قالب رزومه

دانلود ۲۰ قالب رزومه حرفه‌ای زبان انگلیسی Envato (آماده با فرمت ورد)

گاما

برای دستیابی به یک شغل نیاز به یک رزومه مناسب دارید. رزومه شما باید در بین صدها رزومه دیگر نظر مدیر بخش استخدام را به خود جلب کند. و سپس آنها را متقاعد کند که شما برای آن شغل واجد شرایط هستید. بنابراین باید رزومه خود را طوری بنویسید که تبدیل به بهترین گزینه ممکن برای آن شغل شوید. در این مطلب که جمع آوری آن بیش از دو هفته زمان برده است، پس از گشت و گذارهای فراوان و بررسی نظر کارفرمایان، اساتید دانشگاهی، موسسات و … بهترین قالب های رزومه (به زبان انگلیسی) را گلچین کرده ایم و برای دانلود رایگان قرار داده ایم.

حتما بخوانید: یک نامه ریکام (Recommendation) خوب چه ویژگیهایی دارد؟ چطور بنویسیم؟

کار کردن با قالب‌های رزومه ورد بسیار ساده است. متن دلخواه خود را جایگزین متن موجود در قالب کرده و سپس آن را به سبک شخصی خود تنظیم کنید، با استفاده از قالب‌های رزومه که در این مقاله مشاهده خواهید کرد، دیگر نیازی به مهارت‌های طراحی و برنامه نویسی ندارید. نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که اگر تخصصی در زمینه طراحی یا کار با نرم افزار فتوشاپ ندارید حتما از قالب های ساده تر استفاده کنید. در انتخاب این قالب ها ما ده ها فاکتور مختلف را در نظر گرفته ایم تا شانس انتخاب شما را افزایش دهیم.

۶ نکته برای فرمت و طراحی رزومه

۱-رزومه خود را مانند یک آگهی بنویسید

رزومه شما در واقع یک آگهی از خودتان است. بنابراین شما باید در نگارش آن مانند یک آگهی عمل کنید. به راهکار شماره یک این مقاله مراجعه کنید و قسمت بالایی رزومه خود به دستاوردهای قابل توجه خود اختصاص دهید.

برای برجسته سازی دستاوردها و کلمات کلیدی، آنها را بولد کنید. هدف شما برجسته کردن مواردی است که کارفرما می‌خواهد در مورد شما بداند حتی بدون اینکه زمان زیادی صرف مطالعه رزومه شما کند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۲- از فونت‌های متفاوت و منطقی استفاده کنید

از یک فونت متفاوت اما رسمی و خوانا استفاده کنید. امروزه فونت‌های Times New Roman و Arial بسیار رایج هستند (ویژه متن‌های انگلیسی)، بنابراین سعی کنید از سایر فونت‌های رسمی مانند Calibri ، Cambria ، Helvetica و Verdana استفاده کنید.

فونت‌های Garamond و Lucida نیز مناسب به نظر می‌رسند و مانند Times New Roman شناخته شده و رایج نیستند، با استفاده از این فونت‌ها رزومه خود را مدرن و متفاوت کنید.

۳- خود را درگیر انتخاب حاشیه نکنید

خواندن رزومه‌های یک صفحه‌ای با حاشیه‌های نازک بسیار دشوار است، و گاهی اوقات سیستم‌های نرم افزاری بررسی متقاضیان (ATS) دربررسی آنها دچار مشکل می‌شوند.

با فشرده کردن رزومه در یک صفحه چشم‌های خود یا استخدام کننده را آزار ندهید. از حاشیه‌های مناسب استفاده کنید و در صورت لزوم رزومه خود را در دو صفحه جای دهید. اگر می‌خواهید رزومه کوتاهی داشته باشید بجای استفاده از حاشیه‌های نامناسب از روش‌های حرفه‌ای برای این کار کمک بگیرید.

حتما بخوانید: ۱۹ سوال معمول در مصاحبه های خارج از کشور +بهترین پاسخها

۴- درباره پروفایل‌های خود توضیح دهید

حتی اگر لینک پروفایل‌های آنلاین خود را در رزومه قرار دهید ممکن است کارفرما آنها را بررسی نکند.

بهتر است کارفرما یا استخدام کننده را به انجام این کار ترغیب کنید. توضیح کوتاهی درباره آنچه که در نمونه کارهای شما می‌توانند ببینند، ارائه کنید. مانند:

behance.net/graphicdesigner1: A collection of my graphic design and illustration work used for branding and product campaigns.

  1. حرکات چشم‌ها را در نظر بگیرید: شما می‌توانید در طراحی رزومه خود خلاقیت به خرج دهید، اما طرح نهایی باید به راحتی خوانده شود و خیلی شلوغ نباشد. افراد از چپ به راست می‌خوانند (در انگلیسی)، در قرار دادن نکات کلیدی در رزومه به این مسئله توجه کنید. برای راهنمایی چشم خواننده از رنگ‌ها، ستون‌ها و عناوین استفاده کنید.
  2. از طرح‌ها و قالب‌های خلاقانه کمک بگیرید : سارا دوزل مدیر منابع انسانی یک شرکت بازاریابی می‌گوید: به عنوان یک استخدام کننده اخیرا چندین رزومه چشمگیر دریافت کرده‌ام که در آنها متقاضیان تنها تجربه و تخصص خود را ذکر نکرده‌اند بلکه مهارت‌های خود را به صورت تصویری به نمایش گذاشته‌اند. بهترین قالب ها را در اینجا برای دانلود قرار داده ایم!

یک رزومه به طور معمول مانند تصویر زیر است. بعضی وقت ها ممکن است مواردی اضافه یا کم شوند اما کلیت رزومه همین استخوان بندی را دارد:

resume structure

و اما دانلود بهترین قالب های موجود برای رزومه

۱-قالب رزومه ورد + توصیه نامه

قالب رزومه ورد + توصیه نامه

این قالب، طراحی ساده‌ای دارد و به راحتی قابل ویرایش است. شما می‌توانید به راحتی آن را در ورد ویرایش کنید، بعلاوه یک قالب رزومه Adobe InDesign نیز گنجانده شده است. این قالب دو ستونی برای افراد حرفه‌ای کاملا مناسب خواهد بود.

۲- بهترین قالب رزومه ورد آیکونی

بهترین قالب رزومه ورد آیکونی

این قالب چند ستونی که به صورت حرفه‌ای طراحی شده است (و به راحتی قابل ویرایش می‌باشد) برای افرادی که می‌خواهند یک تصویر فراموش نشدنی از خود بجای بگذارند مناسب است.

حتما بخوانید: ۸ تا از معمول ترین سوالات تعیین سطح زبان و مصاحبه + پاسخ

۳- قالب مورگان

قالب مورگان

این یک قالب حرفه‌ای مدرن درسبک دوستونه ویجت دار است که می‌تواند شانس استخدام شما را چند برابر کند. این قالب ساده و حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد که فقط در عرض چند دقیقه رزومه شخصی خود را بسازید.

۴- قالب رزومه ورد دو ستونی خلاق دارای ۴ طرح متفاوت

قالب رزومه ورد دو ستونی خلاق دارای ۴ طرح متفاوت

این ۴ قالب رزومه حرفه‌ای ورد به شما کمک می‌کند تا یک رزومه ساده و حرفه‌ای ایجاد کنید و یک قدم به شغل رویایی خود نزدیک‌تر شوید. همچنین شامل Cover letter نیز می باشد. هر چه سریع‌تر اطلاعات خود را در این قالب وارد کرده سپس آن را چاپ کنید! این قالب همچنین اجازه می‌دهد نمونه کارهای خود را نیز ارائه دهید.

۵-پکیج قالب رزومه مدرن ۲۰۱۹

پکیج قالب رزومه مدرن ۲۰۱۹

این ۴ قالب خلاقانه، به شما کمک می‌کند تا به رزومه‌ای دست پیدا کنید که می‌تواند شما را به شغل رویاییتان برساند. ظاهر ساده و حرفه‌ای این رزومه ها بسیار چشمگیر است.

این ۴ قالب چند ستونی به راحتی قابل تنظیم هستند و شما می‌توانید تمام فایل‌های خود را در عرض مدت کوتاهی به آن اضافه کنید. رنگ آن را تغییر دهید یا از طرح اصلی آن استفاده کنید. یکی دیگر از امکانات این قالب امکان حذف و نیز اضافه کردن فایل‌های مختلف می‌باشد.

۶- قالب رزومه دو صفحه ای

قالب رزومه دو صفحه ای

این قالب دو صفحه‌ای دارای فضای کافی برای سابقه کار طولانی است. این قالب رزومه ورد در بازار Envato بسیار پر طرفدار است. طراحی مرتب و در عین حال حرفه‌ای آن برای هر نوع رزومه ای مناسب است.

این بسته شامل قالب‌های رزومه دو صفحه‌ای برای گنجاندن سابقه کار طولانی و جزئیات بیشتر و همچنین شامل یک قالب برای توصیه نامه می‌باشد. این قالب‌ها در اندازه کاغذ A4 هستند و ویرایش و شخصی سازی آنها بسیار ساده است.

حتما بخوانید: این نکات را بکار ببرید تا رزومه تان در بین سایر رزومه ها بدرخشد!

۷- قالب رزومه ورد مرتب

قالب رزومه ورد مرتب

طراحی ساده این قالب از ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. این قالب رزومه در دو اندازه A4 و کاغذ نامه ارائه می‌شود. یک قالب توصیه نامه نیز در این پکیج وجود دارد. طراحی این قالب مرتب و چشم نوار است. مجموعه آیکون‌های اضافه شده باعث می‌شوند قالب بیش از حد شلوغ به نظر نرسد.

۸- قالب رزومه حرفه‌ای ورد (اگر در انتخاب شک دارید)

قالب رزومه حرفه‌ای ورد

اگر واقعا نمی دانید از کدام قالب این مقاله استفاده کنید پیشنهاد میکنیم از این قالب حرفه‌ای بسیار جذاب با طراحی ساده و مرتب خود فضای سفید زیادی دارد (و مطالعه آن راحت است) بهره ببرید.

این قالب حرفه‌ای در دو اندازه نامه و A4 موجود است و برای استفاده حداکثری در یک شبکه پایه / سند تنظیم شده است. با استفاده از این قالب موفقیت رزومه خود را تضمین کنید.

۹- قالب رزومه ورد دو ستونه ساده

قالب رزومه ورد دو ستونه ساده

شاید تمام آنچه که شما برای رزومه خود نیاز دارید، یک نوار باند رنگی باشد. با استفاده از این قالب ورد دو ستونی، از سایر متقاضیان پیشی بگیرید. نوار رنگی قسمت بالا، توجه خواننده را به نام و اطلاعات تماس شما جلب خواهد کرد.

۱۰- قالب رزومه دو ستونی مرتب ورد

قالب رزومه دو ستونی مرتب ورد

ساختار مرتب فایل‌ها استفاده از آن را بسیار ساده می‌کند همچنین امکان ویرایش و سفارشی سازی بر اساس اطلاعات شغلی شما وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های این قالب این است که براحتی قالب مطالعه می‌باشد، استفاده از این قالب برای مبتدیان بسیار ساده است و مزایای بسیاری دارد.

حتما بخوانید: چه مواردی در یک رزومه انگلیسی حتما باید وجود داشته باشند؟

۱۱- قالب رزومه حرفه ای ورد

قالب رزومه حرفه ای ورد

اگر بدنبال یک طراحی مرتب و واضح هستید این قالب را از دست ندهید، با استفاده از آن می‌توانید کارفرمایان، مشتریان یا هر شخص دیگری را که می‌خواهید از زندگی حرفه‌ای خود آگاه کنید، تحت تأثیر قرار دهید.

این قالب در دو نسخه سیاه و سفید و رنگی ارائه می‌شود، همچنین امکان ارائه جزئیات بسیار زیادی را به شما خواهد داد.

۱۲-قالب رزومه ساده ورد

قالب رزومه ساده ورد

این قالب که در ۶ رنگ موجود است، می‌تواند توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کند. حداقل استفاده از رنگ‌ها و کنتراست پایین، از ویژگی‌های این قالب هستند.

طراحی و ساختار مناسب مطالعه آن را راحت‌تر می‌کند. یکی دیگر ازویژگی‌های این قالب فونت‌ها و آیکون های رایگان آن می‌باشد.

۱۳- قالب کلین (شسته رفته)

قالب کلین (شسته رفته)

این قالب کاملا حرفه‌ای و مرتب است، که شامل چندین رنگ برای انتخاب می‌باشد. به راحتی می‌توانید اطلاعات خود را در آن وارد کرده رزومه شخصی خود را بسازید.

این قالب با استفاده از فایل‌های سازماندهی شده و طراحی منسجم خود می‌تواند به درخشش شما کمک کند. در قسمت بالای آن، فضایی برای عکس و خلاصه رزومه در نظر گرفته شده است. همچنین امکان چاپ فوری از ویژگی‌های این قالب می‌باشد.

حتما بخوانید: 30 ترفند تکمیلی و مهم نوشتن رزومه

۱۴-قالب رزومه کاملا ساده ولی مرتب شده

قالب رزومه کاملا ساده ولی مرتب شده

این قالب رزومه ورد بسیار ساده ولی ساماندهی شده، حرفه‌ای و مرتب است. اگر می‌خواهید روی کارفرما یا مشتری خود تاثیر بگذارید از این قالب استفاده کنید. شانس خود را از دست ندهید. به راحتی می توانید مواردی را به آن اضافه کنید و همچنین دارای امکاناتی مانند فایلهای آماده‌ی چاپ، وضوح بالا و اندازه صفحه A4 نیز می‌باشد.

۱۵-قالب رزومه ساده کلاسیک ورد

قالب رزومه ساده کلاسیک ورد

 

این قالب را برای همه رشته ها (به جز هنر) می توان استفاده کرد. بسیار واضح طراحی شده و به دور از هر گونه حرف اضافی فقط مهارت ها و سوابق شما را نشان می دهد.

از این عبارات انگلیسی در نوشتن رزومه تان حتما استفاده کنید!

۱۶-قالب رزومه ورد تک ستونه ساده

قالب رزومه ورد تک ستونه ساده

این قالب به شما اجازه می‌دهد از خود تصویر قابل قبولی ارائه کنید. پیشنهاد می کنیم رنگ های خطوط افقی را به سلیقه خود تغییر دهید.

۱۷- قالب رزومه ورد پرطرفدار ماکروسافت

قالب رزومه ورد پرطرفدار ماکروسافت

این قالب یکی از پرطرفدارترین و ساده ترین قالب های رزومه موجود در سایت ماکروسافت است که در قالب ورد برای ویرایش آماده شده است.

۱۸- قالب رزومه ساده و گویا

قالب رزومه ساده و گویا

استفاده از این قالب می‌تواند موفقیت رزومه شما را تضمین کند. امکان ویرایش و سفارشی سازی سریع و مطابق سلیقه شما، از دیگر مزایای این قالب می‌باشند. در عین سادگی، متفاوت است و هیچ طراحی اضافی در آن وجود ندارد.

۱۹- قالب رزومه ورد ساده با نمودار میله ای

قالب رزومه ورد ساده با نمودار میله ای

اگر رنگهای روشن و شاد را می‌پسندید، این قالب رزومه که به شما امکان می‌دهد رزومه خود را با استفاده از چهار طرح رنگی منحصر به آن بسازید، را از دست ندهید و کارفرمایان آینده خود را تحت تاثیر قرار دهید.

با استفاده از این قالب دیگر لازم نیست نگران از دست دادن موقعیت‌های شغلی خود باشید! یکی دیگر از مزایای این قالب، امکان ویرایش و سفارشی کردن آن می‌باشد.

چه مواردی نباید در یک رزومه (CV) درج شود؟ (آخرین تغییرات)

۲۰- قالب حرفه ای بیزینسی

قالب حرفه ای بیزینسی

این قالب برای افرادی که می خواهند در موسسات، شرکت ها و برای کار درخواست دهند پیشنهاد می گردد. رنگ کناری را به سلیقه خود تغییر دهید و مشخصات تان را به راحتی وارد نمایید.

چگونه این قالب ها را برای خود تغییر دهیم؟

۱-اطلاعات شخصی خود را اضافه کنید

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات خود را وارد کنید. کافی است متن روی رزومه را حذف کنید و اطلاعات شخصی خود را در آن کپی کنید.

۲- لوگو یا تصویر خود را اضافه کنید

اگر قالب رزومه کاری شما فضایی را برای لوگو در نظر گرفته، حتماً آن را با لوگوی شخصی خود جایگزین کنید. این باعث می‌شود شما به رسمیت شناخته شوید. برای جایگزینی لوگوی موجود، ابتدا بر روی آن کلیک کرده و آن را حذف کنید. سپس، از تب Insert ، گزینه Pictures را انتخاب کرده و Image را انتخاب کنید. فایل لوگوی شخصی خود را جستجو کرده و آن را وارد قالب کنید.

۳- رنگ‌ها را طبق سلیقه خود سفارشی کنید

شما می‌توانید رنگهای قالب مورد نظر را، سفارشی سازی کنید. به راحتی می توانید با کلیک راست بر روی Format Object این کار را انجام دهید. یک نوار کناری در سمت راست خود مشاهده خواهید کرد روی ابزار Fill کلیک کرده و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

۴- فونتها را تنظیم کنید

در آخر، می‌توانید فونت‌ متن را تنظیم کنید. سپس همین کار را برای عناوین انجام دهید. روش دیگر این است که، از زبانه Design ، Fonts را انتخاب کنید و سپس مجموعه‌ای از فونت‌ها را که دوست دارید از فهرست کشویی انتخاب کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا فونت‌ها را فقط در یک قسمت خاص تغییر دهید و تغییرات در کل سند ایجاد نخواهد شد.

نکات بسیار مهم برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی برای دانشگاهها یا شرکتها

نحوه نوشتن و طراحی یک رزومه ایده آل

حتی اگر یک قالب رزومه حرفه‌ای خریداری کرده باشید، برای بالا بردن شانس استخدام خود می‌توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید. در اینجا ما به چند راهکار اشاره خواهیم کرد:

۱-رزومه شما باید متناسب با موقعیت و فرصت شغلی شما باشد

اگر در حال ساخت یا نگارش رزومه خود هستید مطمئن شوید با موقعیت شغلی دلخواهتان مطابقت داشته باشد. اطلاعات مربوط به خود را درج کنید سعی کنید یک داستان قانع کننده در مورد خود بنویسید و مهارت و سابقه کاری خود را شفاف سازی کنید.

۲- از ستون‌ها استفاده کنید

طراحی یک رزومه باید به گونه‌ای باشد که مطالعه آن براحتی انجام شود. استفاده از ستون‌ها یک روش فوق العاده برای نشان دادن نقاط برجسته به خواننده است. به ساختار رزومه خود اهمیت دهید. به نحوه استفاده از طراحی مرتب و ستون‌ها در رزومه زیر توجه کنید:

۳- از نوارهای کناری و کال اوت استفاده کنید

هدف شما باید این باشد که اطلاعات خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید. بنابراین، برای دست آوردها وموفقیت‌های قابل توجه خود از یک نوار کناری استفاده کنید. وجود یک کال اوت در وسط رزومه توجه را به جزئیات جلب می‌کند.

۴- متفاوت باشید

حتی مسائل کوچک و جزئی مانند اطلاعات تصویری می‌توانند رزومه شما را از سایر رزومه‌ها متفاوت کنند. از ایجاد خلاقیت در رزومه خود نترسید. همچنین، حتما از روش‌های فردی خود نیز در ساخت رزومه استفاده کنید. قالب رزومه زیر، امکان استفاده از برند و اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: ۱۹ سوال معمول در مصاحبه های خارج از کشور +بهترین پاسخها

۵- کوتاه بنویسید

بیش از حد در رزومه خود ننویسید. به عنوان مثال، اگر هنوز در دهه بیست سالگی خود هستید، برای شما یک صفحه کافی خواهد بود. اگر بخواهید تمام جزئیات کاری خود را در رزومه منعکس کنید ممکن است برای خواننده خسته کننده باشد. سعی کنید سابقه کاری متناسب با شغل مورد نظر را در کمتر از دو صفحه بگنجانید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

42 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست