یوتیوب

11 تا از بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان (و تقویت آن)

گاما

می شود گفت که هیچ منبع آنلاینی به اندازه یوتیوب نمی تواند به زبان آموزان کمک کند تا انگلیسی یاد بگیرند. ویدئوهای بسیار زیادی در یوتیوب وجود دارد که ساعت ها آموزش رایگان زبان انگلیسی را در اختیار شما می گذارند و اگر واقعا قصد یادگیری زبان داشته باشید به هیچ وجه نباید از آنها غافل شوید. علاوه بر این، شما در یوتیوب می توانید ویدیوها را با زیرنویس تماشا کنید، سرعت پخش را کمتر کنید، آن را متوقف کنید و هر کلمه ای متوجه نشدید را دوباره پخش کنید.

کانال های آموزش زبان در یوتیوب بسیار زیاد هستند ولی ما اینجا مجبوریم فقط به چند مورد از آنها اشاره کنیم. این شما و این هم بهترین کانال های یادگیری زبان انگلیسی در یوتیوب!

پیشنهاداتی برای فراگیری زبان با استفاده از یوتویوب

  • عوامل حواس پرتی بیرونی را تا جای ممکن کم کنید .
  • ابزار نوشتن در کنار دست تان داشته باشید .
  • محتوایی را که برای تقویت مهارت هایتان مفید است پیدا کنید.
  • بر محتوایی که پیدا کردید، تمرکز کنید.
  • با دقت گوش بدهید و به تصاویر و عناصر دیداری توجه کنید ( کلمات، تصاویر و ویدئو )
  • به زبان بدن و نحوه تلفظ کسی که صحبت می‌کند توجه کنید.
  • چند وقت یکبار مکث کنید و سعی کنید لحجه کسی که صحبت می کند را تقلید کنید.
  • نت برداری کنید. سعی کنید کلمات و قوانین گرامری جدید را یادداشت کنید.
  • موضوعات خاصی را که لازم دارید پیدا کنید .
  • زمان مشخصی را برای انجام تمرین در نظر بگیرید و تا جایی که می توانید از آن بازه زمانی خارج نشوید.
  • تمرین های جدید انجام دهید و چندوقت یکبار دانسته های خود را بررسی کنید.

حتما ببینید: 30 پادکست رایگان انگلیسی که روزانه باید گوش کنید

همه انواع تمرین ها را انجام دهید ( هر 4 مهارت زبان آموزی )

نکته قابل ذکر دیگر این است که اکثر کانال های آموزش زبان یوتویوب که در ویدئو هایشان تمرین می‌دهند، معمولا تمرین هایشان را یا بسیار ساده انتخاب می کنند با بسیار سخت. احتمالا این روش برای زبان آموزانی که در سطح بالایی قرار دارند؛ مفید نخواهد بود مگر این که کانالی باشد که به طور دقیق سطح تمرین ها را مشخص کند. اما به هر حال تمرین کردن زیاد هیچ وقت ضرر ندارد.

2 کانال برتر با ترجمه فارسی

1-کانال فرا زبان

کانال فرا زبان

در حال حاضر یکی از بهترین کانالهای یوتیوب است که بیشتر تاکید بر مکالمه دارد و به صورت درس به درس مکالمات کاربردی روزمره زبان را به شما آموزش می دهد توسط یک فارسی زبان. البته آموزشهای واژگان و گرامر هم دارد و سالهاست در این زمینه مشغول فعالیت می باشد تقریبا همه ویدیوها رایگان هستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

2-کانال learnandenjoy

کانال learnandenjoy

در مجموعه یادگیری و لذت، مهارت های کاربردی مختلف زبان را یاد می گیرید. روش یادگیری کاملا لذت بخش است و تاکید آن بر همه مهارت های 4 گانه زبان است. با معنای فارسی.

اصطلاحات رسمی و غیر رسمی زبان انگلیسی (پرتکرارترین ها)

بهترین کانال های یوتیوب برای یادگیری زبان

لیست ما به طور خلاصه کانال هایی که می توانند به شما در یادگیری زبان کمک کنند را معرفی می کند. این لیست ترتیب خاصی ندارد و همه کانال ها به یک اندازه مفیدند.

1- Bob the Canadian

Bob the Canadian

اگر الان یعنی در سال 2021 در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، احتمالا از قبل با باب کانادایی آشنایی دارید! باب یک معلم دبیرستان در شهر تورنتو کانادا است که با همسر و پنج فرزندش در یک مزرعه گل زندگی می کند. او چند سال پیش برای سرگرم شدن تصمیم به ساخت ویدیوهایی برای زبان آموزان انگلیسی گرفت و چندی بعد توانست به موفقیت بزرگی در این زمینه دست پیدا کند.

ویدیوهای باب بیشتر درباره اتفاقات و مکالمات روزمره است. او مکان‌ها، صحنه‌ها و مکالمه‌های رایج را با استفاده از زبان انگلیسی ساده توصیف می کند و در همین حین کلمات دشوار و سخت را هم توضیح می دهد. باب بینندگانش را به مکان های عالی و خوبی از فروشگاه های سخت افزار گرفته تا هتل ها و بیمارستان ها می برد. لهجه او بسیار واضح و قابل فهم است و علاوه بر این، فیلم هایش زیرنویس هم دارند. بنابراین زبان آموزانی که در سطح متوسط هستند اکثر صحبت های باب را به راحتی می فهمند. خود باب هم شخصیتی خوب و دوست داشتنی دارد که باعث شده ویدئوهایش به یکی از پر بازدیدترین ویدیوهای یوتیوب تبدیل شوند. خیلی ها او را نه فقط یک معلم خوب بلکه یک دوست خوب می دانند.

2- Learn English with Mr. Duncan

Learn English with Mr. Duncan

آقای دانکن بیش از ده سال است که یک کانال موفق انگلیسی زبان در یوتیوب راه اندازی کرده است. پس می توانید مطمئن باشید که او تجربه و تخصص کافی برای آموزش زبان به شما را دارد. او در شهری زیبا به نام Much Wenlock در بریتانیا زندگی می کند و لهجه بریتیش بسیار خوبی دارد.

ویدیوهای آقای دانکن تقریبا هر موضوعی در دنیای انگلیسی بریتانیایی از اصطلاحات گرفته تا گرامر و واژگان تخصصی را در برمی گیرند. او در چند ماه گذشته ساخت درس‌های ویدیویی کوتاه را متوقف کرده و به جای آن سه بار در هفته به صورت پخش زنده و رایگان انگلیسی تدریس می کند. این روش تدریس بسیار مفید است چون شما در لحظه می توانید سوالاتتان را از آقای دانکن بپرسید. اگر تدریس آنلاین را دوست ندارید جای نگرانی نیست! همه ویدیوهای قدیمی او درباره بخش های خاص‌تر زبان انگلیسی هنوز در دسترس هستند و می توانید از آنها استفاده کنید.

آقای دانکن بر خلاف برخلاف باب کانادایی، در ویدئوهایش نقش یک شخصیت را بازی و اغلب کلمات را به شکلی اغراق آمیز و تقریبا مثل مستر بین اجرا می کند. ویدئوهای او خنده دار و بامزه و برای اکثر بینندگان سرگرم کننده و به یاد ماندنی هستند. با این حال ممکن است خیلی از زبان آموزها هم کانال های جدی تر آموزش زبان انگلیسی را ترجیح بدهند.

3- BBC Learn English

قطعا BBC Learn English حرفه ای ترین کانال آموزش زبان انگلیسی معرفی شده در لیست امروز ما است. این کانال سرویسی است که توسط دولت بریتانیا اداره می شود و هر ویدیو به جای یک نفر، توسط تیم کامل از متخصصان کاربلد و با تجربه ساخته می شود.

این کانال بسیار خوب سازماندهی شده و برای تمام زبان آموزها چیزی در چنته دارد. کانال BBC Learn English شامل ویدئوهایی برای یادگیری زبان انگلیسی با اخبار اخیر، ویدئوهایی برای بهتر کردن لهجه شما و همینطور فیلم هایی برای آماده شدن برای شرکت در آزمون های انگلیسی است. از آنجایی که این ویدئوها بسیار کوتاه و مختصر و مفیدند، منبعی عالی برای یادگیری زبان محسوب می شوند. اگر جزو افرادی هستید که به نظرتان کانال آقای دانکن بیش از حد کودکانه است، پس BBC Learn English قطعا گزینه مناسبی برای شماست.

مکالمه زبان را یک بار برای همیشه یاد بگیر: 100 درس مکالمات روزمره زبان (رایگان)

4- LinguaMarina

LinguaMarina

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا می توان در زبان انگلیسی به سطحی رسید که تقریبا شبیه بومی های انگلیسی صحبت کرد؟ بله! ممکن است. اگر دنبال چنین چیزی هستید، ما کانال LinguaMarina را به شما پیشنهاد می کنیم.

مارینا در روسیه به دنیا آمد و همانجا هم بزرگ شد؛ اما در سال 2015 تصمیم گرفت به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کند. او به طور خودآموز یاد گرفت که مثل یک آمریکایی انگلیسی صحبت کند و الان دو کسب و کار را در شهر محل اقامتش یعنی سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا را اداره می کند. کانال یوتیوب مارینا گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که می خواهند مسیر مشابهی را طی کنند.

این کانال لیست پخش بسیار خوبی درباره روش های مطالعه موثر برای آزمون تافل (TOEFL) و همچنین نحوه درخواست پذیرش در کالج های آمریکا دارد. علاوه بر این به موضوعات عمومی تر مثل تلفظ و عبارات رایج هم می پردازد.

همه ویدیوهای مارینا در مورد یادگیری زبان انگلیسی نیستند، بلکه بعضی از آنها روی کارآفرینی و توصیه های کلی برای زندگی بهتر تمرکز دارند. برای اکثر افرادی که انگلیسی را به قصد کسب و کار و تجارت می آموزند این توصیه ها و نکات بسیار مفید و موثرند. اگر در حال یادگیری زبان انگلیسی برای نقل مکان به ایالات متحده هستید، پس قطعا باید چند مدت را پای ویدئوهای مارینا بگذرانید!

5- EnglishClass101

این کانال یک دوره آموزشی آنلاین دارد که در سایت EnglishClass101.com می توانید با پرداخت هزینه وارد آن شوید. ولی اگر دلتان نمی خواهد پولی بابت کلاس آنلاین بپردازید باید بگوییم که خوشبختانه خود ویدئوهای کانال رایگان هستند و چه دوره را بخرید و چه نه می توانید از آنها استفاده کنید.

این کانال به خصوص برای توضیح قواعد گرامری و عبارات رایج انگلیسی گزینه خوبی است. اگر حوصله ندارید یکی یکی دنبال ویدئوهایی بگردید که بخش های مختلف زبان انگلیسی را پوشش بدهند، این کانال مناسب شماست، چون هر چیزی که بخواهید را شامل می شود.

حتما بخوانید: یادگیری زبان با کمک فیلم+لینک دانلود

6- JenniferESL

کانال JenniferESL آنقدر درس های کاربردی و مفیدی دارد که احساس می کنید در یک کلاس حرفه ای آموزش زبان انگلیسی ثبت نام کرده اید! جنیفر از سال 2007 به همراه اعضای خانواده اش شروع به ساخت ویدئوهای آموزش زبان انگلیسی کرد و الان مجموعه بسیار بزرگی از ویدئوهای مفید در این کانال وجود دارد.

شما می توانید دوره از پیش برنامه ریزی شده خود را در کانال دنبال کنید یا از بین تعدادی لیست پخش که هر کدام به جنبه های خاصی از زبان انگلیسی می پردازند، موارد مد نظر خودتان را انتخاب و تماشا نمایید. در حال حاضر لیست پخش کانال شامل حروف اضافه انگلیسی و افعال عبارتی هستند که خیلی از زبان آموزان با آنها مشکل دارند.

سایر کانال های خوب

7-آموزش زبان با بی بی سی BBC Learning English

BBC Learning English

  • لوکیشن: انگلستان
  • 8 ویدئو در هفته

انگلیسی حرف زدن را با بی بی سی یادبگیرید. ما هر روز یک ویدئو جدید برای یادگیری زبان داریم. همچنین چند ویدئو اضافه هم در طول هفته خواهیم داشت. بنابراین هر روز سری به کانال بزنید تا چیز های جدید را از دست ندهید.

8-درس های انگلیسی برای شما English Leaaons 4U

EnglishLessons4U

  • لوکیشن: تورنتو، کانادا
  • 1 ویدئو در هر 3 ماه

درس های رایگان آموزش زبان انگلیسی با موضوعات تلفظ، گرامر، اسپلینگ و انواع دیگر !

9-انگلیسی با ریچل Rachel’s English

Rachel's English

  • لوکیشن: آمریکا
  • 1 ویدئو در روز

انگلیسی با ریچل منبع یادگیری لحجه انگلیسیِ آمریکایی است. همه ویدئو ها دارای زیرنویس هستند تا افرادی که زبان اصلی شان انگلیسی نیست هم بتوانند آن ها را بفهمند. و هر هفته ویدئو های جدید در کانال قرار می گیرند.

حتما دانلود کنید: 100 آهنگ عالی زبان انگلیسی با متن

10-یادگیری انگلیسی با وی او ای VOA Learning English

VOA Learning English

  • لوکیشن: آمریکا
  • 12 ویدئو در هفته

انگلیسیِ آمریکایی و خیلی چیز های دیگر را با ویدئو های خبر که زیرنویس دار شده و با سرعت کمتری خوانده می شوند، یاد بگیرید.

11-انگلیسی 101 English 101

English101

انگلیسی را با کلاس های 101 بیاموزید. سریع ترین، راحت ترین و جالب ترین راه برای یادگیری زبان! با کلاس های صوتی و ویدئویی، در کمترین زمان انگلیسی حرف زدن را آغاز کنید!

15 اپلیکیشن برتر زبان انگلیسی که باید روی گوشی نصب کنید

درست مثل کانال باب کانادایی، یکی از موارد لذت بخش در مورد ویدیوهای جنیفر این است که شما می توانید نگاهی اجمالی به زندگی شخصی یک نفر در یک کشور انگلیسی زبان هم بیندازید. این کانال واقعا شبیه یک جامعه انگلیسی است و دنبال کنندگانش این حس را دارند که جنیفر برای موفقیتشان سر راهشان سبز شده است! علاوه بر این، جنیفر از کانال خود برای تبلیغ ویدیوهای معلم های دیگر هم استفاده می کند و نظرش اینک کار مفیدی محسوب می شود.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست