لهجه فرانسوی

۹ گام ساده برای تقویت لهجه زبان فرانسه +دانلود منابع

گاما

اگر می خواهید فرانسوی ها منظور شما را بفهمند، داشتن لهجه مناسب فرانسه ضروری است! ۹ گامی که در ادامه آورده ایم، برای بهبود لهجه فرانسوی خود دنبال کنید تا در طول زمان پیشرفت کنید!

چه لهجه فرانسوی شما وحشتناک باشد یا از قبل لهجه ی خوبی داشته باشید ، همیشه جای پیشرفت وجود دارد. اگر می خواهید لهجه فرانسوی خود را بهبود بخشید ، باید آموزش را با گوش دادن به فایل های صوتی ادامه دهید: متن فرانسوی نوشته شده و فرانسوی گفتاری مانند ۲ زبان مختلف هستند. اما هیچ موردی مانند فایل صوتی نمی تواند کمک تان کند: سرعت متغیر فایل ضبط شده ضروری است و محتوای فایل باید مطابق با سطح شما باشد.

حتما بخوانید: ویدیوی آموزش تلفظ صحیح و کاملا اصولی لغات در زبان فرانسه (فارسی)

برای درک واقعی آواهای فرانسوی ، پیشنهاد می کنم ابتدا نحوه صحیح حرکت دهان را مطالعه کنید: چگونه باید دقیقاً لب ها، زبان، گلو و جریان صحیح هوا را برای تولید صدای خاص به کار ببرید. همه این موارد در درس صوتی “اسرار تلفظ فرانسه” به روشنی توضیح داده شده است.

 


french

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه چرب زبان، زبان فرانسه رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان فرانسه رو مثل بلبل حرف بزن!


 

چگونه می توان لهجه فرانسوی خود را بهبود بخشید – جلوگیری از افتادن در تله هایی که ممکن است در مسیرتان ببینید.

از سن ، خواستگاه منطقه ای و طبقه اجتماعی شخصی که در حال صحبت است آگاه باشید. همه اینها در تلفظ تأثیر می گذارد زیرا لهجه های مختلف فرانسوی وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید فرانسوی کانادایی را یاد بگیرید ، گوینده ای را از کانادا انتخاب کنید.

من یک دانشجوی استرالیایی با اصالت ایرلندی داشتم که فرانسه را در سنگال یاد گرفته بود. او با داشتن پوست بسیار سفیدی که داشت، فرانسوی را با لهجه قوی آفریقایی صحبت می کرد. کاملاً عجیب و غریب و تا حدی توهین آمیز بود زیرا به نظر می رسید که او می خواهد لهجه آفریقایی را به مسخره بگیرد.

با این حال ، اگر مرد هستید ، می توانید فرانسه را از یک زن یاد بگیرید و برخلاف ژاپنی ها، هیچ قانون متفاوتی در تلفظ فرانسه برای مرد یا زن وجود ندارد. البته ممکن است صدا متفاوت باشد اما تلفظ آنها متفاوت نیست.

ترانه ها و شعرها ممکن است برای حفظ ریتم یا قافیه تلفظ متفاوتی نسبت به فرانسوی روزمره داشته باشند و لزوماً بهترین مورد برای تکرار نیست – البته گوش دادن به آهنگ های فرانسوی بد هم نیست، به آهنگ بستگی دارد، و این که هدف شما چیست. به عنوان مثال ، ادیث پیاف ، ژاک برل یا استروما هنگام آواز خواندن R را بسیار قوی تلفظ می کنند: این یک لهجه فرانسوی معمول روزمره برای اکثر مناطق فرانسه نیست.

حتما بخوانید: ۵۰ ضرب المثل پرکاربرد در زبان فرانسه با ترجمه فارسی

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که فایل های صوتی که گوش می دهید توسط یک شخص فرانسوی بومی بیان شده است … متأسفانه اینترنت مملو از افرادی است که نیت خوبی دارند و اما نمی دانند که کار ناقصی که ارائه می دهند بیشتر از آنچه کمک کند صدمه می رساند. البته متوجه هستم که آنچه می گویم شاید سیاست مدارانه نباشد ، اما من به عنوان یک فرانسوی بومی زبان؛ خودم، وقتی برخی از تلفظ های وب سایتهای آموزش فرانسوی بسیار محبوب را گوش می کنم؛ متعجب می شوم. بنابراین ، اکنون ، ۹ مرحله برای پیشرفت تلفظ فرانسوی شما مطرح می کنیم.

۱- چندین جمله فرانسوی را برای تکرار انتخاب کنید

برای اینکه واقعاً روی تلفظ تان کار کنید ، باید چند جمله کوتاه را انتخاب کنید، یا این که یک جمله طولانی تر را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید تا به راحتی بتوانید آنها را تکرار کنید. هر آوای تکی را باید کامل تلفظ کنید؛ هرچه کوتاه تر باشد، بهتر است!

وقتی روی قسمت های مختلف کار کردید و مسلط تر شدید، می توانید یک جمله یا پاراگراف طولانی تر در کنار هم قرار دهید و با تکرار کامل آن؛ آموزش تان را ادامه دهید. توجه داشته باشید که کتابهای صوتی حاوی سوالات و پاسخهایی هستند که جملات کوتاه بسیار خوبی را برای تمرین ویژه روی تلفظ ارائه می دهند. پیشنهاد می کنیم این فایل های صوتی را دانلود کنید و روزانه تمرین نمایید.

۲- سعی کنید ابتدا به سراغ متن نروید.

در این مرحله، شما نمی خواهید که درک فرانسوی تان را پیشرفت بدهید و تنها روی تلفظ متمرکز هستید. تمرکز بر روی آنچه می خواهید بگویید؛ در این مرحله، مسئله ی اصلی تمرینات تان نیست. اگر بخواهید فقط متن های فرانسوی را بدون فایل صوتی آنها بخوانید؛ در آینده تلفظ های بسیار اشتباهی خواهید داشت.

۳- روی لهجه تان اغراق کنید: آواهای فرانسوی را با صدای بلند بیان کنید

شما باید لهجه فرانسوی خود را تا جایی که می توانید پیشرفت بدهید. این احتمال وجود دارد که بیان برخی از آواهای فرانسوی توسط خودتان؛ به نظر شما مضحک باشد. مثل اینکه می خواهید فرانسوی ها را مسخره کنید. اما خوب است که در لهجه فرانسوی خود اغراق کنید: در ابتدا برای شما عجیب به نظر می رسد ، اما بعد از مدتی بیان تان اصلاح می شود.

از این نظر ممکن است تماشای فیلم افرادی که لهجه فرانسه را تقلید می کنند، برای تان جالب باشد. شما در واقع می توانید چیزهای زیادی از آنها بیاموزید!

C:\Users\mohammad\Downloads\Depositphotos_54582465_l-2015-1080x520.jpg

۴- به کلمه های ترکیبی توجه ویژه ای داشته باشید.

اگر متوجه می شوید که چه می گویید، باید دقت کنید که برخی از کلمات به گونه ای تلفظ می شوند که انگار باهم ادغام شده اند (مانند یک اسم فاعل و یک فعل). این امر کاملاً طبیعی است و ادغام واژه ها نامیده می شود: چگونه لغات فرانسوی تان را با هم یکی می کنید؟

مطمئن شوید که ریتم جمله را کپی می کنید: زمانی که گوینده صحبت می کند؛ زمانی که مکث می کند و زمانی که نفس می گیرد را کاملاً از وی تقلید کنید.

۵- باید فکر کنید که هرگز به اندازه کافی تکرار نکرده اید.

تمرین های لیستنینگ و تکرار لغات را تا جایی که می توانید، مثلاً ۳بار، ۴بار، … ۱۰ بار و حتی ۲۰ بار تکرار بکنید. تا زمانی باید ادامه دهید که کلمات کاملاً برای تان آشنا شده و بیان تان طبیعی شده باشد.

زمانی که مسلط شدید، چند روز بعد باید دوباره آن لغات را تکرار بکنید. تکرار کلمات کلید موفقیت است.

۶- اکنون نگاهی به متن بیندازید.

این صداهای Z ، T ، N چیست که نوشته نشده اند اما هنگام شروع کلمات آنها را می شنویم ؟ می توانیم بگوییم که آنها رابط هستند. متأسفانه؛ فرانسوی به روشی که تلفظ می شود نوشته نمی شود. به همین دلیل است که شما همیشه باید اول به تلفظ فرانسوی تسلط داشته باشید ، سپس (در صورت علاقه …) بر املا مسلط شوید. حتما این داستان های کوتاه فرانسوی را دانلود نمایید و مطالعه کنید!

۷- از میکروفون/ نرم افزار ضبط صدای تلفن همراه تان استفاده کنید تا تلفظ تان را چک کنید.

یک راه برای بررسی تلفظ شما، استفاده از نرم افزار تشخیص صدای دستگاه تلفن همراه تان برای دیکته کردن لغات به زبان فرانسوی است. می توانید زبان را به فرانسوی تغییر دهید و متن خود را از این طریق ضبط کنید. اما اگر تلفظ شما درست نباشد، نرم افزار آنچه شما می گویید را تشخیص نمی دهد.

این می تواند برای شما خیلی ناراحت و نا امید کننده باشد، ولی خوب است بدانید که نرم افزار همیشه به درستی عمل نمی کند … اما حداقل کاری که می کند، آن است که به شما کمک می کند تا دریابید که آیا تلفظ فرانسوی تان خوب است یا خیر.

اگر از میکروفون خود به زبان فرانسوی استفاده می کنید، دانستن نحوه تلفظ و سایر دستورات نگارش به زبان فرانسوی مفید خواهد بود.

حتما بخوانید: دانلود رایگان ۲۰ آهنگ به زبان فرانسه برای یادگیری بهتر شما

وقتی متن نوشتاری را می بینید ، بسیار وسوسه کننده خواهد بود که آن را به روشی که می نویسید ، بگویید، حروفی را که نباید؛ را تلفظ کنید و کلمه هایی را که باید با یکدیگر ادغام شوند را فراموش کنید.

شما باید هنگام خواندن متن، چندین و چند بار تکرار کنید تا واقعاً تلفظ صحیح فرانسوی را به دست آورید.

۸- آواهای مشکل تر را بیشتر تکرار کنید.

تلفظ برخی از صداها برای خارجی ها دشوارتر است: به عنوان مثال R فرانسوی.

اطمینان حاصل کنید که لغاتی را که R در ابتدا، در وسط یا انتهای آنها است را انتخاب و مطالعه کرده اید، بلکه ترکیبات حروف صدادار + R ، Tr ، Dr ، Gr و… را نیز به برنامه مطالعاتی تان اضافه کنید.

در کتاب های صوتی، رازهای مربوط به تلفظ فرانسوی امروزه، یک بخش ویژه پیدا خواهید کرد تا به شما در تسلط بر سخت ترین و رایج ترین صداهای فرانسوی مانند R فرانسوی،U فرانسوی، le ≠ la ≠ les، un ≠ une و غیره کمک بکند.

۹- استفاده از کلمات کلیدی فرانسه به عنوان راه حل

بیایید فرض کنیم که شما با صدای “u” مشکل دارید. به این ترتیب، شما چگونه می توانید بگویید “tu”. باید روی این کلمه تا جایی که می توانید تمرین کنید.

سپس ، هنگامی که می خواهید به زبان فرانسه بگویید “lugubre” ، “tu” را به یاد آورید.

۱- چند بار با صدای بلند بگویید: “tu, tu, tu”

۲- “u” را جدا کنید: “u,u,u” ،

۳- همخوان (ها) را به کلمه خود اضافه کنید: “lu، lu، gu” – “lu، gu، gu”،

۴- کل کلمات هجا را به هجا بگویید: lu gu br – lu gu br – lu gu br

۵- آن را با کلمه ی “tu” که به آن مسلط شده اید؛ مقایسه کنید.

حتما بخوانید: آموزش رایگان بیش از ۳۰۰۰ لغت کاملا ضروری زبان فرانسه (فیلم فارسی+PDF)

۶- در صورت لزوم دوباره مراحل را تکرار و تلفظ تان را تنظیم کنید.

ممکن است برای همه تلفظ ها تکرار تنها راه پیشرفت نباشد؛ اما تکرار مهم است!

و اگر دشوار است ، نا امید نشوید. صحبت کردن با لهجه مناسب و صحیح فارسی یا انگلیسی نیز برای فرانسوی ها آسان نیست!

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست