اخبار

آموزش انگلیسی با اخبار: روش انجام و 10 خبر رایگان برتر

گاما

به روز ماندن با آخرین تحولات جهان امری حیاتی است، اما اگر به زبان انگلیسی مسلط نباشید و درک برخی از متون برایتان دشوار باشد چطور؟ زمان خود را به استفاده از این ۱۰ پایگاه خبری اختصاص دهید و در نتیجه انگلیسی خود را تقویت کنید و در عین حال به روز بمانید.

چرا به اخبار انگلیسی گوش کنیم؟

راه ها و روش های زیادی مثل خواندن کتاب گرامر زبان انگلیسی یا گوش کردن به پادکست های انگلیسی برای یادگیری این زبان وجود دارد. ولی این میان، تعداد کمی از روش ها به اندازه خواندن اخبار انگلیسی موثر هستند.

شاید پیش خودتان فکر کنید: من که خارج از کشور زندگی نمی کنم، پس چطور روزنامه های انگلیسی را پیدا کنم و اخبارشان را بخوانم؟ خب، خبر خوب اینجاست که به لطف اینترنت و رسانه های خبری آنلاین، دیگر لازم نیست نگران این مساله باشید. هیچ زمانی مثل الان پیدا کردن اخبار روزنامه ها به زبان های دیگر راحت نبوده و در هیچ دوره ای مثل دورانی که در آن هستیم، این همه منبع سریع و فوری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود نداشته است. کافیست بخواهید تا به آن برسید!

خواندن اخبار در اینترنت به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا شوید و دایره لغاتتان را گسترش بدهید. می توانید این کلمات را ترجمه و حفظ کنید تا مسیر یادگیری زبان انگلیسی تان هموار و هموارتر شود.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

برای اینکه بدانید چطور می توانید با خواندن اخبار انگلیسی مهارت زبانی تان را تقویت کنید، مطلب امروز ما را به هیچ وجه از دست ندهید!

در حال خواندن اخبار

روش یادگیری زبان با کمک اخبار

روشی که بنده به عنوان نویسنده این مطلب پیشنهاد می کنم متدی ست که با کمک آن نمره ماکزیمم هم در آزمون تافل و هم آیلتس کسب کردم! آنهم حتی بدون یک ساعت کلاس رفتن (بهترین روش یادگیری زبان بدون کلاس را بخوانید!. ) این روش در واقع نتیجه ۹ سال تجربه در آموزش و یادگیری مهارت شنیداری زبان انگلیسی ست. به زبان کاملا ساده، برای یادگیری مهارت شنیداری باید دو کار انجام دهید (

  • تا می توانید به رادیو/فایل های صوتی گوش کنید (یکی از لهجه های بریتیش یا آمریکایی را انتخاب کنید). بعد از شنیدن هر جمله سعی کنید آن را تکرار نمایید. اگر هم متوجه جمله نشدید هیچ اشکالی ندارد فقط روزانه حداقل نیم ساعت گوش کنید (حتی روزهای تعطیل). تا گوش تان به زبان انگلیسی عادت کند.
  • دقت کنید که گوش دادن به اخبار فقط یک روش تکمیلی برای یادگیری زبان انگلیسی است نه روش اصلی! پس باید در کنار گوش دادن به زبان، تا می توانید متن های مختلف را با صدای بلند و شمرده برای خود بخوانید.
  • بعد از حدود ۳-۴ روز گوش کردن به اخبار، متوجه یک سری کلمات می شوید که همیشه یا به طور معمول در سخنان گوینده اخبار تکرار می شوند. آنها را سرچ کنید و معنای شان را در یک دفترچه یادداشت کنید. این کلمات بسیار به کار شما می آیند.
  • معمولا همه کانال های خبری معرفی شده در زیر نسخه متنی فایل صوتی/تصویری را نیز برای مخاطب قرار می دهند. بهترین روش این است که بار اول همزمان وقتی گوینده صحبت می کند شما نیم نگاهی هم به متن داشته باشید.
  • اگر متنی در کار نیست یا اصلا نمی خواهید با متن کار کنید، جملاتی که گوینده بیان می کند را شما هم بلافاصله با صدای بلند تکرار کنید (درست یا اشتباه اشکالی ندارد فقط سعی کنید تا حد ممکن شبیه گوینده حرف بزنید). به این روش روش سایه می گویند.
  • بعد از ۲-۳ هفته گوش کردن به اخبار، از این به بعد باید بعد از گوش کردن به هر بخش خبری، آن را در قالب ۱۰ خط انگلیسی برای خود خلاصه کنید. (سعی کنید مفهوم اخبار را برای خود خلاصه کنید)
  • اگر واقعا مبتدی و تقریبا صفر هستید ابتدا از این متون/فایل ها شروع کنید. آنها را دانلود نمایید و روزانه از ۱ تا ۵ مکالمه آن را گوش کنید. سپس به روش گفته شده در بالا ادامه دهید.

نکته مهم موقع تمرین نکات بالا: به نکته ی اصلی و منظور اصلی هر صحبت توجه کنید، این که گوینده چه هدفی از این صحبت دارد؟ آیا میخواهد ایده ای را توضیح دهد، اطلاعاتی در اختیار شنونده قرار دهد، حادثه ای را گزارش یا چیزی را توصیف کند؟ در کل صحبت گوینده راجب چه موضوعی است؟

ابتدا 2 سایت خبری مورد علاقه من+ اپلیکیشن خبری برای یادگیری زبان انگلیسی

خب، رسیدیم به بخش اصلی ماجرا! ما کمی بالاتر به دو سایت خوب برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق اخبار اشاره کردیم. Practice english with news و Engoo  دو سایت هستند که با هم خیلی متفاوتند اما هدف مشترکی دارند و آن هدف هم چیزی نیست جز قرار دادن اخبار انگلیسی در اختیار شما.

1-سایت Practice english with news به شما امکان می دهد تا بسته به موضوع موردعلاقه تان که در بالای صفحه می توانید انتخاب کنید، شروع به یادگیری آن موضوع با خبر کنید. کارتان را با کلیک روی موضوع مورد نظرتان شروع کنید. وارد صفحه پلیر (پخش کننده) می شوید که هم سطح خبر را نوشته (مبتدی، متوسط یا پیشرفته) هم متن اخبار را نمایش میدهد و هم نکات را! این یک نقطه قوت عالی ست!

2-سایت Engoo هم گزینه خوب دیگریست که می توانید از آن برای خواندن اخبار انگلیسی استفاده کنید. در این سایت هم میتوانید هم خبر هم موضوع مورد علاقه تان را انتخاب کنید. خوبی که دارد این است که همه واژگان جدید را در هر خبر نمایش می دهد و همه نکات کاربردی مربوط به فرهنگ، مواردی که در ارتباط با آن موضوع بدانید و … کاملا هم رایگان است.

3- اپلیکیشن News in Levels: Learn English یکی از برنامه های رایگان گوشی ست که پر از خبرهای مختلف با لهجه امریکایی بین المللی ست که هم رایگان است هم کار کردن با آن راحت است و اگر نمیخواهید وارد سیاست یا خبرهای چالش برانگیز در قسمت بعد شوید گزینه خوبی ست.

حالا 10 خبرگزاری معروف دنیا برای یادگیری زبان با اخبار. دقت کنید لهجه هر خبرگزاری زیر آن نوشته شده است، اگر نمیدانید چه لهجه ای مناسب شماست این مطلب را بخوانید (کلیک کنید) اما بطور کلی لهجه آمریکایی لهجه بین المللی ست و بریتیش بیشتر برای مهاجرت به انگلستان و کشورهای اطراف ان است.

و حالا 10 خبرگزاری برتر از نظر موسسات زبان (وی پی ان روشن کنید تا همه خبرگزاری ها باز شوند)

۱-سایت بی بی سی BBC News

سایت بی بی سی BBC News

The British Broadcasting Corporation (یا به طور خلاصهBBC) قدیمی ترین و بزرگترین سازمان خبری جهان است که تقریباً ۲۳۰۰۰ کارمند دارد. و به اتخاذ موضع خنثی در ارائه گزارش ها مشهور است، مقالات آن به راحتی قابل درک و اغلب بسیار کوتاه هستند. بعلاوه، محتوای ویدئویی زیادی را ارائه می دهد. کانال جهانی اخبار BBC نیز ارزش بررسی دارد- کیفیت گزارش ها مانند تلویزیون بی بی سی است و تقریباً در هر جای دنیا در دسترس می باشد و کلا بخشی با عنوان اموزش زبان دارد که لهجه آن بریتیش هست.

حتما دانلود کنید: 100 درس رایگان آموزش زبان انگلیسی (رایگان)

۲- وی او اِی VOA

خبرگزاری وی او ای

اگر عاشق سیاست/تحلیل و گزارشات با لهجه امریکایی هستید، کانال ۴ انگلیس یا همان VOA برنامه خبری برای شما دارد. این شبکه موضوعات بی طرفانه و مهمی که برخی از کانال های خبری دیگر از سراسر دنیا را پوشش می دهد. به دلیل گزارش های سیاسی و اقتصادی زیادی که دارد زبان آن هم پیچیده تر است، اما اگر بدنبال به چالش کشیدن خود هستید ارزش تلاش را دارد. دقت کنید باید مثل تصویر بالا ابتدا روی سطح مدنظرتون کلیک کنید تا وارد لیست پخش اون سطح بشین.

۳-اسکای نیوز Sky News

اسکای نیوز Sky News

این کانال خبری انگلیسی از فرمت خبری آمریکایی الگوبرداری کرده است، بنابراین جذاب تر و سرگرم کننده تر از، مثلاً BBC World News است، اما مباحث بحث انگیز یا مهم را پوشش نمی دهد. درک زبان آن آسان است و مجریانی با لهجه های مختلف انگلیسی دارد، بنابراین برای آشنایی با گویش های مختلف سرتاسر انگلستان بسیار مناسب خواهد بود.

۴-الجزیره Al Jazeera

الجزیره Al Jazeera

الجزیره (که به معنای “جزیره” به زبان عربی است) یک شبکه خبری تلویزیونی مستقر در کشور قطر است و مباحث خبری از سراسر جهان را پوشش می دهد. مجریان آن نیز از سراسر جهان هستند و لهجه هایی از جمله بریتیش، آمریکایی، استرالیایی، آفریقای جنوبی و بسیاری موارد دیگر را به نمایش می گذارند- این شبکه راهی عالی برای آشنایی با لهجه های مختلف و چشم اندازی منحصر به فرد در مورد اخبار جهان است.

۱۰ پادکست انگلیسی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی (کاملا رایگان)

۵-هاف پست HuffPost

برای بررسی امور فعلی جهان با روشی آرامش بخش، هافپوست (هافینگتون پست سابق) یکی از محبوب ترین گزینه ها است. موضع سیاسی لیبرال آن به معنای دور ماندن از موضوعات بحث برانگیز نیست. علاوه بر این مطالب سرگرم کننده تری که شامل انواع برنامه های تلویزیونی می شود را ارائه می دهد- زبان آن واضح، آسان و سرگرم کننده است.

۶-سی ان ان CNN

اگرچه CNN قدیمی ترین شبکه خبری ایالات متحده به شمار نمی رود، اما همچنان سنگ بنای اخبار فعلی در سراسر آمریکا و سایر نقاط جهان است. این شبکه اولین کانال تلویزیونی بود که پخش اخبار به صورت ۲۴ ساعته را شروع کرد، و اغلب دارای بولتن های حلقوی است، بنابراین می توانید با شنیدن عبارات تکرار شده، زبان انگلیسی را تمرین کنید. مجریان و گزارشگران CNN از سراسر جهان هستند، بنابراین برای تمرین مهارت های گوش دادن بسیار عالی است. از وب سایت CNN و نرم افزار آنها نیز دیدن کنید – هر دو جامع و کاملاً اجرایی هستند.

سی ان ان CNN

۷-وایس Vice

Vice یک مجله آنلاین و آفلاین است که آخرین اخبار جهان را با برخی مقالات غیررسمی، گرافیک، فیلم و سایر موارد دیگر ترکیب می کند. وب سایت بسیار جالب و مرتب به نظر می رسد، بنابراین ساده و لذت بخش است. مراقب نسخه های محلی باشید، زیرا شما بدنبال متن انگلیسی هستید، درست است؟

۸-کوارتز Quartz

  • لهجه انگلیسی: همه لهجه ها
  • ورود به سایت
  • دانلود اپلیکیشن (ندارد)

این برنامه فوق العاده جالب آخرین عناوین را برای شما ارسال می کند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آنها پاسخ دهید. یک راه عالی برای مرور سریع جالب ترین داستان های روز و تمرین زبان انگلیسی است. لحنی غیر رسمی دارد، بنابراین اگر می خواهید بتوانید گزارش های پیچیده تر را در کانالهای دیگر درک کنید، برای شما مناسب است. با توجه به اینکه روزانه چندین بار به روز می شود، می توانید آن را در ابتدا و همچنین در پایان روز بررسی کنید.

۹-دیجیتال اسپای Digital Spy

آیا در انگلستان زندگی می کنید؟ Digital Spy با عناوین خنده دار و غیر رسمی از سرتاسر جهان تبدیل به منبع اصلی وب برای اخبار سرگرمی در انگلستان شده است. این خبرنامه بویژه اگر در انگلستان زندگی می کنید و می خواهید بدانید که همه درباره چه چیزی صحبت می کنند برای شما مفید خواهد بود.

۹ تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان برای فارسی زبانان (اندروید و آیفون)

۱۰-نیویورک تایمز The New York Times

هیچ کدام از رسانه های خبری به اندازه نیویورک تایمز که مشهورترین رسانه جهان است معتبر نیستند. این مرکز در سال ۱۸۵۱ تأسیس شد و تاکنون به مدت ۱ قرن و نیم مهمترین عناوین و اخبار جهان را در اختیار آمریکا و جهان قرار داده است. برای همه زبان آموزان انگلیسی قابل دسترسی است، اما برای کسانی که واژگان پیچیده تری را می دانند مناسب تر است. اگر به نسخه های چاپی قدیمی علاقه مند هستید، New York Times تقریباً در همه جای دنیا به شکل چاپی در دسترس است – و می تواند بهترین دوست شما در زمان صرف صبحانه باشد.

نکات مهم برای یادگیری زبان از طریق خواندن اخبار انگلیسی در اینترنت

1- سعی کنید هر روز خبر بخوانید

این خیلی مهم است که شما هر روز روزنامه انگلیسی بخوانید تا بیشتر و بهتر یاد بگیرید. این مساله به خصوص برای یادگیری لغات و کلمات جدید اهمیت دارد. پس حتما خواندن اخبار انگلیسی را جزئی از برنامه روزانه خودتان قرار بدهید. مثلا اگر عادت دارید صبحها قبل از رفتن به سر کار و موقع صبحانه خوردن به اخبار رادیو یا تلویزیون گوش بدهید، این عا

German newspaper covering person's face

دت را هم در خودتان به وجود بیاورید که هر روز خبر انگلیسی بخوانید. روزنامه ها هر روز اخبار جدیدی می نویسند و این فرصت خوبی برای شماست که به جای خواندن بی وقفه یک نوع متن (مثل خواندن کتاب رمان)، هر روز موضوعات جدیدی بخوانید.

مطالعه روزانه به ارزیابی پیشرفت شما نیز کمک می کند. به عنوان مثال، روز اول که شروع به خواندن روزنامه انگلیسی می کنید با کلماتی روبرو می شوید که معنیشان را نمی دانید. در چنین مواقعی باید آن کلمه و معنایش را در فلش کارت خودتان یادداشت کنید تا بعدا دوباره سراغ آن برگردید. وقتی این کلمات را تمرین کنید، به خاطر سپردنشان خیلی راحت تر می شود. حتی اگر همان لحظه معنای آنها را به یاد نیاورید، به احتمال زیاد فردای آن روز دیگر آن کلمه ملکه ذهنتان می شود.

بهترین موسیقی ها برای تقویت مکالمه و کلمات زبان

این مثال ممکن است در ظاهر ساده به نظر برسد؛ اما راه بسیار خوب و موثری برای حفظ کلمات و لغات جدید و تمرین کردن آنها در طول زمان است. اگر فلش کارت ندارید توصیه می کنیم مقاله ما درباره ساخت فلش کارت را حتما مطالعه کنید.

بهتر است که هر روز زمانی را برای مطالعه زبان انگلیسی اختصاص بدهید. این کار را در کنار استفاده از فلش کارت ادامه بدهید تا بتوانید لغات و کلمات جدید را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. به این ترتیب بعد از مدتی متوجه پیشرفت چشمگیر خودتان خواهید شد.

2- از سرنخ های موجود در متن برای کمک گرفتن استفاده کنید

خواند روزنامه

بهترین کار این است که قبل از اینکه دنبال معنای یک کلمه در دیکشنری بگردید، اول تفکر انتقادی تان را به کار بگیرید. دلیلش هم این است که درست مثل خواندن هر کتاب یا متن دیگری، یکی از مزایای اصلی خواندن اخبار این است که کلمات ارائه شده در آنها در کنار هم یک معنا و مفهوم ایجاد می کنند و فقط لیستی از واژگانی که پشت همه ردیف شده اند نیستند.

پس قبل از اینکه مستقیما سراغ دیکشنری تان بروید یا با اپلیکیشن ترجمه تان دنبال معنی کلمه بگردید به لغات و کلماتی که اطراف آن واژه وجود دارد دقت و سعی کنید با کمک آنها معنای کلمه را پیدا کنید. احتمالا مترداف های کلمه مورد نظرتان را در مقاله پیدا خواهید کرد. این کار به شما کمک می کند معنی آن واژه را حدس بزنید و ارتباط معنایی آن با کلمات مترادفش را هم بفهمید.

اصطلاحات رسمی و غیر رسمی زبان انگلیسی (پرتکرارترین ها)

البته این روش زمانی هوشمندانه و کارآمد است که ساختار جملات در زبان مقصد را بلد باشید. پس توصیه می کنیم از این تکنیک وقتی استفاده کنید که مهارت انگلیسی تان در سطح متوسط باشد.

3- از دیکشنری های آنلاین استفاده کنید

گاهی اوقات پیش می آید که هر چقدر متن را زیر و رو می کنید تا بلکه از طریق کلمات اطراف یک واژه بتوانید معنای آن لغت خاص را تشخیص بدهید نمی شود که نمی شود! در چنین شرایطی حتی ممکن است معنی آن پاراگراف یا حتی کل متن به همان کلمه کلیدی بستگی داشته باشد و اگر شما معنی آن را نفهمید چیزی از متن هم سر در نخواهید آورد.

خبر خوب این است که خوشبختانه ابزارهایی وجود دارند که در یافتن سریع معنای کلمات به شما کمک می کنند و احتمالا یکی از آنها را در اختیار دارید! بله، منظورمان دیکشنری های آنلاین است.

اگر هنوز از این روش استفاده نکرده اید، وقتش رسیده که دنبال یک دیکشنری خوب بگردید. شما می توانید هم از دیکشنری های آنلاین استفاده کنید و هم اپلیکشن دیکشنری را روی گوشی تان نصب نمایید.

دیکشنری های آنلاین به شما امکان می دهند تا:

  • معنای کلمات را فورا در اینترنت جستجو کنید.
  • اگر فلش کارت آنلاین دارید می توانید کلمه جدید را به آن اضافه و بعدها مرورش کنید.

4- تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید

قابلیت تبدیل متن به گفتار که به احتمال زیاد در گوشی یا سایر دستگاههایتان وجود دارد را فعال کنید تا متن خبر را برای شما بخواند. Google Translate یکی از ابزارهای عالی است که به شما تلفظ صحیح کلمات و همینطور ترجمه آنها را ارائه می دهد. البته صدایی که در این نرم افزار استفاده می شود ربات مانند و مصنوعی است ولی با اینحال تلفظ های درست را به شما آموزش می دهد.

زبانمهر

حتما بخوانید!

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سایتتون عالیه. تو سرچ گوگل بالا بیاد حتما چک می کنم. فقط چرا لینک سی ان ان، سایت صدای آمریکا رو باز می کنه واسه من؟ وایس هم یه سایت به اسم انگلیش کلاب باز می کنه.

    پاسخ
  • عالی بو د سایت شما . نکات سودمندی بیان کردید . با صداقت و وضوح

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست