فراموشی

مقابله با فراموشی در زبان انگلیسی با 14 روش موثر

گاما

بسیاری از شما یادگیری زبان انگلیسی را دوست دارید اما گاهی اوقات به اندازه کافی زمان ندارید تا بتوانید آن را یاد بگیرید. من به شخصه به شش زبان صحبت می کنم و در حال یادگیری دو زبان دیگر هم هستم. اگر بخواهم همزمان همه این زبان ها را ارتقا دهم، پس هیچ زمانی برای انجام کار های دیگر پیدا نمی کنم. دقیقاً همین جا است که باید مراقبت کنم تا زبان ها را فراموش نکنم.

در واقع شما باید روی یک زبان مسلط شوید و بعد به سراغ زبان دیگری بروید . حتی اگر فقط یک زبان خارجی یاد گرفته باشید، باید بدانید که چگونه باید مراقب باشید که آن را از ذهن خود پاک نکنید.

به همین دلیل مقابله با فراموشی زبان ، یک امر بسیار مهم است و اگر شما به زودی بعد از یادگیری، مطالب را فراموش کنید، به هیچ دردی نمی خورد.

  دانلود متن های کوتاه انگلیسی و کاربردی 

خوشبختانه راهکار های بی شماری برای مرور کردن زبان وجود دارد که در این قسمت از سایت؛ ۱۲ مورد را با شما به اشتراک می گذاریم که باعث می شود زبانی را که یاد گرفته اید ؛ فراموش نکنید. بعضی از این راهکار ها کاملا مشهود هستند اما بعضی دیگر این گونه نیستند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

نقطه مشترکِ این راهکار ها این است که همه می توانند بدون هیچ مشکلی آن را انجام دهند.

1-ژورنال نویسی

خود من سه سال پیش ژورنال نویسی را شروع کردم و اکنون تعجب می کنم که چگونه روزنامه‌ نگار نشدم.‌ قطعاً ژورنال نویسی کیفیت زندگی من را ارتقا داده است. حتی در زبان هایی که کم تر تسلط دارم هم ژورنال نویسی انجام داده‌ ام.

مزیت ژورنال نویسی به زبان دیگر این است که شما در مورد عقاید و زندگی شخصی خودتان می نویسید. به این معنا که همه کلماتی که استفاده می کنید، تمام ابزاری است که به آن نیاز دارید. شاید این کار ساده باشد اما بسیار کار آمد خواهد بود.

هنگامی که شروع به نوشتن چیزی می کنید، می فهمید که چگونه باید در مورد آن چیز صحبت کنید، زیرا به دنبال کلمات در دیکشنری می گردید. جالب ‌تر این که ژورنال نویسی می‌ تواند فقط ۵ دقیقه در طول روز وقت شما را بگیرد.

2-کتاب خواندن

قطعا شما ترجیح می دهید کتاب را به زبانی بخوانید که به آن تسلط دارید اما برای جلوگیری از فراموش کردن یک زبان، حتی در مرحله شروع کار ، باید خودتان را در معرض کتاب به آن زبان قرار دهید.

به همین دلیل زمانی که به نقطه راحتی رسیدید، می توانید کتاب ها را به زبان مختلف بخوانید تا زبان فراموش تان نشود. همچنین باید داستان های کوتاه و کتاب های دو زبانه را هم امتحان کنید.

من اخیراً یک رمان ژاپنی خواندم که در وهله اول کمی کار برایم سخت بود اما بعد از این که ۵۰ صفحه را گذراندم، به مهارت خوبی در خواندن زبان ژاپنی رسیدم.

3-خواندن مقاله ها

شاید فکر کنید که این مرحله با مرحله قبل تفاوتی ندارد اما مقاله متفاوت از کتاب است.

مقاله کوتاه تر از هر نوع کتابی است، بنابراین راحت ‌تر است. مقاله را می توانید متناسب با هر موضوعی که به آن علاقه دارید استفاده کنید. مقاله هایی در مورد سرگرمی یا مقاله های شبیه به روزنامه ، مجله و پست های اینترنتی. اگر هم در کشوری زندگی می کنید که زبان دومی که در حال یادگیری اش هستید، در آن کشور صحبت می شود، می توانید مقاله های آنلاین روز را بخوانید و فقط کافی است که به کامپیوتر یا موبایل خود مراجعه کنید. ما مقاله های این سایت را برای شروع توصیه می کنیم

در حال خواندن مقاله

4-قرار دادن کتاب دور و بر خودتان

البته که نگاه کردن به تیتر کتاب های انگلیسی به این معنا نیست که می توانید جلوی فراموشی را بگیرید اما اگر این کتاب‌ ها برای شما و اطرافتان باشد و مدام در معرض دیدتان قرار بگیرد ، قطعاً یادگیری زبان را به شما یادآوری می‌ کند.

پس نمی توان پر کردن کتاب های انگلیسی در اطراف را راهکاری برای جلوگیری از فراموشی دانست؛ اما این که کتاب در برابر شما باشد، قطعاً یادآوری خوبی خواهد بود و شما را با انگیزه می کند که زبان را به یاد بیاورید و دوباره به سراغ زبان خواندن بروید. پیشنهاد می کنیم حتما این کتابها را دانلود کنید

5-تمرین یک کار سرگرم کننده به زبان جدید

هیچ راهی بهتر از این نیست که یادگیری زبان به بخشی از کار های روزانه شما تبدیل شود. سرگرمی ها می توانند راه خوبی برای یادگیری زبان باشند. در وهله اول شاید انجام این کار به زبان خارجی سخت باشد اما هنگامی که به آن عادت کنید مانع از فراموشی تان می شود.

من در گذشته بار ها این کار را انجام دادم. از مدیتیشن کردن به زبان مختلف یا خواندن کتاب هنگام سفر به زبان دیگر یا همراه شدن با دوستانی که به زبان بومی خودشان ؛ اما زبان خارجی من صحبت می کنند.

6-بازی های ویدئویی

خود من یک گیمر هستم که تمایل خودم را به گیم کنترل می کنم اما گیمری که از بازی‌ های ویدئویی به عنوان یک ابزار برای جلوگیری از فراموشی مهارت های زبان استفاده می کند.

من در نوامبر سال گذشته بازی Hyrule Warriors را به زبان انگلیسی انجام دادم تا کمی زبان را برای خودم یادآوری کنم. همچنین بازی league of Legend یا Super Mario Odyssey و Genshin Impact را به زبان کره ‌ای انجام می دهم. هر چقدر تایم بازی شما به زبان خارجی طولانی تر باشد ، کم تر زمانی را برای به یاد آوردن آن اختصاص خواهید داد. در نتیجه می توانید کلمات مهم را سریع یاد بگیرید و می‌تواند یک مهارت خوب در هر سطحی برای شما ایجاد کند.

در حال بازی با گوشی

7-استفاده از شبکه های اجتماعی

من خیلی در پلتفرم های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر فعال نیستم؛ اما از آن ها به عنوان راهی برای قرار گرفتن در معرض زبان های خارجی به طور منظم استفاده می کنم و معمولاً از وبسایت Tweetdeck در توییتر بازدید می کنم. در نتیجه می توانم یک مرور کلی به همه کانال ها یا مفاهیم جستجو شده که من را هیجان زده می کند، داشته باشم.

خواندن توئیت هرگز زمان زیادی نمی برد اما باعث می شود که آن زبان در ذهن شما حک شود. هنگامی که می خواهید زبان را برای خودتان یادآوری کنید،‌ مجبور نیستید که مدام فکر کنید . فقط یک نگاه کلی بیندازید. توییت کردن چند جمله کوتاه در صورت تمایل هم کار خوبی خواهد بود. هر روز این کار را انجام دهید تا زبان را هرگز به طور کامل فراموش نکنید.

8-تماشا کردن فیلم و نمایش های تلویزیونی

من از طریق تماشای سریال های آمریکایی مسلط به زبان انگلیسی شدم . از آن زمان هرگز قدرت ویدئو ها را برای یادگیری زبان نادیده نگرفتم؛ حتی برای جلوگیری از فراموشی زبان، هم راهکار بسیار عالی محسوب می شود.

من اغلب نتفلیکس را روی زبانی که در حال یادگیری اش هستم  و زبان خودم همراه با زیرنویس دوگانه تنظیم می کنم. همین باعث می‌ شود که به خوبی زبان را به خاطر بسپارم. زبان هایی مثل اسپانیایی و ژاپنی که این روز ها در حال یادگیری شان هستم ، همچنین فیلم های ژاپنی را با زیرنویس به زبانی که در حال یادگیری اش هستم، مانند آلمانی یا بدون زیرنویس، فقط برای لذت بردن از فیلمی که دوست دارم تماشا می کنم.

بسته به سطحی که دارید، ممکن است کار برایتان سخت یا آسان باشد اما استفاده از نتفیلیکس و یوتیوب می‌ تواند راهکاری برای به یاد آوردن زبان مورد نظرتان باشد.

9- استفاده از فلش کارت یا نرم افزار Anki

می توانید از فلش کارت ها که یک روش عالی برای حفظ واژگان زبان هستند استفاده کنید. خودتان در منزل می توانید با این روش دستی درست کنید یا اینکه بجای این کار از نرم افزار آنکی استفاده کنید (لینک دانلود برای اندروید لینک دانلود برای ویندوز). این نرم ‌افزار کمی پیچیده است اما هرگز نمی توان انکار کرد که چقدر در مسیر یادگیری زبان های خارجی به من کمک کرده است.‌ به عبارت ساده تر این اپلیکیشن یک نرم ‌افزار پر تکرار است که باعث می‌ شود شما بتوانید در طولانی مدت با مرور فلش کارت ها کلمات مختلف را به یاد بیاورید.

هنگامی که در حال یادگیری یک زبان هستم، معمولا این کارت ها را به مرور روزانه خود اضافه می کنم . هنگامی که در حال یادآوری هستم؛ معمولاً فقط کارت های خوانده شده و قبلی خود را مرور می کنم.

این نرم افزار برای مرور فلش کارت ها روی تلفن همراه، هنگامی که در جایی منتظر هستید یا به اندازه کافی وقت ندارید، بسیار مناسب است و می‌ توانید در مسیر این کار را انجام دهید و راهکاری عالی برای مرور کلمات است.

10-گوش دادن به پادکست و رادیو

من معمولاً برای به یاد سپردن زبان، این روز ها به پادکست گوش نمی دهم و ترجیح می ‌دهم که مدام در حال یادگیری باشم اما سال های قبل این کار را انجام دادم. گوش دادن به پادکست هنگام انجام کار های دیگر، یک راه آسان برای قرار گرفتن در معرض زبان جدیدی است که در حال یادگیری آن هستید.

همچنین مهارت های شنیداری شما را در یک زبان ارتقا می‌ دهد و مجبور نیستید که مدام به دنبال هر کلمه بگردید و فقط جملات پشت سر هم داخل ذهن شما تکرار می شوند. هر چقدر که موضوع پادکست جذاب تر باشد، قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت.

گوش دادن به رادیو هم ابزاری عالی برای قرار گرفتن در معرض زبان، بدون نیاز به تلاش زیاد و جلوگیری از فراموشی است که معمولاً خود من از radio garden استفاده می کنم.

11-صحبت کردن با دیگران

معمولاً این گزینه را جزو گزینه‌ های آخر قرار می‌ دهم و احتمالاً علتش را هم می دانید. اگر شما مدام از یک زبان در زندگی روزانه خود استفاده کنید، هرگز نمی توانید آن را فراموش کنید زیرا تمرین کردن با شخص دیگر و صحبت کردن به زبان جدید می‌ تواند راهی عالی برای جلوگیری از فراموشی زبان خارجی باشد.

از آنجا که شما نمی توانید در کشوری که قرار است زبانش را یاد بگیرید زندگی کنید، در نتیجه صحبت کردن با دوستان می تواند راهکاری عالی باشد و باعث می شود که احساس کنید در یک کشور جدید هستید و این زبان مدام برای شما مرور شود و دیگر ان را فراموش نکنید. درباره این موضوعات با آنها صحبت کنید

دیکشنری

12-استفاده از دیکشنری غیر انگلیسی

من این کار را برای زبان ژاپنی انجام دادم؛‌ در حالی که در کشور ژاپن زندگی نمی کردم. این بود که از دیکشنری ژاپنی استفاده کردم و احساس کردم که ژاپنی زبان بومی من است؛ در صورتی که این گونه نبود.

یعنی زمانی که با یک کلمه ژاپنی مواجه می شدم که معنی اش را نمی دانستم، اول در دیکشنری تک زبانه یعنی به همان زبان ژاپنی دنبال آن کلمه می گشتم. اگر متوجه نمی شدم، معادل کلمه به آلمانی را جستجو می کردم و همین باعث می شد که به یکباره در معرض چند زبان جدید قرار بگیرید.

بهترین دیکشنری ها در اینجا

البته این موضوع تنها زمانی جواب می‌ دهد که شما در یک زبان به سطح بالایی رسیده باشید. اگر این چنین است، پس این راهکار ها را به شما پیشنهاد می کنم.

فرقی ندارد که تصمیم دارید چند زبان یاد بگیرید. من پیشنهاد می کنم که چند وقت یک بار آن ها را برای خودتان مرور کنید. انجام کار های ترکیبی که در بالا گفتیم تاثیر فوق‌العاده‌ای برای جلوگیری از فراموش شدن زبان خارجی در ذهن دارد.

13-استفاده از جعبه لایتنر

این روش ضروری نیست اما اگر خییییلی در حفظ کردن واژه ها فراموش کار هستید یا برای آزمون خاصی از زبان یا کنکور آماده می شوید روش خوبی برای یادگیری کلمات زبان است. توضیحات بیشتر

14- فلش کارت تهیه کنید

اکثر این فعالیت ها بیشتر از چند دقیقه در روز زمان نمی برد یا می توانید در حین انجام کار های دیگر آن ها را به انجام برسانید. بنابراین ابزاری کاربردی هستند تا هر زبانی را در هر جایی که خواستید، برای خودتان مرور کنید. با این روش

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست