پزشکی

دستیاری پزشکی در فرانسه: هزینه و شرایط لازم

گاما

آیا می خواهید درباره دوره رزیدنتی (دستیاری پزشکی) یا تخصص پزشکی اطلاعاتی کسب کنید؟ خب، پس آماده باشید تا با کمک بهترین جراح لیپوساکشن تهران دوره رزیدنتی پزشکی، مباحث پزشکی و سایر موضوعات مرتبط بیشتر آشنا شوید.

دوره رزیدنتی پزشکی در فرانسه

دوره رزیدنتی یا دستیاری پزشکی در فرانسه پس از پایان تحصیلات از دانشکده پزشکی توسط متقاضی شروع می شود. بدین منظور، رزیدنت ها یا کارآموزان پزشکی باید سه تا هشت سال در بیمارستان یا سایر مراکز وابسته کار کنند تا تجربه کاری بیشتری بدست آورند. این دوره های دستیاری شامل کار در تعدادی از تخصص ها است.

کالج CliSP (کالج رابط کارورزان بهداشت عمومی) (Collège de liaison des internes de Santé Publique) که در سال 1989 در پاریس تاسیس شد، انجمن فرانسوی کارآموزان پزشکی در حوزه بهداشت عمومی است. هدف این انجمن به نمایندگی از رزیدنت های پزشکی بهداشت عمومی، دفاع از منافع آنها از یک سو و تقویت ارتباطات و تبادلات بین رزیدنت های پزشکی به منظور ارتقای رشته پزشکی بهداشت عمومی از سوی دیگر است.

مدارس کشور فرانسه: ۱۲ نکته کاربردی که باید بدانید

هر سال، رزیدنت های پزشکی در رشته بهداشت عمومی در فرانسه نمایندگان خود را که از یک کالج یا دانشکده (16 عضو) و میزبان (8 عضو) که مسئول ارتقای آموزش و دوره تحصیلی رشته بهداشت عمومی هستند، را انتخاب می کنند. این اعضا مسئول هماهنگی گروه های کاری درباره موضوعات مربوط به نمایندگی سازمان بهداشت یا تولید علمی هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اطلاعات مربوط به دوره رزیدنتی یا دوره دستیاری

الزامات قبل از کارورزی یا کارآموزی

داوطلبان دوره رزیدنتی باید پس از اتمام 6 سال تحصیل پزشکی، یک آزمون سراسری (ECN) را پشت سر بگذرانند. این آزمون هر سال در ماه مه یا ژوئن برگزار می شود و دوره رزیدنتی از دوم نوامبر شروع می شود. حدود 100 دوره کارآموزی برای رزیدنتی بهداشت عمومی وجود دارد. انتخاب تخصص و شهر / منطقه به رتبه بندی قبولی در آزمون بستگی دارد.

مدت زمان کارآموزی

طول مدت دوره رزیدنتی یا کارآموزی بهداشت عمومی چهار سال است. البته این مدت می تواند بیشتر هم باشد، به طوری که اگر یک کارآموز پزشکی بخواهد با مجوز تمدید شده در یک دوره مرخصی طولانی مدت به مدت شش ماه یا یک سال در یک دوره کارشناسی ارشد شرکت کند، این مدت بیشتر از چهار سال طول می کشد. دوره کارشناسی ارشد معمولاً دو سال طول می کشد، دوره اول به مرخصی طولانی (و بدون حقوق) نیاز ندارد و می توانید در حالی که به عنوان یک کارآموز پزشکی کار می کنید، در کلاس ها نیز شرکت کنید.

برای اولین بار در سال 2017 اصلاح برنامه رزیدنتی اعمال شد. دوره تحصیلی یا برنامه آموزشی شامل سه مرحله زیر است:

  • مرحله اول “اصل و پایه” یا “core”- کسب دانش و مهارت های پایه در 4 زمینه
  • مرحله دوم “دقیق و کامل” یا“in-depth”- کسب دانش و مهارت های اساسی در 4 زمینه دیگر + K&S پیشرفته در 4 حوزه به انتخاب کارآموز + پایان نامه
  • مرحله سوم “تلفیق و تثبیت” یا “consolidation” ، که طی آن یک کارآموز خودمختار و مستقل می شود (با نظارت)

در ادامه، 8 زمینه ای که توسط اصلاحیه رزیدنتی سال 2017 مشخص شده، آورده شده است:

  • آمار زیستی
  • اپیدمیولوژی و تحقیقات بالینی
  • انفورماتیک و بهداشت الکترونیکی
  • مدیریت خطر، ایمنی و کیفیت
  •  اقتصاد سلامت، مدیریت سلامت، سیاست سلامت
  • علوم اجتماعی و علوم انسانی
  • سلامت و محیط زیست
  • ارتقای بهداشت

الزامات آموزش اجباری

دو مرحله اول آموزش، بیشتر شامل مباحث تئوری است. رزیدنت های پزشکی باید علوم و مهارت ها را در این 8 حوزه کسب کنند. علاوه بر این، کارآموزان در یک دوره دیگر کارشناسی ارشد غیر تخصصی در رشته بهداشت عمومی شرکت می کنند، و یک دوره کارشناسی ارشد دوم را به آموزش های خود اضافه می کنند که “ارشد 2” متمرکز در آن حوزه نامیده می شود.

به عنوان مثال، یک رزیدنت ممکن است در اولین دوره کارشناسی ارشد خود اپیدمیولوژی، آمار زیستی، ارتقای بهداشت، و سیاست سلامت را مطالعه کند و سپس تصمیم بگیرد که در آمار زیستی تخصص بگیرد و یک دوره متمرکز ارشد 2 را در این حوزه بگذراند. رزیدنت ها می توانند برای بورس تحصیلی نیز اقدام کنند تا مدت اقامت خود را برای یک سال به وقفه بیندازند و به تحقیق و پژوهش بپردازند (سال پژوهشی یا به فرانسوی “année recherché”).

معایب و مزایای فرانسه برای زندگی، هزینه ها و ۱۴ نکته کاربردی

الزامات کارآموزی اجباری

رزیدنت ها هر 6 ماه و در کل 8 دوره در طی چهار سال وظایف مختلف انجام می دهند. ترم های اول به دوره ای اختصاص می یابد که مهارت های اساسی کارآموزی (بهداشت و پزشکی، انفورماتیک، اپیدمیولوژی) و مباحث پیشرفته تر مانند مدیریت سلامت، تحقیقات بالینی، ارتقای بهداشت، حمایت از کودکان و مادران، کنترل و نظارت بر بیماری ها آموزش داده می شود. کارآموزان همچنین می توانند بخشی از دوره رزیدنتی خود را در بخش های بالینی، حداکثر برای چهار ترم بگذرانند.

یک رزیدنت می تواند حداکثر سه ترم دوره متناوب، خارج از منطقه یا شهری که در نتیجه رتبه بندی ECN مشخص کرده، سپری کند.

روش ارزیابی پایان دوره کارآموزی

رزیدنت های فرانسوی هنگام شروع دوره کارآموزی، مدرک پزشکی نمی گیرند. برای دریافت مدرک، دفاع از پایان نامه، تکمیل تحصیلات پزشکی، در طول دوره رزیدنتی (از ترم سوم به بعد) یا در ده سال پس از پایان آن اجباری است. بعلاوه، رزیدنت ها برای گرفتن مدرک تخصصی خود باید از پایان نامه دوم (به نام memoire) نیز دفاع کنند.

رزیدنت های فرانسوی

مشاغل بعد از کارآموزی

متخصصان بهداشت عمومی می توانند طیف وسیعی از زمینه های شغلی مختلف را انتخاب کنند مانند تحقیق و پژوهش، هم در دانشگاه ها و هم در انستیتو های ملی، متخصصان بهداشت عمومی در سازمان های دولتی (وزارتخانه ها، مراکز بهداشت منطقه ای، شهرداری ها)، متخصصان ارتقای بهداشت و سلامت، در موسسه های ملی و محلی و یا مراکزی در این زمینه (مدارس، حمایت از کودکان و مادران). همچنین آنها می توانند در مراکز نظارت بر بیماری و اپیدمیولوژی کار کنند.

رزیدنتی

دانشجویان فرانسوی

دانشجویان پزشکی پس از اتمام دوره دوم تحصیلات پزشکی فارغ التحصیل می شوند و سپس می توانند دوره سوم را ادامه دهند که منجر به کارورزی دوره رزیدنتی خود می شود. با این وجود، آنها همچنین باید در آزمون ECN قبول شوند.

فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس، کشور آندورا

آنها می توانند برای شرکت در آزمون ملی رتبه بندی سراسری ECN اقدام کنند: آزمون ECN (Epreuve Classantes National) توسط مرکز مدیریت ملی (Center National de Gestion ) سازماندهی شده است.

این آزمون به آنها این امکان را می دهد تا به رشته های تخصصی (11 تخصص، از جمله کار عملی یا کارورزی عمومی) اجازه دسترسی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر به این جا مراجعه کنید. پزشکان خارجی پس از قبولی در آزمون با توجه به نتیجه امتحان و سایر معیارها، برای دوره رزیدنتی یا دستیاری رتبه بندی می شوند.

طول دوره کارآموزی تخصصی به تخصص انتخابی بستگی دارد، به عنوان مثال، دوره کارآموزی پزشکی عمومی 3 ساله است، در حالی که برای سایر تخصص ها می تواند از 4 تا 5 سال متغیر باشد.

مردم فرانسه چگونه هستند؟ شناخت روحیات مردم فرانسه

فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس

دوره تخصص کامل در فرانسه:

پزشکان خارجی می توانند دوره رزیدنتی را در فرانسه ببینند، اما اول باید در یک آزمون ” concours d’internat à titre d’étranger” که توسط مرکز مدیریت ملی برگزار می شود، قبول شوند. با این وجود، پوزیشن های خیلی کمی باز شده و برخی از تخصص ها ارائه می شود.

دوره تخصص ناتمام یا غیر جامع در فرانسه:

پزشکان خارجی که متخصص نشده و هنوز تخصص خود را نگرفته اند، می توانند به مدت یک سال مدرک کارآموزی پزشکی تخصصی دریافت کنند.

یک پزشک متخصص خارجی می تواند از 6 ماه تا 1 سال مدرک کارآموزی پزشکی تخصصی بگیرد.

فارغ التحصیلان تخصص پزشکی در فرانسه (کارآموزی رزیدنتی)

دانشجویان برای دوره رزیدنتی باید در سال چهارم و در واقع سال آخر دوره دوم در آزمون ملی رتبه بندی سراسری و مجموعه ای از آزمون های رتبه بندی ملی که همه آنها با نام آزمون ECN شناخته می شوند، شرکت کنند. پس از رتبه بندی، هر کدام از دانشجویان یک مرکز بیمارستان دانشگاه، و یکی از 11 تخصص ذکر شده در جدول زیر، و همچنین واحدهایی را انتخاب می کنند که بتوانند یک سری دوره های انترنی یا کارآموزی 6 ماهه تخصصی را بگذرانند.

THE "IULIU HATIEGANU" UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY, CLUJ-NAPOCA, ROMANIA

11 تخصص پزشکی در فرانسه:

1- بیهوشی و احیای مجدد

2- زیست شناسی پزشکی

3- پزشکی زنان

4- زنان و زایمان

5- کارورزی عمومی

6- طب کار

7- طب اطفال

8- روانپزشکی

9- بهداشت عمومی و پزشکی اجتماعی

10- جراحی:

– جراحی عمومی

– جراحی مغز و اعصاب

– چشم پزشکی

– جراحی صورت و گردن، و گوش، حلق و بینی

– دندانپزشکی

11- تخصص های پزشکی:

– آناتومی و آسیب شناسی سلولی

– بیماری های قلب و عروق

– بیماری های پوست و طب مقاربتی

– غدد درون ریز، دیابت و بیماری های متابولیک

– بیماری های دستگاه گوارش و کبد شناسی

– ژنتیک پزشکی

– هماتولوژی یا خون شناسی

– پزشکی داخلی

– پزشکی هسته ای

–  طب فیزیکی و توان بخشی

– نفرولوژی یا کلیه شناسی

– عصب شناسی

– ریه شناسی

– روماتولوژی یا روماتیسم شناسی

– آنکولوژی یا سرطان شناسی

– رادیولوژی و تصویربرداری تشخیص پزشکی

دوره 3 تا 5 ساله کارآموزی رزیدنتی پزشکی

در طول مدت دوره رزیدنتی، دانشجویان در بیمارستان تحت نظارت یک سوپروایزر یا یک دستیار ارشد هستند، اما بهرحال به عنوان پزشک محسوب می شوند و اجازه دارند تا دارو تجویز کنند. آنها حقوق ماهانه بین 1300 تا 2000 یورو دریافت می کنند که با اضافه کاری و آماده باش بیشتر هم می شود. دوره رزیدنتی تجربه حرفه ای اولیه را در تخصص انتخابی یک پزشک فراهم می کند. این دوره برای کارآموزی عمومی 3 سال و برای برخی از تخصص ها 4 تا 5 سال طول می کشد. یک رزیدنت باید قبل از گرفتن مدرک DES (diplôme d’études spécialisées)، به مدت 6 ماه دوره انترنی مورد نیاز در رشته تخصصی خود را بگذراند، و آموزش های تئوری و عملی را یاد بگیرد، سپس یک پایان نامه تهیه کند. بیشتر آموزش ها عملی است.

در نهایت، پس از اتمام دوره آموزشی و دفاع موفق از پایان نامه DES فارغ التحصیلان مدرک دکترای پزشکی (diplme d’État de Docteur en médecine ) خود را دریافت می کنند.

کارورزی عمومی DES: 3 سال تحصیلی

تخصص های پزشکی : DES

4 سال تحصیلی: بیماری های قلب و عروق، بیماری های پوستی و مقاربتی، غدد درون ریز، دیابت و بیماری های متابولیک، بیماری های دستگاه گوارش و کبد شناسی، ژنتیک پزشکی (بالینی، کروموزومی و مولکولی)، پزشکی هسته ای، طب فیزیکی و توان بخشی، نفرولوژی، عصب شناسی، ریه شناسی، روماتولوژی

  • 5 سال تحصیلی: آناتومی و سیتولوژی (سلول شناسی)، هماتولوژی (خون شناسی)، پزشکی داخلی (10 ترم)، آنکولوژی، رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی

تخصص های جراحی DES:

  • 4 سال تحصیلی: دندانپزشکی؛
  • 5 سال تحصیلی: جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم پزشکی، جراحی گوش، حلق و بینی و گردن.

بیهوشی DES: 5 سال تحصیلی

زیست شناسی پزشکی DES : 4 سال تحصیلی

امراض زنان DES :

  • 4 سال تحصیلی: پزشکی زنان
  • 5 سال تحصیلی: زنان و زایمان

طب کار DES : 5 سال تحصیلی

طب اطفال DES : 4 سال تحصیلی

روانپزشکی DES : 4 سال تحصیلی

بهداشت عمومی DES : 4 سال تحصیلی، بهداشت عمومی و پزشکی اجتماعی

دانشجویان پزشکی

مطالعات تخصصی طب مکمل

مدارک تحصیلی مطالعات تخصصی طب مکمل (DESC) را می توان به عنوان بخشی از دوره سوم مطالعات پزشکی و صلاحیت برای دریافت مدرک تخصصی مربوطه کسب کرد.

DESC در 4 ترم:

مطالعات اعتیاد -آلرژی و ایمونولوژی بالینی -آندرولوژی یا پزشکی مردان

  • تحقیقات سرطان – درماتولوژی یا پوست شناسی – پاتولوژی
  • هموبیولوژی، انتقال خون، – داروی ضد درد و تسکین دهنده – پزشکی باروری
  • پزشکی قانونی و تخصص پزشکی – طب ورزشی – طب اورژانس – طب پزشکی عروق
  • طب نوزادان – آسیب شناسی عصب – علم تغذیه – دندانپزشکی – ارتوپدی فک و صورت -بیماری های عفونی و گرمسیری، بالینی و آزمایشگاهی – داروسازی بالینی و ارزیابی درمانی – روانپزشکی کودک و نوجوان

DESC در 6 ترم:

  • تخصص های جراحی: جراحی اطفال – جراحی فک و صورت – جراحی صورت و گردن – جراحی ارتوپدی و آسیب شناسی – جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی – بیماری های قفسه سینه و قلب و عروق – اورولوژی – جراحی عروق –  امعا و احشا و دستگاه گوارش
  • طب سالمندان
  • احیای پزشکی

گواهی مجوز / ثبت نام

شورای ملی نظام پزشکی، مرجع رسمی صدور مجوز و ثبت نام از فارغ التحصیلان خارجی پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه است.

فارغ التحصیلان فرانسوی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند بدون گذراندن آزمون مجوز در فرانسه کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش شیوه نامه مراجعه کنید.

فارغ التحصیلان خارجی پزشکی و فارغ التحصیلان پزشکی خارج از اتحادیه اروپا می توانند به عنوان پزشک عمومی یا متخصص در فرانسه کار کنند، به شرط آن که معیارهای واجد شرایط را داشته باشند و بتوانند در آزمون مجوز نیز قبول شوند، آزمون های اعتبار سنجی علوم (épreuves de verifications de connaissances)، این آزمون اولین قدم از مراحل دریافت مجوز فعالیت (EAP) برای ثبت نام پزشکان خارجی در فرانسه است که توسط مرکز مدیریت ملی برگزار می شود.

پس از گذراندن آزمون و تکمیل کلیه مدارک ذکر شده در فرم درخواست ثبت نام (بخش بررسی مدارک)، پزشکان باید این مدارک را به شورای ملی نظام پزشکی ارسال کنند.

شرایط لازم ثبت نام

دانشجویان پزشکی که مایل به ثبت نام در تحصیلات مقدماتی پزشکی در فرانسه هستند، باید حائز شرایط زیر باشند:

1- لیسانس فرانسه یا گواهی نامه تحصیلات متوسطه

2- گواهی صلاحیت زبان فرانسه (B2)

3-  درخواست ورود به دانشکده پزشکی

شرایط لازم برای آزمون ECN (آزمون ورودی رزیدنتی برای فارغ التحصیلان پزشکی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس)

  •  دانشجوی محلی بودن / تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا / کنفدراسیون سوئیس / پادشاهی آندورا یا کشورهای عضو توافق نامه منطقه اقتصادی اروپا.
  • مدرک فارغ التحصیلی پزشکی پایه (معادل دوره دوم فرانسه)

شرایط لازم برای آزمون ورودی رزیدنتی برای فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا «رقابت کارورزان خارجی» (concours d’internat à titre étranger)

  • فارغ التحصیل پزشکی عضو غیر اتحادیه اروپا
  • گواهی صلاحیت زبان فرانسه (B2)

شرایط لازم برای تخصص جزئی در فرانسه:

1- پزشک بودن (داشتن مدرک MD یا دکترای پزشکی).

2- داشتن حداقل یک گواهی فرانسوی سطح B2 .

شرایط لازم برای آزمون مجوز / ثبت نام:

معیارهای لازم برای آزمون مجوز / ثبت نام برای ثبت نام پزشکان خارجی در فرانسه عبارت است از:

1- فارغ التحصیل پزشکی غیر از اتحادیه اروپا

2-خدمت کردن حداقل 3 سال در کشور مبدا

3- داشتن گواهی زبان فرانسه در سطح B2 (CEFR)

مراحل انجام کار

1- مراحل رزیدنتی:

با توجه به هر کدام از ملیت های ذکر شده در بالا معیارهای صلاحیت را بررسی کنید، سپس فرم درخواست مربوطه را به همراه لیست مدارک (در بخش اسناد و مدارک نیز اشاره شده) به آدرس ذکر شده در بخش مدارک ارسال کنید.

2- آزمون مجوز / ثبت نام

فارغ التحصیلان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس پس از ثبت نام در شورای دستورات پزشکی فرانسه (Councilau des ordres des médecins français) (شورای ملی نظام پزشکی) می توانند در فرانسه فعالیت خود را شروع کنند.

فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا که مایل به ثبت نام در فرانسه به عنوان پزشک عمومی هستند، باید برای آزمون مجوز طبق مراحل زیر اقدام کنند:

1- معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشید.

2- فرم درخواست را پر کنید، تمام مدارک مورد نیاز را ضمیمه کرده و از طریق پست الکترونیکی همراه با درخواست رسید برگشت، به سازمان بهداشت منطقه محل اقامت خود (در فرانسه) ارسال کنید. اگر متقاضی در خارج از کشور اقامت داشته باشد، باید درخواست خود را به هر یک از آدرس های سازمان های بهداشت منطقه در نواحی مختلف فرانسه به انتخاب خود، ارسال کند.

3- داوطلبان یک دعوت نامه برای روز آزمون کتبی از تخصصی که برای آن ثبت نام کرده است را دریافت می کنند.

4- 3 سال یا کمتر (بستگی به تخصص انتخاب شده دارد) تجربه کار در بیمارستان در فرانسه داشته باشید.

5- برای ثبت نام به وزارت بهداشت مراجعه کنید، آنها می توانند شما را در شورای ملی نظام پزشکی فرانسه ثبت نام کنند.

پس از آزمون مجوز، آنها باید در شورای نظام پزشکی ثبت نام کنند تا بتوانند در فرانسه طبابت کنند. برای انجام این کار، آنها ابتدا باید فرم درخواست را پر کرده و مدارک ذکر شده در فرم درخواست را به آن ضمیمه کرده و به آدرسی که در ادامه آورده شده است، ارسال کنند.

آزمون ها

1- آزمون برای کارورزی رزیدنتی

– آزمون ECN برای دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس

این آزمون شامل 9 بخش بالینی (3 بخش در هر نیم روز بنابراین 3 نیمه روز) و در آخر، آزمون خواندن نقد یک مقاله در نیم روز است. هر بخش (و ACL) 100 امتیاز دارد، که هر کدام 10 درصد از کل را تشکیل می دهند. در مجموع نمره نهایی 1000 امتیاز است.

– آزمون «concours d’internat à titre d’étranger» برای دانشجویان خارجی (غیر اتحادیه اروپا)

آزمون «concours d’internat à titre d’étranger» برای دانشجویان خارجی از دو امتحان تشکیل شده است:

1- آزمون صلاحیت برای رزیدنتی (اگر دانشجو در فرانسه حضور نداشت، باید از طریق سفارت فرانسه یا کنسولگری این کشورها آزمون دهد)

2- در طول دوره درخواست (معمولاً از 1 تا 31 مارس هر سال)، فرم درخواست را به طور آنلاین پر کنید.

3- مدارک لازم در بخش اسناد و مدارک زیر را ضمیمه فرم کرده و درخواست خود را ارسال کنید.

4- آزمون ورودی دوره رزیدنتی یا دستیاری به آدرس زیر برگزار می شود:

ژان مونه، 47، خیابان سولتس، بخش Rungis 94533 (Jean Monnet, 47, rue des Solets, 94533 Rungis)

2. آزمون مجوز / ثبت نام (آزمون های تأیید صلاحیت علوم) (épreuves de verifications de connaissances)

آزمون مجوز / ثبت نام برای برای ثبت نام پزشکان خارجی در فرانسه شامل دو امتحان زیر است:

1- آزمون تأیید دانش پایه

2- آزمون تأیید دانش عملی

هر کدام از این آزمون ها برای هر تخصص متفاوت است.

اسناد و مدارک

1- آزمون رزیدنتی

الف) مدارک مورد نیاز برای فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا برای آزمون «Concours d’internat à titre étranger» عبارت است از:

  •  در طول دوره درخواست، فرم درخواست آنلاین ثبت نام برای آزمون را پر کنید.
  • اظهارنامه را پر کرده و امضا کنید.
  • کپی گذرنامه و کپی اسکن شناسنامه
  • کپی اسکن مدرک پزشکی دانشگاه و ریزنمرات
  • کپی اسکن گواهی مجوز / ثبت نام از کشور خود (کشور مبدا)
  • یک کپی خوانا از پروانه یا اجازه اقامت برای داوطلبان مقیم فرانسه
  • ترجمه کلیه مدارک فوق به زبان فرانسه، اگر به زبان دیگری باشد.

کلیه مدارک تکمیل شده باید به صورت آنلاین ضمیمه فرم درخواست شده و به صورت آنلاین ارسال شوند. سپس گواهی کپی فرم درخواست ارسالی را باید به سفارتخانه یا کنسولگری فرانسه که در این لیست آورده شده است، ارسال کنید.

  • کارآموزان مقیم در فرانسه، می توانند مدارک خود را از طریق پست الکترونیکی ثبت شده به آدرس زیر، ارسال کنند: مرکز ملی مدیریت، بخش رقابت، برای صدور مجوز، پیشرفت و توسعه حرفه ای، شرکت ملی دستیاران پزشکی، ETR، ساختمان پونن، 21 B، خیابان لبنانس، 75737 کدپستی 15، پاریس (building Le Ponant , 21 B, rue Leblanc, 75737 Paris Cedex 15).

ب) اسناد و مدارک لازم برای آزمون ECN (برای اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس)

  •  فرم آنلاین درخواست آزمون ECN را در طول دوره درخواست (بین 22 مه تا 11 ژوئن) پر کرده و ارسال کنید.
  • کپی کارت شناسایی ملی
  • کپی صلاحیت پزشکی پایه (مدرک / گواهی نامه)، یا اگر هنوز فارغ التحصیل نشده اید، گواهی صادر شده توسط دانشگاه مبنی بر این که دانشجو در آخرین سال تحصیل پزشکی است (گواهی باید به زبان فرانسوی ترجمه شود).

کلیه اسناد و مدارک باید به مدیر کل مرکز مدیریت ملی به آدرس زیر ارسال شود:

ساختمان پونن، 21 B، خیابان لبنانس، 75737 کدپستی 15، پاریس (Le Ponant B 21 rue Leblanc 75737 PARIS cedex 15)

2. آزمون مجوز / ثبت نام

اسناد و مدارک لازم برای آزمون ثبت نام / مجوز برای ثبت نام پزشکان خارجی در فرانسه (بررسی علوم) (des épreuve de verifications de connaissances):

1-  فرم درخواست را پر کنید.

2- کپی کارت شناسایی ملی یا کپی گذرنامه و مجوز اقامت (اگر در فرانسه هستید)

3- یک کپی از صلاحیت پزشکی پایه و برگه نمرات / ریز نمرات

4- کپی مجوز / گواهی ثبت نام از سازمان بهداشت کشور خود (کشور مبدا).

5- کپی مدرک زبان فرانسه حداقل سطح B2 (CEFR)

کلیه مدارک باید به سازمان بهداشت منطقه ارسال شود.

۱۰ مزیت مهم یادگیری زبان فرانسه برای ما فارسی زبانان

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست