6 بهترین کتاب آموزش زبان فرانسه

6 بهترین کتاب آموزش زبان فرانسه (با ترجمه+ خودآموز)

گاما

قبل از اینکه شروع به یادگیری زبان فرانسه (زبان عشاق!) کنید حتما این پست را بخوانید. اینکه در اینترنت خصوصا وبسایت های ایرانی یک سری کتاب های رایگان و رنگارنگ برای دانلود رایگان قرار داده شده، فریب دهنده است، پر از اشتباهات معنا وتلفظ که یادگیری شما را مدت ها عقب می اندازند. اولین و مهم ترین نکته در یادگیری هر زبانی، انتخاب منبع معتبر و باکیفیت است. این را همیشه یادتان بماند.

در این پست ما با جستجو و مطالعه در وبسایت های معتبر آموزش زبان فرانسه خارجی، سعی کردیم که بصورت مختصر و چکیده، بیش از 6 کتاب برتر پیشنهاد شده را به شما زبان آموزان زبان فرانسوی معرفی کنیم. باز هم تاکید می کنیم وقتتان را بر سر کتاب های بی کیفیت هدر ندهید!

نکته مهم! کتاب های زیر جزو کتاب های بدون ترجمه آموزش زبان فرانسه هستند. پیشنهاد ما استفاده از دو کتاب فوق العاده خودآموز مکالمه فرانسه در ۹۰ روز به شیوه نصرت +CD  و کتاب آموزش نوین زبان فرانسه در ۶۰ روز استفاده کنید.

چگونه می توانید بالاترین کارایی را از این کتاب ها دریافت کنید؟

نکته مهم اول: هر لغت جدید که می بینید باید در یک لیست یاد داشت کنید (لیستی که همیشه همراهتان باشد، مثل فلش کارت های از پیش تهیه شده یا حتی گوشی موبایل)

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

نکته مهم دوم: نکات گرامری زبان فرانسوی (که عمدتا کسل کننده هستند!) را یادداشت کنید (تا مجبور نباشید دوباره آنها را مرور کنید)

نکته مهم سوم: متون فرانسوی را با صدای بلند برای خودتان یا ترجیحا اطرافیانتان بخوانید نه با صدای آهسته (این کار کمک زیادی به تقویت مکالمه و صحبت شما به زبان فرانسوی می کند، از تاثیرش تعجب خواهید کرد!)

نکته مهم چهارم: اگر کسل شدید و سرعت یادگیری زبان فرانسه تان کم شد، از سرگرمی استفاده کنید (بازی های موبایل اموزش زبان فرانسه یا پازل های زبان فرانسه را در اینترنت جستجو کنید)

برای اونایی که دنبال کلاس هستن: معرفی 8 موسسه برتر آموزش زبان فرانسه در ایران

1- کتاب ۱۲۹ داستان کوتاه زبان فرانسه همراه با CD صوتی

buy shop icon   خرید اینترنتی جدیدترین ویرایش (بهترین قیمت ممکن)

کتاب 129 داستان کوتاه زبان فرانسه همراه با CD صوتی

در حال حاضر یکی از بهترین کتب داستان کوتاه حال حاضر زبان فرانسه در ایران میباشد. کتاب ۱۲۹ داستان کوتاه فرانسه فارسی ، کتابی با محوریت آموزش زبان فرانسوی است که توسط پریسا قبادی تالیف شده است. در این کتاب داستان هایی کوتاه به زبان فرانسه نوشته شده و در پایان به زبان فارسی ترجمه شده اند.

یک حلقه سی دی فایل صوتی همراه این کتاب قرار دارد تا خواننده کتاب ، همزمان با مطالعه آن به صدای تلفظ جملات آن گوش دهد و زبان فرانسه را بهتر بیاموزد. تعدادی از داستان های این کتاب عبارتند از :خانم ترودو ، جک و لوبیای سحرآمیز ، جوجه اردک زشت، شنل قرمزی، هانسل و گرتل، سیندرلا. این کتاب در قطع پالتویی و در ۵۰۴ صفحه و به صورت دو رنگ به چاپ رسیده است.

اینا رو حتما دانلود کنید: ۷۹ عبارت کاربردی در زبان فرانسه برای مکالمه 

2- کتاب آموزش زبان فرانسه در ۳۰ روز + CD

buy shop icon   خرید اینترنتی جدیدترین ویرایش (بهترین قیمت ممکن)

کتاب آموزش زبان فرانسه در ۳۰ روز + CD

یکی از پرفروش ترین کتاب های آموزش زبان فرانسه در تمام دنیا (و البته سایت خودمون). کتابی که به عقیده بسیاری در پایان مطالعه آن می‌توانید درباره موضوعات عمومی و موقعیت‌های روزمره صحبت کنید و منظور خود را بیان نمایید. این سطح معادل سطح A2 در چارچوب استانداردهای آموزشی اروپاست.

نه تنها شامل ۳۰ درس برای استفاده در زندگی روزمره، سفر و کار و پیشه، مکالمه روزمره، توضیحات گرامری مفید می باشد بلکه تمرین‌های جذاب با کلید و واژگان جداگانه برای هر درس نیز ارائه می گردد و جزو باید ها برای یادگیری زبان فرانسه ست.

حتما دانلود کنید: ۱۲ کارتون عالی برای تقویت زبان فرانسه (مبتدی-متوسط)

3- کتاب فرانسه در سفر با CD (مکالمات و اصلاحات روزمره)

buy shop icon   خرید اینترنتی جدیدترین ویرایش (بهترین قیمت ممکن)

کتاب فرانسه در سفر با CD (مکالمات و اصلاحات روزمره)

یادگیری جملات در کنار یادگیری واژگان بهترین روش یادگیری و راه افتادن در مکالمه است. ضمن اینکه برای یادگیری کلمات حتما باید آنها را در قالب جملات یاد بگیرید. این کتاب حاوی کاربردی ترین جملات، مکالمات و عبارات روزمره در زبان فرانسه است که نه تنها برای گردشگران و تجار نیاز است بلکه هر کسی که از آن استفاده کند بعد از یک ماه، به شکل شگرفی در زمینه مکالمه و درک مکالمات زبان فرانسه پیشرفت خواهد کرد.

کتاب فرانسه در سفر را خانم مریم اشرف الکتابی تألیف و ترجمه کرده است و به کوشش حسن اشرف الکتابی و مینا اشرف الکتابی چاپ شده است. این کتاب تا کنون به ویراست دوم رسیده و سی و یک بار به مرحله چاپ رسیده است که توسط انتشارات استاندراد منتشر گردیده است. ضمنا موضوع کتاب همانطور که از نام آن مشخص است و توضیح دادیم، زبان فرانسه، مکالمه و جمله سازی و اصطلاحات و تعبیر های رایج در آن زبان است.

4- کتاب فرهنگ معاصر (دیکشنری) فرانسه فارسی پارسایار

buy shop icon   خرید اینترنتی جدیدترین ویرایش (بهترین قیمت ممکن)

کتاب بزرگ فرهنگ معاصر فرانسه فارسی پارسایار

می دانید که یادگیری هیچ زبان خارجی بدون داشتن یک دیکشنری کامل، بی نقص و باکیفیت ممکن نیست. دیکشنری که ما پیشنهاد میکنیم، حدود دو هزار اصطلاح رایج زبان فرانسه با معادل‌های فارسی آن‌ها به این چاپ اضافه شده است. بهترین فرهنگ (دیکشنری) زبان فرانسه به فارسی ست که قطعا در روند یادگیری زبان فرانسه نیاز خواهد بود.

البته بهترین دیکشنری ها برای گوشی و تبلت را اینجا هم معرفی کرده ایم اما بهره گیری از کتاب، یادداشت برداری، نوت نویسی و … بسیار ماندگارتر و پایدارتر از روش های مجازی ست. بهرحال کتاب بالا بهترین دیکشنری موجود در ایران با ترجمه کاملا فارسی شده و بدون اشتباه می باشد. جدیدترین ویرایش آن را با بهترین قیمت و کیفیت ممکن میتوانید از چرب زبان خریداری کنید. روش استفاده از دیکشنری ها برای یادگیری زبان را اینجا توضیح داده ایم. (مختص انگلیسی ست اما برای همه زبانها دقیقا همین روش عالی ست).

اینو یاد بگیرید: چطور در زبان فرانسه سر صحبت را باز کنیم + جملات عالی برای شروع

5- کتاب های رمان و داستان

buy shop icon   برای خرید روی عکس هر کتاب کلیک کنید

در سایت چرب زبان بهترین، جدیدترین و باکیفیت ترین کتاب های داستان و رمان برای یادگیری زبان فرانسه را گردآوری کرده ایم. این کتاب ها توسط موسسات معتبر آموزش زبان فرانسه در دنیا توصیه شده اند که به تازگی در ایران هم ترجمه و چاپ گردیده اند. ما نسخه کامل و بدون حذفیات همه را گلچین کرده ایم و تصاویر آنها را در زیر می بینید. این کتاب ها بعنوان مکمل و برای افزایش سرعت یادگیری زبان فرانسه هستند و حتما توصیه می شود بهره ببرید. برای توضیحات بیشتر و ورود به صفحه خرید روی هر عنوان کتاب کلیک کنید (دقت کنید که همه این داستانها فقط برای سطح مبتدی تا متوسط مناسب اند و برای سطوح پیشرفته بهتر است رمانهای سخت تری انتخاب کنید):

سه کتاب داستان برتر (سطح مبتدی تا متوسط):

کتاب Les vacances du petit Nicolas

کتاب داستان جذاب و خواندنی فرانسوی Les vacances du petit Nicolas (تعطیلات نیکلاس کوچولو) توسط رنه گوسینی و ژان ژاک سامپه نوشته شده است. این داستان درباره‌ی پسر بچه‌ی بازیگوشی است که همیشه خود و اطرافیانش را به دردسر می‌اندازد. این مجموعه‌ی جذاب در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و امروزه یکی از آثار کلاسیک ادبیات کودک محسوب می‌شود.

کتاب New Les recres du Petit Nicolas

کتاب داستان فرانسوی New Les recres du Petit Nicolas (تفریحات نیکلاس کوچولو) اثر دونل، برای تقویت زبان فرانسه کودکان و کسانی که به تازگی شروع به یادگیری کرده اند بسیار مفید است. در داستان های ماجراجویانه ی نیکلاس با پسر بچه ی بازیگوش فرانسوی آشنا می شویم که با دوستان و همکلاسی های خود، ماجراهای هیجان انگیز و گاه وحشتناکی را به وجود می آورد.

کتاب داستان فرانسوی Le petit Nicolas a des ennuis

کتاب داستان فرانسوی Le petit Nicolas a des ennuis نوشته شده توسط Denoel، یک کتاب فوق العاده برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان فرانسه می باشد. در این داستان وقتی صحبت از نیکلاس کوچولو و دوستانش آلست، اودس، مایکسنت، آگنان، کلوتر، جفروی و روفوس می‌شود، مشکل می‌تواند به فاجعه تبدیل شود! مخصوصاً وقتی بابا، ننه جان، آقای موچبوم، رئیس بابا، مدیر مدرسه یا بویلون درگیر می شوند! اما با نیکلاس کوچولو، همه چیز همیشه خوب می شود، حتی اگر هیچ چیز واقعاً به روشی بسیار منطقی اتفاق نیفتد!

دو رمان برتر (سطح مبتدی تا متوسط):

1 15

کتاب رمان فرانسوی Oeil de Chat (چشم گربه) اثر مارگارت اتود نویسنده ی مشهور کانادایی است. در این رمان راوی یک نقاش مسن است که آثارش در قالب یک نمایشگاه مرور آثار در شهر تورنتو برگزار شده است. این نقاش به موازات مواجهه با آثار قدیمی اش خاطرات و سرگذشت های هنری و سیاسی اش را در ذهن مرور می کند. کل این رمان فضای تاریکی دارد و به نوعی از تفکرات فمنیستی مؤلف نشأت گرفته است.

1 14

کتاب رمان فرانسوی Casse pipe اثر نویسنده ی فرانسوی لوئیس-فردیناند سلین می باشد که اولین بار در سال ۱۹۴۹ توسط فردریک شامبریان منتشر شد. در این کتاب نویسنده با استعاره‌های تمسخر آمیز خود می‌کوشد تا فضای آکنده از مرگ جبهه را به گونه‌ای نو تصویر کند. داستان هنگام شب و با ورود سربازی جدید به یک هنگ آغاز می‌شود و در سپیده‌ دم روز بعد به پایان می‌رسد. در طول شب شاهد بیان عامیانه، خشن و بی‌نزاکت نظامی هستیم. یک فرماندهٔ بددهن و بدقلق که در عین حال سخنانش باعث تفریح افراد است؛ جوخه‌ای که همه با هم، رمز عبور شب را فراموش کرده‌اند و…

دانلود کنید: ۷ اپلیکیشن برتر آموزش زبان فرانسه (اندروید و آیفون)

دانلود سایر منابع مفید زبان فرانسه

باز هم هرگونه سوالی در این باره دارید در بخش نظرات با ما و سایر هنرجویان زبان فرانسه به اشتراک بگذارید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

22 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام خودتون ندارید بخریم

    پاسخ
    • نسخه اصلی و کامل همه شون موجود هستن لینک خریدشون رو گذاشتیم که. از هر جای دیگه ای هم خواستین بخرین فقط نسخه جدید بدون حذفیات. تا دلتون بخواد حذفیات و ایراد دارن بعضی نسخه ها.

      پاسخ
  • کتاب entre amis رو از کجا میشه تهیه کرد؟؟ من هرچی گشتم پیدا نکردم

    پاسخ
    • درود بر شما. داخل لیبجن سرچ بفرمایید اما هر کتابی که موجود نداریم برای خرید، ترجمه فارسی نداره و فقط ترجمه انگلیسی دارن

      پاسخ
  • دوستان،برنامه چرب زبان بسیار نرم افزار خوبی در رابطه با یادگیری زبان فرانسه است،و همچنین کتاب فرانسه در سی روز درکنارشون من پیشنهاد میکنم از کتاب های ساده داستان های به زبان فرانسه استفاده کنید و هر کتاب رو چندین مرتبه بخونید(فروشگاه همین سایت پر از کتاب داستان و رمان فرانسه گلچین شده هست) (مزایا:دایره لغات وسعت پیدا می‌کند،گرامر در ناخودآگاه ثبت می‌شود،روخوانی بهتر می‌شود،) یکسری کانال یوتیوب هم هست که به زبان فرانسه،زبان فرانسوی رو تدریس میکنن،شاید به نظر سخت بیاد ولی واقعا آسون و کاربردیه و با کمی تلاش نتیجه خوبی به دست میاد،همچنین میتونید از مؤسسه های برتر کشور که دوره های فشرده (از A1 تا B1) رو ارائه میکنن استفاده کنید،و مهم ترین نکته در این رابطه تکرار و تمرین هستش،اگر سوالی در رابطه با نگارش متن من و مفهومش داشتید به اینستاگرام من به آیدی پیام بدید،امیدوارم همواره در آرامش و شادی به سر ببرید🤍

    پاسخ
    • خوشحالم مفید بوده بله هیچ برنامه و نرم افزاری به تنهایی برای یادگیری زبان کافی نیست و نیاز به کتاب هست قطعا. در کنار اپلیکیشن ما حتما باید کتاب کار کنید

      پاسخ
  • میشه فایل های صوتی کانتکت رو هم بگذارین؟

    پاسخ
  • سهراب احمدی زاده
    اردیبهشت 17, 1397 6:11 ب.ظ

    سلام لطفا راهنمایی کنین فایلای صوتی Contacts رو از کجا میشه پیدا کرد؟!

    پاسخ
    • درود بر شما. تا این لحظه تنها بر روی وب سایت آمازون. بلافاصله پس از قرارگیری آن در وب سایت های دیگر، آن را بر روی چرب زبان منتشر می کنیم. سپاس

      پاسخ
  • تشکر از اطلاعاتی که دادید من سه سال لیون هستم و تجربه به من نشان داد براحتی خوداموز میشه فرانسه یادگرفت بدون کلاس. کافیه همین برنامه چرب زبان یا دولینگو (دولینگو واسه کسایی خوبه که کاملا انگلیسی تسلط دارن چون فرانسه به انگلیسی هست بر خلاف چرب زبان که فارسیه) و نرم افزارهای بدون اشتباه مشابه یکی ش داشته باشی که مدام در تماس با زبان فرانسه باشی، دو سه تا کتاب خوب اما در کنارش باید یک دوست فرانسوی داشته باشی بعدم تو محیط باشی راحت تر یاد میگیری

    پاسخ
  • سلام من میخوام زبان فرانسهرو از صفر شروع کنم. به توصیه دوستام اپلیکیشن شما رو خریدم خیلی مکالمه و درک مکالمات راه افتادم اما نیاز به گرفتن مدرک فرانسه دارم چه منبعی هست؟

    پاسخ
  • کتاب و ازکجا تهیه کنیم؟تو کتاب فروشیه اهواز هسش!؟؟

    پاسخ
  • سلام از کجا میشه سی دی کتابContacts: Langue et culture françaises رو پیدا کرد؟

    پاسخ
    • سلام خسته نباشید خواستم بدونم کتاب learn French vocabulary 2001 فقط دارای کلمه س یا گرامر هم داره؟

      پاسخ
  • سلام بهترین کتاب برای اینکه از پایه یاد بگیریم ، چه کتابیه ؟

    پاسخ
    • خیلی از کاربران با کتاب سی روز شروع کردن و برنامه چرب زبان … راه میفتین بعدش برید سراغ کتاب داستان شماره 1 و بعدم هر کدام دیگه از کتاب های این لیست چون همگی چیزای جدیدی برای یادگیری دارن. مهم اینه منبعی که انتخاب میکنید بدون اشتباه باشه این خیلی اهمیت داره. مثل کتاب های این لیست

      پاسخ
  • بهنوش بهرامی
    اسفند 12, 1398 8:26 ق.ظ

    لیست خوبیه البته طبق تجربه خودم داستان ها بیشتر جنبه مکمل دارن برای یادگیری نه منبع اصلی. پس وقتی کمی راه افتادین کتاب داستان ها را شروع کنید. موفق باشید

    پاسخ
  • سلام

    من کتاب آموزشگاهی فرانسه می خوام که خیلی خوب باشهو قسمت متن و ریدینگش فایل صوتی داشته باشه.

    چون اکثر کتابهای اموزشگاهی ریدینگش صوت نداره؟

    می تونید معرفی کنید؟

    تشکر

    پاسخ
  • برای آموزش به نوجوانان هم مفیده؟من از کتاب adospher دارم استفاده میکنم.میخواستم راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • فایل صوتی ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست