینکه زبانم در حد خوبی نیست،آیا با این منابعی که معرفی کردید بدون استاد برای آموزش، میتونم طی مدت یک سال به سطح مورد نظر(۱۰۰ به بالا) برسم.لطفا راهنمایی کنید.با تشکر.

    پاسخ
    • شدنی که هست. وقتتون هم زیاده ولی این موضوع به استعداد شما هم بستگی دارد. نمره تافل از یک حدی به بعد به مهارت زبان ارتباطی ندارد و به هوش شما وابسته است

      پاسخ
  • سلام.من میخوام تافل بگیرم.آزمون تعیین سطح پنجاه درصد از سوالارو زدم.از کجا شروع کنم؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر سطح زبان عمومی من خیلی خوبه یکی از اشناهامون کتاب delta’s key to the toefl ibt complete skill practice رو معرفی کردن با barrons essential words for the toefl با همینا میشه اسکور خوبی بدست اورد؟

    پاسخ
  • باسلام به خانم حیدری عزیز
    شما در نظرات فرمودید که اگر اصولی از منابع استفاده کنید به صورت خودخوان بدون استاد نیز میشه تافل نمره بالای صد گرفت همانطور که سرکار عالی توانستید.میشه با جزئیات به این دو سوال در یک مقاله یا کامنت پاسخ دهید.
    ۱.منظورتون از اصولی خواندن چیست
    ۲.کتابها برای تقویت تکنیک است برای تقویت زبان به صورت عمومی و سپس مبادرت به یادگیری تکنیک ازمون چکار باید کرد؟
    پ.ن:من تا high intermediate کانون زبان خوندم اما چندین ساله که دور شدم از زبان
    متشکرم از وقتی که گذاشتید و سپاس فراوان از اینکه پاسخ میدید

    پاسخ
  • سلام سرکار خانم
    وقتتون بخیر
    من می خوام اول کتاب Cambridge Preparation for the TOEFL test رو کامل بخونم بعد بقی کتابا رو نگاه کلی بکنم اگه موردی جدید بود یا ضعف داشتم تمرین کنم.بنظرتون این روش خوبه؟
    یا اگه حالت دیگه ای مدنظرتون هست میشه راهنمایی بفرمایید.یک دنیا ممنونم

    پاسخ
  • سلام.
    خواستم بدونم این منابعی که ذکر کردید برای گرفتن نمره بالای ۱۰۰ کافیه؟
    و این که شما خودتون کدوم رو پیشنهاد میکنید.
    لطفا منبع مناسب برای Listening و Grammer هم بگید.
    با تشکر.

    پاسخ
    • درود
      کسب نمره تافل از یک حد به بعد (معمولا ۹۰ به بالا) نیاز به فکر و استعداد مناسبی دارد. حتی خود انگلیسی زبان ها هم نمی توانند نمره عالی در تافل کسب کنند. این موضوع به سرعت فکر کردن و توانایی تکلم و تحلیل شما نیز دارد. منابع معرفی شده بهترین منابع موجود هستند و از این بابت شک نکنید (بخصوص ۴ کتاب اول). به گرامر نیازی نیست (داخل همان چهار کتاب ادغام شده) کتاب لیسنینگ هم که در لیست معرفی شده

      پاسخ
  • سلام.
    ببخشید شما خودتون بین کتاب دلتا و تافل iBT کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    پاسخ
  • ببخشید کتاب دلتا رو موجود ندارید.
    کی موجود میشه؟

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دانشجو هستم و تلفظم ضعیفه و خیلی نیاز دارم که حداقل یه مدرک زبانو بگیرم
    بنظروتون برای مت خوندن همین منبع ها کافی باشه ؟

    پاسخ
  • سلام
    من چند ساله که امریکا زندگی میکنم ولی چون کار نمیکردم زبانم خیلی خوب نیست. مدرک پرستاری از ایران دارم اما باید اینجا تافل بدم قبلش(۱۰۰-۹۰) تا بتونم nclx-Rn رو امتحان بدم. خیلی کند هستم در ریدینگ و اونم بخاطر محدود بودن دامنه لغاتم هست. لسینینگم خوبه ،تو رایتینگ و اسپکینگ هم ضعیفم. دوره آمادگی تافل رو با یه خانوم کره ای گرفتم که هیچ کمکی متاسفانه نکرد.در حال حاضر تصمیم دارم برای یه بار و همیشه این سد تافل رو از پیش روم بردارم نه ماه وقت دارم که آماده شم برای تافل ، لطفا بهم بگین چه راهی رو توصیه میکنین ، آیا با خوندن تو خونه و تمرین میشه یا اینکه توصیه میکنین معلم خصوصی بگیرم؟ آیا معلم خصوصی ایرانی رو برای آمادگی تافل تو‌امریکا توصیه میکنین؟ بیصبرانه منتظر راهنماییتون هستم و بینهایت ازتون ممنونم

    پاسخ
  • سلام. وقت شما به خیر و عرض خسته نباشید. من برای دوران ارشد کتب زیر ذره بین هر سه جلد، کتاب ها درک مطلب پایه، رو خوندم… برای شروع و نهایتا گرفتن مدرک تافل، از چه کتاب هایی شروع کنم و بعد به این ۴ کتابی که گفتین برسم؟ مستقیم همین کتابایی که نوشتینو بخونم یا پیشنهاد دیگه ای دارین؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین. مرسی از زحماتتون🙏

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      ممنون از مطالب عالیتون
      ببخشید فقط یه سوال من متوجه نشدم…از بین این چهار تا کتابی ک معرفی کردید هر چهار تا رو برای آزمون بخونم یا اینکه یکی رو انتخاب کنم بخونم…؟

      پاسخ
  • سلام من لیسانس دارم اما زبانم ضعیفه البته یه مقدار کلمه بلدم. میخواستم ببینم برای تافل میتونم خودم بخونم و آماده بشم یا باید حتما کلاس برم؟ اگه امکانش خودم بخونم لطفا کتاب معرفی کنید.
    باتشکر.

    پاسخ
  • وقت بخیر.برای خواندن آزمون تافل اون ۴ کتاب که معرفی شد.
    هر ۴تا باید خریداری و مطالعه شود یا یکی از آنها کافی هست؟
    ممنونم

    پاسخ
    • کتاب 1 یا 2 (فقط یکی شون رو تهیه کنید من خودم با 1 جلو رفتم و عالی بود) دو تا کتاب بعدی آزمونهای تستی هستند (اختیاریه)

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر، آیا کسی mp3 تلفظ کتاب خواندن زبان عمومی تافل رهنما رو داره ،تالیف استاد ابراهیم نظری تیموری ،من کتابشو از قبل دارم ولی cd شو پیدا نمیکنم

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر و تشکر بابت مطالب مفید تون ی سوال داشتم (TOEFL iBT حتما باید اخرین نسخه ش که 16 هست رو باید تهیه کنیم یا ادیشن 15 ش هم جوابگو ست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست