در حال مطالعه کتاب داستان

چگونه کتاب داستان انگلیسی بخوانیم؟ ۵ ترفند و ۴ کتاب پیشنهادی

گاما

در این بخش به شما آموزش می دهیم که زبان انگلیسی را از طریق خواندن کتاب داستان بیاموزید و بعد هم بهترین داستان و رمانها را برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار میدهیم. خواندن و گوش دادن به داستان ها ، یک راه موثر برای یادگیری کلمات و عبارات جدید و همچنین بهبود گرامر است.

چگونه زبان انگلیسی را از طریق داستان بیاموزیم؟

بیایید کلمه داستان را تعریف کنیم: یک نقل قول که ممکن است حقیقی و یا ساختگی باشد. به صورت نظم یا نثر که برای هیجان ، سرگرمی و یا آموزش به شنونده یا خواننده طراحی شده است.

دو نوع اصلی داستان وجود دارد: افسانه و غیر افسانه. داستان افسانه بر اساس تصورات است. داستان واقعی و غیر افسانه بر اساس حقایق است .

در این قسمت نقل قولی در مورد داستان را مشاهده می کنید: استودز ترکل: انسان ها تشنه داستان ها هستند . داستان بخشی از بشریت است. داستان گفتن نوعی از تاریخ و وجود ما انسان هاست که از یک نسل به نسل دیگر انتقال پیدا می کند .

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

تشنه بودن برای چیزی، به معنای داشتن میل قوی برای آن چیز است. داستان ها در ذهن ثبت می شوند، زیرا عواطف ما را درگیر می کنند.

حتما بخوانید: چگونه کتاب انگلیسی بخوانیم؟ (روش خواندن کتاب های خارجی)

در مورد عکس زیر فکر کنید:

learn-english-stories-emotions

  • داستان ها شما را ناراحت یا خوشحال می کنند.
  • زمانی که کسی داستانی را می گوید که غمگین است، احساس غم می کنید.
  • اگر داستان شاد برای شما تعریف کند، احساس شادی می کنید.
  • زمانی که از لحاظ احساسی درگیر باشیم، معمولاً چیز ها را آسان تر به یاد می آوریم.

با وجود تمام این نکته ها بیایید راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که به یادگیری زبان انگلیسی از طریق خواندن یا گوش دادن به داستان کمک کند .

راهکار ۱- کتاب صوتی تهیه کنید

گوش دادن به زبان انگلیسی به شدت توانایی شما را برای مکالمه افزایش می دهد. همچنین اگر داستان‌ ها را هر زمان بخوانید و گوش دهید، یاد می گیرید که چگونه کلمات را در زمان انگلیسی تلفظ کنید. ( همچنین جملات)

کتاب های صوتی را می توانید در هر جا و هر زمانی گوش کنید. بیشتر افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، به اندازه کافی به زبان گوش نمی دهند. بهترین کتابهای صوتی را اینجا رایگان برای دانلود گذاشته ایم

حتما بخوانید: ۳۳ ترفند برای مطالعه هر زبان خارجی برای افزایش دوبرابر کارایی

راهکار ۲- پیدا کردن کتاب های هیجان انگیز

داستان هایی را پیدا کنید که شما را به وجد می آورد. یک داستان خوب می‌ تواند زبان جدیدی را به شما معرفی کند که دوست دارید آن را بیشتر بخوانید.

علاوه بر آن یادگیری داستان باعث می شود که هنگام مکالمه هوشمندانه تر رفتار کنید. مثلاً من عاشق صحبت کردن راجع به فوتبال هستم. بنابراین پادکست هایی در مورد فوتبال به زبانی که در حال یادگیری آن می باشم را گوش می دهم. به همین دلیل هنگام صحبت کردن در مورد فوتبال کلمات بیشتری را بلد هستم.

پس هیچ نیازی نیست که از فایل های صوتی و کتاب های خسته کننده استفاده کنید. بهترین ها در اینجا برای خرید

راهکار ۳- بیش از حد سخت نگیرید

اگر یک زبان خیلی سخت باشد، پس نمی توانید آن را یاد بگیرید. خواندن چیزی که بیش از حد پیچیده است، اصلا لذت بخش نیست و بنابراین کتاب هایی را پیدا کنید که متناسب با سطح شما باشد.

حتما بخوانید: بهترین ترفندهای افزایش کارایی مغز برای یادگیری یک زبان خارجی

راهکار ۴- عضو گروه کتاب خوانی شوید

books to read in English

به افراد دیگری بپیوندید که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند و در مورد کتاب‌ های خاص صحبت می کنند. این اقدام به شما کمک می کند تا چیزی را که می خوانید بهتر بفهمید و هنگام مکالمه مهارت بیشتری داشته باشید.

همچنین باعث می شود که روی مطالعه خود حساب باز کنید. اصلاً نباید از کتاب هایی که نخوانده اید، خجالت بکشید.

راهکار ۵- کتاب را تست کنید

به جای خرید یک کتاب، اول باید آن را تست کنید . چند صفحه از آن را بخوانید و ببینید که آیا آن را دوست دارید یا خیر . می توانید تست کتاب ها را به صورت اینترنتی در سایت هایی مثل آمازون انجام دهید. چند صفحه از آن را بخوانید تا ببینید این کتاب برای شما کمک کننده خواهد بود یا خیر و سپس آن را خریداری نمایید .

راهکار ۶- داستان ها همه جا هستند

می توانید داستان ها را در مکان های زیادی بخوانید یا بشنوید. استندآپ کمدی تماشا کنید. به یکی از پادکست هایی که درمورد داستان مورد علاقه تان است گوش دهید و روی آن تمرکز کنید . از Ted.com استفاده کنید که یک بستر عالی است. داستان های رایگان در اینجا برای دانلود

۴ رمان عالی که به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند

یادگیری زبان زمانی آسان‌ تر می‌ شود که از خواندن آن لذت ببرید . زمانی که کتاب هیجان انگیز را پیدا می‌ کنید و در مورد شخصیت داستان ها می خوانید، قطعاً مهارت های شما با سرعت بیشتر پیشرفت می کند و هیجان بیشتری را تجربه خواهید کرد .

چه بهتر که هنگام خواندن داستان به دنبال کلمات جدید بگردید و معنی آن ها را در دیکشنری بررسی کنید. همان طور که پیش تر هم گفتیم، بسیاری از کتاب‌ ها به صورت صوتی در دسترس هستند که می توانید به آن ها هم گوش دهید.

هزاران رمان عالی به زبان انگلیسی وجود دارد که می‌ توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید و بستگی به این دارد که از چه نوع داستان هایی لذت می برید . در این قسمت چهار پیشنهاد عالی برای شروع رمان خوانی خواهیم داشت.

۱- “مرد زیر شلواری ” اثر دیوپیلکی

word image 12

اگر داستان های ساده و زیرکانه را می پسندید ، کاپیتان زیرشلواری همان کتابی است که در جستجوی آن هستید.داستان در مورد دو پسربچه به نام های جورج و هارولد است که علاقمند به رسم کتاب های کمیک هستند و در مدرسه شان بخاطر مزه پرانی و شوخی های زننده معروفند. روزی مدیرشان آنها را با اعمال زور و تهدید گیر انداخت.برای مدتی آنها را به انجام کار سختی مجبور کرد . اما خیلی زود پسر ها راه فرار را پیدا کردند. مدیر را هیپنوتیزم کردند و او را به ابرقهرمانی که در کتابشان کشیده بودند (کاپیتان زیر شلواری) تبدیل کردند. داستان چیزهای زیادی راجع به روابط غالب بین بزرگسالان و کودکان بیان می کند . منبع مرکزی شوخی از استراتژی زیرکانه ی شخصیت های اصلی ،برای دگرگون کردن این رابطه و خوش گذرانی با آن می آید.این کتاب پر از تصاویر کارتونی و جوک های بامزه است که گاهی منزجر کننده است اما همیشه مفرح است.

website-icon-18   بامزه ترین نقل قول

“جورج و هارول پسربچه های مسئولی بودند هرگاه اتفاق بدی پیش می آمد ، همیشه جرج و هارولد مسئول آن بودند.”

George and Harold were usually responsible kids. Whenever anything bad happened, George and Harold were usually responsible

download دانلود پی دی اف این رمان

۲- شکار بوقلمون مکار، اثر مارک تواین

مارک تواین یکی از شخصیت های افسانه ای در ادبیات امریکاست. بخاطرخلق آثار “ماجراجویی های تام سایر” و “ماجراجویی های هاکل برفین” بسیار معروف است.اینگونه مظرح شده است که در جذاب ترین داستان بوقلمون در ادبیات امریکا، تواین اتفاق واقعی را بازنویسی می کند؛ که تلاش می کند بوقلمون را برای شام شب شکرگزاری شکار کند. این داستان یک حکایت طنزآمیز از بدشانسی اوست و همچنین به سنت آمریکایی و آداب و رسوم بزرگ شدن اشاره دارد. شکرگزاری یک روزتعطیلی مذهبی است ، معمولا در ایالات متحده و کانادا جشن گرفته می شود.که در این شب تمام افراد خانواده در کنار هم شام می خورند تا نشان دهند شکرگزار غذا و تمام چیزهایی که دارند هستند . عموما غذای اصلی در جشن، بوقلمون است و این برای امریکایی ها ، معنای ویژه ای دارد. چون این داستان در سال ۱۹۰۶نوشته شده است ، ممکن است در آن برخی کلمات که امروزه رایج نیستند به چشم بیایند.برای مثال کلمه ی swindler می تواند با کلماتی مثل فریبکار و یا متقلب جایگزین بشود.به همین ترتیب کلمه ی ostensibly به معنای ظاهرا برای اشاره به شئ یا شخصی که به نظر می رسد چیزی باشد که به احتمال قوی اینطور نیست.beguiled به معنای وسوسه کردن یا هدایت کردن به راهی نادرست است.و shabby معنای دیگری برای پست می باشد.

website-icon-18   بامزه ترین نقل قول

“وقتی که یک مامان بوقلمون قبول دعوت می کند و بعد متوجه می شود که کار اشتباهی کرده، مانند یک کدو تنبل عمل می کند ! درگیری های قبلی اش را بخاطر می آورد و شروع به تقلا برای فرار می کند.تظاهر می کند که خیلی ناتوان است و در همان حال به فرزندانش که قابل رؤیت نیستند می گوید : بخوابید روی زمین ،تکان نخورید ، خودتان را نشان ندهید ، من به محض اینکه این آدم پست متقلب را از اینجا دور کنم بر میگردم.”

When a mamma-turkey answers an invitation and she finds she has made a mistake in accepting it, she does as the mamma partridge does—remembers a previous engagement and goes limping and scrambling away, pretending to be very lame; and at the same time she is saying to her not-visible children, ” Lie low, keep still, don’t expose yourself; I shall be back soon as I have beguiled this shabby swindler out of the country

download دانلود پی دی اف این رمان

۳- وانمود کنیم اتفاقی نیفتاده است،اثر جنی لاسان

word image 14

تا به حال شده احساس کنید که هیچ جا شما را نمی پذیرند ؟ احساس کردید که عجیب غریب و ناکارآمد هستید و به سادگی گیج می شوید؟ نویسنده ی این کتاب چنین حسی در طول زندگی اش داشته . او داستانی روایت می کند که هم بامزه و هم روشنگر است(چیزی که شمارا آگاه می سازد) و در جستجوی چیزی است که به معنای هویت ما است. پیام اصلی این است که ما دستپاچه می شویم و وانمود می کنیم که هیچ اتفاقی نیفتاده ، چیزی است که مارا تعریف می کند. زمانی که اتفاقاتی را روایت می کند که خواهرش با لباس پرنده وارد مدرسه ی او شد؛ گربه اش که بیشترشبیه به تابلوی اعلانات بود ، که برای او و وابستگی اش هم ژرف بود و هم مضحک؛ در حال مدیریت بیان چیزهای جدی بود که برای همه ی ما مهم هستند.

 نکته مهم! آموزش نوشتن اصولی نامه و ایمیل به زبان انگلیسی (رسمی و غیررسمی با مثال)

website-icon-18   بامزه ترین نقل قول

“ویکتور عزیز ؛ واقعا دست خودم نیست . من این گربه را بعنوان پیشنهاد صلح برات می فرستم . بخاطر چیزهایی که روی دیوار در مورد خواهرم نوشتی تورا می بخشم. می خواهم همه ی چیزهایی که درباره کودن بزرگ من نوشته بودی نادیده بگیرم… (ادامه در پشت گربه! ) …چون دوست دارم و تو به من نیاز داری. چه کسی این قدر دوستت دارد که روی گربه برایت یادداشت بفرستد؟؟! هیچ کس ،به جز من.

هکسی هم از روز عروسی مان بر روی پای چپ گربه چسبانده ام . خوشحال به نظر نمی رسیم ؟ باز هم می توانیم اینطورباشیم.”

Dear Victor: Wow. That … really got out of hand. I’m sending this cat in as a peace offering. I forgive you for all the stuff you wrote on the walls about my sister, and I’m going to just ignore all the stuff you wrote about my “giant ass” (turn cat over for rest) because I love you and you need me. Who else loves you enough to send you notes written on cats? Nobody, that’s who. Also, I stapled a picture of us from our wedding day to the cat’s left leg. Don’t we look happy? We can be that way again

download دانلود پی دی اف این رمان

داستان های کوتاه برای زبان آموزان مبتدی

اگر تا اینجا با ما همراه بوده اید، قطعا با خود فکر می کنید که: این ها خیلی خوب هستند، اما چگونه می توانم کتاب های هم سطح خود را پیدا کنم ؟ این کار همچون چالش می ماند.

در همه زبان ها کتاب های درجه بندی شده بسیاری برای تقویت مهارت خواندن وجود دارد، اما به عقیده ما این نوع کتاب ها همیشه مفید و سودمند نیستند. این کتاب ها بسیار سخت و خسته کننده هستند؛ متن های مشابه بسیاری در این کتاب ها وجود دارد که عملا موضوع چالش خواندن را از بین می برند؛ قطعا از بین رفتن چالش به تقویت توانایی خواندن شما کمکی نمی کند.

بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این زمینه تغییراتی ایجاد کنیم. مجموعه ای تهیه کرده ایم که متشکل از داستان های کوتاه است ؛ این داستان ها برای زبان آموزان مبتدی تا سطح متوسط نوشته شده اند. هر کدام از این مجموعه کتاب ها طوری طراحی شده اند که به هنگام خواندن آن ها به شما حس موفقیت و پیشرفت می دهند.

ویژگی های این مجموعه داستان ها:

  • این داستان ها ژانر های مختلفی دارند، از جمله علمی- تخیلی، جنایی ، تاریخی و یا ترسناک.
  • هریک از این داستان ها به فصل های مختلفی تقسیم شده اند ؛ بنابراین با پیش بردن داستان ها قطعا احساس موفقیت خواهید کرد.
  • در هر یک از این داستان ها تعدادی لغت جدید گنجانده شده است؛ یعنی به یک باره با تعداد زیادی لغت جدید و سخت رو به رو نخواهید شد.
  • در هر یک از این داستان ها از تعداد زیادی مکالمات روزمره استفاده شده است که قطعا به شما کمک می کنند تا مکالمات رایج را بیاموزید.
  • هر یک از این داستان ها با خلاصه متن، فهرست لغات جدید و سوالات درک مطلب به پایان می رسند، بنابراین نیازی نیست وقت زیادی را صرف جستجو در دیکشنری کنید.

download   لینک دانلود داستان ها (کاملا رایگان)

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست