سفر به یونان

راهنمای سفر به یونان (هزینه ها، جاذبه ها، مراسم و غذاها)

گاما

کشور یونان از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی قاره اروپا قرار گرفته است. یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده‌است و میراث‌دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است. این کشور با دارا بودن فرهنگ و تمدن و همچنین جاذبه های تفریحی و تاریخی متنوعی ای که دارد، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده و حتی با قسمت های دیگری از مدیترانه مانند ایتالیا و اسپانیا برابری می کند. در این مقاله جذاب ترین جاذبه های گردشگری، بهترین غذاها و فستویال های معروف یونان را معرفی کردیم و هزینه های سفر به آن را بررسی کردیم.

word image 466

بهترین فصل سفر به یونان

آب وهوای مرطوب و متعدل در اکثر نقاط کشور یونان مشاهده می شود. آب و هوای یونان در تابستان مدیترانه ای و بسیار گرم می باشد. در بهار و پاییز آب و هوای یونان مطبوع و مناسب و وزش باد های فصلی را دارا می باشد. که از بهترین زمان سفر به یونان است. از لحاظ قیمت سه فصل متفاوت در یونان وجود دارد که روی قیمت ها تاثیر گذار هستند. در ماه های جولای و آگوست که برابر است با اواسط تیر ماه تا آخر شهریور، قیمت ها بالا هستند اما بدلیل آب و هوای مساعد فصل شلوغ و پر بازدید کننده ی یونان می باشد و گردشگران زیادی به یونان سفر می کنند. از ماه می تا سپتامبر یعنی اواسط اردیبهشت ماه تا اوایل مهر، قیمت ها پایین می آیند و در رده متوسط قرار میگیرند. اما اگر به قیمت های پایین و تخفیف خورده علاقه مند هستید باید در ماه های اکتبر تا آوریل یعنی اواسط مهر ماه تا اوایل اردیبهشت به کشور یونان سفر کنید.

word image 467

حتما دانلود کنید: دانلود رایگان کتاب انگلیسی در سفر

جاذبه های گردشگری یونان

۱- آکروپولیس آتن (Acropolis of Athens)

word image 468

اکوپولیس شامل چند بنای تاریخی یونان، از جمله پارتنون، ارخه ایون، پروپیلایا و معبد آتنا نایک است. اکثر بناهای اکروپولیس در قرن پنجم قبل از میلاد و عصر طلایی یونان ساخته شده اند و و در دوره های مختلف توسعه پیدا کردند. این آثار برجسته در زمان تهاجم، تسخیر و جنگ های زیادی پشت سر گذاشته است و یکی از بزرگترین مقصد های تاریخی در جهان است.

۲- میسترس (Mystras)

word image 469

میستر یا “مورا” یک قلعه است که بالای یک تپه در شهر اسپارت قرار دارد. میسترس امروز یک مکان مهم باستان شناسی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در طول زمان خود به عنوان یک شهر فعال، بسیاری از کلیساها، کاخ ها، خانه ها و سازه های دیگر، از جمله قلعه معروف آن بعنوان یکی از بهترین معماری های زمان خود شناخته می شود و شامل مجموعه ایی از کلیساها و صومعه هاست که در یک منظره طبیعی زیبا واقع شده است.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزشی چرب زبان، هرررر زبانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان زبان مدنظرتو مثل بلبل حرف بزن!


 

۳- شهر باستانی میسینا(mycenae)

word image 470

میسینا یک شهر ساخته شده با سنگ است که شامل چندین مکان باستانی از جمله دروازه شیر و دروازه شمالی است که دیوار های آن تا ۱۸ متر طول و ۶ متر ضخامت دارد. چند خانه دیگر نیز در میسنا دیده می شود، همراه با انبار و برخی از اتاق های نگهبانی. از بناهای مهم دیگر میسینا شامل کاخ های تراسیتی است که در قرن دوازدهم بنا نهاده شده است، بناهای مذهبی که شامل چندین زیارتگاه و معابد و قبر است که در طول تاریخ در شهر میسینا ساخته شده است و اکنون آن را به یکی از مکان های تاریخی پربازدید تبدیل کرده است.

مردم یونان: آشنایی با فرهنگ، دین، زبان و همه موارد ضروری

۴- جزیره ی سنتورینی (Santorini)

word image 471

سانتورینی خیره کننده دراماتیک ترین جزایر یونان است و بیشتر بخاطر ساحل غربی شهرهای صخره ای فیرا و اویا شناخته شده است. ساخته شده از ساختمانهای معمولی مکعبی سفید ، که بسیاری از آنها به هتلهای بوتیک با استخرهای بی نهایت تبدیل شده اند ، فیرا و اویا به عنوان مکان های عاشقانه در نظر گرفته شده اند که برای عروسی ها و ماه های عسل بسیار محبوب است. این جزیره دارای یک فرودگاه است و از طریق بندر آتن ، پیرائوس، با کشتی نیز میتوان به آنجا رسید.

۵- جزیره ی میکونوس (Mykonos)

word image 472

با شکوه ترین مقصد جزیره ای یونان ، میکونوس است. مرکز فعالیت های شبانه در شهر میکونوس ، به دلیل هتل های شیک بوتیک ، رستوران های غذاهای دریایی درجه یک و سالن های موسیقی زنده همواره مورد توجه است. از جاذبه های دیگر می توان به پاراپورتیانی و سواحل شنی متعدد در سواحل جنوبی جزیره اشاره کرد.

۶- شبه جزیره ی پلیون (Pelion Peninsula)

word image 473

شبه جزیره ی پلیون در مرکز یونان واقع شده و در میان دریای اژه و خلیج پاگاستیک (Pagasetic) گسترده شده است. این ناحیه یکی از زیباترین مکان های یونان می باشد و آب های گرم خلیج مناسب شنا کردن می باشند. گردشگرانی که در زمستان به سوی این شبه جزیره سفر کنند، می توانند از ناحیه ی اسکی در کوهستان پلیون لذت ببرند. روستاهای سنتی دارای سقف های سنگی خاکستری رنگ، خانه های ساده و زیبا و مسیر های گردشگری آسفالته است.

۷- صومعه های متیورا (Meteora)

word image 474

یکی از عجیب ترین مکان هایی که در یونان باید دید، برآمدگی های صخره ای عجیبی هستند که توسط صومعه های قدیمی متیورا پوشانده شده اند. در فهرست میراث جهانی یونسکو ، شش صومعه برای بازدید عموم آزاد است. برای رسیدن به هر صومعه باید چندین عدد از پله های سنگی حک شده در صخره ها را بالا بروید و در داخل آن شمع های سوسو کنان، آیکون های مذهبی و نقاشی های دیواری بیزانس را پیدا خواهید کرد.

۸- زاکینتوس (Zakynthos)

word image 475

جزیره ی زاکینتوس با مناظر شگفت انگیزی که هم بر روی آب و هم زیر آب آن را احاطه کرده اند، یکی دیگر از مکانهای برتر گردشگری یونان است. غارهای دریایی خیره‌کننده مانند غارهای آبی ، در نوک شمالی این جزیره. در داخل ، آب های درخشان رنگ آبی آسمان را بر روی دیوارهای غار بازتاب می دهد تا یک درخشش جادویی ایجاد کند. غارهای آبی رنگ تنها یکی از جاذبه های آبکی فراوان در این جزیره است. غواصی کردن نیز از گزینه های بسیار عالی در زاکینتوس می باشد.

حتما بخوانید: زبان بدن انگلیسی زبانان چگونه است؟ ما چطور باشیم؟

۹- دره ساماریا (gorge of Samaria)

word image 476

در جزیره کرت ، تنگه ساماریا برای دوستداران طبیعت جذابیت بالایی دارد. با طول ۱۶ کیلومتر و در باریک ترین نقطه آن ، تنها با چهار متر عرض ، از اومالوس (۱۲۵۰ متر) در کوه های سفید به پایین تا اگیا روملی ، در دریای لیبی کشیده شده است. این تنگه در پارک ملی ساماریا واقع شده و در فهرست آزمایشی یونسکو قرار دارد.

۱۰- تئاتر اپیداروس (Epidaurus)

word image 477

این سازه که به قرن چهارم قبل از میلاد تعلق دارد، یکی از بهترین تئاترهای کلاسیک محافظت‌شده در یونان است. تئاتر اپیداوروس ابعادی متقارن و آکوستیک بی‌نظیری دارد، به‌طوری‌که هر صدایی از سکوی روباز آن، حتی یک زمرمه را می‌توان از هر یک از صندلی‌های ۵۵ ردیف سنگی آن شنید.

بهترین غذاهای یونان

۱- موساکا (Moussaka)

word image 478

موساکا در اصل نوعی کسرول (به غذایی‌هایی گفته می‌شود که در ظرفی به همین نام با دیواره‌های بلند طبخ می‌شود) است که از لایه‌های بادمجان تشکیل شده و با گوشتی که با ادویه طعم‌دار شده پر شده و سطح رویی با سس «بشامل» که یک سس کرمی خوشمزه است و از کره، آرد، شیر، نمک و مقدار خیلی کمی جوزهندی تشکیل شده پوشیده می‌شود.

۲- کولوکیتانتوی یا گل کدوی شکم پر (Kolokythoanthoi or stuffed Zucchini Flowers)

word image 479

یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و لذیذ یونانی گل کدوی شکم پر است که مواد داخل آن را می‌توانید به دلخواه خود از بین سبریجات، پنیر، گوشت و برنج سفارش دهید. برای طبخ آن را در خمیر مخصوصی می‌خوابانند و بعد از آن سرخ می‌کنند تا به خوبی طلایی شود.

راهنمای نکات سفر با هواپیما (راهنمای اولین سفر با هواپیما)

۴- فسولدا (Fasolada)

word image 480

فسولدا یا همان سوپ لوبیای سفید بدون شک در هر آشپزخانه یونای پخته می‌شود ولی ظاهر ساده آن شما را به اشتباه نیندازد، طعم‌های زیادی در این غذا دخیل‌اند و در واقع مجموعه‌ای از سبزیجات تازه را در خود دارد. با وجود لوبیای سفید، روغن‌زیتون و سبزیجات انتخابی شما این سوپ نه تنها خوشمزه بلکه بسیار مقوی است.

۵- کلفتیکو بره (Lamb Kleftiko)

word image 481

یکی از غذاهای یونانی که ریشه در فرهنگ روستایی این کشور دارد کلفتیکو بره است. برای تهیه این غذا گوشت بره را ابتدا با سیر، روغن زیتون و آب لیموی تازه مزه دار می کنند و بعد آن را با حرارت کم و به مدت طولانی می پزند تا گوشت کاملا مغزپخت شود. راز طعم لذیذ این غذا در زمان طولانی پخت گوشت است، گوشت را ساعت ها با حرارت بسیار کم می پزند تا گوشت کاملا نرم و پخته شود.

۶- تریپوتا (Tiropita)

word image 482

تریپوتا که به نام پای پنیر یونانی هم شناخته می شود یکی از محبوب ترین غذاهای یونانی است و در سرتاسر این کشور تهیه می شود. روش سنتی تهیه این غذا به صورت مثلث های کوچک و یک نفره است و به همین دلیل هم نام تریپوتا (سه گوش) را به آن داده اند. در تهیه این غذای خوشمزه از انواع پنیر (اغلب پنیر فتا) استفاده می شود و وقتی غذا آماده شد روی آن کره آب شده و روغن زیتون می ریزند تا طعمی لذیذتر پیدا کند.

جشنواره و فستیوال های معروف یونان

۱- جشنواره آپوکریاس (Apokreas)

word image 483

اعتقاد بر این است که ریشه کارناوال و جشنواره از دیونیسوس، خدای رشد و باروری و تئاتر در یونان باستان سرچشمه می‌گیرد. امروزه فصل کارناوال یونان یا همان آپوکریاس (Apokreas) به کلیسای ارتدوکس یونانی ربط داده شده و در فاصله اواسط ژانویه تا اوایل مارس شروع می‌شود که با رژه با لباس مخصوص، شناورهای رنگارنگ و رقص‌های سنتی آن را جشن می‌گیرند. این جشن در دوشنبه پاک و با پیک‌نیک رفتن خانواده‌ها و پرواز بادبادک‌ها به پایان می‌رسد.

۲- جشنواره هلنیک (Hellenic Festival)

word image 484

جشنواره هلنیک یکی از شناخته‌شده‌ترین مراسم‌های یونان در فصل تابستان (از ژوئن تا اوت) محسوب می‌شود که همراه با موسیقی بین‌المللی و محلی، رقص و انواع نمایش‌ها برگزار می‌شود و همان حس و حال را در شما زنده می‌کند. بسیاری از برنامه‌های این جشن در یکی از قدیمی‌ترین آمفی‌تئاترهای دنیا، تئاتر اودئون هرودس آتیکوس در آتن به روی صحنه می‌روند و منظره‌ای فوق‌العاده از آکروپولیس را نیز پیشکش نگاه مهمانان می‌کند.

دانلود ۵ مکالمه انگلیسی پرکاربرد در فرودگاه، هواپیما و هتل

۳- جشنواره غذای سانی (Sani Gourmet Festival)

word image 485

جشنواره غذای سانی، هر سال تابستان در شبه‌جزیره خالکیدیکه (Halkidiki) برگزار می‌شود و بهترین سرآشپزهای جایزه‌دار و مطرح سراسر یونان و جهان برای خلق غذاهای معرکه گرد هم می‌آیند. این مراسم ۱۰ روز طول می‌کشد و شامل آشپزی، کلاس‌های چشیدن غذا و کارگاه‌های آموزشی می‌شود.

۴- عید پاک (Orthodox Easter)

word image 486

فستیوال اورتودوکس یا همان عید پاک همه ساله بین مارچ و اپریل برگزار می شود و طی آن مردم سراسر یونان با روشن کردن شمع و آتش بازی این رویداد را جشن می گیرند ، کودکان در خیابان ها سرود می خوانند و پول و تخم مرغ جمع می کنند ، مردم کلیساها را تزیین می کنند و در انتهای شب با سرو کردن گوشت بره عید را جشن می گیرند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان ، به اشخاصی تعلق می‌گیرد که به منظور گردش و افریح و به مدت کوتاه قصد اقامت در این کشور را دارند.کشور یونان عضو اتحادیه شنگن است و از این رو به منظور سفر به یونان باید ویزا شنگن اخذ نمود. جهت دریافت ویزای شنگن حضور شخص متقاضی در تاریخ تعیین شده از طرف سفارت جهت انگشت نگاری و مصاحبه الزامی است. تعیین وقت مصاحبه تنها به صورت تلفنی امکانپذیر است.

پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار بعد از بایان سفر و حداقل دو صفحه خالی رزرو هتل برای کل مدت اقامت
کپی صفحه ا پاسپورت گواهی اشتغال به کار و اشتغال به تحصیل
شناسنامه و ترجمه آن به زبان انگلیسی سوابق بیمه‌
٢ قطعه عکس رنگی جدید۴ در۶ گواهی تمکن مالی و گردش حساب سه ماه آخر حساب به زبان انگلیسی و فارسی با مهر و امضای بانک
بلیط رفت و برگشت بیمه مسافرتی با حداقل تعهد ۳۰ هزار یورو
رزرو هتل برای کل مدت اقامت

هزینه های سفر به یونان

۱- هزینه هتل و اقامت

  • هتل های ۱ ستاره: ۱۲ تا ۵۵ یورو
  • هتل های ۲ ستاره: ۱۹ تا ۱۱۰ یورو
  • هتل های ۳ ستاره: ۲۲ تا ۱۶۰ یورو
  • هتل های ۴ ستاره: ۴۱ تا ۱۵۹ یورو
  • هتل های ۵ ستاره: ۸۶ تا ۲۷۰ یورو

۲- هزینه غذا و رستوران

  • رستوران های ارزان: ۱۰ یورو
  • غذا در رستوران های متوسط برای دو نفر: ۳۵ یورو
  • غذا در رستوران مک دونالد: ۶ یورو

۳- هزینه حمل و نقل

  • هزینه بلیط تک سفره ۱٫۴۰ یورو
  • هزینه بلیط ماهانه ۳۰ یورو
  • هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳٫۴۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۰٫۸۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد.

۴- هزینه اینترنت و سیم کارت

نرخ استفاده از اینترنت در کافی نت های یونان ساعتی ۲ تا ۴ یورو است. در یونان در هر شهر یا اقامتگاههای مهم، حداقل یک کافی نت وجود دارد. اکثر هتل ها و تعداد زیادی از کافه ها وای فای مجانی در اختیار مشتریان خود می گذارند.

۳ شبکه ی تلفن همراه در یونان وجود دارد: وودافون- پانافون، کوزموت و کیو تله کام. پوشش دهی تلفن همراه در همه جای یونان خوب است؛ البته چند نقطه کور در کوهها وجود دارد. اگر قرار است در یونان بیشتر از یک هفته بمانید بهتر است سیم کارتی به قیمت ۱۵ تا ۲۰ یورو از یکی از فروشگاههای تلفن همراه بخرید.

نکات سفر به یونان

  • در تمام مکان های مهم تاریخی یونان و موزه ها از شما ورودی به مبلغ ۲ تا ۱۰ یورو دریافت می شود. میانگین ورودی در یونان ۳ یورو است. بازدید از تمام مکان های دولتی یکشنبه ها و تعطیلات عمومی نوامبر تا مارس مجانی است.
  • در یونان لازم است کارت شناسایی به همراه پاسپورت یا گواهی نامه ی رانندگی معتبر با خود داشته باشید.
  • یونان با داشتن کمترین میزان جرم و جنایت، یکی از امن ترین کشورهای اروپاست.
  • وضعیت بیمارستان‌های عمومی در یونان چندان رضایت‌بخش نیست. عموما این گونه بیمارستان‌ها شلوغند و تمیزی و بهداشتی بودن وسایل پایین‌تر از استاندارد طبیعی است.

ویدیوی سفر به یونان

 

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست