اسپیکینگ

14 تا از بهترین روشهای تقویت اسپیکینگ زبان در خانه

گاما

انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و یادگیری آن مهم است اما مهم ترین بخش آن جایی که اکثر زبان آموزان نقطه ضعف دارند، اسپیکینگ یا مکالمه می باشد. استفاده از زبان انگلیسی در بسیاری از جنبه های زندگی مثل تحصیل، بیزینس،  ارتباطات و غیره به شما کمک می کند. در کشوری مثل بنگلادش ؛ زبان انگلیسی زبان اول و اصلی نیست اما بسیاری از افرادی که نمی توانند مسلط به انگلیسی صحبت کنند، دچار مشکل می شوند. البته راه های آسان تری برای افزایش کیفیت مهارت اسپیکینگ در مدت زمان کوتاه وجود دارد که در این قسمت از سایت نگاهی به آن ها می‌ اندازیم.

1-انجام دادن راهکار های پایه

قبل از این که وارد بخش اسپیکینگ شوید، بسیار مهم است که انگلیسی را به عنوان یک زبان بفهمید. زبان انگلیسی با کلمات، گرامر و ساختار جمله کامل می شود و همه این ها در کنار یکدیگر می توانند اسپیکینگ شما را تقویت کنند.

یاد گرفتن کلمات، گرامر و ساختار جمله برای زبان انگلیسی ضروری هستند. اگر چه اهمیت آن ها برای استفاده در اسپیکینگ یکسان است و فرقی نمی‌‌کند اما شما باید سعی کنید با تمرین کردن، در آن ها مهارت و تسلط پیدا کنید. البته شاید هیچ وقت نتوانید شبیه به یک فرد بومی انگلیسی صحبت کنید.

2-همیشه صحبت کنید

هنگامی که صحبت از ارتقاء مهارت اسپیکینگ در انگلیسی می شود، فقط نصف آن مربوط به نکات گرامری است. نصف دیگر مربوط به قسمت های دیگر یعنی مربوط به بخش اسپیکینگ است . دقیقاً قانون تمرین که باعث می‌ شود شما به درجه عالی برسید را باید در همین جا اجرا کنید. صحبت کردن به طور منظم به شما کمک می‌ کند تا اشکالات تان زودتر برطرف شود و به مهارت بیشتری در اسپیکینگ انگلیسی برسید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

برای ارتقای مهارت اسپیکینگ انگلیسی ، افراد باید سعی کنند تا زبان انگلیسی را در همه جنبه‌ های اجتماعی تمرین کنند. علاوه بر اینکه روی خودتان کار می‌ کنید، انجام این کار باعث می‌ شود که دیگران هم تشویق شوند تا مهارت اسپیکینگ را ارتقا دهند. پیدا کردن یک پارتنر و یک همراه در این مورد بسیار کمک کننده است. حتماً باید یک هدف در این زمینه برای خودتان مشخص کنید تا مهارت های اسپیکینگ انگلیسی در شما ارتقا پیدا کند. اگر دنبال موضوع هستید، این سایت پر از موضوع است. یک موضوع را انتخاب کنید، بدون نگاه کردن به متن سایت، راجع به آن حدود 3 دقیقه صحبت کنید و بعد گفته های خود را با نوشته خود سایت مقایسه کنید (فوق العاده موثر).

word image 35

3-در یک مکالمه شرکت کنید (یا در مقابل آینه با خودتان تمرین کنید)

صحبت کردن به زبان انگلیسی یکی از بهترین راه ها برای بهتر شدن اسپیکینگ است اما منظور ما این نیست که به تنهایی صحبت کنید. سعی کنید در یک مکالمه با فرد دیگر خودتان را درگیر کنید و ببینید که چه بازتابی دارد. تعامل کلی را چگونه ارزیابی می‌ کنید؟ آیا مشکل ارتباطی داشتید ؟ چه کلمات جدید و ناشناخته ای به گوش تان رسید؟ همه این جنبه های مهم می‌ تواند راهی برای ارتقای اسپیکینگ شما باشد.

بسیار مهم است به یاد بیاورید که علاوه بر اسپیکینگ، نیاز به صحبت کردن صحیح هم دارید. وجود فرد دیگر در مکالمه، نه تنها به شما کمک می‌ کند تا کمبود های خود را جبران کنید، بلکه اعتماد به نفس تان را برای صحبت کردن به زبان انگلیسی افزایش می دهد.

در کلاس های آموزشگاههای زبان، یک بخش به نام فری دیسکاشن وجود دارد به معنی بحث آزاد. کلاس به صورت دو نفره یا گروهی، شروع به بحث راجع به یک نظر می کنند، این روش فوق العاده برای تقویت اسپیکینگ موثر است. اما در منزل هم می توانید این کار را انجام دهید. کافی ست یکی از این موضوعات را انتخاب کنید (کلیک کنید) و روبروی آینه با صدای بلند برای آن دلیل بیاورید. هیچ اشکالی ندارد که دست و پا شکسته یا اشتباه حرف بزنید. در ابتدا سعی کنید با سرعت کم، شمرده و صدای بلند شروع کنید و کم کم سرعت صحبت را افزایش دهید.

4-گوش دادن و خواندن

زبان انگلیسی فقط به خود اسپیکینگ مربوط نمی‌ شود. هر چه قدر شما بیشتر و بیشتر این کار را انجام دهید، به تسلط بیشتری می رسید. همه جنبه های زبان انگلیسی در ارتقای مهارت شما موثر هستند . لیسنینگ و ریدینگ هم جزء بخش های ضروری در این مرحله محسوب می‌ شوند. اسپیکینگ تنها زمانی بهتر می شود که آن را با ریدینگ و لیسنینگ همراه کنید.

قطعاً برای مردم بنگلادش سخت است که بخواهند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما یک راه حل مناسب می‌ تواند تماشای فیلم‌ های انگلیسی‌ زبان، سریال های تلویزیونی و مستند های انگلیسی باشد. انجام این کار باعث می‌ شود که شما چگونگی صحبت کردن افراد بومی انگلیسی را ببینید و سعی کنید از آن ها تقلید کنید تا مکالمه تان ارتقا پیدا کند.

ریدینگ هم معمولاً همین تاثیر را دارد. کتاب ها و رمان های زیادی هستند که می‌ توانیم از بین آن ها یکی را انتخاب کنیم. کتاب های ریدینگ کتاب های راحتی نیستند؛ اما تنها راه حل ممکن هم نخواهند بود. خواندن مقاله ها و اخبار انگلیسی هم می توانند گزینه خوبی برای ارتقای مهارت شما در اسپیکینگ انگلیسی باشند. کافی ست این داستان ها و رمانهای زبان را دانلود و با صدای بلند و شمرده در خانه، فقط از روی آنها بخوانید، همین!

5-آماده کردن کارت ها

رایج ترین مشکل در صحبت کردن زبان انگلیسی این است که شما چگونه مکالمه را آغاز می‌ کنید. اکثر افراد نمی دانند که چگونه باید مکالمه را آغاز کرده یا آن را ادامه دهند. علت آن هم تمرین نکردن و یا وجود اضطراب و نگرانی است.

قطعا استراتژی مکالمه بین ۵ متخصص یا بین پنج روزنامه‌ نگار با یکدیگر یکسان نیست. در نتیجه شما می‌ توانید از کارت‌ های یادآور استفاده کنید که راهکاری عالی برای تمرین هستند و به شما کمک می‌ کند تا استرس خود را کاهش دهید و هنگام صحبت کردن اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. یعنی اگر قرار است درباره موضوعی تمرین کنید، ابتدا چند جمله یا کلمه را روی کارت ها بنویسید و موقع صحبت کردن به آنها نگاه کنید.

word image 36

6-ضبط کردن صدا

بسیاری از افراد دوست ندارند که صدای ضبط شده خود را بشنوند. گوش کردن به صدای ضبط شده خود هنگام اسپیکینگ و صحبت کردن به زبان انگلیسی، به شما کمک می‌ کند تا اشتباهات خود را بهتر بفهمید. شاید دفعه اول که به صدای خود گوش می دهید، اضطراب داشته باشید اما کم کم عادت می کنید و می توانید از اشتباهات تان نوت برداری کنید تا بعدا آن ها را ارزیابی کنید .

7-تلفظ صحیح

نمی توان یک شب به یک لهجه عالی در زبان انگلیسی رسید.  بسیار مهم است که در اسپیکینگ تلفظ را رعایت کنیم.‌ چیزی که بیشتر از لهجه اهمیت دارد ، تلفظ صحیح کلمات است. زبان انگلیسی زبانی با لهجه نسبتاً پیچیده است. ممکن است گاهی اوقات تلفظ ها را اشتباه بگیرید که معنی کلمات را تغییر می دهد. در نتیجه بسیار مهم است که تلفظ صحیح تمام کلمات را بدانید. گوگل می تواند یک منبع عالی در این شرایط باشد و شما می توانید با چند کلیک ساده ، تلفظ صحیح همه کلمات را بفهمید. استفاده از تلفظ صحیح به طور اتوماتیک لهجه شما را بهتر خواهد کرد. این دروس برای یادگیری تلفظ عالی هستند

8-گسترش دایره واژگان

کلمات تسلط شما را تعیین می کنند؛ مخصوصاً اگر صحبت اسپیکینگ باشد. افزایش وسعت دایره واژگان کار سختی نیست. علاوه بر منابع اینترنتی کتاب های بی شماری هم هستند که می توانند منبع یادگیری کلمات جدید در زبان انگلیسی باشند و در کنار آن یوتیوب هم مجموعه خوبی از کلمات را برای شما فراهم می کند که می توانید در قالب دروس مختلف، کلاس ها و کتاب های صوتی از آن ها استفاده کنید. کسانی که علاقه به خواندن کتاب انگلیسی دارند، می‌توانند این ویدئو ها یا صوت ها را برای یادگیری کلمات استفاده کنند. راهکارهای گسترش دایره واژگان و کاربردی ترین واژه ها در اینجا

9-یادگیری عبارت های انگلیسی

یادگیری کلمات جدید باعث می شود که تسلط شما در واژگان افزایش پیدا کند اما لزوما به معنای این نیست که در اسپیکینگ مهارت بیشتری پیدا کنید . زیرا اگر نتوانید ترتیب کلمات و شکل دادن آن ها را در جمله بفهمید، پس چگونه می توانید صحبت کنید؟ دقیقا همین جا است که شما باید عبارت ها را هم یاد بگیرید. یادگیری عبارت انگلیسی به شما کمک می‌ کند تا در یک مکالمه بهتر عمل کنید؛ علاوه بر آن این عبارت ها به شما کمک می کنند که راحت تر زبان یاد بگیرید. رایج ترین ها به صورت آماده در اینجا

10- در مواقع بیکاری پادکست گوش کنید

پادکست یعنی سخنرانی هایی که به صورت سریالی و در چند قسمت پخش می شوند. مثلا وبسایت TED پر از این پادکست های انگلیسی زبان است که کاملا رایگان می باشند. یا در اینجا بهترین پادکست های رایگان معرفی شده اند.

پادکست ها را بار اول با زیرنویس انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس تا حدودی متوجه شوید. بار سوم هم سعی کنید بعد از گفتن هر جمله توسط گوینده، صدا را متوقف کنید و از او تقلید نمایید. یعنی هر پادکست را 3 بار باید گوش کنید. این روش نیز فوق العاده موثر است. بعد از مدتی مثل بلبل انگلیسی صحبت می کنید!

11-مکالمات پایه ای را روزانه تمرین کنید

نیازی نیست دنبال این عبارات بگردید. از انتهای همین پاراگراف آنها را دانلود کنید و در کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کنید. اگر بدانید که چگونه باید سلام و خداحافظی کنید ، و همچنین برخی از سوالات اساسی را بپرسید، می توانید مکالمه ای کوتاه با هر کسی به زبان انگلیسی داشته باشید. دانلود ۱۰۰ درس رایگان مکالمات کاملا ضروری زبان انگلیسی که هر روز باید گوش کنید

12-این اپلیکیشن را نصب کنید

بهترین اپلیکیشن موجود در دنیا برای تقویت مکالمات زبان انگلیسی! خیلی راحت آن را روی گوشی اندروید یا آیفون خود نصب کنید و از سطح مبتدی شروع کنید. فقط کافی ست که روزانه به ۳-۴ مکالمه آن گوش کنید و بعد از اتمام هر مکالمه سعی کنید آن را تکرار کنید (اگر نتوانستید هم اشکالی ندارد، همان گوش کردن به مکالمات فوق العاده شما را راه می اندازد).

13-این pdf را دانلود کنید و روزانه تمرین کنید

این پی دی اف که توسط دپارتمان آموزش ایالات متحده تدوین شده، شامل عبارات روزمره یا همان Everyday conversation بوده وبسیار بسیار پر کاربرد است. اگر روزانه چندین ساعت هم روی این پی دی اف وقت بگذارید، اشتباه نکرده اید. این پی دی اف به زبان انگلیسی می باشد و اگر معنای واژه ای را نمی دانید، از گوگل ترنسلیت استفاده کنید (به هیچ وجه از جزوه هایی که معنای فارسی را درکنار جملات یا کلمات قرار می دهند استفاده نکنید چون یادگیری شما را تا ۴۰ درصد به تاخیر می اندازند-معنای لغات و جملات را خودتان پیدا کنید)  تا هم مترادف های آن کلمه را بیاموزید و هم تلفظ، همچنین گوگل ترنسلیت آن کلمه را در قالب جمله به شما نشان می دهد که بسیار بسیار به یادگیری شما کمک خواهد کرد. دانلود پی دی اف آموزش جملات کاربردی در مکالمه انگلیسی

14-به موزیک انگلیسی گوش دهید (با زیرنویس یا معنی)

در مواقع بیکاری یا به عنوان آهنگ پس زمینه، گوش دادن به موسیقی که متن ترانه های آن انگلیسی باشد؛ روش خوبی برای عادت کردن به نحوه تلفظ صداهای انگلیسی است و تکرار متن آهنگ ها به شما در یادگیری سریع مکالمات و کلمات کمک می کند. موسیقی های آهسته تر را انتخاب کنید تا بتوانید راحت تر کلمات را درک کنید.

کلام آخر

برای بهتر شدن در اسپیکینگ انگلیسی ، خیلی راه سختی در پیش ندارید اما یک شب هم نمی توانید مهارت اسپیکینگ در انگلیسی را در خودتان ایجاد کنید. این فرایند نیاز به تداوم و زمان دارد و باید روی موارد پایه و نکات کلیدی لازم تمرکز کنید. با یک آگاهی ذهن مناسب و تلاش می توانید در اسپیکینگ انگلیسی مسلط شوید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست