رشته حقوق

بهترین دانشگاه های جهان در رشته حقوق (آپدیت 2023)

گاما

اگر به شغل و درس وکالت علاقمند هستید، احتمالاً دو تصمیم اول شما این خواهد بود: ” کدام دوره را باید سپری کنم؟” و به دنبال آن ” باید به کدام دانشگاه ها مراجعه کنم؟ ” ما در این قسمت از سایت به شما در تصمیم گیری کمک خواهیم کرد.

در حال حاضر، متداول ترین مسیر برای واجد شرایط شدن به عنوان وکیل، مدرک تحصیلی است ( یا یک مدرک حقوق یا یک مدرک غیر حقوق ) که به دنبال آن یک دوره تبدیل مدرک و / یا یک دوره حرفه ای وجود دارد. اگر می خواهید به دانشگاه بروید، فکر کردن در مورد انتخاب دانشگاه و دوره مناسب برای تحصیل ، وقتتان را خواهد گرفت.

حتما بخوانید: اشتباهات فاحش که نباید در رزومه خود درج کنید

هنگام انتخاب دانشگاه به چه چیزی فکر می کنید؟

محتوا و روش های تدریس دوره های تحصیلی بین دانشگاه های مختلف متفاوت است، بنابراین بسیار مهم است که قبل از اقدام، تحقیقات خود را انجام دهید. برای اطلاعات دقیق دروس، به وب سایت های دانشگاه ها مراجعه کنید تا بتوانید دوره ها را به راحتی مقایسه کنید.

تفاوت در دوره ها احتمالاً شامل موارد زیر است:

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

  • شرایط ورود (نمرات و مدارکی که آن ها درخواست می کنند)
  • ماژول ها (آن چه شما مطالعه خواهید کرد)
  • نحوه آموزش دیدن شما (آموزش ها و سخنرانی ها)
  • چگونه انتخاب شده اید (تکالیف درسی و امتحانات – هر کدام با چه نمره ای و چند بار)
  • طول دوره
  • آیا نیاز به نوشتن یک پایان نامه دارید یا خیر .

برخی از دروس، مانند تاریخ یا ریاضیات، ممکن است در محتوای دوره خود از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت باشند، بنابراین تحقیقات باید در سطح بالا باشد تا نتیجه بدهد.

حتما بخوانید: شرایط گرفتن فاند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای خارج کشور +نکات مهم

مدارک حقوق در همه دانشگاه ها تا حدی با این روش استانداردسازی می شوند. به این صورت که باید هفت واحد اجباری را پوشش دهند تا ” به سطح حقوقی واجد شرایط ” برسند: قرارداد ؛ جنایی؛ شکنجه عدالت و اعتماد؛ قانون اتحادیه اروپا؛ قانون زمین؛ و قانون اساسی و اداری. حتی تمام مدارک حقوق در انگلیس باید این هفت حوزه را پوشش دهند، حتی برخی از دانشکده های حقوق که شهرت بیشتری نسبت به سایر دانشگاه ها دارند نیز چنین عملکردی خواهند داشت.

  • رتبه بندی تنها یک روش برای مقایسه مدارک حقوق است.

دانشجویان این شانس را دارند که سایر رشته های انتخابی مانند قانون خانواده یا قانون شرکت را انتخاب کنند، اما آن ها جزء عناصر اجباری درجه حقوقی مجاز (QLD) نیستند. اگر ایده ای در زمینه های مورد علاقه خود در یک حوزه تخصصی دارید یا فقط می خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، ارزشش را دارد که هر دوره را با یکدیگر مقایسه کنید.

چگونه بهترین دانشگاه را برای خود انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب جایی برای رفتن به دانشگاه، مهم است که فراتر از دوره ای که می خواهید بگذرانید، عمل کنید. سایر عوامل نیز می توانند به همان اندازه مهم باشند، این موارد عبارتند از: فاصله از خانه، هزینه زندگی ( هزینه اجاره در قسمت های مختلف کشورها، متفاوت است )، امکانات، فعالیت های فوق برنامه درسی که ارائه می دهد و این که آیا این دانشگاه یک دانشگاه در یک محل است یا این که دانشکده های آن در سطح شهر پخش هستند. عواملی که برای شما در دانشگاه مهم ترین هستند، می توانند بسیار شخصی باشند – به این فکر کنید که در کجا احساس راحتی بیشتری می کنید .

مدیر استخدام فارغ التحصیلان شرکت وکلا، کلیفورد چنس، می گوید : “ورود به قانون رقابتی است.” ‘اگر می خواهید در شرکتی مانند Clifford Chance جایگاهی داشته باشید، به دانشگاهی بروید که در آن احساس راحتی کنید و پیشرفت کرده و نمره خوبی کسب کنید. اگر به یک دانشگاه عالی بروید اما ناراضی باشید و با نمره ۲٫۲ (سومین درجه عالی ) بیرون بیایید، به دست آوردن اولین شغل حقوقی برای شما بسیار دشوار است.

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

اما اگر از یک دانشگاه کمی معتبرتر با نمره ۲٫۱ ( دومین درجه عالی ) بیرون بیایید، اکثر شرکت ها درخواست شما را بررسی می کنند. نمره ای که در پایان می گیرید، مهم تر از دانشگاهی است که در آن تحصیل کرده اید . ‘

از روز هایی که دانشگاه ها باز هستند یا فرصت های دیگر برای بازدید از دانشگاه ها نهایت استفاده را ببرید و خودتان ببینید آیا آن دانشگلاه انتخاب خوبی برای شماست یا خیر.

می وورویل، مدیر منابع فارغ التحصیل و مدیر فارغ التحصیلان در شرکت حقوقی Bristows LLP، می گوید: ” در مورد محیط های مختلف فکر کنید: دانشگاه های مختلف مناسب افراد خاصی هستند .” ‘برخی از افراد برای یک شهر بزرگ مانند لندن مناسب هستند و ممکن است توسط UCL یا KCL پذیرفته شوند. بعضی دیگر نیز ممکن است متناسب با دانشگاهی در یک شهر کوچک مانند نیویورک باشند، در حالی که زندگی در دانشگاه جامع مانند وارویک برای افراد دیگر مناسب تر است . ‘

موسسات حقوقی کدام دانشگاه ها را ترجیح می دهند؟

پیام استخدام کنندگان واضح است : دانشگاهی که در آن شرکت می کنید، شانس شما برای گرفتن شغل وکالت را کم و زیاد نخواهد کرد. می یادآوری می کند : ” ما آغوش خود را رو به دانشجویان از همه دانشگاه ها باز می کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین باشیم . – حتی اگر نتوانیم یک رویداد یا نمایشگاه را برپا کنیم. ” توبی هورنر، متخصص جذب فارغ التحصیلان در Clifford Chance هم، موافق است: ” ما صرفاً از Oxbridge استخدام نمی کنیم – در حالت طبیعی ، ما از دانشگاه های گروه راسل، از جمله آکسفورد و کمبریج، استخدام می کنیم اما براساس تحقیقات و اطلاعاتی که داریم ، دانشگاه های مختلفی را هدف قرار می دهیم .

حتما بخوانید: چگونه فول فاند بگیریم؟ (ویژه دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکترا)

مزایای پنهان شغلی با مدرک حقوق در دانشگاه های مختلف

در حالی که استخدام کنندگان حقوقی از تقاضا های شغلی دانشجویان همه دانشگاه ها استقبال می کنند، شاید مزایای ” پنهانی ” و معتبرتری برای برخی از دانشکده های حقوقی بزرگ تر، وجود داشته باشد که قابل تأمل است.

جکی توضیح می دهد : ‘اگر به دانشگاه های بزرگتر گروه راسل بروید، ملاقات با نمایندگان موسسات حقوقی جهانی در رویدادهای دانشگاه آسان تر است – یک شرکت حقوقی تجاری ممکن است سالانه از جوامع حقوقی حمایت کند یا در یک رویداد شغلی جایگاه داشته باشد. تیم های جذب فارغ التحصیلان در موسسات حقوقی معمولاً اندک هستند ( کم تر از ۵ نفر، اغلب تشکیل می شوند ) و بودجه محدودی دارند – بنابراین در حالی که درخواست دانشجویان را در همه دانشگاه ها بررسی می کنند اما بودجه بازدید از همه دانشگاه ها را ندارند و باید اولویت بندی داشته باشند.

به همین ترتیب، یک دانشگاه در لندن که از لحاظ جغرافیایی به دیوان عالی کشور، اتاق های وکالت برجسته و دفاتر موسسات حقوقی بین المللی نزدیکتر است ، احتمالاً رابطه نزدیکتری با این دانشگاه ها نسبت به دانشگاهی مثلا در ساسکس دارد . این موضوع بدان معنا نیست که شما نمی توانید در این شرکت هایی که کارکنانشان در دانشگاه های کوچکتر تحصیل کرده اند، مشاغل موفقی داشته باشید اما ممکن است مجبور باشید برای ارتباط با کارفرمایان پیشرفته تر کمی بیشتر تلاش کنید.

رتبه بندی دانشگاه های انگلستان برای مدرک حقوق

در ادامه نحوه رتبه بندی مدارک حقوق را در دو جدول دانشگاه ذکر می کنیم. این دو جدول رتبه بندی خود را بر اساس عوامل متفاوتی قرار داده اند. جداول گاردین بر اساس رضایت دانشجویان فعلی از دوره و تدریس، نسبت دانشجویان به کارکنان، هزینه هر دانشجو و نسبت فارغ التحصیلان و پیدا کردن کار در شش ماه پس از فارغ التحصیلی است .

جداول Times کیفیت تحقیق و تأثیرگذاری و همچنین رضایت دانشجو را در نظر می گیرند . در این جا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رتبه بندی های مختلف و عوامل مختلفی که آن ها در نظر می گیرند، بیابید.

حتما بخوانید: راهنمای کامل: بهترین روش نوشتن انگیزه نامه (چرا این دانشگاه) 

چگونگی رتبه بندی دانشکده های حقوق در جدول محافل دانشگاه گاردین در سال ۲۰۲۱

۱-دانشگاه کمبریج

۲-دانشگاه آکسفورد

۳-کالج دانشگاهی لندن (UCL)

۴-دانشگاه داندی

۵-دانشگاه سولنت

۶-دانشگاه گلاسگو

۷-دانشگاه دورهام

۸-دانشگاه کامبریا

۹-دانشگاه ابردین

۱۰-دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

۱۱-دانشگاه South Bank London

۱۲-کالج کینگ لندن (KCL)

۱۳-دانشگاه لیدز

۱۴-دانشگاه آبرتای

۱۵-دانشگاه ادینبورگ

حتما بخوانید: یک نامه ریکام (Recommendation) خوب چه ویژگیهایی دارد؟ چطور بنویسیم؟

چگونگی رتبه بندی دانشگاه های حقوقی در سطح رتبه بندی دانشگاه های جهانی در سال ۲۰۲۱

۱-دانشگاه آکسفورد

۲-دانشگاه کمبریج

۳-کالج دانشگاهی لندن (UCL)

۴-دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

۵-دانشگاه ادینبورگ

۶-کالج کینگ لندن (KCL)

۷-دانشگاه منچستر

۸-دانشگاه وارویک

۹-دانشگاه بریستول

۱۰-دانشگاه گلاسگو

۱۱-دانشگاه Queen Mary لندن

۱۲-دانشگاه بیرمنگام

۱۳-دانشگاه شفیلد

۱۴-دانشگاه ساوتهمپتون

۱۵-دانشگاه یورک

حتما بخوانید: نکات بسیار مهم برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی برای دانشگاهها یا شرکتها

چقدر باید به جدول های لیگ دانشکده حقوق انگلستان اهمیت دهید؟

جداول لیگ یک ابزار تحقیقاتی مفید برای بررسی این است که چه دانشکده های حقوقی با اهمیت زیادی برگزار می شوند – دانشگاه هایی مانند دانشگاه کالج لندن (UCL) ، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) ، کالج کینگ لندن (KCL) ، دورهام، آکسفورد و کمبریج مرتباً در ده رتبه برتر دوره های حقوق ظاهر می شوند.در یکی از این دانشگاه ها شرکت کنید که به احتمال زیاد تحصیلات عالیه حقوق را خواهید داشت.

ارزش این را دارد که این جدول ها را در نظر بگیرید. دانشگاهی که در رده بندی، رتبه پانزدهم را کسب کند، ممکن است تنها چند امتیاز با یک دانشگاه در مکان نهم یا دهم فاصله داشته باشد. به عنوان مثال دانشگاه منچستر برای رتبه بندی The Times Higher Education در جایگاه هفتم است اما در The Guardian’s در جایگاه ۴۶ قرار دارد. اما این دانشگاه از اعتبار خوبی برخوردار است و به طور مرتب توسط موسسات حقوقی از آن بازدید می شود .

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست