رشته موسیقی

بهترین دانشگاه های جهان در رشته موسیقی (آپدیت 2023)

گاما

قبول شدن در دانشگاه های خارج از کشور یک تجربه فوق‌ العاده است اما باید اقدامات زیادی برای این کار انجام دهید و اطلاعات و توصیه‌ های پزشکی را در نظر بگیرید. اکثریت دانش آموزان از مزایای تحصیل کردن در دانشگاه های خارج از کشور آگاه هستند. به همین دلیل سعی می کنند معمولاً دانشگاه‌ های مختلف را مورد بررسی قرار دهند. بهترین آموزشگاه موسیقی تهران نیز در لیستی در سایت سازیها معرفی شده اند.

یکی از اولین عواملی که باعث می‌ شود افراد دانشگاه های خارج از کشور را انتخاب کنند، امنیت شغلی آن ها می باشد. یکی از اولین چیز هایی که باید انجام دهید، این است که در دبیرستان تصمیم خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید به خارج از کشور برای تحصیلات دانشگاهی مهاجرت کنید، از همان موقع خودتان را آماده کنید.

بسته به چیزی که قرار است مطالعه کنید، احتمالاً صد ها گزینه در اختیار شما قرار گرفته باشد و باید از بین آن ها بهترین مورد را انتخاب کنید.

حال به عنوان کسی که می‌خواهد موسیقی بخواند، می‌ توانید خوش شانس باشید و خودتان را در دانشگاه‌ های مختلف محک بزنید. باید خوش بینی خود را نیز افزایش دهید. دانشگاه ‌های زیادی در مورد رشته موسیقی وجود دارند اما تعداد کمی از آن ها بسیار پیشرفته تر هستند و می توانند شما را در این زمینه پرورش دهند.

 


English

می خوای کل این سایت توی جیبت باشه؟ توی اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چرب زبان، انگلیسی رو جوری یاد میگیری که تو هیچ کلاس آموزشی یا پک دیگه ای نه دیدی نه شنیدی! در کمترین زمان انگلیسی مثل بلبل حرف بزن!


 

از آن جایی که انتخاب های زیادی خواهید داشت، می توانید در نهایت از بین آن ها بهترین‌ ها را انتخاب کنید. البته نباید بیش از حد به خودتان سختی بدهید. بعضی از دانش آموزان هستند که دوست دارند در بعضی از این رشته ها تحصیل کنند . بنابراین رقابت کمی سنگین است‌. همچنین باید از مشاوران در این زمینه کمک بگیرید.

پس اگر در حال تحقیق برای خواندن رشته موسیقی در خارج از کشور هستید، در این قسمت از سایت دانشگاه هایی را به شما معرفی می کنیم که جزء بهترین ها در زمینه موسیقی در جهان هستند. دانشگاه های زیر همگی بهترین گزینه‌ ها برای تحصیلات موسیقی در کل جهان محسوب می‌ شوند.

۱-دانشگاه جوئیلیارد

  • محل: نیویورک
  • سال تاسیس: ۱۹۰۵
  • افراد برجسته: باری مانیلو، یویو ما، جان ویلیام

این دانشگاه یک دانشگاه پر آوازه و مشهور است. تحصیلات آکادمیک در این دانشگاه به شدت روی پرستیژ شما و به طور اجتماعی موثر است. این دانشگاه هر سال رتبه عالی می آورد. دانشکده های موجود در آن ابعاد مختلفی از هنر  را به دانش آموزان تعلیم می دهند. همچنین رشته هایی مثل رقص، بازیگری و البته موسیقی جزء بهترین رشته های تعلیم داده شده در این دانشگاه است.

این دانشگاه چسبیده به مرکز لینکلن در نیویورک است. این مرکز میزبان خوبی برای بهترین افرادی است که می توانند موسیقی را به طور زنده اجرا کنند. این افراد می‌ توانند از هر کجای دنیا باشند. تمرکز آن ها بیشتر روی موسیقی های کلاسیک و اپرا است. این دانشگاه می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند در ارکستر کار کنند و برای افرادی که به دنبال موسیقی های محلی هستند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

۲- دانشگاه موسیقی برکلی

  • محل: بوستون؛ MA
  • سال تاسیس: ۱۹۴۵
  • افراد برجسته: ملیسا اتریج، کوئینسی جونز، جان مایر

برعکس برنامه های موسیقی دیگر در سراسر جهان، کالج موسیقی برکلی روی این دانشگاه روی آلات موسیقی تمرکز می کنند و معمولاً موسیقی های پاپ را به اجرا درمی‌آورند و آموزش می‌دهند. دستگاه های ساز موسیقی های کلاسیک نیز در این دانشگاه بیشتر روی موسیقی پاپ، راک و ژانرهای مدرن تمرکز دارد.

این دانشگاه موسیقی بیش از هر جای دیگری تولید کننده موسیقی تعلیم داده است. بنابراین اگر می خواهید جزء ۴ نفر برتر دنیا باشید، قطعاً باید به همین دانشگاه بروید. بوستون یک شهر دانشگاهی است و این دانشگاه موسیقی یکی از بهترین ها در این شهر محسوب می‌ شود.

۳- دانشگاه موسیقی یال

  • محل: نیو هاون، CT
  • سال تاسیس: ۱۸۹۴
  • افراد برجسته: مارکو بلترامی، مایکل داتری، مات بروبک

این دانشگاه نیاز به هیچ معرفی ندارد اما متاسفانه بسیاری از افراد از این دانشگاه چشم‌ پوشی می‌ کنند. این دانشگاه موسیقی یکی از بهترین ها در کل دنیا محسوب می شود اما این معروفیت فقط به خاطر اسم دانشگاه نیست. در حقیقت این دانشگاه یکی از بهترین ها در زمینه موسیقی است و می تواند موزیسین های بسیار موفق را تعلیم دهد. شهر نیوهاون یک شهر کوچک است و به نیویورک نزدیک نیست اما اگر به موسیقی علاقه دارید، ارزشش را دارد که به این دانشگاه بروید.

۴- دانشگاه موسیقی هنرهای زیبا در انگلستان

  • محل: بوستون، MA
  • سال تاسیس: ۱۸۶۷
  • افراد برجسته: نیل ای‌.بوید، ایوف او دوناوون، ویس فیرت

البته که دانشگاه های بوستون همیشه جزء بهترین ها هستند اما در کل دانشگاه های زیادی در این ناحیه کوچک وجود دارد. بنابراین نمی توانید آموزشگاه ها و هنرستان‌ های آن را نادیده بگیرید، زیرا معمولاً امتیازات بالایی دارند. از آن جایی که دانشگاه برکلی موسیقی دان های بسیار زیادی دارد و هم جزء بهترین دانشگاه های هنرهای زیبا محسوب می‌ شود، در نتیجه در موسیقی بسیار پیشرفته است .

برکلی روی موسیقی های پاپ و آثار ستاره های موسیقی تمرکز می کند اما اولویت تمرکز این دانشگاه بر روی افرادی است که می خواهند در سطح جهانی ، استعداد موسیقی خود را نشان دهند و در معرض نمایش بگذارند.

حتما بخوانید: اشتباهات فاحش که نباید در رزومه خود درج کنید

۵- دانشگاه موسیقی ثورنتون کالیفرنیای جنوبی

  • محل: لوس انجلس
  • سال تاسیس: ۱۸۸۴
  • افراد برجسته: هرب آلپرت، جیمز نیوتون هووارد، جیمز هورنر

رشته موسیقی چهار سال بعد از تاسیس این دانشگاه تدریس شد. این دانشگاه موسیقی یکی از قدیمی ترین آموزشگاه های موسیقی در آمریکا است و بیش از یک قرن است که در زمینه موسیقی فعالیت های بسیار خوبی دارد و فعالان شگفت انگیز را در زمینه موسیقی تحویل جامعه می دهد . این سازمان روی استایل های مختلف موسیقی مثل جاز و کلاسیک تمرکز دارد . معمولاً این دانشگاه افرادی را پرورش می دهد که می خواهند در زمینه موسیقی فعالیت کنند اما خودشان موسیقی دان نیستند .

بنابراین اگر می خواهید خلاق تر باشید، باید یاد بگیرید که کلاس‌ های مختلف آموزشی را در این دانشگاه شرکت کنید و از فواید آن بهره مند شوید‌. وارد شدن به تجارت موسیقی نیازمند تحصیلات دانشگاهی می باشد. این دانشگاه جزء بهترین هاست . همچنین می توانید فعالیت های خود را در زمینه صنعت موسیقی و فیلم هم به انجام برسانید.

۶- دانشگاه موسیقی کورتیس

  • محل: فیلادلفیا، PA
  • سال تاسیس: ۱۹۲۴
  • افراد برجسته: لئونارد برناستئین ، دیوید بروک ، لنگ لنگ

شاید شهر های دانشگاهی بهتری در آمریکا وجود داشته باشد اما فیلادلفیا حداقل در زمینه موسیقی با ساز های دستی بسیار عالی عمل می کند این دانشگاه موسیقی یک صد سال قدمت دارد و به طور وسیعی بیشترین موزیسین های موفق در جهان را در یک دوره طولانی به جامعه تحویل داده است. تا به حال شاید نام این دانشگاه را نشنیده باشید اما هر کسی که در زمینه اپرا ( تخصص این دانشگاه ) فعالیت دارد قطعا این دانشگاه را می شناسد.

شاید قبول شدن در آن سخت باشد. بنابراین ممکن است کم تر از ۵ درصد احتمال پذیرش از این دانشگاه وجود داشته باشد. پس برای قبولی و پذیرش باید واقعاً نشان دهید که در زمینه موسیقی استعداد دارید.

حتما بخوانید: ۱۶ سوال رایج درباره اپلای و پذیرش دانشگاههای خارج از کشور+ پاسخ

۷- آکادمی موسیقی رویال

  • محل: لندن، UK
  • سال تاسیس: ۱۸۲۲
  • افراد برجسته: التون جان، آنی لنوکس

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید و دوست دارید که در رشته موسیقی تحصیل کنید، می‌ توانید از آکادمی موسیقی رویال پذیرش بگیرید که دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. این آکادمی دانشجویانی را از کشور های مختلف می پذیرد. بنابراین شانس شما برای پذیرش در این آکادمی وجود دارد اما به معنای واقعی کلمه باید برای این مورد تلاش بسیار کنید.

مطمئن باشید که این دانشگاه ارزش تلاش‌ های بی ‌وقفه شما را دارد. این آکادمی چسبیده به دانشگاه لندن است و اگر به دنبال رشته‌ های دیگر غیر از موسیقی نیز هستید، می‌ توانید در دانشگاه لندن تحصیلات داشته باشید.

۸-کالج موسیقی رویال

  • محل: لندن، UK
  • سال تاسیس: ۱۸۸۲
  • افراد برجسته: اندریو لوید وبر، جیمز هورنر، وانسا مائی

اگر وارد آکادمی رویال در لندن شدید، گزینه های دیگری هم در این شهر بزرگ وجود دارد و دومین انتخاب شما برای این شهر باید کالج موسیقی رویال باشد . این دو مرکز نام های مشابهی با یکدیگر دارند و دارای برد تخصصی موسیقی هستند. ۴ آموزشگاه اعجاب انگیز در بریتانیا وجود دارد که خودش را وقف آموزش هنر های اجرایی کرده است .

از این ۴ مورد فقط دو مورد آن ها در لندن قرار دارند . بنابراین اگر می خواهید در این شهر زندگی کنید، فرصت خوبی است که در این کالج تحصیل کنید. علاوه بر آن می توانید به یک موزیسین عالی تبدیل شوید. این دانشگاه در زمینه تحقیقاتی در مورد اجرای موسیقی هم فعالیت زیادی داشته است و بر روی روش های تدریس آن ها اثرگذار بوده است. مراسم ها به صورت زنده نیز در آن انجام می شوند و پذیرای مهمانان بسیاری خواهد بود.

حتما بخوانید: یک نامه ریکام (Recommendation) خوب چه ویژگیهایی دارد؟ چطور بنویسیم؟

۹- مدرسه موسیقی ژاکوب در دانشگاه ایندیانا

  • محل: بلومینگتون، IN
  • افراد برجسته: جوشوآ بل، کارل بروئِمِل

شاید این دانشگاه به اندازه دانشگاه‌ های دیگر معروف نباشد اما قطعاً افراد زیادی بعد از تحصیل در این مدرسه موسیقی وارد بازار کار در حوزه موسیقی می‌ شوند و نام‌ های مشهوری از این مدرسه بیرون آمده است که همگی بر پایه تحصیلات دانشگاه ایندیانا وارد کار می شوند و فرصت های شغلی بسیار مناسبی در اختیار آن ها قرار می گیرد . بسیاری از دانشگاه ها هر ساله تعداد کمی از افراد را پذیرش می کنند ؛ در حالی که مدرسه ژاکوب دو هزار دانش‌آموز را در هر دوره تحصیلی می پذیرد. این دانشگاه دولتی اغلب قیمت کم تری نسبت به گزینه های خصوصی دارد؛ مخصوصاً برای افرادی که در این ناحیه زندگی می‌ کنند و بومی هستند.

۱۰- دانشگاه موسیقی مانس

  • محل: نیویورک
  • سال تاسیس: ۱۹۱۶
  • افراد برجسته: بورت باچاراچ

یکی دیگر از دانشگاه های موسیقی در شهر نیویورک همین دانشگاه است . شاید تبدیل شدن  به یک موزیسین متخصص در آمریکا کار سختی باشد اما   این دانشگاه روی موسیقی  تمرکز می‌ کند. دانش جویان فارغ التحصیل از این دانشگاه نه تنها استادان بسیار برجسته‌ای می شوند ، بلکه دارای ده ها سال تجربه هستند و فرصت های بی شماری برای کار کردن از لحاظ شغلی و انترنی به کمک آن ها می آید و می توانند در هر زمینه فعالیت داشته باشند و به شخص موفقی تبدیل شوند.

شهر نیویورک شهر موسیقی و لس آنجلس شهر بازیگری است‌ بنابراین شما مانند یک ماهی کوچک در این دریاچه بزرگ هستید اما مطمئن باشید که در دریاچه درستی قرار گرفته اید . همچنین به عنوان بخشی از دانشگاه های جدید این دانشگاه، افراد زیادی را در زمینه هنری پرورش می‌ دهد. امکانات زیادی هم در اختیار آن ها قرار دارد و می تواند به موفقیت این افراد کمک کند.

حتما بخوانید: نکات بسیار مهم برای ایمیل کردن رزومه انگلیسی برای دانشگاهها یا شرکتها

دانشگاه های پر افتخار

خوشبختانه فقط این لیست از دانشگاه در زمینه موسیقی در جهان برجسته نیستند، بلکه می توان دانشگاه های برتر دیگر هم در این زمینه معرفی کرد. بنابراین اگر در دانشگاه‌ هایی که در قسمت بالا نام بردیم ، محلی نیستید و یا در آن ها پذیرش پیدا نکردید، می توانید گزینه های زیر را نیز در نظر داشته باشید.

در این قسمت ۱۰ دانشگاه موسیقی را به شما معرفی می کنیم که ارزش بررسی کردن را دارد.

  • دانشگاه موسیقی هنر های زنده در سانفرانسیسکو
  • دانشگاه هنر های زنده در برکلی بوستون
  • دانشگاه جان هاپکینز
  • دانشگاه موسیقی کلولند
  • دانشگاه موسیقی نورث وسترن
  • دانشگاه او برلین
  • دانشگاه هنر های زنده ملی دانسه دِ در پاریس فرانسه
  • دانشگاه راچستر در نیویورک
  • دانشگاه گیلدهال در زمینه موسیقی و دراما در لندن ، بریتانیا
  • آکادمی موسیقی اسلو، نروژ

قصد مهاجرت یا تحصیل در خارج از کشور را دارید؟ حتما بخوانید

زبانمهر

حتما بخوانید!

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام

    من الان کلاس دهمم و قصد دارم تو رشته موسیقی درس بخونم،و میخواستم بدونم که باید با کنکور وارد دانشگاه موسیقی بشم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست