برای تحصیل

بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان ایرانی (همه قاره ها)

گاما

آیا  می‌ خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید اما هنوز نمی دانید که بهترین کشور برای درس خواندن کجاست؟ خبر خوب این است که شما می توانید مقاله های مربوط به تحصیل در کشور های خارجی را مطالعه کنید. ما هم به طور مشخص مقاله ای را برای شما آماده کرده ایم که اگر  برای تصمیم گیری در مورد انتخاب مقصد مورد نظر برای تحصیل تان دچار مشکل شده اید، این مقاله را مطالعه کنید.

درس خواندن در خارج از کشور چیزی است که بسیاری از دانشجویان مخصوصاً آنهایی که می خواهند در به صرفه ترین و بهترین کشور ها درس بخوانند، آرزویش را دارند. این محتوا همه نیاز های شما برای آگاهی پیدا کردن از مطالعه در خارج از کشور و هر مقصدی را به شما نشان می دهد.

اینکه تصمیم بگیرید کجا درس بخوانید، یک تصمیم هوشمندانه است. شاید انتخاب کشور مورد نظر با بررسی کل جهان کار سختی باشد اما کشور هایی هستند که شاید تا به حال آن ها را مورد بررسی قرار نداده باشید.

حتما بخوانید: نکات بسیار مهم برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی برای دانشگاهها یا شرکتها

پس عجله نکنید و اطلاعات مهیج ما را در این قسمت مطالعه کنید و بعد بهترین تصمیم بگیرید.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

چرا تحصیل در خارج از کشور؟

تحصیل در یک کشور دیگر می‌ تواند ارزش کار ما را افزایش دهد. چون به کارفرما ها نشان می دهد که ما راحتی کشور خود را ترک کردیم و توانستیم با محیط و فرهنگ جدید سازگاری پیدا کنیم.

تحصیل در خارج از کشور به ما کمک می کند که زبان های جدید یاد بگیریم، فرهنگ های مختلف را بشناسیم، به چالش های زندگی در کشور غیر از خودمان غلبه کنیم و به طور کل فهم بهتری از جهان اطراف داشته باشیم.

بهترین کشور ها برای تحصیل در اروپا

بهترین کشور ها برای تحصیل در اروپا

اروپا یکی از محبوب ترین و بهترین قاره هایی است که می توانید تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهید.

نکاتی که هنگام تحصیل در اروپا باید آن ها را به یاد داشته باشید:

  • اروپا به دلیل گران بودن معروف شده است. اگرچه بعضی از کشور ها به طرز عجیبی ارزان هستند اما از طرفی اروپا فرصت های تحقیقاتی بسیار عالی را در اختیار دانشجویان قرار می‌ دهد.
  • خوشبختانه شهریه تحصیلی نمی‌ گیرد و نرخ مقرون به صرفه ای برای تحصیلات در درجات بالا دارد. دانشجویان غیر اروپایی عموماً باید شهریه کامل را پرداخت کنند و شهریه آن ها بستگی به برنامه تحصیلی شان، دانشگاه و کشور مورد نظر دارد.
  • مهد پیدایش بعضی از مهم ترین زبان ها در دنیاست. دانشگاه های درجات بالای تحصیلی در اروپا طیف وسیعی از برنامه های مطالعاتی را در زبان های مختلف از جمله انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی یا لهستانی ارائه می دهد. همچنین می توانید فرصت مطالعه در بعضی از برنامه های تحصیلی دو زبانه را داشته باشید و دو زبان را به طور مسلط صحبت کنید.
  • اگر برنامه ریزی کرده اید که بیش از ۹۰ روز در اروپا بمانید، حتماً باید از کشوری که انتخاب می کنید، مجوز اقامت بگیرید. بعضی از کشور ها قوانین خود را به گونه‌ ای تنظیم کرده ‌اند که دانشجویان خارجی باید قبل از رسیدن به اروپا برای مجوز درخواست دهند.
  • برنامه واحد درسی در یک مدرسه در اروپا برابر با ۶۰ واحد در سال است. برنامه های دانشگاهی تعداد متغیر بین ۱۸۰ تا ۲۴۰ واحد دارند. واحد های درسی بعد از فارغ التحصیلی از ۶۰ تا ۱۲۰ واحد تغییر پیدا می ‌کند. در حالی که تحصیلات مربوط به PHD تعداد مشخصی از واحد درسی ندارند.

اکنون بیایید نگاهی به کشور های مختلف بیندازیم و ببینیم که چرا برای بهترین مقصد تحصیلاتی باید آن ها را انتخاب کنیم:

۱-آلمان

آلمان یکی از مشهورترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بخصوص ایرانیان است. شکل وسیع مطالعات بین المللی در بعضی از دانشگاه‌ های آلمان کاملا مشخص است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک دانشجو باید آلمان را به عنوان یک مقصد مطالعاتی ایده آل برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

شهریه پایین

دانشگاه های آلمان در بیشتر موارد شهریه نمی ‌گیرند. اگر هم بگیرند، نرخ آن ها بسیار پایین است و دولت آلمان به دانشگاه ها وام می دهد. اکثر رشته‌ ها و درجات تحصیلی را می توانید بدون پرداخت شهریه در این کشور بخوانید. اگر چه اکثر برنامه های تحصیلی مربوط به دوره استادی نیاز به شهریه دارند اما به طرز قابل توجهی پایین تر از کشور های دیگر هستند.

هزینه مقرون به صرفه برای زندگی

هزینه های زندگی در آلمان کاملاً معقول و در مقایسه با کشور های اروپایی دیگر کاملاً مقرون به صرفه است. اجاره، غذا و دیگر هزینه ‌های زندگی تقریباً با میانگین کشور های اروپایی برابری می کند . علاوه بر آن دانشجویان آلمان می توانند از جوایز و پاداش های مختلفی بهره مند شوند. هزینه ورودی به بعضی از ساختمان ها و مکان های آموزشی و همچنین مکان هایی مثل تئاتر و موزه معمولاً برای دانشجویان کم تر از سایرین است.

یک کشور زیبا

آلمان بدون شک یکی از زیباترین کشور های اروپا محسوب می شود. میراث تاریخی غنی، عجایب طبیعی و شهر های بزرگ و مدرن باعث شده است که آلمان یک مقصد توریستی ایده آل محسوب شود . دانشجویان بین المللی هم می توانند این فرصت را داشته باشند که بیشترین لذت را از اروپا ببرند. همچنین در بهترین دانشگاه‌ های جهان درس بخوانند.

۲-ایتالیا

ایتالیا طیف وسیعی از رشته ها را برای دانشجویانی که می ‌خواهند مدرک بگیرند یا درجات تحصیلی خود را تکمیل کنند، در اختیار قرار می دهد. این رشته ها را می توانید به صورت آنلاین مطالعه کنید یا این که در کلاس ‌های دانشگاه همان کشور شرکت کنید.

حتما بخوانید: یک نامه ریکام (Recommendation) خوب چه ویژگیهایی دارد؟ چطور بنویسیم؟

۳-سوئد

سوئد پایتخت نوآوری، امکانات و افکار مستقل است. از آن جایی که تحصیلات خلاقانه و قابل پیشرفت را به شما پیشنهاد می دهد، در مورد هزینه های تحصیلی در اروپا هم رتبه اول را دارد و می تواند تمام رویاهای شما را در مورد یک سبک زندگی اسکاندیناوی بیش از پیش تحقق ببخشد.

جدا از فوایدی که برای تحصیل در سوئد  وجود دارد، می توانید از حس سرزندگی و تعادل بین کار و زندگی توسط مردم سوئد لذت ببرید. مردم آن جا  به زبان انگلیسی هم صحبت می کنند و احساس نزدیکی بیشتری با آن ها خواهید داشت.

۴-فرانسه

فرانسه یک مکان ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور می باشد. علت آن هم فرهنگ غنی، غذا های خوشمزه، زندگی دانشجویی راحت و معماری های جذاب است. تحصیل در فرانسه به شما این فرصت را می ‌دهد که زبان یاد بگیرید و دیدگاه فرهنگی خود را ارتقا دهید.

تحصیل در فرانسه این مزیت را دارد که بتوانید یک شغل بین ‌المللی اتخاذ کنید و رزومه شما را غنی می کند و باعث می شود که در سطح رقابتی عملکرد بهتری داشته باشید.

هزینه میانگین برای یک سال تحصیلی به صورت آکادمیک برابر با هزار دلار آمریکا است. دانشگاه های فرانسه پکیج های مربوط به امکانات مختلف را برای دانشجویان بین المللی با هزینه های معقول ارائه می دهند.

۵-فنلاند

فنلاند برای دوره لیسانس و دکتری هیچ شهریه ای را هم برای دانشجویان بین المللی و هم دانشجویان بومی دریافت نمی کند. بعضی از برنامه های تحصیلی مربوط به دوره استادی ممکن است برای دانشجویان بین المللی که به کشور های اروپایی و EEA مرتبط نیستند، هزینه شهریه داشته باشد. اگرچه اروپای شمالی به دلیل هزینه بالای زندگی معروف شده اما هلسینکی یکی از مقرون به صرفه ترین شهر ها در این ناحیه است.

فنلاند یکی از با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد. در نتیجه همین جمله به تنهایی می تواند خیلی از افراد را برای تحصیل در فنلاند تشویق کند. اگر هنوز هم شک دارید، ما دلایل  اضافه تری را برای تحصیل در فنلاند به شما معرفی خواهیم کرد:

  • نرخ پایین جرم و جرائم
  • فرهنگ محلی قوی
  • تسلط بالا در زبان انگلیسی
  • تجمعات گوناگون
  • فرصت های تحقیقاتی به اندازه کافی

۶-اتریش

میانگین شهریه دانشگاه های دولتی در اتریش برابر با ۷۲۶٫۷۲ یورو است؛ علاوه بر این ۱۷٫۵۰ یورو برای هزینه بیمه و حقوق اتحادیه اتریش در هر ترم می‌گیرد. شهروندان در کشور های توسعه یافته حداقل می توانند از تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی اتریش بهره ‌مند شوند و هر ترم فقط ۱۷٫۵۰ یورو بپردازند. هزینه زندگی در اتریش برای دانشجویان نسبت به دیگر کشور های اروپایی نسبتاً مناسب است.

تحصیل در اتریش فرصت ‌های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از کیفیت آموزش، کیفیت زندگی و تحصیلات ارزان و بسیاری از موارد دیگر بهره مند شوید.

۷-اوکراین

دانشگاه های اوکراین حداقل یکی از مطالعات پزشکی و مهندسی را در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی ارائه می دهند. نیازمندی های پذیرش در اتریش ساده هستند، زیرا داشتن مدرک آیلتس و تافل اجباری نیست و به حساب بانکی هم نیازی نیست. همه پرداختی ها همان لحظه اول دریافت می شود.

هزینه زندگی در اوکراین پایین است اما هزینه استاندارد در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی نسبتا مناسب است. همچنین فرصت های شغلی زیادی در تعطیلات تابستان وجود دارد. دانشجویان نیز احتمالاً به صورت تضمینی ویزای دانشجویی دریافت خواهند کرد.

۸-بلژیک

بروکسل پایتخت بلژیک است و در حقیقت بیشتر کشور بلژیک را در بر می گیرد که برای دانشجویان بین ‌المللی هزینه مقرون به صرفه ای دارد. شهریه آن برای هر سال به طور میانگین برابر با ۱۰۰۰ دلار آمریکا است. هزینه زندگی به طرز قابل توجهی پایین است و کیفیت زندگی در آن بالاست.

دانشجویان بین المللی در مقایسه با کشور های اروپایی دیگر، در بلژیک معمولاً شرایط راحت ‌تری دارند.

از آن جایی که بروکسل خانه پارلمان های اروپایی و دیگر سازمان های اروپایی می باشد، مسیرهای ارتباطی مسافرتی عالی با دیگر قسمت ‌های اروپا دارد. اگر برنامه ‌ریزی کرده ‌اید که در بلژیک تحصیل کنید، احتمالاً می توانید به سادگی به اکثر کشور های اروپا از بلژیک سفر کنید. در نتیجه زندگی در بلژیک جذاب تر می شود، زیرا می توانید فرهنگ های مختلف در اطراف بلژیک را هم ببینید و با آن ها آشنایی پیدا کنید.

۹-نروژ

دانشگاه های ایالتی و دانشگاه نروژ شهریه ای از دانشجویان خارجی نمی‌گیرند. دانشجویان فقط باید هر ترم ۵۰ الی ۱۰۰ دلار پرداخت کنند.

این آموزش رایگان برای دانشجویان بین المللی از افراد فارغ التحصیل تا درجه استادی و دکتری را شامل می‌ شود. دانشگاه های خصوصی شهریه دارند و شهریه آن ها بالا نیست اما هزینه زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشور های اروپایی بالاتر است.

بهترین کشور ها برای تحصیل در آمریکای جنوبی

بهترین کشور ها برای تحصیل در آمریکای جنوبی

آیا به دنبال فرصتی هستید که تجربه خود را از زندگی بالا ببرید؟ کشور های آمریکای جنوبی فرهنگ های بسیار متنوع و غنی را از جمله معماری، سرامیک، خوراکی و رقص های متفاوت ارائه می دهد. تاریخچه آن ها بسیار ریشه دارد و تحصیل در کشور های آمریکای جنوبی به شما اجازه می دهد تا از سنت هایی موجود در قرن های گذشته هم لذت ببرید.

زمانی که در آمریکای جنوبی درس بخوانید، مطمئن هستید که دوستان جدید و تجربه ‌های جدیدی خواهید داشت. آمریکای جنوبی به دلیل ماهیت و طبیعت گرم و فرهنگ مهمان نواز بسیار معروف است. همچنین کشورهایی دارد که مقاصد بهتری برای تحصیل برای دانش ‌آموزان بین المللی هستند. کشورهای آمریکای جنوبی که برای دانش ‌آموزان بین المللی محیط دوستانه و پذیرایی دارند را در این قسمت به شما معرفی می کنیم.

۱-آرژانتین

آرژانتین دومین کشور بزرگ در آمریکای لاتین است و یکی از امن ترین کشور ها در این ناحیه محسوب می شود. آرژانتین یک انتخاب ایده آل برای دانش آموزانی است که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. همچنین یک مکان مقرون به صرفه برای تحصیل با هزینه زندگی نسبتا پایین است و دانشگاه های دولتی هم تحصیلات رایگان را برای همه در اختیار قرار داده‌ اند. آرژانتین ۳۴ بار در رنکینگ دانشگاه های برتر قرار گرفته است.

این کشور دارای فرهنگ ها و نژادهای مختلف و همچنین یک کشور جذاب برای دانشجویانی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. کیفیت آموزش در آنجا عالی و بسیار مقرون به صرفه است. دانشجویان بین المللی می توانند طیف وسیعی از آموزشگاه های مختلف در سطح بالا و متنوع را مشاهده کنند که فرصت های تحصیلی با موقعیت عالی و مقرون به صرفه را پیشنهاد می‌ کنند.

۲-اروگوئه

اروگوئه یک کشور با فضای پر از آرامش و دوستانه است. گاهی اوقات به عنوان سوئیس آمریکای جنوبی هم آن را می شناسند که علت آن هم به خاطر آرامش بالا، دموکراسی، کمبود فساد و جامعه لیبرال است. اروگوئه یکی دیگر از کشور هایی است که هزینه ‌های مقرون به صرفه ای دارد. هزینه زندگی نسبت به کشور های بریتانیایی در آن ۲۸ درصد کمتر است.

تحصیل در دانشگاه های دولتی در اروگوئه به طور کامل برای شهروندان این کشور از دوران کودکی و دبستان تا دانشگاه رایگان است. اگرچه فقط یک دانشگاه دولتی در اروگوئه وجود دارد اما چهار دانشگاه خصوصی که نیاز به پرداخت شهریه دارند، هم در اروگوئه هست. رشته های مختلف تحصیلی در اروگوئه شامل حقوق، پزشکی، مهندسی، اقتصاد و دیگر علوم اجتماعی هستند.

۳-شیلی

شیلی یکی دیگر از کشور های ایده آل برای تحصیلات است و دانشجویان ماجراجو و افرادی که عاشق طبیعت هستند، می توانند در این کشور تحصیل کنند. آب و هوای شیلی یک آب و هوای مطبوع است که می توانید از جزیره هایی در نواحی شمالی، کوه های یخ در نواحی جنوبی، جنگل ها و مراتع بسیار زیبا بهره مند شوید و لذت ببرید.

شیلی زیربنای بسیار توسعه یافته ای دارد. دارای پایداری سیاسی، جذابیت فرهنگی و دانشگاه های بسیار قوی برای دانشجویان بین المللی است. پایتخت شیلی به نام سانتیاگو دارای جذابیت های هنری است و چهل و نهمین کشوری است که برای ادامه تحصیل مهاجران پیشنهاد می ‌شود. همچنین فرصت های شغلی بسیار زیادی دارد .

شیلی نسبت به دیگر کشور های آمریکای لاتین کمی گران تر است اما باز هم یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها در مقایسه با بخش های دیگر جهان محسوب می شود. هزینه زندگی هم در آن نسبتاً پایین و مناسب است.

بهترین کشورها برای تحصیل در آفریقا

بهترین کشورها برای تحصیل در آفریقا

وقتی که می دانید بسیاری از افراد تمایل دارند در کشورهای اروپایی تحصیل کنند، چرا شما جهت مخالف آن ها را در پیش نمی گیرید؟ تحصیل در آفریقا هم می تواند گزینه مناسبی باشد. آفریقا چیزی فراتر از آن است که شما در رسانه ها می بینید. پس چرا یک بار هم که شده سعی نمی کنید آن را بیشتر بشناسید؟

آفریقا نه‌ تنها جنگل های بزرگ با حیوانات ترسناک و گیاهان عجیب و غریب دارد، بلکه می ‌توانید سواحل زیبا با شن های سفید را در تانزانیا و کنیا و سواحل مدیترانه در مصر، موروکو، تونیزیا و همچنین اقیانوس اطلس را در سنگال و گانا ببینید و از آن ها لذت ببرید. آفریقا محل زندگی افراد ضعیف نیست، بلکه روز به روز در حال پیشرفت است و بعضی از شهر های معروف در جهان مثل کیپ تاون، ژوهانسبورگ، نایروبی، کایرو و لاگوس در آفریقا هستند.

پس دیگر سوء تفاهم ها را فراموش کنید، دید خود را باز کنید. سعی کنید دنیای اطراف خود را بیشتر بشناسید. در این قسمت کشورهای آفریقایی را به شما معرفی می کنیم که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند.

۱-سنگال

افراد خارجی که آرزو دارند در سنگال تحصیل کنند، نباید هیچ نگرانی داشته باشند. سنگال یکی از پیشرفته ترین کشور ها در آفریقا هست. علت آن هم سطح بالای تحصیلات است. سطح تحصیلات در دسترس در کشورهای اروپایی و آمریکایی را می توان با سنگال مقایسه کرد. علاوه بر آن جوایز دانشگاه‌ های سنگال با بسیاری از کشور های پیشرفته برابری می ‌کند.

سنگال خانه و محل بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه داکار، سنت لوئیس، تیس، زیگوئینکور بمبئی است و از دوران مدرسه تا فارغ التحصیلی موسسات آموزشی خصوصی و دولتی زیادی دارد. افراد خارجی که می‌ خواهند در یکی از این دانشگاه ها ثبت نام کنند، در آزمون شبیه به کنکور شرکت نمی کنند. به غیر از افراد بومی، افرادی که دیرتر از بقیه اقدام کرده ‌اند هم می ‌توانند جایگاهی در این دانشگاه‌ ها داشته باشند. در حقیقت قبولی و پذیرش شما در گرو مدارکی است که باید ارائه بدهید.

۲-آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی یک مقصد عالی برای تحصیل در خارج از کشور است که دارای بهترین دانشگاه ها می باشد. تحصیل در آفریقای جنوبی می تواند رشته‌ هایی مثل علوم سیاسی، مطالعات حیوانی و سلامت عمومی را در بر بگیرد .

این کشور از لحاظ اخلاقی و فرهنگی در آفریقا جز یکی از بهترین کشور ها محسوب می شود. تقریبا ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجوی آمریکایی در آفریقای جنوبی تحصیل می کنند، زیرا این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد مطالعاتی و تحصیلی در خارج از کشور است.

اگر چه مدارس و دانشگاه‌ های زیاد و جذابی در آفریقای جنوبی وجود دارد و می ‌توانید از بین دانشکده و دانشگاه ها تعداد زیادی از آن ها را انتخاب کنید اما فرقی ندارد که در کدام یک باشید. در هر صورت می ‌توانید از سطح بالایی از تحصیلات عالی برخوردار شوید.

بهترین کشور ها برای تحصیل در آسیا

بهترین کشور ها برای تحصیل در آسیا

آسیا یکی از مقاصد محرک در جهان است و از لحاظ اقتصادی فرصت های بیشماری را در اختیار شما قرار می دهد. به دلیل جذابیت های زیاد افراد زیادی به شرق مهاجرت می کنند.

تحصیل در آسیا یک سرمایه گذاری عالی برای شغل آینده شماست. جهان به سرعت در حال تغییر است و تخمین زده شده است که ۶۰ درصد اقتصاد جهان از کشور های توسعه یافته نشأت می گیرد. رهبران اقتصادی جهان هم دانش ‌آموزان و دانشجویان را تشویق می کنند تا در مورد آسیا و فرهنگ های متنوع آن اطلاعات زیادی داشته باشند.

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

طبق گفته فروب، آسیا احتمالاً پیشرو تعریف نوآوری های جدید و خلاقانه در قرن ۲۱ است و سیستم‌ های تحقیقاتی آن به سرعت در حال رشد می باشد. گروه وسیعی از استعداد های کالیبره را دارا است. سیاست جغرافیایی آسیا و همچنین نقش اقتصادی آن در جهان بسیار مهم است. کارمندان بین المللی در تمام بخش ها می توانند اطلاعات و تجربه خوبی را از آسیا به دست بیاورند.

فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه ‌ها در آسیا باعث می‌ شود که فواید رقابتی بسیار عالی داشته باشید. همچنین می توانید زبان و فرهنگ این کشور های آسیایی را به سطح دنیا نشان دهید و با با استعداد ترین افراد در این کشور آشنا شوید. در این قسمت بهترین مقاصد تحصیلی در آسیا را به شما معرفی می کنیم.

۱-کره جنوبی

کره جنوبی در آسیا یکی از ببرهای آسیا شمرده می ‌شود و بزرگترین اقتصاد را در این ناحیه دارد. همچنین سرمایه گذاری زیادی در امور تحصیلی و تحقیقاتی انجام می‌ دهد. سیستم آموزشی این کشور در طبقه بندی قدرت سیستمی، نهمین رتبه را به خود اختصاص داده است. دانشگاه های کره جنوبی جزء بهترین دانشگاه‌ های آسیایی محسوب می ‌شوند.

کره جنوبی یکی از مهیج ترین کشور ها برای تحصیل برای یک دانشجوی بین المللی است.

کره جنوبی به دلیل وجود دانشگاه های مختلف مشهور شده است. دانشگاه های جهان به نام دانشگاه ملی سئول، دانشگاه کره و دانشگاه یونسئی در کره جنوبی وجود دارند. همه دانشگاه ها بعد از فارغ التحصیلی به راحتی می ‌توانند فرد را وارد حیطه کار کنند و در این زمینه آمار بالایی دارند.

کره جنوبی همچنین مراکز آموزشی سطح بالای زیادی در زمینه های مختلف علم و تکنولوژی دارد. دانشگاه سونگ کیون کوان هم یک مرکز آموزشی معتبر است.

کره جنوبی یک مکان عالی برای تحصیلات است و برای افرادی که در آسیا زندگی می‌ کنند، گزینه مناسبی محسوب می شوند. حال نگاهی به کشور دیگر آسیایی مثل مالزی می اندازیم.

۲-مالزی

مالزی یک گزینه مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند با فرهنگ های مختلف آشنایی پیدا کنند. مالزی یک قطب تحصیلی بسیار عالی محسوب می شود و جزء بیست و پنجمین سیستم آموزشی دنیا محسوب می گردد. این کشور همچنین استراتژی آموزشی سطح بالایی دارد و دارای شاخه های مختلف تحصیلی در دانشگاه های خارجی از جمله دانشگاه های دولتی در بریتانیا است که اغلب شهریه دانشگاهی آن به طرز قابل توجهی کم تر از خوابگاه های دانشجویی در شاخه اصلی محسوب می شود.

دانشجویان بین ‌المللی به شهرهای زیبا و کم نظیر مالزی جذب خواهند شد. علت آن هم زیبایی و مناظر طبیعی بسیار جذاب در مالزی و همچنین هزینه پایین شهریه و هزینه زندگی است . اگر به دنبال یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل در آسیا هستید، حتما به مالزی فکر کنید.

حتما بخوانید: اشتباهات فاحش که نباید در رزومه خود درج کنید

۳-اندونزی

اندونزی صد ها زبان و فرهنگ و آداب و رسوم مختلف را در خودش جای داده و با یک ملت صبور و صمیمی شناخته می شود. اندونزی به طور کلی انتخابی عالی برای دانشجویانی است که می‌ خواهند افق دید خود را گسترده کنند.

سطح تحصیلات در اندونزی به طرز قابل توجهی بعد از استقلال این کشور، یعنی در سال ۱۹۴۵ رشد کرده و هم اکنون ۵۷۰۰ دانشجوی خارجی را در خود دارد که بسیاری از آن ها از کشور های همسایه مالزی آمده ‌اند. اندونزی یکی دیگر از مقاصد اقتصادی برای تسهیلات هستند و شهریه سالانه آن برای رشته های خاص برابر با ۳ هزار دلار در سال است.

۴-چین

چین یکی از پرجمعیت ترین مقاصد  انگلیسی زبان در جهان است. ۳۷۷ هزار دانشجوی خارجی در سال ۲۰۱۴ در کشور چین ثبت ‌نام کرده اند. یک رقیب مهم در زمینه تجاری و توریستی تحصیلی محسوب می‌ شود و یکی از بزرگترین و مهم ترین سیستم های آموزشی در جهان است. در کنار این که یکی از بزرگترین مقاصد تحصیلی در جهان محسوب می‌ شود، تاریخ پنج هزار ساله نیز دارد. همچنین مقاصد زیبای توریستی را در اختیار توریستان قرار می‌ دهد و دارای فرهنگ باستانی و مدرن است که در کنار مطالعه تحصیلی می توانید با آن ها آشنا شوید. شهر های بیجینگ و شانگهای جزء بهترین شهر های تحصیلی برای دانشجویان در جهان در سال ۲۰۱۸ بوده اند و بهترین دانشگاه های آسیایی را در کشور چین وجود دارند. چین همچنین بهترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

۵-سنگاپور

با وجود اینکه سنگاپور کشوری کوچک است اما اقتصاد آن بسیار قدرتمند و پایدار است. سنگاپور سرمایه گذاری های خارجی با نیروی کار کاملاً ماهر را در اختیار دارد. یک جامعه بدون خسارت و خرابی است و همچنین نرخ مالیات در آن پایین است. زیرساخت های بسیار پیشرفته ای دارد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. دانشجویان سنگاپور را به عنوان یک مقصد برای ادامه تحصیل انتخاب می ‌کنند زیرا فرصت ‌های تخصصی آن بی شمار است. همچنین دارای سرمایه گذاری های تجاری بین المللی می باشد و بسیاری از دانشگاه های بین المللی معتبر در سنگاپور سرمایه‌ گذاری می ‌کنند. اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستید، حتماً سنگاپور را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

با تحصیل در تمام کشور هایی که پیش تر گفتیم، قطعاً می توانید از انتخاب خود رضایت داشته باشید.

زبانمهر

حتما بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست