در حال مطالعه انگلیسی

آموزش زبان با داستان (مزایا و ۱۰۰ داستان رایگان ما)

گاما

یادگیری زبان دوم می‌ تواند یک دنیای جدید را به شما با ادبیات جدید نشان دهد و یکی از بهترین کارهایی است که می‌ توانید انجام دهید. توانایی خواندن داستان های کلاسیک به یک زبان دیگر در نسخه اورجینال و اصلی قطعاً می‌ تواند دیدگاه شما را نسبت به جهان اطراف و مهارت‌ های زبانی غنی تر و پر بارتر کند.

فرقی ندارد که مهارت خواندن انگلیسی شما در چه مرحله‌ ای قرار دارد. در این قسمت پیشنهاداتی برای کتاب به شما خواهیم داشت. از کتاب های کودکانه فلسفی تا تریلرهای با سرعت بالا و داستان‌ های تخیلی ادبی.

چرا خواندن داستان یکی از بهترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

خواندن داستان به زبان انگلیسی یک روش عالی برای مطالعه به چند دلیل است. حال بیایید دلایل آن ها را بررسی کنیم که مطمئناً تا قبل از این به آن ها واقف نبودید.

۱-با سرعت خودتان پیش می روید

داستان خواندن یکی از آرامش بخش ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی است، زیرا می توانید میزان سرعت خود را برای به دست آوردن اطلاعات حین مطالعه کنترل کنید. می توانید دوباره بخوانید، قسمت هایی را نادیده بگیرید، در بعضی از قسمت ها متوقف شوید و هر جمله را بررسی کنید. زمانی که مهارت‌ های شنیداری را تمرین می کنید، کنترل کردن سرعت خواننده که انگلیسی صحبت می کند، کار سختی است. حتی می توانید در مورد ویدئو یا پادکست های موجود در یوتیوب، قسمت هایی را که می خواهید متوقف کنید و یک بار دیگر گوش دهید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نوشتن و صحبت کردن جزء مهارت های اعجاب انگیز تر نسبت به شنیدن برای افراد ESL یا کسانی است که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند زیرا مطمئن هستید که کل جمله را خودتان نوشته اید. خواندن هم می تواند یک مهارت مرکزی و مهم برای شما باشد و به شما اجازه دهد که از زبان انگلیسی با سرعتی که راحت هستید، استفاده کنید.

۲-پیشرفت سریع

اکثر کسانی که زبان انگلیسی را در سنین نوجوانی یا جوانی یاد می‌ گیرند، خواندن را یکی از آسان ترین راه ها بین چهار مهارت زبان انگلیسی می دانند و علت آن هم فقط کنترل سرعت نیست. شاید به این دلیل باشد که خواندن به زبان دوم می‌ تواند با خواندن به زبان اول سختی برابر داشته باشند. اگر یک کلمه را در یک جمله سخت در زبان دوم نمی شناسید، معمولاً می توانید از فضای داستان استفاده کنید و آن را حدس بزنید. این یک راه طبیعی برای شناختن کلمات جدید در هر زبانی می باشد.

یاد گرفتن زبان انگلیسی قطعاً یک اقدام پاداش دهنده است اما بدون شک کار سختی است. کاملاً طبیعی است که احساس کنید پیشرفت شما بسیار کند شده است. زمانی که احساس ناامیدی می کنید، سعی کنید چند داستان انگلیسی بخوانید. به خودتان متعهد شوید که نیم ساعت داستان های انگلیسی را به صورت روزانه مطالعه کنید. فرقی ندارد که بتوانید چند پاراگراف را بخوانید و به راحتی متوجه شوید. این احساس هنگام شروع بسیار زیباست. هیچ مکثی نکنید، هیچ ترجمه‌ ای نکنید و فقط سعی کنید یک درک معمولی از داستان داشته باشید.

۳-به کارگیری گرامر در جملات واقعی

آیا می دانید یکی از عوارض جذاب برای ارتقاء مهارت خواندن زبان انگلیسی چیست ؟ این که گرامر شما هم پیشرفت می‌ کند.

این روز ها معلمان زبان اغلب به دانش آموزان خود پیشنهاد می کنند که خود شان را با قوانین گرامری آزار ندهند‌ این تئوری زمانی است که دانش آموزان زبان به اندازه کافی در معرض زبان به شکل طبیعی قرار می گیرند و می توانند قوانین را کاملاً طبیعی و ناخودآگاه یاد بگیرند و برای کسانی که چنین امکاناتی ندارند، صدق نمی کند.

کتاب های انگلیسی زیادی بخوانید و ببینید که به راحتی گرامر را به شکل اصلی خودش یاد گرفته اید یا خیر. الگوهایی که در داستان مطالعه می‌ کنید، کم‌ کم در ذهن شما نقش می بندند.

در حال مطالعه

۴-گسترده شدن دایره واژگان

داستان خواندن یکی از بهترین راه ها برای یادگیری لغات جدید به زبان انگلیسی است‌. زمانی که لغات جدید را در طول داستان مشاهده می کنید، فرصت این را دارید که در فضای داستان این لغات را یاد بگیرید. اغلب هنگام تمرین کردن با لغت جدید به فکر کردن فرو می‌ روید و اصلاً گاهی اوقات نیاز به چک کردن آن داخل دیکشنری هم ندارید و می توانید از سرنخ هایی که جمله های قبل و بعد دارند ، به معنی کلمه پی ببرید. از آن جایی که ذهن شما کمی سخت تر برای پیدا کردن معنی کلمه در طی داستان نسبت به نگاه کردن داخل دیکشنری عمل می‌ کند، بنابراین احتمال این که این روند سخت، راحت‌ تر در ذهن تان باقی بماند، بیشتر است. همچنین ذهن شما نسبت به این کلمات، چگونگی استفاده و معنای آن حساس تر می شود. انجام این کار از حفظ کردن لغات به صورت لیست شده یا فلش کارت هیجان انگیز تر است و بهتر در خاطر تان خواهد ماند.

چگونه کتاب داستان انگلیسی بخوانیم؟ ۵ ترفند و ۴ رمان پیشنهادی

۵-لذت بردن از زبان انگلیسی به زیباترین شکل ممکن

زمانی که افراد در مورد قدرت و پرمایگی زبان انگلیسی صحبت می کنند، منظورشان زبان انگلیسی است که در داستان استفاده می‌ شود. زبان انگلیسی که در مکالمه استفاده می‌ شود ، معمولاً ساده ترین شکل ممکن است. قوانین گرامری معمولاً در زبان گفتاری شکسته می‌ شوند. کلمات معمولاً بر اساس ساده ترین ها استفاده می شوند و خیلی به نکات خاص اشاره نمی‌ شود.

در داستان های انگلیسی نکته های گرامری راحت تر قابل مطالعه هستند. این لغات معمولاً هنری تر می باشند. نویسندگان زمان بیشتری را صرف استفاده از کلمات صحیح تر می کنند. در نتیجه معنای کامل تری دارند.

پس اگر عاشق زبان انگلیسی هستید و می خواهید به دلایل مختلف آن را مطالعه کنید، سعی کنید از روش داستان‌ خوانی استفاده کنید.

بهترین داستان ها برای یادگیری بهتر زبان

تعداد زیادی داستان های رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی در اینترنت وجود دارند اما بعضی از آن ها را نمی‌ توان کپی رایت کرد. مثلاً داستان های نوشته شده توسط نویسندگان بسیار قدیمی که دیگر زنده نیستند و نمی‌ خواهند از طریق داستانشان پول در بیاورند ، به صورت رایگان در اینترنت قرار می گیرد.

زمانی که یک داستان را انتخاب می‌‌ کنید، بسیار مهم است که تغییرات زبان انگلیسی که به سرعت هم انجام می‌ شود را هم در نظر بگیرید. مفاهیم تاریخ مصرف گذشته را مطالعه نکنید. دیکشنری انگلیسی آکسفورد هر روز سه لغت جدید به خود اضافه می کند،‌ برای این که تلاش شما بالاترین ارزش را داشته باشد ، پس سعی کنید داستان های آپدیت شده را بخوانید.

download   دانلود رایگان ۱۰۰ تااز بهترین داستان های کوتاه زبان انگلیسی با ترجمه فارسی

حتما این داستان های صوتی را نیز دانلود کنید

داستان های کوتاه نیویورکی (داستان های رایگان آنلاین)

مجله نیویورکی یک مجموعه عالی از داستان های کوتاه را به صورت آنلاین پیشنهاد می کند. انواع مختلفی از دیدگاه های آمریکایی در این داستان وجود دارد که خیلی از آن ها رایگان است و بعضی از آن ها به صورت هفتگی آپدیت می شوند. همچنین پادکست هایی هم از این داستان وجود دارد و برای افرادی مناسب است که ترجیح می دهند به جای کتاب خواندن، داستان را بشنوند. کافی ست روی این لینک کلیک کنید.

download  دانلود اپلیکیشن اندروید کتاب های صوتی انگلیسی

download  دانلود اپلیکیشن اپل کتاب های صوتی انگلیسی

زبانمهر

حتما بخوانید!

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام و ممنون برای این نکات ارزشمند …🙏🙏🌹🌹

    پاسخ
  • سلام . من عاشق این سایتم … مطالب و نحوه آموزش و چیزای دیگه، همشون عالیه … ممنون

    پاسخ
  • سلام خیلی هم عالی و لذت بخش این روش ، فقط موقع مکالمه کردن بنظرم فرق میکنه ، این کار به طور خیلی خوبی باعث میشه از همه لحاظ بیشتر بفهمی انگلیسی رو ، برا مکالمه چی پیشنهاد میکنید ، من B2 هستم بنظرم باید روشی در سطح من باشه ؟!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست