کودکان در حال یادگیری

9 بهترین اپلیکیشن آموزش زبان برای کودکان (آیفون و اندروید)

گاما

بر هیچ کس پوشیده نیست که زبان انگلیسی یک زبان جهانی و بین المللی است. زبان انگلیسی نه تنها در حوزه تخصصی به یک فرد کمک می کند، بلکه فرصت پیدا کردن به یک شغل خوب را در آینده افزایش می دهد.

بسیاری از خانواده ها در کشورمان می خواهند که فرزندانشان در زمینه زبان انگلیسی به سطح خوبی برسند، بنابراین می خواهند که در این مورد با سختی زیادی روبرو نشوند. اگر چه که بسیاری از کودکان زبان انگلیسی را به عنوان زبان اول در مدرسه ها یاد می گیرند، اما بسیاری از آن ها نیز نمی توانند تلفظ های درست انگلیسی را بگویند و با اشتباهات املایی در انشاهای خود مواجه هستند. مشکل دیگر، تاثیر قوی زبان مادری است که باعث شده است روی لهجه کودکانمان در انگلیسی تاثیر بگذارد و باعث شود که بعضی از صدا ها یا حروف خوب تلفظ نشوند.

این نکات را بلد باشید: ۲۳ نکته مهم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان (۲ تا ۸ ساله)

بسیار مهم است که از همان ابتدا روی کودکان از پایه کار شود، یعنی دقیقا از زمانی که کودکان به مهد کودک می روند. از این طریق دیگر ان ها در سن بالاتر اذیت نمی شوند، زیرا یادگیری زبان انگلیسی با بالا رفتن سن سخت تر می گردد.

روش استفاده از اپلیکیشن برای آموزش زبان کودکان

  • گویش و تلفظ مناسب: اپلیکیشن باید دارای گوینده‌های با تلفظ صحیح و مناسب برای کودکان باشد تا آنها بتوانند از طریق شنیدن و تکرار، تلفظ صحیح را یاد بگیرند.
  • محتوای جذاب و متنوع: اپلیکیشن باید دارای محتوای جذاب و متنوعی باشد که به سلیقه و علاقه کودکان بپردازد، مانند داستان‌های کودکانه، آهنگ‌ها، بازی‌های تعاملی و ویدئوهای آموزشی.
  • بخش‌های تعاملی: اپلیکیشن باید دارای بخش‌های تعاملی باشد که کودکان را به فعالیت‌هایی مشارکتی و عملی وادار کند تا یادگیری زبان را به صورت بازی‌آموزشی تجربه کنند.
  • پشتیبانی از تکرار و تمرین: اپلیکیشن باید امکان تکرار و تمرین محتوا را برای کودکان فراهم کند تا آنها بتوانند مهارت‌های زبانی خود را بهبود ببخشند.
  • پیگیری و پاداش: اپلیکیشن باید امکاناتی برای پیگیری پیشرفت کودکان و ارائه پاداش برای انجام وظایف و تکمیل فعالیت‌ها داشته باشد تا انگیزه آنها برای یادگیری زبان افزایش یابد.
  • اصول امنیتی: اهمیت امنیت و حریم خصوصی کودکان در استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان بسیار مهم است. بنابراین، اپلیکیشن باید دارای اصول و استانداردهای امنیتی قوی برای محافظت از اطلاعات شخصی کودکان باشد.

دقت کنید اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی کودکان امتیاز پایینی در بین کاربران کسب کرده اند و به دلایل مختلف ممکن است تنها تعداد معدودی برنامه به درد بخور گوشی آموزش زبان رایگان وجود داشته باشد. در این مطلب ما تنها 9 برنامه ای که امتیاز بالای ۴ داشته اند را معرفی می کنیم. بجز این اپلیکیشن ها، برنامه بدردبخوری برای گوشی جهت آموزش زبان به کودکان پیدا نخواهید کرد!

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

۱-اپلیکیشن چرب زبان (بهترین برنامه آموزش زبان کودکان با معنای فارسی)

چرب زبان کودکان

احتمالا وبسایت چرب زبان (همین وبسایت پیش رو) را شنیده اید. ما همه زبانهای رایج را به صورت رایگان یاد می دهیم چون معتقدیم هیچ فارسی زبانی برای یادگیری و پیشرفت نباید هزینه ای متحمل شود. در همین راستا هم سالها وقت گذاشته ایم و یک اپلیکیشن درجه یک برای کودکان (و البته بزرگسالان) به صورت کاملا رایگان طراحی کرده ایم.

این اپلیکیشن را کافی ست دانلود کرده و روی گوشی/تبلت اندروید فرزند خود نصب کنید و روزانه فقط 10 دقیقه برای او پخش کنید، خود بخود بعد از مدتی از یادگیری جملات تعجب خواهید کرد! به صورت ناخوداگاه و با بهترین روش آموزش زبان به کودک و همزمان تقویت حافظه او! دقت کنید محیط اپلیکیشن فارسی ست و کاملا رایگان!!

2-اپلیکیشن Lingokids (محبوب اما نه برای مبتدی ها)

word image 42

Lingokuds یکی از بهترین برنامه های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بین ۲ تا ۸ سال است . همچنین یک برنامه تعاملی آموزش زبان انگلیسی است که با بازی و تمرین زبان یاد می دهد.

این برنامه توسط متخصصان طراحی شده است و تضمین می کند که کودکان می توانند از طریق آن ، در سنین پایین تر زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند . علاوه بر آن مواد یا متریال آموزشی مخصوصا آن هایی که توسط دانشگاه آکسفورد طراحی شده است را در اختیار کودکان قرار می دهد که کیفیت آموزش را ارتقا خواهد داد. این برنامه همچنین هیچ تبلیغ درون اجرایی ندارد، در نتیجه هر گونه عامل حواس پرتی را برای کودک حذف می کند. تمام محتوا ها شامل ویدئو ها، آواز ها و بازی ها انگلیسی هستند که بر اساس سرعت یادگیری کودک انجام می گیرد.

حتما برای اموزش زبان به کودک دانلود کنید ۱۵ درس مهم آموزش انگلیسی به کودکان (فیلم رایگان)

3-اپلیکیشن English for kids (پیشنهاد ما برای کودکان فارسی زبان)

word image 43

این برنامه توسط کنسول بریتانیا برای کودکان بین سنین ۳ تا ۶ سال طراحی شده است . برای خانواده هایی که انگلیسی صحبت می کنند ، هم می تواند یک برنامه عالی برای کودکانشان از سن ۲ سالگی باشد. این برنامه به کودکان کمک می کند که از طریق بازی های هیجان انگیز بر پایه کلمات ، عبارات و مهارت های ذهنی، زبان انگلیسی را بیاموزند. یکی از این بازی ها، NEW I-Spy است که کودکان را تشویق می کند تا کلمات جدید را یاد بگیرند و موضوعات را شناسایی کنند . جعبه جادویی یکی دیگر از بازی هایی است که کودکان در آن، آیتم هایی را درون یک جعبه قرار می دهند و آن ها را بر اساس شکل و رنگ دسته بندی می کنند . در بازی Rub-a-Dub، باید راوی را دنبال کنند و دکمه ها را جابجا کنند ، نقاشی کنند، و چیز های پنهان زیر کاغذ را پیدا کنند. روایت صوتی نیز کودک را راهنمایی می کند تا بتواند اقدامات خاصی را به انجام برساند.

4-اپلیکیشن Fun English (پیشنهاد دوم ما برای کودکان فارسی-ویژه کودکان مدرسه ای)

word image 44

Fun English یک برنامه تعاملی طراحی شده برای کودکان بین سنین ۳ تا ۱۰ سال است . همچنین بیش از ۵۰۰۰۰۰۰ دانلود را در گوگل پلی داشته است؛ مهم تر از همه اینکه این اپلیکیشن، یادگیری را سرگرم کننده و تعاملی می کند. کودکان یاد می گیرند که چگونه بخوانند و بیش از ۳۰۰ کلمه و عبارت انگلیسی را تلفظ کنند. این برنامه همچنین برای ارتقای مهارت شنیداری ، درک مطلب و مهارت های خواندن انگلیسی عالی است؛ مهم تر از همه این که باعث می شود در آزمون های زبان انگلیسی عملکرد بهتری داشته باشند . روایت صوتی هم با لهجه آمریکایی و هم بریتانیایی انجام می شود و به کاربر کمک می کند که تلفظ خود را بهبود ببخشد .

دانلود کنید برای کودک: ۳۰ فیلم آموزش زبان انگلیسی با آهنگ برای کودکان

5-اپلیکیشن LearnEnglish Kids: Playtime (یادگیری زبان با بازی و سرگرمی)

word image 45

این هم یکی دیگر از اپلیکیشن های عالی کنسول بریتانیا است! این اپلیکیشن زبان انگلیسی را با آواز ها و داستان های متحرک آموزش می دهد. هدف این اپلیکیشن، کمک به کودکان برای خواندن ، شنیدن و صحبت کردن به زبان انگلیسی است. آواز ها و داستان ها به آواز های کودکان سنتی و افسانه ای دسته بندی می شوند.

هر ویدئوی متحرک دارای ویژگی ضبط و گوش کردن است که مهارت های تلفظی را ارتقا می دهد ، بنابراین اعتماد به نفس کودکتان را حین صحبت کردن به زبان انگلیسی بالا می برد. همچنین می توانید از طریق آن ، تلفظ خود و کودکتان را با تلفظ راوی مقایسه کنید .

6- اپلیکیشن نصرت (فارسی)

اپلیکیشن نصرت

یکی دیگر از بسته های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به صورت تصویری و با کمک فیلم. این بسته در حال حاضر برای گوشی اندروید در ایران تولید شده است و می توانید با خریداری آن و نصب روی گوشی یا تبلت اندروید، کودک تان را در آموزش زبان جلو بیندازید اما خب دیگه به دلایلی خیلی پرطرفدار نیست:

  • آموزش تصویری زبان انگلیسی برای کودکان
  • تقویت حافظه در حین آموزش زبان
  • نمایش متون و مکالمات صوتی همزمان
  • بیش از ۱۴ ساعت آموزش مکالمه ویدیویی
  • آموزش زبان انگلیسی به شیوه جدید فونیکس

اینها رو دانلود کنید برای کودک: روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان با کمک شعر و ریتم موسیقی

7-اپلیکیشن انگلیسی برای کودکان از LangsForKids‏

انگلیسی برای کودکان از LangsForKids‏

یکی از بهترین و معروف ترین سازندگان برنامه های آموزش زبان کودکان است. باید گفت این برنامه راهی برای یادگیری زبان انگلیسی برای بچه ها یا مبتدیان است. این نوع یادگیری، زبان انگلیسی را کارآمد و سرگرم کننده می کند. یادگیری واژگان از طریق تصاویر مبنای ساخت این برنامه است که در تصویر  بالا هم مبینید.

بیشتر واژگان و کلمات رایج و اولیه را با تصاویر به کودکان یاد می دهد و هم برای ایفون هم اندروید موجود است.

8-انگلیسی شیرین از گروه نرم افزاری پویانگار

گروه-نرم-افزاری-پویانگار

اپلیکیشن انگلیسی شیرین متشکل از فلش کارت هایی با تصاویر جذاب برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است که هم دارای تلفظ لغات است و هم اینکه تلفظ شما را گوش میکند و صحیح یا غلط بودن آن را به شما نمایش میدهد، نرم افزار شامل بخش های متنوع و کلمات پایه با تصاویر واضح است مثل حیوانات (حیوانات، پرندگان ، حشرات)، حروف الفبا، اعداد، خوراکی ها (غذاها – میوه ها- ادویه جات و …) ، لوازم خانه و آشپزخانه و … می باشد.

9-اپلیکیشن کودک لرن از آبی ترین

آبی-ترین-اپلیکیشن

کودک لرن از اپلیکیشن هایی ست که توسط موسسه ابی ترین تولید شده که معمولا برنامه هایی مخصوص اموزش کودکان می سازد. کودک لرن برنامه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، آموزش حیوانات، آموزش اعداد، آموزش نوشتن، آموزش ماه و تاریخ و موارد مبتدی دیگر است که بسیار برای تسلط به زبان انگلیسی و استارت زدن آن مهم است.

7 نکته تکمیلی یادگیری بهتر زبان برای کودکان

  • آغاز زودهنگام: شروع آموزش زبان به کودکان از سنین پیش از دبستان می‌تواند موثرتر باشد، زیرا کودکان در این سنین دارای پتانسیل بالقوه‌ای برای یادگیری زبان هستند.
  • محیط زبانی: ایجاد محیط‌هایی که زبان مورد نظر به صورت طبیعی در آن استفاده می‌شود، مانند تماشای کارتون‌ها یا فیلم‌های زبان مورد نظر و گوش دادن به موسیقی‌های آن زبان، می‌تواند به کودکان کمک کند تا با زبان آشنا شوند.
  • بازی و سرگرمی: استفاده از بازی‌ها و انیمیشن‌های آموزشی برای یادگیری زبان می‌تواند بسیار موثر باشد. بازی‌ها و فعالیت‌هایی که در آنها کودکان به زبان مورد نظر نیاز دارند، می‌تواند فرآیند یادگیری را جذاب‌تر کند.
  • مکالمه فعال: ایجاد فرصت‌هایی برای مکالمه فعال و تمرین صحبت کردن به زبان مورد نظر با دیگران، مانند بازی با دوستان یا خانواده، می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنند.
  • تکرار و تمرین مداوم: تکرار و تمرین مداوم مهمترین عامل در یادگیری زبان برای کودکان است. ارائه فرصت‌های مکرر برای تمرین و استفاده از زبان مورد نظر، کمک می‌کند تا کودکان مهارت‌های خود را بهبود بخشند.
  • حمایت و تشویق: حمایت و تشویق از کودکان برای ادامه تلاش در یادگیری زبان بسیار اهمیت دارد. انگیزه و اعتماد به نفس برای کودکان نقش مهمی در موفقیت آن‌ها در یادگیری زبان دارد.
زبانمهر

حتما بخوانید!

13 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • مهدیه قادمی
    اسفند 6, 1399 7:28 ب.ظ

    با سلام من نرم افزار لینگوکیدز رو نصب کردم منتهی نیاز به کرَک هست ،ولی نمی دونم از کجا تهیه اش کنم .لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • چرب زبان نصب کنید هم خیلی خوب با مهدیه من ارتباط برقرار کرده هم رایگانه ممنون خسته نبباشین تیم خوبتون

      پاسخ
  • سلام مقاله تون خیلی خوب و جالب بود برنانه لینگوکیدز خیلی خوب و عالیه منتها تو ایران چطور خریداری کنیم لطف میکنید راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام اینها رایگان هستند اما همه برنامه های آیفون و اپل را از سایت سیبچه و سایت های مشابه می توانید خریداری کنید

      پاسخ
      • سلام.ممنون بابت معرفی برنامه ها.من fun english رو روی تبلت نصب کردم. پسورد میخواد تا لاگین کنه.من که قبلا ثبت نام نکردم.کجا باید ثبت نام کنم تا بتونم وارد بشم؟

        پاسخ
      • فقط بخش های محدودی از لینگوکیدز رایگانه. کرک شده ش هم نیست تو اینترنت متاسفانه.اگه غیر ازین هست لطفاً بگید آقای مهندس

        پاسخ
  • سلام آخرین برنامه خوب نیست من اولی رو دوست داشتم شما هم اولی رو نصب کنید به نظر من

    پاسخ
  • اپ چرب زبان عالییییی بود مرسی بچه خیلی دوس داشت و داره جمله های ساده رو یاد میگیره ممنون از معرفی و تهیه

    پاسخ
  • مورد 5 عالیه ولی پرداخت درون برنامه ای داره چون خارجی نمیتونم بخرمش ایا راهی هست بتونم داشته باشمش اگه هست بگین لطفا

    پاسخ
  • لینگوکیدز ک رایگان نیست ☹️

    پاسخ
  • ایا امکان نصب برنامه روی کامپیوتر در مورد برنامه اولی وجود داره ؟

    پاسخ
  • آیا برنامه را یه گان است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست