آلمان

مدت زمان گرفتن مدرک b2 آلمانی و 10 توصیه کاربردی

German-gama-min

آلمان کشوری است با تاریخی برجسته که انقلاب و اتحاد های بزرگی را پشت سر گذاشته و به خاطر پیشرفت تکنولوژیکی، اعتبار دولتی و سطح کیفیت زندگی به مقصدی ایده آل برای بیشتر مهاجران تبدیل شده است. این کشور مهد فیلسوفان و دانشمندان بزرگ و منطقه ای است که هر ماه چه به عنوان مقصدی برای گردشگری و آموزش آکادمیک و حتی مقصدی برای کار و زندگی مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد.

یکی از موانع بزرگی که اکثر و غیر آلمانی زبانان هنگام سفر به این کشور توسعه یافته با آن مواجه می شوند، دقیقا زبان است. بسیاری از متقاضیان بورسیه تحصیلی و شغلی می خواهند آلمانی را به عنوان زبان دوم یاد بگیرند تا بتوانند افق دیدشان را گسترش داده و زندگی بهتری در آلمان داشته باشند ، اما بسیاری از آن ها منصرف می شوند و این تصور غلط را دارند که آلمانی یکی از دشوار ترین زبان ها است.

برای یادگیری زبان آلمانی: دانلود کتاب، داستانهای کوتاه و رمان آلمانی برای همه

با این حال درست است که درجه سختی زبان آلمانی در بین چند زبانه ها معروف شده است ، اما ارزشش را دارد که این زبان را با تمام دشواری هایش یاد بگیرید.

یادگیری زبان آلمانی دلایل بسیار زیادی دارد. علی رغم این که این زبان آینده دار است، چالشی برای توسعه مهارت های شخصی هم به حساب می آید و شما را به شغلی با درآمد بالا تر نزدیک می کند.

 


german

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی چرب زبان، آلمانی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان آلمانی مثل بلبل حرف بزن!


 

آزمون b2 آلمانی (Goethe-Zertifikat)

برای اخذ مدرک زبان آلمانی یا مدرکی که نشان دهنده توانایی و تسلط شما در این زبان باشد ، باید آمادگی کافی به دست بیاورید . در این مرحله است که داشتن اطلاعات کامل در مورد آزمون و نکات کلیدی آن اهمیت پیدا می کند.

آزمون b2 آلمانی (Goethe-Zertifikat)

چارچوب اروپایی مشترک مرجع برای زبان ها (GER) مقیاسی برای توانمندی ها زبانی ایجاد کرده که شامل گواهینامه های مربوط به شش سطح مختلف (A, B, C) است. سطح b2 چهارمین سطح آن است. Goethe-Zertifikat B2 یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است که سطح پیشرفته زبان را می سنجد و به شما امکان می دهد :

  • مفاهیم و معانی اصلی متون پیچیده، چه در مورد موضوعات عینی و چه انتزاعی، از جمله گفتگو های فنی در مورد تخصص های مختلف را بفهمید.
  • به لطف تسلط خوبی که در این زبان به دست می آورید، می توانید به راحتی با افراد بومی ارتباط برقرار کنید، طوری که نیازی به تلاش بیش از حد از جانب هر دو طرف نباشد.
  • افکار و عقایدتان را واضح و با جزئیات در مورد موضوعات مختلف ابراز کنید و همین طور نظرات تان در مورد مسائل روز را بیان کنید و به مزایا و معایب گزینه های موجود بپردازید.

گواهی b2 آلمانی با قبولی در آزمون GOETHE-ZERTIFIKAT B2 که به صورت چاپی یا دیجیتال قابل انجام است، اخذ می شود. ساختار ، محتوا و ارزشیابی آزمون ها صرف نظر از فرمت، یکسان است.

10 فیلم مکالمه زبان آلمانی (با زیرنویس و ترجمه)

بخش های آزمون گوته b2 چیست؟

آزمون GOETHE-ZERTIFIKAT B2 مخصوص جوانان و بزرگسالان از چهار ماژول تشکیل شده است و ممکن است به صورت جداگانه یا ترکیبی برگزار شود.

سه ماژول کتبی همگانی آن عبارتند از:

1-خواندن

2-گوش دادن

3-نوشتن

و ماژول شفاهی به صورت دو تایی یا ( در موارد استثنایی ) فردی:

4-صحبت کردن

این 4 ماژول در زمان مشخصی باید تکمیل شوند و ساختار آن ها به گونه ای است که اگر چهار ماژول در یک روز تکمیل شوند، ماژول های کتبی 1، 2 و 3 معمولا در یک آزمون همگانی قبل از ماژول شفاهی با محدودیت زمانی های زیر انجام می شوند:

  • خواندن: 65 دقیقه طول می کشد. در این ماژول 30 بخش وجود دارد و هر یک با یک امتیاز ارزیابی می شود که در صورت درست بودن 1 امتیاز و در صورت نا درستی 0 امتیاز به شما تعلق می گیرد. نتیجه بر اساس نمره 100 امتیازی محاسبه می شود، بنابراین لازم است نمره هر بخش را در 3.33 ضرب کرد و در نهایت نتیجه را گرد کنید.
  • گوش دادن: مدت زمان 40 دقیقه و روش نمره دهی آن دقیقا مثل ماژول ” خواندن ” است.
  • نوشتن: ارزیابی این ماژول در مدت زمان 75 دقیقه توسط دو ممتحن مجزا انجام می شود که معیار های ارزیابی تعریف شده را برای رسیدن به نمره واقعی رعایت می کنند. حداکثر نمره ای که باید از این ماژول بگیرید، 100 است. ارزیابی سوم در صورتی امکان پذیر است که امتیاز یکی از ممتحنین کم تر از 60 امتیاز، ارزیابی ممتحن دیگر بالاتر از 60 امتیاز و میانگین عددی از 60 امتیاز بیشتر شود. ارزیابی سوم توسط ممتحن سوم نمره گذاری و از روی نسخه نهایی پاسخ نامه محاسبه می شود.

کل زمان ماژول های کتبی حدود 180 دقیقه است.

  دانلود آموزش کاربردی ترین لغات زبان آلمانی (فیلم+ اپلیکیشن)

ماژول ” اسپیکینگ ” یا گفتار، معمولا به صورت دوتایی انجام می شود ، اگر چه در موارد استثنایی امکان انجام آن به صورت انفرادی هم وجود دارد. امتحان به صورت دوتایی یا انفرادی 10 یا 15 دقیقه طول می کشد. ضمنا در آزمون شفاهی هم به صورت دو نفره و هم به صورت انفرادی شرکت کنندگان می توانند 15 دقیقه را به آمادگی اختصاص دهند.

یک نمونه از آزمون شفاهی b2

 

نمره آزمون GOETHE-ZERTIFIKAT B2 چگونه است؟

نمره امتحانی هر شرکت کننده در جلوی گواهینامه اش به صورت امتیاز یا درصد درج شده است.

محدوده نمرات از کم ترین به بالاترین به شرح زیر است:

  • 0-59: نمره قبولی
  • 60- 69: مناسب
  • 70-79: رضایت بخش
  • 80-89: خوب
  • 90-100: خیلی خوب

منابع لازم برای تمرین آزمون GOETHE-ZERTIFIKAT B2

حالا که به درک نسبی از ساختار آزمون گوته b2 آلمانی رسیدید، باید به منابع لازم جهت تمرین و مطالعه دسترسی پیدا کنید.

در وهله اول تا حد امکان نباید تمرینات مختلف و متنوعی که وجود دارند را از دست بدهید. در واقع، وب ‌سایت رسمی انستیتو گوته این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا قبل از آزمون سطح b2 با مدل این تست که در لینک زیر قرار دارد ، آشنا شوید: http://bfu.goethe.de/b2_mod_2MX6/

در این سایت می توانید فایل ‌های صوتی و نمونه سوالات امتحانی را هم برای بزرگسالان و هم برای جوانان پیدا کنیم. اما توصیه ما دانلود این 100 درس رایگان زبان آلمانی ست (کلیک کنید)

همه مدارک زبان آلمانی

زبانمهر

حتما بخوانید!

11 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با سلام اگر در آزمون b2 قبول نشویم چه میشود

    پاسخ
    • یکم گریه و اشک و تا چند روز عصبانیت و حس اینکه این هم پول دادم ولی آخر هم قبول نشدم. خیلی راحت اپلیکیشن چرب زبان رو کار کن با کتاب منشن قبولی ش راحته البته طبیعی ه که قبول نشین نگران نباشید خیلی ها همینطورن

      پاسخ
  • سلام من دارم بصورت خود اموز آلمانی با برنامه چرب زبان و کتاب المانی در سی روز دارم میخونم یه سوالی داشتم ایا واسه امتحان b2باید قبلن مدرک a1 a2 وb1و گرفته باشیم؟؟یا ن مستقیما میتونمb2امتحان بدم

    پاسخ
    • باید مدرک های قبلی رو گرفته باشی و مستقیما نمیشه واسه b2 آزمون بدی.

      پاسخ
      • چرا چیزی‌رو‌که نمیدونید الکی اظهار نظر میکنید..اصلا نیازی نیست که مدرک های قبلی رو گرفته باشی میتونی مستقیم امتحان بدی

        پاسخ
    • سلام ،منم دقیقا این سوالو داشتم ،واسه مهاجرتم مدرکB2ازم میخواد ولی نمیدونم از کجا شرو کنم‌

      پاسخ
  • نیوشا نیوشا نیوشا1975
    آبان 8, 1402 8:54 ق.ظ

    میتونی یدفعه امتحان B2 بدی تو گوته. امتحانش نیاز به مدرک پیش نیاز نداره. ایلتس هم نداره اگه کسی بخواد همه رو از A1 امتحان بده میدونی چقدر میشه

    پاسخ
  • سلام ببخشید برای گرفتن مدرک b2 باید حداقل چند وقت زبان بخونیم؟

    پاسخ
  • سلام
    جسارتا تو ۱۵ ماه مداوم و روزی پنج ساعت تلاش میشه به نتیجه ای مطلوب رسید ؟

    پاسخ
  • سلام ممنون میشم راهنمایی کنین میشه بدون گذراندن مراحل سطح پایین زبان آلمانی یکهو دوره b2روگذروند ومدرکش روگرفت؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست