آموزش زبان انگلیسی دبیرستان با 70 درس

آموزش زبان انگلیسی دبیرستان با 70 درس (پایه هفتم تا دوازدهم)

گاما

بعد از این مطلب مجددا به صفحه اصلی آموزش زبان انگلیسی برگردید و فیلم و موسیقی و اپلیکیشن هایی که وجود دارد را نیز دانلود کنید. همه را دانلود کرده و شروع به استفاده کنید. به همین راحتی 70 درصد راه را رفته اید (اما برای همینها حداقل 3-5 ماه زمان نیاز است) اینکه کی از کتاب داستان و کی از فیلم و اپلیکیشن و … استفاده کنید، کاملا بستگی به شما دارد. مثلا زمانی که حوصله مطالعه ندارید، فیلم ها را ببینید یا موقعی که در ماشین هستید، آهنگ هایی که در صفحه آموزش زبان انگلیسی قرار داده ایم را گوش کنید.

مهمترین نکته این است که به برنامه خودتان متعهد باشید و آن را دنبال کنید. اگر یک روز تمام وقت زبان تمرین کنید و روز بعد هیچ تمرینی نکنید نباید انتظار موفقیت زیادی داشته باشید. روش همه یا هیچ در هیچ کاری موثر نیست. پس اگر برنامه ای چیدید حتما آن را به شکل منظم دنبال کنید.

راه های صحیح و همینطور اشتباه زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. هدف اصلی شما باید بهینه سازی روند یادگیری و به حداقل رساندن اتلاف وقتتان باشد. برای اینکه در عرض 30 روز بتوانید مهارت زبان انگلیسی تان را به شکل موثری ارتقا بدهید با ما و نکاتی که در این مطلب جمع آوری شده همراه باشید.

آیا امکان یادگیری سریع انگلیسی وجود دارد؟

اگر بخواهیم جواب کوتاه و خلاصه ای به این سوال بدهیم باید بگوییم بله. شما می توانید خیلی سریع و زود زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اگر دوست دارید بدون مکث و تفکر و خیلی روان و راحت به انگلیسی حرف بزنید و مکالمه کنید، این امکان برایتان وجود دارد که در زمان کوتاهی به خواسته تان برسید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

اما اگر بخواهیم مساله را کامل تر توضیح بدهیم باید بگوییم که همه چیز به خودتان بستگی خواهد داشت. زبان ها فوق العاده پیچیده هستند و زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنا نیست. افعال عبارتی، اصطلاحات، نحوه تلفظ صحیح کلمات و پیچیدگی های مخصوص این زبان باعث می شود که حتی با تجربه ترین زبان آموزان هم گاهی اوقات به مشکل بخورند.

پس انتظار نداشته باشید که شما هم به همان سرعتی که یک انگلیسی زبان بومی زبان را یاد می گیرد پیش بروید. این، انتظار بجایی نیست. ولی می توانید در مدت کوتاهی یاد بگیرید که چطور به زبان انگلیسی با بقیه ارتباط برقرار کنید، دایره لغاتتان را گسترش بدهید، تسلط بیشتری روی زبان انگلیسی پیدا کنید و نحوه استفاده صحیح از ساختارهای گرامر را به سرعت یاد بگیرید.

از کجا شروع کنیم؟

بهترین نقطه شروع برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کردن یک انگلیسی زبان بومی است. پیدا کردن پارتنری که زبان مادری اش انگلیسی باشد باعث می شود مطمئن شوید که از همان ابتدا انگلیسی را به شکل درست و صحیحی یاد خواهید گرفت.

هیچ وقت این کار را به تعویق نیندازید و در اسرع وقت کسی را پیدا کنید که زبان مادری اش انگلیسی باشد. در ابتدا بهتر است جلسات آموزشی تان کوتاه باشد و روی عبارات انگلیسی اصلی تمرکز کنید. همینطور که جلوتر می روید و پایه محکمی برای زبانتان ایجاد می کنید، ساختارهای جدیدتری یاد بگیرید و سعی کنید روی تلفظتان بیشتر کار کنید تا صحبت کردنتان شبیه یک انگلیسی زبان بومی شود.

آموزش زبان انگلیسی

یکی دیگر از بهترین راهها برای شروع یادگیری زبان انگلیسی تماشای فیلم های انگلیسی با زیرنویس فارسی است. با اینکه این روش به عنوان روش فعالی برای یادگیری زبان محسوب نمی شود (چون فیلم را با زیرنویس می بینید)، اما راهی عالی برای قرار گرفتن در محیطی که صداهای انگلیسی به گوشتان برسد به حساب می آید و شما را با ریتم گفتار انگلیسی آشنا می کند.

وقتی راه افتادید و کمی پیشرفت کردید می توانید دوباره همان فیلم را به زبان اصلی و این بار با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. تماشای مجدد فیلم بسیار مفید است، چون برای فهمیدن فیلم نیازی به اطلاعات انگلیسی تان ندارید و می توانید به راحتی روی جملاتی که در فیلم به کار می رود تمرکز کنید و آنها را یاد بگیرید.

اکثر کسانی که در یک کشور دیگر و دور از کشور خودشان زندگی می کنند خیلی زود زبان مردم آن کشور را یاد می گیرند. چون مغز انسان برای زنده ماندن و بقا، به سازگار شدن با شرایط محیط نیاز دارد. این افراد مدام در محیطی هستند که به زبان دیگری در آن صحبت می شود. بنابراین ذهنشان خیلی زودتر و سریعتر خودش را با این شرایط وفق می دهد و زبان جدید را یاد می گیرد. در واقع آنها این زبان را به صورت رسمی و آکادمیک یاد نمی گیرند، بلکه از طریق شنیدن و در معرض صداها قرار گرفتن آن را می آموزند.

شما هم می توانید خودتان این محیط را خلق کنید. گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی و قرار گرفتن در موقعیت هایی که زبان انگلیسی در آن جریان دارد شما را چند مرحله به جلو می برد. یادتان باشد که فقط روی یادگیری زبان تمرکز نکنید، بلکه حواستان به یادگیری سریع و احاطه کردن خودتان با زبان انگلیسی هم باشد.

بهترین نکات برای یادگیری سریع انگلیسی مخصوص مبتدیان

1- به پادکست ها و فایل های صوتی انگلیسی گوش بدهید

ما اغلب اوقات این مساله را فراموش می کنیم که نوزادان حداقل یک سال قبل از اینکه اولین کلمه شان را به زبان بیاورند به آن گوش می دهند. بچه ها وقتی هنوز خیلی کوچک هستند معنی کلماتی که می شنوند را نمی فهمند، اما مغزشان از گوش دادن به عنوان راهی برای درک زبان استفاده می کند.

حالا اگر شما هم می خواهید به فرایند یادگیری زبانتان سرعت بدهید از همین روش استفاده کنید. فیلم ها و سریال های زبان اصلی و پادکست های صوتی انگلیسی منابع بسیار مفیدی برای عادت دادن گوش شما به شنیدن و فهمیدن کلمات و جملات انگلیسی هستند.

برای خودتان یک برنامه راحت و قابل انجام بچینید و هر روز به یک پادکست انگلیسی گوش بدهید. به ریتم جملات گوینده گوش کنید و سعی کنید آن را زمزمه یا تقلید کنید. دقت کنید که گوینده با چه لحنی حرف می زند. خوشحال است یا ناراحت یا هیجان زده؟ جملات او را با همان لحن پیش خودتان تکرار کنید. اگر دو نفر در پادکست با هم صحبت می کنند، دقت کنید و ببینید چه رابطه ای بین آنهاست و چطور با هم حرف می زنند. آیا با هم مهربانند؟ یا با عصبانیت حرف می زنند؟ آیا مودبند یا از کلمات نامناسبی استفاده می کنند و در حال دعوا کردن هستند؟ بهترین پادکست ها را در اینجا آورده ایم

مطالعه کردن

نکته مهم این است که چیزی را برای گوش دادن انتخاب کنید که در سطح خودتان باشد. اگر از ابتدا انتظار داشته باشید همه چیز را بفهمید احساس سردرگمی پیدا می کنید و خیلی زود از یادگیری خسته می شوید و ممکن است آن را رها کنید. اما اگر به چیزی گوش کنید که در سطح خودتان باشد، انگیزه تان برای ادامه یادگیری زبان بیشتر می شود.

2- کتاب بخوانید

تنها راههایی که با آنها می توانید دایره لغات انگلیسی تان را بیشتر کنید گوش دادن و خواندن هستند. کارتان را با خواندن کتاب های کمیک یا کتاب های مخصوص کودکان شروع کنید. این کتابها طوری طراحی شده اند که به راحتی قابل فهم هستند و می توانید از آنها برای یادگیری کلمات جدید و گرامر زبان انگلیسی استفاده کنید.

3- ویدئوهای یوتیوب را تماشا کنید

در وقت های خالی و آزادتان می توانید ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب را تماشا کنید که در آنها معلمان انگلیسی زبان بومی تدریس می کنند. موقع تماشای این ویدئوها، کلمات، جملات و عباراتی میشنوید را تکرار کنید. به این ترتیب می توانید خیلی راحت در خانه انگلیسی یاد بگیرید.

موقع تمرین تلفظ کلمات، صدایتان را ضبط کنید تا بتوانید به کلمات و جملاتی که می گویید گوش بدهید و آنها را با تلفظ اصلی و صحیحش مقایسه نمایید. یادتان باشد اولین بار از خودتان انتظار نداشته باشید که همه چیز را صحیح ادا کنید. همینطور که جلوتر می روید بیشتر می توانید تلفظتان را اصلاح کنید و این اصلاح کردن یکی از با ارزش ترین مهارت ها برای یادگیری سریع صحبت کردن انگلیسی است. بهترین کانال های یوتیوب در اینجا

4- به انگلیسی صحبت کنید

بهترین راه برای یادگیری سریع انگلیسی این است که با افراد انگلیسی زبان بومی صحبت کنید. اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که زبان مادری اش انگلیسی است، خیلی زود می توانید اشتباهات گفتاری تان را قبل از اینکه تبدیل به عادت شوند اصلاح نمایید. علاوه بر این، صحبت با انگلیسی زبان ها باعث می شود گرامر گفتاری شما تصحیح شود و صحبت کردنتان وضوح و درستی بیشتری به خودش بگیرد.

دانلود بهترین جزوه آموزش گرامر زبان انگلیسی

5- به خودتان اعتماد کنید

گوش دادن به زبانی که آن را نمی فهمید در نگاه اول مضحک و خنده دار به نظر می رسد؛ اما شما باید به مغزتان اعتماد کنید! وقتی به یک زبانی که آن را نمی فهمید گوش می دهید، مغز شما خودش را وادار می کند که آن زبان را درک کند و همین مساله باعث می شود فرایند یادگیری تان آسانتر و سریعتر شود. خودتان را مجبور نکنید که همه چیز را فورا یاد بگیرید. به جای این کار، به طور منظم انگلیسی گوش بدهید، بخوانید، بنویسید و صحبت کنید. به این ترتیب مغزتان این قطعات را کنار هم می چیند و بهتر و سریعتر زبان را یاد می گیرد.

6- از اینترنت استفاده کنید

برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری لازم نیست حتما در کلاسهای حضوری شرکت کنید. اگر بدانید که چه منابع مفید و با ارزشی برای این کار در اینترنت وجود دارد همین الان دست به کار می شوید و یادگیری زبان را شروع می کنید! شما می توانید در خانه از ویدئوها، کتاب ها و منابع دیگری که در اینترنت با عنوان آموزش زبان انگلیسی وجود دارد استفاده کنید. یادگیری زبان در خانه نه تنها از نظر زمان و هزینه مقرون به صرفه است، بلکه اعتماد به نفستان را هم بیشتر می کند.

7- لغات و واژگان جدید را یادداشت کنید

کلمات جدیدی که می شنوید را به همراه تعریف، نوع (اسم، فعل، صفت، قید، حرف اضافه و غیره)، جملات نمونه و مثال هایی که خودتان با آن کلمه می سازید را بنویسید. این کار به شما امکان مرور این کلمات و ثبت آنها در حافظه دائمتان را می دهد. گاهی اوقات برای یادگیری یک کلمه جدید لازم است هفده، هجده بار آن را ببینید و مرور کنید. پس حتما به طور منظم کلمات جدیدی که یاد گرفته اید را مرور کنید تا مطمئن شوید که آن را به خاطر می سپارید. یا مثل این روش فلش کارت بسازید

مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی

8- روند یادگیری تان را جالب و سرگرم کننده کنید

شما باید همه جنبه های زبان انگلیسی- اعم از گرامر و واژگان جدید- را یاد بگیرید، اما این یادگیری تا زمانی که نتوانید از آن استفاده کنید بی فایده است. همزمان که گرامر یاد می گیرید، صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن را هم تمرین کنید و به روند یادگیری تان تنوع بدهید. با تماشای فیلم های مورد علاقه تان یا خواندن کتابها، مقالات، روزنامه ها و داستان های انگلیسی جالب و جذاب و گوش کردن به پادکست های دلخواهتان پروسه یاد گرفتن زبان انگلیسی را برای خودتان شیرین و دوست داشتنی کنید. اگر بدون تغییر و تنوع جلو بروید خیلی زود خسته می شوید و یادگیری برایتان سخت خواهد شد.

دانلود جزوه پی دی اف بیش از ۶۰۰ مترادف و متضاد کلمات انگلیسی

9- هر روز انگلیسی یاد بگیرید

اگر می خواهید خیلی زود و سریع انگلیسی یاد بگیرید باید روزانه حدود 3 تا 4 ساعت برای یادگیری گرامر، تمرین گوش کردن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن به انگلیسی وقت صرف کنید. اما حتی اگر 1 تا 2 ساعت هم به یادگیری و تمرین زبان انگلیسی اختصاص بدهید باز هم می توانید پیشرفت عالی و خوبی داشته باشید.

مهمترین چیز این است که هر روز انگلیسی یاد بگیرید و از آن استفاده کنید. شما باید بیشتر وقتتان را به صحبت کردن به زبان انگلیسی و بخشی از زمان خودتان را به یادگیری گرامر اختصاص بدهید. در طول هفته فیلم های انگلیسی تماشا کنید و یک دفتر یادداشت هم داشته باشید تا لغاتی که موقع گوش کردن خواندن یاد می گیرید را در آن یادداشت کنید. برای افزایش مهارت خواندن می توانید اخبار انگلیسی یا داستان های کوتاه انگلیسی بخوانید. تمام سعیتان را بکنید که تمرین زبان به بخشی از عادت روزمره شما تبدیل شود. هر چیزی که به فکر می کنید برایتان مفید است و باعث پیشرفتتان می شود را پیدا و در برنامه روزانه تان بگنجانید.

دروس آموزش زبان انگلیسی دبیرستان

  • برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. یا اگر پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه Save را بزنید.
  • هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل رفع شود یا اینکه به پیج منبع مراجعه کنید و در آنجا دانلود نمایید.

پایه هفتم

از پیج نویسندگان جوان

درس 1 جلسه اول

درس 12

درس 2 جلسه اول

درس 13

درس 3 جلسه اول

درس 14

درس 4 

درس 15

درس 5 

درس 16

درس 6 

درس 17

درس 7 

درس 18

درس 8 

درس 19

درس 9 

درس 20

درس 10 

درس 21

درس 11 

درس 22

پایه هشتم

از پیج ادیب

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

پایه نهم

از پیج مجتمع آموزشی ادیب:

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

جلسه دهم

پایه دهم

از پیج مجتمع ادیب

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

جلسه دهم

جلسه یازدهم

جلسه دوازدهم

جلسه سیزدهم

جلسه چهاردم

جلسه پانزدهم

جلسه شانزدهم

جلسه هفدهم

جلسه هجدهم

جلسه نوزدهم

جلسه بیستم

جلسه بیست و یکم

جلسه بیست و دوم

جلسه بیست و سوم

جلسه بیست و چهارم

جلسه بیست و پنجم

جلسه بیست و ششم

جلسه بیست و هفتم

جلسه بیست و هشتم

جلسه بیست و نهم

جلسه سی ام

پایه یازدهم

منبع گروه آموزشی قلاب:

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

جلسه دهم

جلسه یازدهم

جلسه دوازدهم

جلسه سیزدهم

جلسه چهاردم

جلسه پانزدهم

جلسه شانزدهم

pdf   دانلود جزوه زبان یازدهم

پایه دوازدهم

از پیج قلاب

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

جلسه دهم

جلسه یازدهم

جلسه دوازدهم

جلسه سیزدهم جلسه چهاردم

دانلود PDF اموزش واژگان راهنمایی و دبیرستان

pdf  دانلود فایل PDF آموزش کامل واژگان دبیرستان

راه های جالب برای یادگیری سریع انگلیسی

1- یک بار در هفته فیلم زبان اصلی تماشا کنید

به دوستان خودتان که آنها هم در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند بپیوندید و با هم قرار بگذارید که یک شب در هفته فیلم انگلیسی ببینید و بعد با هم درباره آن به انگلیسی صحبت کنید. بهتر است که موقع تماشای فیلم از زیرنویس استفاده نکنید ولی اگر خواستید از زیرنویس استفاده کنید، زیرنویس انگلیسی بهترین انتخاب است. همین طور که فیلم را می بینید، عبارات و کلمات جدیدی که از آنها خوشتان آمده را یادداشت کنید و آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. به گسترش دایره لغات شما و یادگیری عبارات و افعال عباراتی کمک می کند. با این روش در عین حال که سرگرم می شوید چیزهای جدیدی هم یاد می گیرید. بهترین فیلم ها در اینجا معرفی شده اند

2- کارائوکه را امتحان کنید

اگر جزو کسانی هستید که از آواز خواندن به سبک کارائوکه (حذف صدای خواننده از روی آهنگ) خوشتان می آید، پس چه بهتر که از این کار برای یادگیری سریع زبان استفاده کنید! کارائوکه باعث می شود توانایی شما در تشخیص کلمات بیشتر و تلفظتان هم بهتر شود. می توانید موقع آشپزی یا تمیز کردن خانه آهنگ های انگلیسی مورد علاقه تان را بخوانید. اپلیکیشن های کارائوکه این امکان را به شما می دهند تا متن ترانه و آهنگ مورد نظرتان را ببینید و از روی آن بخوانید. به این ترتیب هم سرگرم می شوید و هم کلی لغت جدید یاد می گیرید. به قول معروف: “هم فاله و هم تماشا!”

اگر برای کنکور می خوانید: زبان کنکور را با این 4 جزوه بالای 80% بزنید!

3- نامه انگلیسی بنویسید

اگر از نوشتن یادداشت های انگلیسی برای خودتان خسته شده اید می توانید ایمیل فرستادن یا نامه نوشتن به انگلیسی برای دیگران را امتحان کنید. نوشتن و صحبت کردن هر دو مهارت های سازنده ای هستند و باعث می شوند شما زبانی که یاد گرفته اید را تولید کنید. نوشتن راهی عالی برای افزایش مهارت گفتاری انگلیسی شما است و به شما فرصتی می دهد تا در هنگام خواندن یا گوش دادن آموخته های خودتان را تمرین کنید. اصول نوشتن نامه انگلیسی در اینجا

4- جوک های انگلیسی یاد بگیرید

جوک گفتن نوعی جناس و بازی با کلمات به شکلی سرگرم کننده است. این بازی با کلمات در جوک زمانی اتفاق می افتد که در لطیفه از یک کلمه که دو معنی می دهد استفاده می شود و همین باعث بامزگی جوک و می شود. مثلا:

  • “Waiter, will my pancakes be long?”
  • “No, sir. Round.”

این جوک بر اساس دو معنی کلمه”long” ساخته شده. این کلمه هم به معنای “طولانی” است و هم به معنی “دراز”. در این جوک فردی از پیشخدمت می پرسد: (آماده شدن) پنکیک من خیلی طول می کشد؟ و پیشخدمت معنای دراز بودن را برای کلمه long در نظر می گیرد (یعنی انگار آن فرد پرسید: پنکیک من درازه؟) بنابراین جواب می دهد: نه آقا. پنکیک شما گِرده!

زبان انگلیسی کلمات و عبارات زیادی دارد که معانی دوگانه ای دارند. اگر بتوانید این جناس ها را یاد بگیرید و بفهمید، به خاطر سپردن معنای دوگانه یک کلمه، فعل یا عبارت برایتان ساده تر خواهد بود.

5- یک انجمن کتاب راه اندازی کنید

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد انگیزه در خودتان که خواندن را ادامه بدهید این است که عضو یک انجمن کتاب باشید. معمولا وقتی ما سرمان شلوغ می شود اولین کاری که می کنیم کم کردن ساعات مطالعه مان است. عضویت در یک انجمن کتابخوانی باعث می شود انگیزه و اراده شما برای خواندن متون انگلیسی بیشتر شود. علاوه بر این می توانید با دیگران کتابهایی که خوانده اید را به اشتراک بگذارید و کتابهای مورد علاقه آنها را هم به امانت بگیرید و بعد با هم درباره آنها به انگلیسی صحبت کنید.

نکاتی که هنگام یادگیری زبان انگلیسی باید به خاطر بسپارید

یادتان باشد که زیاد به خودتان سخت نگیرید و خودتان را تحت فشار قرار ندهید. اگر هدفتان این باشد که از همان ابتدا همه چیز را یک دفعه و فوری یاد بگیرید، شکست می خورید و از ادامه مسیر ناامید می شوید. با اصول اولیه شروع کنید تا مطمئن شوید که پایه محکمی برای خودتان ساخته اید. اگر اصول اولیه را به خوبی یاد بگیرید، در دراز مدت خیلی سریعتر و بهتر پیشرفت خواهید کرد. هر چه بیشتر به خودتان سخت بگیرید، کار برایتان سخت تر می شود و احتمال بی انگیزه شدنتان بالاتر می رود.

حتما این 100 درس ساده مکالمات کاربردی انگلیسی را دانلود کنید

با خودتان مهربان باشید و به خاطر اشتباهاتتان خودتان را ملامت نکنید. یادتان باشد همه کسانی که امروز خیلی روان و راحت به انگلیسی حرف می زنند این اشتباهات را مرتکب شده اند و شما تنها نیستید. یادگیری یک زبان باید پروسه سرگرم کننده و لذت بخشی برای شما باشد، نه یک روند ناراحت کننده و آزار دهنده. مهم نیست چقدر سریع می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، مهم این است که در این مسیر از یادگیری لذت ببرید و شور و اشتیاقی که در آغاز داشته اید از بین نرود. موفق باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست